www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Intervale


Guest Al3x
 Share

Recommended Posts

M-am apucat de Ear Master pro 5, la inceput am niste teste la "INTERVAL COMPARISION", am cautat pe net si in loc sa imi clarific ce inseamna, m-a facut sa-mi pun si mai multe intrebari.

Poate se indura cineva de mine sa-mi explice ce trebuie sa fac la interval comparision, daca nu se ofera nimeni, asta e, maine stau pe net sa mai caut... poate-poate gasesc un raspuns.

Link to comment
Share on other sites

Guest Csernik

Pai te pune sa compari intervalele si sa zici care e mai mare...

Zice acolo..."the greater of two intervals"...

Edited by Csernik
Link to comment
Share on other sites

Guest Mircea19

Asta inseamna care dureaza mai mult sau care e mai sus?

 

intrebarea ta ma face sa cred ca tu habar n-ai ce e ala un interval....

ar trebui in primul rand sa intelegi intervalele.. ce sunt ele cu ce se mananca.. vezi ca s-a discutat subiectu pe aici pe undeva ...

Link to comment
Share on other sites

Guest Csernik

Luam de exemplu major 2nd si minor 2nd..tu care interval zici ca e mai mare?..asta te pune sa faci..nu stiu de unde ai scos chestia cu durata..da scrie acolo clar in ear master pro 5 "the greater of two intervals"..

Link to comment
Share on other sites

Guest Ameretat

Hai ca ma indur eu, ca sa nu te loveasca cineva pe aici... :)

 

Un interval = diferenta de frecventa intre doua (2) sunete muzicale. Daca tu canti doua note una dupa cealalta, tocmai ai cantat un interval melodic. Daca suni cele doua note in acelasi timp, ne-ai lovit cu un interval armonic.

 

Marimea unui interval este data, evident, de diferenta de inaltime intre cele doua note. Diferenta care se masoara, in muzica vestica, in semitonuri. Asa ca "the greater interval" e ala cu mai multe semitonuri diferenta intre notele care-l compun. La interval comparison asculti cele doua intervale, constati ca unul dintre ele este mai... "labartat" decat celalalt si-l selectezi ca fiind "the greater interval".

 

Capisci? Spor la treaba.

Link to comment
Share on other sites

Normal ca vreau, ma duc la scoala populara de arte din septembrie, ideea e ca pe forum am gasit foarte multi oameni de treaba dispusi sa ajute insa nu pot sa inlocuiasca un profesor... cel putin la nivelul scazut la care sunt eu...

Link to comment
Share on other sites

pai, atunci, lasa-le incolo de intervale (sau mai intai citeste un pic de teorie muzicala), pt. ca la admitere iti va testa urechea melodica si ritmica. la ritmica te va pune sa reproduci un ritm simplu batut cu creionul in masa. nu-i mare scofala. intre timp poate inveti sa-ti acordezi singur chitara. de unde esti?

Link to comment
Share on other sites

Guest _Theo_

il loveste cu o melodie in ureche :) ...

probabil il va pune sa cante cu vocea notele cantate de profesor pe pian...

Link to comment
Share on other sites

eh mai da-i dr@q cu testele lor, ma duc eu si le testez buzunarul daca fac mofturi :))

Pai dupa ce le platesc 6 milioane pe an or fi prosti sa nu ma accepte? :))

Link to comment
Share on other sites

Guest fluffyone

Eu stiu oameni care se ofereau sa plateasca chiar si 30.000$ la universitati sau scoli de muzica si aia nu i-au acceptat. Asa ca mai bine pune mana si toceste ear master pro!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ca sa intelegi intervalele, trebuie sa le intonezi si sa le constientizezi, sa poti face diferenta intre intervalele mici si mari, cele perfecte, marite sau micsorate.

pt a le constientiza, cel mai bun exercitiu e sa te apuci de solfegii, apoi dictee. ca daca sunt constientizate, nu o sa mai ai probleme cu ele niciodata. e ca si tabla inmultirii. odata ce o stii nu o mai uiti.

de aceea asta e procedura in academiile de muzica: teorie, solfegiu, dicteu, armonie, contrapunct,folclor(unde se invata si ritmica versurilor)

cand le stapanesti astea, o sa descoperi singur toate celelalte secrete ale muzicii.

parerea mea este ca cel mai bine iti dezvolti urechea facand solfegii si dictee. este mai greu la inceput , dar dupa ce ai pornit la drum e chiar relaxant. gandirea modala iti confera o mult mai mare siguranta a ceea ce canti. si cand te plictisesti,treci la muzica atonala.

asta e fain in muzica , nu te poti satura niciodata de studiul secretelor sale.

 

so... SOLFEGIATI si rugati pe cei care stiu si au rabdare, sa va dea DICTEE ritmice si melodice.

asta e secretul.daca folositi un instrument pt ajutor, acesta trebuie musai sa fie foarte bine acordat.altfel riscul de a-ti altera auzul muzical este foarte mare.

Link to comment
Share on other sites

un exercitiu bun pt stapanirea intervalelor, e polisemia intervalistica, adica descoperirea locatiei unui anumit interval in toate tonalitatile din care face parte si de pe ce treapta a fost construit.de asemenea polisemia acordica este foarte utila.

 

de ex:intrebarea: din care tonalitati face parte secunda mica A-Bb?

mod de rezolvare:pe treapta I nu se afla in nici o tonalitate

pe tr. a II-a se afla in Gminor natural, in Gminor armonic, in Gminor melodic.

pe tr. a III-a se afla in F major

pe tr. a IV-a nu se afla in nicio tonalitate

pe tr. a V-a se afla in D minor natural, D minor armonic

pe tr. a VI-a nu se afla in nicio tonalitate

pe tr. a VII-a se afla in Bb major, Bb minor armonic, Bb minor melodic.

 

cam asa fel de analize trebuie facute pt fiecare interval. la un momendat se generalizeaza pozitiile intervalelor, dar pana la constientizarea lor, trebuie cautate.

explicatie:pe tr. I nu se afla in nici o tonalitate , deoarece nicio tonalitate nu incepe cu secunda mica,

in succesiunea de tonuri si semitonuri,

Link to comment
Share on other sites

Asta inseamna care dureaza mai mult sau care e mai sus?

ai chiulit de la ora de muzica ??????? hehe

 

e bie sa percepi si sa "recunosti " intervalele relative ( indiferent de tonalitate ) , adica sa ai ureche muzicala .

 

Daca ai ureche muzicala poti sa canti daca nu ai e nasol .Deci sa inveti sa recunosti intervalele este folositor.

 

Asta ptr inceput , mai tarziuuuuu ..... , trebuie sa poti canta pe instrument aproape orice auzi ( bineinteles in modurile obisnuite de tine , muzica indiana sau chineza tot no o sa o auzi chiar daca este in aceiasi mod muzical) .

Asta ar veni ca si cu fluieratul , nu trebuie sa stii in ce tonalitate sau gama e melodia , auzul intern recunoaste si creierul da comanda si pur si simplu fluieri sau canti .Pentru a executa chiar si fluieratul necesita o exersare pana poti sa reproduci tehnic cea ce auzul intern a recunoscut sau identificat.

 

Apoi cu ceva exercitii incepi sa auzi si armonia " adecvata " .

 

rabdare si tutun...

Link to comment
Share on other sites

Guest MrJackson

asta cam asa e dar zicala e zicala , numai rabdare o fi fost prea putin .

 

cum zicea ILICI

 

exersati , exersati, exersati

 

... tovarasi! :)

Link to comment
Share on other sites

Din cate citesc aici constat ca sunt un tip norocos... Eu fac chitara de un an si un pic cu un prof. care nu imi cere nimic, cool nu? De ceva timp sedinta consta in: solfegii si dicteuri de pe instrumente diferite, chiar si cu vocea. La unele melodii cu intervale mai mici ma mai descurc, dar cand pica una cu ditamai alea... e super naspa! Si eu credeam ca sunt un om chinuit... se pare ca tot raul spre bine. El spune ca am evoluat, asa o fi... :)

Link to comment
Share on other sites

ai un profesor foarte bun.

daca rezisti sa faci cu el, chiar daca e mai greu in acest fel(cu solfegii si dictee), de buna sama tu esti cel care merita toate laudele.esti pe drumul cel bun.vei deveni un bun muzician , dincolo de chitara.

multi prefera jocul "oglinda" pe chitara cu profesorul.ce canta profu canta si el.apoi iau piese de la altii si totul devine imitatie 1 la 1 , greu fiind pe urma sa se dezlipeasca de clisee.daca mergi dupa metoda asta pe care o abordeaza proful tau,ai ocazia sa te dezvolti in stilul tau.multi "profi" isi influenteaza elevii dupa propriile gusturi, ceea ce nu e foarte constructiv.

spor la studiu! ma bucur sa vad ca un chitarist urmeaza drumul cel mai bun spre a deveni muzician.

 

poti sa inregistrezi chiar tu niste intervale la intamplare, fara sa te gandesti ce prinzi, acorduri, etc. apoi dupa un timp(dupa ce ai uitat ce ai inregistrat) foloseste inregistrarea ca dicteu.

teoria, solfegiul, dicteele si armonia stau la baza fiecarui muzician.

 

stii care e avantajul acestui stil de evolutie ca a ta? devi intai muzician si apoi poti cu usurinta sa canti orice stil, ca altfel vezi lucrurile.nu conteaza ca e pop, jazz, death, folclor, clasic, daca gandesti muzical totul devine floare la organul auditiv. :) bineinteles cu multa, multa munca.

distractie!!

Link to comment
Share on other sites

oricum, n-as putea sa ma duc la proful meu si sa-i zic: "imi dai si mie un dicteu death?", totusi, are in jur de 60 de ani... mai mult folclor, clasic, folk, muzica usoara mai veche. imi place la el ca nu e pisalog si chiar daca eu imi dau seama ca sunt varza uneori imi zice ca e bine fara sa se enerveze... sper sa ma ajute... ce e naspa? 1 data pe saptamana... :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.