www.rgc.ro Web analytics

Jump to content
Guest yoRaul92

Intrebare Astept Profesionisti Sa Imi Raspunda

Recommended Posts

Urarea e valabila pentru lamparii de apartament sau pentru aia de scena?

Adjectivul e cuvântul-cheie aici, poți fi idiot și fără să folosești tehnologie moartă de 50 de ani. Dar aparent e un simptom consistent.

 

Eu nu știu a cânta o gamă, d'apoi mai multe. Cred totuși că întrebările pe care le-am pus sunt importante și ar trebui măcar încercat un răspuns, nu ironii ce maschează lipsa de înțelegere a fenomenologiei.

 

ca sa poti face cu adevarat diferenta intre ss si tub trebuie sa ajungi la un anumit nivel

Ah, deci e un club elitist. Inițierea implică cumva renegarea gândirii critice?

Edited by FiveseveN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte urât gestul tãu din pozã ! Am folosit ( ºi mai folosesc ) softuri de chitarã, de ceva vreme, iar în ultima perioadã, folosesc amplificator pe lampã.

 

Nu ºtiu mare lucru despre funcționarea lui, dinamica ºi alte socoteli, deci se pune cã sunt un "lãmpar semidoct", deci am toate motivele sã mã consider insultat de "urarea" ta.

 

Dar, îmi place mai mult soundul lui decât ceea ce am reuºit sã scot cu Guitar Rig sau Pod Farm...

 

ªi-acuma, ar fi ºi culmea sã-mi fie jenã sau teamã sã spun cã-mi place, doar pentru cã ți-ai fãcut tu obiceiul de-a discuta gusturile altora, dacã e sã mã exprim elegant...

 

N-aº fi vrut sã-ncep anu' în scandal, da' m-a cam scos din sãrite campania pe care-o duci pe topicul ãsta . Jigneºti cum te taie capu' ºi dup-aia întorci toate argumentele "ca la Ploieºti"...

 

Eºti genul care foloseºte "Nu ºtiu !... A zis copilu' ceva..."...

 

Las-o dracu' de treabã !

 

.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie urechile imi spun ca amplificatoarele SS nu suna ca alea pe lampi. Teoria lui 57 imi spune altceva. Pe cine sa cred?

 

@57

Chiar era nevoie sa-ti bati joc de tine in halul ala, ma?

 

Mie mi-e destul de clar, din toate discutiile pe tema asta, ca 57

nu propune o solutie pentru o serie de probleme, ci cauta niste

probleme pentru solutia lui :lol:

 

Esti genial! :lol::lol::lol::lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ți-ai fãcut tu obiceiul de-a discuta gusturile altora

Pãi face parte din meseria mea, ce sã fac?! Investigãm natura valorilor estetice pentru a înțelege mai bine mintea umanã.

Cine a oferit argumente? Pãrerile și eternul motto al audiofilului "simțurile tale nu sunt suficient de rafinate pentru a aprecia fenomenul" nu sunt argumente.

 

Poate explica cineva de ce ar fi un amplificator pe lãmpi mai "dinamic", ce înseamnã acest termen și de ce ar fi o caracteristicã universal doritã?

Dacã putem ajunge la o concluzie mã declar satisfãcut. Pãnã atunci va trebui sã strig "woo-woo!" oricând se ivesc astfel de prejudecãți (pozitive sau negative).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi-e destul de clar din toate discutiile pe tema asta ca 57

nu propune o solutie pentru o serie de probleme, ci cauta niste

probleme pentru solutia lui :lol:

Asta este paradoxal. Nu stie sa cante, nu are cunostine despre teoria muzicii(de urechi nu are rost sa discutam si implicit solfegii ) si din acest motiv nu poate intelege o conversatie simpla ,despre sunet, dintre doi chitarisit. Dar cu toate astea emite teorii wikipediatice cu pretentii axiomatice.Asta este o problema de atitudine care nu-l ajuta cu absolut nimic. Este deja propria lui victima.

In rest pot sa inteleg multe lucruri care sunt caracteristice varstei care o are.

 

P.S. Pt oricine care vrea sa fie producator muzical sau doreste sa aprofundeze inginereste fenomenul denumit "sunet" , exista scoli SAE , AES .

Edited by ggg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta este paradoxal. Nu stie sa cante, nu are cunostine despre teoria muzicii(de urechi nu are rost sa discutam si implicit solfegii ) si din acest motiv nu poate intelege o conversatie simpla ,despre sunet, dintre doi chitarisit. Dar cu toate astea emite teorii wikipediatice cu pretentii axiomatice.Asta este o problema de atitudine care nu-l ajuta cu absolut nimic. Este deja propria lui victima.

In rest pot sa inteleg multe lucruri care sunt caracteristice varstei care o are.

 

Cred ca tipul e complexat. Faptul ca nu e in stare sa cinte si ca n-are ureche muzicala e perceput ca pe un handicap si incearca cumva sa compenseze acesta lipsa, prin te miri ce mijloace (fizica, logica - kakaturi d-alea de prin liceu).

Edited by Ironside

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta-i o cearta de genul:

- Mie imi place vara, e mai cald.

- Mie iarna ca am zapada.

 

O cearta care n-are cum sa ajunga la o concluzie care sa satisfaca pe toata lumea si ar fi o ineptie sa ajunga la concluzia ca lampa e mai buna sau SS e mai bun.

 

Contrar a ceea ce spune 57, nu ai cum sa-ti dai seama daca iti place sau nu un amplificator urmarind specificatiile tehnice, iar contrar a ceea ce sustin "iubitorii de lampa", perceptia voastra este cu siguranta diferita fata de perceptia altor indivizi.

 

Se gasesc in comert o gramada de amp-uri pe tranzistori si la fel de multe amp-uri pe lampa. Acum e alegerea fiecaruia. Poate sa-si cumpere ceea ce le place unora pe diverse forumuri sau ceea ce ii place lui, consumatorului.

 

Cred ca ar fi mult mai "sanatos" daca am putea discuta despre amplificatorul X sau amplificatorul Y, sa testam, sa vedem ce ne place fiecaruia, fara sa mai fugim ca dracu' de tamaie cand vedem un solid state sau sa ne curga balele daca vedem niste tuburi.

Edited by Gojira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punem paie pe foc? eu am avut vox 30vt ( la pretul ala am fost multumit, insa nu mi-a redat tonul cautat) dupa blackstar ht 5 (vestitele lampi ) am bunicel , pret mare ,calitatea sunetului mai buna ca a voxului si datorita cabinetului cu celestion g12. Daca e sa le comparam ca pret pe vox am dat 400 ron pe cabinet +blackstar am dat 1700 ron, diferenta de pret nu merita doar pt imbunatatirea relativ mica a sunetului. ( daca veniti si ziceti ca e de vina utilizatorul va dau cu un scaun in coaie, pentru ca au venit mult cu aceasi chitara trase pe ambele si si-au dat cu parerea) diferenta de sunet exista dar nu enorma ca sa justifice 1300 ron. Acum sunt cu guitar rig si m-am apropiat ca ton de sunetul cautat. Acum sunt sigur ca o sa vina greii exeprimentati ,sa zica sa tac din gura ca vorbesc prostii , ca n-am nici o treaba cu chitara, pana nu am 10 gibsonuri ( haha ) daca voi imi ziceti mie,,, ca eu nu am stiut seta amplificatoarele , sau ca e vina mea ca o sunat prost, eu nu va pot zice acelasi lucru despre procesoarele voastre sau VST-uri? Discutia asta veche de cand prostituatia deja , n-are final, deci puteti continua mult si bine. Si hei daca tu pretinzi ca un chitarist bun trebuie sa stie si cum functioneaza un amplifcator (dpdv tehnic) atunci cred ca esti paranoic, pentru asta exista oameni ca tine, si de aia smecherii de canta in concerte au tehnicieni.

 

 

Ca sa fac sa sune bine Blackstarul ala, imi mai trebuiau o groaza de pedale si ajungeam ca Razvan sa n-am loc in camera de pedale si cabluri, ce sa mai zic ca ajungeam al niste preturi astronomice gen 2500-3000 Ron. Nu sunt profesionist , mi-am expus punctul de vedere pe amplificatoarele pe care le-am detinut, nu porci care zboara sau youtube.

Edited by Deenman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punem paie pe foc? eu am avut vox 30vt ( la pretul ala am fost multumit, insa nu mi-a redat tonul cautat) dupa blackstar ht 5 (vestitele lampi ) am bunicel , pret mare ,calitatea sunetului mai buna ca a voxului si datorita cabinetului cu celestion g12. Daca e sa le comparam ca pret pe vox am dat 400 ron pe cabinet +blackstar am dat 1700 ron, diferenta de pret nu merita doar pt imbunatatirea relativ mica a sunetului. ( daca veniti si ziceti ca e de vina utilizatorul va dau cu un scaun in coaie, pentru ca au venit mult cu aceasi chitara trase pe ambele si si-au dat cu parerea) diferenta de sunet exista dar nu enorma ca sa justifice 1300 ron. Acum sunt cu guitar rig si m-am apropiat ca ton de sunetul cautat. Acum sunt sigur ca o sa vina greii exeprimentati ,sa zica sa tac din gura ca vorbesc prostii , ca n-am nici o treaba cu chitara, pana nu am 10 gibsonuri ( haha ) daca voi imi ziceti mie,,, ca eu nu am stiut seta amplificatoarele , sau ca e vina mea ca o sunat prost, eu nu va pot zice acelasi lucru despre procesoarele voastre sau VST-uri? Discutia asta veche de cand prostituatia deja , n-are final, deci puteti continua mult si bine. Si hei daca tu pretinzi ca un chitarist bun trebuie sa stie si cum functioneaza un amplifcator (dpdv tehnic) atunci cred ca esti paranoic, pentru asta exista oameni ca tine, si de aia smecherii de canta in concerte au tehnicieni.

 

 

Ca sa fac sa sune bine Blackstarul ala, imi mai trebuiau o groaza de pedale si ajungeam ca Razvan sa n-am loc in camera de pedale si cabluri, ce sa mai zic ca ajungeam al niste preturi astronomice gen 2500-3000 Ron. Nu sunt profesionist , mi-am expus punctul de vedere pe amplificatoarele pe care le-am detinut, nu porci care zboara sau youtube.

 

Dar ca idee, de dragul discutiei. Stii ce m-ar interesa pe mine? Ce anume te-a convins pe tine sa-ti cumperi Blackstar-ul ala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adica ce? nu e evident? lampile :))) . voiam sa schimb amplificatorul pentru ca aveam niste bani , asa ca am trecut evident de la ss la lampi , insa trecerea a fost cam dejeaba. Ia un laney lc30 , canta-l fara pedale si vezi cat de bun ii. Poate daca vine un artist de talie mondiala ii bun , dar in rest la nivelul mediocrilor o sa sune prost. (prost dupa urechea mea afona ).

 

De ce am luat blackstaru?: ce puteai cumpara mai bun in 1000-1200 ron +- ?

Pt ca are lineout / casti / 5 W/ mic/ bun pentru apartament si repetat, ca are lampi/ are review-uri bune/ are loop. Pt ca mi s-a spus ca headul cu un cabinetu bun (v 30 sau g12 /greenback ) e mai bun decat un combo cu diff partait , ieftin , si eventual open back.

Edited by Deenman

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Deenman

Hei, dude ! Tu ai zis că ţi l-ai vândut pentru că nu-ţi permiteai pedale, ca să te ducă spre nu ştiu ce ton. Ăsta nu-i contra-argument la amplificator pe lampă. Ce să-ţi povestesc... L-ai luat c-avea Line Out...review-uri bune...De asta ? 5 W , bun pt apartament... L-ai dat tu în blană ?...Dacă-i pe-aşa, te-or păcălit !

Guitar Rig e ok ! Spor la treabă ! Numa' nu-mi zbiera-n urechi...Înţeleg din prima ! Ok ?

 

 

@Gojira

Asta nu-i controversă despre lampă sau non-lampă. Dintr-astea au fost şi-or mai fi şi e un "neverending story". Sunt colegi respectabili, cu experienţă în industria muzicală, care nu folosesc lampă şi sunt adepţii celeilate zone, digitale şi sunt ok şi se descurcă grozav. Thumbs up !...

 

Problema principală a controversei în această discuţie e să nu fii nesimţit, să arăţi degetele şi să te caci în gusturile omului, dacă ai altă părere ...

 

Cam asta e , în principal...

 

 

.

Edited by ramurel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Si hei daca tu pretinzi ca un chitarist bun trebuie sa stie si cum functioneaza un amplifcator (dpdv tehnic) atunci cred ca esti paranoic, pentru asta exista oameni ca tine, si de aia smecherii de canta in concerte au tehnicieni.

Presupun cã mie mi te adresai. Vreau sã fie foarte clar cã nu asta am pretins. Mi se pare corect sã spui "nu știu" când nu te pricepi la ceva, nu sã rumegi buzzwords sau sã încerci raționalizãri meandrice. Și e perfect acceptabil sã spui "Folosesc X pentru cã-mi place." Problema apare când uiți cã alții pot avea alte valori estetice sau, mai iritant pentru mine, când folosești limbajul științific pentru a-ți promova prejudecãțile.

Exemplul clasic și ilar e

: "The more fragile harmonics survive in a vacuum tube where they seem to be eliminated or squashed in a solid-state crystal lattice." Lumea lãmparilor și buticarilor e plinã de astfel de technobabble care nu spune de fapt nimic. E același bullshit pseudoștiințific pe care-l întâlnești în What the #$*! Do We (K)now!? și în New-Age în general.

Eu nu m-am legat de gusturi, am adus argumente obiective. Alții s-au ofensat și m-au acuzat de fãțãrnicie. Dacã sunt sau nu complexat n-aș putea sã-mi dau seama din perspectiva mea. Cert e cã am alergie la pseudoștiințã.

 

din trei bucati, doua pe lampi si unul hibrid.

Mai sunt și alte amplificatoare pe lãmpi în Moldova, n-ați reușit sã le cumpãrați pe toate. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blackstaru ala nu cred ca e tocmai un etalon . L-am avut si eu , nu e un amp rau insa nu prea are legatura cu ce trebuie .

 

 

Si intr-adevar ca sa faci o diferenta trebuie sa ajungi la un anumit nivel de antrenament al urechii . E ca si cum iei pe cineva care nu stie decat muzica de radio si tu il pui sa sculte prog rock sau jazz sau alte chestii destepte . In cel mai bun caz o sa iti zica ca suna interesant dar el nu pricepe . Iei aceeasi persoana si ii canti pe un Strat si apoi pe un LP o sa iti zica ca da , suna a chitara electrica dar nu aude nici o diferenta .

 

Treaba asta tine de cultura "chitaristica " pe care o ai , cat te-ai confruntat cu problema in sine , cat ai studiat , CE ai studiat . In incercarea de a suna ca Blackmore , Hendrix , Gary Moore , Malmsteen , Santana etc , ce ai facut ca sa incerci sa ai sunetu ala . Ai citit sa vezi ce chitari , ce doze , ce pedale , ce ampuri , ce cabinete si tot asa . Intai acasa , dupa aia pe scena , dupa aia in studio . Nu ai cum sa simti diferenta daca tu nu stii a canta O gama si vb dupa scheme electronice si osciloscoape .

 

E exact cam cum e semnatura lui Razvan cu vinu , tot 100 W scoate , da aia din tub is mai aromati !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai sunt și alte amplificatoare pe lãmpi în Moldova, n-ați reușit sã le cumpãrați pe toate. :)

 

Deh, au ramas doar trei, care culmea au ajuns intr-un studio. De ce naiba? N-au avut bani de un full stack SS sau asa a cerut piata? :D

 

Polemica asta dintre "lampari" si "SS" e eterna, oricum. Pana la urma, totul se rezuma la propriile gusturi sau, dupa caz, la gusturile unor celebritati adaptate la posibilitatile unor useri.

Folosindu-ti propriile urechi si manutze poti face alegerea optima, nu ascultand sfaturi pe forum sau citind manuale de fizica. Nevoile difera, la fel ca si bugetul.

Daca stii exact ce ton cauti, canti mai multe amp-uri, verifici contul din banca si cumperi unul, fie el SS sau cu beculete. Daca nu stii, alegi alte variante, fie software sau procesoare, care-ti ofera mii de tonuri si care au ajuns la performante incredibile in ultimul timp.

 

De-aici pana la a jigni o intreaga categorie de forumisti, insa, e cale lunga, mai 57. Eu, de exemplu, nu ti-as arata degetul mijlociu pentru tonul asta:

 

http://www.youtube.com/watch?v=2jkD8qrG6lI

 

 

 

Concluzia pentru initiator: PROBEAZA! Cel mai bun amp pentru tine este ala care-ti satisface gusturile si nevoile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Legion
Si intr-adevar ca sa faci o diferenta trebuie sa ajungi la un anumit nivel de antrenament al urechii .

 

Sau, ca sa fim mai succinti - "placebo".

 

Iei aceeasi persoana si ii canti pe un Strat si apoi pe un LP o sa iti zica ca da , suna a chitara electrica dar nu aude nici o diferenta .

 

Pentru ca, ghici ce ... chiar NU PREA E.

 

Oricum discutia e aberanta, fiecare vorbeste pe limba lui si despre subiectul lui preferat ... dar daca tot s-a ajuns la "iepurasule de ce n-ai sapca" ... am zis sa contribui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E o conspiratie mondiala a chitaristilor care au apucat sa traga macar un album si a tehnicilor lor, de fapt. Sustinuta de toti producatorii de scule cu beculete.

Pana cand nu vom eradica "consumerismul" nu va disparea obsesia asta.

Cat despre Strat vs. LP, e clara treaba! Nu mai zic nimic.

Noapte buna!

Edited by Doctor X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu va mai "ofensati" ,

Cunostintele reflecta campania agresiva ce raspandeste "mitologia" sunetului ....de chitara .Ca sa-si vand fiecare

detergentul cel mai detergent .

 

Oameni simt ca nu-i OK ceva cu instalatia lor si daca ajung la banii cumpara si spera.... /incerca tot ce i-si pot permite .Chiar si din curiozitate .

Dupa ce cumperi la un timp ajungi la concluzia ca nu-i ce trebuie ...si vinzi sau tii apoi cumperi altceva ..si tot asa pana se umple podul de pedale si statii ce nu mai trebuie nimanui .Cand vinde cineva face review pozitiv ca sa scoata un ban ,,iarasi abureala ..hehehe ..abureala mai de amator dar ..)

 

Este descris explicat pe larg ce si cum e cu tonul(si pe rgc.ro) ,dar cum cei mai multi nu pricep despre ce este vorba ..nu le vina sa creada ...

 

Cum sa creada cand vad reclame frumoase colorate , vad vedetele cu respectivele scule minune , etc etc .

Cum sa creada pe un electronist amator in ale acusticii cand e plin netu de review-uri care mai e care .

 

Numa ca nu stii cat este manipulare cat este reclama la comanda - platita ..e o strategie serioasa in spatele afacerii , greu de combatut .

 

Problema ce se vede pe forum ar fi ca nu se prea pricep multi la statii si mai putin la "ton" .Dar cin edoreste o sa invete .

 

Un singur fapt reiau despre "dinamica" tub vs SS .

 

Problema ar fi blocul de alimentare .

 

La tuburi cu redresare (originala) pe diode -tub acesta au rezistenta interna relativ mare din care cauza in varfurile de consum cade tensiunea de alimentare al componentelor ..plus traf e retea subdimensionat ( sau la limita ca sa fie ieftin ).

 

Adica efect se obtine un efect de compresie !!!

 

Statie pe tuburi un maxi compresor ce convine in cazul cantatului la chitara !!!

Fara sa mai folosesti altceva doar in cablu cu o chitara cu semnal mare si te-ai scos .

Timbrul armonice sound etc depinde de tipul statiei ...

 

 

O statie SS de inalta calitate cu sursa de tensiune stabilizata ce are rezistenta interna mica ..are dinamica mult mai mare deoarece nu cade tensiunea si se reda varful de putere fara compresie.Adica toata puterea maxima proiectata .

 

Exista si statii pe tuburi cu stabilizari multiple etc etc dar de obicei ptr HiFi sau scule de laborator .( scule vechi ce se foloseau inainte de dezvoltarea SS )

 

OK astea ar fi diferentele majore intre SS si TUB

Ati auzit de "dual rectifier" ..statie ce are redresoare cu tuburi dar si cu diode semiconductoare.Acestea ce se pot comuta ca sa ai sunet mai "moale cu compresie " cu redresare cu tub sau sunet cu reactie mai "dinamica mai dura " cu diode semiconductoare .

 

Cine a incerca o asemenea statie la volum mare poate obeserva cum comprima tub rectifier-ul fata de SS rectifier ( diode semiconductoare ).

 

De obiceu rezolvarea caderii tensiunii se face cu condensatoare balastru ( buffer) de capacitate mare ce "tin" tensiunea ca si un acumulator la o valoare "maxima" pe timpul scurt al unor accente muzicale .Adica acele cateva milisecunde scot puterea astepata.

 

In piata se chema "music power"

 

La statiile cu sursa stabilizata nu exista diferenta intre RMS Power si Music Power deoarece poate reda RMS sau "sinus power" la maxim fara sa scada tensiunea .

 

Fenomenul il simti la cantat mai ales pe scena ..

 

Daca statie comprima prea tare simti de parca tonul "nu iese" din dif .

 

Daca tensiunea si curentul este OK simti cum "iese" sunetul din statie ( difuzor_)

 

Deci cea mai mare probabilitate sa nu ai dimnamica ridicata ar fi cu statii pe tuburi folosite la limita de putere maxima necesara cand trebuie sa dai "blana" sa se auda si sa ai si "ton " plus ai si difuzoare "lenese " (dif cu SPL redus ...statii mai ieftine cu traf "mic" , condensator "mic" ..sau tuburi dinale obosite !!...etc )

 

In cazul statiilor cu T la fel este problema ...daca nu ai curent sa-i dai la etajul final se intammpla aceiasi problema ... compresie de putere .

 

Dar o statie cu un traf bun si un condensator bufer mare rezolva problema .

Mai nou cu surse stabilizte in comutatie problema aceasta ar fi depasita .

 

Nevoie de compresie si de wattaj la maxim duce la overdrive ...pana la distors mai puternic .

 

Aici apare o alta diferenta de comportament TUB -Tranzistor .

 

Tubul + traf iesire ..la caderea de tensiune se reduce puterea apar distorsiuni dar suna acceptabil .

 

Tranzistorii + cadere de tensiune la overdrive apare semnal recangular cu distorsiuni puternice multe armonice superioare ce vor fi "filtrate " numai de difuzor ...( adica cat reda inalte difuzorul , nu prea ai cum sa le filtrezi pe calea iesire statie -> dif ) .Asa ai ton foarte scartzait deranjant cu inalte "sparking' ce nu pre suna bine.

 

Bineinteles in toate cazurile este vorba de folosit volumul la "11" si semnal mare din humbucker dus la limita totul .

Cum de fapt daca ai statie suficient de puternica nu ajungi la "maxim" nu ar trebui sa fie probleme.

 

Dar Tranzitor este prea clean in portiunea liniara ...peste liniar tonul devine brusc "saturat " distorsionat urat .

Din aceatsa cauz aai nevoie de un compresor bun , un distors bun , plus sa stii sa le reglezi ca sa nu duci peste efecte si etajul final in limitare caci se aduna distorsiunile si nu mai ai ton bun.

 

Statie pe tuburi ai aceiasi problema !! Daca iesi din plaja liniara ( clean) nu mai poti folosi efecte in conditii optime din cauza compresiei etajului final plus distorsiunile introduse de acesta.

 

Numai un exemplu ...puneti dupa ecou un distorsionator ,,o sa sesizati ca nu mai poti regla balansul ecoului wet/dry din cauza compresiei ...( expandor/compresor ) semnalul mic ( ecoul ) va fi amplificat iar cel mare comprimat ,,deci ele ajung cam la aceiasi amplitudine ...nasol.

 

Acelasi lucru se intampla si cu alte efecte amnbientale ( reverb, flanger , chorus, phaser ).

 

Deci nu poti folosi la un combo pe tuburi ,pus pe "11" ca sa ai "ton" , efecte inainte de etajju final !!

 

Numa mixeristul te poate capta ca in PA sau alta statie pe "clean" sa pune efecte pe soundul captat din diful combo-ului pe tuburi .

 

Etc etc etc ....

 

Cu dinamica mai sunt mult chestiuni "fine" , acestea descrise sunt doar finalul problemei ...

 

Ce spun incepatorii " statie ce scoate in evidenta greselile " ..asta pot ei sa perceapa si sa observe ...

Compresia ...expandor/compresor .Semnalele mici sunt amplificate puternic ...cum te atingi de coarda se aude tot ce "faci" .( incepatori fac mult zhomot e langa sunetul util ..pana se invata cum si ce ) . Semnalele mari sun comprimate .

 

Deci dinamica redusa !

 

Ba da lunga a iesit ....hehe ...am obosit cautand sa corectez ce am batut gresit ..

Edited by karpi
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://valvewizard1.webs.com/Common_Gain_Stage.pdf

 

"Ordinary transistors (BJTs) are less linear than triodes and have more ‘S-shaped’ transfer characteristic. This tends to generate mainly 3rd, 5th and higher odd-order harmonics which, although useful, are less musically pleasing and do not generate such warmth of tone.

 

[...]

 

Transistors have no equivalent to grid current limiting and only ‘hard clip’ the signal. As a result, transistors mainly produce high, odd order harmonics, which results in a very fuzzy, square-wave sound. This is the main reason why it is impossible to create a convincing ‘valve sound’ using transistors. (JFETs do show a fall in input impedance, but it is extremely sudden and is unaffected by source impedance, so still results in very hard clipping.)"

 

http://www.freewebs.com/valvewizard/

http://www.amazon.com/Designing-Tube-Preamps-Guitar-Bass/dp/0956154506/

http://www.amazon.com/Designing-Power-Supplies-Tube-Amplifiers/dp/0956154514/

 

Iei aceeasi persoana si ii canti pe un Strat si apoi pe un LP o sa iti zica ca da , suna a chitara electrica dar nu aude nici o diferenta .

Pentru ca, ghici ce ... chiar NU PREA E.

:death:

Edited by red

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Sint (em) profund recunoscator(i) pt. postarea Dv., Dle Vulpe, v-am fi si mai indatorati daca ne-ati face si ceva recomandari concrete de procesoare si amplificatoare, noua, incepatorilor cu buget restrins.

 

-Da, ati intuit bine - pt.metal, multumim.

 

Daca aveti recomandari si pt. alte genuri de muzica, ar fi strasnic (metalu' nu-i de mine, eu is cu gavotele in 3/4- inca studiez)

 

Mai bine Cristi :rolleyes:

 

 

Eu mi-am spus doar parerea . sunt altii cu siguranta mult mai priceputi ca mine .

 

Eu am renuntat la procesare ( am avut un line 6 pod xt live -nu suna rau insa nici nu se compara cu un amp adevarat,parerea mea) pentru ca am vrut sa imi iau neaparat un amplificator pe lampi .

 

Cateva luni am cautat si am cautat care oferta este mai buna pentru ca si eu am avut un buget mai limitat .

 

Stilul pe care vroiam sa-l abordez era Metal in general . Acum mi-am dat seama ca nu ma mai intereseaza asa de mult metalul pe cat rockul , bluesul si alte stiluri .

 

Eu sunt de parere ca trebuie sa iti iei un amp cat de cat versatil pentru ca poate iti mai schimbi stilul si sa nu te limiteze sculele .

 

Acum cant pe un amplificator Dominance de 18 w . E facut de Dl . Dan Panaitescu .

 

Este cam tot ce mi-am dorit in materie de sunet si e si foarte versatil . Poti sa cant aproape orice cu el .

 

Oricum suna a amplificator mult mai scump pentru ce poate .

 

Depinde foarte mult de sunetul pe care il ai in cap , iar apoi sa testezi cat mai multe ampuri ca sa il gasesti pe cel mai potrivit .

 

E o mare prostie sa iti iei un amp de 100 w daca nu ii foloseti . un amp pe lampi suna bine la volum cat de cat spre jumate , sa nu spun peste ,iar unul de 100 w nu prea cred ca il poti folosi la volum mare pentru ca iti explodeaza geamurile . :death:

 

 

Depinde ce cauta fiecare ...

 

A si foarte improtant e cabinetul pe care canti . Conteaza cate difuzoare are si de care .

 

Asta e parerea mea ... :respect:

 

ps : acum am vazut ca sau mai scris 2 pagini pe tema asta , totusi poate nu strica ce am scris

 

 

 

Edited by Cristi_Vulpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, mai multe. Și sunt câteva echipamente pe lãmpi și la studio.

 

Cei care au diverse pãreri despre amplificatoare SS/digitale au cântat pe half-stack-uri SS sau doar de 15 -- 30 W?

 

eu nu stiu cum sa ma abtin din ras...

 

 

 

 

 

ai cantat vreodata pe Laboga Mr. Hector?

 

Eh cand tu vei pune mana pe ala si il vei da la volum 5 dn 10 master 8 din 10, pe un cabinet bun, sa iti zguduie creierii , ai sa te convingi de ce nu vei gasi niciodata un SS amp standalone care va suna ca unul tube, cel putin nu in a modern hi gain situation, atunci o sa fie clar cine are o problema

 

Mi se pare cel putin ridicol, auzind sunetul venind din acele difuzoare, era CLAR si EVIDENT ca n-are nici o treaba cu un device cu feturi/mosfeturi/integrate.

 

Prost sa fii si tot auzi ca e ,,altfel''. Naturaletea cu care sunetul facea breakup si dinamica, erau mult peste orice SS hi gain, care mi-ar fi dat impresia ca ,,bazaia'' la asa un volum si se chinuia :lol: daca era sa fie langa el...

 

Ampu ala tube parca nu se oprea din ,,dat'' mai mult, din orice pct de vedere.

 

Acum ne faci si prosti pe fata. Mergi si canta pe ampuri calumea, o sa iti schimbi parerea.

 

Mie de exemplu JCM2000 triple leadu mi-a lasat o impresie proasta pe canalu de lead, l-am dat la 9 din 10 gain maxim..abia abia suna a ceva, era tot shrill vai de el

 

Ori pe crunch era decentel si la volume mici, deci evident ca sunt si ampuri bune si proaste.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ai cantat vreodata pe Laboga Mr. Hector?

Am cântat (prin bunăvoința colegului Eugen) și l-am ascultat zeci de ore și chiar mixat.

 

@red: your troll radar is broken. Din păcate și informațiile domnului Valve Wizzard. Plaja liniară e relevantă doar în raport cu nivelul semnalului. Drept dovadă stau zecile de mii de amplificatoare pe tranzistori de mii de W la THD <1%. Am mai spus-o: da, o putere simplă (e.g. fără artificii care să garanteze soft clipping sau alte limitări mai benigne) SS intră brusc în clipping. Dar:

 

  1. Asta e valabil doar pentru cele mai simple topologii. It's not 1950 anymore!
  2. Puterea SS e atât de ieftină încât e foarte simplu să faci un poweramp cu headroom imens, care nu va ieși niciodată din plaja liniară. Și 99% din amplificatoarele SS moderne (e.g. cu monolitice, gen Marshall MG) așa funcționează, deci argumentul e irelevant.

This is the main reason why it is impossible to create a convincing ‘valve sound’ using transistors.

http://www.ssguitar....p?topic=1532.15

Desigur e și mai ușor să modelezi aceste funcții în DSP.

 

Alte mituri:

Plus ce s-a mai discutat în Effect Mythbusting.

 

acum am vazut ca sau mai scris 2 pagini pe tema asta

De când s-a deschis RGC se scrie pe tema asta, poate n-ar fi rău să tragi o privire în urmă.

 

Sunt amplificatoare (mainstream) pe lămpi cu alimentare SMPS. Măcar e un pas înainte. Dar mă întreb cât vor mai rezista după ce toată lumea adoptă clasa D. Poate Gigel Chitaristu' va începe să-și pună întrebări când vede amplificatorul de 10000 W și 3 Kg al basistului său.

Edited by FiveseveN

Share this post


Link to post
Share on other sites

AFAIK n-a fost counstruit încã, dar cine dorește e liber s-o facã. Ideea circuitului e sã emuleze cât mai precis caracteristicile unei triode, doar pentru a arãta cã se poate.

Dacã vrei sã "pãcãlești" urechea și nu aparatele de mãsurã e mult mai ușor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karpi!!! In primul doresc sa-ti urez un an nou mai bun :yay:

 

Problema ar fi blocul de alimentare .

 

La tuburi cu redresare (originala) pe diode -tub acesta au rezistenta interna relativ mare din care cauza in varfurile de consum cade tensiunea de alimentare al componentelor ..plus traf e retea subdimensionat ( sau la limita ca sa fie ieftin ).

 

Adica efect se obtine un efect de compresie !!!

 

Statie pe tuburi un maxi compresor ce convine in cazul cantatului la chitara !!!

Fara sa mai folosesti altceva doar in cablu cu o chitara cu semnal mare si te-ai scos .

Timbrul armonice sound etc depinde de tipul statiei ...

 

 

O statie SS de inalta calitate cu sursa de tensiune stabilizata ce are rezistenta interna mica ..are dinamica mult mai mare deoarece nu cade tensiunea si se reda varful de putere fara compresie.Adica toata puterea maxima proiectata .

 

Exista si statii pe tuburi cu stabilizari multiple etc etc dar de obicei ptr HiFi sau scule de laborator .( scule vechi ce se foloseau inainte de dezvoltarea SS )

 

OK astea ar fi diferentele majore intre SS si TUB

.....

In plus ar trebui specificata si caracterisitica pt transferul de sarcini electrice si care constituie diferenta majora dintre tub si un SS , atat constructiv cat si functional. Totodata este motivul pt care un MOSFET (de exemplu) limiteaza atat de rapid in regim sinus .

 

Eu nu ma pricep si nici n-am chef sa ingineresc, daca cineva

are chef sa-mi pacaleasca urechea, ma ofer drept cobai.

Uite aici ca sa-ti faci o parere, chiar daca se discuta despre cabinete .

!

...si din urmatoarele diagrame afli si de ce se aude ,...cum se aude .

http://www.fileden.c.../SS%2012AX7.pdf

Edited by ggg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.