www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

intrebare


Guest Pheno
 Share

Recommended Posts

Guest Pheno

Am vazut la un concert ca in loc sa cante pe nishte amplifuri pur si simplu earu niste amplifuri cu microfoane in fatza lor, poa cineva sa-mi explice care e faza ca ma depasheshte. :)

Link to comment
Share on other sites

Pai e simplu, amplificatoarele alea erau pentru a se auzi cei de pe scena si pentru modularea sunetului. Microfoanele puse in fata lor iau sunetul si-l duc intr-un mixer care apoi trece prin amplificatoare de putere foarte mari ( power amp ) care nu mai moduleaza sunetul ci doar il reproduc foarte putenic in boxele de concert. Se prefera de multe ori aceasta solutie in defavoarea iesirii pe line out din amp pentru avantajul de a trece si prin sectiunea de power amp din ampliful de chitara ( care daca e pe lampi are efectul sau unic asupra sunetului ) si pentru faptul ca sunetul de cabinet de 4x12" e unul specific, greu de imitat prin tot felul de electronicisme. Nu pot canta doar pe amplifurile de chitara pentru ca nu au suficienta putere pentru un concert mare.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pheno

modularea sunetului practic inseamna aplicarea trasaturilor specifice a unor ampuri pe sunetu generat de chitara sau altceva. Adik daca vreau sa am un sound gen fender mai sticlos pot face in doo feluri ori sa amplific printr-un cub fender pe lampi si sa bag microfon in fatza lui si apoi sa duc semnalu la unu solid-state sau sa folosesc un fel de emulator electronic care scoate un sound asemanator unui cub fender si sa-l bag pe ala intr-un solid state super loud. Corecteaza-ma daca am greshit ceva.

Link to comment
Share on other sites

Odata ce ai bagat cablul in cubul Fender, "sunetul de Fender" iese prin difuzorul integrat. Daca vrei sa auda si inca 10.000 de oameni "sunetul Fender" pui un microfon in fata lui, iar sunetul captat de acest microfon ajunge in cele din urma la ei prin amplificatoare si boxe de mare putere FARA A MAI SUFERI MODIFICARI DE MODULATIE. Deci sunetul s-a format si definitivat in momentul in care a iesit pe difuzorul cubului, tot ce urmeaza este o solutie ca sa creasca volumul sunetului suficient de mult ca sa se auda in concert.

Link to comment
Share on other sites

24fret are dreptate. Amplificatoarele de chitara respective se afla pe scena pentru a servi drept monitoare si pentru o oarecare estetica :) Cred ca ce n-ai inteles din ce am spus eu a fost notiunea de "power amp". Asta NU este un amplificator de chitara, ci unul de putere care nu afecteaza sunetul deloc, doar il amplifica perntu redare.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pheno

dahm, vad e important si tipul microfonului, shi kestiile astea cam in ce proportie imita un cab real? ma refer la efectele care au modelare de sunet nu la guitar rig.

Link to comment
Share on other sites

Cabsim-urile sunt destul de multe si variate. Nu pot sa spun ca am gasit unul care sa imite fidel un 4x12" adevarat, dar acum mai e si faptul ca si cab-urile sunt foarte diferite intre ele ( mai ales din cauza diff-urilor folosite ). Asta nu inseamna ca nu imbunatatesc sunetul. De exemplu cabsim-ul din DI box-ul Behringer mi s-a parut chiar bun, adica ajuta sunetul fara sa pot spune ca imita un cab real in mod fidel.

Link to comment
Share on other sites

Nici un cabsim nu o sa imite un cub real. Mai ales daca vorbim de chestii mai serioase, unde ampliful vine separat de boxa. Am ascultat si eu multe procesoare, pana la boss gt-6 care se zice ca e meseriash, si imbunatateste sunetul, dar nu se compara cu un Marshall. Si pe bass am folosit simulator dar cand am auzit cum se aude pe un H&H ... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Mai am si eu o intrebare il legatura cu amplasarea microfoanelor in fata amplificatoarelor!!Oare daca pun un microfon in fata amplificatorului si il trec printr-un mixer si apoi in boxe cu putere mare...nu se creeaza microfonie??

Link to comment
Share on other sites

Buna la toata lumea .<icrofonia este o oscilatie intretinuta de amplificare.Amplificarea si sensibilitatea e mare atuncea sunetul din difozor ajunge la un nivel mare la microfon care al capteaza si se amplifica iar ,si asta se repeta va oscila pe o anumita frecvanta de rezonanta data de microfon+statzie +difuzor+sala .Depinde de pozitia in spatiu a elementelor mic , difuzor ,pereti ce reflecta sunetul.

Acest tot este un sistem inchis !! Normal nu se ajunge la microfonie in cazukl captari statiilor de instrument, deoarece semnalul este foarte mare si microfonul poate sa fie reglat la sensibilitate mica.Daca nu oscileaza in cazul voci ( cantaretul) atunci nu va oscila la captarea unei statii. Statia are nivelul mai mare cu 30dB decat vocea umana cand striga . cam de 1000 de ori mai mare nivelul .Ca senzatie de tarie a sunetului asta ar fi aprox de 8 ori mai tare decat vocea. Asa ca nivelul microfonului de captat instrument poate fi de 1000 ori mai mic .

Problema amintita apare in cazul chit.acustice de aceia sa inventat chit electrica tip scandura ( rezonanta proasta si in banda ingusta ) sa nu intre in oscilatie si in plus sa nu se decoloreze sunetul.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.