www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Compozitii - Tips & Tricks


Nightlight
 Share

Recommended Posts

Comfortably Numb
Si-a batut cineva capul sa vada pe ce progresie se bazeaza? Sunt convins ca si pe voi v-a atras in primul rand soloul de la final, mai putin ce sta in spatele piesei.

Eu am ajuns la concluzia atunci cand incerc sa compun, ca punctul de plecare sunt progresiile, apoi ma gandesc la partea ritm (percutie, bass, riff-uri), la instrumentele si efectele folosite... Si in final compun o tema, un solo, incet incet piesa ajunge sa aiba o oarecare structura, strofa, refren, bridge, solo, intro, outro

 

PS: incerc sa ma abtin de la comentarii privind influentele orientale in cultura romaneasca, nu ca ar avea un aport neaparat negativ... Daca traiesti in India, probabil n-o sa asculti Pink Floyd.

Edited by SorinT
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salutare si salut si eu initiativa

Daca nu cunosc "regula " cum pot sa nu tin cont de ea ? Cum pot sa constientizez cand si care parte este o regula de care trebuie sa nu tin cont .

 

Stai asa intre doua intervale si i-ti zici ..."mai eu cred ca asta e o regula ia sa nu tin eu cont de ea " !! vezi cum merge de usor treaba cu compuerea?

Nu tii cont de cateva reguli de care nu stii si hopp e finalizata compozitia ..

 

fie regula cum o fi, o cunosc sau nu, daca suna bine ce am compus, adica imi place, si daca in plus mai place la vreo 2-3, ce mai conteaza?..da-o incolo de regula! muzica trebuie sa vina din suflet, nu din stiinta!

 

De aceea consider ca creativitatea este un muschi care trebuie lucrat. Cu cat compui mai mult, cu atat vei avea piese mai bune.

 

Deci, keep on working!

de acord 100%

 

Start simple

 

Joaca-te

 

Din nou, joaca-te si nu lua piesa prea in serios. Compusul pieselor, cel putin pentru mine este relaxant si placut. Nu vreau sa le iau prea in serios fiindca atunci devin o povara, o munca. Poti avea in fata ta cea mai slaba piesa din istorie. Nu conteaza. Nimeni nu o va vedea pana nu o termini. Te joci cu ea pana o faci buna :)

 

Aceste mici idei sunt doar pareri de-ale mele. Nu este obligatoriu ca toata lumea sa fie de acord :)

 

 

2) Fãcînd exerciții pentru a învãța notele dintr-o gamã, de multe ori îmi vin idei din astea, gen exerciții. Zilele trecute repetam ritm din ãla galopant, gen Iron Maiden (sau death metal), plimbînd trioletul pe diverse bãtãi. Apoi am zis în loc de ultima bãtaie sã pun un acord, apoi dupã cîteva mãsuri, acordul ãla l-am încadrat cu altele pentru a da o mini-progresie gen Chorus, apoi am revenit la ritm... Mã rog, înțelegeți ideea. Sau cînd repet alternate picking sau o gamã urcatã într-un anume fel (în triolete, cu string skipping etc), încerc sã îmbrac ideea respectivã.

 

votez si eu ptr aceste idei, fiind un incepator, si in compus si in cantat, dar din joaca si exercitii am scos cateva 'piese'; fara pretentii, desigur

 

Exact! Ar trebui ca exemplele (cum face initiatorul subiectului) sau trimiterea indirecta la piese proprii prin linkuri (cum fac unii) sa se constituie in validarea celor spuse teroretic numai. Ar trebui ca noi cei care ne ocupam de compozitie sa ne facem un fel de principiu sine qua non al acceptarii opiniei pur teoretice (mai mult sau mai putin tehnice) din argumentarea, expunerea concreta a realizarii ideilor. Si la urma urmei chiar si aceste realizari concrete pot fi catalogate, ierarhizate, dar asta in momentul de fata e prea departe.

 

Faptul ca Adi M a scris fraza citata mai sus este neindoios dovada unei intentii bune totusi lipsita de acel principiu care ar valida opinia.

 

Cred ca intelegeti importanta exemplificarii mai ales in cazul celor care nici ei nu au compus inca nimic. Despre ce se vorbeste atunci???

eu nu cred ca trebuie sa valideze nimeni nimic, nu face nimeni demonstratii; impresia mea e ca unii incearca sa dea niste sfaturi/pareri sincere din experienta lor, sa le apreciem; toti ceilalti putem sa testam aceste sfaturi si sa vedem daca ne ajuta sau ba

 

Personal, respect orice compozitor, chiar daca face blues, metal, manele, dance, rock, pop, etc. Ca am anumite inclinatii catre un gen sau altul si ca imi face placere sa-l ascult, astea sunt doar considerente personale si nu pot spune nimanui sa asculte ceva ce-mi place mie pentru ca "aia e muzica".

 

... iar daca mai castigi si o gramada de bani ca Salam chiar te doare undeva ce mai canti ... departe de mine sa diferentiez asculatatorii intre prosti si destepti ... dar hai sa recunoastem valoarea ... va multumesc

 

nu se naste nimeni prost sau destept, insa compozitorii/cantaretii/vanzatorii de manele contribuie semnificativ la 'prostirea' poporului; aici vad eu necazul

 

Atasez si eu o mini-piesa, ptr a sustine ideea ca pornind de la un exercitiu, o joaca, poti ajunge la o melodie; sigur mai trebuie lucrata (am spus deja ca-s incepator) dar cred ca nu lipsesc enorm de multe ajustari/corectii ptr a suna a ceva potabil; ideea de baza (fraza de la inceput) vine simplu dintr-o gama numita 'minora romaneasca' gasita (cu surprindere) intr-un programel numit 'guitools' (free pe net). Dupa care incerc sa construiesc in jurul acestei teme..

 

Cele bune si spor la..riffat!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Astazi as vrea sa vorbesc despre Hooks :)

 

Un hook este de obicei o mica melodie care se repeta de mai multe ori. Ideal este sa fie atat de simpla incat si un copil mic sa o poata retine.

 

Scopul unui hook este acela de a prinde ascultatorul si de a-l face sa isi aminteasca de piesa mult timp dupa ce a ascultat-o. Multi oameni spun ca daca ai hooks in piese, inceteaza sa mai fie vorba despre arta si devine ceva comercial. Nu sunt de acord.

 

Gandeste-te asa:

 

O persoana normala asculta zeci de piese zilnic dintre care si unele noi. Daca esti in cautare de muzica noua, poti asculta zeci sau sute de piese, poate toate noi. Ce face ca unele piese sa ramana in capul ascultatorului in timp ce altele sunt uitate? Ce le face pe acelea sa se remarce? Sunt catchy. Au hooks.

 

Cateva exemple de piese foarte catchy:

 

Island In The Sun

 

Hook-ul este la inceput. Aproape toata lumea care asculta piesa asta o recunoaste instant si le ramane in minte mult timp.

 

 

Wish You Were Here

 

Din nou, un hook la intro. De cate ori nu ne-am trezit cantand prin casa primele note?

 

 

The Final Episode

 

La 3:43 Danny canta in mod repetat "You need a doctor baby? You scared?". Este un hook grozav care iti ramane in minte.

 

http://www.youtube.com/watch?v=bJroU3jwatA

 

Hey Jude

 

La sfarsit, celebra parte cu Na-Na-Na-Na Na Na Na Hey Jude. Din nou, un hook awesome.

 

http://www.youtube.com/watch?v=BD3ovfZXO5Q

 

Satisfaction

 

Din nou, un hook awesome la intro.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Y8T8eNhKSik

 

Lista cu exemple poate continua la nesfarsit.

 

Ar fi super daca si altcineva ar adauga exemple de piese cu hooks :D

 

Salutari.

Link to comment
Share on other sites

Astazi as vrea sa vorbesc despre Hooks :)

 

Un hook este de obicei o mica melodie care se repeta de mai multe ori. Ideal este sa fie atat de simpla incat si un copil mic sa o poata retine.

 

Scopul unui hook este acela de a prinde ascultatorul si de a-l face sa isi aminteasca de piesa mult timp dupa ce a ascultat-o. Multi oameni spun ca daca ai hooks in piese, inceteaza sa mai fie vorba despre arta si devine ceva comercial. Nu sunt de acord.

 

Ar fi super daca si altcineva ar adauga exemple de piese cu hooks :D

 

Salutari.

 

ªi completez hooks cu boogies ºi grooves, adicã tot pãrți dintr-o piesã care îți rãmîn în minte, în principal pentru simplitatea ºi repetarea lor în piesã. Din cîte înțeleg eu, boogies vin în special dinspre blues, iar grooves, mai dinspre rock-metal, fiind, de obicei, principalele responsabile de impulsul de a da din cap :).

 

Exemple clasice, sã zicem, primele care mi-au venit în minte (categorisirea este subtilã, cred cã oricare piesã poate intra în oricare categorie):

Hooks:

- cam orice piesã de la Black Sabbath, cu mențiuni speciale Paranoid, Iron Man, NIB, Electric Funeral, printre altele.

- Black Night ºi Smoke on the Water de la Deep Purple

- Intro-ul (tema) de la Layla sau Wonderful Tonight ale lui Eric Clapton

- Tema de pian de la Sã nu-mi iei niciodatã dragostea de la Holograf? :)

 

Boogies:

- maeºtrii de la ZZ Top, cu mențiuni speciale La Grange, Tush

- Satch Boogie, de la Satriani :)

 

Grooves:

- Walk, de la Pantera

- Seek and Destroy, de la Metallica

 

Cam asta ar fi, de la mine, pe scurt. Nu am postat link-uri cu exemple, deoarece am considerat cã piesele sînt destul de cunoscute ºi le poate cãuta oricine nu le ºtie. ªi din lene.

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ªi completez hooks cu boogies ºi grooves, adicã tot pãrți dintr-o piesã care îți rãmîn în minte, în principal pentru simplitatea ºi repetarea lor în piesã. Din cîte înțeleg eu, boogies vin în special dinspre blues, iar grooves, mai dinspre rock-metal, fiind, de obicei, principalele responsabile de impulsul de a da din cap :).

 

Exemple clasice, sã zicem, primele care mi-au venit în minte (categorisirea este subtilã, cred cã oricare piesã poate intra în oricare categorie):

Hooks:

- cam orice piesã de la Black Sabbath, cu mențiuni speciale Paranoid, Iron Man, NIB, Electric Funeral, printre altele.

- Black Night ºi Smoke on the Water de la Deep Purple

- Intro-ul (tema) de la Layla sau Wonderful Tonight ale lui Eric Clapton

- Tema de pian de la Sã nu-mi iei niciodatã dragostea de la Holograf? :)

 

Boogies:

- maeºtrii de la ZZ Top, cu mențiuni speciale La Grange, Tush

- Satch Boogie, de la Satriani :)

 

Grooves:

- Walk, de la Pantera

- Seek and Destroy, de la Metallica

 

Cam asta ar fi, de la mine, pe scurt. Nu am postat link-uri cu exemple, deoarece am considerat cã piesele sînt destul de cunoscute ºi le poate cãuta oricine nu le ºtie. ªi din lene.

 

 

 

 

 

Bun :D

 

M-am si gandit sa includ Pantera's Walk dupa dar a fost prea tarziu :D

Link to comment
Share on other sites

Groove

http://en.wikipedia.org/wiki/Groove_%28music%29

Hook

http://en.wikipedia.org/wiki/Hook_%28music%29

Boogie-woogie

http://en.wikipedia.org/wiki/Boogie-woogie

 

Musical hooks are also referred to as riffs

 

 

Deci idea geniala ar fi ...GOOGLE ....search....si se citeste .

 

Cine nu0i convins de corectitudinea articolelor mai poate consulta cateva pagini pe web...

 

Apoi ,,,,,,,,,,scrie aici treburi

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare incorect sa asociezi conceptele de groove si boogie (care se refera la "balansul" ritmului, respectiv la un tip de shuffle) cu cel de hook. Nu prea au ce cauta in aceeasi oala.

 

 

Într-un fel ai dreptate, deoarece groove ºi boogie se referã strict la ritm, dupã cum ai spus, pe cînd hook poate sã fie orice, chiar ºi 2-3 note singure din lead (e.g. Come As You Are - Nirvana). Eu le-am introdus în aceeaºi categorie deoarece cred cã eºti de acord cã atît groove-ul, cît ºi hook-ul ºi boogie-ul sînt fix acele bucãți care-ți rãmîn în minte dintr-o piesã. Care o definesc, pînã la urmã, fie cã e vorba de o progresie micã, care imprimã groove-ul, fie cã vorbim de un lead mic (e.g. Nirvana de mai sus, Wonderful Tonight a lui Clapton), care desigur ar intra în categoria hook.

Pe scurt: ºtiu cã nu se potrivesc grozav în aceeaºi oalã. Eu le-am introdus deoarece sînt exact bucãțile memorabile (prin repetitivitate ºi simplitate) dintr-o piesã. Cum s-ar spune...ticurile verbale ale interpreților :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Într-un fel ai dreptate, deoarece groove şi boogie se referă strict la ritm, după cum ai spus, pe cînd hook poate să fie orice, chiar şi 2-3 note singure din lead (e.g. Come As You Are - Nirvana). Eu le-am introdus în aceeaşi categorie deoarece cred că eşti de acord că atît groove-ul, cît şi hook-ul şi boogie-ul sînt fix acele bucăţi care-ţi rămîn în minte dintr-o piesă. Care o definesc, pînă la urmă, fie că e vorba de o progresie mică, care imprimă groove-ul, fie că vorbim de un lead mic (e.g. Nirvana de mai sus, Wonderful Tonight a lui Clapton), care desigur ar intra în categoria hook.

Pe scurt: ştiu că nu se potrivesc grozav în aceeaşi oală. Eu le-am introdus deoarece sînt exact bucăţile memorabile (prin repetitivitate şi simplitate) dintr-o piesă. Cum s-ar spune...ticurile verbale ale interpreţilor :)

 

 

 

Aoleu, cum sa imprime o progresie groove-ul? Ii imprimi tu groove progresiei, prin felul care o canti. Eu cred ca esti un pic confuz in ceea ce priveste termenul (dovada si exemplele alea 2, Pantera si Metallica)

 

http://www.youtube.com/watch?v=kEaejOZyImA&feature=related

Edited by manbearpig
Link to comment
Share on other sites

Înțeleg ce vrei sã spui ºi cel mai probabil ai dreptate.

 

Recunosc faptul cã nu am studiat termenii cu dicționarul sau cu explicațiile Wiki sau YouTube în fațã. Am propus termenii bazat pe niºte exemple.

 

Mai concret, legat de boogie, am luat de pe pagina de Wiki despre ZZ Top, unde scrie cã au stilul boogie-based blues-rock sau ceva cam aºa (îmi cer scuze, nu pot posta link-uri, scriu de pe telefonul mobil). Apoi cînd am cãutat boogie am gãsit (dacã țin bine minte) cã înseamnã o piesã cu un ritm simplu, dar cu repetitivitate mare. Exact genul ZZ Top.

 

La groove, m-am bazat pe Pantera ºi Machine Head, unde din nou am gãsit pe paginile lor de Wiki cã ar fi un fel de groove metal. ªi m-am gîndit ce-au în comun? Pãi ritmul oarecum simplu ºi repetitiv ºi am concluzionat cã la asta s-ar referi partea cu 'groove'. Cã aia cu 'metal' e clarã. Adicã un metal bazat pe ritmuri simple ºi repetitive (în cazul MH ºi cu multe secvențe de palm mute, riff-uri stil pedaltone etc).

 

Deci de-asta am dat exemplele pe care le-am dat.

 

Acum sã-mi fie cu iertare confuzia, mãcar am explicat sursa. Se pare cã sensul de dicționar al unui cuvînt nu e tot timpul acelaºi cu cel mai uzitat, cel puțin de oamenii de rînd :) (a se vedea 'patetic', de pildã).

 

Mulțumesc pentru corecție ºi scuze dacã am indus pe cineva în oroare. :)

 

Înțeleg ce vrei sã spui ºi cel mai probabil ai dreptate.

 

Recunosc faptul cã nu am studiat termenii cu dicționarul sau cu explicațiile Wiki sau YouTube în fațã. Am propus termenii bazat pe niºte exemple.

 

Mai concret, legat de boogie, am luat de pe pagina de Wiki despre ZZ Top, unde scrie cã au stilul boogie-based blues-rock sau ceva cam aºa (îmi cer scuze, nu pot posta link-uri, scriu de pe telefonul mobil). Apoi cînd am cãutat boogie am gãsit (dacã țin bine minte) cã înseamnã o piesã cu un ritm simplu, dar cu repetitivitate mare. Exact genul ZZ Top.

 

La groove, m-am bazat pe Pantera ºi Machine Head, unde din nou am gãsit pe paginile lor de Wiki cã ar fi un fel de groove metal. ªi m-am gîndit ce-au în comun? Pãi ritmul oarecum simplu ºi repetitiv ºi am concluzionat cã la asta s-ar referi partea cu 'groove'. Cã aia cu 'metal' e clarã. Adicã un metal bazat pe ritmuri simple ºi repetitive (în cazul MH ºi cu multe secvențe de palm mute, riff-uri stil pedaltone etc).

 

Deci de-asta am dat exemplele pe care le-am dat.

 

Acum sã-mi fie cu iertare confuzia, mãcar am explicat sursa. Se pare cã sensul de dicționar al unui cuvînt nu e tot timpul acelaºi cu cel mai uzitat, cel puțin de oamenii de rînd :) (a se vedea 'patetic', de pildã).

 

Mulțumesc pentru corecție ºi scuze dacã am indus pe cineva în oroare. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu-i bai, intenția e clarã dar sunt diferențe mai mult sau mai puțin subtile. Eu aș spune cã:

1. între hook și riff existã o distincție cauzalã: hook-ul de obicei e o parte mai melodicã și repetitivã dintr-o compoziție, cu scopul sporirii awareness-ului și recogniscibilitãții acesteia. Riff-ul e una dintre aceste pãrți ușor de recunoscut dintr-o piesã. Deci poți spune cã toate riff-urile sunt hooks dar nu viceversa.

2. Groove și boogie țin într--adevãr de interpretare și în special de ritm. Pot avea legãrutã cu noțiunile anterioare dar nu neapãrat.

Link to comment
Share on other sites

Deci hai sa scapam unele probleme ....

 

 

 

Logic ..

 

Riff , Hook cum zic unii "acele cateva note "

 

G A G A iata cele cateva note , riff-ul de baza de la o piesa

 

Fara "Goove"-ul "specific" acele Riff-uri , Hook-uri nu mai au "valoare" daca se iau doar intervalele .

 

Muzica =...inaltime note ......in TIMP ...

 

Si pauza se canta !!!!

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Ostinato

The term riff entered musical slang in the 1920s,[8] and is used primarily in discussion of forms of rock music or jazz. "Most rock musicians use riff as a near-synonym for musical idea."

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

1. Nu cred ca am spus ca talentul poate fi cumparat de la magazin ... te nasti sau nu cu el si gata ...

2. Din pacate nu sunt de-acord cu o muzica cu care te obisnuiesti pur si simplu indiferent de mesaj (muzical, versuri, etc.).... cu tot respectul v-as trimite doar niste mostre de melodii total idioate post revolutionare pe care oricat le-ai asculta nu cred ca v-ati obsinui cu ele ... exista calitate in orice gen muzical ... tocmai de aceea se spune ca geniile nu suporta comparatie ... nu vreau sa incep sa dau exemple ...

3. Tonul de ironie referitor la muzicolog nu cred ca il merit intrucat eu am scris un mesaj sincer care nu inteleg de ce deranjeaza ... am pus accentul pe daruirea si sinceritatea artistului asta-i tot ...

4. Cat reprezinta kitsch iarasi nu sunt de-acord ... daca te apuci si canti citez din trupa ASIA "Printul meu are titei, Pot sa fac ce vreau cu ei" cam naiba sa nu reprezinte asta kitsch? ... si exemplele pot sa continue credeti-ma ...

5. A face muzica proasta la comanda pentru bani e un sacrificiu ... da este ... iar pentru un artist dedicat este o durere ... asta e unul din motivele pentru care eu am renuntat la profesionism ... la studio ... totusi ati folosit un cuvant interesant "muzica proasta" deci exista muzica buna (de calitate) si muzica proasta ... asta e putin in contradictie cu ce ati scris mai sus ... ba mai mult exista pericolul ca facand muzica proasta pentru bani sa ajungi sa te obisnuiesti cu ea ... sa devii familiar cu ea ... si sa nu mai deosebesti valoarea de non valoare ... aici vb din experienta personala...

6. In ceea ce priveste definita stiintifica a muzicii cred ca teoria muzicala, formele, contrapunctul si armonia pot fi reprezentari logice a fenomenului muzical cel putin pana in secolul 20 ... si aici ma refer de exemplu la forma de fuga care odata stabilite temele principale este un algoritm matematic foarte clar ... dar aici iarasi se pot crea niste discutii in care nu vreau sa mai detaliez ...

 

 

In concluzie, artistul dupa parerea mea trebuie sa aiba o filosofie, chiar daca e "aburita" trebuie sa aiba daruire, sinceritate, respect fata de actul artistic pe care il face si fata de public ... efectul psihologic adevarat este cel creat atunci cand auzi prima data acel artist live si iti transmite ceva ... starurile create de catre producatorii moderni prin manipularea psihologica media au un succes artificial indus si fabricat ... oricum va respect punctul de vedere si va urez succes ..

 

Mai asteapta sa mai vezi cate ceva ....ce scrii tu sunt concluzii bazate pe presupuneri ..scolastice ,logice dupa o anumita morala si cu valori conforme unei propagande .

Sa-i zicem scenariu SF .

 

Din pacate dar, cine stie? Multe idei SF au devenit realitate ...poate odata ...

 

Mai citeste si documenteaza-te vei vedea ca lucrurile stau foarte ciudat ...

 

In rest nimeni nu te opreste sa pui muzica ta pe net cum crezi si cum vrei tu ....cum fac toti muzicantii din lume ...

 

Suntem (unii) curiosi sa-ti auzim compozitiile ideile muzical expuse .

 

 

Sa nu confundam TEXTUL cu muzica !! cand am spus kitch nu m-am referit la TEXT !! ptr aceasta parte sunt responsabili textierii.

 

Cand ai muzica kitch , text kitch , haine kitch , decor kitch ...este vorba de SUPER KITCH .

 

".... Tonul de ironie referitor la muzicolog nu cred ca il merit intrucat eu am scris un mesaj sincer care nu inteleg de ce deranjeaza ..."

 

Nu aveam cum sa fiu ironic cu tine ....nu te stiu de muzicolog...si oricum este doar o observatie .

 

Vorbeam de acei indivizi din "bransa" care si-au facut o meserie din emiterea a tot felu de pareri despre muzica ...( altfel de "textierii")

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Buna ,sunt nou pe forum ,dar in opinia mea o compozitie porneste din suflet.

 

Eu imi aleg mai intai tema compozitiei ,apoi Compun "povestea" . De ce povestea? pentru ca fiecare cantec trebuie sa exprime ceva (pe tine sau un sentiment, o idee) .versurile trebuie sa junga undeva nu doar sa insiri cuvinte cu rima.

Plecand de la versuri trec la alegerea si compunerea unei coloane sonore care sa se potriveasca versurilor. Pun totul cap la cap si ma joc un pic cu piesa pentru a capata un caracter mai aparte, mai prsonal.

 

Fiecare are propria metoda de a compune. Eu ,de exemplu pornesc cateodata de la coloana sonora a piesei si nu cum v-am descris mai sus :))

 

Pot doar sa va dau idei ,dar fiecare trebuie sa faca asa cum simte pentru ca in final melodia iti apartine tie.

 

 

Tu controlezi totul ,trebuie doar sa pui pe hartie:))

Link to comment
Share on other sites

Ce intelegi tu prin "coloana sonora"?

Adica SoundTrack -ul piesei ....ca si la filme .....

 

Poate-i o piesa de teatru si are un soundtrack de la care poti porni sau nu ...hehehe

 

Oricum multi pornesc de la soundtrack-ul unor piese si compun ceva "original" un fel de exspiratie .

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.