www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Compozitii - Tips & Tricks


Nightlight
 Share

Recommended Posts

Am cautat pe forum dar nu am gasit un topic de genul asta. M-am gandit ca ar fi interesant daca as deschide unul in care am putea scrie fiecare diferite idei si conceptii despre compozitie.

 

Sunt foarte curios cum abordeaza ceilalti membri ai forumului crearea unei piese si am sa ii rog sa posteze aici daca doresc.

 

O sa incep eu cu insirarea a cateva idei. Mentionez ca acestea sunt invatate din putina mea experienta in domeniu.

 

1) Nici o melodie nu este slaba. Conteaza contextul in care este cantata si de asemenea, ce instrumente o canta. Atunci cand am o mica melodie de cateva note care nu imi place cum suna, inainte de a incerca sa o modific ma gandesc ce instrument ar prezenta-o cel mai bine. In ce context ar merge cantata? Cu un pian in spate? Poate doua piane cantand pe diferite octave? Oare cum ar suna daca as adauga niste viori care canta repetitiv cateva note. Intotdeauna incerc sa imi pun aceste intrebari ca sa incerc sa pun melodia intr-o lumina favorabila.

 

De cele mai multe ori nu am o piesa intreaga in cap ci doar o mica idee pe care pot construi. Pentru mine este una din cele mai frumoase momente, atunci cand dupa multe incercari, am gasit ceva care imi place.

 

2) Imi place sa ma asez la calculator si sa compun atunci cand stiu ca mai am si altceva de facut. Atunci cand stiu ca sunt presat de timp, imi vin mai multe idei.

 

3) Foarte multe idei imi vin atunci cand ascult muzica. Asta nu inseamna ca fur ideile altora, doar ca o idee muzicala poate inspira alta idee muzicala.

 

Momentan la atat ma pot gandi. Pentru cine este interesat, o sa postez si un mic fisier GP in care o sa arat cum compun. O sa incep cu o mica melodie si apoi o sa o dezvolt pana o sa ajung la ceva interesant. De asemenea, o sa incerc sa explic ce am facut pas cu pas.

 

Am notat fiecare bucata a piesei cu un numar ca sa le pot comenta separat.

 

Acesta este fisierul:

 

RGC_demo.gp5

 

Sectiunea 1:

 

Am scris o melodie in Bm. Daca o ascultam, suna putin plictisitor asa golasa. Hai sa punem niste pian sub ea.

 

Sectiunea 2:

 

Am urmat acea melodie cu niste acorduri.

 

Sectiunea 3:

 

Am adaugat un cello pentru a mai da viata piesei si de asemenea am pus un mic pian in dreapta care sa cante mai soft aceleasi note cu melodia principala, dar la o octava mai sus.

 

Sectiunea 4:

 

Deja incepe sa devina plictisitor asa ca vreau sa distrag atentia de la melodia principala. Am pus doua viori in stanga si in dreapta care incep usor sa cante.

 

Sectiunea 5:

 

Am schimbat partile de viori. Acum canta de doua ori fiecare melodie, de doua ori mai repede.

 

Sectiunea 6:

 

Sfarsit :)

 

Invit pe oricine vrea sa mai adauge la acest topic, eventual voi mai adauga si eu pe masura ce invat lucruri noi sau imi mai amintesc cate ceva.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am cautat pe forum dar nu am gasit un topic de genul asta. M-am gandit ca ar fi interesant daca as deschide unul in care am putea scrie fiecare diferite idei si conceptii despre compozitie.

 

Sunt foarte curios cum abordeaza ceilalti membri ai forumului crearea unei piese si am sa ii rog sa posteze aici daca doresc.

 

O sa incep eu cu insirarea a cateva idei. Mentionez ca acestea sunt invatate din putina mea experienta in domeniu.

 

1) Nici o melodie nu este slaba. Conteaza contextul in care este cantata si de asemenea, ce instrumente o canta. Atunci cand am o mica melodie de cateva note care nu imi place cum suna, inainte de a incerca sa o modific ma gandesc ce instrument ar prezenta-o cel mai bine. In ce context ar merge cantata? Cu un pian in spate? Poate doua piane cantand pe diferite octave? Oare cum ar suna daca as adauga niste viori care canta repetitiv cateva note. Intotdeauna incerc sa imi pun aceste intrebari ca sa incerc sa pun melodia intr-o lumina favorabila.

 

De cele mai multe ori nu am o piesa intreaga in cap ci doar o mica idee pe care pot construi. Pentru mine este una din cele mai frumoase momente, atunci cand dupa multe incercari, am gasit ceva care imi place.

 

2) Imi place sa ma asez la calculator si sa compun atunci cand stiu ca mai am si altceva de facut. Atunci cand stiu ca sunt presat de timp, imi vin mai multe idei.

 

3) Foarte multe idei imi vin atunci cand ascult muzica. Asta nu inseamna ca fur ideile altora, doar ca o idee muzicala poate inspira alta idee muzicala.

 

Momentan la atat ma pot gandi. Pentru cine este interesat, o sa postez si un mic fisier GP in care o sa arat cum compun. O sa incep cu o mica melodie si apoi o sa o dezvolt pana o sa ajung la ceva interesant. De asemenea, o sa incerc sa explic ce am facut pas cu pas.

 

Am notat fiecare bucata a piesei cu un numar ca sa le pot comenta separat.

 

Acesta este fisierul:

 

RGC_demo.gp5

 

Sectiunea 1:

 

Am scris o melodie in Bm. Daca o ascultam, suna putin plictisitor asa golasa. Hai sa punem niste pian sub ea.

 

Sectiunea 2:

 

Am urmat acea melodie cu niste acorduri.

 

Sectiunea 3:

 

Am adaugat un cello pentru a mai da viata piesei si de asemenea am pus un mic pian in dreapta care sa cante mai soft aceleasi note cu melodia principala, dar la o octava mai sus.

 

Sectiunea 4:

 

Deja incepe sa devina plictisitor asa ca vreau sa distrag atentia de la melodia principala. Am pus doua viori in stanga si in dreapta care incep usor sa cante.

 

Sectiunea 5:

 

Am schimbat partile de viori. Acum canta de doua ori fiecare melodie, de doua ori mai repede.

 

Sectiunea 6:

 

Sfarsit :)

 

 

Invit pe oricine vrea sa mai adauge la acest topic, eventual voi mai adauga si eu pe masura ce invat lucruri noi sau imi mai amintesc cate ceva.

pai pune si tu mp3 ...nu are toata lumea soft-uri din astea super. muli avem cele vechi ..

Link to comment
Share on other sites

Se spune ca merita sa te ocupi de asa ceva numai atunci cand chiar ai ceva de spus. Problema e ca oricine si oricand are ceva de zis sau sa zbierat. Acum conteaza sa iti dai seama care sunt cei care au si ei o problema la fel ca orice om si cei care au niste idei deosebite de restul.

 

Concluzie: cand multi se ocupa de ceva anume tu faci exact pe dos. ex: victoriosul

Link to comment
Share on other sites

ramane cate unul sa ofere alternativa artistica.

 

Si oare ala "unul" esti cumva tu ???

 

Altfel, ideea topicului este de prezenta si discuta anumite metode, idei, de a compune.

Din ce ai scris tu nu e greu de inteles ca pe langa faptul ca nu ai contribuit cu nimic constructiv la discutie (ba dimpotriva), folosesti un limbaj destul de "alambicat" prin care nu spui nimic concret, dar lasi o oarecare impresie (cel putin mie) a lauda de sine.

E greu participi la o discutie cand nu ai nimic de spus, dar macar nu-i incurca si pe altii (care mai spun totusi ceva bun)!

 

@Nightlight - Un topic foarte bun! :respect: pentru initiativa!

 

Numai bine!

Edited by vaxe
Link to comment
Share on other sites

Personal am constatat ca :

- nu poti compune nimic daca esti stresat, obosit, preocupat de altceva. Pur si simplu "nu vine muza, 'to-n gura !". Deci nu te chinui aiurea, creatiile nu apar la comanda, ci numai cu mintea limpede si relaxata.

- ascultati cat mai multe muzica, de toate tipurile (da, inclusiv dance si manele), doar asa se formeaza o cultura muzicala vasta

- compozitia unui cantec poate incepe (dar nu e obligatoriu) cu titlul piesei, ceva gen "Nu imi pasa", "Mi-e dor de tine" , "Toata ziua rock'n roll" , "Te iubesc" etc

- dupa ce ati ales titlul, poate incepe sa curga textul, nu neaparat rimat ... asezati pe hartie idei brute, si apoi slefuiti-le, astfel incat sa mai si rimeze pe ici-colo ...

- linia melodica poate urma dupa ... scrieti piesa in gama pe care o stiti mai bine.

- dupa ce ati scris armonia, puteti cocli un solo , dupa puterile voastre, sau rugati un coleg chitarist mai avansat sa va ajute.

- dupa ce ati terminat practic piesa de compus, mutati-o ca tonalitate unde va e mai comod (unde puteti canta mai bine, atat cu instrumentele, cat si cu vocea)

 

Cam asta ar fi.

 

PS - imi mentin ideea cu manelele, si as aprecia daca nu v-ati obosi sa ma contrati pe tema asta ... :)

Link to comment
Share on other sites

nu poti compune nimic daca esti stresat, obosit, preocupat de altceva.

Contraexemplu: toatã muzica de la Blues încoace (mai puțin Pop). PS: in this regard, is Emo the new Blues?!

 

compozitia unui cantec poate incepe (dar nu e obligatoriu) cu titlul piesei

Contraexemple: multe. Îndeobște compozițiile instrumentale sau cele în care vocea e abstractizatã, refuncționalizatã astfel încât devine un instrument în sine (e.g. Fantomas, mai tot Death Metal-ul și genurile tangente). Te-ai întrebat de ce atâtea compoziții instrumentale clasice au numere și nu nume? Valabil și pentru punctul urmãtor.

 

imi mentin ideea cu manelele, si as aprecia daca nu v-ati obosi sa ma contrati pe tema asta

Poți menține și ideea cã Pãmântul e plat, asta n-o face adevãratã. Și nu noi avem de pierdut.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca cele mai personale lickuri le-am scos strict in momente de stres/nervi si alte suparari. Iau chitara in mana dar nu ma concentrez asupra ei, ci asupra problemei. In mod ironic daca realizez ca suna ceva si ma concentrez asupra chitarii, incepe sa fuga si magia.. End result: Ma simt mai eliberat de toate cele un scurt timp dupa si am ramas si cu niste lickuri memorabile daca mi-am amintit sa apas record. Daca vrei totusi sa compui dupa o anumita formula, relaxarea este evident necesara

 

Personal, pornesc de o idee ce-mi surade, si de acolo dezvolt piesa in ciuda creearii unui fond muzical din cateva acorduri pentru viitoare idei. A 2-a varianta e mai usoara, dar pe mine personal ma limiteaza.

 

Inca un sfat important: Keep it simple. Gaseste 1, 2 idei care sa fie catchy si sa iasa in fata, iar restul piesei compune-o sa anticipeze acele idei. Sfat valabil daca astepti si o audienta, pentru placerea ta nu e neaparat necesar. Tu stii deja ce ai compus si la ce sa te astepti, nu trebuie sa-ti atragi singur atentia.

 

Alta chestie ar fi studiul jazz-ului. Chiar si la nivel de incepator deschide foarte multe orizonturi.

 

Pentru atras inimile tinerelelor si pentru multumit masele e usor sa compui. Sa fii tu multumit cu ce a iesit de fiecare data cand te asculti este mai greu. Daca le faci pe ambele...nu stiu, n-am ajuns inca acolo, intrebati-i pe cei 'mari'.

 

P.S: Sunt chitarist de dormitor, ma luati in serios pe riscul vostru.

Link to comment
Share on other sites

Unii apreciaza vorbele, altii faptele. Eu apreciez ca @Nightlight a dat un exemplu concret si mi-ar fi placut ca acest topic sa continue la fel. Bucati, fraze, idei, exemple de compozitii proprii. Si povestea care sta in spatele acelor note.

 

exact! un link, o semnatura, un mp3, orice audibil, ca sa vedem ce se ascunde in spatele obisnuitei gargare (care nu rareori mai e si inteleasa prost). eventual o discutie pe exemplu.

Link to comment
Share on other sites

Guest AndrewG

Imi pare rau daca ma bag si eu in seama pe aici, dar as vrea sa stiu cum faci dintr-un .gp5 un .midi ... softu' Guitar Pro salveaza si .midi ?

Link to comment
Share on other sites

Personal am constatat ca :

- nu poti compune nimic daca esti stresat, obosit, preocupat de altceva. Pur si simplu "nu vine muza, 'to-n gura !". Deci nu te chinui aiurea, creatiile nu apar la comanda, ci numai cu mintea limpede si relaxata.

- ascultati cat mai multe muzica, de toate tipurile (da, inclusiv dance si manele), doar asa se formeaza o cultura muzicala vasta

- compozitia unui cantec poate incepe (dar nu e obligatoriu) cu titlul piesei, ceva gen "Nu imi pasa", "Mi-e dor de tine" , "Toata ziua rock'n roll" , "Te iubesc" etc

- dupa ce ati ales titlul, poate incepe sa curga textul, nu neaparat rimat ... asezati pe hartie idei brute, si apoi slefuiti-le, astfel incat sa mai si rimeze pe ici-colo ...

- linia melodica poate urma dupa ... scrieti piesa in gama pe care o stiti mai bine.

- dupa ce ati scris armonia, puteti cocli un solo , dupa puterile voastre, sau rugati un coleg chitarist mai avansat sa va ajute.

- dupa ce ati terminat practic piesa de compus, mutati-o ca tonalitate unde va e mai comod (unde puteti canta mai bine, atat cu instrumentele, cat si cu vocea)

 

Cam asta ar fi.

 

PS - imi mentin ideea cu manelele, si as aprecia daca nu v-ati obosi sa ma contrati pe tema asta ... :)

 

 

ESTE VORBA DESPRE MUZICA

 

NU

 

TEXT !!!!!!

 

NU intereseaza pe nimeni TEXT-ul !

 

Ca 90 % din piese nu-s MUZICA ci doar TEXT pe ritm este adevarat .La aceste Texte pe ritm intradevar se gasesc RETZETE ...si toata lumea imita si reproduce acelasi lucru ...deoarece prinde la public.

 

Nu exista RETETA ....

 

Imitarea maestrilor recunoscuti este sau maimutareala sau studiu ce poate ajuta la formarea unei conceptii dar nu in toate cazurile ..sau mai bine zis in foarte putine cazuri.

 

Daca nu ai o conceptie si o perceptie ( macar proprie daca nu si corecta) asupra lumii nu ai cum sa compui ceva adevarat.

 

Ascultand manele intradevar i-ti faci o multicultura vasta ,multilaterala ,si prinzi o conceptie de sta perceptia-n coada.

 

Ce propui duce mai degraba la maimutareala-ktitch -multicoltoral- artistic in care predomina TEXT-ul pretentios de inalta valoare documentar artistica spumoasa .

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau daca ma bag si eu in seama pe aici, dar as vrea sa stiu cum faci dintr-un .gp5 un .midi ... softu' Guitar Pro salveaza si .midi ?

 

Dai la File, apoi la Export.

 

ESTE VORBA DESPRE MUZICA

 

NU

 

TEXT !!!!!!

 

NU intereseaza pe nimeni TEXT-ul !

 

Ca 90 % din piese nu-s MUZICA ci doar TEXT pe ritm este adevarat .La aceste Texte pe ritm intradevar se gasesc RETZETE ...si toata lumea imita si reproduce acelasi lucru ...deoarece prinde la public.

 

Nu exista RETETA ....

 

Imitarea maestrilor recunoscuti este sau maimutareala sau studiu ce poate ajuta la formarea unei conceptii dar nu in toate cazurile ..sau mai bine zis in foarte putine cazuri.

 

Daca nu ai o conceptie si o perceptie ( macar proprie daca nu si corecta) asupra lumii nu ai cum sa compui ceva adevarat.

 

Ascultand manele intradevar i-ti faci o multicultura vasta ,multilaterala ,si prinzi o conceptie de sta perceptia-n coada.

 

Ce propui duce mai degraba la maimutareala-ktitch -multicoltoral- artistic in care predomina TEXT-ul pretentios de inalta valoare documentar artistica spumoasa .

 

Intradevar, nu stiu ce am putea invata de la manele, eventual niste batai de tobe care se pare ca merg super pe metale :rulez:

Link to comment
Share on other sites

Manelele sunt un fel de mixtura de stiluri si genuri "exotice" sau mai putin exotice .

 

Cate un lick sau altceva daca nu l-ai auzit altundeva inainte ci doar in manele poti sa copiezi linistit ...manelele nu au nimic "original" ,specificul este sa amesteci cat mai multe stiluri exotice ,elemente exotice ale tot felul de genuri /stiluri , sau care par exotice si care sunt considerate exotice de ascultatori .

 

Asemenea arta are o singura denumire "kitch" .

 

Poti vedea/auzii asemenea kitch-uri si in multe filme Hooliwood-iene dupa gustul si imaginatia regizorului care vrea sa vanda un film ieftin..

Link to comment
Share on other sites

Guest futurecomposer

Cum folositi acordul in rasturnarea a 2-a? Doar pe timpi slabi sau parti slabe de timp?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest futurecomposer

presupun ca intrebarea a fost pusa in gluma, nu? :rolleyes:

 

 

 

 

 

Sincer.......nu.

 

Am inteles ca unele reguli nu mai sunt valabile.

 

Spre exemplu cvintele si octavele paralele, zicea cineva ca este pentru cei ce fac muzica, clasica.

 

 

Sa inteleg ca doar pe timpi slabi sau parti slabe de timp? In teorie am vazut ca se mai accepta in anumite situatii si pe parti tari de timp dar foarte rar.

Link to comment
Share on other sites

Sincer.......nu.

 

Am inteles ca unele reguli nu mai sunt valabile.

 

Spre exemplu cvintele si octavele paralele, zicea cineva ca este pentru cei ce fac muzica, clasica.

 

 

Sa inteleg ca doar pe timpi slabi sau parti slabe de timp? In teorie am vazut ca se mai accepta in anumite situatii si pe parti tari de timp dar foarte rar.

 

Salut. Exista un topic dedicat teoriei muzicale aici: http://forums.rgc.ro...062#entry156062

 

Eu am facut acest topic in ideea de a schimba idei, mici experiente, lucruri in general despre compozitie, nu teorie :D

 

Mult noroc.

 

 

=============================================================================================

 

 

M-am gandit sa scriu putin despre ceea ce numesc eu "Compasul Muzical". Conceptul este simplu. Daca vrei sa compui o melodie de un anumit gen, asculta o perioada alta piese de acel gen.

 

Atunci cand ascult foarte multe zile la rand Dream Theater, tind sa compun in acel stil, lafel cum atunci cand ascult mult Asking Alexandria, compun in acel gen. Muzica pe care o ascult la un momentdat tinde sa imi schimbe directia muzicala (de acolo si conceptul de compas).

 

Sunt curios daca si la alte persoane este lafel :)

Edited by Nightlight
Link to comment
Share on other sites

referitor la 5te si 8ve paralele si directe : pe masura ce avansezi in studiul armoniei muzicale clasice, regulile cu pricina (care sunt reguli invatate in primul an de studiu) raman oarecum in vigoare, cu amendamentul ca apar reguli noi, care iti permit folosirea intervalelor mentionate, cu conditia sa urmezi anumite rigori pentru a ajunge in punctul respectiv, sau de a le "rezolva". In esenta, nu mai urmareste nimeni regulile cu pricina, ele fiind oarecum perimate, si existand acum doar cu titlu informativ si educational - din acelasi motiv pentru care se invata istoria muzicii in scolile de profil - si anume sa CUNOSTI felul in care muzica a evoluat de-a lungul timpului, si a ajuns sa fie ceea ce auzim azi;

cat despre retete, cred ca fiecare o are pe a lui. Eu de exemplu am ajuns sa fiu de parere ca totul este permis, cu conditia ca la sfarsit, cel care compune sa poata trage o gura mare de aer, si sa expire zicand / gandind "acum ma pot culca". Nu zic ca trebuie sa ne surmenam fizic asteptand muza...doar ca mie mi s-a intamplat de foarte multe ori ca atunci cand sunt prins in procesul cu pricina sa nu mai percep scurgerea timpului.

Pe de alta parte, sunt de acord cu nevoia de liniste, si / sau de izolare; iarasi, din experienta proprie - cateodata starea descrisa mai sus este atat de fragila, incat chiar si sunetul indepartat al unei portiere trantite in parcarea blocului poate face sa "fuga" muza.

Si revenind la rigori - am reusit sa mai observ ca practic orice se poate face din orice. Daca suna pretentios, iata un exemplu grosso modo : coloana sonora a filmului "The Terminal" (Muzica : John Williams), unde s-a aplicat principiul "maxim de confort, cu minim de efort"; practic, toata coloana sonora e alcatuita din clonarea unei teme principale, si transformarea acesteia in functie de nevoile momentului. Chiar daca de multe ori nu au aparut decat insertii ale unor motive muzicale din tema cu pricina, ele au existat, si in felurile cele mai diverse, plecand de la jazz, trecand prin inlantuiri in stil impresionist, sau cu influenta etnica, pana la piese antemice (in romana "imnice").

Nu am urmarit ceva anume dand coloana sonora cu pricina drept exemplu, ci doar ca a fost prima chestie concreta catre care mi-a fugit mintea.

Prin urmare, concluzia mea este ca atunci cand vrei sa "reinventezi muzica", trebuie sa te dezbari de rigorile pe care crezi ca trebuie sa le urmezi, si sa te increzi in inima si in urechea ta (pentru carcotasi - nu e vorba de urechile fizice alcatuite din ansamblul de pavilioane situate de-o parte si de alta a capului si restul de scari, timpane si trompe din interior, ci e vorba de notiunea de "ureche interioara", adica cea care te face sa auzi muzica "in capul tau" inainte de a se fi produs macar cea mai mica vibratie in exterior), si sa nu-ti fie frica sa experimentezi.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@ Nightlght - E clar ca orice demers artistic trebuie sa plece neaparat din fondul strafund al artistului. Nu zic ca e total gresit sa asculti un anumit gen ca sa compui in genul respectiv, dar trebuie sa sti foarte bine ce faci daca o iei asa; altfel risti sa cazi in cliseu, ceea ce se intampla fara preaviz. Nu trebuie sa se auda intr-o piesa ce ascultai cand ai compus-o.

 

@ Pontius Pillates - ... O parere caracterizata de pertinenta! pertinenta care se regaseste mai cu seama in muzica de la linkul tau, numai ca acolo e mai greu sa iti dai seama in conditii de comercialism salbatic.

 

Scoala nu foloseste decat sa vezi ce s-a facut ca sa nu faci si tu. A vorbi de cvinte paralele sau alt principiu armonic dintr-o perioada sau alta nu aduce rezolvarea dorintei de a compune cu adevarat. Iar ca sa te pui cu tot dinadinsul impotriva nu stiu carei reguli este conceptualism desuet. Aici cred ca ar trebui sa vorbim mai ales de ce NU e bine sa faci, cum este faptul ca nu trebuie sa respecti alta regula in afara de ceea ce iti spune instinctul pentru ca pana la urma asta se vede si ramane, daca ramane ceva, din muzica pe care ai compus-o: ceea ce ai vrut, nu ceea ce ai declarat teoretic.

Link to comment
Share on other sites

@ Nightlght - E clar ca orice demers artistic trebuie sa plece neaparat din fondul strafund al artistului. Nu zic ca e total gresit sa asculti un anumit gen ca sa compui in genul respectiv, dar trebuie sa sti foarte bine ce faci daca o iei asa; altfel risti sa cazi in cliseu, ceea ce se intampla fara preaviz. Nu trebuie sa se auda intr-o piesa ce ascultai cand ai compus-o.

 

@ Pontius Pillates - ... O parere caracterizata de pertinenta! pertinenta care se regaseste mai cu seama in muzica de la linkul tau, numai ca acolo e mai greu sa iti dai seama in conditii de comercialism salbatic.

 

Scoala nu foloseste decat sa vezi ce s-a facut ca sa nu faci si tu. A vorbi de cvinte paralele sau alt principiu armonic dintr-o perioada sau alta nu aduce rezolvarea dorintei de a compune cu adevarat. Iar ca sa te pui cu tot dinadinsul impotriva nu stiu carei reguli este conceptualism desuet. Aici cred ca ar trebui sa vorbim mai ales de ce NU e bine sa faci, cum este faptul ca nu trebuie sa respecti alta regula in afara de ceea ce iti spune instinctul pentru ca pana la urma asta se vede si ramane, daca ramane ceva, din muzica pe care ai compus-o: ceea ce ai vrut, nu ceea ce ai declarat teoretic.

 

Deci copierea este una si compunerea este altceva ..

 

Este totusi o problema

 

Daca nu cunosc "regula " cum pot sa nu tin cont de ea ? Cum pot sa constientizez cand si care parte este o regula de care trebuie sa nu tin cont .

 

Stai asa intre doua intervale si i-ti zici ..."mai eu cred ca asta e o regula ia sa nu tin eu cont de ea " !! vezi cum merge de usor treaba cu compuerea?

Nu tii cont de cateva reguli de care nu stii si hopp e finalizata compozitia ..

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Eu de cand am inceput sa am o "formatie" am inceput si sa compun( bineinteles nu ne apucam de muzica clasica, ci rock [de care? nici noi nu stim, avand in vedere ca avem chitara cu distors, tobe si bas ceva rock tre' sa iasa :D)]

Si cand am inceput sa compus ceva parti si le-am prezentat colegilor, am primit raspunsuri gen: "Seamana cu trupa X", "Suna ca si X", "suna ca si X si Y"...

Eu sustineam si inca mai sustin sa cantam ceva nou (ce nou? nu stiu si inca ma gandesc !)si mi-am pus intrebarea avand in vedere ca am primit acele raspunsuri: oare ceea ce incerc sa fac eu pe chitara, nu doar reproduc in alt mod ceea ce am ascultat si ce imi place? si cu asta m-am descurajat...

Atunci intreb: doar un nou compozitor de exceptie trebuie sa fiu sa compun ceva nou ? sau doar muzica pop/rock de dupa anii '40-'50 este recliclata intr-o mie de feluri fata de muzica clasica care fiecare piesa e unica?

 

atunci ce e de facut?

 

sper c-ati inteles ce am vrut sa zic:D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.