www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Scule pt Voce


Guest p_aciulea
 Share

Recommended Posts

Exista o teorie cum ca SM57 si SM58 sunt exact la fel de la o distanta de 2" in sus, sau daca desurubezi "bila" unui SM58:

 

"I was a microphone engineer at Shure. The SM57 and SM58 are essentially the same, except that the SM57 was intended mainly for instruments and the SM58 for vocals. The SM58 has a ball grille that acts as a pop filter. The two mics have the same proximity effect at the same miking distance. Because of its smaller grille, the SM57 lets you get closer to it for more bass boost. But if you are 2 inches from the diaphragm in either mic, they have the same bass boost."

 

Ar fi grozav daca cineva care poseda si un SM58 si un SM57 ar incerca sa inregistreze o chitara din boxa cu SM57 si apoi cu SM58 fara "bila", si sa ne spuna si noua daca e vreo diferenta.

 

Chitara are gama de 80-4000Hz ce treaba are avea cu un microfon super de band larga ??

 

Vocea umana sa zicem la 2" distanta dezvolta max 90dB diful de chitara la 2" dezvolta 120dB .Asa ca in cazul chitarei (dif) nu prea conteza ce rabla de microfon pui .

 

Dinamica este altceva , iar in cazul unui mic. de pus in fata difului nu sensibilitatea ci dinamica este de baza.

 

 

Dar cea mai mare dinamica o ai la instrumentele acustice ( statia compreseaza dinamica ), asa ca la o chit acustica e nevoie de un mic cu dinamica mare si de un compresor ca sa se poata "ingramadi "dinammica in inregistrarea noastra.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Guest Bandy

Shure SM86 condenser mic (necesar phantom power) + mixer Behringer cu preamp de voce incorporat si efecte Fx de voce (chorus+reverb)+putere 400W+boxe

Avantaje SM86 - super calitate a vocii

Dezavantaje - ai nevoie de phantom power - 99% din mixere din concerte au asa ceva, pt siguranta se poate cumpara separat

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Karpi te inseli zicand ca vocea umana produce maxim 90dB la 2 inci. Poate sa produca peste 120dB(chiar 130dB) o voce lucrata corect si care foloseste toti rezonatorii buni.

 

Cred ca la cumpararea unui microfon trebuie luata in calcul in primul rand tipul de voce ce-l va folosi. De ex. un tenor nu va cobori aproape niciodata sub 110hz ca fundamentala. Insa armonicele ( in caz ca vocea e produsa corect) apar pana la 10000 hz. In mare e full de armonici intre fundamentala si aproximativ 3000hz apoi e pauza si iar apare un grup de armonici pe la 10000hz. Astfel un tenor are nevoie de un microfon cu un raspuns bun intre 100 si 10000hz. Partea peste 10000 este total inutila. Un bass insa va avea nevoie de 65hz minim. Nu am studiat foarte mult graficul armonicelor decat la tenori deci nu stiu exact unde au armonicile si pe unde au squillo-ul(partea intre 2500-3000hz la tenori care face vocea sa taie prin mixuri mai ales cand e vorba de mixul unei orchestre de 120 instrumente :)) insa tot cam pana-n 10000hz ar fi ok sa fie.

La soprane/mezzosoprane fundamentala e minim 150hz. La soprane de coloratura tot ce e sub 261hz e inutil. Asa ca, daca vreti sa alegeti un microfon vedeti ce armonici produceti ca sa va dati seama ce aveti nevoie.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest belial

Salutare lume. Am nevoie de sfatul vostru. Am 1000 lei la dispozitie (e putin dar mai mult nu imi permit) si am nevoie de un in intreg sistem pentru voce. Vreau sa il folosesc la repetitii pentu o muzica destul de dura. Ce imi recomandati? multumesc

 

( http://www.thomann.de/de/tamp_pa_4080.htm )---crede-tzi ca ar fi de ajuns?

Edited by belial
Link to comment
Share on other sites

Deci ai nevoie de microfon, preamp, putere si boxe? Presupun ca de efecte n-ai nevoie. Colegii de trupa ce amplificare au? In ce fel de spatiu repetati?

PS: Pack-ul ala e foarte slab. You get what you pay for. Then again, sound-ul black-ului traditional de ex. se trage din scule proaste, deci poate nu e neaparat un lucru rau :) . Numai sa nu dai bani pe ele si sa te lase dupa un an...

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

Momentan ... un Zoom 508 :) :) Uimitor, nu are asa mult brum (avand in vedere ca oricum nu repetam intr-un loc cu impamantare) si ofera un efect folosibil - intr-adevar cam (prea) metalic, dar nu extrem de suparator.

 

Ideal ar fi sa pun la un moment dat mana pe un TC Electronic M-One, dar cred ca nici un Behringer Virtualizer, de exemplu, nu mi-ar cauza greturi, macar ca are intrari si iesiri balansate.

 

Zoom508 are si reglaj de "tone" pe "wet" , si nu mai suna metalic .

 

Orice ecou face sunetul mai metalic/mai deschis deoarece apare efectul de "combfilter" ,La unele ecouri analogice de slaba calitate nu aparea acesta problema atat de pregnant deoarece nu avea inalte .Cele digitale au inalte multe ptr a se putea folosi efectiv la "repatare " in clar .Dar ptr efectul de ambiental trebuie taiate inaltele cu 6dB peste 7KHz ,ptr. efect de "hall" pe repetitii multiple se taie si mai mult si se regleza si volumul efectului adecvat .

Asa ca doar reglajul este problema .Nu se foloseste intreaga banda de efect in cazul de ambienta , cel mai bine ar fi sa se foloseasca prin "effect loop " cu mixer de loop si cu reglaj de ton al loopului .Ca sa se poata doza dupa nevoie .

 

 

Ce ma enerveaza la Zoom508 este faptul ca nu pot sa opresc semnalul direct ca sa am numai ecou pe iesire .N-am avut rabdare si timp sa vad daca s-ar putea separa cumva din mixerul intern de 'wet/dry" sa tai cumva linia de" dry" daca am acces la ea.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Karpi te inseli zicand ca vocea umana produce maxim 90dB la 2 inci. Poate sa produca peste 120dB(chiar 130dB) o voce lucrata corect si care foloseste toti rezonatorii buni.

 

Cred ca la cumpararea unui microfon trebuie luata in calcul in primul rand tipul de voce ce-l va folosi. De ex. un tenor nu va cobori aproape niciodata sub 110hz ca fundamentala. Insa armonicele ( in caz ca vocea e produsa corect) apar pana la 10000 hz. In mare e full de armonici intre fundamentala si aproximativ 3000hz apoi e pauza si iar apare un grup de armonici pe la 10000hz. Astfel un tenor are nevoie de un microfon cu un raspuns bun intre 100 si 10000hz. Partea peste 10000 este total inutila. Un bass insa va avea nevoie de 65hz minim. Nu am studiat foarte mult graficul armonicelor decat la tenori deci nu stiu exact unde au armonicile si pe unde au squillo-ul(partea intre 2500-3000hz la tenori care face vocea sa taie prin mixuri mai ales cand e vorba de mixul unei orchestre de 120 instrumente :) ) insa tot cam pana-n 10000hz ar fi ok sa fie.

La soprane/mezzosoprane fundamentala e minim 150hz. La soprane de coloratura tot ce e sub 261hz e inutil. Asa ca, daca vreti sa alegeti un microfon vedeti ce armonici produceti ca sa va dati seama ce aveti nevoie.

 

 

 

Va salut cu respect.

 

 

Am dat de forumul asta in cautarile mele pentru a-mi face un sistem optim pentru ceea ce am de fapt nevoie.Scuze pentru limbajul neprofi.

 

Va rog sa imi recomandati niste scule pentru voci cu mult solo si  armonie, toate cantate pe negativ, muzica pop si gospel. Din ce am folosit pana acum ar fi cam asa: boxe pasive peavey, statie europower, mixer+ microfoane behringer

 

Necesitate:

 

         -  sistem 2 boxe active + monitoare de scena pentru sali de 200-500 persoane,

 

         -  5 microfoane (prefer wireless) adaptate special pentru fiecare tip de voce :

 

             1 voce feminina sopran inalt si rotund ;

 

             1 voce feminina medie, un pic zgariata si cu voce de cap in stilul mariah carey;

 

             1 voce feminina alto clasic;

 

             1 voce masculina tenor inalt;

 

             1 voce masculina bariton-tenor la fel, un pic zgariata

 

 

 

Multumesc frumos pentru eventuale sfaturi, si de ce nu, lucruri pe care am omis sa le intreb.

Link to comment
Share on other sites

cand am inceput,am inceput pe un senheiser nu-stiu-de-care cu care nu m-am impacat deloc.

cand mi-am luat sm58 am zis ca mi-a pus Dumnezeu mana in cap.

cand mi-am luat beta58 treaba s-a schimbat total:alta treaba,super tare scula.

cu o singura observatie:intra mult mai repede in reactie fata de sm58.explicatiile nu le dau ca nu stapanesc termenii foarte bine :) .

am incercat insa si un rode s1 si mi s-a parut un microfon genial,avand incorporat un preamp...

in rest,cand e cazul,un compresor,un reverb,etc...

oricum,sunetistu' sa traiasca :)

 

aaaaaaa,si imi place si sm57........

Link to comment
Share on other sites

As dori sa cumpar pt voce ceva care sa ajute la cantatul in cluburi dar nu numai unde, evident trupa e prea tare si vocea nu se aude....nu imi surade ideea de procesor de aceea as dori sa cumpar separat un preamp cu lampa si un compresor si pe parcurs sa iau ceva efecte....numa` ca nu stiu ce sa aleg.Am vazut compresoarele acelea de rack DBX 266, niste preampuri ART tube .....oare se va simti o diferenta considerabila?

 

A....si mai e si ceva de genu asta : http://www.thomann.de/de/art_tube_mp_studio_v3.htm

Link to comment
Share on other sites

Vocea umana sa zicem la 2" distanta dezvolta max 90dB...

 

Dezvolta si 130 de dB! Recordul in domeniu - omologat de Guiness Book - îi apartzine unei proprietarese din Greenwich Village, New York, USA. Va datzi voi seama ce probleme cu auzul au chiriashii madamei? Sorry, sunt un pic off-topic, cucoana nu cînta în vreao trupa...

Link to comment
Share on other sites

Noi folosim un sistem care e optim pt ce folosim noi , Una bucata SM 58 beta , Una bucata mixer Makie USA pe 12 canale(slapa si basu is tot prin el) una bucata putere yamaha 2*500 + Electrovoice aferente , una bucata FBT 2*400 data pe crosover pe bass +Tubii de bas aferenti tot EV , per total un sistem de club / serata / cam orice inseamna small si mediu indor , flawless , nu da rateu , efecte din mixer , coloram sunetu cum vrem , mai nasol e cu caratu de la sala de repetitii la locatia unde se canta ca facem vreo 2 drumuri cu masina:P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

vad ca nimeni nu spune nimic despre procesoarele de voce.

o sa incep eu:am luat anul trecut un harmonizer digitech vocalist live 4 care e o scula super pt banii ei.

are inafara de un harmonizer destul de bun,si efecte ca reverb delay,chorus ,doubler etc,comp,gate etc.

e o scula extraordinar de simpla si utila care mai are un avantaj enorm pt chitaristi:comunica cu chitara in sensul ca poate face armonia de voci dupa acordul luat pe chitara.

 

 

dupa scula asta mi-am luat un tc helicon voicelive,un procesor care suna cu totul altfel(doar e tc)are tot ce avea digitechul plus o groaza de alte facilitati si efecte.

in afara de harmonizer si fx-uri are efecte pentru lead voice care sunt extraordinar de utile in live cum ar fii thicken-ul,pitch corection etc.

e inclus ca si efect un preamp de mic.sunt efecte care sunt folosite de marii vocali dar care sunt obtinute in general in studio

ca un demo as da linkul:http://www.tc-helicon.com/voicelive.asp

 

ca minusuri :este o scula destul de greu de umblat cu ea daca nu ai cunostiinte in domeniu insa ca si sound este topul in ceea ce priveste efectele de voce.

este penultimul procesor de voce ca generatie si tehnologie(de live)intre timp a aparut voicelive 2 care bineinteles ca este o nebunie de scula,cei de la TC s-au intrecut pe ei insisi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest synchrronn

:)

 

va dau cel mai bun sfat...nu va mai strofocati cu:ce sa fac cum sa sune mai bine...este o mare iluzie...va spun eu cum sa sune cel mai bine...se ia un microfon betta 87 shure,un sistem electro-voice sx 500+.8 buc,amplificator electro-voice power 300 watts,mixer dynacord power-mate100...sau de la ramsa-by panasonic...si sunteti realizati pt cel putin 20 de ani de acum inainte...eu asta folosesc...si nu imi mai trebuie nimic altceva pt voce...aaa...am si un vocalist performer digiteck..pro..care ia singur din orice tonalitate...este cel mai bun ....succese...si aveti grija ca acest sistem este unul de concert...nu unul pt camera sau de saloane...

 

:)

 

va dau cel mai bun sfat...nu va mai strofocati cu:ce sa fac cum sa sune mai bine...este o mare iluzie...va spun eu cum sa sune cel mai bine...se ia un microfon betta 87 shure,un sistem (electro-voice sx 500+).8 buc,amplificator electro-voice power 3000 watts,mixer dynacord power-mate1000...sau de la ramsa-by panasonic...si sunteti realizati pt cel putin 20 de ani de acum inainte...eu asta folosesc...si nu imi mai trebuie nimic altceva pt voce...aaa...am si un vocalist performer digiteck..pro..care ia singur din orice tonalitate...este cel mai bun ....succese...si aveti grija ca acest sistem este unul de concert...nu unul pt camera sau de saloane...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nu e suficient sa ai un microfon bun si instalatie de sunet.

Ceea ce nu stiu multi e ca vocalii mari folosesc o groaza de ``procesoare`` de sunet,incepand de la un compresor ,scula indispensabila pentru un vocal cu pretentii ,un preamp de voce ,efecte de spatialitate(multi nu au ``nevoie`` dar fara suna prost si se mira de ce) si terminand cu efectele de modificare a vocii,efecte care nu se folosesc dect pe anumite bucati(cuvinte silabe) dar care dau piesei multa culoare.

asa ca......nu e asa de simplu.deaia suna la romani cum suna muzica,pentru ca majoritatea crede ca cu un microfon si un sistem PA suna.

 

ei bine...nu suna!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest yngwiejr

Uiti ceva.. mai trebuie sa si cante corect >:)

 

Nu e suficient sa ai un microfon bun si instalatie de sunet.

Ceea ce nu stiu multi e ca vocalii mari folosesc o groaza de ``procesoare`` de sunet,incepand de la un compresor ,scula indispensabila pentru un vocal cu pretentii ,un preamp de voce ,efecte de spatialitate(multi nu au ``nevoie`` dar fara suna prost si se mira de ce) si terminand cu efectele de modificare a vocii,efecte care nu se folosesc dect pe anumite bucati(cuvinte silabe) dar care dau piesei multa culoare.

asa ca......nu e asa de simplu.deaia suna la romani cum suna muzica,pentru ca majoritatea crede ca cu un microfon si un sistem PA suna.

 

ei bine...nu suna!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Dupã preamplificator, înainte de reverb și alte efecte de modulație (dacã le folosești). Înainte de procesor nu merge pentru cã semnalul de microfon are alți parametri fațã de cel de chitarã. Dupã nu merge pentru cã reverbul ar suna nenatural dacã ar fi și el comprimat.

Un preamplificator de microfon cu compresor încorporat ți-ar fi util dar sunt scumpe. Mai bine cauți un procesor care oferã și efecte de dinamicã (compresie/limitare, gate/expander).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eu cant printr-un procesor de voce bagat in 2 boxe active. Din pacate procesorul nu are compresie. Intrebare :merge bagat un compresor de chitara in lant, ceva gen cs3. Daca da, unde ar fi mai bine, inainte de procesor sau dupa. Mentionez ca procesolrul are reverb, chorus delay.

 

ce prcesor de voce ai?esti sigur ca nu are compresor???

 

ps:am trecut la tc helicon voicelive 2 cum ziceam mai sus si asta cam are tot ce trebuie pt live.compresorul este si adaptiv,deci nu tre sa te chinui cu reglaje dupa fiecare piesa de alt gen.

cea mai misto chestie este ca poti folosi in live efecte care in mod normal ar face microfonie instantaneu , asta datorita functiei de feedback destroyer.

deci pt toti cei care canta coveruri recomand scula asta.suni perfect la orice piesa fara sa ai nevoie de 1000 de scule si de alte voci in spate.

Link to comment
Share on other sites

Din demourile de pe net, TC Helicon suna foarte interesant (de la cel mai ieftin, la cel mai scump - pe care eu personal il consider de studio).

 

Am o intrebare, ce microfon foloseste vocalul de la Kraftwerk in clipul Das Modell (mai exact, acesta: www.youtube.com/watch?v=847Y_hGzvIU)?

 

LE: @acis: ceea ce descrii tu acolo este un compresor (daca am inteles eu bine)

IUTUB nu arata nimic

 

Cu compresor pe scena la vocea ce o scoti in PA ...mai domol ...

 

Un compresor amplifica ce-i semnal slab si comprima cea ce-i tare .

Acest lucru inseamna ca amplifici toate sursele de sunet "slabe" de pe scena ( chitarele , tobele etc....)deci ptr o trupa zgomotoasa este cam problema .

 

Un gate ajuta DAR nu la voce ci la microfoanele de tobe si cele in fata boxelor de instrument .

 

Ce se poate folosi la voce este un limitator de amplitudine +un filtru de joase ce taie sub 100Hz ce poate fi static.In anumite cazuri "feedback killer " dar nu trebuie abuzat de acesta la o statie cu putere mica . Efecte de "contur" sunt OK ajuta mult la "transparenta"-la integibilitate .

 

Un compresor ptr voce reglat bine ce are si compensatie de ton pe o scena nu prea "zgomotoasa" este OK .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

am avut voicelive1 ianinte sa-mi iau 2-ul si pot spune ca am fost foarte multumit de el in ceea ce priveste lead voice si posibilitatile de a ``lucra`` asupra ei.

partea grea la voicelive 1 e cu harmonizeru.ca sa sune bine trebuie sa stii ceva teorie pt a-i seta corect parametrii unde si cum sa schimbe vocile.asta cand mergi pe gama.

prin midi e simplu ,il conectezi cu o clapa si gata dar nu mai suna la fel ca in gama.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Firebrand

Am si eu o intrebare cam off-topic si de noob dar chiar sunt curios la ce foloseste bucata aia de banda ce tot vezi la concerte ca se da pe microfon acolo un babgi cablul? Adica chiar are vre-un folos practic sau e doar asa de smecherie?

Link to comment
Share on other sites

Guest John John

Vand microfon Shure Beta 58 negru cu 500 RON !!! contact mafteicatalinionut@gmail.com sau 0745777878

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare cam off-topic si de noob dar chiar sunt curios la ce foloseste bucata aia de banda ce tot vezi la concerte ca se da pe microfon acolo un babgi cablul? Adica chiar are vre-un folos practic sau e doar asa de smecherie?

 

Cablul este "bagat" in microfon

 

sau cablul este bagat intr-o mnufa care vine cuplata la mufa din microfon .

 

Acum depinde da ce bucata da banda (presupun ca adeziva ) se pune...

 

1/ poate fi banda colorata ca mixeristul sa poata identifica dintre zecile de microfoane..

 

2/poate fi "asigurarea" unei cablu /mufa cu probleme la lipitura etc..

 

Sistemul de mufa are filet sau sistem de blocare ...dar..cablul introdus si fixat,cositiorir etc...poate sa aiba probleme...asa ca se asigura cu banda adeziva daca nu este timp sa schimbe sau sa repare cablul/mufa. altfel mufa ramane fixatra de microfon dar cablul poate sa se desprinda de mufa ...etc..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

cum dai cu o putere de 150w intr-o boxa de 200?:)) nu ii dai suficienta carne cum s-ar spune:) in cati ohmi e puterea si in cati difuzorul?

Heya, depinde si de sculele folosite de altii, de posibilitatile tale financiare etc. Personal, folosesc microfon Shure SM58 - durabil si suna bine, pt claritate si eq bag prin mixer de 4 canale de la Peavey, amplific printr-o putere Sony de 150W si intru intr-o boxa Sony de 200 W. In concert avem sistem intreg, pe care ne legam toti, deci nu folosesc amplificare separat pt voce. Ca si loop conectez un efect de reverb de la behringer... sa mai "unga" un pic semnalul de microfon.

 

 

 

Am avut si eu Virtualizer... nu baga zgomot de fond decat daca nu stii sa-l conectezi cum trebuie. E chiar foarte clar ... daca stii sa-l folosesti ... merita... si cu microfonul SM58 mai e o chestie... e un mic bun, orice ati zice, nu e cel mai bun ca si sunet, exista altele, mai bune, dar daca esti serios si ai mult de lucru, ai nevoie de ceva ce rezista la orice - SM58 si 57 rezista, credeti-ma. Prea mare diferenta intre ele nu este... sincer, cred ca e o vrajeala... nu prea difera ... se comporta aproape la fel. Preamp ai nevoie doar pt microfon condenser (live nu recomand, prea multe probleme, si prea sensibile... folositi la inregistrari, pt asa ceva-s facute, eu prefer dinamicele pt scena). Compresor in concert nu folosesc niciodata ... deoarece nu are rost, dinamismul trebuie sa fie prezent in prestatia scenica, zic eu, pt voce nu ai nevoie de compresor. Un pic de reverb sau poate delay la muzica mai "groasa", dar si acolo nu prea generos. Numai cat sa dai putina prezenta.

 

asta cu 10 hz mai jos conteaza putin spre deloc,pe mixerele mai bune putin exista si un buton de taiere la 100 hz,adica nu ia sub 100 pt ca la voce tu nu ai nevoie sub 100,iar cu 1000 mai sus tot asa,nu conteaza,e aproape insesizabil.

parerea mea este ca beta 58 este sfant pt mic cu cablu,iar celor care nu au plamani si au nevoie sa li se ridice putin vocea recomand beta 87,ce i-am recomandat si vocalei noastre si e foarte bine!

dar atentie,in cluburile mai mici capteaza mult si de langa,adica in cazul nostru intra si cinelele mele pe el...

Eu folosesc asta: http://www.sennheise...nsf/root/04513#

Costa mai putin decat Shure SM58 si se duce cu 10 Hz mai jos si cu 1000 mai sus. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.