www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Scule pt Voce


Guest p_aciulea
 Share

Recommended Posts

Guest p_aciulea

ma intereseaza, in special de la cei care au deja o trupa, respectiv sala de repetitie, ce scule folosesc pt voce.

in alta ordine de idei, prin ce amplifica microfonul respectiv.

v-as fi recunoscator daca m-ati putea ajuta

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Vocalistul de la trupa mea il baga direct in mixer si suna foarte bine, asta dupa ce i-a dat gainu' la maxim:D

 

Apropos, dupa voi care ar fi cele mai bune microfoane pe piata romaneasca?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Guest miriapod

eu as vrea sa stiu ce procesoare/preampuri/chestii folositi pentru voce... noi avem deja un mixer& un shure sm58...numai c-ar fi nevoie si de ceva care stie efecte,ecouri umple. anyone?

Link to comment
Share on other sites

Momentan ... un Zoom 508 :) :) Uimitor, nu are asa mult brum (avand in vedere ca oricum nu repetam intr-un loc cu impamantare) si ofera un efect folosibil - intr-adevar cam (prea) metalic, dar nu extrem de suparator.

 

Ideal ar fi sa pun la un moment dat mana pe un TC Electronic M-One, dar cred ca nici un Behringer Virtualizer, de exemplu, nu mi-ar cauza greturi, macar ca are intrari si iesiri balansate.

Link to comment
Share on other sites

Guest Baumwolle

Apropos, dupa voi care ar fi cele mai bune microfoane pe piata romaneasca?

 

Shure.Cum a zis si Adi, desi el nu era sigur, se gasesc la maganul dintre Muzica si B1Tv.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Eu vreau sa stiu daca chitara clasica m-ar ajuta sa imi refac mai repede vocea??? Sa ma apuc de invatat chitara clasica sau doar de tehnici pt voce, vocalize, game si chestii de genul???

Pls help.

 

Multam anticipat guys.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Shure ramane no.1 la capitolul microfoane. SM 58 este "legendarul", dar are fratele mai mare si mai puternic- sm beta 58....care capteaza tot...e genial.Eu personal nu folosesc preamp.Mixerul isi face treaba.Si nu e bergenbier d-asta de care folosesc toti :) e ceva...mai suparat :) si nici nu dau gainu la maxim.

Link to comment
Share on other sites

hai ca vad ca degenereaza discutia asa ca o sa va opresc. vreau ca inainte sa mai postati ceva pe care puneti semnul certitudinii sa va documentati inaite, sau macar sa scrieti ca asa credeti, nu ca stiti sigur :) .. nu o luati in nume de rau, e doar un sfat.

acu, pentru cine e interesat, cate ceva despre sunet. cu toate ca pare foarte foarte ciudat, calea pe care o parcurge sunetul e in general aceeasi indiferent de instrument (chitara, bas, clapa, etc) sau voce. ideea este foarte simpla: un semnal foarte mic si pispiric trebuie preamplificat, apoi amplificat, rezultand un semnal mare si tare pe care il trantesti intr-o boxa. pana acu totul e cool. acu, cine produce semnalul ala mic? pai microfonul sau doza de chitara / bass. cine il preamplifica? evident un preamplificator ... uitati declaratia "io nu folosesc preamp, eu ma bag direct in mixer!" ... copii! mixerul are un preampuri incorporate pentru fie canal de microfon. daca tu nu ii dai semnal preamplificat, are el grija sa il preamplifice. (duf!!)

urmeaza partea cea mai simpla ... puterea sau amplificarea .. semnalu asta il trantesti intr-un P.A. (power amplifier) si dintr'asta intr'o boxa si ala esti.

acum teorii despre fiecare in parte se pot tine ani si ani. cateva pe scurt. shure sm58 e preferat ca microfon. e unu tare pentru un microfon dinamic (de scena), suna bine pt majoritatea lumii. asta nu inseamna ca pe vocea cuiva anume, nu exista un microfon care sa sune mai bine .. intr'un final depinde de vocea fiecaruia combinata cu raspunsul microfonului in frecventa. despre beta58 .. intr'adevar beta de la shure este o serie copiata dupa legendara serie sm si aduce niste mici imbunatatiri, prezenta si caldura, o structura solida a microfoanelor, etc. am avut in mana beta58 si beta57 (copiile dupa sm58 - voce si sm57 - instrumente, cabinete, voce) si vreau sa va spun ca sunt niste mici bijuterii pentru cat costa!

despre preamp ... unele mixere (in general mai scumpute) au preampuri f.f. ok. oricum, la noi nu se prea obisnuieste moda asta cu cumparatu de preamp special pentru voce, cu atat mai mult cu cat un preamp bun este destul de scump.

cam atat bat campii pentru azi. sper ca va este util ce v'am scris. s'auzim de bine!

 

 

Later Edit:

Gainul are si el scopul lui, dar nu sa sune mai coios. Nu prea se da gainul la maxim in cazurile in care amplifici un vocal. Asta doar daca n'are el suflet sa vorbeasca in microfon, si atunci e f.f. probabil sa intre in reactie (microfonie). Ma rog, aici ar fi loc de o intreaga lectie despre preamplificare da chiar n'am timp acu. Oricum, sunetul nu se face dupa ureche, so, take care!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Art Tube Pac - compresor si preamp pe lampi - 100usd - calitate excelenta - vezi review pe soundonsound

Tc Electronic M300 - procesor dual engine - reverb si delay/flanger/phaser/comp - 150 usd.

Compresia mi se pare absolut necesara pentru un vocal, iar m300 are niste reverburi excelente - din nou un pret foarte ok pentru o scula atat de buna.

Microfon: Audix om7 - raportul cel mai bun voice over feedback - cred ca e visul oricarui vocal care presteaza in cluburile romanesti - vreo 230usd dar merita fiecare banut.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest LETHAL X

Mda...personal nu am folosit niciodata preamplif separat ptr. microfon. Merg pe varianta mixer. Nu agreez efectele in cazul repetitiilor (doar in cazuri cu totul speciale ceea ce nu am avut pana acum) / perfect de acord cu preo, a zis-o bine. Nu agreez Shure SM58 decat in caz de forta majora, pur si simplu nu-mi place cum ma impac cu el. O diferenta mare insa in cazul SM58 beta care este dedicat ptr. voce, dupa parerea mea este mult mai nimerit pentru voce iar diferenta de pret intre cele doua variante este infima, cu mult mai infima decat diferenta calitativa a sunetului reprodus. Intra-adevar SM58 ramane un briliant prin faptul ca poate fi folosit cu succes si la voce si la preluare de instrument si la fel cum spunea si preo poate suna bine ptr. o anumita voce sau mai putin bine ptr. alta. Oricum este piesa pe care o trupa modesta dpdv financiar MUST HAVE!

Eu folosesc un Audiotehnica caruia spre rusinea intotdeauna ii uit seria :) mi se pare ca se potriveste si se comporta superb in cazul meu. Atat folosesc la repetitie iar restul (mixer, puteri) impart cu tovarasii de trupa. O mentiune, folosim boxe active ceea ce mi se pare mai practic.

O sa subliniez si eu ca nu folosesc gain-ul ptr. a amplifica semnalul, cu asta se ocupa potentiometrul de volum semnal canal si master volume. Cine merge cu gain-ul la maxim cu siguranta greseste sau are o problema cu echipamentele pe care le foloseste. Mi-ar placea sa am PSM 200 Wireless Personal Monitor System...vorbea un om pe-aici despre asta, dar pretul ma face sa inghit in sec ptr. moment....o intrebare...cum rezolvati la voi in trupa problema managmentului volumului sonor pe instrumente. Sa nu fie nevoie sa racnesti dar totusi sa te auzi atunci cand ai parti delicate de interpretat iar baiatul de la tobe e unu'suparat pe viata?

Edited by LETHAL X
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest Rob Zombie

ma intereseaza, in special de la cei care au deja o trupa, respectiv sala de repetitie, ce scule folosesc pt voce.

in alta ordine de idei, prin ce amplifica microfonul respectiv.

v-as fi recunoscator daca m-ati putea ajuta

 

Heya, depinde si de sculele folosite de altii, de posibilitatile tale financiare etc. Personal, folosesc microfon Shure SM58 - durabil si suna bine, pt claritate si eq bag prin mixer de 4 canale de la Peavey, amplific printr-o putere Sony de 150W si intru intr-o boxa Sony de 200 W. In concert avem sistem intreg, pe care ne legam toti, deci nu folosesc amplificare separat pt voce. Ca si loop conectez un efect de reverb de la behringer... sa mai "unga" un pic semnalul de microfon.

 

cearny Behringer Virtualizer .. baga mult zgomot de fond... mai bine te mai gandesti :) avem noi unu la sala..

 

Am avut si eu Virtualizer... nu baga zgomot de fond decat daca nu stii sa-l conectezi cum trebuie. E chiar foarte clar ... daca stii sa-l folosesti ... merita... si cu microfonul SM58 mai e o chestie... e un mic bun, orice ati zice, nu e cel mai bun ca si sunet, exista altele, mai bune, dar daca esti serios si ai mult de lucru, ai nevoie de ceva ce rezista la orice - SM58 si 57 rezista, credeti-ma. Prea mare diferenta intre ele nu este... sincer, cred ca e o vrajeala... nu prea difera ... se comporta aproape la fel. Preamp ai nevoie doar pt microfon condenser (live nu recomand, prea multe probleme, si prea sensibile... folositi la inregistrari, pt asa ceva-s facute, eu prefer dinamicele pt scena). Compresor in concert nu folosesc niciodata ... deoarece nu are rost, dinamismul trebuie sa fie prezent in prestatia scenica, zic eu, pt voce nu ai nevoie de compresor. Un pic de reverb sau poate delay la muzica mai "groasa", dar si acolo nu prea generos. Numai cat sa dai putina prezenta.

Link to comment
Share on other sites

Felul in care se folosesc efectele la voce depinde foarte mult de vocea pe care sunt aplicate si de stilul muzical adoptat.

 

O sa vorbesc aici despre situatia mea si probabil a 90% din cei de pe forum, adica trupa foarte foarte zgomotoasa pe spate, cluburi mici si monitorizare inexistenta sau slaba. :)

 

Este necesar un microfon foarte bine directionat care atenueaza sunetul ce vine din diverse directii de pe scena. Astfel, monitorul (implicit vocea pe scena) poate avea un nivel de decibeli comparabil cu cel al amplificatoarelor de chitara care urla in spate. Eu am Audix OM7 (excelent) insa mai sunt si altele in aceeasi clasa ...

Chiar daca aveti un microfon care nu respinge asa bine sursele de sunet inconjuratoare, se pot obtine rezultate bune cu o buna pozitionare a monitorului, exact in spatele microfonului, tzintind pe aceeasi axa cu inclinarea microfonului, lucru iar greu de obtinut in cluburi mici.

 

Ca efecte, mentionez 3 mai importante cu care va puteti juca pentru a obtine un rezultat bun pentru vocea voastra:

Compresor: este bun pentru a avea o voce consistenta si prezenta.

Exciter: face frecventele superioare sa straluceasca prin adaugarea de armonici acolo unde nu sunt.

Reverb: toata lumea foloseste, dar multi il folosesc mult prea mult. Nu uitati ca incinta in care cantati are si ea reverbul ei.

 

Atentie! Toate cele 3 efecte mentionate mai sus vor impinge si mai mult microfonul in feedback, deci daca deja aveti problema asta, adaugarea lor nu va face decit sa inrautateasca si mai mult situatia.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Mda...personal nu am folosit niciodata preamplif separat ptr. microfon. Merg pe varianta mixer. Nu agreez efectele in cazul repetitiilor (doar in cazuri cu totul speciale ceea ce nu am avut pana acum) / perfect de acord cu preo, a zis-o bine. Nu agreez Shure SM58 decat in caz de forta majora, pur si simplu nu-mi place cum ma impac cu el. O diferenta mare insa in cazul SM58 beta care este dedicat ptr. voce, dupa parerea mea este mult mai nimerit pentru voce iar diferenta de pret intre cele doua variante este infima, cu mult mai infima decat diferenta calitativa a sunetului reprodus. Intra-adevar SM58 ramane un briliant prin faptul ca poate fi folosit cu succes si la voce si la preluare de instrument si la fel cum spunea si preo poate suna bine ptr. o anumita voce sau mai putin bine ptr. alta. Oricum este piesa pe care o trupa modesta dpdv financiar MUST HAVE!

Eu folosesc un Audiotehnica caruia spre rusinea intotdeauna ii uit seria :) mi se pare ca se potriveste si se comporta superb in cazul meu. Atat folosesc la repetitie iar restul (mixer, puteri) impart cu tovarasii de trupa. O mentiune, folosim boxe active ceea ce mi se pare mai practic.

O sa subliniez si eu ca nu folosesc gain-ul ptr. a amplifica semnalul, cu asta se ocupa potentiometrul de volum semnal canal si master volume. Cine merge cu gain-ul la maxim cu siguranta greseste sau are o problema cu echipamentele pe care le foloseste. Mi-ar placea sa am PSM 200 Wireless Personal Monitor System...vorbea un om pe-aici despre asta, dar pretul ma face sa inghit in sec ptr. moment....o intrebare...cum rezolvati la voi in trupa problema managmentului volumului sonor pe instrumente. Sa nu fie nevoie sa racnesti dar totusi sa te auzi atunci cand ai parti delicate de interpretat iar baiatul de la tobe e unu'suparat pe viata?

 

Asta ramane un subiect de mare actualitate... Cum faci sa te auzi decent intr-o sala de repetitie mica cu un tobar psihopat in formatie? Ultima idee care mi-a venit e sa bag toate instrumentele printr-un PA si sa folosim casti de protectie...

 

ontopic: Shure SM 58 beta (are un semnal cu 30% mai puternic decat celelalte junk-uri pe care le avem)

Link to comment
Share on other sites

Asta ramane un subiect de mare actualitate... Cum faci sa te auzi decent intr-o sala de repetitie mica cu un tobar psihopat in formatie? Ultima idee care mi-a venit e sa bag toate instrumentele printr-un PA si sa folosim casti de protectie...

 

ontopic: Shure SM 58 beta (are un semnal cu 30% mai puternic decat celelalte junk-uri pe care le avem)

si costa cu 50% mai mult ca un SM 58 si se duce si cu 1kHz mai sus. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.