www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

M-am gandit sa fac topicul asta, pentru ca eu nu prea stiu teorie, si decat sa o invat de pe vreun site american din care sa nu inteleg unele cuvinte (dictionar :)), mai bine o invat de la niste chitaristi romani mai experimentati :(. Si cred ca o sa ajute si pe ceilalti B)

So, ma gandeam, ca cei care stiu mai bine, sa scrie aici ce le vine lor in minte legat de teorie. Adica, ce sunt bemolii, diejii :), ce este o octava, o septima, o cvarta.. :).

Multumesc anticipat ;)

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Daca facem asta trebuie s-o luam treptat pt ca sunt destul de multe lucruri de spus. De asemea e bine sa se poata pune intrebari si sa se dea lamuriri asupra "lectiilor". Mie asta imi suna a exact ce fac cei de la xbass. Daca vreti putem face si aici asa ceva. Daca nu, pur si simplu se pot pune intrebari la obiect din teorie muzicala. Sincer prefer varianta a 2-a pentru ca lectiile se gasesc in foarte multe locuri, si in engleza si in romana. Cel mai interesant mi s-ar parea sa intrebe cei ce nu au inteles o anumita treaba, iar cei ce se pricep sa o faca cat mai usor de inteles.

Posted

Bine... eu ma gandeam la cate o intrebare, ca sa fie mai structurat, dar oricum...

 

Notele sunt 12. Cele naturale sunt alea din gama La Minor/Do Major. Restul sunt deviate din astea cu cate un semiton in sus sau in jos. Bemol adaugat la numele unei note inseamna nota cu un semiton mai jos decat respectiva nota. Diez inseamna ca e cu un semiton mai sus. Diez nu se poate aplica notelor Mi si Si pentru ca deasupra lor la un semiton troneaza Fa, respectiv Do. Deasemenea nu se poate aplica bemol notelor Fa si Do din motivul usor de dedus..

 

ce este o octava, o septima, o cvarta..

 

Se refera la o anumita nota intr-o anumita gama, in functie de radacina acesteia. Aici o sa ma refer la secunda/cvarta/octava/whatever unei anumite note, care va fi radacina gamei ( radacina insemnand de exemplu Mi pentru Mi minor... u get it ).

 

secunda - a 2-a nota din gama minora/majora cu radacina a carei secunda e acea nota. E plasata la 2 semitonuri mai sus decat radacina. ex: secunda lui mi este fa# pt ca este a 2-a nota din gama mi minor/major.

 

terta - la fel ca la secunda doar ca ne referim la a 3-a nota si aici se face distinctie intre gama minora si majora. Terta mica e a 3-a nota din gama minora, iar terta mare e a 3-a nota din gama majora... etc. Terta mica e la 3 semitonuri mai sus deat radacina, iar cea mare la 4. Ex.: terta mica a lui La este Do, iar terta mare Do#.

 

cvarta - identic cu secunda, doar ca e a 4-a, la 5 semitonuri

 

cvinta - identic cu secunda si cvarta doar ca e a 5-a, la 7 semitonuri

 

sexta - la fel ca si terta, doar ca e a 6-a nota din gama... si ea e mica sau mare depinzand de gama si se afla la 8 respectiv 9 semitonuri distanta de radacina.

 

septima - identic cu secunda, doar ca e a 7-a nota si se afla la 10 semitonuri distanta de radacina.

 

octava - este nota din radacina cu "o octava" mai sus, adica 12 semitonuri.

Posted

hihi no offense da ce vrei e cam mura in gura.. trebe sa muncesti un pic sa pricepi un pic de acolo un pic de acolo, ca altfel nu poti, ca e prea multa teorie..

mai concret intreaba tu exact ce nu ai priceput si poate te ajuta cineva..

din ce mi-a zis adi avem asa :

 

exista, dupa cum a spus si el, 12 note, care sunt urmatoarele:

Do, DO#, RE, RE#, Mi, FA, FA#, SOL, SOL#, LA,LA#,Si,Do si se repeta.

dupa cum ai observat intre note exista un ton, exceptand Mi-fa (exista un semiton, si si-do tot un semiton ).. in rest

gama majora are asa: intre notele 1-2 ton, intre 2-3 ton, intre 3-4 semiton, 4-5 ton, 5-6 ton, 6-7 ton, 7-8 semiton.. cam asa se formeaza, teoretic. practic cum le asezi pe chitara.. nu stiu nici eu, cu asta incerc sa ma delectez zielele astea.

apoi gama minora are asa: 1-2 ton, 2-3 semiton, 3-4 ton, 4-5 ton, 5-6 semtion, 6-7 ton, 7-8 ton.. cam asta ar fi

cand concepi o gama incepi cu relativa

adica daca ai gama la major, nota de plecare e la, si trebe sa ajungi tot la "la", daca ai do major incepi cu do prima nota si termini tot cu do.. cam atat stiu eu :) putin dar invat (sunt invatat :) )

succes

  • 2 months later...
  • 4 months later...
Guest Ameretat
Posted

care exista si se numeste mi :)

 

Nu neaparat. In tonalitatea do bemol major, vorbim de fa bemol, nu de mi.

Guest fluffyone
Posted

Teoretic asa ar fi, sa zicem ca e fa bemol, dar plecam da la o afirmatie incorecta, anume do bemol.. ia incearca tu sa-i zici "si" si vezi unde ajungi.

Guest Ameretat
Posted (edited)

Si = do bemol. Sunt enarmonice - adica suna la fel, dar se scriu diferit. In unele locuri e necesar sa zici "do bemol" in loc de "si". De ce? Pai...

 

Cum scrii tonalitatea sol bemol major natural?

 

G bemol <ton> A bemol <ton> B bemol <semiton> C bemol <ton> D bemol <ton> E bemol <ton> F <semiton> G bemol

 

Corect?

 

In alte cuvinte, NU e neaparat o greseala cand cineva spune "do bemol", sau "si diez" sau "mi diez" sau "fa bemol"... Totul depinde in ce context o spune - in ce tonalitate se invarte.

 

Exemplu practic: scrii o piesa in G bemol si, pe parcurs, vrei sa modulezi (schimbi tonalitatea) la subdominanta (treapta a IV-a) majora. Brusc, te afli in do bemol major, care contine fa bemol...

 

Daca n-ai pus inca mana pe cutite, pietre si topoare, putem sa vorbim si despre diezi sau bemoli dubli, daca vrei. :)

 

Aaaah... fluffy... lasa toporu' ala... te rog... :)

Edited by Ameretat
Guest Ameretat
Posted

incearca acorduri marite stare directa pe e# si a#

 

Mda... ai dreptate. :)

Posted (edited)

E#=F adica E# - G## - B# = F - A - C

E#/5+=F/5+ adica E# - G## - B## = F - A - C#

ultima afirmatie este gresita

nu exista acordul E#/5+

adica nu exista in sensul ca nu poate exista sub aceasta forma intrucat notele precizate de mine nu exista

 

motivul:

 

prin C## se intelege ca am adaugat un diez notei C#, la fel cum prin C# se intelege ca am adaugat notei C; prin B# inseamna ca am adaugat notei B un diez dar B## nu exista intrucat nu am cum sa adaug un diez notei B#, ea fiind C

adica prin X# inseamna ca am adaugat notei X un diez....note insemnand C, C#, D, D#, E, F, G, G#, A, A#, B...adica gama cromatica....daca as fi adaugat si E# si B# nu ar mai fi gama cromatica intrucat as avea note de 2 ori..la fel e si la bemoli

 

ok..cineva s-ar putea sa zica...dar de ce nu pui E# - G## - C#...acest lucru nu este posibil intrucat nu ar mai fi cvinta(intre E# si teoreticul B##) marita ci ar fi sexta mica (E# - C#) si ar fi alt acord....

aici e strict teorie muzicala si niste definitii legate de formarea acordurilor, intervale si denumirea acestora

Edited by dyster skog
Guest Ameretat
Posted

@dyster:

 

Nu suna prea convingator. Adica n-are cum sa "nu existe" un acord marit avand ca baza E# sau A#. Cunosti vreo alta modalitate de a construi un acord marit pe notele astea? Adica, poti sa construiesti un acord de orice fel, deci si unu cu 5+, pe orice nota. Cum E# exista => exista si acordul marit E#, nu? Pe care n-ai cum sa-l notezi decat 3M3M => e#, g##, b##, nu? Imi amintesc de-abia acum ca, intr-o carte de exercitii de teorie, am dat si peste intervale triplu sau cvadruplu micsorate/marite...

 

In alte cuvinte, cred in continuare ca lukeblue are dreptate. Acum, ca s-o mai invartim un pic... daca exista E# 5+ => exista B##. In cazul asta... cum ar arata acordul B## 5+ ?... :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.