hihi Posted April 4, 2005 Posted April 4, 2005 M-am gandit sa fac topicul asta, pentru ca eu nu prea stiu teorie, si decat sa o invat de pe vreun site american din care sa nu inteleg unele cuvinte (dictionar ), mai bine o invat de la niste chitaristi romani mai experimentati . Si cred ca o sa ajute si pe ceilalti So, ma gandeam, ca cei care stiu mai bine, sa scrie aici ce le vine lor in minte legat de teorie. Adica, ce sunt bemolii, diejii , ce este o octava, o septima, o cvarta.. . Multumesc anticipat
Cosu Posted April 4, 2005 Posted April 4, 2005 hihi o sa te indrept catre un material foarte bun in limba romana. http://xbass.ro/lectii/lectia05.html nu e mult dar e un punct de plecare. poate e o idee buna sa punem pe site elemente solide de teorie. daca mi-as gasi manualul ala de muzica....
Adi Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 Daca facem asta trebuie s-o luam treptat pt ca sunt destul de multe lucruri de spus. De asemea e bine sa se poata pune intrebari si sa se dea lamuriri asupra "lectiilor". Mie asta imi suna a exact ce fac cei de la xbass. Daca vreti putem face si aici asa ceva. Daca nu, pur si simplu se pot pune intrebari la obiect din teorie muzicala. Sincer prefer varianta a 2-a pentru ca lectiile se gasesc in foarte multe locuri, si in engleza si in romana. Cel mai interesant mi s-ar parea sa intrebe cei ce nu au inteles o anumita treaba, iar cei ce se pricep sa o faca cat mai usor de inteles.
hihi Posted April 5, 2005 Author Posted April 5, 2005 Pai eu am scris mai sus ce nu stiu. Sunt mult mai multe care nu le stiu, dar alea mi-au trecut prin minte
Adi Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 Bine... eu ma gandeam la cate o intrebare, ca sa fie mai structurat, dar oricum... Notele sunt 12. Cele naturale sunt alea din gama La Minor/Do Major. Restul sunt deviate din astea cu cate un semiton in sus sau in jos. Bemol adaugat la numele unei note inseamna nota cu un semiton mai jos decat respectiva nota. Diez inseamna ca e cu un semiton mai sus. Diez nu se poate aplica notelor Mi si Si pentru ca deasupra lor la un semiton troneaza Fa, respectiv Do. Deasemenea nu se poate aplica bemol notelor Fa si Do din motivul usor de dedus.. ce este o octava, o septima, o cvarta.. Se refera la o anumita nota intr-o anumita gama, in functie de radacina acesteia. Aici o sa ma refer la secunda/cvarta/octava/whatever unei anumite note, care va fi radacina gamei ( radacina insemnand de exemplu Mi pentru Mi minor... u get it ). secunda - a 2-a nota din gama minora/majora cu radacina a carei secunda e acea nota. E plasata la 2 semitonuri mai sus decat radacina. ex: secunda lui mi este fa# pt ca este a 2-a nota din gama mi minor/major. terta - la fel ca la secunda doar ca ne referim la a 3-a nota si aici se face distinctie intre gama minora si majora. Terta mica e a 3-a nota din gama minora, iar terta mare e a 3-a nota din gama majora... etc. Terta mica e la 3 semitonuri mai sus deat radacina, iar cea mare la 4. Ex.: terta mica a lui La este Do, iar terta mare Do#. cvarta - identic cu secunda, doar ca e a 4-a, la 5 semitonuri cvinta - identic cu secunda si cvarta doar ca e a 5-a, la 7 semitonuri sexta - la fel ca si terta, doar ca e a 6-a nota din gama... si ea e mica sau mare depinzand de gama si se afla la 8 respectiv 9 semitonuri distanta de radacina. septima - identic cu secunda, doar ca e a 7-a nota si se afla la 10 semitonuri distanta de radacina. octava - este nota din radacina cu "o octava" mai sus, adica 12 semitonuri.
Cosu Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 Am gasit un site ce explica pentru idioti anumite lucruri legate de teorie http://www.musictheory.net
Guest Pheno Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 preferatul meu http://www.zentao.com/guitar/theory/
hihi Posted April 6, 2005 Author Posted April 6, 2005 Bah, eu am zis ca nu vreau site-uri sau bull shit. Ziceam sa scrie cineva cate ceva, dar daca nu se poate, stergeti-l.
Cosu Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 hihi noi am completat postul lui adi. din cate am citit el ti-a raspuns la intrebari. mai ai ?
Stefan Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 hihi no offense da ce vrei e cam mura in gura.. trebe sa muncesti un pic sa pricepi un pic de acolo un pic de acolo, ca altfel nu poti, ca e prea multa teorie.. mai concret intreaba tu exact ce nu ai priceput si poate te ajuta cineva.. din ce mi-a zis adi avem asa : exista, dupa cum a spus si el, 12 note, care sunt urmatoarele: Do, DO#, RE, RE#, Mi, FA, FA#, SOL, SOL#, LA,LA#,Si,Do si se repeta. dupa cum ai observat intre note exista un ton, exceptand Mi-fa (exista un semiton, si si-do tot un semiton ).. in rest gama majora are asa: intre notele 1-2 ton, intre 2-3 ton, intre 3-4 semiton, 4-5 ton, 5-6 ton, 6-7 ton, 7-8 semiton.. cam asa se formeaza, teoretic. practic cum le asezi pe chitara.. nu stiu nici eu, cu asta incerc sa ma delectez zielele astea. apoi gama minora are asa: 1-2 ton, 2-3 semiton, 3-4 ton, 4-5 ton, 5-6 semtion, 6-7 ton, 7-8 ton.. cam asta ar fi cand concepi o gama incepi cu relativa adica daca ai gama la major, nota de plecare e la, si trebe sa ajungi tot la "la", daca ai do major incepi cu do prima nota si termini tot cu do.. cam atat stiu eu putin dar invat (sunt invatat ) succes
Dementhor Posted April 7, 2005 Posted April 7, 2005 eu le stiu asa practic....daca ma pui sa iti dau definitii sa nu te astepti la cine stie ce...deci eu nu sunt in masura sa explic... eu am doar o singura intrebare...de ca nu exista acordul fa minor ...ca e singurul care nu are si un minor
hihi Posted April 7, 2005 Author Posted April 7, 2005 hihi noi am completat postul lui adi. din cate am citit el ti-a raspuns la intrebari. mai ai ? <{POST_SNAPBACK}> acum nu, ca nu imi vin in minte lolz. dar o sa mai am destule mai incolo . Asa, nu-l inchideti sau etc, ca poate mai au si altii nevoie Btw, Dementhor, daca nu stii sa explici, nu scrie, ca dupaia ne aburesti pe toti
Adi Posted April 7, 2005 Posted April 7, 2005 eu am doar o singura intrebare...de ca nu exista acordul fa minor ...ca e singurul care nu are si un minor <{POST_SNAPBACK}> Cum sa nu existe? Uite-l: e---1--- b---1--- g---1--- d---3--- a---3--- e---1---
Dementhor Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 a pai stiam de el ma.....numai ca se numea altfel
Adi Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Ma, nu stiu cum ai auzit tu ca se cheama, dar ala este acordul Fa minor ( Fm ) in starea cea mai pura. Daca ai dubii uita-te si pe looknohands.com
lex Posted June 12, 2005 Posted June 12, 2005 da are dreptate , ala e fa minor , sau Fm , si revenind la topic , are cineva vreo metodologie de jazz sau blues ?
Susceptor Posted June 13, 2005 Posted June 13, 2005 eu..armonia aplicativa in improvizatia de Jazz de Marius Popp
cristi Posted June 13, 2005 Posted June 13, 2005 metoda de jazz a lui jody fisher.. 4 volume + cduri, cu capitole separate pt armonie si improvizatii.. e foarte bine facuta
cristi Posted June 13, 2005 Posted June 13, 2005 (edited) <------------- pt mai multe detalii......... Stick to the topic ... Edited June 13, 2005 by Cosu
Guest Ameretat Posted October 29, 2005 Posted October 29, 2005 care exista si se numeste mi Nu neaparat. In tonalitatea do bemol major, vorbim de fa bemol, nu de mi.
Guest fluffyone Posted October 29, 2005 Posted October 29, 2005 Teoretic asa ar fi, sa zicem ca e fa bemol, dar plecam da la o afirmatie incorecta, anume do bemol.. ia incearca tu sa-i zici "si" si vezi unde ajungi.
Guest Ameretat Posted October 29, 2005 Posted October 29, 2005 (edited) Si = do bemol. Sunt enarmonice - adica suna la fel, dar se scriu diferit. In unele locuri e necesar sa zici "do bemol" in loc de "si". De ce? Pai... Cum scrii tonalitatea sol bemol major natural? G bemol <ton> A bemol <ton> B bemol <semiton> C bemol <ton> D bemol <ton> E bemol <ton> F <semiton> G bemol Corect? In alte cuvinte, NU e neaparat o greseala cand cineva spune "do bemol", sau "si diez" sau "mi diez" sau "fa bemol"... Totul depinde in ce context o spune - in ce tonalitate se invarte. Exemplu practic: scrii o piesa in G bemol si, pe parcurs, vrei sa modulezi (schimbi tonalitatea) la subdominanta (treapta a IV-a) majora. Brusc, te afli in do bemol major, care contine fa bemol... Daca n-ai pus inca mana pe cutite, pietre si topoare, putem sa vorbim si despre diezi sau bemoli dubli, daca vrei. Aaaah... fluffy... lasa toporu' ala... te rog... Edited October 29, 2005 by Ameretat
Susceptor Posted October 29, 2005 Posted October 29, 2005 singurele lucruri care nu exista sunt Cbb, B##, E##, Fbb
lukeblue Posted October 29, 2005 Posted October 29, 2005 incearca acorduri marite stare directa pe e# si a#
Guest Ameretat Posted October 29, 2005 Posted October 29, 2005 incearca acorduri marite stare directa pe e# si a# Mda... ai dreptate.
Susceptor Posted October 29, 2005 Posted October 29, 2005 (edited) E#=F adica E# - G## - B# = F - A - C E#/5+=F/5+ adica E# - G## - B## = F - A - C# ultima afirmatie este gresita nu exista acordul E#/5+ adica nu exista in sensul ca nu poate exista sub aceasta forma intrucat notele precizate de mine nu exista motivul: prin C## se intelege ca am adaugat un diez notei C#, la fel cum prin C# se intelege ca am adaugat notei C; prin B# inseamna ca am adaugat notei B un diez dar B## nu exista intrucat nu am cum sa adaug un diez notei B#, ea fiind C adica prin X# inseamna ca am adaugat notei X un diez....note insemnand C, C#, D, D#, E, F, G, G#, A, A#, B...adica gama cromatica....daca as fi adaugat si E# si B# nu ar mai fi gama cromatica intrucat as avea note de 2 ori..la fel e si la bemoli ok..cineva s-ar putea sa zica...dar de ce nu pui E# - G## - C#...acest lucru nu este posibil intrucat nu ar mai fi cvinta(intre E# si teoreticul B##) marita ci ar fi sexta mica (E# - C#) si ar fi alt acord.... aici e strict teorie muzicala si niste definitii legate de formarea acordurilor, intervale si denumirea acestora Edited October 29, 2005 by dyster skog
Guest Ameretat Posted October 29, 2005 Posted October 29, 2005 @dyster: Nu suna prea convingator. Adica n-are cum sa "nu existe" un acord marit avand ca baza E# sau A#. Cunosti vreo alta modalitate de a construi un acord marit pe notele astea? Adica, poti sa construiesti un acord de orice fel, deci si unu cu 5+, pe orice nota. Cum E# exista => exista si acordul marit E#, nu? Pe care n-ai cum sa-l notezi decat 3M3M => e#, g##, b##, nu? Imi amintesc de-abia acum ca, intr-o carte de exercitii de teorie, am dat si peste intervale triplu sau cvadruplu micsorate/marite... In alte cuvinte, cred in continuare ca lukeblue are dreptate. Acum, ca s-o mai invartim un pic... daca exista E# 5+ => exista B##. In cazul asta... cum ar arata acordul B## 5+ ?...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now