www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Boss Ge-7 Romanesc In Carcasa De Dod Chinezesc


ggedamed
 Share

Recommended Posts

Am cumparat prin iulie 2009, de la Razvan S. (coleg forumist), o carcasa de egalizor Union (probabil fratii nostri de peste Yangtze), imitatie de DOD. Ma rodea sa-mi fac un egalizor in perioada cu pricina. Problema principala era carcasa, mai mult ca la alt efect, din cauza gaurilor. Asa ca nu a mai contat ca egalizorul meu nu va mai fi foarte grafic.

 

Sunt o gramada de EQ-uri pe piata, dar schemele sunt foarte asemanatoare. Dupa o scurta trecere in revista am ales schema de la Boss GE-7 ca fiind mai usor de facut. A trebuit sa schimb pe-ici-pe-colo pentru ca potentiometrele din carcasa erau de 33k, nu de 10K cum sunt in schema de GE-7.

Dupa cum se vede in poze, am avut nelinisti metafizice si in privinta culorii. Singura mea nemultumire e ca nu are alimentare din baterie, carcasa nu e prevazuta cu ce-i trebuie. Altfel circuitul consuma sub 10mA.

 

Zilele astea am gasit timp si chef sa o termin. Nu prea sunt multe de spus (e un eq...), dar am promis sa pun pe forum cand o termin. Asa ca iaca. Daca are cineva intrebari, sa vorbeasca. Sau sa scrie. Sau nu. Cum vrea.

 

Sanatate si virtute.

post-10306-1264470309_thumb.jpg

post-10306-1264470331_thumb.jpg

post-10306-1264470340_thumb.jpg

post-10306-1264470346_thumb.jpg

post-10306-1264470371_thumb.jpg

post-10306-1264470518_thumb.jpg

post-10306-1264470539_thumb.jpg

post-10306-1264470563_thumb.jpg

post-10306-1264470573_thumb.jpg

post-10306-1264470613_thumb.jpg

post-10306-1264470620_thumb.jpg

post-10306-1264470655_thumb.jpg

post-10306-1264470671_thumb.jpg

post-10306-1264470698_thumb.jpg

post-10306-1264470714_thumb.jpg

post-10306-1264470723_thumb.jpg

post-10306-1264470729_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bypass-ul este cel de la DOD-ul initial, nu?

Nu, e cel cu FET-uri din schema de la Boss. Iar DOD-ul era de fapt Union chinezesc.

 

Pacat ca "La Egalité" se scrie de fapt "L'Egalité"

Pacat ca n-ai niciun haz. Si Megadeth e gresit, nu?

 

Daca ai montat operationalele din schema originala incearca sa le inlocuiesti astfel: JRC4558 cu OPA2134 si TL022 cu TL072. Ai sa vezi o imbunatatire a functionarii.

L-am facut cu TL072 si TL074. Nu-mi prea vine sa bag integrate scumpe in el, dar oricum le-am pus pe socluri asa ca o bag candva si un OPA2134. Nu promit ca-l las acolo. :)

Acum realizez ca n-am pus nicio poza cu placa complet populata.

Edited by Masta Gi
Link to comment
Share on other sites

Pacat ca n-ai niciun haz. Si Megadeth e gresit, nu?

 

 

Nu am intentionat sa te ofensez in niciun fel. Sincer nu m-am prins ca este vorba de o metafora - fiind vorbitor de franceza mi-a sarit in ochi respectiva ciocnire de vocale, doar atat.

 

Important este sa-si indeplineasca functia, nu ce scrie pe cutie!

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Foarte frumos.

 

La ce se foloseste ?

 

Cutia-i cutie , integratele sunt integrate ..pt ce vrei sa folosesti ?

 

Sa auzim ce si cum ...demo record /sample etc...in diferite maniere stiluri si sounduri .

 

Ptr un EQ inainte de etajul final merge orice chiar daca are un zgomot propriu de ramai masca .

 

Cu intermodulatiile si cu defazajele ar mai fi problema .

Link to comment
Share on other sites

Apropo UNION, e firma 100% ruseasca :)

Merci, am notat, i-am ales pe fratii galbeni pentru ca l-am vazut scris cu litere latine (acum realizez ca ei scriu cu ideograme).

 

Nu am intentionat sa te ofensez in niciun fel. Sincer nu m-am prins ca este vorba de o metafora[...]

None taken, car'vas'zica! Eu am vrut sa fie bascalie, da' e bine si metafora. :)

 

La ce se foloseste ?

Acest dispozitiv il foloseste mandea ca sa faca experimente asupra unui sunet distorsionat. Il pun dupa distors si inainte de amplificator.

 

Sa auzim ce si cum ...demo record /sample etc...in diferite maniere stiluri si sounduri.

Moment, moment! Diferite stiluri si sounduri? Alex Skolnick nu-i pe topicul asta. Plus ca-i un egalizor. Ce sa fac, cate un test pt 9 setari pt fiecare doza pe split si apoi cate 9 pt fiecare doza pe humbucker? Si fiecare grupa d-asta de setari pe jazz, country si metal? Chiar daca as fi in stare (nu sunt) la ce-ar folosi?

 

Cu intermodulatiile si cu defazajele ar mai fi problema.

Aici m-ai pierdut. Am nevoie de explicatii.

 

Sanatate si virtute.

Link to comment
Share on other sites

Eh, de explicat ar fi mult dar nu e neaparat relevant in aplicatia de fata. Gasesti de ex. cateva notiuni aici: http://emusician.com/tutorials/square-one-phase/

 

Culmea e ca initial astfel de filtre au fost folosite pentru a compensa raspunsul mai putin decat ideal al unui sistem, pentru a-l aduce cat mai aproape de "flat" (de unde vine si numele: egalizarea raspunsului in frecventa a unei camere, de ex.). In cazul de fata insa e folosit ca "efect", pentru a afecta sunetul conform unei judecati estetice, nu a unui ideal obiectiv tehnic. Deci am putea spune ca nu conteaza daca e "transparent", daca apar defazaje, putin zgomot sau chiar clipping din cand in cand: astea fac parte din "personalitatea" efectului.

Link to comment
Share on other sites

Gasesti de ex. cateva notiuni aici: http://emusician.com/tutorials/square-one-phase/

Multumesc pentru link. Nu sunt chiar ignorant, nu pricepeam ce relevanta are subiectul la o pedala care nu va ajunge niciodata intr-un studio de inregistrari, ci intr-un lant care numai neschimbator de faza nu e.

 

Nu faci si tu un review la pedala aia Ibanez PDS 1 ?

Esti al doilea care ma intreaba. Vad ca esti din Bucuresti, daca te coafeaza ne intalnim sa te joci cu ea. Eventual iese si un review. Circuitul e foarte asemanator cu cel din Ibanez/Maxon SM9 (ai aici o cautare pe YouTube).

Edited by Masta Gi
Link to comment
Share on other sites

Problema cu egalizatoarele active consta in introducerea intermodulatiilor si a defazajelor mai ales daca ridici ( amplifici in +dB ) cate o frecventa.

 

Filtrele nu pot fi ideale deci se "incaleca"(overlap) aici se intampla chestii nasoale!

 

Am construit mai multe EQ grafice active si nu-s OK ptr chitara!! Am incercat mai toate tipurile de montaj .

.

Am distorsionat la maxim (FUZZ) apoi am filtrat sa realizez un anumit sound si ce crezi ca se intampla , sunetul este OK pe o portiune ingusta de "ambitus" cum te departezi de frecventa centrala filtrului nu mai suna cum trebuie .

 

Adica de ex. am sound de metale pe corzile groase care suna bine cam pana in pozitia a VII-a dupa care nu mai este cea ce trebuie.Sa nu vorbesc de corzile subtiri , peste octava nici nu mai suna.Daca reglez sa sune corzile subtiri nu mai am soundul in corzile groase .

Plus din cauza defazajelor care se amesteca cine stie cum plus intermodulatiile ce apar timbrul sunetului obtinut pe un "ambitus" este OK dar dispare fluiditatea , sunetul devine scurt si "moare"repede.Si amintesc ca distorsul este 100% !!!! Deci inainte de EQ ( sau fara EQ ) am ton distorsionat de tip FUZZ foarte fluid "playabil".

 

Ptr chitara sunt mai bune EQ parametrice cu "state variabile filtre" reglate la un "Q" ( Q=calitatea filtrului) mai mica deci curba de raspuns mai plata .Cum cresti reactia si deci "Q'-ul ajungi la faza cu "omoara " sustain-ul dar mai putin decat un EQ grafic care are cate un filtru pe fiecare frecventa reglabila.

 

ca sa intelegi "Q"=ul , pedala Wah-Wah este un filtru reglabil cu "Q" mare ( calitatea filtrului mare) .Cu pedala Wah se poate incerca acest efect nedorit ,distorionezi un sunet bagi prin Wah si filtrezi si vei avea timbre la care nu suna chitara ( se taie anumite armonice altele sunt defazate si se influenteaza intre ele etc etc) si in cazul pedalelor Wah depinde ce fel de schema este .

 

Un filtru parametric pe intrare si unul dupa distors se foloseste cu combinatia dorite de frecventa centrala asa obtii o mare varietate de sounduri , dar in cazurile limita apare efectul nedorit amintit , in unele cazuri suna chiar bine ca si efect acel ton "scurt" exact ca si la Hendrix care folosea pedala Wah sa formeze cate un sound realizand acele vestite "Crying Dieing tones".

 

Am reusit sa fac/imit cate un sound clean specific unor chitare vestite DAR numai pe un registru ingust de aprox 1 octava cum ma departam de frecventa centrala al filtrului nu mai suna acel sound .

 

De fapt soundurile vestite ale unor statii se realizeaza cu filtre formatoaree care pas cu pas modifica sunetul cate un pic in fiecare etaj de amplificare de la intrare pana la difuzor si boxa .

 

Respectiv un filtru pe intrare care taie sunetele ultra-acustice dupa primul etaj josele sunt limitate la cat este nevoie ( in jur de 80Hz) ,inaltele limitate si ele ...etajul urmator pe iesire corecteaza iarasi si tot asa i9n etajele urmatoare pana la corectorul de ton unde se poate regla manual soundul global.Si distorsiunile pe fiecare etaj se formeaza in mod diferit cea ce-i redus cu filtrul pe intrarea fiecarui etaj va fi distorsionat mai putin iar cea ce nu a fost limitat va suferi distorsiuni mai mari si asa pas cu pas se formeaza un sound care este balansat si egalizat pe tot registrul chitarei ,In asa fel toate sunetele vor suna cu aceiasi energie din reglajul de ton se regleaza fin sunetul "ideal".In statiile de chitara si etajul final este gandit din acest punct de vedere si traful de uiesire daca exista ,absiolut totul ciontribuie la acel sound.

 

Sa nu uit sa mentionez ca aceste filtre in statiile de chitara vestite sunt de tip pasive !! nu sunt inglobate in reactie deci numai atenueaza frecvente !

Si aici pe rgc.ro s-a discutat despre "Doctor Boogey" clona cu JFET al unui canal al statiei Mesa Boogie la care se vede acest tip de formare al soundului .

 

Bineinteles ca unele statii sunt dotate si cu EQ grafic activ pentru a servi inca o jucarie chitaristului dar de baza raman schemele complexe unde se proiecteaza cu grije fiecare etaj din punct de vedere al raspunsului in frecventa .

 

Si eu am crezut ca folosind o statie lineara cu un distors si un EQ rezolv problema dar nu prea a iesit .

 

Sunt bnevoit sa fac cate un canal ptr fiecare tip de sound exact cum se folosesc si in statiile moderne.

Teoretic s-ar putea si cu un singur canal rezolva problema dar implica o schema complicata de comutarea componentelor ptr schimbarea tipului de filtre si al valorilor compnentelor filtrelor precum si unele compunente al etajelor de amplificare din care cauza i iese mai scump si mai greu de realizat decat daca fac cate un canal separat si comut doar canalele ptr soundul dorit.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

@karpi:

Oho, m-ai omorat! Diplome nu dai? :)

 

Am facut egalizorul (inegalizorul?) ca sa fac experiente, pur si simplu.

Credinta mea e ca orice sunet e utilizabil la ceva (de ex. imi place Tom Morello). Ceva-ul ala poate sa ma inhibe sau sa ma stimuleze, dar NU urmaresc un anumit sunet.

 

Acum am o rugaminte la tine: o inregistrare jumate fara EQ, jumate cu EQ ucigand/scurtand/depersonalizand/etc sunetul. Daca o ai tu, vreau si eu, daca imi poti spune mie cum s-o obtin, multumesc, e bine si asa (poate chiar mai bine). Am inteles teoria, acum sunt curios cum suna.

 

Sanatate si virtute.

Link to comment
Share on other sites

@karpi:

Oho, m-ai omorat! Diplome nu dai? :)

 

Am facut egalizorul (inegalizorul?) ca sa fac experiente, pur si simplu.

Credinta mea e ca orice sunet e utilizabil la ceva (de ex. imi place Tom Morello). Ceva-ul ala poate sa ma inhibe sau sa ma stimuleze, dar NU urmaresc un anumit sunet.

 

Acum am o rugaminte la tine: o inregistrare jumate fara EQ, jumate cu EQ ucigand/scurtand/depersonalizand/etc sunetul. Daca o ai tu, vreau si eu, daca imi poti spune mie cum s-o obtin, multumesc, e bine si asa (poate chiar mai bine). Am inteles teoria, acum sunt curios cum suna.

 

Sanatate si virtute.

 

Pai chiar de acea ti-am descris aventurile mele ca sa stii la ce sa fi atent .

Chestia cu scurtarea tonului dor o simtila cantat pe inregistrare se simte mai putin .Chiar ma gandeam cateodata ca alti o fi cantand cu aemenea ton si o fi baiul in tehnica mea de cantat.Apoi am urmarit zeci si zeci de videouri din concert ...nu...tehnica ar corespunde nu se chinuie sa depuna efort in a lovi mai tare corzile si sa ciupeasca la pull and hammer mai tare .eci au scula ce raspunde dinamic extraordinar.

 

un distors cu doua "state variabile filter"

Link to comment
Share on other sites

signal.jpg

 

 

"Nebunul" asta de Gilmour se pare ca nu are nici o proglema in a folosi nenumarate eq-uri

Daca rig-ul nu e corect imi cer scuze anticipat, dar nu cred.

 

 

Poate sa foloseasca la o anumita piesa ce vrea el , sau la toate .Si ce are asta cu fenomenele descrise ca si problema in anumite conditii?

 

DAR daca eu vreau acea conditie unde am un anume "TON" pun experimental orice si oricum .si scot sounduri experimentele interesante.

..

 

EQ si activ ( cum am descris ) daca nu-l folosesti aiurea este OK .respectiv simulezi acele schimbari pe fiecare etaj cu pedale separate .

Acest lucru este o prostie din punct de vedere electronic/calitativ de fapt aceste diagrame de multe ori nu cred ca sunt reale si sunt ptr reclama probabil ca sa se vanda pedalele.

 

Pe langa aceasta diagramele de multe ori se refera la un singur ton la una din chitarele folosite la o singure piesa .

 

EQ se chema in terminologia de electronica engleza orice circuit care modifica tonul ..

EQ- chiar si grafic poate sa fie si pasiv !

 

La EQ pasive nu se foloseste circuit de filtrare in reactie si nici simulatoare de inductanta doar filtre RC sau eventual RLC incadrate ( adaptate ) intre repetoare adaptoare de impedanta.

In ultimi ani si HiFI-sti sunt pentru filtre pasive .

 

O piesa in care am folosit filtre peste filtre si ecou

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=1030878&t=9267

 

Alta piesa unde se aude efectul filtrari peste care in + folosesc si un Wah "post distors " se aude calar cum se "opreste" sunetul numai ecoul il duce mai departe , sunetul devine foarte "tight" .pe anumite pozitii nu are fluiditate ...

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=781776&t=9267

 

Inca o piesa unde am un sunet /ton experimental numai realizat numai cu filtre eu autam altceva si a iesit acest sound

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=781776&t=9267

Link to comment
Share on other sites

Ce sfaturi ne dati?

 

1. daca "din cauza defazajelor care se amesteca cine stie cum plus intermodulatiile ce apar timbrul sunetului obtinut pe un "ambitus" este OK dar dispare fluiditatea , sunetul devine scurt si "moare"repede" este recomandat sa folosim aceste egalizatoare sau nu ?

 

2. "Am construit mai multe EQ grafice active si nu-s OK ptr chitara" Le-ati construit dupa scheme ale unor firme consacrate? Daca da, rezultatul a fost identic cu produsul original? Ati facut comparatii ?

 

3. Pentru ce sunt bune si pentru ce nu sunt bune eq-urile din posturile dvs. am tras 2-a concluzii

3.1 Nu sunt deloc recomandate

3.2 Se pot utiliza in anumite pasaje pt piese experimentale....

Ce sa intelegem ????

Edited by bau_bau
Link to comment
Share on other sites

Folositi dom'le filtre de care vreti. Dupa cum am spus, rolul lantului de efecte si a amplificatorului de chitara nu e sa redea sunetul acesteia cat mai fidel. De asta se cheama efect, sa afecteze sunetul. Daca nu va place cum suna, nu-l folositi. Daca da, da. Lasati-i pe ingineri sa-si faca probleme daca se plictisesc. :)

Screw you guys, I'm going home! :)

Link to comment
Share on other sites

Ce sfaturi ne dati?

 

1. daca "din cauza defazajelor care se amesteca cine stie cum plus intermodulatiile ce apar timbrul sunetului obtinut pe un "ambitus" este OK dar dispare fluiditatea , sunetul devine scurt si "moare"repede" este recomandat sa folosim aceste egalizatoare sau nu ?

 

2. "Am construit mai multe EQ grafice active si nu-s OK ptr chitara" Le-ati construit dupa scheme ale unor firme consacrate? Daca da, rezultatul a fost identic cu produsul original? Ati facut comparatii ?

 

3. Pentru ce sunt bune si pentru ce nu sunt bune eq-urile din posturile dvs. am tras 2-a concluzii

3.1 Nu sunt deloc recomandate

3.2 Se pot utiliza in anumite pasaje pt piese experimentale....

Ce sa intelegem ????

 

Mitul pedalelor originale este exagerat voit de firmele constructoare .

 

Filtrele nu le-au inventat aceste firme nu ai ce sa compari cu cate o pedala .Singurul lucru ce poete sa fie o problema ar fi sa ai componente super calitative respectiv zgomot cat mai mic.

 

Idea este ca poti flosi filtre de oricare dar trebuie sa stii ca unele afecteaza si comportarea dinamica al semnalului nu numai timbrul.Acest lucru ,cum spune si @FiveseveN , poate fi folosit si ca efect aparte.

 

Daca asculti cateva masuri din piesele din link-uri vei auzi tot felul de sunete ca si exemplu.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.