www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cablu Amp-cabinet


dani
 Share

Recommended Posts

salutare:)

 

ma gandesc sa-mi cumpar un cablu bunicel ce face legatura dintre Amp si Cabinet, si nu stiu ce e bun si ce nu e:)Va rog deci sa ma directionati spre a-mi lua ce trebuie.Ar fi bine daca magazinul respectiv s-ar afla in romania ca sa nu mai platesc o mie de taxe(sau poate are cineva si nu ai mai foloseste:P).

 

PS:imi trebuie mono

Link to comment
Share on other sites

Orice cablu d speaker e bun, eu am pus un cablu d la un pistol de lipit vechi dinala romanesc, ca are si sfori inauntru.

Din ce am citit si m-am interesat, un cablu shielded amp-> cab, daca e ceva super nush ce, poate duce la tot felu de probleme de natura sonica.

Nu te-ai mirat de ce niciodata difurile in orice instalatie de sunet n-au nici un cablu special? :) Ma refer la cablurile lipite de la bornele difuzorului

De obicei pentru cabinet iti tre cum ai in orice combo amp: 2 cabluri de cupru :) , nu vad de ce un cabinet ar fi o exceptie, parerea mea.

E tot un difuzor, atat ca e cablu mai lung decat ceea ce exista intr-un combo intre partea de iesire a ampului si dif.

Edited by Razvan S.
Link to comment
Share on other sites

intre head si cab nu trebuie un cablu ca cel de intrument,microfon, etc. , trebe un cablu simplu cu 2 fire...nici prea subtire nici prea gros ca sa nu suga din semnal...cel mai banal exemplu: un cablu de curent... daar daca ai bani de spart vezi ca sunt destule site-uri din romania care se lauda cu cabluri high-end.

Link to comment
Share on other sites

intre head si cab nu trebuie un cablu ca cel de intrument,microfon, etc. , trebe un cablu simplu cu 2 fire...nici prea subtire nici prea gros ca sa nu suga din semnal...cel mai banal exemplu: un cablu de curent... daar daca ai bani de spart vezi ca sunt destule site-uri din romania care se lauda cu cabluri high-end.

Tu te referi la cablu de cupru cu nush ce 99% pure si dalea?

Link to comment
Share on other sites

http://www.avaudiosys.ro/index/category/00001/00006/

http://www.mcmusic.ro/department.php?bid=14&id=62

 

sectiunea cabluri de la 2 siteuri. Cum se zicea si mai sus cam orice cablu de instrument e bun si pentru ce vrei tu.

 

In nici un caz cablu de instrument, trebuie un cablu cu sectiune mai groasa, ca sa duca putere mai mare.

Link to comment
Share on other sites

in primul rand, trebuie sa-ti spun ca, asemenea celorlalte cabluri din instalatia de chitara, si cablurile de boxe sunt extrem de importante pentru sunet! NU este totuna ce cablu pui.

 

iti pot da doua solutii - una ieftina si una scumpa:

 

- ieftin: cumperi cablu monofilar de cupru cu diametru de 1 sau 1,5 mm (cel ce se foloseste la instalatiile electrice in peretii din casa) si folosesti cate doua fire, impletite strans, pentru fiecare dintre cele doua contacte.

 

- scup si foarte bun: cablul Siren II de la Evidence Audio, pe care-l poti cumpara de la shop-ul meu (http://www.urmascapaturma.ro/siren.html).

 

iti stau la dispozitie, cu placere, pentru orice detalii suplimentare. preferabil pe e-mail.

Link to comment
Share on other sites

merci mult de informatii baieti:)

 

@mibu: nu am atati bani de cheltuit pt acest cablu...imi pare rau(desi sunt constient de calitatea lui...poate cand o veni vremea pt asta).

 

bogdan prietene merci pt link:)l-am salvat.Si asa tre sa mai comand ceva de pe thomann...iau si cablu:)merci mult

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca ai inteles dani... nu voiam sa-ti vand cabluri de la mine, ci ti-am prezentat absolut onest cele doua variante ce-ti ofera o calitate foarte buna. dupa ce-ti cumperi ce vrei tu de la thomann, fa-ti si un cablu cum ti-am explicat si compara-le.... :)

Link to comment
Share on other sites

stiu ca nu asta ziceai mibu:)ziceam ca-mi pare rau ca nu bani pt asta acum:)

 

daca tot am deschis subiectul...zici ca ies la fel de bine(calitativ...in sunet) cu ce ziceai tu sa-mi fac fatza de(spre ex) acest cablu?ca daca e asha mai bine imi sta cu niste sute de mii in buzunar:P

 

merci mul tmibu:)

Link to comment
Share on other sites

@dani: Dupã cum spunea Mibu și alți antevorbitori, îți trebuie un cablu de boxe (speaker cable). S-a mai discutat pe forum care-s diferențele dintre cablu de boxe și cablu de instrument, din punct de vedere al construcției și al proprietãților.

Oricum, citește și aici despre cabluri de boxe (sper sã te ajute):

 

http://procosound.com/downloads/whitepaper...er%20Cables.pdf

Link to comment
Share on other sites

problema cu cablurile, in general, este ca ele trebuie incercate ca sa poti sa-ti dai seama singur ce mare diferenta este intre ele (diferenta la sound, bineinteles...). eu, unul, am facut multe teste cu felurite cabluri si felurite solutii de conectare, asa ca vorbesc din experienta proprie. am invatat, de-a lungul anilor, sa nu ma hazardez sa fac afirmatii daca nu am testat personal chestiunile puse in discutie...

Link to comment
Share on other sites

+1

Sunt de acord cu cristi, eu din pacate le am descoperit abia 2 luni anorma si diferenta fata de un cablu standard este esagerat, mai multe armonice. intradevar este un pic scumput, si eu la inceput ma intrebasem daca merita bani, dupa acea am vazut ca a fost o investitie bine facuta, si oricum cabluri acesti se cumpara o singura data, diferenta fata de un cablu de chitara, care, il mai calcam, il mai bibilim, astia i montezi si gata, tin o viata. Asa ca daca ma uit la plusuri pe care i are fata de pretz chiar a meritat. numai bine

Link to comment
Share on other sites

Sunt convins ca exista o diferenta intre lite si un cablu serios... dar trebuie recunoscut ca faza cu umerasele a fost geniala (cei care au facut-o au avut un simt al umorului destul de bun). Intr-o alta ordine de idei ... un cablu facut profi... este un cablu facut profi si calitatea isi spune cuvantul de-a lungul timpului... and that's a fact.

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

Link to comment
Share on other sites

OK.dar ce facem cu sarmele ordinare din interiorul boxelor ?

 

Probabil ca trebuie schimbate ,altfel ?

 

http://www.gearslutz.com/board/instruments...rshall-cab.html

http://zakkwyldemarshall.com/images/open_cab_lrg.jpg

http://www.marshallforum.com/cabinets-spea...-up-inside.html

 

\s n u mai amintesc comutatoarele de mono/stereo la unele boxe luand in considerere ca la boxe Hi-Fi fac gagii alergie la barele argintate masive de 15/6mm sectiune ce se monteaza si se strange serios in suruburi in cazul folosiri crossover-ului pasiv in cazul folosiri unei statii de banda larga .

 

http://www.wired4sound.net.au/speakers/jam.../rear_label.jpg

 

Acest mod de interconectare "singlewired" ca sa se poata demonta straurile ca sa fie" biwired" ptr a se folosi cu crossover electronic cu statie separata ptr bass si medi/inale este considerat de uni HIFI-sti drept o caricatura .Si iata comutator mono/stereo la o boxa Marshall , pai este o caricatura .Se poate deduce din spatiul dintre cele doua jack-uri marimea comutatorului .Totusi trece prin el 100W.Ne mai vorbind de "sunet" .E destul sa ne gandim la contactele imperfecte obtinute doar prin arcuire,fata de cele de la boxele HiFi stranse ferm in suruburi.

 

http://s5.tinypic.com/23kvmsy.jpg

 

Mai exista si tipuri mai "slabute" unde nu exista comutator separat ci se folosesc contactele comutatoarelor de la jack-uri care selecteaza in mod "automat" tipul de cablaj dupa cum introducem un singur jack sau doua .A nu se confunda cu boxa care are iesire de extensie.

 

In acest link cu "parts" este si un cablu de dif promovat (CoreX2 Speaker Cable (10 Foot) *)

 

http://www.blamepro.com/mar/parts.htm

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

cum ziceam un pic mai sus, cred ca singurele lucruri valide si serioase cu referire la topicul asta ar putea fi:

 

1. bai, am incercat eu insumi diferenta intre cabluri (desigur, vorbesc de o plaja care sa acopere ambele extreme) si diferenta se aude clar!

 

sau

 

2. bai, am incercat eu insumi diferenta intre cabluri (desigur, vorbesc de o plaja care sa acopere ambele extreme) si nu aud nici o diferenta...

 

 

pe de alta parte, karpi are dreptate intr-un singur loc (involuntar, din pacate) si anume acela ca absolut orice element din circuit (incluzand desigur cablurile, jackurile, toate celelalte conectoare si conexiuni, piesele electronice, sudurile etc etc) influenteaza intr-un mod mai mult sau mai putin audibil sunetul original. chestiunea, desigur pentru cei interesati de asta, ar fi sa faca cate ceva imbunatatiri in lant pe-acolo pe unde se poate si unde sunt oferite solutii viabile si recunoscute ca fiind ok...

Link to comment
Share on other sites

personal,cred ca punctul nevralgic al unui amp de chitara [indiferent de marca !] este jackul de iesire pt. difuzoare.un cerc este tangent la o dreapta doar intr-un punct ! ori exact asta se intampla intr-un jack de chitara.daca la intrare mai inteleg,apoi la difuzoare mi se pare o bataie de joc.un amp de 100w cuplat pe o boxa de 4 ohm,trebuie sa furnizeze o tensiune de iesire de 20v.si uite cum prin jackul de la iesire circula[adevarat ca in impuls] curenti de 4-5 amperi !!!!si vreti sa aveti transfer perfect acolo-nici vorba! desigur ca solutia ar fi cea practicata in zona de hi-fi [suruburi sanatoase cu pauci si piulite etc] desigur ca solutia cu jack a fost aleasa numai din ratiuni de comoditate si nu de performanta si in cazul ampurilor de chitara chiar ca nu se mai poate face nimic acum.pot sa va spun doar un singur lucru;am incercat varianta de cuplare corecta a boxei la amp,si sunetul se schimba radical in bine.vad ca toata lumea alearga dupa cabluri cat mai bune [si foarte bine face] dar ramane intrebarea-ce facem cu punctul acela de intersectie ???? ideal ar fi ca ampul si boxa sa aiba alt sistem de cuplare [de ex ca la hi-fi]si atunci chiar ca se justifica un cablu adevarat.sa ne intelegem foarte bine-un cablu bun de boxa se simte si in situatia actuala de cuplare prin jack,dar idealul ar fi sa scapam de el.

Link to comment
Share on other sites

Jack-urile mai nou destul de firave si ieftin constrite fata de cele vechi din telefonie erau de pe vremea cand se foloseau in mare parte statii cu iesire de 16 Ohmi.Adica curent mai mic si tensiune mai mare ,in acest fel si o presiune mai mica intr-un punct era aprox OK ptr contact.

 

Cum s-a amintit HiFi-sti au trecut inapoi la contacte ferme prin strangerea cu surub .

 

Cat influenteaza un contact ,capacitati si inductante parazitare depinde de constructia sistemmului .

In orice caz am ramas PAFF cand am vazut la o firma ca si Marshall acel mic "comutator de unde radio " ( OK exagerez un pic ptr a dramatiza situatia).

 

Din cauza contactului imperfect la un jack aici se incalzeste materialul si se "decaleste" deci arcul din otel sau alama nu va mai face contact bun , plus de la frecare se lua stratul protector si eventual bun canducator de curent se va murdaril se va oxida si situatia devine si mai dezastruoasa .

 

Cine nu a vazut in casa priza de la masina de spalat ? acelasi lucru se intampla la o scara ceva mai mica de 1/10 in putere , dar in timp avem aceleasi rezultate.

 

 

I=U/R ( legea lui Ohm) ...de aici se vede ca U= R*I (R fiind rezistenta de contact) deci cu cat mai mare este rezistenta in punctul de contact caderea de tensiune pe aceasta va fi mai mare .Si "I" curentukl va scade dar doar nesemnificativ .

 

Asa ca vom avea produsul "U*I =P" care va incalzi contactul.

 

 

Deci atentie la contactoare , la firele din interiorul boxei . Se vede ca nu prea are efect un cablu ecranat in exterior daca in boxa nu sunt de fapt ecranate si inca se vede cat de larg sunt debitate ca sa se poata scoate odata cu capacul din spate.

Deci ceva nu-i in ordine. De ce nu se face o montura care sa fie fizata de interiorul cutiei si sa aiba doar un orificiu de acces pe placa de spate?

caci costa inca 10$ in plus si firma nu vrea sa piarda nici un dollar!!

 

S-a intamplat ca sa fie necesar sa legam la masa plasa de metal din fata difurilor precum si sassiul difurilor caci altfel oscila statia si se ardea si ea si difurile. Deci se intampla tot felul de fenomene electrice acestea se incearca sa se "previna" printr-o instalatie corect facuta.

 

Deci poti sa nu ai nici o problema in anumite locatii iar in alte locatii sa nu poti canta pe statie din cauza acestor fenomene electrice.

 

La Bunker ultima data am fost filmati de TVT si nu stiu ce surse aveau ptr reflectoare dar cum le-au pornit a aparut un zgomot ce nu se putea scoate nicicum .Degeaba am bagat antifaza etc ..taiat inalte...tot se auzea..ptr evitarea unor asemena patanii este bine sa ai cabluri cat mai buna incepand de la cel de curent pana la cel de difuzor .

 

PLUS si boxa sa fie corect facuta din punct de vedere electric si cel al posibilelor reactii de radiofrecvente ce se intorc prin bucle in intrarea statiei si ....

 

 

Semnalele parazitare ce pot circula prin cabluri , sasiu ..etc se intermoduleaza cu semnalul util si produc sunet ce nu este OK .

 

Deci nu-i vorba de cele mai multe ori de a nu se pierde din armonicele din sunetul de chitara ci a nu se capta /favoriza frecvente ce pot sa altereze sunetul util.Din aceasta cauza poate suferi sunetul chitarei mai mult decat din cauza pierderi a 10% din inalte.

Chiar daca pierzi din inalte trensparenta sunetului ramane .

Transparenta mult amintita se strica datorita intermodulatiilor ce pot fi induse in orice punct al instalatiei .

Ptr ceui care nu stiu ce este IMD -ul intermodulatia resopectiv distorsiuni de intermodulatie dau un exemplu simplu.

 

Ai o statie o isntalatie de amplificare care are un brum abea sesizabil pe 50HZ .In cazul cand se canta "G1" sunetul "Sol" care are frecventa de 49HZ aceste doua frecvente se vor "amesteca" si apare doua frecvente noi din diferenta 1HZ si din suma 99Hz ,dar si 148Hz si 197 Hz ...etc si restul de F1 +F2 , F1 +2F2,F1+3F2 ,......... produse care sunt tiot mai mici ca si amplitudine .Primele treui sunt mai mari si mai deranjante.

 

Sunetul muzical nu este compus doar dintr-o singura componenta sinusoidala ci mai multe armnonice, acestea toate se amesteca si va dati seama ce iese.Nu mai seamana cu ce s-a introdus la intrare .Ieses un ton murdar fara transparenta.

 

Plus in cazul G1 apare si componenta de 1Hz care va fi o pulsatie puternice in anumite cazuri peste sunetul

normal" , acesta va fi cand mai tare ca si volum cand mai mic ca si volum efectiv auzi cum apare tare si cum dispare la un moment dat basul G1 .

 

Daca se canta un G1# apare un fel de tremolo pronuntat la fel si in cazul F#1 ...Acest lucru in cazul daca tii o singura coarda cu G1 , daca prinzi un poverchod e si mai nasol si tot asa.

Si acest lucru numai datorata prezemntei brumului pe signalflow , bineinteles deoppinde de amplitudinea acestu brum si evidentierea efectuluui nedorit.

Dar mai avem si 100Hz brum de dupa redresarea dubla! deci si cu G2 ave problema majora . auzibila si deranjanta deci si la chitara solo nu numai la bass... si tot asa tot felul de frecvente au efecte din acestea mai evidente sau mai "ascunse" si murdaresc tonul.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.