www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Expression Pedal Zoom


felixanu'
 Share

Recommended Posts

Salutare tuturor! Mi-a venit ideea sa incerc sa construiesc o pedala de expresie. Am gasit urmatoarea schema (vezi poza). Mai ramane o singura mare problema: ce valoare are rezistenta electrica a potentiometrului din pedala respectiva? :)

Rugamintea mea se adreseaza celor care au cumva o pedala de expresie FP01/FP02 (pentru Zoom) si un ohm-metru la indemana, sa masoare rezistenta potentiometrului ala (adica intre "Tip" si "Sleeve" ale jack-ului respectiv din poza...). Eventual, macar orientativ, poate imi veti spune ce valoare are potentiometrul din alta pedala de genul asta...

Multam fain! Astept raspunsuri... :)

Durerea va fi la partea mecanica, etc, dar nu e imposibil... :)

post-425-1142326519_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

cred ca 100 K ohmi liniar , si eu am un Zoom echomachine 508 , si atata am pus nu mai stiu unde am gasit pe net .Practic regleza o tensiune de comanda .

Eu in schimb caut schema electrica ptr switch-ul ptr pedala Zoom508 , se introduce in locul pedalei de volum ( in cazul echoului aceiasi pedale de expresion se foloseste ptr volumul echoului) si se comanda diferite functii , si nu stiu cum e legat si daca mai are cumva componente in plus.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu daca chiar ai masurat potentiometrul ala, dar multam de raspuns, oricum.

cat despre pedalele astea, am citit ca sunt universale pentru echipamentele zoom, adica pedalele de expresie FP01 si FP02 si footswitch-ul FS01, si se pot folosi inclusiv la 508 ala al tau...

avand in vedere ca se conecteaza la aceeasi mufa amandoua (ma rog, fiecare dintre ele), nu inteleg cum face dracia de "multieffect unit" diferenta intre ele, adik cum stie care dintre ele e conectata... :)

dupa cum se vede in schema aia, pedala de volum/expresie, face intr-adevar un raport de tensiuni, si nu stiu daca la intrarea unit-ului asta e "citit" analog sau de vreun ADC. cu atat mai greu de imaginat ce se intampla cu semnalele pe care le da FS01, oare e digital? :)

din ce am incercat sa caut pe net, inca nimik concludent... :)

 

interesant, totusi ce scrie in manualul lui 505II: FS01 nu face decat sa schimbe bank-urile numai in sens crescator (A1->B1->....->F1->A1..etc). deci ar putea sa contina doar un "momentary switch" care incrementeaza in "unit" un numarator digital si astfel se comanda bank switch-ul - e interesant de vazut daca FS01 are tot jack stereo. normal nu ar trebui, pt ca in situatia descrisa ar fi nevoie doar de 2 contacte/fire la mufa; sau ar putea sa contina un comutator de genul alora de la butoanele de mouse, care comuta intre doua niveluri electrice bine stabilite ("0" logic si "1" logic... de obicei 0V si +5V) aici ar avea nevoie de 3 contacte si deci jack stereo. daca e asa nu ar fi chiar greu de facut ceva... nu pot sa imi inchipui ce alte componente ar mai contine...

si alta mentiune interesanta: FP01/02 si FS01 nu trebuie conectate la "unit" in timp ce e "powered" ca se pot intampla ceva neplaceri pe acolo, de unde eu as intelege ca "unit"-ul ala se initializeaza cumva la "power on" si "citeste" ce fel de pedala are atasata, corect? :(

Edited by felixanu'
Link to comment
Share on other sites

; sau ar putea sa contina un comutator de genul alora de la butoanele de mouse, care comuta intre doua niveluri electrice bine stabilite ("0" logic si "1" logic... de obicei 0V si +5V) aici ar avea nevoie de 3 contacte si deci jack sterintampla ceva neplaceri pe acolo, de unde eu as intelege ca "unit"-ul ala se initializeaza cumva la "power on" si "citeste" ce fel de pedala are atasata, corect? :)

Salut , nu am masurat dar 100K nui o problema ptr o poarta chiar de mosfet , se pun rezistoare de 10K cand vrei sa sai 1 logic de la 15 V asa ca 100 K la 5 V e nimica ( curentul foarte mic) , poate trebuie inca un rezistor sa legi poarta de mosfet la "masa" cu o rezitenta mare , sa zicem tot 100K astfel nu mai este sensibila la tensiuni electrostatice venite din exterior , deoarece rezistorul sunteaza poarta ce ar putea avea sute de megaohmi si este sensibila.Normal trebe sa fie protejata in schema sau chiar in cip..dar ??

Am pus 100 K ca la comenzile preamplificatoarelor stereo cu comenzile comune( cele care au potmetru comun si regleaza ambele canale cu aceiasi tensiune) , comandate cu tensiune , sunt potmetre de 100K , si nu pentru "poarta" doar pentru reducerea consumului general .

Si eu am gasit switchurile dar schema nu , caci nu au interes sa dea schema , Zoom 508 este in jur de 100Eu si "pedala" + "switch"-ul costa in jur de 80Eu !!!! o pedala de plastic cu un potmetru , si un switch mic de plastic .Si 1 m de cablu ,hehehehe pai pacaleala , efectul ieftin dar daca vrei sa ai tot conforul dai de zece ori pretul la pedala si switch de doi lei.buna smecherie.

Eu am gasit , pozitia intre cele doua unde trebe sa fac contact , DAR nu stiu daca trebe rezistenta , un condens, sau o dioda , sau cine stie ce circuit integrator ( cum este la RESET -uri "automate") la tot felu de telecomenzi , sau automatizari ( programatoare canale TV etc) . Asta ca sa se puna pe o pozitie initiala.

Adica cu o rezistenta de aprox 10 K poti sa incerci sa comuti , facand experienta pe cele trei contacte , doua din ele fac treba .S-ar putea sa trebuiasca sa pun u rezistenta la cei +5V si la intrarea "porti" de comanda , si de aicea un condensator electrolitic de vre-o 10 uF , asta daca initial este nevoie de 1 Logic. Astfel la pornire este un ) logic ( adica un reset ) si mai tarziu cand condemsatorul se incarca prin rezistor vom avea 1 Logic . DAR poate trebuie invers , sau poate trebuie un prag ?? inferior sau superior , realizat cu o dioda , sau un Zener ..

 

]Aicea m-am blocat ca oare ce ar trebui , s-ar putea sa trebuiasca numai rezistorul , dar la mine face figuri si nu comuta de fiecare data precis.

 

Eu cred ca se poate modifica si pedala cu un comutator suplimentar , si un "switch montat pe aceisi pedala cu potmetrul de volum.Asta deoarece este o singura mufa ( jack ) stereo pentru comanda volumului si a comutarilor , adica sau am volum sau am switch (porcarie) dar asta e..

Link to comment
Share on other sites

imi pare rau, dar nu inteleg mare lucru din ce zici tu acolo, desi nu sunt chiar asa batut in cap cand e vorba de electronica, de circuite logice si de praguri de semnal... nu stiu ce porti de FET sunt pe acolo... rezistenta aia de care vorbesti tu (de la V+ la pin-ul de input) se numeste "pull-up resistor" si se foloseste in circuitele cu open collector sau open drain, ca sa se inchida corect circuitul si sa asigure un curent de comanda suficient, mai mare decat ar suporta tranzistorul ala final... :) desi am idee cum e faza cu condensatorul care se incarca, nu prea vad ce rost are acolo, unde trebuie comutat instantaneu, nu dupa nustiucate secunde... in plus, eu m-am gandit ca tensiunile respective 1 si 0 logic vin din "unit" deci nu trebuie sa mai pui tu nici o dioda zenner and shit, doar sa pui un comutator ca ala de buton de mouse care sa faca treaba...

pe de alta parte, cand o sa pun mina pe zoom-ul ala o sa-l desfac sa vad ce naiba e in preajma mufei de "Control In"... atunci mai vorbim... altfel...

ideea de a pune in aceeasi pedala si switch-ul ala, plus unul suplimetar prin care sa comuti intre functiile respective (pentru ca nu poate fi si aia si ailalta in acelasi timp) e foarte buna... doar ca ramane problema comutarii intre functii, care e cam la fel daca ai scoate jackul ala si l-ai baga inapoi in timp ce merge "unit"-ul... sa nu se buleasca, dreaq... :)

Edited by felixanu'
Link to comment
Share on other sites

cred ca ai inteles , rezistenta "pull up " tine "poarta ( intrarea de comanda a portii 0 pe UNU logic , asta este bine pentru protectia intrari sensibile la supratensiuni . Prin rezistenta "Pull UP" tensiunea mare , accidentala si cu curent mic , se va scurge prin rezistenta catre PLUSUL montajului astfel protejand intrarea.

An afara de aceasta "protectie" daca se conecteaza un condensator electrolitic da aprox 50uF , obtinem un reset automat .

 

La pornirea aparatului in cateva milisecunde circuitele electronice "functioneaza" , condensatoru nostru este inca neincarcat , adica aproape scurtcircuit catre masa deci ZERO logic si prin rezistenta PullUp se va incarca cu o mica intarziere astfel ajungand la UNU logic .

 

Acum cu acest condenzator in paralel se minteaza butonul ( contactul ) de RESET , acesta descarcand condensatorul +> obtinand ZERO logic si apoi codensul se incarca si avem iarasi UNU logic .

 

Condensatorul si rezistebnta sunt calculate astfel ca sa asigure un IMPULS , in cazul nostru NEGATIV de o latime ceruta de integrat . Probabil un BISTABIL este comandat de ZEROUL logic generat de noi prin apasarea contactului. Sau sesizeaza frontul crescator sau descrescator dar rezultatul este acelasi , se produce o BASCULARE care este semnalul de comanda in interiorul cipului din efect .

Deci nu cred ca trebuie ceva "digital" exterior .Ar putea sa fie tot un bistabil in switch dar nu cred .

Mai repede cred ca doar un condensator in paralel cu contactele comutaturului pentru filtrarea eventualelor frecvente radio sau de alta provenienta care ar putea comuta aiurea efectul . Fiind switchul la capatul unui cablu pot aparea tot felu de "paraziti" pe care bistabilul din efect le vede ca semnale de comanda .Si un condensator le ar filtra .

Cam atat poate sa fie.

Cu o rezistenta precis poti sa incerci fara sa strici nimica , mai repede se strica daca ramane in gol "intrarea" de comanda si te atingi de ea , astfel tensiunea electrostatica mare poata sa strapunga tranzistorul de pe intrarea bistabilului . De acea scriu in manual sa mantezi totul fara a fi sub tensiune ,DAR un musfet neprotejat se poate 'arde " si numai cu tensiunea electrostatica de pe corlul tau ,( produs poate de hainele din fibre sintetice , sau te incarci de la obiecte din jur etc)

Si mai este si un pic de BAU BAU ca sa nu ai curaj sa faci experiente ci sa cumperi numai de la ei pedalele de doi lei pe bani multi , si asta e u chestie logica.

 

Pe intrarile de instrument si iesire nu prea este ce sa se arda da la introducera mufei de chitara , hai sa zicem ca la conytactul cu statia se poate intampla ca este diferenta de potential , curenti de fuga si poate fi periculos ptr scula, dar toate sunt doar ca si prevenire la posibile surse de defectiuni.

Link to comment
Share on other sites

da, mai omule, incepe sa se mai lumineze problema... rolul condensatorului pus intre intrare si masa e clar (filtreaza impulsuri tranzitorii nedorite), ca si a rezistentei de la V+ la aceeasi intrare. push button-ul pus in paralel cu condensatorul isi face treaba, oki.

eu sunt destul de sigur ca se urmareste doar frontul negativ sau pozitiv, nu cred ca ii trebuie un impuls de o anumita durata (oricum, tu tii apasat butonul ala cateva milisecunde, suficiente pentru a se crea un impuls).

despicand firul si mai mult in tispe posibile, daca ar avea un bistabil in pedala, si asta se poate, cu un jack stereo ai trei fire: unul e masa, altul e comanda pt input si al treilea ar putea fi V+ pentru circuitul din pedala, nu? in cazul asta bistabil-ul cred ca ar trebui sa fie unul CMOS (gen CD4013, parca?) ca sa functioneze la 9V.

ce nu inteleg in continuare, si nu ai fost tu explicit, ce idee propui ca incercare. zici ceva de o rezistenta si atat. :)

tu zici sa fac montajul extern (adica ala din pedala) de genul pull-up resistor si condensatorul ala in paralel cu push-button, sperand ca am la mufa de Control In si ceva tensiune de "alimentare"? adik asa e cel mai safe de incercat? sau ai alta idee?

Link to comment
Share on other sites

da, mai omule, incepe sa se mai lumineze problema... rolul condensatorului pus intre intrare si masa e clar (filtreaza impulsuri tranzitorii nedorite), ca si a rezistentei de la V+ la aceeasi intrare. push button-ul pus in paralel cu condensatorul isi face treaba, oki.

eu sunt destul de sigur ca se urmareste doar frontul negativ sau pozitiv, nu cred ca ii trebuie un impuls de o anumita durata (oricum, tu tii apasat butonul ala cateva milisecunde, suficiente pentru a se crea un impuls).

despicand firul si mai mult in tispe posibile, daca ar avea un bistabil in pedala, si asta se poate, cu un jack stereo ai trei fire: unul e masa, altul e comanda pt input si al treilea ar putea fi V+ pentru circuitul din pedala, nu? in cazul asta bistabil-ul cred ca ar trebui sa fie unul CMOS (gen CD4013, parca?) ca sa functioneze la 9V.

ce nu inteleg in continuare, si nu ai fost tu explicit, ce idee propui ca incercare. zici ceva de o rezistenta si atat. :)

tu zici sa fac montajul extern (adica ala din pedala) de genul pull-up resistor si condensatorul ala in paralel cu push-button, sperand ca am la mufa de Control In si ceva tensiune de "alimentare"? adik asa e cel mai safe de incercat? sau ai alta idee?

Nu tensiune de alimentara una din cele trei contacte este "PLUSUL" si poate deja are rezistenta PULL UP , doar ca si o protectie , sao p prevenire e bine sa incerci cu rezitenta . de la 1K la 10 K. DACA masori vei gasi tensiune pe terminale ,Si practic este totuna daca dai tu zero logic facand scurt catre masa , sau face acelasi lucru un 4013 cand are o iesire la ZERO ( unde nu e chiar zero volti , de aia e bine sa incerci cu rez, dar poate ai trebe PLUS adica 1 logic , si co o rez incerci ,nu mai tin minte daca nu am coborat chiar sub 1Kohm , caci nu m-am mai jucat cu partea asta de un timp dar vreau sa o fac .

Link to comment
Share on other sites

in cazul unui impuls scurt de o anumita durata este nevoie de un circuit formator de impuls , astabil , bistabil care pe iesire are o retea de dioda , rezistenta si condensator serie ( derivator ) si acestea produc un singur impuls "scurt"de latimea dorita.

De bistabil cu de obicei cu integrat ai nevoie si cand vrei ca la o tastare sa ai doar UN SINGUR IMPULS , butonul face scantei si sceatea siunt luate ca si impulsuri de comanda . Dar in cazul nostru un condensator rezolva treba.De acea cred ca nu este cazul sa fie ciruit integrat in switch

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

nu stiu daca chiar ai masurat potentiometrul ala, dar multam de raspuns, oricum.

cat despre pedalele astea, am citit ca sunt universale pentru echipamentele zoom, adica pedalele de expresie FP01 si FP02 si footswitch-ul FS01, si se pot folosi inclusiv la 508 ala al tau...

avand in vedere ca se conecteaza la aceeasi mufa amandoua (ma rog, fiecare dintre ele), nu inteleg cum face dracia de "multieffect unit" diferenta intre ele, adik cum stie care dintre ele e conectata... :)

dupa cum se vede in schema aia, pedala de volum/expresie, face intr-adevar un raport de tensiuni, si nu stiu daca la intrarea unit-ului asta e "citit" analog sau de vreun ADC. cu atat mai greu de imaginat ce se intampla cu semnalele pe care le da FS01, oare e digital? :)

din ce am incercat sa caut pe net, inca nimik concludent... :)

 

interesant, totusi ce scrie in manualul lui 505II: FS01 nu face decat sa schimbe bank-urile numai in sens crescator (A1->B1->....->F1->A1..etc). deci ar putea sa contina doar un "momentary switch" care incrementeaza in "unit" un numarator digital si astfel se comanda bank switch-ul - e interesant de vazut daca FS01 are tot jack stereo. normal nu ar trebui, pt ca in situatia descrisa ar fi nevoie doar de 2 contacte/fire la mufa; sau ar putea sa contina un comutator de genul alora de la butoanele de mouse, care comuta intre doua niveluri electrice bine stabilite ("0" logic si "1" logic... de obicei 0V si +5V) aici ar avea nevoie de 3 contacte si deci jack stereo. daca e asa nu ar fi chiar greu de facut ceva... nu pot sa imi inchipui ce alte componente ar mai contine...

si alta mentiune interesanta: FP01/02 si FS01 nu trebuie conectate la "unit" in timp ce e "powered" ca se pot intampla ceva neplaceri pe acolo, de unde eu as intelege ca "unit"-ul ala se initializeaza cumva la "power on" si "citeste" ce fel de pedala are atasata, corect? :(

 

 

cu un switch normal inchis - temporar (de exemplu similar cu butonul click de la mouse) + cablu (2 fire)+ jack mono.... am construit eu un "FS01" diy si merge.

 

iar in loc de pedala de expresie se poate pune o pedala de volum: post-752-1148738077_thumb.png

 

combinatia acelor doua nu stiu cam cum s-ar face....

Edited by boc
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

oki... salutam calduros ideea... anyone who knows polish? :)

mai ramane singura problema pe care o aveam de fapt: switch-ul si potentiometrul chiar pot fi conectate simultan si sa si functioneze? in manual se spune de ceva precautii, chiar si la schimbarea intre ele a celor doua FS-uri, ala cu expresia si ala cu bank switch-ul...

problema ramane in aer pentru cei interesati... eu nu mai am rabdare sa "prajesc" Zoomu ala... si, de fapt, mi-am luat un Digitech RP200A, gata cu pedalele de expresie diy... :)

Edited by felixanu'
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest monoceros
cu un switch normal inchis - temporar (de exemplu similar cu butonul click de la mouse) + cablu (2 fire)+ jack mono.... am construit eu un "FS01" diy si merge.

Dar nu ne spui si noua intre ce faci contact cu swich-ul ala?PLS!!!

"Masa" si "semnal"??? :):)

Edited by monoceros
Link to comment
Share on other sites

Dar nu ne spui si noua intre ce faci contact cu swich-ul ala?PLS!!!

"Masa" si "semnal"??? :):)

 

 

asa . am intrebat la ZOOM , mi-sa raspuns ca politica firmei nu permite sa dea detalii in legatura cu "schema" dar mi-a soptit ca eset un contact "normal deschis".

 

Exact ca si in schema de mai sus dar este un push buton cu revenire ( ca si la sonerie) .

 

Se vede in schema unde vine legat ...intre masa si "varful" jack-ului .

 

Schema e Ok in asa fel am gasit si pe forumuri , doar ca nu stiam de nu are ceva in plus in pedala si swich ..dar se pare ca nu are .. .. de ce dracu sunt asa de scumpe ???

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hello, i found this thread by googling for schematics for the zoom G1 control pedal.

 

I got the connection diagram either from this or a french forum, and judging by the looks of your discussion, you're wondering wether it works or not? Correct me if i'm wrong.

 

So, i thought i'd use some junk from my storage for the pedal, and found an old pc steering wheel that doesn't have any drivers after windows 98. I opened the pedals part of it, and noticed that there's only two potentiometers for each pedal, and a bunch of wires. Then i bought a 200k (the pedal turns the pot only halfway, so 200k was needed instead of 100k) linear pot, and a 6,3mm plug. And what you know, it works perfectly. Thanks for this thread, even though i don't understand most of it, the pictures do tell more than a thousand words :)

 

 

 

Sorry for writing this in english, i'm from finland and can't understand any of what you're saying.

Link to comment
Share on other sites

Here's a pic of my pedal mod. It really just cost me the price of the 6,3mm plug. Now that's dirt cheap for the Zoom G1 control pedal :)

post-9312-1228487254_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.