Guest nullbyte Posted June 8, 2009 Posted June 8, 2009 Mi se întâmplã des sã practic vreo 15-20 minute... apoi iau o melodie, de ex. Yankee Doodle, pot sã o cânt foarte repede, de la un capãt la altul fãrã greºeli, dar dupã vreo 5-10 minute, la vitezã constantã încep sã ratez note, sã le încurc etc, fac o varzã din melodie. Ce greºesc? De ce dupã acea perioadã de timp încep sã dau rateuri? ªi nu ºtiu, cum aº putea sã mãresc acea perioadã?
ambrozie Posted June 8, 2009 Posted June 8, 2009 Mi se întâmplã des sã practic vreo 15-20 minute... apoi iau o melodie, de ex. Yankee Doodle, pot sã o cânt foarte repede, de la un capãt la altul fãrã greºeli, dar dupã vreo 5-10 minute, la vitezã constantã încep sã ratez note, sã le încurc etc, fac o varzã din melodie. Ce greºesc? De ce dupã acea perioadã de timp încep sã dau rateuri? ªi nu ºtiu, cum aº putea sã mãresc acea perioadã? Practice makes perfect, dom`le. Si concentrare. La un moment dat intervine automultumirea si te gandesti ca n-ai cum sa gresesti si jbuf. Cred ca toata lumea a patit sa invete o melodie apoi sa vrea sa se inregistreze, iar cand esti in mijlocul actiunii sa gresesti aiurea. Mai multa concentrare, rabdare si exercitiu si n-are cum sa nu iasa.
Metabog Posted June 8, 2009 Posted June 8, 2009 Iti obseste mana. E vorba de anduranta, trebuie sa exersezi, si probabil nu ai tehnica perfecta. Eu am tehnica putin cam stricata si patesc la fel cand cant repede, si cam tarziu sa ma dez-invat. Ideea este sa nu misti toata mana/tot bratul, ci doar incheietura, si ideal ar fi sa misti nici macar incheietura, ci doar sa misti pana din degete. Atunci ai cea mai mare precizie si obosesti mai greu.
CiocanelBloodyCIocanel Posted June 8, 2009 Posted June 8, 2009 de fapt, eu cred ca e mai mult la nivel psihologic... iti oboseste mintea... it's going... "why do I have to play the same notes... over... and over... again...?"
Vulgar_display_of_Alex Posted June 8, 2009 Posted June 8, 2009 nu cred ca e la nivel psihologic ce spune el..dar in fine; Cu timpul o sa canti repede si corect; la un moment dat,dupa o piesa mitraliata de 7 minute, lumea imi zicea "Nu vrei sa iei o pauza ?", asha mirata , dar nu aveam nevoie, caci, cum a precizat @Metabog, ma mishc doar din incheietura Cat despre miscarea doar din degete... sunt oameni care prefera astfel, altii care nu... personal, nu pot sa fac asta, dar am viteza necesara miscandu-ma din incheietura, deci momentan, poti exersa doar asha totusi,daca nu are legatura cu oboseala, ci e doar psihologic, canta ce canti, cand vezi ca nu mai merge, canta altceva, apoi, dupa ce dormi, si vine urmatoarea zi, canta iar piesa respectiva, deoarece creierul e odihnit; funcioneaza bafta
Guest abracadaver Posted June 8, 2009 Posted June 8, 2009 taica exerseaza si o sa vezi ca merge.chiar daca dai aceleasi note iar si iar o sa iti iasa.exerseaza....
Fictum Posted June 9, 2009 Posted June 9, 2009 trebuie cantata piesa la viteza mai mica pana se imprima in creier pozitia degetelor... nu e vorba de oboseala...te agiti si vrei sa canti la viteza,dar uiti pozitiile.Mintea trebuie sa mearga cel putin cu 2 note inaintea mainii,adica sa vizualizezi pozitiile viitoare. Nu stiu daca s-a inteles ce am vrut sa zic,macar am incercat
Guest nullbyte Posted June 9, 2009 Posted June 9, 2009 Am uitat sã precizez, în poziția întâi nu mã uit la taste, le am automat în minte, le simt.
Guest szekely Posted June 12, 2009 Posted June 12, 2009 si mie mi se imtampla ... invat o melodie prima data o cant rau ...dupa aia o invat si o cant perfect si cand ma si inregistrez deja bag rateuri... insa nu cred ca e de oboseala ci mai mult psicologic... adica chestiune de concentrare...
Andrei Stefan Octavian Posted August 3, 2009 Posted August 3, 2009 Nuva mai ganditi ca dati bine .. ganditiva doar la cantec .. Parerea Mea .. E o chestie psihologie.
siw Posted August 4, 2009 Posted August 4, 2009 Iti obseste mana. Ideea este sa nu misti toata mana/tot bratul, ci doar incheietura, si ideal ar fi sa misti nici macar incheietura, ci doar sa misti pana din degete. Atunci ai cea mai mare precizie si obosesti mai greu. Permite-mi o mica observatie....Este foarte posibil sa nu fi inteles eu exact ceea ce spui, dar daca discutam de viteza, este tocmai invers fata de cum spui tu. Pentru o viteza marita, este o tehnica extrem de eficienta sa faci miscarea din cot, restul bratului ramanand rigid, mai ales degetele care tin pana. SI ca sa iti dau si exemplu concret urmareste cele doua videouri de mai jos. Sunt niste baieti destul de rapizi care folosesc aceasta tehnica. In al doilea video, chiar explica concret cum functioneaza. Imi pare rau ca nu am gasit pe youtube primul Speed Kills. Era mult mai bine explicat. Asta e destul de recent: http://www.youtube.com/watch?v=Rxi9h3JLmb4
Metabog Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 Permite-mi o mica observatie....Este foarte posibil sa nu fi inteles eu exact ceea ce spui, dar daca discutam de viteza, este tocmai invers fata de cum spui tu. Pentru o viteza marita, este o tehnica extrem de eficienta sa faci miscarea din cot, restul bratului ramanand rigid, mai ales degetele care tin pana. SI ca sa iti dau si exemplu concret urmareste cele doua videouri de mai jos. Sunt niste baieti destul de rapizi care folosesc aceasta tehnica. In al doilea video, chiar explica concret cum functioneaza. Imi pare rau ca nu am gasit pe youtube primul Speed Kills. Era mult mai bine explicat. Asta e destul de recent: http://www.youtube.com/watch?v=Rxi9h3JLmb4 Probabil diferiti chitaristi au diferite tehnici, dar pe mine profesorul (cand invatam sa cant) m-a invatat ca cel mai eficient este din incheietura sau chiar din degete (dar nu mi-am format niciodata tehnica corect, din pacate si nu prea folosesc mult shredding). Altii dau din umar. Opinia mea (si numai a mea) este ca din incheietura e cel mai bine. Pana la urma, daca suna bine si daca iti iese nu conteaza, poti sa dai din tot corpu.
siw Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 Probabil diferiti chitaristi au diferite tehnici, dar pe mine profesorul (cand invatam sa cant) m-a invatat ca cel mai eficient este din incheietura sau chiar din degete (dar nu mi-am format niciodata tehnica corect, din pacate si nu prea folosesc mult shredding). Altii dau din umar. Opinia mea (si numai a mea) este ca din incheietura e cel mai bine. Pana la urma, daca suna bine si daca iti iese nu conteaza, poti sa dai din tot corpu. Te rog, sunt doar curios, daca gasesti vreun clip cu vreun chitarist care canta cu pana si face shred din degete posteaza link. Mersi.
Trigger Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 Te rog, sunt doar curios, daca gasesti vreun clip cu vreun chitarist care canta cu pana si face shred din degete posteaza link. Mersi. Degete si incheietura, fara cot:
Guest pericolstudio Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 (edited) Poate vine putin cam tarziu acest raspuns dar poate-l mai citeste cate cineva Django Reinhardt, a carui sase manuale de teorie muzicala se predau prin anul doi sau trei in unele academii de jazz in USA, scria printre altele ca punct intr-un corolar la finalul celor sase manuale "...daca ai exerst pana la limita suportabilului si au inceput sa apara crampele musculare nu mai alta sansa decat sa exersezi in continuare" Bine... tot el spunea in acest final de volume ca: "... daca ai terminat de studiat aceste sase manuale te poti considera un bun (atentie!!!!!) INCEPATOR". Credeti-ma ca aceste cursuri sunt pe intelesul doar a catorva de pe aici si doar pana pe la volumul trei Revenind... exercitiul cu instrumentul trebuie sa treaca de limita de rezistenta pentru a creea ceea ce se numeste "memoria miscarii". Mai clar: cantatul trebuie sa devina a doua natura... locul pe grif trebuie sa fie reflex... nu ai de ce sa gandesti locul notelor. E ca la vorbit... gandesc ce vreau sa spun... nu cum misc buzele, limba, valul palatin etc. Exercitiul in exces... da da in exces!!! creeaza reflexe... asta e secretrul. Ca in artele martiale... ani la rand repeti aceleasi procedee si te intrebi de ce? Intr-o situatie reala vei reactiona instinctiv... de gandit vei gandi tactica pe care o aplici adversarului. Sper ca am reusit sa ma fac inteles Asa ca singura solutie: exercitiu pana nu mai poti!!!! si... surpriza: dupa o zi doua de pauza exercitiul studiat va veni "pe degete" de la sine... gresesc? Edited September 7, 2009 by pericolstudio
Vladimir Tepes Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Pateam si eu asa ceva cand eram mai tanar, lipsa de exercitiu. Incearca sa utilizezi metronomul pe pattern sau moduri in pentatonica, mereu vei creste ritmul metronomului pana cand ajungi sa executi corect gama respectiva fara greseli la o viteza satisfacatoare tie. Mi se întâmplã des sã practic vreo 15-20 minute... apoi iau o melodie, de ex. Yankee Doodle, pot sã o cânt foarte repede, de la un capãt la altul fãrã greºeli, dar dupã vreo 5-10 minute, la vitezã constantã încep sã ratez note, sã le încurc etc, fac o varzã din melodie. Ce greºesc? De ce dupã acea perioadã de timp încep sã dau rateuri? ªi nu ºtiu, cum aº putea sã mãresc acea perioadã?
Guest pericolstudio Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 Poate vine putin cam tarziu acest raspuns dar poate-l mai citeste cate cineva Django Reinhardt, a carui sase manuale de teorie muzicala se predau prin anul doi sau trei in unele academii de jazz in USA, scria printre altele ca punct intr-un corolar la finalul celor sase manuale "...daca ai exerst pana la limita suportabilului si au inceput sa apara crampele musculare nu mai alta sansa decat sa exersezi in continuare" Bine... tot el spunea in acest final de volume ca: "... daca ai terminat de studiat aceste sase manuale te poti considera un bun (atentie!!!!!) INCEPATOR". Credeti-ma ca aceste cursuri sunt pe intelesul doar a catorva de pe aici si doar pana pe la volumul trei Revenind... exercitiul cu instrumentul trebuie sa treaca de limita de rezistenta pentru a creea ceea ce se numeste "memoria miscarii". Mai clar: cantatul trebuie sa devina a doua natura... locul pe grif trebuie sa fie reflex... nu ai de ce sa gandesti locul notelor. E ca la vorbit... gandesc ce vreau sa spun... nu cum misc buzele, limba, valul palatin etc. Exercitiul in exces... da da in exces!!! creeaza reflexe... asta e secretrul. Ca in artele martiale... ani la rand repeti aceleasi procedee si te intrebi de ce? Intr-o situatie reala vei reactiona instinctiv... de gandit vei gandi tactica pe care o aplici adversarului. Sper ca am reusit sa ma fac inteles Asa ca singura solutie: exercitiu pana nu mai poti!!!! si... surpriza: dupa o zi doua de pauza exercitiul studiat va veni "pe degete" de la sine... gresesc? pentru cei interesati un documentar... Django alaturi de Grappeli... un alt monstru al jazz-ului... violonist. http://www.youtube.com/watch?v=cBTzKzbkbtY
karpi Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 Nu se exerseaza ptr memoria miscari pana la eopuizare ca nu-i concurs de rezistenta si forta. Se exerseaza in temopou rar foarte mult timp sa se formeze reflexul numai dupa ce ai "memorat" calea corecta incepi sa cresti viteza si incepi sa corectezi diferentele de interpretare . Deci cum cresti viteza te concentrezi la formarea corecta a sunetului si la micile tehnici de interpretare ce trebuie corectate cum creste viteza ca sa sune totul OK.
Guest pericolstudio Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 (edited) Nu se exerseaza ptr memoria miscari pana la eopuizare ca nu-i concurs de rezistenta si forta. Se exerseaza in temopou rar foarte mult timp sa se formeze reflexul numai dupa ce ai "memorat" calea corecta incepi sa cresti viteza si incepi sa corectezi diferentele de interpretare . Deci cum cresti viteza te concentrezi la formarea corecta a sunetului si la micile tehnici de interpretare ce trebuie corectate cum creste viteza ca sa sune totul OK. Ceea ce spui tu nu contrazice ceea ce spun eu Dar... da... scuze... nu ammentionat si tempoul in care exersezi... am crezut ca se stie Si acum sa o spunem si pe aia dreapta... depinde pentru ce studiezi... aici se discuta despre "fast" Edited October 1, 2009 by pericolstudio
Guest pericolstudio Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 Odihneste-te. Bea un energizant. Te rog sa ma scuzi daca am avut o opinie. Am crezut ca orice concluzie aparuta din practica mea sau a altora e bine venita si nu neaparat obligatorie. O sa incerc si metoda cu energizantul... poate ai dreptate... dar din pacate am sa o fac in alta viata... acum e deja prea tarziu... am gresit deja de vre-o 20 de ani si am folosit cealalta metoda
Guest johnbone Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 (edited) Permite-mi o mica observatie....Este foarte posibil sa nu fi inteles eu exact ceea ce spui, dar daca discutam de viteza, este tocmai invers fata de cum spui tu. Pentru o viteza marita, este o tehnica extrem de eficienta sa faci miscarea din cot, restul bratului ramanand rigid, mai ales degetele care tin pana. SI ca sa iti dau si exemplu concret urmareste cele doua videouri de mai jos. Sunt niste baieti destul de rapizi care folosesc aceasta tehnica. In al doilea video, chiar explica concret cum functioneaza. Imi pare rau ca nu am gasit pe youtube primul Speed Kills. Era mult mai bine explicat. Asta e destul de recent: http://www.youtube.com/watch?v=Rxi9h3JLmb4 Fara suparare, daca ai sa fi mai atent la cele 2 exemple date de tine, vei vedea ca in primul video gagiu canta din incheietura, iar Batio foloseste mult incheietura si degetele! La un mom kiar zice "...my fingers being angled like this, just alow my wrist to move very (sau fairy?) naturaly..." Intre 2 puncte, distanta ceea mai scurta este linia dreapta, iar linia ceea mai scurta este ceea mai eficienta. Nu poti avea control din cot pt a canta foarte repede, tocmai pt ca parghia este foarte lunga pt distante mult prea scurte. Atunci ce faci? Simplu! scurtezi parghia, si asa ajungi sa panezi din incheieietura. Am vazut chitarist care panau foarte bine miscand doar degetele care tin pana. Noi, chitaristii moderni avem un avantaj mare fatza de muzicienii clasici. Anume ca putem aborda orice pozitie ne este confortabila fara ca cineva sa ne injure. Referitor la problema topicului, practice makes perfect, indeed. Insa nu trebe acum sa rupi chitara-n 2 nici sa te lasi balta. Fiecare isi formeaza anumite deprinderi intr-o anumita perioada de timp. Nu exista "lu' veciunu i-a iesit in 2 zile si eu stau la ea de o sapt". Ok, mergi mai departe si incearca sa-ti structurezi altfel o sesiune de studiu, sa-ti notezi pasajele mai grele pt a le oferi mai multa atentie, etc. Multa bafta si studiu placut! Edited October 1, 2009 by johnbone
karpi Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 (edited) Ceea ce spui tu nu contrazice ceea ce spun eu Dar... da... scuze... nu ammentionat si tempoul in care exersezi... am crezut ca se stie Si acum sa o spunem si pe aia dreapta... depinde pentru ce studiezi... aici se discuta despre "fast" Vad ca nu esti atent , in primul rand o insusire "obligatorie" la un artist este spiritul de observatie ., pe langa aptitudinea de analiza si evaluare corecta a situatiilor in legatura cu ...tot ce este cantat la chiatar in cazul nostru. Am scris acolo ca ...tempoul "mic" ...apoi treptat cresti viteaza si !! CORECTEZI diferentele ce apar din cauza posiibilitatilor diferite de a forma un ton ( timpul de atac se scurteaza , ca si toata lungimea notei , timpul de vibrato se scurteaza si el ce facem cu viteza de vibrato ? caci la o viteza mai mare nu mai poti "tremura" atat de repede plus nici nu suna intotdeauna bine din punct de vedere estetic.) Asa ca tot marind viteza sa nu uitam de accente fara care executia notelor suna a moara stricata si nu muzica. Toate aceste cateva observatii numai ptr a canta "speed " candva la capatul studiului . Este bine sa intrerupem cateodata un studiu si sa ne apucam de altul .Apoi peste cateva zile sa reluam iarasi .De multe ori ajuta daca "rumegi" la rece modul de interpretare si cand te apuci iarasi ai un punct de vedere poate mai bun ce duce spre rezolvarea greutatilor intampinate. Edited October 2, 2009 by karpi
Guest pericolstudio Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 (edited) Vad ca nu esti atent , in primul rand o insusire "obligatorie" la un artist este spiritul de observatie ., pe langa aptitudinea de analiza si evaluare corecta a situatiilor in legatura cu ...tot ce este cantat la chiatar in cazul nostru. Am scris acolo ca ...tempoul "mic" ...apoi treptat cresti viteaza si !! CORECTEZI diferentele ce apar din cauza posiibilitatilor diferite de a forma un ton ( timpul de atac se scurteaza , ca si toata lungimea notei , timpul de vibrato se scurteaza si el ce facem cu viteza de vibrato ? caci la o viteza mai mare nu mai poti "tremura" atat de repede plus nici nu suna intotdeauna bine din punct de vedere estetic.) Asa ca tot marind viteza sa nu uitam de accente fara care executia notelor suna a moara stricata si nu muzica. Toate aceste cateva observatii numai ptr a canta "speed " candva la capatul studiului . Este bine sa intrerupem cateodata un studiu si sa ne apucam de altul .Apoi peste cateva zile sa reluam iarasi .De multe ori ajuta daca "rumegi" la rece modul de interpretare si cand te apuci iarasi ai un punct de vedere poate mai bun ce duce spre rezolvarea greutatilor intampinate. probabil suferim de aceeasi problema cu lipsa spiritului de observatie... daca erai putin atent ai fi vazut ca ti-am dat dreptate daca vrei sa ne contrazicem doar pe principiul ca din controverse apare evolutia... abia astept sa vad cat de evoluati vom fi peste zece ani... asa ca hai sa continuam 1. daca fac o analiza pe text vad din prima ta interventie ca ai dedus total gresit faptul ca eu as fi facut referire la nu stiu ce studii in viteza... nu... eu vorbeam de studiu pana la limita de rezistenta si faceam comparatie cu sportul... poate chiar de performanta in functie de nivelul la care vrei sa ajungi. 2. un adevarat artist in general e tolerant... tocmai de aia am sa trec cu vederea aparenta insolenta din raspunsul anterior. Edited October 2, 2009 by pericolstudio
John Petrecce Posted October 3, 2009 Posted October 3, 2009 probabil suferim de aceeasi problema cu lipsa spiritului de observatie... daca erai putin atent ai fi vazut ca ti-am dat dreptate daca vrei sa ne contrazicem doar pe principiul ca din controverse apare evolutia... abia astept sa vad cat de evoluati vom fi peste zece ani... asa ca hai sa continuam 1. daca fac o analiza pe text vad din prima ta interventie ca ai dedus total gresit faptul ca eu as fi facut referire la nu stiu ce studii in viteza... nu... eu vorbeam de studiu pana la limita de rezistenta si faceam comparatie cu sportul... poate chiar de performanta in functie de nivelul la care vrei sa ajungi. 2. un adevarat artist in general e tolerant... tocmai de aia am sa trec cu vederea aparenta insolenta din raspunsul anterior. ...si modest pe deasupra
Guest pericolstudio Posted October 3, 2009 Posted October 3, 2009 (edited) ...si modest pe deasupra este? ...ok... glumeam... nu inteleg de ce nu discutam pe fondul problemei. de ce trebuie sa ne aratam superiori cu tot felul de remarci jignitoare?... daca urmariti posturile veti vedea ca nu am intentionat nici o secunda sa pun sub semnul intrebarii experienta nimanui... dar ma simt dator sa raspund la etichete lipite gratuit. chiar am crezut ca se poate discuta normal pe acest forum. Edited October 3, 2009 by pericolstudio
Guest Thorgrim Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 Mi se întâmplã des sã practic vreo 15-20 minute... apoi iau o melodie, de ex. Yankee Doodle, pot sã o cânt foarte repede, de la un capãt la altul fãrã greºeli, dar dupã vreo 5-10 minute, la vitezã constantã încep sã ratez note, sã le încurc etc, fac o varzã din melodie. Ce greºesc? De ce dupã acea perioadã de timp încep sã dau rateuri? ªi nu ºtiu, cum aº putea sã mãresc acea perioadã? 1. In primul rand, PRACTICE! PRACTICE! PRACTICE! 2. Probabil nu ai tehnica bine formata, cum a spus si utilizatorul care a postat imediat dupa tine 3. Nu te grabi, viteza vine in mod natural. Nu te forta sa canti mai repede mai ales ca te poti trezi cu niste injurii. Calm, lejer, nu te grabeste nimeni Poate vine putin cam tarziu acest raspuns dar poate-l mai citeste cate cineva Django Reinhardt, a carui sase manuale de teorie muzicala se predau prin anul doi sau trei in unele academii de jazz in USA, scria printre altele ca punct intr-un corolar la finalul celor sase manuale "...daca ai exerst pana la limita suportabilului si au inceput sa apara crampele musculare nu mai alta sansa decat sa exersezi in continuare" Bine... tot el spunea in acest final de volume ca: "... daca ai terminat de studiat aceste sase manuale te poti considera un bun (atentie!!!!!) INCEPATOR". Credeti-ma ca aceste cursuri sunt pe intelesul doar a catorva de pe aici si doar pana pe la volumul trei Revenind... exercitiul cu instrumentul trebuie sa treaca de limita de rezistenta pentru a creea ceea ce se numeste "memoria miscarii". Mai clar: cantatul trebuie sa devina a doua natura... locul pe grif trebuie sa fie reflex... nu ai de ce sa gandesti locul notelor. E ca la vorbit... gandesc ce vreau sa spun... nu cum misc buzele, limba, valul palatin etc. Exercitiul in exces... da da in exces!!! creeaza reflexe... asta e secretrul. Ca in artele martiale... ani la rand repeti aceleasi procedee si te intrebi de ce? Intr-o situatie reala vei reactiona instinctiv... de gandit vei gandi tactica pe care o aplici adversarului. Sper ca am reusit sa ma fac inteles Asa ca singura solutie: exercitiu pana nu mai poti!!!! si... surpriza: dupa o zi doua de pauza exercitiul studiat va veni "pe degete" de la sine... gresesc? Aici trebuie sa mentionez ca nu sunt de acord. Am mai spus-o odata, anduranta, agilitatea, dexteritatea, se formeaza in timp. Si nu exercitiu pana nu mai poti, proverbul americanului "Moderation is the key". Adica, te doare mana, asculta-ti organismul, opreste-te, ia o pauza, relaxeaza-te... nu faci totul dintr-o data. Fa mai des in aceeasi zi, dar nu mult timp.
Razvan S. Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 (edited) Michael Romeo face din incheietura in acel video pt ca NU E FOARTE FAST!Nu necesita miscarea intregii maini, de aia. Asta e un exemplu concret de fast si din cot, pentru ca la pasajele d alternate pciking foarte fast, e imposibil sa faci din incheietura, viteza cere efectiv chestia asta. Impellitteri: Batio cand era mai tanar la 1:40, aproape tot timpu face din cot, ca e el mai freako : Si la noob me myself and I se vede, cot , incheietura pt slow, cot, efectiv cere, and this was not the fastest sa freak out exagerat: Cred ca e edificator, pentru very fast tre din cot, ca un epileptic , si uneori arata urat dar asta e, important e sa fie flawless, nu cum arata mana dreapta sau cu ce faci si cum Edited October 5, 2009 by Razvan S.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now