www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Metoda Celor Patru Cabluri


hippiehop
 Share

Recommended Posts

stiu ca suna a "lovitura celor cinci puncte",dar este o metoda de conectare a unui procesor cu amplificatorul astfel incat sa poti folosi pre-ampul combo-ului si procesorul in ordinea fireasca a efectelor!

am auzit discutandu-se despre metoda asta hiper-cabluita,dar inca nu ma ajuta nici o circumvolutiune din inventar sa imi dau seama cum(mai ales ca este vb despre atatea cabluri...).daca este cineva din voi care sa ma ajute sa imi fac o singura circumvolutiune un legatura cu metoda asta as fi recunoscator si promit sa am grija de ea :)

Link to comment
Share on other sites

In primul rand iti trebuie procesor cu "send & return", gen RP1000, POD X3 Live, GT8 etc. sau efecte discrete separate si desigur un amplificator cu FX send & return.

O cautare Google dupa "four-cable method" iti ofera toate informatiile:

http://benvesco.com/tonemonster/pod-x3-liv...r-cable-method/

http://www.guitarforbeginners.com/forum/gu...r-cable-method/

Link to comment
Share on other sites

Depinde de procesor sau de intregul sistem in general, dar pe scurt

- poti pune unele efecte (incluse in procesor) inaintea preamplificatorului head-ului (ex. overdrive) si altele dupa (ex. delay), ceea ce pare firesc dar avantajul e ca sunt comandate din acelasi preset, deci nu tre' sa apesi pe 100 de pedale, le schimbi dintr-un singur buton;

- poti folosi distorsiunea de preamp din head sau o poti inlocui cu una simulata de procesor (vezi exemplul cu RP1000 de mai sus);

- poti introduce si alte efecte oriunde in lantul asta (chitara--pre-FX--preamp--post-FX--poweramp), din nou exemplificat in clipul cu RP1000;

 

PS: faceti si voi un efort intelectual ca nu vorbim de QCD. Am intalnit ingrijorator de multe cazuri in care oamenii au scule bune dar nu stiu sa le foloseasca, lucru ce poate fi remediat doar de ar citi cu atentie manualul.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

"complicatenia asta" ??? Ei Dumnezeule !

Cred ca esti cam aspru cand faci o astfel de apreciere !

Pai atunci de rack-uri, chiar si unele mai modeste, ce sa mai spunem ?

Sincer, cred ca 4 cabluri nu sint chiar atat de multe si, daca totusi ti se par multe, eu cred ca merita "efortul" pentru a avea, sau macar a a incerca, un sunet cat mai bun si posibilitati cat mai variate in formarea lui .

Nu zici ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Rayvann
Cam asa ceva. Urmatorul pas ar fi un (pre)amplficator MIDI-enabled cu procesor si/sau pedale in looper MIDI si asa mai departe.

 

Suna a Tc Electronic

Link to comment
Share on other sites

Un amplif cu patru canale , cu patru sounduri bune si folosibile ( presetate de tine ) cu un effect loop ptr Delay/Echo .

 

Ptr actionare printr-un singur buton ca sa schimbi si efectele din fata amplifului in conformitate cu setarea canalului folosit este nevoie de o matrice de comutare cu patch-presetabil exact ca si la sintetizatoarele vintage doar ca se foloseste o matrice comandata electronic de codul pedalei de comanda al canalelor din amplif..

In asa mod poti pune ce efect vrea muschi tai si poti alege si calitatea , nu esti legat de DSP .

Bineintele costa ceva mai mult decat un procesor dar ar fi calitatea dorita sau macar sunetul dorit .

dar pentru experoimentare si invatare este OK si sitemul 4cabluri , eu am incercat si mai complicat cu mixerul de 18 canale si 3 Bus-uri etc..pana nu mai stiam ce unde suna , se pot crea sonoritati interesante ce tin de muzica experimentala si sunt excelente ptr cate un passajde background .Live nu prea poti sigur , numai daca ai sonorizatorul propriu ca sa te "dea" pe fata ca lumea altfel degeaba tot efortul.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

deci ai putea sa o "iei din loc" fara probleme putem spune!vreo 5 cabluri am numarat numai eu,ar putea sa mai apara inca cel putin 2 daca vrei si un midi looper...7 dintr-un foc!da....he he...de ar fi asa de usor,dar acum te intrebi:..ce cablu de fapt?pfff atata chin si uite acum ma gandesc ca ampul nu este de fapt pe lampa!!si uite ca de fapt nici procesorul asta nu are review-uri pre bune si asa o iei de la capat cu inca trei topic-uri numai bune de vreo 400 de reply-uri,fiecare......hmmm....This Looks Like A Job For SUPERMAN!!!!

ar fi si mai tare sa faci in sfarsit toata combinatia asta de sa stai pe un multe de cabluri si sa zambesti fericit ca suna cum vrei,dar sa te plesneasca ca,de fapt,PANA nu este de aia beton cum ai vazut la malmsteem.... :):)

Link to comment
Share on other sites

aceasta metoda de conectare se poate folosi si cu procesoare de tipul acesta?

f15b50e6051464806b1b0811bfc977af.jpg

dupa cum se vede, acest procesor n-are FX send-return, dar avand un amplificator cu send-return putem folosi metoda celor 4 cabluri?

Idea este sa poti insera si preampliful din statie folosindu-te de matricea de rutare interna al procesorului i asa fel pe

diferite preseturi sa ai diferite configuratii " iunclusiiv pozitia canalelor de preamp din statie " comandata de "butonul" de schimbat "patch"-ul .

 

de ex "

 

compresor - wah- preamp statie - dist EQ-echo/chorus

 

sau

 

preamp statie - dist -gate- wah- echo/chorus

 

bineinteles ca si DSP-ul trebuie sa aiba un "patch mixer' ca sa poti alege ordinea efectelor interne precum si al loop-ului cum vrei tu .

Este ca si cum ai separa preamp-ul din statie si il poti ruta u nde vrei tu in lantul din procesor .

Link to comment
Share on other sites

post-3673-1240899235_thumb.jpg

 

 

DUDE, la mine nu a functionat ceva din treaba asta.am incercat exact cu arata schema si nu auzeam nimic din preampul combo-ului,numai ce intra pe return.este vb despre un fender frontman 212r cu iesire(PRE OUT)si intrare(PWR IN) si boss gt10!

banuiala mea este ca ar fi ceva in plus de setat la procesor dar nu stiu pe unde mai este manualul,si chiar daca stiam nu am avut prea mult timp pentru asta.totusi sunt si alti pasi de care nu stiu eu?pana sa umbli in procesor?cablajul l-am facut ca la carte!care este cablul care ar putea strica toata combinatia?oricare?

Link to comment
Share on other sites

Pai daca ai verificat cablurile si sint bune inseamna ca preamplificatorul din combo e bypass-at complet.

N-am GT-10 si nici Frontman, dar cred ca ar fi util sa vezi daca bucla de efecte din procesor trebuie activata/setata cumva, ca sa poti

sa folosesti "send" si "return". Incearca poate gasesti un manual pe site-ul Boss sau in alta parte.

La GT8 bucla externa e configurabila (ca in poza) si ma gandesc

ca si la GT 10 e cam la fel, sau poate mai diversificat...

Pe de alta parte ma gandesc ca poate "Pre Out" si "Power In" sa nu fie altfel "croite" decat un "send-return" ...

Trebuie sa experimentezi un pic !

Daca atunci cand cuplezi mufa send, de la combo (cand introduci jack-ul) nu se mai aude nici un sunet inseamna ca lantul audio se intrerupe

si singurul sunet pe care-l vei mai auzii va fi cel injectat in "Power In" caz in care ma tem ca trebuie umblat un pic la combo... asta daca mai vrei "metoda cu 4 cabluri" :)

Fa niste probe si, poate, intre timp iti va mai da ceva idei si cineva care a experimentat asa ceva cu un Frontman.

post-3281-1241077375_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

ce sa vezi ?

principiul de functionare l-am priceput.

ar fi fost util (zic eu) ca altii mai experimentati sa posteze pe site niste sampleuri (cu explicatii)

 

metoda normala vs. metoda 4 cabluri

 

...ca de teorie....suntem plini...toti...:)

 

una este sa spui (de ex.):

cu pana se canta la chitara...

si alta e sa arati cum...si de ce e bine sau nu sa canti cu pana.

 

dar ca de obicei se discuta mult si nu se spune mai nimic..... :)

 

nu toti au experienta in toate domeniile...asa cum sunt multi pe rgc (si nu numai).

ramane tot varianta youtube & google...

Link to comment
Share on other sites

nu stiu...

ma gandeam sa-mi spui tu...ca probabil folosesti de mult aceasta metoda...

 

si ne poti spune...ca n-are rost sa ne complicam.

Omule tu nu stii sa citesti sau nu intelegi ce se scrie pana si babeste ...

 

Nu ai ce sa auzi !!!!!!!!!!!

 

DACA tu consideri ca preampul tau din statie e mai bun decat lantul de efecte din procesor compresor+EQ+noise gate etc.. , poti renunta la acestea si se insereaza in "Loop-ul PROCESORULUI!!! " PREAMPLIFUL TAU PREFERAT SI SUPER DIN AMPLIFICATORUL TAU!!

 

Daca tu nu ai minunea lumii in amplif toata treaba aceasta nu are nici un sens .

 

Deci ai un Mesa Boogie ce are un preamp/distors super calitativ si exact cu tonul pe care-l doresti il poti folosi intercalat in lantul de efecte !! unde te lasa softul din procesor sa-l inserezi.

Si ! cu apasarea unui singur buton se poate trece la orice alta cionfiguratie "normala " de ex.: chit ...preamp statie..loop ->procesor->return->etaj final....si alte configuratii [resetate in procesor fara a mai avra nevoie de alte cabluri si matrice de switch-uri.

 

Atat ,, degeaba inserezi un preamp de la o rabla de statie ce nu suna nici cum ci folosesti efectele din procesor sa ai tonul dorit .Doar din aceasta cauza ai cumparat procesorul ,nu? ca sa ai ton cu o statie de nici un fel.

 

Deci nu ai ce sa auzi asa de la alt chitarist , numai el stie daca-i convine si daca-i utile treaba ptr el.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Omule tu nu stii sa citesti sau nu intelegi ce se scrie pana si babeste ...

 

Nu ai ce sa auzi !!!!!!!!!!!

 

DACA tu consideri ca preampul tau din statie e mai bun decat lantul de efecte din procesor compresor+EQ+noise gate etc.. , poti renunta la acestea si se insereaza in "Loop-ul PROCESORULUI!!! " PREAMPLIFUL TAU PREFERAT SI SUPER DIN AMPLIFICATORUL TAU!!

 

Daca tu nu ai minunea lumii in amplif toata treaba aceasta nu are nici un sens .

 

Deci ai un Mesa Boogie ce are un preamp/distors super calitativ si exact cu tonul pe care-l doresti il poti folosi intercalat in lantul de efecte !! unde te lasa softul din procesor sa-l inserezi.

Si ! cu apasarea unui singur buton se poate trece la orice alta cionfiguratie "normala " de ex.: chit ...preamp statie..loop ->procesor->return->etaj final....si alte configuratii [resetate in procesor fara a mai avra nevoie de alte cabluri si matrice de switch-uri.

 

Atat ,, degeaba inserezi un preamp de la o rabla de statie ce nu suna nici cum ci folosesti efectele din procesor sa ai tonul dorit .Doar din aceasta cauza ai cumparat procesorul ,nu? ca sa ai ton cu o statie de nici un fel.

 

Deci nu ai ce sa auzi asa de la alt chitarist , numai el stie daca-i convine si daca-i utile treaba ptr el.

exceptional explicat.

bravo :) karpi

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
...Doar din aceasta cauza ai cumparat procesorul ,nu? ca sa ai ton cu o statie de nici un fel...

 

Nu neaparat... Sunt unii mai comozi care prefera sa nu se incurce in tot felul de pedale... Unii chiar apreciaza calitatea la un GT-10 cuplat la un amp de calitate, nu? Un Marshall JVM rezolva toata aceasta schema de cabluri, plus MIDI...

 

nu stiu...

ma gandeam sa-mi spui tu...ca probabil folosesti de mult aceasta metoda...

 

si ne poti spune...ca n-are rost sa ne complicam.

 

Sal, Maur!

 

Nu cred ca e complicat, baietii astia "complica" putin lucrurile...

E simplu, faci toate legaturile din schema de mai sus, apoi verifici ca la patch-ul tau din procesor sa ai state una din urmatoarele variante:

 

1. Daca vrei sa folosesti preamplificarea combo-ului (head-ului), in patch-ul procesorului trebuie sa setezi modulul S/R (Send/Return) pe ON, iar modulul PREAMP pe OFF;

 

2. Daca vrei sa folosesti doar tonurile de preamplificare din GT si sa "tai" complet preamplificarea combo-ului (head-ului) - NU MERG IMPREUNA - , in patch-ul procesorului trebuie sa setezi S/R pe OFF, iar modulul PREAMP pe ON.

 

 

Asta este schema cu 4 cabluri (care sunt de fapt 3, ca ala de chitara nu se pune, e logic). Mai sunt si alte scheme: cu 2 cabluri, sau cu 1 cablu.

 

 

Multa bafta!

 

Mike Aliens

Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa specific sau sa amintesc cum ca chitaristi de prin diferite meleaguri ( cei profi care canta ptr bani si umbla peste tot si canta de toate ) folosesc statie etaj final fara nici un efect sau reglaj , doar volum.

Au rack sau procesor sau pedale intr-un geamantan cu acesta fac soundul ca sa poata imita mai multe sounduri de statii+chitare.

Nu are nici un sens sa vrei sa scoti nu stiu ce sound ditr-o statie care are alt sunet !

 

Deci o statie+boxa sau un combo cu un sound specific nu poate fi fortat sa sune altundeva.

 

Ca si exemplu ar veni ca si cand iei o statie de subwoofer cu dif subwoofer la care cuplezi un DSP si vrei sa sune ca o statie combo Fender cu dif de 10" cu un Telecaster ca sa canti bluegrass cu chickenpicking .

Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa specific sau sa amintesc cum ca chitaristi de prin diferite meleaguri ( cei profi care canta ptr bani si umbla peste tot si canta de toate ) folosesc statie etaj final fara nici un efect sau reglaj , doar volum.

Au rack sau procesor sau pedale intr-un geamantan cu acesta fac soundul ca sa poata imita mai multe sounduri de statii+chitare.

Nu are nici un sens sa vrei sa scoti nu stiu ce sound ditr-o statie care are alt sunet !

 

Deci o statie+boxa sau un combo cu un sound specific nu poate fi fortat sa sune altundeva.

 

Ca si exemplu ar veni ca si cand iei o statie de subwoofer cu dif subwoofer la care cuplezi un DSP si vrei sa sune ca o statie combo Fender cu dif de 10" cu un Telecaster ca sa canti bluegrass cu chickenpicking .

 

Ai si tu dreptate pe de o parte, dar sa nu uitam ca daca bagam in acest joc DSP-ul, ala poate modifica ce vrei, cum vrei. Poti face un dif de 10" sa sune de 12" (la volum mai mic, course) si vice-versa. Am ceva experienta in electronica audio si IT, crede-ma, totul e OK pana intervine DSP-ul. Pe o parte, e bine (ajuta cantarii, aia care presteaza tot ce vrea clientul), pe de alta incurca (altereaza) un sound definit, analogic (pur), eventual de lampa...

 

 

Mike

Link to comment
Share on other sites

Ai si tu dreptate pe de o parte, dar sa nu uitam ca daca bagam in acest joc DSP-ul, ala poate modifica ce vrei, cum vrei. Poti face un dif de 10" sa sune de 12" (la volum mai mic, course) si vice-versa. Am ceva experienta in electronica audio si IT, crede-ma, totul e OK pana intervine DSP-ul. Pe o parte, e bine (ajuta cantarii, aia care presteaza tot ce vrea clientul), pe de alta incurca (altereaza) un sound definit, analogic (pur), eventual de lampa...

 

 

Mike

 

Problema ar fi ca se preiau idei, propoziti,texte de prin lume fara a cunoaste despre ce este vorba.

 

Digitalul nu are nici un neajuns auzibil mai ales la nivelul de banda ingusta al chitarei 80-7000Hz ,aceasta este numai un pic peste banda de telefonie 300-3000Hz .De fapt ar fi la nivelul calitativ al emisiei radio pr AM pe UndeMedii.

 

Deci nu avem nimic cu HiFi .Asta stie tot poporul ca bagi chitara in scula HiFi dai blana si scartzaie totul paraie si plesneste ,nu seamana cu sunetul dat de o statie de chitara.

 

Daca procesorul digital este unul de calitate acesta suna perfect ,singura diferenta dintre diferite brand-uri ar trebui sa fie softul folosit.Exact ca si la codec-urile ptr filme /sunet.Aasta din cauza ca se folosesc la mai toate cam aceleasi convertoare A/D so D/A.Numai cateva din firmele de varf au in dezvoltare proiectarea si fabricarea procesoarelor(de fapt procesoare ramase din cine stie ce alte proiecte si cand sunt depasite moral se folosesc la sculele de "entertainment".

 

Pana ce se vand procesoare ce fac de toate cu un prapadit de "cip" depasit nu este de mirare ca "nu suna".

 

Cel mai grav est cu distorsul si cu simularea diferitelor statii , in compensatie se umple procesorul cu multe ptch-uri cu efecte ambientale pe care de fapt procesorul slabut nu le poate rezolva in timp real,asa ca se reduce calitatea ca sa functioneze toate simultan.

Drept urmare incepatorul cumpara dupa "specificatiile din reclama" din care el pricele doar ca "are 64 realtime effects" si nu doar 32 ca DSP-urile obisnuite..si defapt cumpara o scula mai proasta decat cea cu "32" de efecte.Din care doar cateva poate folosi concomitent.Acasa dupa cateva saptamani se prinde ca fiecare timbru de la distors e un "efect" separat.Si ita asa cu aceste confuzii se ajunge la tabara de nemultumiti care au deja o colectie de procesoare si nu au inca un ton ca lumea.

Teoretic se poate construi procesor digita de foarte mare calitate DAR nu le renteaza firmelor producatoare.Mai bine baga niste bani in abureala si vand scule proaste ieftine la mai multi amatori si iese banul.

 

"Cel mai cel detergent "

 

Dar asa-i si cu alte aparate .Se vand TV-uri " HD ready " 720i cand standardul s-a hotarat ca va fi 1080p .Nimeni nu stie doar cei care se mai pricep un pic ca se vand la preturi de noutate produse EXPIRATE inca din fabrica.

 

Sa mai amintesc si aparatele fot o si camcoderele care au ISO 3000 ( sau cat vrea clientul) si au si "night vision" ..daca nu ai macar 300W reflector filmezi cu " pureci " sau faci poze numai pate de culoare caci la asa zisul ISO 3000 automat se pune scula pe 1-2 secunde timp de expunere.

 

Asa si cu procesoarele.

 

Inca nu am vazut un "review" seiros si la obiect despre nici un procesor .Doar abureli ale utilizatorilor care ca si noi cumpara si spera ca cine stie poate e bun la ceva ca doar se fabrica.

 

Personal mai bine car un mic procesor decat o valiza plina cu efecte pe care apoi nici nu am nici timp si nici chef sa le reglez.

Acasa cand nu ai chef de cantat se pot incerca combinatii de efecte pe care apoi le si uiti si nici nu ai nevoie de ele.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

total deacord cu Karpi.Digitalul a evoluat suficient pentru a emula teoretic orice amp/efect/cabinet....dar nu prea se sinchisesc producatorii sa puna la punct asa ceva in mod serios....de-aia tehnologia in domeniul asta cam stagneaza.Bine ,e adevarat ca si capacitatea de r&d a producatorilor de scule pentru chitara nu se compara cu cea a unor firme ca sony,nvidia,creative...pt ca piata instrumentelor muzicale e mica.

Daca ar face mesa sau marshall un procesor sau amp full digital care sa sune si sa se comporte exact ca un produs full lampa,"top of the line" al lor ,n-ar reusi sa scoata banii investiti....nimeni n-ar dori sa plateasca prea mult pe produsul digital iar apoi nici head-urile actuale n-ar mai avea vanzare la pretul ala.Cel mai mare obstacol ar fi prejudecatile antidigitale ale majoritatii "muzicantilor".

Singurii care vor sa miste ceva si fac eforturi pentru o "digitalizare" de calitate sunt japonezii de la Korg(vox)....care au avut tupeul si indrazneala de a scoate niste versiuni digitale dupa vox ac30 si ac15...vezi seria vr si nu numai.Au investit mult in tehnologia black diamond dar ar fi trebuit sa scoata pe piata un produs digital mult mai scump decat cele analogice si ar fi fost un fiasco....au decis ca nu e momentul .Ar mai fi digitech...dar ei n-au nimic de pierdut .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.