www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Chord Progressions


Guest EldesT
 Share

Recommended Posts

Guest EldesT

Buna tuturor, imi poate explica si mie cineva mai pe romaneste despre Progresia acordurilor(ce inseamna mai exact)? Nu reusesc sa inteleg de pe alte siteuri in engleza.

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Cat mai simplist posibil:

Gama in care canti fie ea C,D,E etc contine niste note . Ok ?

Aceste note, pot forma anumite acorduri.

Daca ai gama C major, notele gamei sunt C,D,E,F,G,A,B.

Numerotezi fiecare nota cu un numar:

 

1 2 3 4 5 6 7

| | | | | | |

C D E F G A B

 

Ei , gama Cmaj ai sa poti sa o canti pe urmatoarele acorduri:

 

I -C major

II -D minor

III -E minor

IV -F major

V -G major

VI -A minor

VII -B diminuat

 

Acuma, fiecare gen/subgen de muzica are o progresie care o defineste.

De exemplu I - VI - II - V = C - Am - Dm - G.

Poti cauta pe net, progresii specifice pentru fiecare gen de muzica (blues/funk/flamenco/jazz)

Pentru a putea compune "matematic" si nu dupa ureche, inveti intervalele unei game majore (2212221 aka. ton ton semiton ton ton ton semiton) si formezi gama in care vrei sa canti. Dupa ce ai scris pe foaie notele specifice ale gamei, te uiti si vezi ce acorduri merg pe gama aceea. (1 maj , 2 minor , 3 minor, 4 major , 5 major ,6 minor , 7 diminuat). Dupa incerci cat mai multe progresii de acorduri, dupa ce prinzi cateva, poti sa le combini.

Ex:

ai invatat progresiile I - VI - II - V si I - VI - V .

Sa zicem ca in piesa incepi cu a 2-a progresie . I - VI - V si canti de 3 ori progresia specifica in felul urmator. 1 masura I , 1 masura VI si 2 masuri V (presupunand ca ritmul e 4/4). Ei dupa 3 repetitii de genul asta, poti canta a 4-a oara cu progresia I - VI - II - V adik 1 masura I, 1 masura VI , 1 masura II , 1 masura V. Si ai dat o alta culoare piesei. Desigur poti trece de la o gama la alta, trecand de la ultimul acord al unei progresii din A major in primul acord al altei progresii din A minor.

Sunt zeci si zeci de combinatii, invata umpik de teorie dupa experimenteaza cat mai mult.

 

Daca am gafat pe undeva va rog sa imi sariti in cap sa nu mai spun prostii a 2-a oara :)

 

LE: desigur , daca vrei sa colorezi si mai mult piesa, incerci si diferite tipuri de acorduri, mai infloresti unul din acorduri si il faci suspendat (2 sau 4, sau chiar din 2 in Maj/min si dupa 4 in aceasi masura) , adaugi 9,11 sau 13 (daca vrei sa o faci mai funky) renunti la una din tonicele acordului si o transformi in septima si faci acord in 7 (if u like blues) da de acum ajungem la tehnici de compus. Oricum , progresia inseamna o insirurie de acorduri specifice unei anumite game. Gasesti explicat la inceputul postului. Anyway, o seara buna :)

Edited by archDude
Link to comment
Share on other sites

Guest EldesT

Multumesc mult pentru sfaturi, totusi am ramas cu unele nelamuriri: 1.Dupa ce imi aleg gama si vad ce acorduri sunt pe dansa, progresiile le incerc eu? adica in gama Cmaj incerc progresia I - II -IV - V = C - Dm - F - G ; tot eu trebuie sa gasesc in continuare o alta progresie pe acele acorduri care sa sune bine cu asta(sau oricum suna bine)?

2. Si ce mi-ai dat mai sus e Cmaj Triads nu(I-II-III-IV-V-VI-VII*)? am vazut ca mai sunt si Cmaj 7-th,6-th si 9-th=(I-II-IV-V-VI) astea pt ce mai sunt?

3. Toate progresiile incep obligatoriu cu I ?

Edited by EldesT
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru sfaturi, totusi am ramas cu unele nelamuriri: 1.Dupa ce imi aleg gama si vad ce acorduri sunt pe dansa, progresiile le incerc eu? adica in gama Cmaj incerc progresia I - II -IV - V = C - Dm - F - G ; tot eu trebuie sa gasesc in continuare o alta progresie pe acele acorduri care sa sune bine cu asta(sau oricum suna bine)?

2. Si ce mi-ai dat mai sus e Cmaj Triads nu(I-II-III-IV-V-VI-VII*)? am vazut ca mai sunt si Cmaj 7-th,6-th si 9-th=(I-II-IV-V-VI) astea pt ce mai sunt?

3. Toate progresiile incep obligatoriu cu I ?

 

1.Pai incerci diferite progresii. Ti-am zis ,le gasesti si pe net, da poti sa incerci tu ce ti se pare ca suna mai bine pentru genul care il canti. Dupa poti sa le legi intre ele printr-un acord comun.

 

2.Uhm nu omule. Triadele sunt acordurile formate din tonica (1), terta [3, (terta mare pentru acord major, terta mica pentru acord minor)] si cvinta (5).

De exemplu:

 

Acordul Cmaj este format din C (1) - E(3 mare) - G(5)

Acordul Cmin este format din C(1) - F#(3 mic (aka. 3b)) - G(5)

Acordul C7 (C major 7) este 1-3-5-7 adica pe langa Cmaj, mai adaugi septima adica B

Acordul Cm7 (C minor 7) este 1-3b-5-7b adik pe langa Cmin mai adaugi septima minora adica Bb (A#).

 

Ei la fel e si cu 6-th (adaugi sexta) si cu 9 (adaugi secunda, dar cu o octava mai sus decat tonica , 8 devenind octava tonicii adica tot tonica, iar 9 devenind secunda) cum e cu 9 e valabil si cu 11,13 etc.

 

3. In niciun caz, depinde de progresie. Si poti lua o progresie de genu I -II -IV si sa incep cu oricare din acorduri, ca la modurile gamelor ^^.

Edited by archDude
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru sfaturi, totusi am ramas cu unele nelamuriri: 1.Dupa ce imi aleg gama si vad ce acorduri sunt pe dansa, progresiile le incerc eu? adica in gama Cmaj incerc progresia I - II -IV - V = C - Dm - F - G ; tot eu trebuie sa gasesc in continuare o alta progresie pe acele acorduri care sa sune bine cu asta(sau oricum suna bine)?

2. Si ce mi-ai dat mai sus e Cmaj Triads nu(I-II-III-IV-V-VI-VII*)? am vazut ca mai sunt si Cmaj 7-th,6-th si 9-th=(I-II-IV-V-VI) astea pt ce mai sunt?

3. Toate progresiile incep obligatoriu cu I ?

 

Citeste atent ce a scris colegul foarte bine si frumos usor de inteles.

 

Progresiile sunt caracteristice unor subgenuri / genuri de muzica

 

de ex Am G F E (coborare spaniola )

 

pe aceasta progresie s-au compus mii de melodii

 

sau in folclorul banatean 90% din melodii au progresia armonica (in ritm de 2/2) C F D G (CC7/FF/DD7/GG)

 

Dar aceleasi progresii pot fi regasite la mai multe genuri/subgenuri .de ex:

 

I-IV-V (E A B sau A D E ..in pozitiile "de baza" pe chitara )

 

apare la blues , rock & roll ,pop, hardrock , muzica usoara in mii si mii de melodii.

 

In muzica usoara ce a derivat din muzica sudamericana domina ce a indicat si colegul

 

C Am F G ( I-VI-IV-V )

 

CIFRELE ROMANE aici reprezinta treapta in gama majora (ionian) sa-i zicem gama de baza in asa fel daca faci o transpozitie in alta tonalitate se schimba acordurile prin inlocuirea treptelor respective .De ex:

C . D . E . F . G . A . B .

I - II -III-IV -V - VI -VII

 

in D ar veni D Bm G A

 

D-E - F#-G - A - B -C#

I -II -III-IV -V - I -VII

 

 

 

 

Daca se prinde powerchord ,triade , sau in alt genuri de ex, in jazz se dezvolta si se fac si substituiri etc este alta treaba .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Mersi din nou, faza cu Cmaj 7-th 9-th le-am luat d aici http://www.all-guitar-chords.com/chord_pro...i*&get2=Get

 

L.E:"Switchul" intre game este specific si el genurilor de muzica?

Nu prea cred ca poti sa zici ca este "specific". Nu te obliga nimeni sa treci de la o gama la alta, insa un astfel de "switch" poate da alta culoare piesei. Intr-adevar unele genuri folosesc treceri prin game mai des decat alte genuri dar asta depinde in mare parte de compozitor.

Link to comment
Share on other sites

Cat mai simplist posibil:

Gama in care canti fie ea C,D,E etc contine niste note . Ok ?

Aceste note, pot forma anumite acorduri.

Daca ai gama C major, notele gamei sunt C,D,E,F,G,A,B.

Numerotezi fiecare nota cu un numar:

 

1 2 3 4 5 6 7

| | | | | | |

C D E F G A B

 

Ei , gama Cmaj ai sa poti sa o canti pe urmatoarele acorduri:

 

I -C major

II -D minor

III -E minor

IV -F major

V -G major

VI -A minor

VII -B diminuat

 

Acuma, fiecare gen/subgen de muzica are o progresie care o defineste.

De exemplu I - VI - II - V = C - Am - Dm - G.

Poti cauta pe net, progresii specifice pentru fiecare gen de muzica (blues/funk/flamenco/jazz)

Pentru a putea compune "matematic" si nu dupa ureche, inveti intervalele unei game majore (2212221 aka. ton ton semiton ton ton ton semiton) si formezi gama in care vrei sa canti. Dupa ce ai scris pe foaie notele specifice ale gamei, te uiti si vezi ce acorduri merg pe gama aceea. (1 maj , 2 minor , 3 minor, 4 major , 5 major ,6 minor , 7 diminuat). Dupa incerci cat mai multe progresii de acorduri, dupa ce prinzi cateva, poti sa le combini.

Ex:

ai invatat progresiile I - VI - II - V si I - VI - V .

Sa zicem ca in piesa incepi cu a 2-a progresie . I - VI - V si canti de 3 ori progresia specifica in felul urmator. 1 masura I , 1 masura VI si 2 masuri V (presupunand ca ritmul e 4/4). Ei dupa 3 repetitii de genul asta, poti canta a 4-a oara cu progresia I - VI - II - V adik 1 masura I, 1 masura VI , 1 masura II , 1 masura V. Si ai dat o alta culoare piesei. Desigur poti trece de la o gama la alta, trecand de la ultimul acord al unei progresii din A major in primul acord al altei progresii din A minor.

Sunt zeci si zeci de combinatii, invata umpik de teorie dupa experimenteaza cat mai mult.

 

Daca am gafat pe undeva va rog sa imi sariti in cap sa nu mai spun prostii a 2-a oara :)

 

LE: desigur , daca vrei sa colorezi si mai mult piesa, incerci si diferite tipuri de acorduri, mai infloresti unul din acorduri si il faci suspendat (2 sau 4, sau chiar din 2 in Maj/min si dupa 4 in aceasi masura) , adaugi 9,11 sau 13 (daca vrei sa o faci mai funky) renunti la una din tonicele acordului si o transformi in septima si faci acord in 7 (if u like blues) da de acum ajungem la tehnici de compus. Oricum , progresia inseamna o insirurie de acorduri specifice unei anumite game. Gasesti explicat la inceputul postului. Anyway, o seara buna :)

 

Vezi ca B e semidiminuat. In rest foarte frumos explicat... Jos palaria :)

 

L.E. Acuma am vazut....eu am gandit progresia din acorduri de 4 note...scuze :D

Edited by mihaitarta
Link to comment
Share on other sites

Guest EldesT

Thx again for the info :) .

 

Altough stie cineva cum fac progresii cu power chords(-5ths)? Pentru ca nustiu structura la -5ths.

Am incercat mai devreme progresia B5-A5-G5-E5 suna bine, dar knd am incercat cu F5 in loc de E5 suna cumva afara din ritm.

Edited by EldesT
Link to comment
Share on other sites

Thx again for the info :) .

 

Altough stie cineva cum fac progresii cu power chords(-5ths)? Pentru ca nustiu structura la -5ths.

Am incercat mai devreme progresia B5-A5-G5-E5 suna bine, dar knd am incercat cu F5 in loc de E5 suna cumva afara din ritm.

 

Structura la powerchords este formata din reptele 1 5 sau 1 5 8. EX CGC , EBE , BF#B, etc. Ele nu sunt nici majore nici minore deoarece le lipseste terta (element dupa care se clasifica acordurile in minore/majore)

 

Acordul F nu suna bine in progresia pe care ai dat-o tu, pentru ca daca o gandesti ca si progresie B, nota F lipseste atat din gama B minor cat si din gama B major(si implicit si acordul F lipseste din ambele progresii) deoarece in ambele game treapta 5 este F#, deci pune powerchord F# in loc de F si o sa sune corect.

Link to comment
Share on other sites

1.Pai incerci diferite progresii. Ti-am zis ,le gasesti si pe net, da poti sa incerci tu ce ti se pare ca suna mai bine pentru genul care il canti. Dupa poti sa le legi intre ele printr-un acord comun.

 

2.Uhm nu omule. Triadele sunt acordurile formate din tonica (1), terta [3, (terta mare pentru acord major, terta mica pentru acord minor)] si cvinta (5).

De exemplu:

 

Acordul Cmaj este format din C (1) - E(3 mare) - G(5)

Acordul Cmin este format din C(1) - F#(3 mic (aka. 3b)) - G(5)

Acordul C7 (C major 7) este 1-3-5-7 adica pe langa Cmaj, mai adaugi septima adica B

Acordul Cm7 (C minor 7) este 1-3b-5-7b adik pe langa Cmin mai adaugi septima minora adica Bb (A#).

 

Ei la fel e si cu 6-th (adaugi sexta) si cu 9 (adaugi secunda, dar cu o octava mai sus decat tonica , 8 devenind octava tonicii adica tot tonica, iar 9 devenind secunda) cum e cu 9 e valabil si cu 11,13 etc.

 

3. In niciun caz, depinde de progresie. Si poti lua o progresie de genu I -II -IV si sa incep cu oricare din acorduri, ca la modurile gamelor ^^.

... cu scuzele de rigoare , in exemplul cu Cmin in loc de F# se va citi Eb ,,,,de asemenea in C7 , ori scriem C7 ori Cmaj 7 ... am I right > ? adica nu e acelasi lucru ... daca e C7 se considera ca e cu 7 mica adica cu 7 b sau si bemol ...daca e Cmaj7 e cu septima mare adica cu si natural ...de asemenea , daca pe undeva apare termenul de septima minora nu cred ca e corect ... major , minor se refera doar la game , moduri , tonalitati si acorduri ... intervalele ( precum septima ) pot fi doar mici , mari , marite , micsorate etc ... asta e oricum mizilic fata de cum apar notate diagramele , unde C se canta cu G in bas sau D cu A in bas ... sfatul meu e ca poate n-ar strica sa se invete vis a vis de progresii si functiunile in tonalitate ( tonica , subdominanta , dominanta , tonica secundara etc ) ... ar aduce poate un pic de claritate ... parerea mea ...

 

... cu scuzele de rigoare , in exemplul cu Cmin in loc de F# se va citi Eb ,,,,de asemenea in C7 , ori scriem C7 ori Cmaj 7 ... am I right > ? adica nu e acelasi lucru ... daca e C7 se considera ca e cu 7 mica adica cu 7 b sau si bemol ...daca e Cmaj7 e cu septima mare adica cu si natural ...de asemenea , daca pe undeva apare termenul de septima minora nu cred ca e corect ... major , minor se refera doar la game , moduri , tonalitati si acorduri ... intervalele ( precum septima ) pot fi doar mici , mari , marite , micsorate etc ... asta e oricum mizilic fata de cum apar notate diagramele , unde C se canta cu G in bas sau D cu A in bas ... sfatul meu e ca poate n-ar strica sa se invete vis a vis de progresii si functiunile in tonalitate ( tonica , subdominanta , dominanta , tonica secundara etc ) ... ar aduce poate un pic de claritate ... parerea mea ...

acum am mai gasit ceva ce poate ridica alte semne de intrebare .... Bb e tot una cu A #, corect ... insa mare atentie , nu poti sa dai un ex de septima scriind A ... provoaca confuzii

Link to comment
Share on other sites

... cu scuzele de rigoare , in exemplul cu Cmin in loc de F# se va citi Eb ,,,,de asemenea in C7 , ori scriem C7 ori Cmaj 7 ... am I right > ? adica nu e acelasi lucru ... daca e C7 se considera ca e cu 7 mica adica cu 7 b sau si bemol ...daca e Cmaj7 e cu septima mare adica cu si natural ...de asemenea , daca pe undeva apare termenul de septima minora nu cred ca e corect ... major , minor se refera doar la game , moduri , tonalitati si acorduri ... intervalele ( precum septima ) pot fi doar mici , mari , marite , micsorate etc ... asta e oricum mizilic fata de cum apar notate diagramele , unde C se canta cu G in bas sau D cu A in bas ... sfatul meu e ca poate n-ar strica sa se invete vis a vis de progresii si functiunile in tonalitate ( tonica , subdominanta , dominanta , tonica secundara etc ) ... ar aduce poate un pic de claritate ... parerea mea ...

 

 

acum am mai gasit ceva ce poate ridica alte semne de intrebare .... Bb e tot una cu A #, corect ... insa mare atentie , nu poti sa dai un ex de septima scriind A ... provoaca confuzii

agh imi cer scuze, C7!=Cmaj7

C7 are Bb ca septima (septima mica) pe cand Cmaj7 are B natural (septima mare). Am scris in graba nevazand greseala comisa.

Link to comment
Share on other sites

Structura la powerchords este formata din reptele 1 5 sau 1 5 8. EX CGC , EBE , BF#B, etc. Ele nu sunt nici majore nici minore deoarece le lipseste terta (element dupa care se clasifica acordurile in minore/majore)

 

Acordul F nu suna bine in progresia pe care ai dat-o tu, pentru ca daca o gandesti ca si progresie B, nota F lipseste atat din gama B minor cat si din gama B major(si implicit si acordul F lipseste din ambele progresii) deoarece in ambele game treapta 5 este F#, deci pune powerchord F# in loc de F si o sa sune corect.

 

 

X5 INSEAMNA POWERCHORD ??

 

Eu am gasit "cifrat" in cazul acordului major cu cvinta dublata in loc de terta dar in bas avea terta .

Partea de sus era powerchord iar partea de jos acord major cu terta .

Link to comment
Share on other sites

http://www.freakguitar.com/romanian.html

 

Mi-a zis cineva de gama asta, dar cred ca omu vrea sa cante lautareasca pe chitara :D ).

 

LOL... e folosita si in metale si in jazz... Marty Friedman va spune ceva? :):)

 

PS

ANUNT: Chitarist de dormitor caut taraf... sunt la inceput dar ma descurc si as vrea sa pun si poza cu mine in costum de ginerica sa vedeti dar nu o gasesc :)
Edited by CiocanelBloodyCIocanel
Link to comment
Share on other sites

... este cred vorba de asanumitele moduri acustice , acustic 1 fiind pe do spre ex ,,,, C D E F # G A Bb C ... acustic 2 e la fel dar de pe re ,,,,sau de moduri cromatice ... game " tiganesti " , romales , romanesti etc adica care includ 2+ etc .... nimic nou sub soare brazars ....enjoy life

 

,,,, ia uite aici domnu Ciocanel , cica sisteme sonore ...cine intelege ceva , dau o bere .... lol

 

http://www.traditiiclujene.ro/articol.php?articol=agy

Link to comment
Share on other sites

... este cred vorba de asanumitele moduri acustice , acustic 1 fiind pe do spre ex ,,,, C D E F # G A Bb C ... acustic 2 e la fel dar de pe re ,,,,sau de moduri cromatice ... game " tiganesti " , romales , romanesti etc adica care includ 2+ etc .... nimic nou sub soare brazars ....enjoy life

 

,,,, ia uite aici domnu Ciocanel , cica sisteme sonore ...cine intelege ceva , dau o bere .... lol

 

http://www.traditiiclujene.ro/articol.php?articol=agy

 

AAAAH... material sonor de bicord sau biton... wtf is that? =))...

:) mi-a luat 4 ani sa inteleg anomaliile alea din engleza :) .. acu nu stau sa o dau pe romana, decat daca sunt platit :)

 

da... ca sa elucidez misterul cifrelor...

 

avem spre ex in A (acea gama care ne place tuturor :D ): romanian scale: [/size][/font][/b]A B C D# E F# G

 

n-am inteles ce-ai vrut sa zici cu gama tiganeasca... ?.. pt ca gypsy scale arata asa: (G#) A B C D# E F (asta-i tot A, desigur)

asa ca-i diferita putin de Romanian...

 

deci... ce acorduri ati folosi? :D 1-2 ex... sa ma prind si eu...

 

caci spre ex. am putea folosi doar un La minor pe toata melodia... si sa solo over it... dar nu vreau asta... i want to explore some more things :-? si ma tot chinui de ceva timp...

Edited by CiocanelBloodyCIocanel
Link to comment
Share on other sites

AAAAH... material sonor de bicord sau biton... wtf is that? =))...

:) mi-a luat 4 ani sa inteleg anomaliile alea din engleza :) .. acu nu stau sa o dau pe romana, decat daca sunt platit :)

 

da... ca sa elucidez misterul cifrelor...

 

avem spre ex in A (acea gama care ne place tuturor :D ): romanian scale: [/size][/font][/b]A B C D# E F# G

 

n-am inteles ce-ai vrut sa zici cu gama tiganeasca... ?.. pt ca gypsy scale arata asa: (G#) A B C D# E F (asta-i tot A, desigur)

asa ca-i diferita putin de Romanian...

 

deci... ce acorduri ati folosi? :D 1-2 ex... sa ma prind si eu...

 

caci spre ex. am putea folosi doar un La minor pe toata melodia... si sa solo over it... dar nu vreau asta... i want to explore some more things :-? si ma tot chinui de ceva timp...

... biton ? e beton pe moldoveneste ... lol .... vezi ca aia cu ex in A asa cum ai scris in cifre , coroborat adica , vine cu totul altceva ... sa incerc : A B Cb D# E F Gb .... e corect ? lol .... si vezi ca conform articolului , gama tiganeasca are 2+ intre treptele 1-2 adica era ceva de genul ( daca imi aduc bine aminte ) : D E# F# G# samd .... aia gypsy or fi tiganii anglicani ... la romani e altfel ... lol ... ideea e ca sistemele sonore pot sa apara oriunde si oricand .... ceea ce si incercai sa arati cu ex din jazz .... totusi un romanian scale mi se pare un pic fortata ideea ... lol

 

 

... prin asta doream sa subliniez faptul ca am inteles ce se scrie prin articol ....lol .... asa ca ma duc sa beau o bere .... take care

Link to comment
Share on other sites

... biton ? e beton pe moldoveneste ... lol .... vezi ca aia cu ex in A asa cum ai scris in cifre , coroborat adica , vine cu totul altceva ... sa incerc : A B Cb D# E F Gb .... e corect ? lol .... si vezi ca conform articolului , gama tiganeasca are 2+ intre treptele 1-2 adica era ceva de genul ( daca imi aduc bine aminte ) : D E# F# G# samd .... aia gypsy or fi tiganii anglicani ... la romani e altfel ... lol ... ideea e ca sistemele sonore pot sa apara oriunde si oricand .... ceea ce si incercai sa arati cu ex din jazz .... totusi un romanian scale mi se pare un pic fortata ideea ... lol

 

 

... prin asta doream sa subliniez faptul ca am inteles ce se scrie prin articol ....lol .... asa ca ma duc sa beau o bere .... take care

 

ai zis la un momentdat A B Cb ... si - Cb = B ... nu?

 

intr-adevar... se poate folosi oricand... ma rog... cautam ceva pe care sa mearga foarte bine aceasta gama... pt ca pe multe suna foarte fortat... si am ascultat unele melodii care suna foarte bine cu romanian scale... dar nu-mi dau seama de ce folosesc aia pe acolo...

 

 

iata si un video cu un nene care arata un improv example pe romanian scale http://www.imvite.com/video/Romanian-Scale...-0358/t/7871172

Edited by CiocanelBloodyCIocanel
Link to comment
Share on other sites

AAAAH... material sonor de bicord sau biton... wtf is that? =))...

:) mi-a luat 4 ani sa inteleg anomaliile alea din engleza :) .. acu nu stau sa o dau pe romana, decat daca sunt platit :)

 

da... ca sa elucidez misterul cifrelor...

 

avem spre ex in A (acea gama care ne place tuturor :D ): romanian scale: [/size][/font][/b]A B C D# E F# G

 

n-am inteles ce-ai vrut sa zici cu gama tiganeasca... ?.. pt ca gypsy scale arata asa: (G#) A B C D# E F (asta-i tot A, desigur)

asa ca-i diferita putin de Romanian...

 

deci... ce acorduri ati folosi? :D 1-2 ex... sa ma prind si eu...

 

caci spre ex. am putea folosi doar un La minor pe toata melodia... si sa solo over it... dar nu vreau asta... i want to explore some more things :-? si ma tot chinui de ceva timp...

 

Pai daca ai gama, construieste logic acordurile de pe fiecare treapta si alea sunt acordurile din care poti sa-ti faci armonia. Ai 7 acorduri formate din treptele gamei: 1357 2468 3572 4683 5724 6835 7246, adica A C E G(Am7) B D# F# A(B7) C E G B(C7M) D# F# A C(D dim.7) E G B D#(Em7M) F# A C E(F#m7-5) G B D# F#(asta nush ce ii :D cred ca e marit).

 

Daca am gresit, va rog sa ma corectati.

Edited by mihaitarta
Link to comment
Share on other sites

 sfatul meu e ca poate n-ar strica sa se invete vis a vis de progresii si functiunile in tonalitate ( tonica , subdominanta , dominanta , tonica secundara etc ) ... ar aduce poate un pic de claritate ... parerea mea ...

 

 

 

good point ! http://www.kaservices.ro/rising/lectie%20g...o%20Bolocan.pdf

Link to comment
Share on other sites

Pai daca ai gama, construieste logic acordurile de pe fiecare treapta si alea sunt acordurile din care poti sa-ti faci armonia. Ai 7 acorduri formate din treptele gamei: 1357 2468 3572 4683 5724 6835 7246, adica A C E G(Am7) B D# F# A(B7) C E G B(C7M) D# F# A C(D dim.7) E G B D#(Em7M) F# A C E(F#m7-5) G B D# F#(asta nush ce ii :) cred ca e marit).

 

Daca am gresit, va rog sa ma corectati.

...F# A C E e acord micsorat cu 7m ....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.