www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Fanclub Takamine


Guest dmc
 Share

Recommended Posts

Acest topic este dedicat in principal celor care canta in mod activ la chitara acustica. Orice discutii si comparatii sunt binevenite, personal sunt interesat de impresiile eventualilor posesorilor de Takamine. Sper ca topicul sa evolueze oleaca si sa putem schimba experienta si informatii despre chitarele acustice.

 

Eu folosesc in prezent Martin D15 Custom Mahogany pentru songwriting si studio, iar live doua Takamine: EAN10C si EF381SC. Pentru mine Martin au un sunet unplugged absolut fantastic, iar Takamine sunt excelente mai ales pe scena.

 

Mai canta cineva la chitara acustica? :):)

post-46-1232753120_thumb.jpg

post-46-1232753151_thumb.jpg

Edited by dmc
Link to comment
Share on other sites

Am cantat putin pe EAN10C si mi se pare o chitara foarte buna de scena. De fapt cred ca e primul model adevarat de electroacustica de la Takamine (Made in Japan) cu fata din lemn masiv de cedru si spate din lemn masiv de mahon. Sistemul de preluare este de foarte buna calitate, avand acel sunet silky pentru care a devenit celebru Takamine. Sunetul la rece este deasemenea cald si bine definit. Alt Takamine pe care am cantat a fost un TAN15C care este usor diferit de EAN10, are alta electronica (cu o lampa inauntru) si suna usor diferit. Nu m-a impresionat mult fata de EAN10, mai ales ca nu am folosit lampa din preamp aproape deloc. Este foarte buna pentru pasajele de solo, dar unde cantam eu cu ea era o chitara electrica pentru solouri si acustica nu prea mai avea loc. Un lucru deloc de neglijat ar fi griful foarte bine profilat si extrem de comod, deasemenea actiunea bine reglata din fabrica. Alt model care mi-a placut a fost EG523SC, o chitara cu totul altfel fata de celelalte. La aceasta am observat totusi ca se tocesc destul de repede tastele comparativ cu celelalte doua si ca datorita diferentelor de electronica amplificata nu suna la fel de natural ca celelalte doua, dar per total are un sound al ei care mie imi place. Griful este excelent pentru o acustica, iar inlayurile de pe grif arat fantastic. De modelele ieftine de la Takamine nu prea am fost incantat deloc, pana in 400-500 E mi se pare ca se pot gasi dealuri mai bune la Cort si chiar la Yamaha, sa nu mai vorbesc de Tanglewood (daca gasiti pe undeva as vrea si eu sa stiu) sau Crafter.

 

Exact ca si Mihai, acum mai cant din cand in cand pe Martin DC15-E al unui prieten si mi se pare fenomenala neamplificata, are un sound extrem de echilibrat, exact cum trebuie sa sune o acustica buna. Si amplificata suna excelent.

Link to comment
Share on other sites

Am cantat putin pe EAN10C si mi se pare o chitara foarte buna de scena. De fapt cred ca e primul model adevarat de electroacustica de la Takamine (Made in Japan) cu fata din lemn masiv de cedru si spate din lemn masiv de mahon. Sistemul de preluare este de foarte buna calitate, avand acel sunet silky pentru care a devenit celebru Takamine. Sunetul la rece este deasemenea cald si bine definit. Alt Takamine pe care am cantat a fost un TAN15C care este usor diferit de EAN10, are alta electronica (cu o lampa inauntru) si suna usor diferit. Nu m-a impresionat mult fata de EAN10, mai ales ca nu am folosit lampa din preamp aproape deloc.

 

TAN15C nu am incercat, in schimb TAN16C (molid-palisandru) suna complet diferit fata de EAN10C (cedru-mahon). Mie EAN10C imi place din ce in ce mai mult pentru ca are un sunet foarte aparte, care vine in principal din top-ul de cedru. Cu corzi groase (D'addario Bluegrass) suna foarte plin si face fata si la strumming agresiv. Cat despre preamp, CT4B e tot ce imi trebuie, pentru ca oricum pun un microfon in fata la chitara pe scena. Cooltube nici nu am incercat inca si cred ca nici un preamp singur nu poate concura cu un microfon cu condensator. Tunerul de pe preampurile Takamine este grozav, foarte exact si stabil. Asa suna EAN10C live (preluata cu microfon si prin line-in in acelasi timp, cam 50%-50%)...

 

Link to comment
Share on other sites

Alt model care mi-a placut a fost EG523SC, o chitara cu totul altfel fata de celelalte. La aceasta am observat totusi ca se tocesc destul de repede tastele comparativ cu celelalte doua si ca datorita diferentelor de electronica amplificata nu suna la fel de natural ca celelalte doua, dar per total are un sound al ei care mie imi place. Griful este excelent pentru o acustica, iar inlayurile de pe grif arat fantastic. De modelele ieftine de la Takamine nu prea am fost incantat deloc, pana in 400-500 E mi se pare ca se pot gasi dealuri mai bune la Cort si chiar la Yamaha, sa nu mai vorbesc de Tanglewood (daca gasiti pe undeva as vrea si eu sa stiu) sau Crafter.

 

Nici eu nu sunt impresionat de modelele ieftine de la Takamine, in schimb le-am vazut cantate pe scena de multi profesionisti si sunau mereu bine. EG535 este probabil cel mai popular model coreean.

Link to comment
Share on other sites

Am un TAN 46C (Japan), model care are preamplificatorul, CTP-1R (cu lampa ECC-82).

Chitara suna excelent, atat la rece cat si amplificata. Am cumparat 2 bucati, una pentru mine si una pentru Nicu Covaci si culmea e ca a mea suna mai bine decat a lui... La rece cel putin.

Asa ca trebuie testate cat mai multe la momentul achizitiei.

Cand le-am luat (oct 2007) erau cam scumpe (1400 euro/buc.) la Musik Produktiv. Am primit discount insa , pentru ca am cumparat doua, platind 2600 euro in total.

Am mai testat un Taylor si un Guild din serii extrem de scumpe si daca ar fi sa le dau nota 10 la acele chitare pentru tonul la rece, chitara mea merita 9 la sunetul neaplificat. Si invers in ceea ce priveste preluarea prin cablu , preampul de pe Takamine fiind mult mai bun. Daca nu folositi tubul (in cazul preluarii prin cablu) pierdeti enorm. Oricum la ce volum e pe scena la Phoenix , nu avem cum sa le preluam prin microfon. Conditia e sa se monteze pe chitara FeedBackBuster (un "capac" de cauciuc care acopera rozeta) altfel ai numai microfonii.

Link to comment
Share on other sites

Cristi poti fi te rog mai explicit ce se castiga prin folosirea lampii din preamp?

 

Mie mi s-a parut ca este mai mult un fel de booster pe medii, e drept nici nu am avut prea mult timp sa stau sa o testez, chitara era a unui prieten care ne-a imprumutat-o pentru un unplugged. Ce mi-a placut a fost ca mi-am gasit destul de repede un ton care sa sune bine, si dupa aia nu prea m-a mai interesat preamplificatorul.

Link to comment
Share on other sites

Cristi - vizavi de poze - inainte de a le urca pe net, e util sa le bagi in orice program de editare (gen Photoshop), sa le dai Resize Image (un 800px latura mare suficient) si apoi Save For Web. Asa scapi de fisierele astea enorme, care iau o groaza de timp sa le urci, iar privitorilor f mult timp pt a le descarca. (daca nu te descruci, te ajut)

 

Cat despre acustice... chiar am si eu o dilema in perioada asta. Vreau sa-mi iau o acustica, variantele pe care le-am putut proba sunt ff putine (deh, sunt stangaci). Am auzit EAN10 si mi-a placut, chiar si modelul ala mai ieftin jumbo corean mi-a placut, insa la balotaj ramasese un Marin DC-16 (cu, fara Aura - ma intereseaza mai putin) si un Taylor cam din aceeasi zona de bani. Toti ma ghidau spre Martin totusi. Ar mai fi fost si HD-28, dar e cu 1000$ mai scump si nu are cutaway (care daca se poate as prefera sa aiba).

 

Daca aveti ceva recomandari, nu ezitati. :)

Edited by KIKO
Link to comment
Share on other sites

ahhh...scuze dar cu pozele sunt praf in curs de perfectionare :)

 

Lampa scoate in evidenta sunetul natural al chitarei si poti interpreta dinamic. Stiu ca asta se poate si fara lampa insa notele cantate mai incet nu se aud in context. Deci are rol si de compresie. Oricum, tonul cu lampa la maxim se apropie mult mai mult de sunetul chitarei la rece.

Edited by gramsteen
Link to comment
Share on other sites

Cristi - vizavi de poze - inainte de a le urca pe net, e util sa le bagi in orice program de editare (gen Photoshop), sa le dai Resize Image (un 800px latura mare suficient) si apoi Save For Web. Asa scapi de fisierele astea enorme, care iau o groaza de timp sa le urci, iar privitorilor f mult timp pt a le descarca. (daca nu te descruci, te ajut)

 

Cat despre acustice... chiar am si eu o dilema in perioada asta. Vreau sa-mi iau o acustica, variantele pe care le-am putut proba sunt ff putine (deh, sunt stangaci). Am auzit EAN10 si mi-a placut, chiar si modelul ala mai ieftin jumbo corean mi-a placut, insa la balotaj ramasese un Marin DC-16 (cu, fara Aura - ma intereseaza mai putin) si un Taylor cam din aceeasi zona de bani. Toti ma ghidau spre Martin totusi. Ar mai fi fost si HD-28, dar e cu 1000$ mai scump si nu are cutaway (care daca se poate as prefera sa aiba).

 

Daca aveti ceva recomandari, nu ezitati. :)

 

Mie de la Taylor mi-au placut seria 300, cele din seriile mai ieftine nu mi s-au parut deosebite (poate doar pretul lor). Martin HD28 are George de vanzare si cred ca mai bine vorbesti cu el daca se merita sau nu sa dai inca 1000$ in plus, oricum e o chitara exceptionala pe care o poti auzi pe mii de inregistrari celebre. Daca vrei chitari foarte bune gen Martin la preturi decente (fata de un Martin) incearca seria 140 - 160 de la Blueridge, am cantat un 163 la Thomann si m-a dat pe spate. Din pacate nu am putut sa o cant prea mult ca era din acelea care trebuia sa le ceri celor de la magazin si ma cam mirosisera ca nu aveam de gand sa cumpar nici o acustica. Si seria Masterbuilt de la Epiphone mi se pare o alegere foarte buna, calitate si sunet excelent la preturi foarte bune.

Link to comment
Share on other sites

Cristi - vizavi de poze - inainte de a le urca pe net, e util sa le bagi in orice program de editare (gen Photoshop), sa le dai Resize Image (un 800px latura mare suficient) si apoi Save For Web. Asa scapi de fisierele astea enorme, care iau o groaza de timp sa le urci, iar privitorilor f mult timp pt a le descarca. (daca nu te descruci, te ajut)

 

Cat despre acustice... chiar am si eu o dilema in perioada asta. Vreau sa-mi iau o acustica, variantele pe care le-am putut proba sunt ff putine (deh, sunt stangaci). Am auzit EAN10 si mi-a placut, chiar si modelul ala mai ieftin jumbo corean mi-a placut, insa la balotaj ramasese un Marin DC-16 (cu, fara Aura - ma intereseaza mai putin) si un Taylor cam din aceeasi zona de bani. Toti ma ghidau spre Martin totusi. Ar mai fi fost si HD-28, dar e cu 1000$ mai scump si nu are cutaway (care daca se poate as prefera sa aiba).

 

Daca aveti ceva recomandari, nu ezitati. :)

 

Daca iti place sound-ul Martin, atunci nu ai de ales: Martin!

 

Taylor e complet alta poveste, iar daca vrei un Taylor adevarat tre sa te uiti de la seria 3 in sus, 310 de exemplu e un Dreadnought excelent.

 

Takamine TAN16C LH e iar o acustica grozava, comparabila lejer cu Martin si Taylor chiar unplugged, da nu cred ca o mai gasesti nicaieri..

 

Bafta la ales chitare si tine-ne la curent! :)

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Daca tot aveti ceva "idee" de Takamine, vreau sa va intreb ceva. Vreau sa-mi iau o Takamine, dar nu la ce preturi ati enumerat voi... nu-mi permit sa dau atati bani pe o chitara, si pe deasupra sunt total incepator si nu cred ca as aprecia o asemenea chitara la adevarata ei valoare (cel putin la stadiul meu de acum)... Vreau sa-mi iau un model EG220C, adica acesta:

http://www.mcmusic.ro/product_view.php?Bra...dProductID=1621

 

Ce mi-a placut la acest model: are solid top si cutaway (are si electronica dar eu nu pun asa mare accent pe ea, dar daca are, e binevenita si aceasta optiune, nu se stie niciodata...), este o firma cat de cat cunoscuta, am auzit pareri bune si aici pe forum si pe alte site-uri cu review-uri...

 

Ce nu stiu si pe care pun accent f mult: cam cat de usor e de cantat pe ea? Pun f mult accent pe action, sa fie cat mai jos, am probleme cu barre-urile si vreau sa fie cat mai usor de apasat... sound-ul cam cum ar fi (calitativ) corelat cu urechea mea muzicala de incepator?

 

M-a intrigat si Washburn D10S

http://www.soundcreation.ro/instrumente_mu..._name,D10S.html

dar nu are cutaway si nu o pot proba.

Alte recomandari sunt binevenite. Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Strict ca si acustica e mai buna Washburn, are si actionul destul de bine setat din fabrica, la modelele ieftine de la Takamine nu m-a incantat intotdeauna setupul de fabrica. Si Ibanez avea unele modele pe care se putea canta foarte usor, ceva modele mai interesante mi se par urmatoarele:

 

http://www.mcmusic.ro/product_view.php?Bra...dProductID=1668

 

http://www.mcmusic.ro/product_view.php?Bra...dProductID=1667

 

In functie de ce tip de sound cauti poti sa alegi intre cele doua, cel cu topul de mahon suna mai cald si mai egal, cel cu cedru suna putin mai bine definit (mai clar).

Link to comment
Share on other sites

zi-mi si mie cum vine aia cu setupul de fabrica la o acustica din asta? nu are pragul fix? cum iti setezi tu o acustica dupa aia?

 

destul de simplu, trebuie doar ochi bun si o pila fina :)

 

acuma lasand gluma la o parte, majoritatea chitarelor acustice au "actiunea" ridicata pentru ca e mult mai usor sa cobori actiunea decat sa o ridici. Ca sa cobori actiunea nu trebuie decat sa scoti oleaca pragusul si sa il pilesti uniform pe partea de jos (unde e complet plat). Invers e mult mai complicat si daca vrei sa ridici actiunea practic trebuie sa schimbi pragusul.

 

ps. pentru ce acustica te-ai hotarat? :)

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Daca tot aveti ceva "idee" de Takamine, vreau sa va intreb ceva. Vreau sa-mi iau o Takamine, dar nu la ce preturi ati enumerat voi... nu-mi permit sa dau atati bani pe o chitara, si pe deasupra sunt total incepator si nu cred ca as aprecia o asemenea chitara la adevarata ei valoare (cel putin la stadiul meu de acum)... Vreau sa-mi iau un model EG220C, adica acesta:

http://www.mcmusic.ro/product_view.php?Bra...dProductID=1621

 

Ce mi-a placut la acest model: are solid top si cutaway (are si electronica dar eu nu pun asa mare accent pe ea, dar daca are, e binevenita si aceasta optiune, nu se stie niciodata...), este o firma cat de cat cunoscuta, am auzit pareri bune si aici pe forum si pe alte site-uri cu review-uri...

 

Ce nu stiu si pe care pun accent f mult: cam cat de usor e de cantat pe ea? Pun f mult accent pe action, sa fie cat mai jos, am probleme cu barre-urile si vreau sa fie cat mai usor de apasat... sound-ul cam cum ar fi (calitativ) corelat cu urechea mea muzicala de incepator?

 

M-a intrigat si Washburn D10S

http://www.soundcreation.ro/instrumente_mu..._name,D10S.html

dar nu are cutaway si nu o pot proba.

Alte recomandari sunt binevenite. Multumesc

 

Takamine made in Japan au o "actiune" grozava, dar nici cele coreene nu stau rau. Pe langa asta, mi se par foarte bine finisate, mai ales pentru pretul lor. Trebuie sa fii constient insa ca orice chitara pana in 500 de coco (si chiar mai sus) e oleaca de loterie, asa ca tre sa cauti si sa alegi una buna.

 

Bafta mare! :)

Link to comment
Share on other sites

ps. pentru ce acustica te-ai hotarat? :)

 

Pãi, în acest moment, din citite ºi instinct as alege între aceste 2 modele:

 

1. Martin DC-16 (aici sunt mai multe versiuni, in functie de ce au pt captare, piezo, microfon, ambele, aura etc.) http://www.martinguitar.com/guitars/choosi...16GTE%20Premium

 

2. Taylor 314 http://www.taylorguitars.com/Guitars/Acous...tric/300/314ce/

 

Nu aº vrea sã sar cu bugetul peste nivelul ãsta... decât dacã apare cine ºtie ce ofertã irezistibilã pe ebay. Personal cred cã oricare dintre cele 2 m-ar mulțumi în materie de sunet, aspect, finisare etc. Taylor-ul îmi place mai mult ca aspect/formã (nu prea sunt fan dreadnaught), iar Martinul este mai aproape de ideea mea de sunet de chitara acusticã (dar asta o zic fãrã sã fi ascultat pe viu Taylorul 314).

 

PS: din pãcate, îmi va fi aproape imposibil sã le pot încerca undeva prea curînd, deci...tre sã merg la sigur.

Edited by KIKO
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Daca tot aveti ceva "idee" de Takamine, vreau sa va intreb ceva. Vreau sa-mi iau o Takamine, dar nu la ce preturi ati enumerat voi... nu-mi permit sa dau atati bani pe o chitara, si pe deasupra sunt total incepator si nu cred ca as aprecia o asemenea chitara la adevarata ei valoare (cel putin la stadiul meu de acum)... Vreau sa-mi iau un model EG220C, adica acesta:

http://www.mcmusic.ro/product_view.php?Bra...dProductID=1621

 

Ce mi-a placut la acest model: are solid top si cutaway (are si electronica dar eu nu pun asa mare accent pe ea, dar daca are, e binevenita si aceasta optiune, nu se stie niciodata...), este o firma cat de cat cunoscuta, am auzit pareri bune si aici pe forum si pe alte site-uri cu review-uri...

 

Daca tot sunteti amabili si cunoscatori, am si eu o intrebare relativa la Takamine EG220C: cit de puternic va suna in mod acustic in comparatie cu o chitara dreadnought (sau un jumbo adevarat)? EG220C e din seria NEX care am inteles ca este un jumbo mai mic si usoooor mai subtire. Includ aici niste dimensiuni oficiale:

-NEX body style (include EG220C): lungime 51 cm, grosime 11 cm (4 5/16"), latime 28.5 cm (upper) si respectiv 40 cm (lower)

-dreadnoughtul Ibanez pe care il detin acum: lungime 50 cm, grosime 12.5 cm (4 3/4"), latime 40 cm

-Jumbo "adevarat" Takamine: lungime 53 cm, grosime 12.5 cm (4 3/4"), latime 32 cm (upper) si 43.5 cm (lower)

 

Multumesc anticipat :)

Oricum intentionez sa probez in magazin, dar o parere de cunoscator e intotdeauna binevenita.

 

(am atasat poza EG220C de pe mcmusic.ro)

post-6272-1233570518_thumb.jpg

Edited by andydufresne
Link to comment
Share on other sites

Daca tot sunteti amabili si cunoscatori, am si eu o intrebare relativa la Takamine EG220C: cit de puternic va suna in mod acustic in comparatie cu o chitara dreadnought (sau un jumbo adevarat)? EG220C e din seria NEX care am inteles ca este un jumbo mai mic si usoooor mai subtire. Includ aici niste dimensiuni oficiale:

-NEX body style (include EG220C): lungime 51 cm, grosime 11 cm (4 5/16"), latime 28.5 cm (upper) si respectiv 40 cm (lower)

-dreadnoughtul Ibanez pe care il detin acum: lungime 50 cm, grosime 12.5 cm (4 3/4"), latime 40 cm

-Jumbo "adevarat" Takamine: lungime 53 cm, grosime 12.5 cm (4 3/4"), latime 32 cm (upper) si 43.5 cm (lower)

 

NEX de la takamine intra in categoria OM (orchestra model), iar diferentele de sunet fata de un dreadnought sunt enorme. o acustica de tip OM are in general mai putin bas si volum decat un dreadnought sau jumbo si este mai potrivita pentru fingerstyle pentru ca are inalte mai clare. asta nu inseamna ca pe un OM nu se poate canta cu pana, ci doar ca o sa sune oleaca mai "delicat" si cu mai putin bas.

 

evident, asta e teoria. un Martin OM sau un Taylor Grand Auditorium sunt chitare cu corp mic si care produc totusi foarte mult bas, mai mult decat majoritatea dreadnought-urilor ieftine (si nu numai). In consecinta: daca folosesti mereu pana si vrei o chitara care sa sune puternic si cu bas plin, atunci mergi pe un dreadnought sau jumbo. Daca folosesti aproape mereu pana, dar vrei sa canti si oleaca de fingerstyle din cand in cand, atunci jumbo. Daca vrei sa canti fingerstyle atunci o chitara de tip OM (ca de exemplu modelele NEX de la takamine). Evident ca poti canta si fingerstyle pe un dreadnought sau strumming pe un OM, e o chestie de gust si trebuie neaparat incercat.

Edited by dmc
Link to comment
Share on other sites

Well am intrat si eu in fan club de azi cu a mea Takamine EG523 SC. De acum singurul lucru care ma opreste sa cant muzica sunt eu. Sper sa se rezolve in curand si problema asta.

 

 

 

P.S.: scuze pt calitatea pozelor...

 

FELICITARI si asteptam mostre de sunet! :)

Link to comment
Share on other sites

Pãi, în acest moment, din citite ºi instinct as alege între aceste 2 modele:

 

1. Martin DC-16 (aici sunt mai multe versiuni, in functie de ce au pt captare, piezo, microfon, ambele, aura etc.) http://www.martinguitar.com/guitars/choosi...16GTE%20Premium

 

2. Taylor 314 http://www.taylorguitars.com/Guitars/Acous...tric/300/314ce/

 

Nu aº vrea sã sar cu bugetul peste nivelul ãsta... decât dacã apare cine ºtie ce ofertã irezistibilã pe ebay. Personal cred cã oricare dintre cele 2 m-ar mulțumi în materie de sunet, aspect, finisare etc. Taylor-ul îmi place mai mult ca aspect/formã (nu prea sunt fan dreadnaught), iar Martinul este mai aproape de ideea mea de sunet de chitara acusticã (dar asta o zic fãrã sã fi ascultat pe viu Taylorul 314).

 

PS: din pãcate, îmi va fi aproape imposibil sã le pot încerca undeva prea curînd, deci...tre sã merg la sigur.

ºi am uitat sa zic, pe locul 3 era o takamine, mai exact EAN10C despre care am auzit numai de bine de la toata lumea care a avut contact cu ea. iar la banii aia sunt curios ce variante mai bune ar fi. am inteles ca totusi dreadnaught-urile produc cel mai fain sound la acustice (steelstring sa zicem), deci as fi dispus sa renunt la preferintele personale (corp gen OM sau OM cu cutaway) pentru un sunet cat mai bun.

Edited by KIKO
Link to comment
Share on other sites

ºi am uitat sa zic, pe locul 3 era o takamine, mai exact EAN10C despre care am auzit numai de bine de la toata lumea care a avut contact cu ea. iar la banii aia sunt curios ce variante mai bune ar fi. am inteles ca totusi dreadnaught-urile produc cel mai fain sound la acustice (steelstring sa zicem), deci as fi dispus sa renunt la preferintele personale (corp gen OM sau OM cu cutaway) pentru un sunet cat mai bun.

 

care e limita de pret? si in ce masura te intereseaza sunetul unplugged, respectiv cel direct al preamp-ului?

Link to comment
Share on other sites

1. limita de pret ar fi 2000$ (preturi SUA), sa zicem (dar daca nu merita f tare diferentele, poate fi si in zona 1500$)

2. incercand o aproximare: 75% fara amplificare. dar aia 25% ar fi importanti pt ca poate se va trage direct din ea (pt inregistrari)

 

in nici un studio nu se inregistreaza chitara acustica direct in linie. pick-up-ul si preampul din chitara sunt folositoare doar live. daca vrei sa folosesti chitara doar acasa si pentru inregistrari, atunci nu iti lua o chitara cu preamp. eventual iti poti instala ulterior, daca se iveste ocazia sa o folosesti pe scena.

 

astea fiind spuse, ia-ti un martin d28 si pastreaz-o toata viata :)

Edited by dmc
Link to comment
Share on other sites

sincer:

 

1. inclinam mai mult spre o chitara 100% acustica

2. ma gandeam si la faza cu doza de acustica (vazusem ceva interesant), daca ar fi nevoie

3. as fi preferat totusi sa nu fie nevoie sa intervin pe chitara pt montarea dozei si cu siguranta voi dori sa inregistrez cu ea (deci...mi-ar cam folosi si partea eletro-)

 

ps: atunci solutia cred ca a r fi o acustica si o doze cat mai potrivita pt ce am eu nevoie.

Link to comment
Share on other sites

sincer:

 

1. inclinam mai mult spre o chitara 100% acustica

2. ma gandeam si la faza cu doza de acustica (vazusem ceva interesant), daca ar fi nevoie

3. as fi preferat totusi sa nu fie nevoie sa intervin pe chitara pt montarea dozei si cu siguranta voi dori sa inregistrez cu ea (deci...mi-ar cam folosi si partea eletro-)

 

ps: atunci solutia cred ca a r fi o acustica si o doze cat mai potrivita pt ce am eu nevoie.

 

exista foarte multe posibilitati de a instala un pickup intr-o acustica, fara a o modifica. Dozele magnetice, de exemplu, sunt 100% ne-intruzive, le pui si le scoti cand ai chef. Chiar si un piezo cu preamp se poate instala doar facand o gaura de vreo 2 mm sub pragus si instaland preamp-ul si bateria in cutia de rezonanta. b-band si fishman ofera foarte multe doze acustice de genul asta, iar baggs sau shadows fac doze magnetice acustice excelente.

 

revin la subiectul cu inregistrarea. cum am mai spus, in nici un studio nu se inregistreaza chitara acustica direct din preamp in linie. absolut nicaieri, indiferent de cat de bun e preampul. chiar si cu un microfon ieftin obtii un sunet acustic mai bun decat cu orice preamp tras direct, fie el chiar taylor es, takamine cooltube sau orice fishman . nu vreau sa intru in detalii, captarea cu microfon a unei chitare acustice e o poveste foarte lunga, ideea e ca se folosesc mereu unul sau doua microfoane cu condensator.

Edited by dmc
Link to comment
Share on other sites

Takamine mi s-au parut cele mai bune chitari reci, parerea mea. Am cantat pe un Takamine si a fost, fara discutie, cea mai buna chitara rece pe care am pus mana vreodata.

 

Totul legat de constructie, lejeritate, sunet este superb. M-a frapat volumul mare al sunetului, langa mine canta in acelasi timp un baiat cu un fender acustic si pur si simplu trebuia sa ma aplec spre el sa il aud.

 

Nu mai tin minte despre ce model e vorba, dar baiatul care o avea daduse pe ea cam vreo 900 de euro. Mi-a explicat la un moment dat si ca a modificat-o la un lutier in Germania, dar despre ce modificari era vorba nu stiu, chitara rece constructiv pt mine este o enigma.

 

Deci, pana in momentul de fata, la cei 30 de ani ai mei cea mai buna chitara rece pe care am auzit-o si am cantat-o.

Link to comment
Share on other sites

astea fiind spuse, ia-ti un martin d28 si pastreaz-o toata viata :)

 

+1 :) Dar as inclina mai mult spre un HD-28...are sunetul mai gras si cu mai multi basi :)Dar asta deja tine de gusturi :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.