www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cei Mai Buni Chitaristi Din Romania


Guest danny_boy
 Share

Recommended Posts

Cirsti Gram forever.

 

Nu prea stiu alti chitaristi romani la nivelul lui. Sunt multi buni in formatii (Cargo, Iris, Phoenix, etc) dar departe de a fi "virtuoso".

 

 

Parca deja vad raspunsurile "blghsghghhrrg cristi gram blhrgr nu stie decat petrucci blgrgr".

 

chitara nu este un sport care se numeste 100 de metri taste...mai sunt multe treburi dincolo de asta. nici macar capitolul tehnica nu se reduce la viteza (bending-ul si vibrato-ul as zice ca sunt mai important de stapanit), daramite chitara in genere.Apoi ar mai fi frazarea, expresivitatea, sound-ul si multe altele care trebuie sa defineasca "cel mai bun" chitarist, daca se poate vorbi despre asa ceva...ia baga tu un ochi (a se citi ureche) la piesele postate de colegul nostru mario_d pe forum si youtube(cauta Marius Pop) ca sa vezi, pe langa 100 de metri taste, traforaje,carnatzi si alte mezeluri si niste compozitie, frazare, bending, vibrato,expresivitate si ton. si in afara lui mai sunt multi altii pe forum care se pot inscrie cu sanse mari in cursa pt. Marele premiu :)

Edited by mihaitarta
Link to comment
Share on other sites

chitara nu este un sport care se numeste 100 de metri taste...mai sunt multe treburi dincolo de asta. nici macar capitolul tehnica nu se reduce la viteza (bending-ul si vibrato-ul as zice ca sunt mai important de stapanit), daramite chitara in genere.Apoi ar mai fi frazarea, expresivitatea, sound-ul si multe altele care trebuie sa defineasca "cel mai bun" chitarist, daca se poate vorbi despre asa ceva...ia baga tu un ochi (a se citi ureche) la piesele postate de colegul nostru mario_d pe forum si youtube(cauta Marius Pop) ca sa vezi, pe langa 100 de metri taste, traforaje,carnatzi si alte mezeluri si niste compozitie, frazare, bending, vibrato,expresivitate si ton. si in afara lui mai sunt multi altii pe forum care se pot inscrie cu sanse mari in cursa pt. Marele premiu :)

 

Am scris eu undeva ceva de viteza ?

 

Toata lumea o sa vina cu alt chitarist preferat, si asa ar si trebui sa fie, discutiile astea apar pe toate forumurile si niciodata nu rezolva ceva.

Link to comment
Share on other sites

Cirsti Gram forever.

 

Nu prea stiu alti chitaristi romani la nivelul lui. Sunt multi buni in formatii (Cargo, Iris, Phoenix, etc) dar departe de a fi "virtuoso".

 

VIRTUÓS, -OÁSÃ adj. [...]care posedã la perfecție tehnica unei arte. [< lat. virtuosus, cf. it. virtuoso, fr. virtueux].

 

tu ce intelegi prin virtuoso?

 

L.E.: Desi in definitie nu spune asta, dar de cele mai multe ori cand i se atribuie aceasta calitate unui instrumentist, prin asta se intelege vieza. Da search pe youtube virtuoso guitarist sa vezi care este principala trasatura comuna a chitaristilor de acolo.

Edited by mihaitarta
Link to comment
Share on other sites

care posedã la perfecție tehnica unei arte

 

.........unei arte , dar sa nu fie doar circ si aerobic , tehnica trebuie sa serveasca arta , si sa nu fie doar virtuozitate gratuita ce "da bine" pe scena indiferent daca are sau nu ceva comun cu muzica cantata de trupa.

Cam asa cantam si eu prin '69 ,la dans si la bal , vocalul i-si canta linia melodica eu il acompaniam apoi urma "soloul" unde cantam ce vroiam eu si se potrivea ca nuca-n perete .Norocul ere ca multi auzeau putini pricepeau .Apoi mi-am dat seama ca nu fac cea ce ar trebui si m-am pus pe studiu , genuri stiluri sonoritati .

 

Iar cu bluesul treaba sta cam la fel , este vorba de un gen muzical de tip folcloric , simplu doar cu cateva "reguli" si toata lumea canta cam acelasi lucru , aceleasi intervale, structuri, lickuri la chitara.

Aici e marea problema , sa fi bun intr-un gen pe care-l canta sute de mii de chitaristi si tu sa poti crea ceva aparte si mai bun , mai ales in interpretare si improvizatie .Intr-un gen unde nu viteza si circul primeaza ci frazarea , groove-ul, atmosfera creata.Este o si mai mare provocare sa canti numai instrumental fara vocal ( deci fara text care face cam totul si in blues) Este o provocare sa sustii un concert intreg de blues instrumental si sa nu plece lumea acasa dupa trei piese .trebuie sa foarte inovativ sa ao simtul improvizatiei sa ai simt de forma ,gusturi la ton si sonoritata sa fii stilat adica un instrumentist mult mai complex decat un simplu executant ce canta perfect de mecanic.

Din aceasta cauza muzicanti cauta oameni capabili sa cante si sa atraga atentia spectatorilor .

Asa l-au luat Ginger Backer si Jack Bruce doi jazzisti pe Clapton , aveau nevoie de un chitarist care sa dea culoarea necesara primei trupe de fuziune din lumea bluesrockului .

 

Chitaristi de la noi au influentat o serie de chitaristi tot de la noi ,tot de la acesti chitaristi invata si acum cei tineri lucru ce ramane singura satisfactie din toata cariera muzicala ale acestor pionieri ai muzici rock de la noi.

 

Nu aveai cum sa influentezi pe cei din alte tari cand nu existau legaturi culturale la acest nivel si nici de showbizz .Cand au ajuns afara muzicanti de la noi era deja dusa moda nu mai avea nevoie nimeni de trupe de rock sau bluesrock ptr. mari concerte si discuri .

Muzica rock a ramas totusi cea mai vanduta , dar numai din inertie .Se vand trupele deja legendare care-s la varsta pensionarii .Majoritatea vedetelor canta la mici shushe in cluburi mici , asa ii mai prindem si noi prin cluburi caci vin si pana la noi sa faca un banutz.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

ok , ma vad nevoit sa fac un post mai lung , un fel de raspuns pt stratman.

 

O sa iau cazuk meu personal si mai ales parerile mele personale, pt a imi exemplifica parerile.

 

Timp de 2 ani si jumate am cantat in trupa Avatar, si in aceasta calitate am cantat si aici in tara cu mai toate trupele bune de metal de la noi, precum si un mic periplu pe afara (a se citi Germania). Momentan cant intr-o alta trupa de pe la noi buna si cunoscuta si respectata, deci pot sa spun ca sunt in masura va spu ca ceea ce spun acum este total real.

Il cunosc pesronal pe userul BC Rich, este membru in trupa Hathor, o trupa foarte respectata de black metal din undergroundul autohton. Am cantat cu ei, i-am vazut pe scena si sunt in masura sa afirm ca nu am vazut nici cea mai mica influenta din "vechii dar valorosii chitaristi romani".

In toate cantarile cu alte formatii, normal ca am abordat si discutii muzicale, despre preferinte, pasiuni, tehnica instrumentala, samd. NICI UNUL din instrumentistii de metal de la noi (indiferent ca, canta la chitara, tobe, bass, clape, oboi, vioara sau clarinet, sau mai stiu eu ce instrument) nu mi-a enumerat macar o data o singura infulenta romaneasca. A se retine. NICI UNUL.

Scena metal romaneasca se chinuie sa iasa la nivel european, si dati-mi voi sa spun ca iesirea la nivel european inseamna renuntarea la balcanisme si talibanism muzical.

Poate exemplul cu Balaurul si Dan aldea nu a fost inteles de ajuns, atunci dau un alt exemplu.

Cristi Gram. L-am vazut in anul 1998 parca, la festivalul de rock de la Craiova (orasul unde locuiesc) interpretand For the love of God, versiunea de pe G3 aparuta recent atunci pe piata. Pe atunci canta in trupa Fatum (din Petrosani daca tin minte bine). Ce sa mai spun, a cantat-o ca pe dvd, cu toate efectele de la sfarsit (gen tipete de balena) samd. Deci, exact ca acolo.

Gram, in opinia mea, este un chitarist influentat de Satriani, Vai. Malmsteen, Kotzen si multi altii asemenea. Dan Aldea este influentat de oricine altcineva in afar de cei enumerati pt Gram. Revin cu exemplul: ceea ce canta Gram se obtine in ani de studiu greu cu whammy bar-ul (in piesa respectiva, For the love of god)). IMI VINE GREU SA CRED CA ALDEA POATE SA CANTA ARPEGIILE SI RAPIDITATEA LUI GRAM LA FEL DE BINE. De asemenea, imi vine greu sa cred ca Gram poate sa cante jazz la nivelul lui Aldea.

Revenid la experienta mea personala ca si chitarist de metal: cel mai mare efort (si asta inseamna niste ani) l-am depus pt "controlul" instrumentului pe distors. In termeni uzuali: ani de zile mi-a luat sa pot cat de cat (nu cred ca nu voi reusi vreodata total) sa pot sa fac ca aceea chitara pe care o tin in maini sa nu scoata decat sunetele pe care le vreu eu. Fara nici un scratch in plus, fara nici un fas, nimic. Tinant cont de faptul ca 70% din cantatul meu pe chitara este in acordajul si (deci corzi foarte groase si sunet foarte murdar) este foarte greu. Daca m-as fi chinuit sa cant si blues cu succes, timpul pe care l-am investit in controlul chitarii distorsionate ar fi fost mai mic si cantatul meu aproape catastrofal. Am vazut o groaza de chitaristi de metal care sunau ingrozitor, nu pt ca nu stiau sa cante, ci pt ca nu controlau chitara, de aici rezultand un sunet murdar, nu se intelegea nimic.

Metalul este prin defintie un stil foarte murdar, cel putin live, si de aceea controlul instrumentului este factorul decsiv, in opinia mea, pt un sunet clar.

Instrimentistii de metal sunt obligati fata de cei de blues sa bage bani de 5 ori mai mult in scule pt a obtine un sunet cat mai inteligibil si mai bun, aceste este distorsul. Instrumentistii de metal, mai mult ca oricare altii incearca sa se tine in pas cu tehnica, metalul este primul stil care incearca sa inglobeze in el tehnici si scule noi aparute pe piata.

Tot din experienta mea: am studiat un singur chitarist roman la viata mea, dupa primele 4 zile de chitara autodidacte din viata mea, am cantat piesa "pomul copt si omul bun" daca mai tin minte bine ca se numea asa.

Cred ca mai toti chitaristii de metal din tara asta au trecut prin aceleasi experinete ca mine, tinand cont de faptul ca pana in 90 si ceva, metalul era invizibil la noi in tara, deci influentele pt viitori chitaristi erau nule.

Repet: cine vrea sa cante orice stil muzical cu chitara, are de 10000 de ori mai multe si mai bune exemple din muzica occidentala decat in romania. Punct.

In Romania e mult vedetism, dar prea putini instrumentisti in rock care sa pot fi masurati cu cei de fara, cel putin cu varfurile de afara. Acestea sunt faptele reale, din punctul meu de vedere.

Link to comment
Share on other sites

Lycagon, ai niste puncte de vedere foarte bune si corecte, sint in totalitate de acord, ce nu imi e clar este faptul ca acest topic era despre chitaristii BUNI, nu revolutionari sau influenti.

 

Dpdv al influentei, se pune ca discurile Iris si Phoenix au fost printre motivele foarte importante pentru care m-am apucat de chitara?

 

Si mai e ceva, recitind cele de mai sus, eu chiar nu cunosc vreun chitarist sau instrumentist din Romania care sa sufere de vedetism. In rindul vocalilor lista e lunga, dar in rest, eu am cunoscut numai oameni OK, dispusi sa impartaseasca din cunostintele lor, si care isi cunosc foarte bine rolul in trupele in care activeaza.

Edited by dass101
Link to comment
Share on other sites

Lycagon, ai niste puncte de vedere foarte bune si corecte, sint in totalitate de acord, ce nu imi e clar este faptul ca acest topic era despre chitaristii BUNI, nu revolutionari sau influenti. Dpdv al influentei, se pune ca discurile Iris si Phoenix au fost printre motivele foarte importante pentru care m-am apucat de chitara? Si mai e ceva, recitind cele de mai sus, eu chiar nu cunosc vreun chitarist sau instrumentist din Romania care sa sufere de vedetism. In rindul vocalilor lista e lunga, dar in rest, eu am cunoscut numai oameni OK, dispusi sa impartaseasca din cunostintele lor, si care isi cunosc foarte bine rolul in trupele in care activeaza.

 

 

Pai oricum, din ce observ, fiecare user are acceptiunea lui pt BUNI :) Vedete printre instrumentisti sunt multe, ca asta e, daca ar fi toti modesti muzica romaneasca nu ar mai fi paienjenisul de nemernici care e acum.

 

dpdv al influentei: nu contest anumite influente, dar cred ca artistii romani au influentat prea putin "apucarea" de muzica a romanilor. Precum ai spus, primele discuri cu Phoenix si Iris au fost PRINTRE motivele foarte importante...si cat mai reprezinta la ora actuala din punct de vedere tehnic, muzica este altceva.

 

Oricum: intrarea in circuitul international al muzicii romanesti se va face atunci cand vor exista nu multi guitar heroes, ci mai multi muzicieni care sa fie infuentati de cat mai putini guitar heroes.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca cel mai important la un instrumentist care se vrea sa iasa in evidenta este inovatia si nu cat de bine interpreteaza o anume bucata muzicala.

 

Poate ca in 98 Gram canta mai corect For the love of God decat Vai insusi... dar cu ce folos? Si eu eram la festivalul ala cu Byron cand Cristi a cantat in recital cu Fatum si pot spune ca am ramas masca. Din punct de vedere tehnic trupa aia suna senzational. Au cantat si Pull me under de la Dream Theater impecabil. Astea sunt momente pe care daca le vezi live n-ai sa le uiti niciodata.

 

Lasand la o parte tehnica, pana la urma, cati chitaristi mult mai buni decat Cristi sunt pe youtube? Chitaristi de care n-a auzit nimeni. Eu zic ca foarte multi.

 

In muzica nu exista clasamente decat la vanzari de LP-uri si la difuzari radio si tv. Sa spui ca un instrumentist este mai bun decat altul mi se pare o aberatie.

 

Mai bun din ce punct de vedere? Tehnic? No shit? Compara-l pe Steve Vai cu Eric Johnson dpdv tehnic si vei vedea ca nu se poate. Pentru ca fiecare canta foarte bine tehnic dar in maniera proprie.

 

Sa comparam dpdv al feeling-ului? Iar nu se poate... unii oameni simt un gen muzical, altii alt gen. Faptul ca pe mine nu ma misca deloc Satriani nu inseamna ca nu are feeling.

 

Toate clasamentele astea sunt subiective iar ce ramane la sfarsitul zilei este inovatia. Fiecare din marii chitaristi ai lumii a fost un inovator la timpul lui. A inventat un ton, o distorsiune, un clean demential, un stil de picking etc.

 

Nu ai cum sa faci clasamente cu instrumentisti... poti cel mult sa ii enumeri si sa iti arati respectul fata de ei. Carcotasii nu sunt decat niste frustrati care n-au sa faca nimic mai mult decat sa arunce cu noroi gratuit si neinteresant pe forumuri toata viata lor.

 

o zi buna.

Link to comment
Share on other sites

ok , ma vad nevoit sa fac un post mai lung , un fel de raspuns pt stratman.

 

O sa iau cazuk meu personal si mai ales parerile mele personale, pt a imi exemplifica parerile.

 

Timp de 2 ani si jumate am cantat in trupa Avatar, si in aceasta calitate am cantat si aici in tara cu mai toate trupele bune de metal de la noi, precum si un mic periplu pe afara (a se citi Germania). Momentan cant intr-o alta trupa de pe la noi buna si cunoscuta si respectata, deci pot sa spun ca sunt in masura va spu ca ceea ce spun acum este total real.

Il cunosc pesronal pe userul BC Rich, este membru in trupa Hathor, o trupa foarte respectata de black metal din undergroundul autohton. Am cantat cu ei, i-am vazut pe scena si sunt in masura sa afirm ca nu am vazut nici cea mai mica influenta din "vechii dar valorosii chitaristi romani".

In toate cantarile cu alte formatii, normal ca am abordat si discutii muzicale, despre preferinte, pasiuni, tehnica instrumentala, samd. NICI UNUL din instrumentistii de metal de la noi (indiferent ca, canta la chitara, tobe, bass, clape, oboi, vioara sau clarinet, sau mai stiu eu ce instrument) nu mi-a enumerat macar o data o singura infulenta romaneasca. A se retine. NICI UNUL.

Scena metal romaneasca se chinuie sa iasa la nivel european, si dati-mi voi sa spun ca iesirea la nivel european inseamna renuntarea la balcanisme si talibanism muzical.

Poate exemplul cu Balaurul si Dan aldea nu a fost inteles de ajuns, atunci dau un alt exemplu.

Cristi Gram. L-am vazut in anul 1998 parca, la festivalul de rock de la Craiova (orasul unde locuiesc) interpretand For the love of God, versiunea de pe G3 aparuta recent atunci pe piata. Pe atunci canta in trupa Fatum (din Petrosani daca tin minte bine). Ce sa mai spun, a cantat-o ca pe dvd, cu toate efectele de la sfarsit (gen tipete de balena) samd. Deci, exact ca acolo.

Gram, in opinia mea, este un chitarist influentat de Satriani, Vai. Malmsteen, Kotzen si multi altii asemenea. Dan Aldea este influentat de oricine altcineva in afar de cei enumerati pt Gram. Revin cu exemplul: ceea ce canta Gram se obtine in ani de studiu greu cu whammy bar-ul (in piesa respectiva, For the love of god)). IMI VINE GREU SA CRED CA ALDEA POATE SA CANTA ARPEGIILE SI RAPIDITATEA LUI GRAM LA FEL DE BINE. De asemenea, imi vine greu sa cred ca Gram poate sa cante jazz la nivelul lui Aldea.

Revenid la experienta mea personala ca si chitarist de metal: cel mai mare efort (si asta inseamna niste ani) l-am depus pt "controlul" instrumentului pe distors. In termeni uzuali: ani de zile mi-a luat sa pot cat de cat (nu cred ca nu voi reusi vreodata total) sa pot sa fac ca aceea chitara pe care o tin in maini sa nu scoata decat sunetele pe care le vreu eu. Fara nici un scratch in plus, fara nici un fas, nimic. Tinant cont de faptul ca 70% din cantatul meu pe chitara este in acordajul si (deci corzi foarte groase si sunet foarte murdar) este foarte greu. Daca m-as fi chinuit sa cant si blues cu succes, timpul pe care l-am investit in controlul chitarii distorsionate ar fi fost mai mic si cantatul meu aproape catastrofal. Am vazut o groaza de chitaristi de metal care sunau ingrozitor, nu pt ca nu stiau sa cante, ci pt ca nu controlau chitara, de aici rezultand un sunet murdar, nu se intelegea nimic.

Metalul este prin defintie un stil foarte murdar, cel putin live, si de aceea controlul instrumentului este factorul decsiv, in opinia mea, pt un sunet clar.

Instrimentistii de metal sunt obligati fata de cei de blues sa bage bani de 5 ori mai mult in scule pt a obtine un sunet cat mai inteligibil si mai bun, aceste este distorsul. Instrumentistii de metal, mai mult ca oricare altii incearca sa se tine in pas cu tehnica, metalul este primul stil care incearca sa inglobeze in el tehnici si scule noi aparute pe piata.

Tot din experienta mea: am studiat un singur chitarist roman la viata mea, dupa primele 4 zile de chitara autodidacte din viata mea, am cantat piesa "pomul copt si omul bun" daca mai tin minte bine ca se numea asa.

Cred ca mai toti chitaristii de metal din tara asta au trecut prin aceleasi experinete ca mine, tinand cont de faptul ca pana in 90 si ceva, metalul era invizibil la noi in tara, deci influentele pt viitori chitaristi erau nule.

Repet: cine vrea sa cante orice stil muzical cu chitara, are de 10000 de ori mai multe si mai bune exemple din muzica occidentala decat in romania. Punct.

In Romania e mult vedetism, dar prea putini instrumentisti in rock care sa pot fi masurati cu cei de fara, cel putin cu varfurile de afara. Acestea sunt faptele reale, din punctul meu de vedere.

 

Nice post.

Link to comment
Share on other sites

@lycagon: analizeaza inca o data si incearca sa intelegi mai bine postul meu, pr

ecum si conextul istoric al aparitiei chitarei si a anumitor genuri muzicale la noi in tara si ai sa constati ca

in afara de antiteza aldea-balaurul nu vad nicio inadvertenta intre punctele noastre de vedere, chiar daca avem puncte de pornire si gusturi muzicale diferite. nu stiu cat il cunosti tu pe dan aldea, dar sa fii convins ca

nu exagerez cu nimic declarand ceea ce am declarat. are o tehnica incredibila si poate canta orice, dar nu este interesat de anumite genuri muzicale. oricum, nu cred ca asta trebuie sa constituie vreun mar al discordiei.

 

pot sa-ti dau si eu niste exemple, numai ca eu vad lucrurile putin diferit: chitaristi precum Sandu Arion, Nicu Covaci, Dan Aldea, Sorin Tudoran, Gabi Litvin, Doru Tufis, Florin Ochescu sunt doar cativa dintre romanii care au constituit adevarate modele muzicale pt. mine.

si sa nu uit: petrucci interpreteaza magistral acum Zborul carabusului. eu am ascultat aceasta piesa cantata de un chitarist de blues-rock virtuoz iesean, numit Petrica Crauciuc, la Balul bobocilor de la Conservatorul din Iasi in toamna anului 1973!

 

si repet si eu: chitara n-a aparut pe meleagurile noastre datorita "metalului" chiar daca asta convine sau nu unora sau altora.

 

oricum, important este sa iubim MUZICA, ea fiind unul dintre elementele care ne leaga in dorinta de a fi un pic mai aproape de Dumnezeu.

:)

Edited by StratMan
Link to comment
Share on other sites

ok , ma vad nevoit sa fac un post mai lung , un fel de raspuns pt stratman.

 

O sa iau cazuk meu personal si mai ales parerile mele personale, pt a imi exemplifica parerile.

 

Timp de 2 ani si jumate am cantat in trupa Avatar, si in aceasta calitate am cantat si aici in tara cu mai toate trupele bune de metal de la noi, precum si un mic periplu pe afara (a se citi Germania). Momentan cant intr-o alta trupa de pe la noi buna si cunoscuta si respectata, deci pot sa spun ca sunt in masura va spu ca ceea ce spun acum este total real.

Il cunosc pesronal pe userul BC Rich, este membru in trupa Hathor, o trupa foarte respectata de black metal din undergroundul autohton. Am cantat cu ei, i-am vazut pe scena si sunt in masura sa afirm ca nu am vazut nici cea mai mica influenta din "vechii dar valorosii chitaristi romani".

 

?????????? nici nu prea au preluat nimic , ptr chitara ritm "onefinger in drop D "ai nevoie numai de simtul ritmului pana la muzica mai este cale luuuunga .

 

In toate cantarile cu alte formatii, normal ca am abordat si discutii muzicale, despre preferinte, pasiuni, tehnica instrumentala, samd. NICI UNUL din instrumentistii de metal de la noi (indiferent ca, canta la chitara, tobe, bass, clape, oboi, vioara sau clarinet, sau mai stiu eu ce instrument) nu mi-a enumerat macar o data o singura infulenta romaneasca. A se retine. NICI UNUL.

 

La cate concerte ale lui Sorin Tudoran,DanAldea,Laci Herdina,Vivi Repciuc,NutuOlteanu, Boita Perin, colegul nostru StratMan, Rares Totu ,Nicu Patoi. Nicu Covaci , Ocsi Egri....si mai sunt destui care ar trebui amintiti ,sau cand am cantat eu ai fost ???? daca nu ai fost si nici alti nu au fost de unde sa aiba influenta ? Cate LP sau CD -uri au fost editate cu chitaristi ?Cate discuri de muzica instrumentala la de chitara cunosti de la noi? de fapt cate degete trebuie sa ai ca sa le numeri ?

Daca pe uni tineti nu ia interesat sa invete degeaba vin cu scuze dupa ,,"nu am avut de la cine sa invatam , n-a existat muzica la noi in tara , nui bun numai cei din west ....etc din astea am mai fumat de cateva ori.

 

 

Scena metal romaneasca se chinuie sa iasa la nivel european, si dati-mi voi sa spun ca iesirea la nivel european inseamna renuntarea la balcanisme si talibanism muzical....

 

???????? absolut gresit , nu poti sa iesi cu "penele altuia" nu ai ce sa imiti pe alti trebuie sa vii cu ceva original si influenta ptr acel original se afla aici in balcani si nu la polul nord.

 

Poate exemplul cu Balaurul si Dan aldea nu a fost inteles de ajuns, atunci dau un alt exemplu.

Cristi Gram. L-am vazut in anul 1998 parca, la festivalul de rock de la Craiova (orasul unde locuiesc) interpretand For the love of God, versiunea de pe G3 aparuta recent atunci pe piata. Pe atunci canta in trupa Fatum (din Petrosani daca tin minte bine). Ce sa mai spun, a cantat-o ca pe dvd, cu toate efectele de la sfarsit (gen tipete de balena) samd. Deci, exact ca acolo.

Gram, in opinia mea, este un chitarist influentat de Satriani, Vai. Malmsteen, Kotzen si multi altii asemenea. Dan Aldea este influentat de oricine altcineva in afar de cei enumerati pt Gram. Revin cu exemplul: ceea ce canta Gram se obtine in ani de studiu greu cu whammy bar-ul (in piesa respectiva, For the love of god)). IMI VINE GREU SA CRED CA ALDEA POATE SA CANTA ARPEGIILE SI RAPIDITATEA LUI GRAM LA FEL DE BINE?????????......nu prea cred ce crezi tu ...

 

..., imi vine greu sa cred ca Gram poate sa cante jazz la nivelul lui Aldea,partea asta poate da poate nu Cristi mai are timp sa se apuce de muzica dupa ce iese din comercial.

 

Revenid la experienta mea personala ca si chitarist de metal: cel mai mare efort (si asta inseamna niste ani) l-am depus pt "controlul" instrumentului pe distors. In termeni uzuali: ani de zile mi-a luat sa pot cat de cat (nu cred ca nu voi reusi vreodata total) sa pot sa fac ca aceea chitara pe care o tin in maini sa nu scoata decat sunetele pe care le vreu eu. Fara nici un scratch in plus, fara nici un fas, nimic. Tinant cont de faptul ca 70% din cantatul meu pe chitara este in acordajul si (deci corzi foarte groase si sunet foarte murdar) este foarte greu. Daca m-as fi chinuit sa cant si blues cu succes, timpul pe care l-am investit in controlul chitarii distorsionate ar fi fost mai mic si cantatul meu aproape catastrofal. Am vazut o groaza de chitaristi de metal care sunau ingrozitor, nu pt ca nu stiau sa cante, ci pt ca nu controlau chitara, de aici rezultand un sunet murdar, nu se intelegea nimic.

Cei mai multi nu stiu sa cante nici cu controlul si nici fara controlul amintit de tine .De la cineva ar trebui sa invete tinerii sa cante in tr-o trupa , afara se plateste gras un profesor corepetitor care sa coordoneze si sa ii invete sa cante in trupa pe cei tineri .Acest lucru este foarte important daca nu ai norocul sa te formezi din mers langa un maestru intr-o trupa buna . .

 

Metalul este prin defintie un stil foarte murdar, cel putin live, si de aceea controlul instrumentului este factorul decsiv, in opinia mea, pt un sunet clar.

Instrimentistii de metal sunt obligati fata de cei de blues sa bage bani de 5 ori mai mult in scule pt a obtine un sunet cat mai inteligibil si mai bun, aceste este distorsul. Instrumentistii de metal, mai mult ca oricare altii incearca sa se tine in pas cu tehnica, metalul este primul stil care incearca sa inglobeze in el tehnici si scule noi aparute pe piata.

 

Da lipsa de muzica si inspiratie sau inovatie este inlocuita cu "sunete" singurul aport la dezvoltarea muzici rock in acest asa zis metal , sau "post metal" ar fi un sound de distors "soft" MARE INOVATIE !! sclele si inovatiile tehnioce se regasesc in muzica comerciala mai ales , aculu-i plin de efecte si de sunete de tot felu ca sa creeze o sonoritate cat mai diversificata.

In metal doar cateva trupe au organist /clapar cu scule complexe si sofisticate .

 

,Nu-i nici scofala sa folosesti un distors si sa ai un anume ton , numai sa te pricepi un pic la cate ceva.!!

""

 

Tot din experienta mea: am studiat un singur chitarist roman la viata mea, dupa primele 4 zile de chitara autodidacte din viata mea, am cantat piesa "pomul copt si omul bun" daca mai tin minte bine ca se numea asa.

Cred ca mai toti chitaristii de metal din tara asta au trecut prin aceleasi experinete ca mine, tinand cont de faptul ca pana in 90 si ceva, metalul era invizibil la noi in tara, deci influentele pt viitori chitaristi erau nule.

Repet: cine vrea sa cante orice stil muzical cu chitara, are de 10000 de ori mai multe si mai bune exemple din muzica occidentala decat in romania. Punct.

In Romania e mult vedetism, dar prea putini instrumentisti in rock care sa pot fi masurati cu cei de fara, cel putin cu varfurile de afara. Acestea sunt faptele reale, din punctul meu de vedere.

 

Cm vrei sa te masori cand recunosti ca nu ai invatat mai nimic ? daca nu stii nimic si incerci sa reinventezi roata asa ajungi .

 

Vina n-ar fi a generatiei "post metal" care se crede metal ci a lipsei de educatie si cultura de la noi incepand cu parintii care daca au vazut ca odrasla vrea sa cante trebuia sa-l dea la instruire sa invete de la cineva cu exeperienta .

Invatatul muzici sau a cantatului la chitara nu inseamna sa inveti numai moda actuala ( care de fapt se tot repeta) ci sa invetio bazele apoi profesorul , maestrul sa te invete cate ceva despre conceptie in arta privind forma , structura, rezolvarile tehnice si artistice pe care apoi le aplici la ce fel de muzica vrei tu .

 

Daca aveai un bun profesor nu pierdeai atata rimp a inveti sa canti cu distors si stiai deja ce scule sa iei ca sa se potriveasca cat mai vine la maniera de cantat .

 

Nu-i destul numai talentul si egoul sau cum cred uni tupeul , mai trebuie munca.Dar nu munca aiurea ci organizata optim ca sa ajungi la un nivel in timp optim ca sa nu treaca moda pana inveti sa canti acel unic gen muzical ,Nici nu ai ajuns sa fii "acasa" in gen si deja ai iesit din moda.

Singurul noroc al tinerilor de azi ar fi ca muzica stagneaza de vre-o 20 de ani si nu se prea schimba nimic in afara de "sound" si "atitudine" in rest tot aia-i.Aceiasi Marie cu alta palarie.

In ultima vreme am oservat o mica tendinta de a crea cate ceva la trupele de metal de la noi ce seamana cu reinventarea rotii , ce sa-i faci asta-i nivelul.

Cu asa ceva chiar ca nu te poti masura ca si trupa cu uni de afara , sunt si acolo trupe slabe cu duiumul .Dat fiind ca ritmul dezvoltari la noi este prea lent prea intins nu prea iese nimic.Tranzitam de vre-o 18 ani.

Mai pe scurt daca tu nu cunosti ceva nu inseamna ca acel ceva nu exista .

dac cauti pe forum o sa gasesti multe discutii in aceasta directie , si o sa gasesti si ca am scris si spus in repettate randuri cum ca doar dupa vre-o 10 ani de cantat pe scena incepi sa-ti dai seama ce ar trebui sa canti doar atunci incepi sa ai o conceptie chiar daca ai studiat cu un bun profesor .

Cu toti am patit la fel si cu toti elevii mei s-a intamplat acelasi lucru cu toate ca am vrut sa-i feresc cei tineri nu cred si fac dupa capul lor ca sa vina dupa 8-10 ani si sa spuna "vreau sa invat ca am pierdsut acesti ani aiurea ,,,"

Asa se intampla cu toata lumea trebuie sa dai cu capul de obstacole si sa te convingi de mai multe ori ca "asa nu se poate".

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

daca ai fii ascultat un pic mai mult Nutu Olteanu...poate ca ar fii fost primul p lista ta....( oricum acum canta afara suedia, norvegia, ....si aa ...a fondat Iris ) .......vezi ca ai uitat si p domnii' profesori Ochescu si Chifiriuc

 

 

 

bravo burb. corect 100%!!!!! nutu olteanu primul loc... burb esti un adevarat cunoscator. felicitari!!! :):):):D

http://www.youtube.com/watch?v=JgO-nYxytWo

http://www.youtube.com/watch?v=nsIpQXmvFck

Link to comment
Share on other sites

ok , ma vad nevoit sa fac un post mai lung , un fel de raspuns pt stratman. O sa iau cazuk meu personal si mai ales parerile mele personale, pt a imi exemplifica parerile. Timp de 2 ani si jumate am cantat in trupa Avatar, si in aceasta calitate am cantat si aici in tara cu mai toate trupele bune de metal de la noi, precum si un mic periplu pe afara (a se citi Germania). Momentan cant intr-o alta trupa de pe la noi buna si cunoscuta si respectata, deci pot sa spun ca sunt in masura va spu ca ceea ce spun acum este total real. Il cunosc pesronal pe userul BC Rich, este membru in trupa Hathor, o trupa foarte respectata de black metal din undergroundul autohton. Am cantat cu ei, i-am vazut pe scena si sunt in masura sa afirm ca nu am vazut nici cea mai mica influenta din "vechii dar valorosii chitaristi romani". ?????????? nici nu prea au preluat nimic , ptr chitara ritm "onefinger in drop D "ai nevoie numai de simtul ritmului pana la muzica mai este cale luuuunga . In toate cantarile cu alte formatii, normal ca am abordat si discutii muzicale, despre preferinte, pasiuni, tehnica instrumentala, samd. NICI UNUL din instrumentistii de metal de la noi (indiferent ca, canta la chitara, tobe, bass, clape, oboi, vioara sau clarinet, sau mai stiu eu ce instrument) nu mi-a enumerat macar o data o singura infulenta romaneasca. A se retine. NICI UNUL. La cate concerte ale lui Sorin Tudoran,DanAldea,Laci Herdina,Vivi Repciuc,NutuOlteanu, Boita Perin, colegul nostru StratMan, Rares Totu ,Nicu Patoi. Nicu Covaci , Ocsi Egri....si mai sunt destui care ar trebui amintiti ,sau cand am cantat eu ai fost ???? daca nu ai fost si nici alti nu au fost de unde sa aiba influenta ? Cate LP sau CD -uri au fost editate cu chitaristi ?Cate discuri de muzica instrumentala la de chitara cunosti de la noi? de fapt cate degete trebuie sa ai ca sa le numeri ? Daca pe uni tineti nu ia interesat sa invete degeaba vin cu scuze dupa ,,"nu am avut de la cine sa invatam , n-a existat muzica la noi in tara , nui bun numai cei din west ....etc din astea am mai fumat de cateva ori. Scena metal romaneasca se chinuie sa iasa la nivel european, si dati-mi voi sa spun ca iesirea la nivel european inseamna renuntarea la balcanisme si talibanism muzical.... ???????? absolut gresit , nu poti sa iesi cu "penele altuia" nu ai ce sa imiti pe alti trebuie sa vii cu ceva original si influenta ptr acel original se afla aici in balcani si nu la polul nord. Poate exemplul cu Balaurul si Dan aldea nu a fost inteles de ajuns, atunci dau un alt exemplu. Cristi Gram. L-am vazut in anul 1998 parca, la festivalul de rock de la Craiova (orasul unde locuiesc) interpretand For the love of God, versiunea de pe G3 aparuta recent atunci pe piata. Pe atunci canta in trupa Fatum (din Petrosani daca tin minte bine). Ce sa mai spun, a cantat-o ca pe dvd, cu toate efectele de la sfarsit (gen tipete de balena) samd. Deci, exact ca acolo. Gram, in opinia mea, este un chitarist influentat de Satriani, Vai. Malmsteen, Kotzen si multi altii asemenea. Dan Aldea este influentat de oricine altcineva in afar de cei enumerati pt Gram. Revin cu exemplul: ceea ce canta Gram se obtine in ani de studiu greu cu whammy bar-ul (in piesa respectiva, For the love of god)). IMI VINE GREU SA CRED CA ALDEA POATE SA CANTA ARPEGIILE SI RAPIDITATEA LUI GRAM LA FEL DE BINE?????????......nu prea cred ce crezi tu ... ..., imi vine greu sa cred ca Gram poate sa cante jazz la nivelul lui Aldea,partea asta poate da poate nu Cristi mai are timp sa se apuce de muzica dupa ce iese din comercial. Revenid la experienta mea personala ca si chitarist de metal: cel mai mare efort (si asta inseamna niste ani) l-am depus pt "controlul" instrumentului pe distors. In termeni uzuali: ani de zile mi-a luat sa pot cat de cat (nu cred ca nu voi reusi vreodata total) sa pot sa fac ca aceea chitara pe care o tin in maini sa nu scoata decat sunetele pe care le vreu eu. Fara nici un scratch in plus, fara nici un fas, nimic. Tinant cont de faptul ca 70% din cantatul meu pe chitara este in acordajul si (deci corzi foarte groase si sunet foarte murdar) este foarte greu. Daca m-as fi chinuit sa cant si blues cu succes, timpul pe care l-am investit in controlul chitarii distorsionate ar fi fost mai mic si cantatul meu aproape catastrofal. Am vazut o groaza de chitaristi de metal care sunau ingrozitor, nu pt ca nu stiau sa cante, ci pt ca nu controlau chitara, de aici rezultand un sunet murdar, nu se intelegea nimic. Cei mai multi nu stiu sa cante nici cu controlul si nici fara controlul amintit de tine .De la cineva ar trebui sa invete tinerii sa cante in tr-o trupa , afara se plateste gras un profesor corepetitor care sa coordoneze si sa ii invete sa cante in trupa pe cei tineri .Acest lucru este foarte important daca nu ai norocul sa te formezi din mers langa un maestru intr-o trupa buna . . Metalul este prin defintie un stil foarte murdar, cel putin live, si de aceea controlul instrumentului este factorul decsiv, in opinia mea, pt un sunet clar. Instrimentistii de metal sunt obligati fata de cei de blues sa bage bani de 5 ori mai mult in scule pt a obtine un sunet cat mai inteligibil si mai bun, aceste este distorsul. Instrumentistii de metal, mai mult ca oricare altii incearca sa se tine in pas cu tehnica, metalul este primul stil care incearca sa inglobeze in el tehnici si scule noi aparute pe piata. Da lipsa de muzica si inspiratie sau inovatie este inlocuita cu "sunete" singurul aport la dezvoltarea muzici rock in acest asa zis metal , sau "post metal" ar fi un sound de distors "soft" MARE INOVATIE !! sclele si inovatiile tehnioce se regasesc in muzica comerciala mai ales , aculu-i plin de efecte si de sunete de tot felu ca sa creeze o sonoritate cat mai diversificata. In metal doar cateva trupe au organist /clapar cu scule complexe si sofisticate . ,Nu-i nici scofala sa folosesti un distors si sa ai un anume ton , numai sa te pricepi un pic la cate ceva.!! "" Tot din experienta mea: am studiat un singur chitarist roman la viata mea, dupa primele 4 zile de chitara autodidacte din viata mea, am cantat piesa "pomul copt si omul bun" daca mai tin minte bine ca se numea asa. Cred ca mai toti chitaristii de metal din tara asta au trecut prin aceleasi experinete ca mine, tinand cont de faptul ca pana in 90 si ceva, metalul era invizibil la noi in tara, deci influentele pt viitori chitaristi erau nule. Repet: cine vrea sa cante orice stil muzical cu chitara, are de 10000 de ori mai multe si mai bune exemple din muzica occidentala decat in romania. Punct. In Romania e mult vedetism, dar prea putini instrumentisti in rock care sa pot fi masurati cu cei de fara, cel putin cu varfurile de afara. Acestea sunt faptele reale, din punctul meu de vedere. Cm vrei sa te masori cand recunosti ca nu ai invatat mai nimic ? daca nu stii nimic si incerci sa reinventezi roata asa ajungi . Vina n-ar fi a generatiei "post metal" care se crede metal ci a lipsei de educatie si cultura de la noi incepand cu parintii care daca au vazut ca odrasla vrea sa cante trebuia sa-l dea la instruire sa invete de la cineva cu exeperienta . Invatatul muzici sau a cantatului la chitara nu inseamna sa inveti numai moda actuala ( care de fapt se tot repeta) ci sa invetio bazele apoi profesorul , maestrul sa te invete cate ceva despre conceptie in arta privind forma , structura, rezolvarile tehnice si artistice pe care apoi le aplici la ce fel de muzica vrei tu . Daca aveai un bun profesor nu pierdeai atata rimp a inveti sa canti cu distors si stiai deja ce scule sa iei ca sa se potriveasca cat mai vine la maniera de cantat . Nu-i destul numai talentul si egoul sau cum cred uni tupeul , mai trebuie munca.Dar nu munca aiurea ci organizata optim ca sa ajungi la un nivel in timp optim ca sa nu treaca moda pana inveti sa canti acel unic gen muzical ,Nici nu ai ajuns sa fii "acasa" in gen si deja ai iesit din moda. Singurul noroc al tinerilor de azi ar fi ca muzica stagneaza de vre-o 20 de ani si nu se prea schimba nimic in afara de "sound" si "atitudine" in rest tot aia-i.Aceiasi Marie cu alta palarie. In ultima vreme am oservat o mica tendinta de a crea cate ceva la trupele de metal de la noi ce seamana cu reinventarea rotii , ce sa-i faci asta-i nivelul. Cu asa ceva chiar ca nu te poti masura ca si trupa cu uni de afara , sunt si acolo trupe slabe cu duiumul .Dat fiind ca ritmul dezvoltari la noi este prea lent prea intins nu prea iese nimic.Tranzitam de vre-o 18 ani. Mai pe scurt daca tu nu cunosti ceva nu inseamna ca acel ceva nu exista . dac cauti pe forum o sa gasesti multe discutii in aceasta directie , si o sa gasesti si ca am scris si spus in repettate randuri cum ca doar dupa vre-o 10 ani de cantat pe scena incepi sa-ti dai seama ce ar trebui sa canti doar atunci incepi sa ai o conceptie chiar daca ai studiat cu un bun profesor . Cu toti am patit la fel si cu toti elevii mei s-a intamplat acelasi lucru cu toate ca am vrut sa-i feresc cei tineri nu cred si fac dupa capul lor ca sa vina dupa 8-10 ani si sa spuna "vreau sa invat ca am pierdsut acesti ani aiurea ,,," Asa se intampla cu toata lumea trebuie sa dai cu capul de obstacole si sa te convingi de mai multe ori ca "asa nu se poate".

 

 

Deci, greseala ta nr.1 este in faptul ca nu ai observat ca peste tot am spus PARERILE PERSONALE, nu am spus ca parerile mele trebuie insusite. Este un forum de discutii, deci mi-am spus parerea personala.

 

Doi la mana, din postul tau imi dau seama ca esti chitarist de blues, ori soft rock. Deci cand vorbesti de metal te bagi pe un teren pe care banuiesc ca nu il cunosti.

Poate nu ai aflat inca, dar poti sa inveti chitara fara a studia nici macar o nota de la cei vechi, avand doar exemple din muzica moderna cum ii spui si sa devii la fel de bun ca si "moshii".

 

 

Treaba cu inovatiile tehnice arata gandirea prafuita.....dupa parerea ta nu ar trebui sa luam scule mai bune, era bine ca toti muzicienii sa fi facut muzica pe Telecaster si amp-uri Fender, indiferet de stil?? de fapt de ce mai avanseaza tehnica??? Puteam foarte bine sa cream muzica ca acum 50 de ani.

Petrucci, Vai, Satriani sunt niste incontienti ca folosesc munti de scule si chitari scumpe si cu tehnica de ultima ora. Pot sa faca ce fac acum si cu scule de acum 50 de ani.

Imi pare rau, ai dat gres rau de tot la aceasta idee.

 

Ai observat ceva la trupele de metal, este o vorba care forteaza putin munca multor oameni din tara asta care incearca sa faca ceva. Acesti oameni canta CEL MAI putin comercial stil , cel putin la noi in tara. Isi baga bani in scule stiind ca niciodata nu vor scoate cat au bagat, o fac pt propria lor placere. Investesc timp in chitara stiind ca nu vor fi niciodata afaceristi in muzica, ca "batranii" de la noi.

 

"Daca aveai un bun profesor nu pierdeai atata rimp a inveti sa canti cu distors si stiai deja ce scule sa iei ca sa se potriveasca cat mai vine la maniera de cantat . Nu-i destul numai talentul si egoul sau cum cred uni tupeul , mai trebuie munca.Dar nu munca aiurea ci organizata optim ca sa ajungi la un nivel in timp optim ca sa nu treaca moda pana inveti sa canti acel unic gen muzical ,Nici nu ai ajuns sa fii in gen si deja ai iesit din moda. Singurul noroc al tinerilor de azi ar fi ca muzica stagneaza de vre-o 20 de ani si nu se prea schimba nimic in afara de sound si atitudine; in rest tot aia-i.Aceiasi Marie cu alta palarie."

 

Aici dai dovada de tupeu cum spui tu. Este evident ca nu stii cu ce se imbuca metalul, de ce te bagi?? Metalul la ora actuala are propria lui metoda,nu are nevoi de "moshi" :):D Daca ai stii despre ce vorbesc cu controlul distorsului nu ai mai spune asa ceva. Dozele active sunt un monstru adormit de exemplu, necesita o acuratete care se obtine in ani pt a nu da gres. Nu exista profesor care sa te invete asa ceva, este vorba de tocat chitara ani de zile si sa iti formezi PROPRIA metoda, sa ajungi sa canti cat mai curat. Metalul are doua parti distincte, solo si armonie, care sunt la fel de grele si necesita mult timp de studiu. De accea majoritatea formatiilor de metal au doi chitaristi, unul solo si unul armonie, pt ca cei doi au studiat DIFERIT ani de zile si fiecare stie ca nu poate sa cante la fel de bine ce canta celalalt. A,da, toti neavenitii considera ca este doar palm mute, dar orice chitarist de metal BUN iti va spune ca este mult mai mult de atat.]

 

Treaba cu moda si alte alea este un balcanism si talibanism muzical la cel mai inalt nivel, imi pare rau sa o spun si ilustreaza exact mentalitatea prin care muzica romaneasca ramane la stadiul de muzica est europeana. In tarile occidentale este posibil sa apara toata pleiada de muzicieni la care noi, romanii, cascam gura si ramanem muti, tocmai ca nu exista "batrani" care sa tina steagul sus cu prafuielile lor si sa le minimalizeze munca. Batranii isi vad de treaba lor, dar NU CONSIDERA METALUL SAU MUZICIENII de metal ca fiind continuatorii lor sau alte asemenea.

De asta in occident se descopera moduri noi de a face muzica, pt ca nu au gandire veche.

 

idei folosofice despre muzica se pot face multe, cu trecut valoros pt un viitor bun, samd,. Nimeni nu contesta calitatea celor care au cantat inaintea lor, dar asta nu inseamna ca instrumentistii noi nu isi pot faurii o cale si o metoda a lor proprie, fara a se apleca prea mult sau deloc spre trecut.

 

Cei din Occident au inteles ca a canta este si o treaba de "moda" si "stil", pt ca nu este nici rusine in a constata ca exista altii mai buni ca tine. Muzicieni valorosi, gen Dream Theater urmeaza "stilul" si "moda" curenta deci opinia ta din acest punct de vedere este gresita.

 

De aceeasi mentalitate cred ca s-au lovit si Purple cand au aparut, scandaluri cu "puristi" care spuneau ca blues-ul nu se canta asa zgomots.

 

Este ultimul meu post pe aceasta tema, discutia ia proportii nebanuite, este clar ca fiecare generatie isi sustine parerea, dar am un ultim lucru de spus: am vazut pe acest forum foarte multi "muzicieni" care si-au permis sa il critice pe Malmsteen, si muzical si tehnic.

 

Atata timp cat un asemenea MUZICIAN este criticat exact ca muzician, nu ca si gust muzical, Romania are inca o problema de mentalitate.

Link to comment
Share on other sites

Deci, greseala ta nr.1 este in faptul ca nu ai observat ca peste tot am spus PARERILE PERSONALE, nu am spus ca parerile mele trebuie insusite. Este un forum de discutii, deci mi-am spus parerea personala.

 

Doi la mana, din postul tau imi dau seama ca esti chitarist de blues, ori soft rock. Deci cand vorbesti de metal te bagi pe un teren pe care banuiesc ca nu il cunosti.

Poate nu ai aflat inca, dar poti sa inveti chitara fara a studia nici macar o nota de la cei vechi, avand doar exemple din muzica moderna cum ii spui si sa devii la fel de bun ca si "moshii".

 

 

Treaba cu inovatiile tehnice arata gandirea prafuita.....dupa parerea ta nu ar trebui sa luam scule mai bune, era bine ca toti muzicienii sa fi facut muzica pe Telecaster si amp-uri Fender, indiferet de stil?? de fapt de ce mai avanseaza tehnica??? Puteam foarte bine sa cream muzica ca acum 50 de ani.

Petrucci, Vai, Satriani sunt niste incontienti ca folosesc munti de scule si chitari scumpe si cu tehnica de ultima ora. Pot sa faca ce fac acum si cu scule de acum 50 de ani.

Imi pare rau, ai dat gres rau de tot la aceasta idee.

 

Ai observat ceva la trupele de metal, este o vorba care forteaza putin munca multor oameni din tara asta care incearca sa faca ceva. Acesti oameni canta CEL MAI putin comercial stil , cel putin la noi in tara. Isi baga bani in scule stiind ca niciodata nu vor scoate cat au bagat, o fac pt propria lor placere. Investesc timp in chitara stiind ca nu vor fi niciodata afaceristi in muzica, ca "batranii" de la noi.

 

"Daca aveai un bun profesor nu pierdeai atata rimp a inveti sa canti cu distors si stiai deja ce scule sa iei ca sa se potriveasca cat mai vine la maniera de cantat . Nu-i destul numai talentul si egoul sau cum cred uni tupeul , mai trebuie munca.Dar nu munca aiurea ci organizata optim ca sa ajungi la un nivel in timp optim ca sa nu treaca moda pana inveti sa canti acel unic gen muzical ,Nici nu ai ajuns sa fii in gen si deja ai iesit din moda. Singurul noroc al tinerilor de azi ar fi ca muzica stagneaza de vre-o 20 de ani si nu se prea schimba nimic in afara de sound si atitudine; in rest tot aia-i.Aceiasi Marie cu alta palarie."

 

Aici dai dovada de tupeu cum spui tu. Este evident ca nu stii cu ce se imbuca metalul, de ce te bagi?? Metalul la ora actuala are propria lui metoda,nu are nevoi de "moshi" :):D Daca ai stii despre ce vorbesc cu controlul distorsului nu ai mai spune asa ceva. Dozele active sunt un monstru adormit de exemplu, necesita o acuratete care se obtine in ani pt a nu da gres. Nu exista profesor care sa te invete asa ceva, este vorba de tocat chitara ani de zile si sa iti formezi PROPRIA metoda, sa ajungi sa canti cat mai curat. Metalul are doua parti distincte, solo si armonie, care sunt la fel de grele si necesita mult timp de studiu. De accea majoritatea formatiilor de metal au doi chitaristi, unul solo si unul armonie, pt ca cei doi au studiat DIFERIT ani de zile si fiecare stie ca nu poate sa cante la fel de bine ce canta celalalt. A,da, toti neavenitii considera ca este doar palm mute, dar orice chitarist de metal BUN iti va spune ca este mult mai mult de atat.]

 

Treaba cu moda si alte alea este un balcanism si talibanism muzical la cel mai inalt nivel, imi pare rau sa o spun si ilustreaza exact mentalitatea prin care muzica romaneasca ramane la stadiul de muzica est europeana. In tarile occidentale este posibil sa apara toata pleiada de muzicieni la care noi, romanii, cascam gura si ramanem muti, tocmai ca nu exista "batrani" care sa tina steagul sus cu prafuielile lor si sa le minimalizeze munca. Batranii isi vad de treaba lor, dar NU CONSIDERA METALUL SAU MUZICIENII de metal ca fiind continuatorii lor sau alte asemenea.

De asta in occident se descopera moduri noi de a face muzica, pt ca nu au gandire veche.

 

idei folosofice despre muzica se pot face multe, cu trecut valoros pt un viitor bun, samd,. Nimeni nu contesta calitatea celor care au cantat inaintea lor, dar asta nu inseamna ca instrumentistii noi nu isi pot faurii o cale si o metoda a lor proprie, fara a se apleca prea mult sau deloc spre trecut.

 

Cei din Occident au inteles ca a canta este si o treaba de "moda" si "stil", pt ca nu este nici rusine in a constata ca exista altii mai buni ca tine. Muzicieni valorosi, gen Dream Theater urmeaza "stilul" si "moda" curenta deci opinia ta din acest punct de vedere este gresita.

 

De aceeasi mentalitate cred ca s-au lovit si Purple cand au aparut, scandaluri cu "puristi" care spuneau ca blues-ul nu se canta asa zgomots.

 

Este ultimul meu post pe aceasta tema, discutia ia proportii nebanuite, este clar ca fiecare generatie isi sustine parerea, dar am un ultim lucru de spus: am vazut pe acest forum foarte multi "muzicieni" care si-au permis sa il critice pe Malmsteen, si muzical si tehnic.

 

Atata timp cat un asemenea MUZICIAN este criticat exact ca muzician, nu ca si gust muzical, Romania are inca o problema de mentalitate.

 

PENTRU UN NOU NASCUT FIECARE BANC ESTE NOU .

 

cand o sa treci prin atatea "efecte " si tehnologie prin cate am trecut eu o sa ai alta parere personale , nici idee nu ai despre ce este tehnologie "noua" si ce este tehnologie prafuita.

 

Noutatile sunt numai in domeniul "realtime processing " in rest nimic nou !! acest lucru inseamna ca se pot reproduce si pe scena efecte ce pana nu de mult erau aparataj exclusiv fantastic de scumpe in studiouri de inregistrare si productie.

 

Nu prea inteleg de unde idea ca metalul s-a inventat cand ai ajuns tu sau alti sa cante ??? ciudat , poate dai o dfinitie ? faci o analiza comparativa sa vedem aportul metalului pe scena rock in ultimi 20 de ani .( eu spun ca este late post metal)

Cred ca acest metal este atat de prafuit ca nici nu se mai vede despre ce este vorba .

 

Cat despre viata si miscarea muzicala din west nu-mi vorbi .Am peste 50 de fosti colegi si prieteni in west din care 99% muzicanti .Colaborez ca muzicanti americani si alte plaiuri , discut cu uni nopti intregi pe messenger .imaginea din povestea ta NU EXISTA. Este doar imaginatia ta .majoritatea fosti muzicanti de turnee uni supe profesionisti satu acasa si mai canta din cand in cand intr-un MOTEL asa de placere cu vechii trupeti.Copii lor canta si ei , mai mult la serbari ,in rest repeta compun invata muzica.Daca au norocul sa aiba nevoie un producator de o trupa tanara ca sa cheltuie banul si sa se infruote din el e o mare minune si poate poate ajung sus.

Trebuie sa intelegi ca managerii nu au nevoie de nimic nou nu vor sa riste nimic vor un "cap de afis" cu care merge la sigur.

Numai imn cazul cand seful sau ii da ordin "...maine i-mi aduci o trupa tanara sa nu mai vad prafuitii astia ,,..." , numai in acest caz este obligat sa "descopere " o trup atanata!! Si se intampla asa in toata lumea!!

 

Nu stiu daca ai observat ca Clapton nu mai pleaca in pensie , BB King o sa moara pe scena , Peter Green ,Johnny Winter sunt grav bolnavi si subt tarati in turnee si concerte deoarece deocamdata alti nu exista si managerii exploateazaartistul pana misca.A investit bani in acest artist este un "Brand" ca care face banii.

Apropos.Unul din parintii metalului Lemmy cu Motorhead au un nou album si pornesc in turneu , tot tineri nu ? cum zicea unul in critica intr-o revista ..." singura problema ar fi ca Lemmy are mai multe urechi decat dinti " ( hahaha ) .Asta ar fi imaginea westului !

 

Am mai spus-o si mai spun ...miscarea muzicala stagneaza de 25 de ani , chiar mai mult daca luam doar scurta revigorare dupa era DISCO .

 

Trupe tinere nu prea am avazut de la " Henson" incoace ( lol i-am luat ca si exemplu de copii minune)

 

 

Inteleg indignarea si si cautarea unor raspunsuri dar din pacate imaginea reala este alta decat crezi tu , parerea ta se va schimba cum trece vremea si afli lucruri noi sau vechi .

 

Idea ar fi sa te tii d emuzica sa nu intrerupi studiul niociodata din nici un motiv si daca nu ajungi super vedeta macar ai un hobby frumos , creativ, care te va ajuta sa suporti realitatile vietii.Ce fel de muzica vrei sa faci sa asculti este treaba ta personala .

Link to comment
Share on other sites

Ideea ar fi sa te tii de muzica sa nu intrerupi studiul niciodata din niciun motiv si daca nu ajungi super vedeta macar ai un hobby frumos, creativ, care te va ajuta sa suporti realitatile vietii. Ce fel de muzica vrei sa faci sa asculti este treaba ta personala.

 

Felicitari, Karpi! Ai surprins esentialul!

Asta este un mare adevar.

:)

 

Din pacate multi uita de ce se afla aici pe forum si au obiceiuri neortodoxe : bisnita, provocat scandaluri, vanzari de chitari "mostenite de la matusi din Franta" si altele...

 

oricum, important este sa iubim MUZICA, ea fiind unul dintre elementele care ne leaga in dorinta de a fi un pic mai aproape de Dumnezeu.

:)

De fiecare data cand ma intalneam cu StratMan, tot la concluzia asta ajungeam :)

Insa se pare ca e mai usor sa ne tiganim pe forum decat sa facem ceva constructiv.

Link to comment
Share on other sites

PENTRU UN NOU NASCUT FIECARE BANC ESTE NOU .

 

cand o sa treci prin atatea "efecte " si tehnologie prin cate am trecut eu o sa ai alta parere personale , nici idee nu ai despre ce este tehnologie "noua" si ce este tehnologie prafuita.

 

Noutatile sunt numai in domeniul "realtime processing " in rest nimic nou !! acest lucru inseamna ca se pot reproduce si pe scena efecte ce pana nu de mult erau aparataj exclusiv fantastic de scumpe in studiouri de inregistrare si productie.

 

Nu prea inteleg de unde idea ca metalul s-a inventat cand ai ajuns tu sau alti sa cante ??? ciudat , poate dai o dfinitie ? faci o analiza comparativa sa vedem aportul metalului pe scena rock in ultimi 20 de ani .( eu spun ca este late post metal)

Cred ca acest metal este atat de prafuit ca nici nu se mai vede despre ce este vorba .

 

Cat despre viata si miscarea muzicala din west nu-mi vorbi .Am peste 50 de fosti colegi si prieteni in west din care 99% muzicanti .Colaborez ca muzicanti americani si alte plaiuri , discut cu uni nopti intregi pe messenger .imaginea din povestea ta NU EXISTA. Este doar imaginatia ta .majoritatea fosti muzicanti de turnee uni supe profesionisti satu acasa si mai canta din cand in cand intr-un MOTEL asa de placere cu vechii trupeti.Copii lor canta si ei , mai mult la serbari ,in rest repeta compun invata muzica.Daca au norocul sa aiba nevoie un producator de o trupa tanara ca sa cheltuie banul si sa se infruote din el e o mare minune si poate poate ajung sus.

Trebuie sa intelegi ca managerii nu au nevoie de nimic nou nu vor sa riste nimic vor un "cap de afis" cu care merge la sigur.

Numai imn cazul cand seful sau ii da ordin "...maine i-mi aduci o trupa tanara sa nu mai vad prafuitii astia ,,..." , numai in acest caz este obligat sa "descopere " o trup atanata!! Si se intampla asa in toata lumea!!

 

Nu stiu daca ai observat ca Clapton nu mai pleaca in pensie , BB King o sa moara pe scena , Peter Green ,Johnny Winter sunt grav bolnavi si subt tarati in turnee si concerte deoarece deocamdata alti nu exista si managerii exploateazaartistul pana misca.A investit bani in acest artist este un "Brand" ca care face banii.

Apropos.Unul din parintii metalului Lemmy cu Motorhead au un nou album si pornesc in turneu , tot tineri nu ? cum zicea unul in critica intr-o revista ..." singura problema ar fi ca Lemmy are mai multe urechi decat dinti " ( hahaha ) .Asta ar fi imaginea westului !

 

Am mai spus-o si mai spun ...miscarea muzicala stagneaza de 25 de ani , chiar mai mult daca luam doar scurta revigorare dupa era DISCO .

 

Trupe tinere nu prea am avazut de la " Henson" incoace ( lol i-am luat ca si exemplu de copii minune)

 

 

Inteleg indignarea si si cautarea unor raspunsuri dar din pacate imaginea reala este alta decat crezi tu , parerea ta se va schimba cum trece vremea si afli lucruri noi sau vechi .

 

Idea ar fi sa te tii d emuzica sa nu intrerupi studiul niociodata din nici un motiv si daca nu ajungi super vedeta macar ai un hobby frumos , creativ, care te va ajuta sa suporti realitatile vietii.Ce fel de muzica vrei sa faci sa asculti este treaba ta personala .

 

 

Sunt uimit cum un simplu om din Romania poate cunoaste atata despre muzica mondiala, in totalitatea ei. Sunt de-a dreptul uimit. Eu nu stiu ce mai face in Romania :)

 

Acum serios: eu am luat apararea muzicii metal din Romania pt ca eu am cantat pe aceasta scena. Dar se pare nu sunt bun aici conform domnului Karpi, care le stie pe toate.

 

Teoreme gen muzica stagneaza sunt pentru justificarea propriei neputinte, cei care au vointa merg mai departe si fac ceva.

 

Faza cu "prin cate efecte am trecut eu "este penibila, imi dati voie sa spun....nimeni nu poate stii prin cate efecte ati trecut dvs, una la mana, doi la mana, nimeni nu stie cat de mult adevar spuneti.

 

Si eu am trecut prin multe efecte, credeti-ma.

 

Eu am spus numai despre ce stiu, scena metal. Dvs vorbiti de toata muzica din Romania, sunteti un cunoscator complet, nu pot sa ,a compar cu dvs, in acest caz ma inclin in fata dvs si ma retrag din aceasta discutie :)

 

Daca si scena din afara este dusa....nu stiu cum apar trupe noi atunci precum si muzicieni noi. Chiar nu stiu. Poate ne lamuriti dvs cum sta treaba, se pare ca stiti ce se intampla si pe afara.

 

Un singur lucru aveti dreptate: muzica infrumuseteaza sufletul si de asta trebuie facuta. Dar exista 1000 de feluri de a face muzica, nimeni nu poate stii decat maxim unul bine , restul mediocre, pt ca nu exista timp necesar de studiu. Asta trebuie sa inteleaga romanii.

Link to comment
Share on other sites

Un singur lucru aveti dreptate: muzica infrumuseteaza sufletul si de asta trebuie facuta. Dar exista 1000 de feluri de a face muzica, nimeni nu poate stii decat maxim unul bine , restul mediocre, pt ca nu exista timp necesar de studiu. Asta trebuie sa inteleaga romanii.

 

nimic mai adevarat.

de fapt..asta sustinea si sorin tudoran in acel interviu mentionat de stratman...focalizarea pe un stil...o directie.

altfel risti sa pierzi f mult timp..sa canti de toate si nimic pan la urma.

Link to comment
Share on other sites

nimic mai adevarat.

de fapt..asta sustinea si sorin tudoran in acel interviu mentionat de stratman...focalizarea pe un stil...o directie.

altfel risti sa pierzi f mult timp..sa canti de toate si nimic pan la urma.

ma bucur nespus ca cele spuse de sorin tudoran au fost receptate pozitiv. deh, mai exista si oameni care simt si gandesc cu adevarat! :)

Link to comment
Share on other sites

Sunt uimit cum un simplu om din Romania poate cunoaste atata despre muzica mondiala, in totalitatea ei. Sunt de-a dreptul uimit. Eu nu stiu ce mai face in Romania :)

 

Acum serios: eu am luat apararea muzicii metal din Romania pt ca eu am cantat pe aceasta scena. Dar se pare nu sunt bun aici conform domnului Karpi, care le stie pe toate.

 

Teoreme gen muzica stagneaza sunt pentru justificarea propriei neputinte, cei care au vointa merg mai departe si fac ceva.

 

Faza cu "prin cate efecte am trecut eu "este penibila, imi dati voie sa spun....nimeni nu poate stii prin cate efecte ati trecut dvs, una la mana, doi la mana, nimeni nu stie cat de mult adevar spuneti.

 

Si eu am trecut prin multe efecte, credeti-ma.

Eu am spus numai despre ce stiu, scena metal. Dvs vorbiti de toata muzica din Romania, sunteti un cunoscator complet, nu pot sa ,a compar cu dvs, in acest caz ma inclin in fata dvs si ma retrag din aceasta discutie :)

 

Daca si scena din afara este dusa....nu stiu cum apar trupe noi atunci precum si muzicieni noi. Chiar nu stiu. Poate ne lamuriti dvs cum sta treaba, se pare ca stiti ce se intampla si pe afara.

 

Un singur lucru aveti dreptate: muzica infrumuseteaza sufletul si de asta trebuie facuta. Dar exista 1000 de feluri de a face muzica, nimeni nu poate stii decat maxim unul bine , restul mediocre, pt ca nu exista timp necesar de studiu. Asta trebuie sa inteleaga romanii.

 

 

 

...sper sa nu fie cu suparare....dar cati ani ai?

Link to comment
Share on other sites

toti acesti chitaristi romani "mosi", cum ii numesc unii, au fost niste pionieri ai chitarei la noi in tara si au cantat muzica care i-a influentat in acele vremuri. asta a fost situatia! 

vin eu si intreb: am avut noi vreo traditie in studiul chitarei, vreo scoala renumita de acest gen?

pai si atunci de unde asemenea pretentii rizibile? si as intreba daca in materie de alte instrumente, in afara de nai, am avut noi vreo influenta asupra cuiva?

 

Dupa cum ai zis si tu.."au fost" asta nu inseamna ca mai sunt, si daca vor o stauie nu sunt impotriva sa le ridicati.

Eu sunt cel care a zis de "mosi" nu unii.

Vorbim de prezent, si ei nu mai fac fatza,asta e adevarul.

Tot respectul pentru ei,cantam in liceu la baluri piesele lor,dar nu au ce cauta in acest top! :)

 

 

Legat de disputa asta permanenta pe forum...Metal si restul genurilor...

Un chitarist de Metal iti poate canta orice...chitaristi ,restul pot canta metal?

 

Un exemplu destul de bun:

Marty Friedman -de la Megadeth canta Blues

http://www.youtube.com/watch?v=d1ycT6W7-dY

Link to comment
Share on other sites

Asa canta el metal:

http://www.youtube.com/watch?v=PRJ99wuV1ng...feature=related

 

 

De ce sa nu generalizez...pentru ca atunci cand e vorba de metal se generalizeaza mereu. Nimeni nu zice:,,ala de la Taine nu stie sa cante Blues"-pentru ca omu stie sa cante si blues, nimeni nu nominalizeaza...se vorbeste la general de ce oare?Cand ii bagi pe toti in aceeasi oala trebuie sa te astepti de la replici :)

 

Iar aici vorbim de nume mari...nu de noi,astia incepatorii.

 

Deja discutia e pe alta directie nu pe cea care ar trebuii conform titlului acestui topic.

Edited by BCRich
Link to comment
Share on other sites

Cred ca topicul a deviat spre "cei mai influenti chitaristi romani". Aici nu ar fi prea multe de spus. :)

 

Corect...vad ca pe acest argument se incearca sa se scoata la fazele cu chitaristul de la Iris sau Compact :)

Chitaristul de la Holograf e chiar foarte bun :) asta asa ca o paranteza.

 

Iliescu de la "timpuri noi"(nu mai stiu acum pe unde mai canta) -e un super chitarist!

Edited by BCRich
Link to comment
Share on other sites

Sunt uimit cum un simplu om din Romania poate cunoaste atata despre muzica mondiala, in totalitatea ei. Sunt de-a dreptul uimit. Eu nu stiu ce mai face in Romania :)

 

Acum serios: eu am luat apararea muzicii metal din Romania pt ca eu am cantat pe aceasta scena. Dar se pare nu sunt bun aici conform domnului Karpi, care le stie pe toate.

 

Teoreme gen muzica stagneaza sunt pentru justificarea propriei neputinte, cei care au vointa merg mai departe si fac ceva.

 

Faza cu "prin cate efecte am trecut eu "este penibila, imi dati voie sa spun....nimeni nu poate stii prin cate efecte ati trecut dvs, una la mana, doi la mana, nimeni nu stie cat de mult adevar spuneti.

 

Si eu am trecut prin multe efecte, credeti-ma.

 

Eu am spus numai despre ce stiu, scena metal. Dvs vorbiti de toata muzica din Romania, sunteti un cunoscator complet, nu pot sa ,a compar cu dvs, in acest caz ma inclin in fata dvs si ma retrag din aceasta discutie :)

 

Daca si scena din afara este dusa....nu stiu cum apar trupe noi atunci precum si muzicieni noi. Chiar nu stiu. Poate ne lamuriti dvs cum sta treaba, se pare ca stiti ce se intampla si pe afara.

 

Un singur lucru aveti dreptate: muzica infrumuseteaza sufletul si de asta trebuie facuta. Dar exista 1000 de feluri de a face muzica, nimeni nu poate stii decat maxim unul bine , restul mediocre, pt ca nu exista timp necesar de studiu. Asta trebuie sa inteleaga romanii.

 

Am scris inainte ca am afara pe 99% colegi si porieteni muzicanti din Timisoara si altii din tara cu care tin legatura si i-mi scriu mai vin pe la mine si mai povestesc si ei ce se intampla.Uni din ei compun si vand muzica , altii fac bani din corepetare si sedinte de invatat trupe sa cante cu 240Eu/ora , altul canta singuri cu o chitara acustica si ia 500-1000 Euro pe un program in restaurante si face acest lucru deoarece cu vre-o trei trupe nu au reusit sa faca un program depoarece sunt neseriosi .Mai toti au fost si raman ,muzicanti de hardrock si s-au dus afara ca sa-si faca norocul acum canta de toate ca sa faca un ban sau uni si-au gasit de lucru in alte domenii .

In LA am trei colegi artisti dintre care unul basist si daytime lucreaza la desenele animate Simpson .

Alt basist in germania acum proiecteaza macarale imense ptr poruri maritime , si din candin cand mai canta de hobby la cate un club cu prietenii.

Un ul din fosti mei tobari are firna in Berlin , de 7 ani tot facem trupa dar el practic nu are timp , dar vara cand vine acasa si trece pe la mine il apuca dorul de cantat si de facut planuri mari ( heheh) , are si un "homestudio" plus un camion de scule in pivnita vilei care asteapta ca noi sa ne reunim ( poate l apensionare hahaha)

 

Alt coleg a avut N trupe cu una din ele au ajuns sa fie apreciati de o casa de de discuri din anglia , au primit avans 40000 Euro sa faca un disc ..au baut bani , chefuri ,droguri s-au dus in anglia si aia i-au trimis acasa in germania sa vina cand ii cheama ei inca odata !! asta a dost cariera unei trupe noi ( din pacate) marele noroc a fost ca nu li-sa cerut nici un ban din avans cu toate ca nu au fost in stare sa se tine de contract.

 

Si pot sa insir numai din ultimi 20 de ani o lista interminabila de evenimente fericite sau nefecricite .M-au tot chemat sa merg si eu , nu mai avea rost in momentul cand Grage Music a aparut muzicahard si metal rock a fost maturata de pe mainstream .Dar nu vreau sa descurajez pe nimeni si unele intamplari sunt prea triste .

 

In ultimi 4 ani a fost o revigorare ,iata ca si afacrea cu vanzarea chitarelor a reinceput , iar vrea lume statii si iar se apuca toti sa cante la chitara.

 

De exemplu am un fost coleg care a trait in Stckholm cativa ani buni , a cantat cu chitara cu basul cu vocea , a fost si DJ , a canta si in trupa Punk si Blues etc , repetau la un centru cultural unde erau "NENUMARATE" sali de repetitie si in fiecare sala erau comasate cate doua trupe , de toate genurile.

 

Deci sunt conditii !!!

In america daca esti la scoala sau facultate si vrei sa faci o trupa ti-se da absolut totul , scule ce au plus se dai inca si bani in plus daca se juztifica cre-o scule /instrument mai nou.!!

Tot asa si cu teatre, arte plastice , foto ,..etc .si ai si corepetiitor sau instructor din oficiu !!care ajuta si cordoneaza treburile,sau sunt cursuri optionale si primesti si o diploma de absolvire.Acest lucru pe langa programa sclolara din institutia respectiva.

De sport nici nu mai amintesc.

 

Trupe apar cu duiumul numai ca nimeni nu le sponsoirizeaza numai pe cele care le-ar aduce bani , totu-i in underground. Sau mai bine zis pe "indie "site-uri , pe youtube .

 

Daca nu ai vazut linkurile pun aici ,

http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=386149&T=6797

http://www.jamwave.com/storytellerguitar

 

 

iata o trupa de metal englezesc cu care am avut ocazia sa si colaborez la o pieasa au cantat pe o compozitie de a mea cu titlul

Love & Acceptance Feat Storyteller Guitar , o balada rock , au si mentionat deoarece ei canta in general metal.

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=866310&t=2585

 

pagina trupei

tHE dREAM fACTORY

http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=108411&T=76

 

 

pe eceste site-uri poti asculta muzica si ei vedea ce de muzicanti exista si ce fel de muzica se face in lume din fiecare gen muzical .

Mai am si pe alte site-uri postate din aceleasi piese /schite unde am dat de trupe de tineri de ingheti si nu-i cunoaste nimeni din pacate .

 

 

 

Daca cu trupa nu aveti succcesul asteptat nu cauta altundeva rezolvarea , trupa trebuie sa fie fantastica ca sa fie bagata in seama .

Ca sa intelefi cum e cu stagnarea , nu se intampla nimic in viata muzicala diversitatea genurilor /stilurilor este restransa cea ce inseamna ca toate trupele suna cam la fel .( ca si la blues ) .Deci ca sa iesi din anonimat in aceste conditii trebuie sa fi FANTASTIC fata de ceoilaltio care canta perfect acelasi lucru.deco concurenta este ENORMA !!

 

daca ai face, inventa , inova un nou gen muzical o noua sonoritate , ceva simpu ce prinde la public chiar daca trupa este mediocra ai un loc in topuri deoarece nu poti fi comparat sau confundat cu alte 1000 de trupe deci nu ai concurenta.

 

Prima mare problema ar fi sa ai rabdare sa asculti muzica de toate felurile nu numai o mica felie intr-un gen caci nu vezi padurea de copaci.Apoi ce vrei sa canti este alta treaba dar trebuie sa ai o cultura casta ca sa poti face muzica .

 

altfel nu se dezvolta legatura dintre cele doua emisfere ale creierului

cm scrie in topicul cu inteligenta muzicantilor LOL

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum ai zis si tu.."au fost" asta nu inseamna ca mai sunt, si daca vor o stauie nu sunt impotriva sa le ridicati.

Eu sunt cel care a zis de "mosi" nu unii.

Vorbim de prezent, si ei nu mai fac fatza,asta e adevarul.

Tot respectul pentru ei,cantam in liceu la baluri piesele lor,dar nu au ce cauta in acest top! :)

 

 

De ce sa nu generalizez...pentru ca atunci cand e vorba de metal se generalizeaza mereu. Nimeni nu zice:,,ala de la Taine nu stie sa cante Blues"-pentru ca omu stie sa cante si blues, nimeni nu nominalizeaza...se vorbeste la general de ce oare?Cand ii bagi pe toti in aceeasi oala trebuie sa te astepti de la replici :)

 

 

hmm.. si am vrut sa ma abtin si sa nu intru in disputa asta..

 

treaba e destul de simpla, pe oameni cu aldea, ochescu, tudoran, desi 99%dintre userii de aici nu i-au mai vazut/auzit de mai multe de 10 ani, totusi numele lor le spune ceva. ca le place ce canta ei, asta e chestie de gust, nu se discuta..

 

ma intreb cu de va e voua asa de usor sa ii faceti "moshi" cu sens peiorativ pe oamenii astia? pai atat hathor cat si avatar activeaza de mai mult de 10 ani.. fiecare din trupele astea 2 are demouri/albume scoase.. oare cati din cei care se apuca azi de chitara si de cantat metal va considera pe voi modele? cati or sa zica la un moment dat ca au ca influenta userul bc rich sau lycagon? ok, 10 ani nu a fost destul sa va faceti cunoscuti, scena noastra metal e foarte in underground..sa zicem peste inca 10 ani.. credeti ca o sa apareti pe urmatorul topic de genul asta?

 

pana si tu zici mai sus "ala de la taine", fara sa dai nume, pentru ca probabil numele nu ar zice nimic nimanui deocamdata.. cand zici in schimb ochescu sau chifiriuc stie tot chitaristu despre cine e vorba, nu zici de ala de la domino sau roshu si negru..

 

sorin tudoran "moshu" de exemplu, din cate am inteles aici pe forum nu prea are inregistrari, dar se pare ca macar cei care i-au fost contemporani in perioada in care activa il considera ca fiind una din influente... deci pana una alta "moshii" - restul lumii: 1 - 0

 

plus ca putin respect nu strica, e loc pentru toata lumea, ma indoiesc ca "moshii" o sa va fure voua publicul, sau invers..

Link to comment
Share on other sites

Se vede ca fiecare intelege ce vrea...

Moshi sunt toti mai mari ca mine,e o unitate de masura a mea.Asa este, nimeni nu stie de chitaristul de la Taine sau Avatar...dar asta din lenea de a merge la concerte,daca nu esti promovat la TV nu te stie nimeni.Daca nu canti PIPIMETAL nu te da pe post.Ca sa fii totusi difuzat iti trebuie un videoclip care costa (un cameraman cu camera fixa si sa traga piesa cap coada,5min, costa 300euro la negru)Cati de pe acest forum au fost la concerte si au contribuit ca scena Rock romaneasca sa iasa la suprafatza?

,,Cine canta?Iris...ma duc ca vrea si femeia" ,,Cine canta?Taine...nu ma duc ca nu stiu cine sunt si nu platesc bilet,plus ca femeia mea nu suporta zgomotul"

 

OLIMPIADA DE ROCK-intrare libera! MOACA' fratilor! Trupe bune,destule+recitaluri! E jenant ce se intampla...mai mult de 100de persoane...si cred ca e mult spus ca majoritatea erau din trupele care urmau sa cante sau au cantat.

Multi o sa zica ca nu le place ca sunt incepatori...da a fost cineva sa le asculte?Mie mi-au placut cateva trupe,incepatori,nici eu nu am auzit de ele chiar daca ma invart in breasla asta,dar BUNI!

 

Te-ai legat de mine,sunt constient ca am facut unele greseli mari in viatza legate de trupa(semnarea cu Propusicprod din Cluj-un contract in care nu se oferea nimic si nici macar albumul promis nu a fost scos,l-am scos dupa N ani la LupiiDaciei)Cantaul la mine a fost si este din placere,nu am castigat niciodata bani din concerte sa pot zice ca mi-am luat un cablu de chitara din bani luati.Unde si ce am facut eu am scos bani din buzunar,albumul a fost platit din banii nostrii si nu erau putini...etc.

Nu ma consider un chitarist stralucit si nici nu vreau sa fiu un exemplu...dar aici e un top...nu are ce cauta respectul!

Ori esti bun ori nu...eu asa vad treaba.

 

Astia de la mcm-music(parca ei au facut concursul)ce era sa premieze pe cel de la Iris, daca ar fi concurat, pentru ca el e varza dar a avut activitate de 20 de ani si il cunoaste lumea?(e doar un exemplu)

Nu ma miram sa il premieze daca ar fi concurat, pentru ca pe "Gigel" care face 5000 de note pe secunda,arpegii si tot ce vrei, nu il stie nimeni...

 

Concluzia: Mai usor cu laudatul...are cine sa ii laude pe cei cu activitate intensa.

Respect?Cand e vorba de topuri nu am mila,critic si tai in carne vie.Cel mai bun trebuie sa iasa primul!

Nu facem istoria rock-ului romanesc si care ce a realizat...

 

Si ca sa ma laud...macar am pe cineva care imi este fan :) si eu zic ca am realizat ceva in acesti ani de cantat :

http://www.youtube.com/watch?v=fRx7T5bzywc

E din Bucuresti,cred ca mutat in Galati din cate vad eu la el pe pagina,dar eu nu am avut placerea inca sa il cunosc,sper insa sa ne intalnim...

Eu sunt multumit cu ce am realizat pana acum...daca tot veni vorba de realizari,pentru mine e mare lucru sa vad pe cineva pe care nu il cunosc ca ii place sa imi cante piesele.El poate sa ma faca "mosh" si nu ma supar,are 19 ani, eu am 29.

Edited by BCRich
Link to comment
Share on other sites

...sper sa nu fie cu suparare....dar cati ani ai?

 

 

Deja primele semne de superioritate apar. Am 30 domnul meu daca va intereseaza.

 

Si nu stiu totul despre muzica ca altii, ci doar ce am cantat foarte multi ani, adica metal, si asta timp de 12 ani.

 

Este satisfacator raspunsul pt dumneavoastra??

Link to comment
Share on other sites

hmm.. si am vrut sa ma abtin si sa nu intru in disputa asta..

 

treaba e destul de simpla, pe oameni cu aldea, ochescu, tudoran, desi 99%dintre userii de aici nu i-au mai vazut/auzit de mai multe de 10 ani, totusi numele lor le spune ceva. ca le place ce canta ei, asta e chestie de gust, nu se discuta..

 

ma intreb cu de va e voua asa de usor sa ii faceti "moshi" cu sens peiorativ pe oamenii astia? pai atat hathor cat si avatar activeaza de mai mult de 10 ani.. fiecare din trupele astea 2 are demouri/albume scoase.. oare cati din cei care se apuca azi de chitara si de cantat metal va considera pe voi modele? cati or sa zica la un moment dat ca au ca influenta userul bc rich sau lycagon? ok, 10 ani nu a fost destul sa va faceti cunoscuti, scena noastra metal e foarte in underground..sa zicem peste inca 10 ani.. credeti ca o sa apareti pe urmatorul topic de genul asta?

 

pana si tu zici mai sus "ala de la taine", fara sa dai nume, pentru ca probabil numele nu ar zice nimic nimanui deocamdata.. cand zici in schimb ochescu sau chifiriuc stie tot chitaristu despre cine e vorba, nu zici de ala de la domino sau roshu si negru..

 

sorin tudoran "moshu" de exemplu, din cate am inteles aici pe forum nu prea are inregistrari, dar se pare ca macar cei care i-au fost contemporani in perioada in care activa il considera ca fiind una din influente... deci pana una alta "moshii" - restul lumii: 1 - 0

 

plus ca putin respect nu strica, e loc pentru toata lumea, ma indoiesc ca "moshii" o sa va fure voua publicul, sau invers..

 

Domnul Karpi a fost mult mai constructiv in declaratii, trebuie sa recunosc. A vorbit de valoarea muzicii, nu de valoarea trupelor. Ii respect parerea pt ca nu tine steagul sus numai pt chitaristi, ci pentru muzicieni in general.

 

Una la mana. Atacarea muzicienilor de metal este lipsa de respect, precum spuneti dvs. Eu nu mai cant in Avatar, si nu am cantat in aceea trupa sa devin faimos, ashea ca altii in alte trupe. Nu vreau sa influentez pe nimeni la chitara, eu cant pentru placerea mea proprie. Daca vroiam sa influentez pe altii si sa fug dupa popularitatea ieftina si mai ales sa fiu "afacerist" de muzica, care se pare ca este etalonul dvs pt chitaristi, ma apucam de orice altceva sa cant, nu de metal.

 

Doi la mana, nu a vorbit nimeni de furatul publicului. Nu ma intereseaza sa imi vina la concertele mele oameni de 17364 de ani, care sa stea pe scaun si dupa aia sa ma "perie" pe spate "domne' ce bun esti", "deci rar am vazut asa ceva", "ce rapid esti pe chitara, cati or putea sa faca asa ceva", "Bluesul nu este inteles de generatia asta noua, de emo si hamburger",samd.

Nu ma intereseaza sa imi vina oameni la concert care la primul urlet scos de vocal sa inceapa sa strambe din nas, samd. Vechiturile sau cei cu viziuni inguste sa se duca la alte concerte, la oamenii de aur ai muzicii romanesti.

 

Nu am aparut niciodata pe un topic de genul asta, deci precedentul de care vorbiti nu exista.

 

Mosii erau o influenta in perioada cand libera circulatie a muzicii era o poveste frumoasa. Nu exista internetul, nu exista youtube, un nou chitarist nu avea cum sa se informeze despre tot ce era nou, nu putea sa vada decat ce era la noi, adica PREA PUTIN. ACUM ARE. SI DE ASTA MUZICA ROMANEASCA ESTE LA PAMANT.

Pt ca daca un tanar sau un copil are curajul, de ex, sa spuna ca lui iar place sa cante Malmsteen, apar 2-3 mosi care incep sa isi verse frustrarile: "Chitara nu este 1000 de metrii tastiere", "sa freci rapiditate nu e muzica", "Rapiditatea fara muzica este doar forma fara continut",samd. Si normal ca este bulversat, rusinat, pt ca este luat in coarne si admonestat pt ceva CE LUI II PLACE sau AR VREA SA CANTE. Si mosii nu sunt de acord.

 

Domnilor, Malmsteen este un fenomen, nu un muzcian.

 

Daca imi spuneti un singur chitarist care s-a apucat de chitara in anul 2000 si care sa spuna ca LA ORA ACTUALA prefera sa studieze chitaristi romani, indiferent ca sunt de acum un milion de ani sau moderni, ar fi prea bine. Preferabil este sa dai pe youtube un search si gasesti o mie de chitaristi straini cum nu exista in romania,dumnezei pe chitara, dar total necunoscuti publicului larg. (gen Gustavo Guerra).

 

Nu o sa vreau niciodata in viata mea sa am vreo influenta de la un chitarist roman. Am prea multe de studiat de la chitaristii cu adevarat valorosi de afara ca sa imi pierd vremea cu "pionierii" romani in nimic.

 

In ceea ce priveste publicitatea, sunteti DEPARTE de adevar. Dati un search pe google cam asa: Hathor Romania. SI veti vedea publicitate.

Cel putin la un nivel la care dvs se pare ca inca il tineti ca un fel de frustrare in dvs.

Macar atat fac acesti oameni. Dvs sunteti necunoscut total. Hathor nu.

Atata timp cat va exista acest forum lumea va va cunoaste. Ca un nume obscur. Dupa, nu. Hathor va ma exista si dupa aceea.

 

Sa traiti bine :):D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru aprecieri,ai exagerat putin...dar nu asta e important.

Ai perfecta dreptate si eu nu am gasit cuvintele necesare sa exprim o parere referitor la chitaristii, hai sa le zic "batrani", ai muzicii romanesti.

Sper sa se incheie aceasta polemica poate constructiva poate nu(pentru altii) si sa se faca un top al celor mai buni chitaristi din Romania..chiar si necunoscuti (e de preferat un video youtube si sa se discute pe aceasta tema de ce ala si nu celalalt)

 

Eu tot chitaristi de afara am si am avut ca exemplu...

 

Hai sa incep eu cu un video:

http://www.youtube.com/watch?v=Ou9KPREkcvo

:) SUNT BUN SAU NU?! :)

Cu cealalta mana tineam camera asa...ca...se putea si mai bine :)

Edited by BCRich
Link to comment
Share on other sites

Deja primele semne de superioritate apar. Am 30 domnul meu daca va intereseaza.

 

Si nu stiu totul despre muzica ca altii, ci doar ce am cantat foarte multi ani, adica metal, si asta timp de 12 ani.

 

Este satisfacator raspunsul pt dumneavoastra??

 

 

 

Stai linistit ...nu apar semne de superioritate, intrebarea am pus-o ptr ca deja sunt satul ca "viermii" de 14-15 ani care apar pe forumuri si se plang prin cate au trecut ei prin viata....si cate greutati au avut :) , eu il cunosc personal pe userul Karpi si iti garantez ca daca l-ai cunoaste si tu, ti-ai face cu totul alta parere, nu prea imi place sa intervin in astfel de discutii care sunt aproape aceleasi cu cele de la piata de legume, dar ma deranjeaza tonul pe care multi dintre userii acestui forum il folosesc cand discuta cu oameni care au facut ceva la viata lor si care pana la urma si-au facut un cont pe forum PENTRU A DESCHIDE OCHII TINERILOR CARE SE INVART IN DOMENIUL MUZICAL....pt a-i ajuta....chiar ma mira faptul ca dupa atatea topicuri in care a fost "atacat" verbal de unii user, Karpi mai are rabdarea si nervii sa mai stea sa explice cuiva ce si cum.....Numai Bine ! si oricum nu ramane cu impresia ca am vrut sa par superior fata de tine sau de altcineva, sau ca am vrut sa atac pe cineva cu postul meu(daca "rascolesti" pe forum ai sa vezi ca nu prea postez, pt ca aici in tara e un obicei prost de a face circus din fiecare subiect....DOMNILOR DE AIA NU EVOLUEAZA TARA< PT CA FIECARE IN LOC SA_SI VADA DE TREABA STA SI GANDESTE CUM SA-I FACA O PIEDICA CELUI DE LANGA EL) :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.