www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Ce Sa Folosesc Pe Langa Ghibson Pentru A Obtine Un Sunet De Scena Bun


Guest paulikk
 Share

Recommended Posts

 

Ai dreptate eu raportez soundul chitarei la acel sound "classic" atat la GLP cat si la Strat , nu ma prea interesaza hibride si adaptari la diferite mode, a pus mana numai pe vre-o 5 chitare GLP .Nu ma intreba de serii si nume ca habar nu am si niciodata nu m-a interesat , adica m-a interesat numai acel sound vestit prin care au ajuns unele chitare sa fie recunoscute ca si ceva exceptional/aparte etc .

Unul din aceste GLP era bun la de toate , prima chitara de firma serioasa ce am vazut cu dozele splitabile cu diferite filtre pe iesire etc cu "N" sounduri selectabile cu un comutator rotativ cu multe pozitii .Sincer sa fiu nu mi-a placut absolut de loc suna in toate felurile numai a GLP nu suna.

Daca as avea mai multi bani mi-as cumpara un GLP dar as cauta soundul "acela".

Eram mare fan GLP , mai ales dupa ce am vazut si auzit Sassafras live cu munte de PA si Stack-ui Marshall pe spate , am ramas mut cum sunau .Erau faze cand cele doua chitare sunau ca si doua violoncele la coverul dupa Walrus .

Noi chitaristi din sala ne uitam dupa "PEDALEEEE" asa credeam noi ca pedalele canta singure ( haha) si nu erau pedale numai GLP si Marshall Double Stack mai multe .

Sunt convins ca s-au diversificat modelele si exista tot felul de sounduri GLP .

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

multumesc Rares, esti printre putinii care nu s-au luat de mine. E adevarat am vrut sa sar cativa pasi si am postat inainte sa ma documentez. Oricum din raspunsurile voastre mi-am dat seama cam ce trebuie sa caut si pe unde. Nu am postat degeaba. O sa mai caut informatii pe acest forum, pentru ca am observat ca daca stii de unde sa ciupesti informatiile sunt destule, si o sa revin cu hotararea mea concreta. multumesc la toti oricum.

Link to comment
Share on other sites

Stiu sigur ca Karpi a incercat si alte Gibson Les Paul in afara de cel de care ai pomenit si care nu este nici pe departe cel mai penibil Gibson cum ai zis, chitara lu Hariga suna ok, nu vreau sa fac super reclama, a mai pus mana pe Gibson Les Paul Classic 1960 reissue a lu Adi Barar, plus altele ca doar are si Timisoara chitari bune si nu esti singurul care a pus mana pe o chitara buna, ca mai era unu aici care se dadea mare cunoscator de Fender si-mi dade mie dume pe mess cu vrajeli ieftine, fiecare om este liber sa zica ce vrea de chitara lui, de sculele lui si de ce vrea el, asha ca eu zic sa-l lashi pe Karpi in pace ca mai ai mult pana sa fii ca el.

Link to comment
Share on other sites

Guest Don MaXxX
Stiu sigur ca Karpi a incercat si alte Gibson Les Paul in afara de cel de care ai pomenit si care nu este nici pe departe cel mai penibil Gibson cum ai zis, chitara lu Hariga suna ok, nu vreau sa fac super reclama, a mai pus mana pe Gibson Les Paul Classic 1960 reissue a lu Adi Barar, plus altele ca doar are si Timisoara chitari bune si nu esti singurul care a pus mana pe o chitara buna, ca mai era unu aici care se dadea mare cunoscator de Fender si-mi dade mie dume pe mess cu vrajeli ieftine, fiecare om este liber sa zica ce vrea de chitara lui, de sculele lui si de ce vrea el, asha ca eu zic sa-l lashi pe Karpi in pace ca mai ai mult pana sa fii ca el.

 

la cine te referi? la midnight_rider? e totusi dealer gibson, deci cam stie cu ce se mananca :)

Link to comment
Share on other sites

Eu daca as fi in cazul tau, adica:

- sa cant alternative/metal/etc

- avand experienta pe (copie) strat

- vreau un sunet bun, care sa-l am in cea mai mare masura si in sala de repetitii si pe scena

- as avea bugetul de 1500 EUR (cam atat banuiesc ca ai, din costul sculelor la care te gandeai tu initial)

mi-as lua asa:

 

1. Una bucata chitara cu cel putin un humbucker (sunetul ala coios de care pomeneai tu, il scoti cu o chitara echipata cu humbucker)

2. Una bucata head(pe lampi)+cabinet (ca tot pomeneai ca vrei pe scena, deci varianta combo cade, pt ca-i mai greu de carat dupa tine la concerte in alte localitati)

3. (Optional) Una, doua, trei pedalute tip stomp-box cu ce efecte vrei tu: chorus, flanger, wah-wah, etc (excluzand pedalele de distorsiune, ca n-ai nevoie. distorsiunea obtinandu-se direct din amplificatorul pe lampi)

 

Acum sa trecem la firme si modele...

Chitara: S-ar potrivi un Fender Stratocaster Mexic HSS SAU cam tot in suma asta poti lua un Epiphone LP Custom EB, SAU Epiphone LP Prophecy (care are doze EMG active, pentru metal, cu mult cojones). Oricum nu cred ca in momentul asta poti tu poti sa faci diferenta intre un Gibson si un Epiphone, odata ce ai creat topicul asta (acum, nu vreau sa te simti ofensat)

 

Head: Un Peavey ValveKing suna destul de OK, are destula "forta" pe distors pentru stilurile care iti plac tie sa le canti, si pe langa astea are si un pret foarte bun.

 

Cabinet: Un 2x12 e suficient. Marshall MR1936 e foarte bun. Are mai multa masa lemnoasa decat un 2x12 obisnuit, si are si difuzoare celestion si o sa-ti puna bine in valoare tonul creat de tine.

 

Pedalute: Aici depinde de fiecare in parte. Trebuie cautat pe net ce rol are fiecare, si daca e absolut necesara, si daca sunetul produs de ele este ceea ce cauti/iti place.

 

Sper ca ti-am fost de folos, si repet: Pe astea m-as orienta EU daca as fi in locul tau.

 

P.S. Oricum degeaba iti iei Gibson, daca trebuie sa-l bagi printr-un amp prost. N-o sa sune niciodata chitara aia la adevarata ei valoare.

Link to comment
Share on other sites

Stiu sigur ca Karpi a incercat si alte Gibson Les Paul in afara de cel de care ai pomenit si care nu este nici pe departe cel mai penibil Gibson cum ai zis, chitara lu Hariga suna ok, nu vreau sa fac super reclama, a mai pus mana pe Gibson Les Paul Classic 1960 reissue a lu Adi Barar, plus altele ca doar are si Timisoara chitari bune si nu esti singurul care a pus mana pe o chitara buna, ca mai era unu aici care se dadea mare cunoscator de Fender si-mi dade mie dume pe mess cu vrajeli ieftine, fiecare om este liber sa zica ce vrea de chitara lui, de sculele lui si de ce vrea el, asha ca eu zic sa-l lashi pe Karpi in pace ca mai ai mult pana sa fii ca el.

Eu nu am zis ca chitara lui Hariga este cea mai penibila din lume! Am zis ca e cel mai prost Gibson din cate AM VAZUT EU,adica din cele 70-80 de Les Pauluri care mi-au trecut prin mana.Classicul lui Barar este fake.Mai zi alta mare chitara buna din Timisoara,sa stiu si eu :) Sa nu-mi vii cu Artisanul lui Covaci :)

Cat despre a fi precum Karpi,sper,cu tot respectul pentru el ,sa mor mai repede :)

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am zis ca chitara lui Hariga este cea mai penibila din lume! Am zis ca e cel mai prost Gibson din cate AM VAZUT EU,adica din cele 70-80 de Les Pauluri care mi-au trecut prin mana.Classicul lui Barar este fake.Mai zi alta mare chitara buna din Timisoara,sa stiu si eu :) Sa nu-mi vii cu Artisanul lui Covaci :)

Cat despre a fi precum Karpi,sper,cu tot respectul pentru el ,sa mor mai repede :)

Vitez Zoli avea acela cu switch si multe sounduri , Laci Molnar are un GLP .Habar nu am de tipuri ,ptr mine GLP este GLP nu prea ma uitam la serie si tip ca practic nici nu ma pricepeam, . Ma uitam la chitara cum este facuta , gat , corp , sustain , timbru .Pana cativa ani nici nu stiam ca se fac si chitare mai nasoale si mai bune credeam ca doar din punct de vedere comercial se tot schimba cate ceva.Puiu Lazaru mai are un Gibson dar nu GLP ceva semiacustic cu gatul subtire acum doi ani i- atrimis-o inapoi Dan Ionescu care a cantat multi ani pe ea a avut-o cadou de la Puiu acum cands a ajuns sa aiba mai multe chitare a trimis chitara cu multumiri maestrului sau.

Chiar am chat-uit cu un prieten american care zicea ca GLP Junior cu o singura doza bridge cu ce cabta un timp si Leslie West suna grozav pe o statie buna cu tuburi si se putea cumpara si cu 50 bucks ( dar unde-s acele vremuri ,,,spunea)

 

".....that's a great sound alright. saw leslie west when he & mike bloomfield were the only two guys playin' a single pick-up junior. and you could get 'em for fifty bucks. not anymore. thanks for replayin' that great amp on 11 sound of the golden age...."

 

Ca sa fiu sincer acum doi ani am vazut ca si Strat "American Standard " este un mare compromis numai Strat nu mai e.

In ultimi ani s-a cam diluat calitatea si chiar ca trebuie sa te pricepi foarte foerte bine ca sa recunosti un "fake".

Cel de la Adi nu-mi place culoarea ( hehe), dar are altele mult mai bune cu forma de GLP dar marci diferite .

Pe a lui Covaci nu l-am putut incerca caci el nu sta in Timisoara iar cand este concert cateodata au baieti treaba si stressul e mare .Ultima data l-am intalnit la o televiziune erau in emisie cu un interviu atunci am vorbit doar doua trei vorbe si el fugea la TVR2 la alt interviu.

 

Si apoi eu nu sunt un maniac cu incercatul sculelor eu ascult mai mult ce se aude indiferent de scule.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Eu daca as fi in cazul tau, adica:

- sa cant alternative/metal/etc

- avand experienta pe (copie) strat

- vreau un sunet bun, care sa-l am in cea mai mare masura si in sala de repetitii si pe scena

- as avea bugetul de 1500 EUR (cam atat banuiesc ca ai, din costul sculelor la care te gandeai tu initial)

mi-as lua asa:

 

1. Una bucata chitara cu cel putin un humbucker (sunetul ala coios de care pomeneai tu, il scoti cu o chitara echipata cu humbucker)

2. Una bucata head(pe lampi)+cabinet (ca tot pomeneai ca vrei pe scena, deci varianta combo cade, pt ca-i mai greu de carat dupa tine la concerte in alte localitati)

3. (Optional) Una, doua, trei pedalute tip stomp-box cu ce efecte vrei tu: chorus, flanger, wah-wah, etc (excluzand pedalele de distorsiune, ca n-ai nevoie. distorsiunea obtinandu-se direct din amplificatorul pe lampi)

 

Acum sa trecem la firme si modele...

Chitara: S-ar potrivi un Fender Stratocaster Mexic HSS SAU cam tot in suma asta poti lua un Epiphone LP Custom EB, SAU Epiphone LP Prophecy (care are doze EMG active, pentru metal, cu mult cojones). Oricum nu cred ca in momentul asta poti tu poti sa faci diferenta intre un Gibson si un Epiphone, odata ce ai creat topicul asta (acum, nu vreau sa te simti ofensat)

 

Head: Un Peavey ValveKing suna destul de OK, are destula "forta" pe distors pentru stilurile care iti plac tie sa le canti, si pe langa astea are si un pret foarte bun.

 

Cabinet: Un 2x12 e suficient. Marshall MR1936 e foarte bun. Are mai multa masa lemnoasa decat un 2x12 obisnuit, si are si difuzoare celestion si o sa-ti puna bine in valoare tonul creat de tine.

 

Pedalute: Aici depinde de fiecare in parte. Trebuie cautat pe net ce rol are fiecare, si daca e absolut necesara, si daca sunetul produs de ele este ceea ce cauti/iti place.

 

Sper ca ti-am fost de folos, si repet: Pe astea m-as orienta EU daca as fi in locul tau.

 

P.S. Oricum degeaba iti iei Gibson, daca trebuie sa-l bagi printr-un amp prost. N-o sa sune niciodata chitara aia la adevarata ei valoare.

 

prima idee afost sa-mi iau fenderul mexican, GT10 si marshall-ul MG100 (eu am cantat intre 1995 si 2000, si pe vremea aia cam asa se canta:chitara, procesor si amplif) .

 

Apoi m-am gandit sa-mi iau mai bine un fender american acum. si in timp sa-mi iau si restul.

 

Dupa aceea am observat ca mai toti chitaristii romani, mai nou canta pe LP-uri, si am zis ca mi-ar placea un sunet de Gibson, si atunci m-am orientat la Gibson Studio care e cam la pretul fenderului american.

 

In momentul asta am postat topicul pe forum pentru a vedea cu ce pot sa pun gibsonul in valoare.

 

Insa aseara, inainte sa citesc post-ul tau ma gandeam sa revin la ideea initiala si sa-mi iau fenderul mexican si un amplif pe lampi mai ieftin etc... adica exact ce mi-ai spus tu. chiar si epiphonul il aveam in calcul.

 

Eu zic ca este varianta cea mai buna pentru a-mi satisface capriciul de moment. ... si dupa ce voi scoate primul album, imi iau un gibson cu semnatura tongue.gif

Link to comment
Share on other sites

Am disacutat cu Bujor Hariga este de alta parere in legatura ca calitatea chitarei de care este tare multumit , mai are si un Startocaster vintage din '60 si un Ibanez Musician din '79 tot vintage , si a cantat si el pe o groaza de instrumente in germania cand a fost sa inregistreze si sa dea concert cu trupa lui Adrian Iowa l "Prototyp" (www.proptotypmusic.de , acolo daca dati click pe patratul cu cheia SOL, apoi myspace, se poate asculta piesa THE CALL OF MUSIC care-i cantata cu GLP, shi se aude cum "grohaie" pe corzile groase cand prinde armonicile alea faine ).

 

Iata din discutii cate ceva.

 

"........Oricum eu ma bucur, ca a ajuns la mine, ca l-a vrut si Cornel, si Nick Krakowscki, si Felix, alt chitarist, si Ghighi, . . .totzi l-ar fi vrut de prost ce era, . .

 

.Mai ales ca Alex din Oradea , care l-a adus din SUA, dela Los Angeles, sa cante cu el in Romania, daduse 2 sticle de Wiski la un mare ghitarist de LP, sa mearga cu el prin toate magazinele din LA, sa-i aleaga ghitara asta..........

dar ash vrea sa shtie ashtia tineri ca firma GIBSON, punea in 1979, in seria chitarii, pe ultima cifra RANGUL chitarii care la a mea este 1, deci asha considerau cei care au fabricat-o, ramanad sa aprecieze ei cum e cu competentza lui Rares , care "a vazut-o" , dar nu a cantat vreodata cu ea ! .."

 

Nu era suparat doar discutam pe net ..

 

Eu am avut ocazia sa cant de mai multe ori pe aceasta chitara si este foarte buna , poate nu este o serie aniversara sau vestita dar este un instrument exceptional.Poate exista alt tip si mai bun .Dar daca sustain , timbru de GLP are , materialul este bun, este vintage a rezistat la atata vreme ce sa mai doresti de la un instrument?

Canta cu chitara aceasta pe un VOX AC30 din '80 la care s-au schimbat doar tuburile si un maner (hehe)si suna bine , am cantat cu ea si eu pe diferite statii la jam-uri cu toate suna bine .Plus are Hari o colectie de distorsuri facute de el si originale legate in toate felurile si cu reglaj de bias chiar pe scena ca sa aiba raspunsul corect.

Ce mai Hari este un inpatimit al tonului si se pricepe la chitare la el regleza 90% din timisoara ( un chitibusar migalos ...hahahaha).

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Poate unii nu sesizeaza diferenta dar sa stiti ca e ca de la cer la pamant chiar daca au gain la maxim si distoarse.

Dimmu B. au tras in studio anumite parti de chitara cu un Fender (de ce oare?) pe scena nu mai vezi pedale si pedalutze merg direct pe OVD din amp si gain-fortaj pe lampi.

Chiar si asa zgomotosi metalisti astia sa stiti ca au habar de sunet si oare de ce se cunoaste o trupa ROCK romaneasca de la o posta? cat de buni ar fii ei.-raspuns...nu au scule-si un distors e pretentios nu merge cu orice lopata. :)

Gibson e o chitara universala iar sunetul e destul de clar pentru distorsiunile foarte puternice.

Nu am mers niciodata pe doze cu distorsiune mi se par un rahat...sunetul iese murdar deja din doze,ce sa mai reglezi?

In concert, normal,chiar si la metalisti se regleaza chitala pe clean apoi se trece pe distors si se fac ajustari.Multi nici nu umbla la amp pe scena. (am facut sunetul la amp fiind ultimi la probe la un fest,toti au mers pe aceeasi setare ca a mea pana a venit o trupa de afara si si-a facut setarile proprii)

Dimmu B-

Biohazard -canta pe Fender si celalat pe Gipson(cel putin cantau,acu nu mai stiu)-suna de mori,rup!

http://www.youtube.com/watch?v=Mq2FAaW5Ic4

Pain -Canta pe ESP LTD LP http://www.youtube.com/watch?v=Z5sSzxYQPP0...feature=related

InFlames-Canta pe Gibson si suna! http://www.youtube.com/watch?v=jJP5MqniJZo...feature=related

Edited by BCRich
Link to comment
Share on other sites

Poate unii nu sesizeaza diferenta dar sa stiti ca e ca de la cer la pamant chiar daca au gain la maxim si distoarse.

Dimmu B. au tras in studio anumite parti de chitara cu un Fender (de ce oare?) pe scena nu mai vezi pedale si pedalutze merg direct pe OVD din amp si gain-fortaj pe lampi.

Chiar si asa zgomotosi metalisti astia sa stiti ca au habar de sunet si oare de ce se cunoaste o trupa ROCK romaneasca de la o posta? cat de buni ar fii ei.-raspuns...nu au scule-si un distors e pretentios nu merge cu orice lopata. :)

Gibson e o chitara universala iar sunetul e destul de clar pentru distorsiunile foarte puternice.

Nu am mers niciodata pe doze cu distorsiune mi se par un rahat...sunetul iese murdar deja din doze,ce sa mai reglezi?

In concert, normal,chiar si la metalisti se regleaza chitala pe clean apoi se trece pe distors si se fac ajustari.Multi nici nu umbla la amp pe scena. (am facut sunetul la amp fiind ultimi la probe la un fest,toti au mers pe aceeasi setare ca a mea pana a venit o trupa de afara si si-a facut setarile proprii)

Dimmu B-

Biohazard -canta pe Fender si celalat pe Gipson(cel putin cantau,acu nu mai stiu)-suna de mori,rup!

http://www.youtube.com/watch?v=Mq2FAaW5Ic4

Pain -Canta pe ESP LTD LP http://www.youtube.com/watch?v=Z5sSzxYQPP0...feature=related

InFlames-Canta pe Gibson si suna! http://www.youtube.com/watch?v=jJP5MqniJZo...feature=related

 

Sunetul "facut " de acasa este o problema . Ca si in cazul redarii HiFi , trebuie sa ai instalatia capabila sa redea acel sunet.Acelasi sunet setat se mai regleaza in "N" feluri ca sa sune bine in trupa .

 

Un sunet /timbrui nu suna la fel la anumite distante de boxa.Daca iei un oscilator si reglezi pe 70Hz sinusoidal ( sau alta frecventa apropiata) bagi volum cat sa nu distorsiuneze statia si nici difuzorul .Pleci de langa statie si cum te indepartezi prin sala vei auzi cand mai tare cand incet sunetul la intervale egale de distanta .Daca pui 60Hz intervalele vor fi in alt loc, daca pui 90Hz iarasi alte noduri de maxim si minim vor aparea ,

Asa poti sa-ti dai seama ca si sunetul chitarei regalat la 1 m de boxa sau la 1 m de PA se schimba in fiecarwe punct al salii !!

 

In fiecare punct vor domina alte armonici si frecvente asa ca nu prea poti sa creezi un sunet ideal.

Mixeristi straini mai stiu cate ceva acustica si nu se pricep numai la gain si volume .Daca mergi pe banda de trecere a chitarei 100-4500Hz si colorezi cu mediile soundul vei avea un sunet mai "tight si mai constant pe suprafata de sonorizat .

este o problema mare cu sonorizarea si putini se pun sa studieze acustica.

Trupele de la noi tocmai din aceasta cauza nu suna , vor sa-si impuna tonul ce l-au facut acasa pe o statie mica sau mai rau pe casti .Degeaba li-se spune ca nu se va auzi sau va suna prost ei nu cred zic ca mixeristul le saboteaza

tonul facut cu cea mai profi pedala sau statie.Ton care de obicei nu se aude nici pana la 5m de scena cu Marshalll de 100W.

Si sa nu uitam ca si urechea umana are caracteristica foarte nelineare si din punct de vedre al SPL/banda de frecvente , cu cat este un sunet mai slab cu atat auzi basul mai incet si inaltele mai slabe, mediile raman tarii fata de cele doua extremitati ale banzii de frecventa audio.( curba de sensibilitate al auzului uman la diferite frecvente la diferite presiuni sonore Munson -Fletcher ).

Toate acestea "asigura" ac sa nu ai sunetul . timbrul si volumul constant pe toata suprafata sonorizata , unele puncte sunt "moarte" in latele "bubuie" plus la diferite frecvente se schimba pozitia acestor puncte de auditie.

Si mai exista ecoul , reflexiile , efectul de "combfilter" care la randul sau eare acelasi efect de maxime si minime in campul radiat.

Daca cineva poate sa faca un sunet ideal in aceste conditii cred ca primeste premuil Nobel.

 

Chitara este un instrument ce suna pe mediibasii , daca folosesti un filtru "scoop" tai chiar mediile unde suna chitara si fortezi sunetele mai putin prezente in continutul de armonice ale unei chitare, totodata fortezi si difuzorul de chitara sa functioneze afara din domeniu normal ( 100-4500) astfel nu ai nici putere si nici prezenta.

Sunetele acelea "grase" si penetrante se fac altfel .

 

Rezultatul este dat de sonoritatea globala a unei trupe ,i impreuna in trupa un sunet care singur este "firav"chiar suna cum si-a reglat amatorul efectul sau statia , doar ca la amator nu-i va suna acest reglaj aparent identic in cadrul unei trupe !!

 

Este vorba de mascare si substituire de armonice cand sunt mai multe surse de sunet concomitent , trebuie cativa ani de experienta ca sa te prinzi cum sta treaba.

 

Pe scurt toti isi regleaza tonuri ce nu suna in trupa , eventual numai singor ( solo ) pe o scena.totu-i relativ , sunetul trebuie sa fie "dur' sau " smooth" fata de celalalte sunete din trupa , deci contrastul i-ti da senzatia respectiva.Nu este legat nimic de un singur timbru acesta se oate schimba intr-o arie larga si poate sa aiba acelasi efect dar deoinde de soundul global al trupei.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Bujor Hariga si Arpi au tot respectul meu, ma bucur ca ei exista si ca ne pot impartashii din experientza lor de o viatza. :)

Pt omu care a deschis aceasta discutzie am un sfat, incearca mai multe tipuri, Firme si modele de chitari si care o sa tzi se para cea mai buna la mana si la ureche, la aia sa te opresti, multa bafta si alegere inspirata.

Edited by robertimis
Link to comment
Share on other sites

Am disacutat cu Bujor Hariga este de alta parere in legatura ca calitatea chitarei de care este tare multumit , mai are si un Startocaster vintage din '60 si un Ibanez Musician din '79 tot vintage , si a cantat si el pe o groaza de instrumente in germania cand a fost sa inregistreze si sa dea concert cu trupa lui Adrian Iowa l "Prototyp" (www.proptotypmusic.de , acolo daca dati click pe patratul cu cheia SOL, apoi myspace, se poate asculta piesa THE CALL OF MUSIC care-i cantata cu GLP, shi se aude cum "grohaie" pe corzile groase cand prinde armonicile alea faine ).

 

Iata din discutii cate ceva.

 

"........Oricum eu ma bucur, ca a ajuns la mine, ca l-a vrut si Cornel, si Nick Krakowscki, si Felix, alt chitarist, si Ghighi, . . .totzi l-ar fi vrut de prost ce era, . .

 

.Mai ales ca Alex din Oradea , care l-a adus din SUA, dela Los Angeles, sa cante cu el in Romania, daduse 2 sticle de Wiski la un mare ghitarist de LP, sa mearga cu el prin toate magazinele din LA, sa-i aleaga ghitara asta..........

dar ash vrea sa shtie ashtia tineri ca firma GIBSON, punea in 1979, in seria chitarii, pe ultima cifra RANGUL chitarii care la a mea este 1, deci asha considerau cei care au fabricat-o, ramanad sa aprecieze ei cum e cu competentza lui Rares , care "a vazut-o" , dar nu a cantat vreodata cu ea ! .."

 

Nu era suparat doar discutam pe net ..

 

Eu am avut ocazia sa cant de mai multe ori pe aceasta chitara si este foarte buna , poate nu este o serie aniversara sau vestita dar este un instrument exceptional.Poate exista alt tip si mai bun .Dar daca sustain , timbru de GLP are , materialul este bun, este vintage a rezistat la atata vreme ce sa mai doresti de la un instrument?

Canta cu chitara aceasta pe un VOX AC30 din '80 la care s-au schimbat doar tuburile si un maner (hehe)si suna bine , am cantat cu ea si eu pe diferite statii la jam-uri cu toate suna bine .Plus are Hari o colectie de distorsuri facute de el si originale legate in toate felurile si cu reglaj de bias chiar pe scena ca sa aiba raspunsul corect.

Ce mai Hari este un inpatimit al tonului si se pricepe la chitare la el regleza 90% din timisoara ( un chitibusar migalos ...hahahaha).

Nu vreau sa intru aici in polemici cu oameni in varsta (mai ales pentru ca nu are rost).Pentru mine si pentru orice cunoscator adevarat de Gibson,o chitara cu corpul dintr-un sandwich de 3 bucati de lemn,din 2 feluri de lemn,plus topul ,cum ar veni a 4-a felie la sandwich,o chitara cu gatul din artar si care e inclinat la alt unghi decat in mod normal,NU ARE SUNETUL CLASIC DE LP.NU ARE CUM.

Despre ce auziti voi ,numai de bine.......

A,si te rog sa-i amintesti lui Hariga ca si eu am 2 chitari aduse de Alex Bica,si ca am vazut Gibsonul ala inaintea lui,chiar in ziua in care l-a adus :).

Cat despre RANGUL chitarii,asta e vrajeala maxima

Ultimele 3 cifre din serial number reprezinta a cata chitara din ziua respectiva e,fiind din 79,parca ,daca ultimele 3 cjfre sunt intre 0 si 499,chitara este facuta la Kalamazoo,daca sunt intre 500si 999 e facuta la Nashville.

FYI,prima si a cincea cifra reprezinta anul fabricatiei,iar a 2-a ,a 3-a si a 4-a reprezinta ziua din an cand a fost facuta

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa intru aici in polemici cu oameni in varsta (mai ales pentru ca nu are rost).Pentru mine si pentru orice cunoscator adevarat de Gibson,o chitara cu corpul dintr-un sandwich de 3 bucati de lemn,din 2 feluri de lemn,plus topul ,cum ar veni a 4-a felie la sandwich,o chitara cu gatul din artar si care e inclinat la alt unghi decat in mod normal,NU ARE SUNETUL CLASIC DE LP.NU ARE CUM.

Despre ce auziti voi ,numai de bine.......

A,si te rog sa-i amintesti lui Hariga ca si eu am 2 chitari aduse de Alex Bica,si ca am vazut Gibsonul ala inaintea lui,chiar in ziua in care l-a adus :).

Cat despre RANGUL chitarii,asta e vrajeala maxima

Ultimele 3 cifre din serial number reprezinta a cata chitara din ziua respectiva e,fiind din 79,parca ,daca ultimele 3 cjfre sunt intre 0 si 499,chitara este facuta la Kalamazoo,daca sunt intre 500si 999 e facuta la Nashville.

FYI,prima si a cincea cifra reprezinta anul fabricatiei,iar a 2-a ,a 3-a si a 4-a reprezinta ziua din an cand a fost facuta

 

Nici o problema doar nu-i foc. Citeste si Hari pe forum dar tot il conving sa-si faca cont sa mai dea si el sfaturi ca stie si el multe.Cat des[re serie o sa discutati voi .Mie-mi place cum suna .

Acum am auzit si eu pe inregistrari sunet de nu-i adevarat da cum si ce habar nu am , tot incerc sa reproduc , am auzit la Puiu Lazaru acasa are o colectie mare de BluesJazz ( sau JazzBlues ) suna unele GLP de ramai masca.Puiu stie pe fircare cu ce canta etc etc si i-mi umple capul cu armonie si rezolvari .

Nici din cele mai super serii nu poate sa sune toate chitarele la fel , asta tu trebuie sa stii mai bine doar ai ocazia sa incerci multe si sa compari si sa vezi care la ce sunet se preteaza mai bine dintre chitare perfect identice ca si constructie .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Asta am incercat s zic, Gibson e o scula buna care se preteaza la aproape ori ce gen muzical (mai pe scurt)

Chiar si metalistii vor un sunet bun si Gibson chiar suna bine :)

E adevarat BC RIch,Jackson,ESP sunt firme exlusiviste pentru metalul greu si extrem,asta se stie (ca mai fac ei cateva modele si pentru alte genuri asta e partea a doua)

EU sunt fan BC RIch si nu mi-as lua un Gibson dar sunt si foarte constient de potenta acestei chitari si o recomand chiar si pentru metalisti :)

 

Revenind la subiect, tu daca iti iei o statie buna pe lampi pe spate...poti arunca vina in sunetist sau cine e la mixer pentru un sunet prost.

Nu suna ideal (vorba lu'Karpi) dar e mai bun decat la altii.

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa intru aici in polemici cu oameni in varsta (mai ales pentru ca nu are rost).Pentru mine si pentru orice cunoscator adevarat de Gibson,o chitara cu corpul dintr-un sandwich de 3 bucati de lemn,din 2 feluri de lemn,plus topul ,cum ar veni a 4-a felie la sandwich,o chitara cu gatul din artar si care e inclinat la alt unghi decat in mod normal,NU ARE SUNETUL CLASIC DE LP.NU ARE CUM.

Despre ce auziti voi ,numai de bine.......

A,si te rog sa-i amintesti lui Hariga ca si eu am 2 chitari aduse de Alex Bica,si ca am vazut Gibsonul ala inaintea lui,chiar in ziua in care l-a adus :).

Cat despre RANGUL chitarii,asta e vrajeala maxima

Ultimele 3 cifre din serial number reprezinta a cata chitara din ziua respectiva e,fiind din 79,parca ,daca ultimele 3 cjfre sunt intre 0 si 499,chitara este facuta la Kalamazoo,daca sunt intre 500si 999 e facuta la Nashville.

FYI,prima si a cincea cifra reprezinta anul fabricatiei,iar a 2-a ,a 3-a si a 4-a reprezinta ziua din an cand a fost facuta

Eu sunt super incantat de chitara lu Hariga, fara nici o gluma si fara pupi'n curisme ieftine pt ca nu este cazul, mie personal chiar mi se pare o super chitara, arata foarte bine, suna foarte bine , dar ce-l mai mult imi place ca este inobilata de patina timpului, stiu ce spun pt ca am pus mana de cateva ori pe ea, deshi sunt fan ca, chitara sa fie sunburst ash fii oricand fericit ca aceasta chitara sa-mi ajunga in proprietate. MEGA CHITARA si Hariga mega om :)

Ca sa fiu si la subiect , eu consider ca Fender-ul este o chitara mult mai versatila decat Gibson-ul, adica se poate canta chiar orice cu un Fender, acum depinde de configuratzia lui, dar chiar merge la orice, eu ca si forma a chitarii si ca fan Gibson Les Paul ( care dupa parerea mea este cea mai frumoasa chitara construita vreodata) , trebuie sa recunosc ca Fender Stratocaster este cea mai versatila chitara , dar asta este doar parerea mea personala.

Edited by robertimis
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt super incantat de chitara lu Hariga, fara nici o gluma si fara pupi'n curisme ieftine pt ca nu este cazul, mie personal chiar mi se pare o super chitara, arata foarte bine, suna foarte bine , dar ce-l mai mult imi place ca este inobilata de patina timpului, stiu ce spun pt ca am pus mana de cateva ori pe ea, deshi sunt fan ca, chitara sa fie sunburst ash fii oricand fericit ca aceasta chitara sa-mi ajunga in proprietate. MEGA CHITARA si Hariga mega om :)

Ca sa fiu si la subiect , eu consider ca Fender-ul este o chitara mult mai versatila decat Gibson-ul, adica se poate canta chiar orice cu un Fender, acum depinde de configuratzia lui, dar chiar merge la orice, eu ca si forma a chitarii si ca fan Gibson Les Paul ( care dupa parerea mea este cea mai frumoasa chitara construita vreodata) , trebuie sa recunosc ca Fender Stratocaster este cea mai versatila chitara , dar asta este doar parerea mea personala.

 

exact..fender e cea mai versatila :)..deaia cel mai bine ar fi sa mergi si sa stai o zi sa incerci chitar si apoi sa ti iei..ca asa pe net..te uiti la detalii si la nu stiu eu mai ce..dar cel mai bine e sa o poti proba inainte :)

Link to comment
Share on other sites

Fuck versatility :) Eu cint cu un singur sound si ala il gasesc numai la un Les Paul. Cine vrea versatilitate sa-si ia Variax :)

Pentru cine nu stie,Variax este prima chitara din lume cu procesor incorporat.Are peste un milion de sounduri,si toate sunt de rahat :)

Link to comment
Share on other sites

Pentru cine nu stie,Variax este prima chitara din lume cu procesor incorporat.Are peste un milion de sounduri,si toate sunt de rahat :)

 

Da bre, dar sint un milion :)

 

Bine glumim, dar nu inteleg de ce se tot arunca faza asta cu versatilitatea. Stratul e strat si LP e LP. Daca vrei amindoua soundurile oricum trebuie sa-ti iei pe amindoua.

Link to comment
Share on other sites

Pentru viitoarea discutie LIVE Rares -Hariga ce va avea loc curand ( hehe) m-a rugat Hari sa postez aceasta epistola .El nefiind obisnuit cu d'ale forumurilor are o retinere de a se inscrie , dar sper ca se va mai razgandi.

 

 

 

Karpi, sa shtii ca m-am framantat mult dupa catalogarea chitarii mele ca fiind "cel mai prost Gibson din cate am vazut" de catre un dealer de Gibson pe care, eu in sinea mea il consideram un prieten !

Referitor la ce zice Rares (midnight rider), cu privire la straturile din care-i facut LP shi la unghiul sub care-i prins griff-ul de corp, nu-mi permit sa comentez competentza shi experientza luthierilor de la firma GIBSON, care au conceput modelul LES PAUL CUSTOM, . . ...iar privitor la serie, din cate shtiu eu, despre ultimele 3 pozitzii din serie "designation and/or instrument rank", am gasit scris ca se refera la detalii de finisaj - culoare shi rank, deci nu e chiar "vrajeala maxima" cum afirma jignitor Rares !

De fapt asta n-are atata importantza, poate verifica oricine pe net, la anul 1979 , care era semnificatzia cifrelor din serie . . . iar in privintza celor spuse de Rares, ca "nu are cum sa aiba sunetul clasic de Les Paul" , e corect, din moment ce nu e vorba de modelul LP STANDARD, care-i fara stratul de dedesubt, ci de LP CUSTOM care-i mai groasa, avand inca un strat, deci normal ca suna diferit - precizari pentru tine Karpi, ca Rares sigur le shtie pe astea !

Ce nu intzeleg nici acuma, e de ce a facut Rares aceasta afirmatzie de discreditare a chitarii mele, pe forumul pe care se uita shi majoritatea elevilor mei de chitara ?

Valoarea oricum nu i-o schimba, . . . ei ma-ntreaba cum sta treaba, ca shtiau ca chitara mea-i O.K. , . . . sunt pus intr-o situatzie neplacuta . . . la ce foloseshte asta ?

Mai ales ca nu am avut niciodata vreo discutzie in care sa-l fi suparat cu ceva pe Rares? Dimpotriva, l-am admirat pt. maniera de cantat, pt. tonul sanatos shi l-am dat exemplu multora care filozofau cu privire la sound-urile de chitara.

Era mult mai O.K. sa zica ca lui nu-i place chitara mea, decat ca-i cea mai proasta pe care a vazut-o, mai ales ca nu-mi amintesc sa fi cantat vreodata pe ea !

E pacat ca un astfel de stil sa planeze asupra relatziilor bune existente de atatzia ani, intre doi oameni care ar trebui sa puna la dispozitzia celor interesatzi experientza lor , nu sa posteze afirmatzii neconstructive pe forum !

Karpi, asta nu vine in sprijinul insistentzelor tale de a intra sa discut pe RGC !

 

Sper ca urmatoarea opinie va fi postata in direct si scap de calitatea asta cam neconfortabila de mesager .

Link to comment
Share on other sites

Da bre, dar sint un milion :)

 

Bine glumim, dar nu inteleg de ce se tot arunca faza asta cu versatilitatea. Stratul e strat si LP e LP. Daca vrei amindoua soundurile oricum trebuie sa-ti iei pe amindoua.

 

Am mai scris si eu de mai multe ori ..

 

Chitaristi au mai multe chitare . Mai multe din acelasi tip fiecare cu setare diferita ( grosime corzi , setare actiune ( high), c vibrator blocat , cu vibrator in functiune, ptr shred, ptr slide , ptr rythm ..

 

Si toate acestea cate un set din fiecare tip mai important de chitara .

 

Se ajunge usor la 100 chitare ptr un studio ca lumea .

 

Chitaristul are nevoie de un anumit sound ptr un pasaj ia chitara setata corespunzator si are soundul natural clar fara a strica raspunsul dinamic su procesare elctronico-digitala.

Cred ca am mai scris , prietenul meu Boitza ( Alex Perin) avea un studio in germania , si a cumparat cand a fost acasa in Timisoara o chitara Reghin Hora din placaj din acea 3/4 mica ( urata ) , din acea pentru copii .Eu am crezut ca nu-i sanatos la minte ..hehe.Apoi mi-a explicat : ...."am nevoie la o piesa de doua sunete de "placaj" si nu am din ce sa scot asa ceva de acea am cumparat placajul acesta pentru acele cateva acorduri"

 

De acest lucru m-am convins pe deplin numai dupa vre-un an de inregistrari acasa cu PC-ul ,timp in care pas cu pas mi-am demolat vechile "conceptii" pentru recording chiar daca ele erau multe valabile pentru sonorizare live si o sonoritate mai redusa ca si varietate dat fiind impossibiliatea de a instala 16 chitare cu 16 chitaristi ca fiecare sa intervina a momentul dat cu soundul si passajul necesar in pieasa.

 

Asa ca se ajunge si la chitarele versatile un fel de toate ptr toti cu care o scoti cumva pe scena , dar nu mai putem vorbi de sunetul super este doar o rezolvare de nevoie .

Tot asa cum se canta pe cotetze de 30W hardcore pe scene mari ,nu prea se transporta in turneu sau ptr un singur concert o tona de statii de ca sa ai cel putin 100W adecarati pe scena la fiecare instrument.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Pentru viitoarea discutie LIVE Rares -Hariga ce va avea loc curand ( hehe) m-a rugat Hari sa postez aceasta epistola .El nefiind obisnuit cu d'ale forumurilor are o retinere de a se inscrie , dar sper ca se va mai razgandi.

 

 

 

Karpi, sa shtii ca m-am framantat mult dupa catalogarea chitarii mele ca fiind "cel mai prost Gibson din cate am vazut" de catre un dealer de Gibson pe care, eu in sinea mea il consideram un prieten !

Referitor la ce zice Rares (midnight rider), cu privire la straturile din care-i facut LP shi la unghiul sub care-i prins griff-ul de corp, nu-mi permit sa comentez competentza shi experientza luthierilor de la firma GIBSON, care au conceput modelul LES PAUL CUSTOM, . . ...iar privitor la serie, din cate shtiu eu, despre ultimele 3 pozitzii din serie "designation and/or instrument rank", am gasit scris ca se refera la detalii de finisaj - culoare shi rank, deci nu e chiar "vrajeala maxima" cum afirma jignitor Rares !

De fapt asta n-are atata importantza, poate verifica oricine pe net, la anul 1979 , care era semnificatzia cifrelor din serie . . . iar in privintza celor spuse de Rares, ca "nu are cum sa aiba sunetul clasic de Les Paul" , e corect, din moment ce nu e vorba de modelul LP STANDARD, care-i fara stratul de dedesubt, ci de LP CUSTOM care-i mai groasa, avand inca un strat, deci normal ca suna diferit - precizari pentru tine Karpi, ca Rares sigur le shtie pe astea !

Ce nu intzeleg nici acuma, e de ce a facut Rares aceasta afirmatzie de discreditare a chitarii mele, pe forumul pe care se uita shi majoritatea elevilor mei de chitara ?

Valoarea oricum nu i-o schimba, . . . ei ma-ntreaba cum sta treaba, ca shtiau ca chitara mea-i O.K. , . . . sunt pus intr-o situatzie neplacuta . . . la ce foloseshte asta ?

Mai ales ca nu am avut niciodata vreo discutzie in care sa-l fi suparat cu ceva pe Rares? Dimpotriva, l-am admirat pt. maniera de cantat, pt. tonul sanatos shi l-am dat exemplu multora care filozofau cu privire la sound-urile de chitara.

Era mult mai O.K. sa zica ca lui nu-i place chitara mea, decat ca-i cea mai proasta pe care a vazut-o, mai ales ca nu-mi amintesc sa fi cantat vreodata pe ea !

E pacat ca un astfel de stil sa planeze asupra relatziilor bune existente de atatzia ani, intre doi oameni care ar trebui sa puna la dispozitzia celor interesatzi experientza lor , nu sa posteze afirmatzii neconstructive pe forum !

Karpi, asta nu vine in sprijinul insistentzelor tale de a intra sa discut pe RGC !

 

Sper ca urmatoarea opinie va fi postata in direct si scap de calitatea asta cam neconfortabila de mesager .

In primul rand vreau sa-mi cer scuze fata de Bujor Hariga care a luat-o ca pe un afront personal.Nu e vorba despre asta,si il admir si acum la fel de mult pe Hariga cum il admiram in tinerete.Nu are legatura cu problema in discutie.Imi pare rau ca el o ia ca pe o jignire personala.Nu am intentionat asa ceva,imi cer inca odata scuze,mai ales nu vreau sa stirbesc cu ceva autoritatea si competenta lui Hariga ca dascal !!!!

Revenind la instrumentul in cauza,un instrument cu asa numitul "pancake body",inovatie considerata rusinea firmei Gibson,care pentru a reduce costurile modelelor Les Paul De Luxe si Custom,iar incepand cu anul 1976 si la modelul Standard,care pana in "76 nu s-a mai produs,a introdus corpul din doua bucati mai subtiri de mahon,si intre ele una foarte subtire din artar,aceasta,impreuna cu cealalta decizie rusinoasa de a schimba unghiul pegheadului (deci nu al gatului fata de corp,cum gresit a inteles D-l Hariga) au fost luate in timp ce Gibson era proprietatea Norlin,o companie de ciment malaieziana :).Cea mai grava,insa,care denota clar nepriceperea managementului de atunci este fabricarea gatului din alt material decat mahonul,si anume din artar.Modelul LES PAUL CUSTOM a fost introdus in 1954,si ,la baza,era un model fara top din artar,ca si modelul STANDARD.In conceptia initiala ,CUSTOM era un model din mahon masiv,o singura bucata.Maii tarziu,in 1968 s-a introdus topul de artar p0este bucata de mahon masiv.In anii '70,deja CUSTOM era din pancake body,si cu top de artar.Aceste schimbari NU AU FOST INITIATE de lutierii de la Gibson,ci de conducerea firmei,care nu avea nici o treaba cu lutieria si nu stiau mai nimic despre chitari.Ele au avut ratiuni PUR comerciale. Intre LP STANDARD si LP CUSTOM nu exista nicio diferenta de grosime,ambele chitari au fost si sunt si acum la fel de groase,doar ca LP CUSTOM are binding si pe spate,iar Standard nu. LP STANDARD a trecut si el la "pancake body" in 1976,dar gat de artar nu a avut.Unghiul pegheadului s-a schimbat si pentru acest model.Nu este corect cum ca LP CUSTOM ar mai avea vreun strat sau ar avea alta componenta a corpului.

Cat despre serial number,dupa 1977 ,este clar ca lumina zilei in ce fel se interpreteaza un serial de LP :)

Iata explicatia lui George Gruhn,cel mai mare specialist in vintage din intreaga America :

post-690-1222307530_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Karpi cata dreptate ai cu acele sunete pe care le cauta lumea pentru anumite pasaje din piese.

Peter T.- de la Pain (un om cu o valoare inestimabila in materie de muzica,cu studio personal la care trag trupe foarte renumite,cu contracte cu NuclearB. si alte case de discuri ,primele din lume)-pentru o piesa avea nevoie de un sunet de bass mai aparte si din magazin in magazin a gacit ce ii trebuia...un bass no-name la 200euro

Asta asa ca o paranteza.

Edited by BCRich
Link to comment
Share on other sites

Tu ca ''samsar'' asta este sub forma de gluma, sper sa nu supere cel vizat, nu ar trebuii sa lauzi chitarile Gibson? mie personal la un moment data mi-a trecut prin cap ca modelul Studio care este placat numai pe fatza pe fatza si la care cred ca placajul este mai subtzire decat la Standard, ar trebuii sa fie teoretic cel mai bun, am incercat 3 bucatzi si sunau mai prost decat un Epiphone Les Paul Standard cu doze de pe un Elitist, nu mi-a venit sa cred, eu chiar consider ca Gibson Les Paul este cea mai frumoasa chitara, am incercat si Standard original, am incercat si chitara lu Adi Barar 1960 reeditare, care vreau sa zic aici ca este originala 100% si m-a mirat afirmatzia lu Rares ( poate tu ai vazut alta chitara sau cine stie de ce chitara vorbesti tu) sunau ok, in Tm mai este un Gibson a lu chitaristu de Quo Vadis, foarte fainutza si aia, dar mie personal chitara lu Hariga mi se pare ca suna mult mai bine, poate mainile lu Hariga sunt mai shirete la cantat, nu stiu, mie chiar imi place chitara lui, probabil ca si chitara ta Rares o sa-mi placa la nebunie daca o incerc, ca este clar ca ai avut de unde sa alegi si mai ales ai stiut tu ce sa alegi. Acum chestia care mie personal nu-mi place, este descreditatea chitarilor altor oameni, nu ajuta pe nimeni la nimic, doar ne suparam si ne certam intre noi in loc sa fim totzi tovarashi, pe mine personal nu ma intereseaza daca cineva zice ceva de chitarile mele, mie-mi placa si consider ca asta este cel mai important lucru, acum ca eu sunt 0 la cantat pe chitara, asta este alta treaba, dar fiecare cu instrumentele si cu talentul nostru, sa lasam chitarile si degetele sa vorbeasca pt noi acolo unde este cazul. Sper ca aceasta discutzie ce a avut loc aici pe forum sa aduca mai multa intzelepciune si mai multa tolerantza intre noi, ar fi de dorit sa aduca prietenie, suntem un grup restrans, concurentza nu este asha de acerba cum vrem noi sa lasam sa se creada, inainte de anii 90 si o buna bucata de la inceputul lor, era o daruire si o prietenie benefica pt toata lumea, fiecare roacker ca stia un acord il arata la toata lumea, totzi erau prieteni si se ajutau intre ei, se pare ca o data cu trecerea anilor totul s-a schimbat, goana dupa bani si asha zisa faima ne invrajbeshte tot mai tare intre noi. Un om cu cat este mai bun cu atata este mai modest, modestia nu este o rushine cum deja am ajuns noi sa credem, este o virtute. Eu personal recunosc ca am intrat initzial pe acest sait sa fac mishtouri de unu si de altu, dupa care am mai si vandut cate ceva, am mai si cumparat, mi-am facut si nishte prieteni buni cu care vorbesc aproape saptamanal deshi nu ne-am vazut niciodata, probabil ca mi-am facut si ceva dushmani, ca doar sunt om, nu sunt perfect, ideea este ca acest sait m-a ajutat sa-mi vad unele laturi negative, astea cu mishtourile si jignirile, deci pt mine in final a fost o evolutzie prezentza pe acest forum, consider ca am avut numai de cashtigat si am de cashtigat in continuare, cunosc oameni noi, invat lucruri noi sau chiar lucruri vechi dar pe care eu personal nu le stiam. Ca o concluzie finala'' este loc pentru toata lumea si aici pe forum si pe pamant'' :)

Edited by robertimis
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.