www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Guitar Effects


jimmix
 Share

Recommended Posts

hai bah felix ca deja devine plictisitoare faza asta cu digitalu si analogu. tu de exmp ai o mie de efecte digitale si procesoare de sute de euro, nu? si la ce iti folosesc. acuma serios. cate din efectele alea le folosesti? zici de comoditate. ok. dar de cate ori pleci prin tara sa canti ca sa iti fie asa greu de carat un amp pe lampi sau 5 pedale. ca in buc nu cred ca-i o problema sa te cari cu sculele.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

n-am vrut sa spun decat ca o distorsiune facuta cu cap pe un procesor de ultima generatie face pipi pe digitech shit. si de plecat prin tara plec cam des si nu singur. si chiar si daca am de carat un cub de 50 w e complicat. dupa 10 ani de carat scule o sa iti dai seama de ce. si da, prefer sa am 10.000 de posibilitati de combinare ale sunetelor si efectelor decat o pedala de 5 lei si sa ma mandresc cu ea ca e analog... nu e nimic analog in pedalele voastre. multa bafta.

Link to comment
Share on other sites

si totusi stau si ma intreb de ce aia de afara or fi mai tampiti ca noi de nu canta pe procesoare. ma refer la distors strict. nu la delayuri si alte treburi dastea. de ce se merge pe amp cu un eventual overdrive in fata lui si nu pe simulari... conteaza f mult siomul care isi face tonul pe chit. am vazut gagii care canta pe boss gt6/8 si le suna cat se poate de mediocru chitara si am vazut si sound din 2 pedale care rupea. si nu e chestie de gusturi ci de stilul abordat.

Link to comment
Share on other sites

true. un buluc de efecte inseamna de obicei compromis.plus ca muzica de obicei inseamna sa zdrangani nu sa tot scrolluiesti prin meniuri.cei de la boss/pod/dijitec sunt maestrii in a-l face pe chitarist mai mult sa stea aplecat si sa butoneze ,decat sa just plug an play.lucrurile bune sunt simple

intotdeauna,deocamdata, o pedala analogica de od sau dist suna mai cu coi si mai real.

rat-ul e cel mai tare din punctul asta de vedere.wylde recomanda boss-ul , gilby clarke folosea rat(probabil ca asta e cea mai folosita, impreuna cu tubescreamerul si evenual ds1) vai si satch folosesc ds1...desi cei mai multi chitaristi consacrati folosesc the real shit, adica un amp calumea cranked.

distorsul adevarat sta in volum si in lampi.din punctu asta de vedere digitalul totusi inca mai are de lucrat.

efecte de ambianta digitale sunt ok.iar in privinta modulatiei, tot analogu e cel mai tare.dar nu asa evident ca in privint od/dist.

Link to comment
Share on other sites

"plus ca muzica de obicei inseamna sa zdrangani nu sa tot scrolluiesti prin meniuri.cei de la boss/pod/dijitec sunt maestrii in a-l face pe chitarist mai mult sa stea aplecat si sa butoneze ,decat sa just plug an play.lucrurile bune sunt simple"

 

:):)

 

E greu de folosit si creierul, nu? Asta am urit visceral la majoritatea muzicienilor - mult dat din instrument si putina gindire. Pare ca nimeni nu-si da seama ca daca folosesti si creierul pe linga talent, sensibilitate si inspiratie, s-ar putea sa ajungi sa atingi adevaratul scop al muzicii - cunoasterea. Pentru cei ce stiu voi adauga un nume al acestei cunoasteri, care este Sophia.

Auzi, just plug and play. Man, esti in stare sa cinti blues negru atit de fain, incit sa nu pari Microsoft cu afirmatia asta?

:):(B)

Link to comment
Share on other sites

Este acolo si un sambure de adevar...

Fiind pagan inca in materie de multi-ciumega-efecte-procesoare, lasand la o parte dilema sunetului analogic/digital, am constatat, cand am incercat sa cant prin GuitarRig ,ca efectiv mai mult am butonat la efecte decat am cantat la chitara :):) Deci practic atunci cand ai mai multe optiuni pierzi mai mult timp sa alegi :( , sa butonezi si sa ras-butonezi. La o pedala cu 3-4 potentiometre te plictisesti repede de butonat si te apuci de cantat :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

:):)

 

E greu de folosit si creierul, nu? Asta am urit visceral la majoritatea muzicienilor - mult dat din instrument si putina gindire. Pare ca nimeni nu-si da seama ca daca folosesti si creierul pe linga talent, sensibilitate si inspiratie, s-ar putea sa ajungi sa atingi adevaratul scop al muzicii - cunoasterea. Pentru cei ce stiu voi adauga un nume al acestei cunoasteri, care este Sophia.

Auzi, just plug and play. Man, esti in stare sa cinti blues negru atit de fain, incit sa nu pari Microsoft cu afirmatia asta?

:):(B)

 

FARA COMENTARII ! ;)

Link to comment
Share on other sites

Comentariile ieftine ca nu-ti trebuie mai mult de o pedala si un amplificator sunt pentru fraieri. Daca voi credeti ca Satriani canta pe DS-1 de 50$, va inselati amarnic. N-am spus nici o clipa ca sunt adeptul procesoarelor 100% dar sa canti doar pe o pedala e o limitare a orizontului muzical. Nu mai ridicati in slavi chitaristi care rup chitara in 2 si suna demential pe orice. Acolo e vorba de mana 99%. Va veti trezi peste 10 ani ca nu aveti decat un sunet bashit si nu cantati decat 3 note de toata jena. Daca nu era Hendrix sa combine zeci de efecte ca sa obtina acel sound specific, sau daca nu era van halen cu flangerul lui celebru se alegea praful de chitara.

 

Nu neg ca nu exista procesoare de toata jena. Dar ca sa veni sa-mi spuneti dupa 1 an de cantat acasa ca pedala voastra de 50$ suna mai bine decat un procesor de 500$ doar pentru faptul ca e analog, mi se pare jenant. Mai pune-ti mana si informati-va, testati tot ce va pica in mana si fiti obiectivi. Nu va lasati influentati de reclamele ieftine facute sa vanda pedale din plastic in tari din lumea a 3-a.

 

Nu neg ca un amplificator pe lampa nu are sunet specific, dar oare cine sunteti voi, care habar nu aveti cum suna un amplificator pe lampa adevarat si in conditii optime de cantat, sa spuneti ca sesizati clar diferentele dintre un amp pe lampa si unul pe tranzistori? Sa fim seriosi si sa ne vedem lungul nasului. Fiecare canta pe ce ii place si cum ii place. Daca voi credeti ca afara trupele se plimba cu amplificatoarele pe tren si le care ei singuri, e problema voastra. N-am intentia sa car pe tren un amplificator de 50 kg care are 1 singur sunet si care preluat prost va suna foarte prost pe fata. Prefer un procesor decent de maxim 5 kg in care am o infinitate de combinatii posibile si din care pot sa scot si cel mai simplu sunet de pedala digipartz "analog" si cel mai complicat sunet cu cata compresie, delay si reverb etc vreau eu.

 

Nu inteleg de ce vi se face pielea de gaina cand pronuntati cuvantul digital? In cele mai mari studiouri din lume se INREGISTREAZA DIGITAL, nu mai lucreaza nimeni cu banda de magnetofon. Au trecut vremurile alea. Ganditi-va la Steve Vai care are un camion de procesoare in spate si tot nu e multumit de cum ii suna chitara. Fiecare stil muzical are sunetul lui caracteristic.

 

Urmatoarea investitie pe care o voi face va fi un set de pedale de la Marshall. O sa va intrebati de ce ?... Pentru ca pedalele alea imi plac cum arata si nimic mai mult. Le voi tine acasa si ma voi trezi cu ele in fata ochilor dar nu ma voi baza niciodata pe ele in concert. Dezavantajele lor sunt clare: brum, moare bateria cand nu te astepti, cablurile de legatura pot crapa oricand, ca sa le comanzi iti trebuie o scula pe care o amintea mibu intr-un topic foarte interesant despre rack-uri, nu poti sa controlezi decat o pedala pe apasare cea ce face tot ansamblul foarte greoi de controlat etc.

 

Cam asta am avut de spus. Nu mai comentati aiurea ca nu stiu ce procesor e digital. Da, e digital dar scot din el ce vreau eu atat timp ca stiu ce sunet imi trebuie.

 

multa bafta

 

semneaza: I, Robot.

Link to comment
Share on other sites

... si ca o completare: am cantat ani de zile pe o pedala si pe un amp si am fost foarte multumit de sunetul pe care il aveam atunci. Intr-o zi mi-am dat seama ca am nevoie si de un compresor (mi-am luat compresor pedala), mai tarziu am avut nevoie si de un reverb (alta pedala), apoi de delay (alta pedala), flanger, chorus bla bla bla. Ideea e ca aveam pe o placa hand/home made cam 8 pedale de toate natiile. Concluzia a fost ca oricum le-ash fi montat, ba se rupea un fir de alimentare in mijlocul concertului, ba se rupea un cablu de conexiune dintre 2 pedale, ba crapa una din ele etc. Pana si pedala wah Jim Dunlop care e facuta ca un tanc ajunsese sa faca figuri. Am renuntat la pedale si la timpul pierdut cu lipit cabluri, tinut minte setari pe care oricum pe scena le schimbam ca de fiecare data amp-urile din spate erau altele sau reparat placa care le tinea pe toate impreuna. Ca sa nu mai spun ca nu m-am nascut ca voi cu nu stiu ce amp marshall cu 10 lampi in V pe scena, de multe ori cablul de iesire de la pedala intra direct in mixer si sa vezi acolo nebunie si sunetisti dezinteresati. Astea sunt motivele pentru care am ales procesor si nu pedale. il doare fix in pix pe ala din public daca tu canti pe pedala sau procesor. Atat timp cat tu canti bine pe el nu-l intereseaza altceva si oricum nu face diferenta intre un amp pe lampa sau unul pe tranzistori. Habar nu aveti ca unul dintre chitaristii nostri pe care voi il admirati profund a cantat live cu zoom 505 si nimeni nu si-a dat seama de chestia asta.

Nu cred ca ii convine nimanui sa se care de la Bucuresti la Timisoara sau Iasi cu un amp de 50 kg sau un head de 20 kg si sa se trezeasca pe scena ca pe sunetist il doare fix in ###### de amp-ul vostru maretz si ca orice veti face veti canta tot pe sunetul headliner-ilor sau chiar mai rau, direct in mixer.

 

Wake up people, lasati bullshit-urile deoparte si puneti mana pe chitara, nu mai cautati nu stiu ce sunet ca oricum nu-l veti gasi cantand 2 ore pe saptamana in timp ce va uitati la telenovela preferata.

 

Ca fapt divers sunetul meu de distorsiune pe GT8 este alcatuit din urmatorul lantz: chitara - procesor (sim amp - sim cabinet - eq) - statie. In functie de nevoi mai adaug cate un delay, reveb etc. N-am 5 pedale de distorsiune in serie si 4 simulari de amp. Ce vi se pare asa complicat? Va place sa sunati prost si banal din cauza unei pedale de 2 lei? E problema voastra. i rest my case.... for real.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mircea19

din ce am auzit eu pana acum si din ce am vazut pe la concerte toata lumea canta pe procesoare sau multiefecte cum vreti sa le spuneti... daca sti sa-l setezi si cel mai varza procesor suna bine bagat intr-un amp bun.... pedalele alea nu fac nici macar cei 5 lei de care vorbea felix singure.... bagate intr-un amp poate mai vb...dar direct in mixer suna naspa toate.....

pe cand un procesor bun (adica sa aiba niste amp sim si cab sim ) suna super bine bagat in amp.. si suna la fel de bine bagat in mixer ....

 

- alta problema .. cati dintre chitaristi de la noi se cara cu ampu la concerte? pai aproape nici unu...( binenteles aici vb de trupe mici nu de iris , holograf.. etc ) eu de ex ma car cu ampu si cabu dar ma doare spatele de atata carat.... si ma car dintr-un singur motiv... procesoru meu e incorporat in head....

 

- eu n-as da un procesor bun pe 10 pedale care fac cam aceiasi bani.... un boss gt-8 e 500 euro sau 800 varianta de rack si o pedala buna pleaca de la 60 de euro ....

Link to comment
Share on other sites

pai mah felix, daca tot ai atata experienta in spate si noi astia de cantam la chit 2 ore pe saptamana suntem niste profani, de ce ajungi sa spui ca oricum daca te duci in alt oras degeaba te cari cu sculele tale ca oricum nu te baga nimeni in seama. in ziua de azi sa stii ca se pot pune niste conditii inainte sa te duci undeva sa canti. credeam ca stii treaba asta. si daca nu ti se ofera acele conditii minime nu e asa greu sa zici pas unui concert. e destul de simplu. nu zic sa ceri cine stie ce minuni de scule pe spate insa un minim se poate cere si nu este greu de obtinut. nu ti se ofera bafta si gata. si asa elimini posibilitatea unor surprize neplacute cand ajungi in capatu celalalt al tarii. bafta

Link to comment
Share on other sites

Guest Mircea19

cred ca nu e vb de scule.... mai degraba de lipsa de profesionalism a sunetistului....

 

care apropo in cazu in care canti in deschidere ....isi baga p in sunetu tau...

 

intelegi...

 

ca ex: MS a stat la proba 30 de minute noi care am cantat in deschidere am stat fix 5 minute...

Link to comment
Share on other sites

Symbolic, exista asa zise sushe la care e bine sa canti ca te vede poporul unde nu se fac probe de sunet si nici nu poti sa mishti nimic din sculele de pe scena, ce sa ma zic de montat amp-uri. Motivele?

 

1. Pauza dintre trupe trebuie sa fie de maxim 5 minute

2. 90% trupe fac playback

 

Unde?

 

Festivale de bere, de vin, de votca si alte d-astea. Sa te vad io acolo cum pui tu conditii avand in vedere ca te duci sa canti pe o bere la halba si dupa tine vine nu's ce trupa de dance care isi ia 500$ de om.

 

Daca vrei sa vb de cluburi, vb de cluburi. Cluburile din Bucuresti si in general Romania (cu mici exceptii) nu au sunet. Au doar o cvasi instalatie bergenbier / handmade si un sunetist cu bashini in cap care nici nu stie care e spectrul de frecvente pentru voce. Primul pe care il aud ca imi zice ca e inginer de sunet il troznesc de nu se vede. Am vazut ingineri de sunet cu scoala (nu romani) pe viu si am ramas masca cand am vazut ce fac aia din gioarsele de scule romaneshti. Deci in conditiile astea nu ma voi cara nici in ruptul capului cu un viitor marshall pe lampa intr-un club din Romania... efortul e prea mare iar compensatiile materiale si sufleteshti prea mici.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mircea19

apropo de costuri,... pe mine ma costa benzina in jur de 20 ron intr-o zi cu concert ... si daca beau si o bere...sa zicem inca 5 ron.. =25 ron da? ... atat se castiga de om prin cluburiile din bucuresti cu mici excepti ce nu depasesc 50 de ron ....asa ca e mai simplu si mai eficient sa-ti bagi procesoru-l intr-un ghiozdan si chitara o iei in mana si vii cu metro la concert... dar sa te vad cum vii tu cu un cab 4*12 la concert cu metroul :) nici nu vreau sa ma gandesc ...

Link to comment
Share on other sites

cand v-aud cu "analogul" asta fantastic imi vine sa renunt la forumul asta... cantati fratilor pe radio cu galena ca tot analog e :)

ba...deci lam luat second cu 1.5 mil, nou ii 2.4 mil, si suna distorsu mai bine ca la orice multieffect ieftin, io nam bani de boss gt6 ca sa sune la fel de bine si sa mai am inca 100 de alte efecte care nu imi trebe...daca stiam ca ii atata scandal pe atata afirmatie nu ziceam nimic....oricum io nu ma duc la concerte ca voi ca is un copil care canta la el acasa, ok? procesoarele digitale is cele mai bune nimic nui mai bun ca alea , aveti dreptate.... amu sunteti fericiti? acuma ii bine?

Edited by ciuci
Link to comment
Share on other sites

omule, discuia asta e mai veche si oricum nu isi are rostul aici.

 

@felix, ce draq cauti la festivalu berii etc? scoti bani cu trupa si va obliga imnpresarul sa cantati acolo ca se plateste bine? daca da atunci no comment. daca raspunsul este nu, where's the dignity? si cu asta am incheiat discutia asta.

 

ca sa fiu cat de cat ontopic, mie-mi place cum suna voodu valve din proc din gama aia de pret. noroc

Link to comment
Share on other sites

 

E greu de folosit si creierul, nu? Asta am urit visceral la majoritatea muzicienilor - mult dat din instrument si putina gindire. Pare ca nimeni nu-si da seama ca daca folosesti si creierul pe linga talent, sensibilitate si inspiratie, s-ar putea sa ajungi sa atingi adevaratul scop al muzicii - cunoasterea. Pentru cei ce stiu voi adauga un nume al acestei cunoasteri, care este Sophia.

Auzi, just plug and play. Man, esti in stare sa cinti blues negru atit de fain, incit sa nu pari Microsoft cu afirmatia asta?

:):):)

 

hai ca esti nostim.

nu m-ai inteles, da asta e...raspunde-ti singur la intrebare.poate te ajuta sa intelegi ce vroiam sa spun :(

sa inteleg ca tie iti place mai mult sa studiezi fenomenul flange sau wah etc sa vezi ce face asta sau aia .da la chitara mai canti asa, din cand in cand, sau toata ziua te ocupi cu rotitul butoanelor?sau tu canti dance?

crede-ma ca astea le inveti in timp si CUNOASTEREA vine de la sine pe masura ce avansezi si descoperi, dar si ca o conditie sine qua non a cantatului.

ca sa nu mai vorbim ca parametrii si calitatea in general e mai buna analog asa ca doar asa stii si tu concret cum suna intradevar:asa sau asa, sau asa sau asa

un tehnician de sunet care stie tot ce misca in privinta laturii tehnice a muzicii nu-si spune muzician.

n-are nimic din ce-am spus eu de-a face cu ignoranta sau comoditatea.

Link to comment
Share on other sites

Mi-am luat si eu pana la urma un efect de fapt un procesor de sunet: E un DigiTech RP50 ce parere avetzi ? A si apropo am bagat din procesor de sunet direct in boxe :) faca calculator si aufi ce sunet ! nu este adevarat. !!! :)

Check out the foto. Spunetzi si mia daca e ceva bun ca doar atat mi-am permis sa imi iau. Multzam

post-854-1134228131_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da, si eu cred ca deviaza uneori discutia asta.. tot timpul trebuie sa existe doua tabere: analog vs digital.Parerea mea este ca "Frate, fiecare cu ce-i place".. uitati-va la cargo.Pe ce canta... si nu iau alte scule pentru ca le place cum suna asa.Eu personal sunt fanul amandurora atata timp cat suna bine.Acum pot veni si comentarii rautacioase de genul "Nu poate sa sune bine daca e digital", dar mai mult conteaza daca iti place tie, si la fel de importanta daca se potriveste cu restul formatiei.

 

Cat despre digitech... am o parere foarte proasta despre ei, atat la multi effects cat si la pedale.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.