www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Efecte în Conexiuni Paralele


mirceab
 Share

Recommended Posts

Asearã am fãcut, în sfârºit, experimentul pe care mi-l propusesem de ceva timp: conectarea în paralel a efectelor de chitarã. Multe dintre rezultatele sonore obținte dovedindu-se mai interesante decât în cazul cascadãrii (înserierii) efectelor, m-am gândit sã împãrtãºesc aceastã experiențã, pentru uzul celor interesați sã încerce sonoritãți complexe ºi deosebite. (Cu puținã imaginație ne putem apriori face o idee despre alãturarea unui „distortion” lângã un wah-wah, sau un echo, sau un phaser, însã acestea aplicate chiar semnalului curat al chitãrii. Auzind, deci, asearã cum sunã chitara astfel „preparatã” mi-am zis – ºi vã zic – încercarea chiar se meritã!)

 

Procedura: Se pune un spliter la semnalul/cablul din chitarã, iar cele douã canale astfel create se duc fiecare la câte o intrare a douã efecte (sau la intrãrire a douã lanțuri de efecte, ºi astfel reuºim o combinare serie-paralel). Ieºirile celor douã “canale” se introduc apoi în aplificatorul de chitarã (sau în mixerul de concert/studio, sau chiar în douã intrãri ale plãcii de sunet a unui PC). Dacã aveți amplificator cu douã intrãri de chitarã este OK. Dacã aveți doar o intrare de chitarã ºi una de CD este aproape OK (puteți compensa “neliniaritatea” specificã amplificatorului de chitarã fie prin comutarea în modul “live” al (multi)efectului care intrã aici, fie prin efecte adiționale. Dacã lucrați cu un mixer, cred cã deja aspectele de reglaj/adaptare vã sunt banale.

 

P.S. Înainte de a posta acest topic am cautat pe forumurile RGC dacã au mai existat discuții privind conectarea în paralel (sau mixt) a efectelor de chitarã. Dar n-am gãsit nimic. Însã e posibil ca astfel de combinații sã fie deja în “exploatare” pentru mulți chitariºti, precum se poate ca multi-efectele avansate (precum G-Force de la TC Electronic) sã includã combinații serie-paralel. Dacã aveți ºtiințã despre aºa ceva vã rog sã-mi dați de ºtire (eventual sã-mi spuneți ce pãrere v-a fãcut conectarea în paralel a efectelor).

Edited by mirceab
Link to comment
Share on other sites

mie mi se pare foarte interesant topicul asa ca rog pe cei mai priceputi in ale pedalelor sa-si descrie lanturile de efecte, cum le-au conectat ei, alte modalitati de conectare, ce inseamna in serie, in paralel etc. etc. nu ma refer la TON, ma refer strict la partea tehnica, cablaraie, brick'uri si trafuri, intrari de amp - loop'uri

 

poate s-a mai discutat pe alocuri, insa as vrea discutii clare, sfaturi practice, experimente, experiente proprii

 

keep it up!

 

ps. apropos, daca nu avem decat o singura intrare, fara vreuna auxiliara - CD&stuff?

 

ps.2 ar fi misto sa se ataseze si poze in acest topic

Link to comment
Share on other sites

...

ps. apropos, daca nu avem decat o singura intrare, fara vreuna auxiliara - CD&stuff?

...

Teoretic ieºirile celor douã lanțuri/efecte s-ar putea conecta si direct printr-un splitter (de genul celui din figurã) care sã atace apoi intrarea unicã a amplificatorului, însã -- cum probabil cã cele douã ieºiri au impedanțe diferite -- dezechilibrul ar face nepracticabilã conexiunea (curentul unei ieºiri ar fi în majoritate absorbit de cealaltã, ci nu de amplificator). Aºa cã trebuie recurs la un preamplificator/mixer cu mai multe intrãri (sau la niºte artificii de electronicã).

post-6630-1205315777_thumb.jpg

Edited by mirceab
Link to comment
Share on other sites

nu vreau sa dezamagesc pe nimeni,dar problema este tratata foarte simplist.acest sistem il numim serial pt, ca efectele sant in serie cu chitara,si paralel pt. ca iesirile efectelor in paralel ci ampul.in felul asta nu se rezolva nimic pt. ca chitara este tot in paralel cu intrarea in efecte si afecteaza drastic sunetul direct.nu mai spun ce inseamna sa legi efectele paralel intre ele.ideea nu este rea,dar rezolvarea este cu totul alta.se construieste un pedalier care functioneaza cam asa;chitara se cupleaza in pedalier si de acolo se spliteaza astfel;un cablu pleaca direct la amp,si unul ataca un tub repetor pe catod care va ataca efectele.in felul acesta nu este afectat de loc sunetul instrumentului;apoi se cupleaza efectele in acest pedalier prin circuite de separare si se mixeaza intre ele.cuplarea pe rand a efectelor[sau combinatii intre ele]se face prin comanda unor relee asistate de un microcontroler pt. care se scrie un soft conform cu dorinta fiecaruia.[diverse combinatii presetate sau pe rand]iesirea mixata a efectelor se va mixa tot primtr-un tub cu intrarea in amp.apoi mai este necesar ca fiecare efect sa aiba un potentiometru de blend pt. a putea regla dupa dorinta dozajul fiecarui efect in parte.mai ramane problema alimentarii[sursa separata pt. fiecare efect]si evident problema buclei de masa.cam asa ar arata explicat la modul simplist un asemenea dispozitiv.o sa fiu intrebat de ce cu tub si nu altfel-este singura metoda prin care se pot face splitari si mixaje fara a afecta sunetul.va dati seama cat costa o asemenea dracie,si se pune intrebarea daca merita investitia pt. nista pedale care costa cat costa!desigur ca va suna cu mult mai bine decat cu un "carnat" de pedale inseriate,dar asta deja este problema fiecaruia.un sfat gratuit;luati un amp de calitate bagati chitara in el si cantati corect.secretul este ca sunetul obtinut sa va induca o anumita stare,o placere de a canta.daca nu o simtiti,a-ti investit degeaba in scule.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu vreau sa dezamagesc pe nimeni,dar problema este tratata foarte simplist.acest sistem il numim serial pt, ca efectele sant in serie cu chitara,si paralel pt. ca iesirile efectelor in paralel ci ampul.in felul asta nu se rezolva nimic pt. ca chitara este tot in paralel cu intrarea in efecte si afecteaza drastic sunetul direct.nu mai spun ce inseamna sa legi efectele paralel intre ele.ideea nu este rea,dar rezolvarea este cu totul alta.se construieste un pedalier care functioneaza cam asa;chitara se cupleaza in pedalier si de acolo se spliteaza astfel;un cablu pleaca direct la amp,si unul ataca un tub repetor pe catod care va ataca efectele.in felul acesta nu este afectat de loc sunetul instrumentului;apoi se cupleaza efectele in acest pedalier prin circuite de separare si se mixeaza intre ele.cuplarea pe rand a efectelor[sau combinatii intre ele]se face prin comanda unor relee asistate de un microcontroler pt. care se scrie un soft conform cu dorinta fiecaruia.[diverse combinatii presetate sau pe rand]iesirea mixata a efectelor se va mixa tot primtr-un tub cu intrarea in amp.apoi mai este necesar ca fiecare efect sa aiba un potentiometru de blend pt. a putea regla dupa dorinta dozajul fiecarui efect in parte.mai ramane problema alimentarii[sursa separata pt. fiecare efect]si evident problema buclei de masa.cam asa ar arata explicat la modul simplist un asemenea dispozitiv.o sa fiu intrebat de ce cu tub si nu altfel-este singura metoda prin care se pot face splitari si mixaje fara a afecta sunetul.va dati seama cat costa o asemenea dracie,si se pune intrebarea daca merita investitia pt. nista pedale care costa cat costa!desigur ca va suna cu mult mai bine decat cu un "carnat" de pedale inseriate,dar asta deja este problema fiecaruia.un sfat gratuit;luati un amp de calitate bagati chitara in el si cantati corect.secretul este ca sunetul obtinut sa va induca o anumita stare,o placere de a canta.daca nu o simtiti,a-ti investit degeaba in scule.

 

Cu ultima fraza iti dau dreptate. In rest n'am inteles aproape nimic... :) (drept e ca nu ma pricep la combinatii in paralel; chiar si alea in serie imi dau batai de cap... :) ).

Ca tot vad ca stii despre ce e vorba imi permit sa pun si eu o intrebare.

As dori sa foloses drive'ul dintr'o statie hibrid (marshall avt50) in starea naturala/nealterata cu alte pedale,etc si sa'l folosesc in paralel cu un proc (boss gt6) cu care vreau sa comut pe clean'uri ceva mai cosmetizate sau pe anumite pasaje de lead. Am inteles ca statia nu are intrari separate pentru varianta care am zis'o. Cineva mi'a spus ca ar exista un fel de comutator/swich sau cum drac s'o numi cu care as putea comuta intre drive'ul statiei si gt6 cand doresc.

Daca ai/aveti cunostiinta despre astfel de swich (unde gasesc/cat costa,etc) as fi recunoscator sa'mi spuneti.Poate si alte variante ar merita luate in seama; asa ca dati cu pareri fara frica..:)

Multumesc! :(

Link to comment
Share on other sites

Cu ultima fraza iti dau dreptate. In rest n'am inteles aproape nimic... :) (drept e ca nu ma pricep la combinatii in paralel; chiar si alea in serie imi dau batai de cap... :) ).

Ca tot vad ca stii despre ce e vorba imi permit sa pun si eu o intrebare.

As dori sa foloses drive'ul dintr'o statie hibrid (marshall avt50) in starea naturala/nealterata cu alte pedale,etc si sa'l folosesc in paralel cu un proc (boss gt6) cu care vreau sa comut pe clean'uri ceva mai cosmetizate sau pe anumite pasaje de lead. Am inteles ca statia nu are intrari separate pentru varianta care am zis'o. Cineva mi'a spus ca ar exista un fel de comutator/swich sau cum drac s'o numi cu care as putea comuta intre drive'ul statiei si gt6 cand doresc.

Daca ai/aveti cunostiinta despre astfel de swich (unde gasesc/cat costa,etc) as fi recunoscator sa'mi spuneti.Poate si alte variante ar merita luate in seama; asa ca dati cu pareri fara frica..:)

Multumesc! :(

solutia ideala este cea pe care am descris-o mai sus.procesorul nu il poti pune decat serial cu ampul,dar asta se poate face prin intermediul unei pedale de true by-pass care contine 4 jackuri si un foot sw cu 3 perechi de contacte.prin asta se poate scoate sau baga orice pedala fara a afecta sunetul direct.mixarea semalelor in schimb nu se poate face corect decat prin metoda descrisa . as vrea sa se poata si simplu dar asta este situatia.desigur ca ce am descris eu se poate face si mai ieftin folosind integrate,dar rezultatul nu este acelasi.totul pleaca dela ideea gresita de a pune ceva intre instrument si amplificator.idealul este folosirea efectelor intr-o bucla paralela proiectata corect,si atunci lucrurile se schimba radical.numai ca in bucla paralela nu se prea pot pune pedalute,pt. in general toate au si o cale mixata prin ele.sa fiu mai explicit.sa luam de ex o pedala de delay oarecare;semnalul dela chitara intra in pedala si o ia pe 2 cai;una prin montajul de delay.si una prelucrata linear,apoi cele 2 semnale se intalnesc la iesire,concluzia este ca la iesire nu regasim semnalul curat al instrumentului,ci o mixare intre cel cu delay si cel prelucrat de pedala in mod linear;deci sunetul pur al instrumentului NU MAI EXISTA,chiar daca aceasta este in by-pass.o pedala de delay obisnuita se poate pune in bucla paralela foarte bine cu conditia ca un specialist sa "taie"calea directa din efect.pur si simplu se intrerupe aceasta cale.in aceste conditii montata in bucla paralela situatia se schimba radical.incerc sa fiu cat mai putin "tehnic"dar este minimum ce vocabular pe care il pot folosi.de altfel probabil ca la sfasitul lunii martie voi organiza o gala de prezentare a amplificatoarelor dominance,si atunci se pot pune orice intrebari.nu o sa reusiti niciodata sa imitati un amp de 2000 de euro cu 3 pedale si un amp ieftin.acum o sa decriu exact cum se face un sunet prelucrat cu adevarat profesionist.chitara direct in amp.eventual un boost in fata sau un distors,dar cu true by-pass.in fata boxei se pune un microfon de preluare.semnalul dela microfon se duce intr-un alt amp la care de data asta este cuplat rackul de efecte.acest al 2- lea amp are desigur boxa lui.sunetul din cele 2 boxe este preluat cu microfoane si trimis in pa.destul de complicat,nu?si mai ales foarte foarte scump!

Link to comment
Share on other sites

solutia ideala este cea pe care am descris-o mai sus.procesorul nu il poti pune decat serial cu ampul,dar asta se poate face prin intermediul unei pedale de true by-pass care contine 4 jackuri si un foot sw cu 3 perechi de contacte.prin asta se poate scoate sau baga orice pedala fara a afecta sunetul direct.mixarea semalelor in schimb nu se poate face corect decat prin metoda descrisa . as vrea sa se poata si simplu dar asta este situatia.desigur ca ce am descris eu se poate face si mai ieftin folosind integrate,dar rezultatul nu este acelasi.totul pleaca dela ideea gresita de a pune ceva intre instrument si amplificator.idealul este folosirea efectelor intr-o bucla paralela proiectata corect,si atunci lucrurile se schimba radical.numai ca in bucla paralela nu se prea pot pune pedalute,pt. in general toate au si o cale mixata prin ele.sa fiu mai explicit.sa luam de ex o pedala de delay oarecare;semnalul dela chitara intra in pedala si o ia pe 2 cai;una prin montajul de delay.si una prelucrata linear,apoi cele 2 semnale se intalnesc la iesire,concluzia este ca la iesire nu regasim semnalul curat al instrumentului,ci o mixare intre cel cu delay si cel prelucrat de pedala in mod linear;deci sunetul pur al instrumentului NU MAI EXISTA,chiar daca aceasta este in by-pass.o pedala de delay obisnuita se poate pune in bucla paralela foarte bine cu conditia ca un specialist sa "taie"calea directa din efect.pur si simplu se intrerupe aceasta cale.in aceste conditii montata in bucla paralela situatia se schimba radical.incerc sa fiu cat mai putin "tehnic"dar este minimum ce vocabular pe care il pot folosi.de altfel probabil ca la sfasitul lunii martie voi organiza o gala de prezentare a amplificatoarelor dominance,si atunci se pot pune orice intrebari.nu o sa reusiti niciodata sa imitati un amp de 2000 de euro cu 3 pedale si un amp ieftin.acum o sa decriu exact cum se face un sunet prelucrat cu adevarat profesionist.chitara direct in amp.eventual un boost in fata sau un distors,dar cu true by-pass.in fata boxei se pune un microfon de preluare.semnalul dela microfon se duce intr-un alt amp la care de data asta este cuplat rackul de efecte.acest al 2- lea amp are desigur boxa lui.sunetul din cele 2 boxe este preluat cu microfoane si trimis in pa.destul de complicat,nu?si mai ales foarte foarte scump!

 

 

Da, mersi frumos! In mare am cam inteles cum sta treaba. Practic am observat si eu diferentele serie/paralel de sunet (d.p.d.v. al ascultatorului, ca pe partea de electronica; mixaj,etc sunt la pamant :) )si cum spui e clar ca se pierde din ton/calitate semnalul fiind intr'un fel procesat de pedale/efecte inseriate mai ales daca sunt multe...Tocmai de asta imi doream sa folosesc doar drive'ul statiei in starea lui "pura" care imi place cum suna sio are si o prezenta destul de buna;iar pentru lead/clean pe alocuri sa mai colorez sunetul din procesor/pedale. Din procesor inca n'am reusit sa scot un ton de distors curat/prezent/saturat/dinamic,etc.. ( probabil ca nici nu o sa reusesc); care sa'mi placa mie (cum se stie sunt cam atatea ton'uri cat si chitaristi probabil..:) si fiecare are gusturile lui...

Ultim,a solutie prezentata de tine mi'e clar si mie ca ar fi cea mai buna dar cum ai spus e vorba de foarte multi bani (microfoane de captare calitative deci scumpe; scule de rac; PA...) :)

Sa inteleg ca se poate totusi cu un swich cu dubla comutare facut de un vreun maistor? Bineinteles ca eu as cumpara cele necesare si am norocul sa cunosc un astfel de doftor...:(

Link to comment
Share on other sites

Da, mersi frumos! In mare am cam inteles cum sta treaba. Practic am observat si eu diferentele serie/paralel de sunet (d.p.d.v. al ascultatorului, ca pe partea de electronica; mixaj,etc sunt la pamant :) )si cum spui e clar ca se pierde din ton/calitate semnalul fiind intr'un fel procesat de pedale/efecte inseriate mai ales daca sunt multe...Tocmai de asta imi doream sa folosesc doar drive'ul statiei in starea lui "pura" care imi place cum suna sio are si o prezenta destul de buna;iar pentru lead/clean pe alocuri sa mai colorez sunetul din procesor/pedale. Din procesor inca n'am reusit sa scot un ton de distors curat/prezent/saturat/dinamic,etc.. ( probabil ca nici nu o sa reusesc); care sa'mi placa mie (cum se stie sunt cam atatea ton'uri cat si chitaristi probabil..:) si fiecare are gusturile lui...

Ultim,a solutie prezentata de tine mi'e clar si mie ca ar fi cea mai buna dar cum ai spus e vorba de foarte multi bani (microfoane de captare calitative deci scumpe; scule de rac; PA...) :)

Sa inteleg ca se poate totusi cu un swich cu dubla comutare facut de un vreun maistor? Bineinteles ca eu as cumpara cele necesare si am norocul sa cunosc un astfel de doftor...:(

eu am in productie curenta acest tip de foot sw cu care se realizeaza true by-pass.este o cutiuta pe care se afla un foot sw si 4 jakuri.unul pt. chitara,unul pt amp si 2 pt efecte.deci poti pune in serie cate efecte doresti,dar din ele raman pana la urma un in si un out,care se cupleaza in cele 2 mufe.cand apesi,chitara de cupleaza direct in amp.la urmatoarea apasare efectele sant din nou cuplate in lantul de amplificare.pedaluta costa 60 de euro.

Link to comment
Share on other sites

http://www.datasheetcatalog.com/datasheets...4/MMC4016.shtml

 

http://www.datasheetcatalog.com/datasheets...4/MMC4053.shtml

 

MMC4051.MMC4052.MMC4053

 

BILATERAL PROGRAMABLE ANALOG SWITCHES m cu o intrare si o iesire sau cu mai multe intrari si o iesire ( sau viceversa)

 

rezistenta serie ON 4 Ohmi , capacitate IN/Out 4 pF

 

cu aceaste circuite si un schema de comanda logica se pot face fel si fel de combinatii .

 

Numai inventivitatea , creativitatea si rabdarea este limita .

 

Eu am facut un "switch" de bypas pentru patru efecte in serie , fiecar se poate introduce sau se poate "sari peste" ( ocoli) exact ca si la unele procesoare .Deci bypas complect scoate complect pedala din lamtul de efecte .

rezistenta serie a comutatoarelor cum am scris mai sus este intre 4 si 50 ohm , depinde de tip .

 

Avantajul este ca nu ai conexiuni lungi ....comuator <--> efecte , jackuri etc , se comanda cu nivel logic 1 sau 0 , ( L sau H ).

Cela cu multe intrari sunt multiplexoare , ele se pot folosi chiar si pentru a 9ntroduce in circuit , rezistoare , condensatoare ...adice poti regla in trepte si volum si timbru .Exosta si cu 16 intrari si o iesire ( ce se poate folosi si invers , sunt absolut reversibile deci si o intrare si 16 iesiri )

 

Cu o matrice desteapta poti sa configurezi orice combinatie de serie paralel.Si tot cu aceste comutatoare poti sa cuplezi si elemente de adaptare , corectii etc...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Am încercat din nou o serie de combinații inedite ale efectelor de chitarã, de data aceasta mixte - adicã în conexiuni paralel ºi serie. Rezultatele fiind deseori remarcabile recomand celor cu chef de experimente sã încerce astfel de conexiuni.

 

... ar fi misto sa se ataseze si poze in acest topic

Ataºez ºi o imagine schematicã a experimentului.

post-6630-1212580655_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Am încercat din nou o serie de combinații inedite ale efectelor de chitarã, de data aceasta mixte - adicã în conexiuni paralel ºi serie. Rezultatele fiind deseori remarcabile recomand celor cu chef de experimente sã încerce astfel de conexiuni.

 

 

Ataºez ºi o imagine schematicã a experimentului.

 

frumoasa grafica tu ai facut-o ?

 

est orice Ok dar , nu are nici un rost sa pui chorus cu flanger in serie ! Flanger ete un "chorus" mai wide range , prin sweep trece in nenumarate pozitii de chorus oricum , este Ok si asa dar rezultatul este un sunet nedefinit interesant ..aparte , mai mult ptr muzica experimentala /ambientala .

 

eu am cuplat si 5 chorus-uri la unele sound-uri Dar numai acasa la inregistrare experimentala , la cantat daca nu esti "stereo" si panoramat bine de tot se amesteca totul si suna un "carnat" nedefinit in loc de ton.

 

O configuratie stil Hendrix ar fi ... chit ...distors...pe ambele canale egal , apoi panoramat pe" L" ..ecou -->flanger ( sau phaser) , pe celalalt canal " R" pitch -12 ( suboctava).

 

Rezultatul ar fi :

 

in centru ai chitara distorsionata clara si tare ,

 

pe L ( panoramat ) ai ecoul care vine cu flanger sau phaser si doar repetitia semnalului este cu flanger cea ce da o spatialitate sunetului care se indeparteaza "rotindu-se" in spatiu.

 

 

pe R ( panoramat ) se baga suboctava din pitch control , aceasta are o latenta de cateva "ms" un foarte scurt ecou cea ce-l detaseaza de semnalul original .

 

Toate la un loc atent mixate dau un sunet spatial si foarte bogat.

 

 

Simulare de WAH analogic .

 

pe o singur astatie mono cu doua intrari ...

 

chitara - splitter --Wah digital ---distors pe un canal , iar pe celalalt canal numai distors . cele doua distors0uri se regleaza corespunzator . Nivelul canalului cu WAH se reduce fata de cel fara , cu corectie de timbru la distorsionatoare se poate simula aproape perfect sunetul unei combinatii chit +wah+statie pe tuburi in overdrive.

 

De obicei WAH-urile digitale din procesoare nu au reglaj de "rezonanta " si "Q" ( calitatea filtrului) si "musca" prea dur .In acest fel de legare in paralel se poate regla nivelul de "prezenta" al "muscaturi" si cu reglajele de ton se reduce plaja de frecvente actionate la ceva asemanatr cu pedalele WAH analogice .

Link to comment
Share on other sites

Desigur cã nu prea are rost un efect "chorus" înseriat cu un "flanger". Conexiunea fizicã din figurã are sens doar în ideea de comutare între ele, în sensul cã unul ar fi bypass când celãlalt ar fi activ.

Am fãcut desenul astfel mai mult pentru a schematiza/sugera conectarea hibridã paralel-serie. (Probe am fãcut în mai multe combinații, ºi nu toate sunetele rezultate au fost acceptabile.)

 

...nu are nici un rost sa pui chorus cu flanger in serie...
Link to comment
Share on other sites

Ma gandeam si eu la un momentdat la chestia asta, si chiar am incercat-o.

....................................................--> Digitech Metal Master (iesire simulere cabinet) --> EQ --> Mixer

Chitara--> MXR KFK EQ Stereo---|

....................................................--> Line6 uber Metal --> Peavey Valveking 212

 

Pt o trupa de metal cu o singura chitara, ar fi ok. Mai umple putin mixul.

O alta intrebuintare ar mai putea fi, pt scoaterea tunerului din lant.

 

.................................--> Lant de pedale--> Amp

Chitara--> Splitter---|

.................................--> Tuner

Edited by Jihad
Link to comment
Share on other sites

Guest mibu

splitarea nu se face IN NICI UN CAZ printr-un simplu cablu Y!!!! daca vrei sa pastrezi semnalul dat de chitara cat mai aproape de realitate, TREBUIE sa folosesti un buffer, la iesirea caruia sa splitezi semnalul.

 

apropos de true-bypass, chestiunea nu este asa de simpla precum pare... conteaza foarte mult calitatea jack-urilor, a cablurilor de legatura si chiar a fludorului folosit! desigur, asta pentru cei care aud diferentele... :)

sistemele performante au, toate, buffere (skrydstrupp, bradshaw etc.)! practic, nu exista TRUE bypass... ca un exemplu, luati diferite splitere/distribuitoare de semnal disponibile la ora asta pe piata (de la radial, framptone, lehle etc.) si faceti o comparatie - diferenta de caliatate a sunetului este mare (nu spun care dintre ele este dramatic mai bun, ca iar ma acuza raresh de reclama...).

 

pentru alte lamuriri, accesati forumul meu: mibu.16.forumer.com

Link to comment
Share on other sites

Deºi ideal ar fi cu buffer între chitarã ºi splitter, cred cã acesta nu-i obligatoriu în aplicãrile obiºnuite (iar pentru înregistrãri în condiții "cristaline" probabil cã se meritã procurat). Lipsa buffer-ului determinã uzual doar diminuarea semnalului chitãrii, ci nu denaturarea lui (adicã afecteazã volumul, dar nu tonul).

 

splitarea nu se face IN NICI UN CAZ printr-un simplu cablu Y!!!! daca vrei sa pastrezi semnalul dat de chitara cat mai aproape de realitate, TREBUIE sa folosesti un buffer, la iesirea caruia sa splitezi semnalul.
Link to comment
Share on other sites

Guest mibu

trebuie sa te dezamagesc - ba da, afecteaza tonul! acest gen de splitari se poate face doar atunci cand lucrezi cu semnal de linie, nicidecum cu semnal de impedanta mare.

Link to comment
Share on other sites

trebuie sa te dezamagesc - ba da, afecteaza tonul! acest gen de splitari se poate face doar atunci cand lucrezi cu semnal de linie, nicidecum cu semnal de impedanta mare.

Mibu are dreptate

 

este vorba de IMPEDANTA notata cu Z , nu de rezistenta pura , si impedanta este dpendenta de frecventa .

 

adica ...la 100 Hz poti avea impedanta de 1Kohm iar la 6KHz 40Kohm , deci in functie de frecvente se schimba si impedanta.

 

Acum depinde de felul circuitului in ce masura impedanta este preponderent capacitiva , inductiva si rezistiva .

Orice circuit este LRC deci are din fiecare tip de impedanta contribuie la Z-ul global.

 

In legatura cu perfectionismele , acestea sunt exagerateptr anumite conditii si cerinte .

 

daca vreau sa cant cu un "dobro" vai si amar de capul lui cu un ton de medii ca o goarna de claxon nu are rost "marea transparenta"

 

sau alt exemplu ar fi "Green Bullet" microfonul Shure ptr statia de emisie din TAXI din 1949 , acesta s-a folosit si se foloseste la muicuta ptr tonul ei specific rezonant pe medii-joase , ce rost are sa-i pui cablu super ?

 

ptr tonuri clean , transparente si cu un spectru "vaporos" ai nevoie de cea mai perfecta instalatie si de un headroom fantastic .

 

 

spliter -buffer este OK acesta are impedanta mare pe intrare si iesiri linie .

 

In alta ordine de idei m sunt deja noile procesoare ce au posibilitatea de a lucra pe doua canale in paralel concomitent.

de ex GT 10 ..

 

Exista pedale de volum active stereo cu buffer ( adaptor de impedanta , repetor pe emitor , repetor de tensiune )cu iesire de linie , daca nu au zgomot sunt super ptr splitare, ptr incercari. Multe au un nivel de zgomot cam mare deoarece se considera locuk lor in lantul de efecte ca si ultimulk inainte de statie .Dar ptr incercari merge.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Am reluat experimentele de aplicare a efectelor la semnale paralele provenind de la aceeasi chitara sursă (experimente propuse odinioarã, prin acest post de la începuturi).

 

Am folosit pentru "split-area" semnalului o pedala de efect stereo (care la iesire disemineaza semnalul identic si pe canalul drept atunci când intrarea este monofonică).

 

Unul dintre cele mai intersante efecte sonore se obtine când unul dintre canale este întâziat, fiind estentială folosirea undei pedale 'delay' (urmatã, spre exemplu, de un distors finutz).

 

Întrebare: ştiti vreo pedală 'delay' (sau vreun alt dispozitiv de întârziere a semnalului) care blocheaza semnalul originar, astfel încât sã redea/amplifice doar semnalul întârziat?

Edited by mirceab
Link to comment
Share on other sites

poti folosi un delay care are mufa de "effect out", la care gasesti doar semnalul intarziat ( asa am la electra ep75), sau un delay care are buton de mix (blend) intre dry si wet, si care merg "bine"- memory man deluxe, reptile, etc. sunt multe care au butonul de mix, dar care la cursele maxime pastreaza o urma de semnal mixat. la astea poti sa iei letconul si sa scoti pe o mufa externa doar semnalul wet.

deci, in principiu, poti obtine ce vrei cu orice delay.

Link to comment
Share on other sites

Am reluat experimentele de aplicare a efectelor la semnale paralele provenind de la aceeasi chitara sursă (experimente propuse odinioarã, prin acest post de la începuturi).

 

Am folosit pentru "split-area" semnalului o pedala de efect stereo (care la iesire disemineaza semnalul identic si pe canalul drept atunci când intrarea este monofonică).

 

Unul dintre cele mai intersante efecte sonore se obtine când unul dintre canale este întâziat, fiind estentială folosirea undei pedale 'delay' (urmatã, spre exemplu, de un distors finutz).

 

Întrebare: ştiti vreo pedală 'delay' (sau vreun alt dispozitiv de întârziere a semnalului) care blocheaza semnalul originar, astfel încât sã redea/amplifice doar semnalul întârziat?

 

Exact acest lucru il reclamam  si eu intr-un post ..

ca sa folosesc efecte panoramate am nevoie de efecte ce au iesire "wet" separata .

Bineinteles ca exista ...in anumite procesoare mai bune /complexe  , in echo machine mai complexe .

De ex momentan nu am decatr in PC soft sau in Zoom R8 la unul din ecouri pot sa scot doar "wet" ce pot sa-l panoramez .. pe L sau R iar pe cealalta parte chitara direct ..

 

Am avut un echomachine ..sovietic ..ce avea wet separat ..dar l-am vandut deoarece era mare ..de RACK

 

Cauta " echomachine/delay w. separated/insulated  wet out "

 

De ex

 

Cookie-urile ne ajută să oferim serviciile noastre. Utilizând aceste servicii, acceptați modul în care utilizăm cookie-urile.

Mai multe detalii
OK

Rezultate Căutare

  • JamMan Delay | DigiTech Guitar Effects
    digitech.com/en-US/products/jamman-delayTraducerea acestei pagini
    Now we have combined the best of both these worlds in the new JamMan Delay Looper. The JamMan Delay Looper features both true stereo looping and a fully ...
  • Digitech JamMan Stereo Delay

     

    ar trebui sa aiba ..pe  doar "JammanStereo loopmachine " are iesire mono separata  numita "rithm out" unde se poate scoate numai loop-ul  iar pe alta iesire stereo niumai semnalul de intrare  ., deci probabil  la  Digitech JamMan Stereo Delay  similar  probabil se poate si numai ecoul  de fapt este aceiasi pedala cu  posibilitatea de a folosi si ca ecou .

    Probabil sunt si altele trebuie cautat ..un ecou mai mic mai ieftin...

     

    Daca  cumpri sa cauti sa aiba si modulatie LFO  sau chiar si intrare de modulatie externa ...

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.