www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Sound De Mesa Dual Rectifier


Guest En1gma
 Share

Recommended Posts

Salut, leo2pop, multumesc pt raspunsul tau.

 

Cum spuneam si intr-un articol mai sus, chiar si la AC30 daca-i pui in fata tube screamer - faci minuni!

F adevarat. Am avut si optiunea sa nu il folosescm insa ar fi sunat mai "loose", mai inexact. Asa, am preferat sa tin sunetul legat, in acelasi loc, fara sa il inregistrez imprastiat si sa fie mai greu de mixat.

 

In plus, daca nu m-au lasat urechile, pe linga lantul pe care-l descri initial eu aud reverb si delay si aud si un sunet destul de compresat [care evident poate sa fie si de la TS] si e posibil sa fi folosit si o poarta de zgomot la "power chords"[caci nu vine nici un zgomot dupa "release".

pe track-urile de ritm nu exista reverb asa cum il stim.. ce poate sa fie reverb e de fapt acel "air" care apare la diverse tehnici de "miking", de captare si pozitionare a microfoanelor, dar atat. nu folosesc reverb, prefer delay-ul, ceea ce exista pe track-urile lead.

noise gate-ul nu e chiar noise gate, dar cu siguranta o veriga absolut necesara in lant. nu auzi zogomotul dupa release pt ca, evident, track-urile au fost editate.

 

Sunetul pare destul de strins/compact.Eu zic ca ai folosit un procesor si ai tras prin DI.

corect, bravo, pe track-ul de ritm se gaseste un C4 dar oarecum de forma, ale carui setari le voi dezvalui la final. DI-ul, daca vrei, este o placa de sunet

M-Audio Firewire Solo.

 

 

pt Andrei:

 

eu l-am auzit pe alexandru cu un procesor pod xt live .... si-a facut asta un ton de mam ***** pe mine ......( procesor pe care l-am avut si eu dar l-am dat intr-o luna... ca mi s-a parut prea scump pentru ce stia sa faca ... dar partea de distors era foarte buna intr-adevar )

 

voi pune pe site si tonurile mele de PODxt, np... sper sa le imbunatatiti, voi cei care detineti PODxt si sa le iau si eu la randul meu de la voi mai aranjate putin...

va mai dura putin pt ca nu il scot din husa decat sa sala sau in concert ca nu am de ce in rest.

 

si, pls, spuneti-mi numai razvan.

Edited by Razvan Alexandru
Link to comment
Share on other sites

multumesc oo, tie, domnule de la voodoo, sunteti generos azi, milostiv stapan al distorsului vrajit.

acum pe bune, intrebarea era alta. poti sa raspunzi strict la ea, te rog?

 

ps. daca nu mor anul asta de boala care ma macina, promit sa imi iau si eu aparate ca ale tale ca s anu mai sune mediocru. :)

Nu stiu de ce ai simtit nevoia sa ma ataci, eu ramin la parerea mea ca e o inregistrare mediocra. Eu personal nu pot sa imi dau seama din ea cu ce e facuta, si nefiind un reper pentru mine nici nu m-as chinui.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce ai simtit nevoia sa ma ataci, eu ramin la parerea mea ca e o inregistrare mediocra. Eu personal nu pot sa imi dau seama din ea cu ce e facuta, si nefiind un reper pentru mine nici nu m-as chinui.

 

prietene, eu te inteleg. tu traiesti in lumea ta, n-ai treaba cu noi, muritorii. ce nu ai inteles este ca nu am cerut o parere despre inregistrare, crede-ma ca am cui sa o cer, am intrebat numai pe cei care cunosc foarte bine despre amp-uri daca pot sa recunoasca cu ce setup de amp si cabinet am tras, pt ca am vazut ca nivelul cunostintelor teoretice este foarte foarte mare si am supus la o proba practica avand ca scop relevarea unei solutii pt prima intrebare pusa de enigma in primul post. nu am facut-o nici ca sa ma laud si nici altceva. puteam f bine sa trag trei secunde de riff neglijent si mi se rupea. dar tu ai trecut o anume bariera morala si m-ai umplut de fumurile tale. plus ca, daca afirmi ca "nici nu te-ai chinui" nu inteleg de ce ai postat? acum ai inteles?

incredibil, stau sa iti explic... mai bine vezi de treaba ta si ramanem prieteni. ma rog, prieteni..:))

 

 

 

@Karpi, acum am ajuns, uite un sample pt tine.

track.mp3

Edited by Razvan Alexandru
Link to comment
Share on other sites

Sincer, cand am citit ultime.. 3-4 pagini, nu mi-a venit sa cred cat s-a putut scrie pe topicul meu :)

Am vazut acel V-twin de la publicitate, din fericire @Fritz este din Brasov, trebuie sa merg sa-l incerc.

Cred ca problema mea se datoreaza si faptului ca dupa ce am dat acel Peavey de 15w, am tot vazut ca toata lumea nu foloseste pedale, ci numai un amp si foloseste distorsul din el,astfel am vrut sa iau si eu un head si sa-l folosesc fara pedale.Din pacate, acest HB se pare ca nu are un distors cine stie ce, defapt, nu suna rau,dar probabil ca la banii pe care i-am dat pe el,totusi, 130 euro, nu putea fi cine stie ce,eram constient cand l-am luat.

Am avut un Metal zone inainte, dar pe vremea aceea nu aveam amp deloc,si legat la boxe normale nu suna extraordinar.

Pana acum m-am convins de faptul ca nu prea o sa gasesc nimic asemanator macar la DR, si ca probabil orice pedala de distors mai rasarita va suna mai bine decat distorsul din ampul meu.

In legatura cu acel Mesa DIY care s-a postat, l-am vizionat de multe ori, si intr-adevar se aude acel sound, nu stiu ce anume are asa special, dar ala este tonul pe care il caut,oricum, foarte pe aproape.Odata jucandu-ma cu equalizerul, am reusit sa tai o frecventa si suna asemanator, dar nu mai stiu care era.

Cred ca problema cu ampul meu nu este ca nu are gain destul, ci faptul ca suna foarte infundat la acel gain.S-a mai ameliorat odata cu dozele EMG, dar tot se aude infundat.

acesta e un video care l-am facut, numai cu distorsul din amp.Cred totusi ca nu prea se intelege cum suna ampul defapt.

Maine sper sa reusesc sa fac un filmulet doar cu ampul, o sa incerc sa folosesc toate canalele cu mai multe setari sa se vada aproximativ cum suna, asta pentru ca sa formati o parere despre cum suna, si legat de faptul ca probabil o pedala de distors va suna mult mai bine decat ampul singur.

:)

Link to comment
Share on other sites

@Razvan

 

Tinarul meu vecin repeta cu grupul lui in garaj in fiecare duminica, stilul lor se aproprie tare de al tau. Ambii chitaristi folosesc un GT6, unul peste un Spider II 150W si celalalt peste un stack Peavey (Valveking sau asa ceva). Suna exact ca pe inregistrarile tale...cu toate ca cei doi folosesc chitari total diferite.

Link to comment
Share on other sites

@Razvan

 

Tinarul meu vecin repeta cu grupul lui in garaj in fiecare duminica, stilul lor se aproprie tare de al tau. Ambii chitaristi folosesc un GT6, unul peste un Spider II 150W si celalalt peste un stack Peavey (Valveking sau asa ceva). Suna exact ca pe inregistrarile tale...cu toate ca cei doi folosesc chitari total diferite.

 

salut, blooz

 

din pacate, nu este nici asta solutia prezentata

 

 

@faust, nu inteleg..

Link to comment
Share on other sites

da, bun topic. mai ales atunci cand se cearta "greii" mai aflam si noi lucruri.. ca numai asa mai povestesc din bagajul lor de cunostinte, la nervi :)

mersi, ce sa zic, desi multi nu cred ca avem nevoie de atata informatie ca sa putem canta. ceea ce ma duce la intrebarea mea: cine isi da seama cu ce amp/cabinet/microfon am tras chitarile astea din exemplele atasate va avea respectul meu etern si al colegilor de forum asemenea. pot sa zic despre chitara numai: schecter blackjack cu SD JB + TS808 in fata...

 

ps. am eliminat din mix bass/keyb/strings/voci si e nemasterizat

 

suna subtire :)

Link to comment
Share on other sites

Sincer, cand am citit ultime.. 3-4 pagini, nu mi-a venit sa cred cat s-a putut scrie pe topicul meu :)

Am vazut acel V-twin de la publicitate, din fericire @Fritz este din Brasov, trebuie sa merg sa-l incerc.

Cred ca problema mea se datoreaza si faptului ca dupa ce am dat acel Peavey de 15w, am tot vazut ca toata lumea nu foloseste pedale, ci numai un amp si foloseste distorsul din el,astfel am vrut sa iau si eu un head si sa-l folosesc fara pedale.Din pacate, acest HB se pare ca nu are un distors cine stie ce, defapt, nu suna rau,dar probabil ca la banii pe care i-am dat pe el,totusi, 130 euro, nu putea fi cine stie ce,eram constient cand l-am luat.

Am avut un Metal zone inainte, dar pe vremea aceea nu aveam amp deloc,si legat la boxe normale nu suna extraordinar.

Pana acum m-am convins de faptul ca nu prea o sa gasesc nimic asemanator macar la DR, si ca probabil orice pedala de distors mai rasarita va suna mai bine decat distorsul din ampul meu.

In legatura cu acel Mesa DIY care s-a postat, l-am vizionat de multe ori, si intr-adevar se aude acel sound, nu stiu ce anume are asa special, dar ala este tonul pe care il caut,oricum, foarte pe aproape.Odata jucandu-ma cu equalizerul, am reusit sa tai o frecventa si suna asemanator, dar nu mai stiu care era.

Cred ca problema cu ampul meu nu este ca nu are gain destul, ci faptul ca suna foarte infundat la acel gain.S-a mai ameliorat odata cu dozele EMG, dar tot se aude infundat.

acesta e un video care l-am facut, numai cu distorsul din amp.Cred totusi ca nu prea se intelege cum suna ampul defapt.

Maine sper sa reusesc sa fac un filmulet doar cu ampul, o sa incerc sa folosesc toate canalele cu mai multe setari sa se vada aproximativ cum suna, asta pentru ca sa formati o parere despre cum suna, si legat de faptul ca probabil o pedala de distors va suna mult mai bine decat ampul singur.

:)

 

vezi diagrama ce am facut-o cu tonul de pe youtube

 

si iata ultima diagrama cu tonul de chitara al lui Razvan Alexandru care aproape este perfect la fel

 

 

 

cu un distorsionator cu EQ inainte si dupa se regleza asemanator cu diagrama se regleza nmivell distorsiuni si overdrive-ul statiei sa sune apropiat .

ca sa nu trebuieasca sa dai statia la volum maxim ar fi bine sa ai doua distorsuri

chitara -- Volum--EQ1 volum---Dist1 -- EQ2 ---volum---Dist2-- volum, ---preamp reglaje ton ---> intrare LineIn la P sau statia.

 

reglate fiecare reglate bine suna aproape ce ton vrei tu sa imiti .

 

Problema nu-i in a imita tonul ( timbrul ) ci sa si se comporte dinamic la fel .

De exemplu caum dai cu poana cat de tare si cum se schimba armonicele cum raspunde instalatia la cantat , aceasta este problema mai mare .

 

Unele tonuri le poti obtine dar daca nu ai si comportarea dinamica la fel este greu sa canti cu cate un ton.

Link to comment
Share on other sites

prietene, eu te inteleg. tu traiesti in lumea ta, n-ai treaba cu noi, muritorii. ce nu ai inteles este ca nu am cerut o parere despre inregistrare, crede-ma ca am cui sa o cer, am intrebat numai pe cei care cunosc foarte bine despre amp-uri daca pot sa recunoasca cu ce setup de amp si cabinet am tras, pt ca am vazut ca nivelul cunostintelor teoretice este foarte foarte mare si am supus la o proba practica avand ca scop relevarea unei solutii pt prima intrebare pusa de enigma in primul post. nu am facut-o nici ca sa ma laud si nici altceva. puteam f bine sa trag trei secunde de riff neglijent si mi se rupea. dar tu ai trecut o anume bariera morala si m-ai umplut de fumurile tale. plus ca, daca afirmi ca "nici nu te-ai chinui" nu inteleg de ce ai postat? acum ai inteles?

incredibil, stau sa iti explic... mai bine vezi de treaba ta si ramanem prieteni. ma rog, prieteni..:))

 

 

 

@Karpi, acum am ajuns, uite un sample pt tine.

 

suna foarte bine .

 

Cum am presupus ai "omorat " dinamica pentru a nu deranja restul din piesa in acel sample pus anterior cu tobe si mai multe chitare.

 

Acolo dupa parerea mea tobele nu au dinamica destul de mare , daca mai vine solo si voce se umbreste toba .

 

Plus nu am auzit pieasa complecta mixata si masterizata , asa ca nu vad rostul sa se discute de inregistrare . fiecare vede altfel sunetul .Asta ar fi si scopul nu ? sa sune altfel , daca toti suna la fel care-i smecheria.

Numai amatori vor sa sune ca un altul intr-o inregistrare.

 

Chitara a fost inregistrata bine , restul e munca de editare .

 

Nu-mi dau seama cu ce este inregsitrat sau cum ,poate fi o instaletie complexa sau un distors preset cu corectii EQ

ca sa sune unde vrei.

 

uite o inregistrare cand reglez un ton ptr o piesa , cine ghiceste cu ce a fost inregistrat

diagrama , se vede ca caracteristica eset aproape la fel dar " butoiul" eset minimal .

 

 

am si la gain mai mare sample dar nu mi-a placut.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

prietene, eu te inteleg. tu traiesti in lumea ta, n-ai treaba cu noi, muritorii. ce nu ai inteles este ca nu am cerut o parere despre inregistrare, crede-ma ca am cui sa o cer, am intrebat numai pe cei care cunosc foarte bine despre amp-uri daca pot sa recunoasca cu ce setup de amp si cabinet am tras, pt ca am vazut ca nivelul cunostintelor teoretice este foarte foarte mare si am supus la o proba practica avand ca scop relevarea unei solutii pt prima intrebare pusa de enigma in primul post. nu am facut-o nici ca sa ma laud si nici altceva. puteam f bine sa trag trei secunde de riff neglijent si mi se rupea. dar tu ai trecut o anume bariera morala si m-ai umplut de fumurile tale. plus ca, daca afirmi ca "nici nu te-ai chinui" nu inteleg de ce ai postat? acum ai inteles?

incredibil, stau sa iti explic... mai bine vezi de treaba ta si ramanem prieteni. ma rog, prieteni..:))

 

 

 

@Karpi, acum am ajuns, uite un sample pt tine.

Nu stiu de unde ma cunosti tu pe mine astfel incit sa iti permiti sa apreciez in ce lume traiesc eu. Ai pus o intrebare pe un forum public, nu vad care e problema ca mi-am permis sa raspund.

Hai sa-ti explic mai clar.

Pe un topic unde se discuta de soundul de Rectifier (de fapt mai mult se bate cimpii) tu vii si pui un sample. Evident, ceea ce vrei tu sa demonstrezi este ca toti cei care se dau destepti nu vor reusi sa identifice ce ai facut tu, tu crezind despre sampleul tau ca este unul bun si care poate fi considerat un etalon.

Eu nu mi-am permis sa ma bag in discutia despre Rectifier, pentru ca nu am cintat niciodata pe asa ceva. L-am auzit pe nenumarate inregistrari, si e un sound dupa parerea mea excelent, care e recognoscibil. Bineinteles ca nu vom sti niciodata exact cum au fost obtinute acele sounduri, pt ca pina si o deplasare de 1 cm a microfonului poate schimba radical tonul.

In schimb ce ai postat tu nu este ceva stralucit, e un sound de distors generic, captat intr-un mod generic. Imi pare rau ca te-ai simtit jignit ca ceva de care tu esti mindru pe mine m-a lasat rece. Dar de aici pina a ma acuza pe mine in mod repetat de aroganta, si de a ma ironiza smechereste mi se pare cam lung drumul. Nu cred ca m-am laudat vreodata cu sculele mele, nici cu soundul meu, si nici cu nimic altceva din activitatea mea muzicala. M-au laudat altii suficient, asa cum multi altii m-au si criticat. Si cu toate astea nu i-am considerat aroganti si nu m-am apucat sa fac misto de ei.

Nu cred ca ne-am cunoscut vreodata, deci mici sanse sa fim sau sa raminem prieteni.

Link to comment
Share on other sites

Evident, ceea ce vrei tu sa demonstrezi este ca toti cei care se dau destepti nu vor reusi sa identifice ce ai facut tu, tu crezind despre sampleul tau ca este unul bun si care poate fi considerat un etalon.

 

Dragos,

 

- nu am zis ca e unul bun in nici o postare pana acum

- nu am zis ca este un etalon in nici o postare pana acum

- nu am afirmat ca e o inregistrare extraordinara in nici o postare pana acum

- ce vreau eu sa demonstrez (de fapt, si nu ai inteles din ce ti-am mai raspuns) este ca te poti apropia de un deziderat si fara sa investesti mii de euro intr-un amp, desi personal as vrea sa imi pot permite unul.

- nu intentionez sa minimalizez cunostintele celor de aici care cunosc lucruri concrete despre treaba asta sau sa ii fac de ras, departe de mine intentia asta.

ii invidiez si incerc sa pricep si sa invat din ceea ce spun ei, toti, dar intentionez in schimb sa ii fac sa-si foloseasca cunostintele in a colabora pe topicul asta si a mai deschide niste ochi la niste tehnici moderne de recording. atat.

 

Inregistrarea mea, asa cum au spus diverse cronici pe diverse site-uri sau cativa oameni aici, e macar decenta pt .ro.

Am postat-o ca solutie IEFTINA de a inlocui un anume deziderat de ton/sunet si nu ca sa cer o parere despre inregistrarea in sine.

 

...pentru ca nu am cintat niciodata pe asa ceva. L-am auzit pe nenumarate inregistrari, si e un sound dupa parerea mea excelent, care e recognoscibil.

Eu am cantat pe unul care avea si cabinet Mesa, chiar daca pt doar vreo 30 de minute. Este recognoscibil pt urechea umana la fata locului. In momentul in care pui microfoane sa il captezi el se modifica si il poti strica si nu mai e chiar atat de recognoscibil decat in urma unor grafice ca cele facute de karpi.

 

 

Lamurit acum, Dragos?

Edited by Razvan Alexandru
Link to comment
Share on other sites

Ok, am inteles ce vrei sa spui.

Eu am cautat foarta multa vreme o solutie care sa inlocuiasca un amp, si de fiecare data am crezut ca am gasit-o.

Ultima experienta de genul asta am avut-o cind mi-am luat un Toneport (prima mea experienta cu Line 6) Am fost incintat de cit de bine suna, mi-am facut citeva preseturi, am luat si pachetele suplimentare, deja ma vedeam inregistrind demouri care sa sune ca la LA. Dar, cind a fost chiar sa ma apuc de inregistrari, am ajuns la concluzia ca voi prefera oricind un amp mediu, captat cu un microfon pus cu atentie, decit o simulare rig de amp si captare de 5000 $. Poate in context sa nu se simta diferenta, dar pina la urma eu cint acolo si conteaza ce am simtit si am auzit eu cind am cintat.

La fel si cu Rectifier. in functie de reglaje si felul in care e facuta inregistrarea, rezultatul final nu mai e f relevant. Pt 99,99% din ascultatori, e doar un distors care suna bine sau nu. In schimb pentru tine, care cinti pe el (sper ca sintem de acord ca ampul e un instrument, nu o scula), e o diferenta imensa, care poate pleca inclusiv de la considerente psihologice. Muzica e o exprimare a psihicului si a personalitatii, trebuie toate ingredientele pentru ca exprimarea sa fie una coerenta si de apreciat.

Link to comment
Share on other sites

Guest MrJackson

Sunt partial de acord cu dass la treaba asta. Diferenta dintre procesor si amp se simte la mana (in special la un amp pe lampi). Totusi, se simte si la produsul final. Urechi sa asculti, atata iti trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Ok, am inteles ce vrei sa spui.

Eu am cautat foarta multa vreme o solutie care sa inlocuiasca un amp, si de fiecare data am crezut ca am gasit-o.

Ultima experienta de genul asta am avut-o cind mi-am luat un Toneport (prima mea experienta cu Line 6) Am fost incintat de cit de bine suna, mi-am facut citeva preseturi, am luat si pachetele suplimentare, deja ma vedeam inregistrind demouri care sa sune ca la LA. Dar, cind a fost chiar sa ma apuc de inregistrari, am ajuns la concluzia ca voi prefera oricind un amp mediu, captat cu un microfon pus cu atentie, decit o simulare rig de amp si captare de 5000 $. Poate in context sa nu se simta diferenta, dar pina la urma eu cint acolo si conteaza ce am simtit si am auzit eu cind am cintat.

La fel si cu Rectifier. in functie de reglaje si felul in care e facuta inregistrarea, rezultatul final nu mai e f relevant. Pt 99,99% din ascultatori, e doar un distors care suna bine sau nu. In schimb pentru tine, care cinti pe el (sper ca sintem de acord ca ampul e un instrument, nu o scula), e o diferenta imensa, care poate pleca inclusiv de la considerente psihologice. Muzica e o exprimare a psihicului si a personalitatii, trebuie toate ingredientele pentru ca exprimarea sa fie una coerenta si de apreciat.

 

psihice si sociale , ce nu prea au nimic cu "tonul"

 

Ia sa vad care mai iese pe strada cu pletane de 1 m , pantaloni trapez , camasa cu maneca laaarga , saboti cu talpa de 4 cm , ochelari de soare mari si cu rama rotunda si galbeni sau rosii .( hehe) circulam ca niste barzauni ,dar era foarte important la vremea acea!! Si trebuia sa ai cel putin o chitara Framus si o statie de 100W ( indiferent de care ) si cel putin doua difuri Goodmans de 50W .Numai atuncea erai chitarist.!!

 

NU MAI ESTE LA MODA

 

in rest in legatura cu tonul ...DINAMICA este de baza !!!

Link to comment
Share on other sites

psihice si sociale , ce nu prea au nimic cu "tonul"

 

Ia sa vad care mai iese pe strada cu pletane de 1 m , pantaloni trapez , camasa cu maneca laaarga , saboti cu talpa de 4 cm , ochelari de soare mari si cu rama rotunda si galbeni sau rosii .( hehe)

EU,evident :)

Link to comment
Share on other sites

Salut, ma pregatesc sa compun mailul cu alternativa mea. Zic sa il compun pt ca asa cum ii spuneam ieri si lui Cosu, am facut o sinteza in minte si mi-am dat seama ca o sa am de scris vreo ora la el ca am multe exemple si preseturi de uploadat.

 

Dar va rog inca o data, nu o luati decat ca alternativa, ca surogat si in nici un caz sa nu va aud "uite, ba, vine ala si ne invata pe noi" ca nu e cazul :)B):):(:)

 

Hai ca ma apuc

Link to comment
Share on other sites

Salut, ma pregatesc sa compun mailul cu alternativa mea. Zic sa il compun pt ca asa cum ii spuneam ieri si lui Cosu, am facut o sinteza in minte si mi-am dat seama ca o sa am de scris vreo ora la el ca am multe exemple si preseturi de uploadat.

 

Dar va rog inca o data, nu o luati decat ca alternativa, ca surogat si in nici un caz sa nu va aud "uite, ba, vine ala si ne invata pe noi" ca nu e cazul :)B):):(:)

 

Hai ca ma apuc

 

eu cred ca cei care sunt deja "convinsi" si si-au facut tonul , sa-i ajute pe ceilalti cu sample-uri cu explicati cu discutii.

 

Un ton se poate realiza pe foarte multe cai , combinatii .Nu sunt 100& la fel dar depinde unde se va folosi .

 

Fiecare poate avea o" reteta" o modalitate de a realiza un ton .Ast anu inseamna ca alti nu pot realiza in alt mod cu alta reteta quasi acelasi ton.

 

Cine are ton mai bun , scule mai bune sau efecte mai destepte sa puna sample si sa explice cum a fost setarea.

 

Si bineinteles trebuie sa cante cateva rifuri in diferite stiluri ca sa auzim daca corespunde unor maniere de cantat.

 

 

SI .......parerea mea nu exista alternativa , i exista doar TON ...mai exact diferite tonuri toate sunt alternative depinde de chitarist cum al foloseste.

 

tonul fara chitarist si fara mana nu are absolut nici o valoare.

 

Alta discutie ar putea fi , "...La tine de ce suna asa si asa si la mine de ce nu suna nicicum , acelasi ton ?..",,cum ataci cu pana , cum se ciupeste , cum estompezi etc ...toate acestea sunt "inglobate" in TON.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

O sa incep prin a-mi cere scuze din cauza ca urmatoarele informatii ar merge mai bine la topicul despre "ton" sau 'echipamente de inregistrare" si nu pe acest topic. Cu toate astea, va fi mare parte din el pe topic din cauza tonului de Mesa pe care karpi l-a relevat in exemplul postat de mine pe pagina anterioara. plus ca ai dreptate, ce prezint eu aici nu este o alternativa la un ton ci chiar o solutie alternativa PT obtinerea acelui ton. si iti dau inca o data dreptate si tie si lui catalin si a inca cuiva care a spus-o pe aici, omul este cel care face diferenta, mana si tehnica, experienta.

 

Sa o luam pe rand:

- prima intrebare a fost legata de soundul de mesa boogie dual rectifier, un sound "la moda" printre trupele de metal si nu mai, precum si despre existenta unui incoluitor sau nu. Bine, urmarind mai indeaproape scena de metal se observa ca modele se schimba. de ex, trupele de metal din US folosesc in mai mare proportie Mesa fata de noua moda din Europa care este mai mult orientata catre Engl powerball, de exemplu. Stiu sigur, de ex, Claudio - chitarist la Haggard -

foloseste Engl din considerente regionale, ei fiind din Germania.

 

Alta moda este ca in studiourile in care se trag trupe de metal - cateva renumite in Europa si mai nou si in US - as mentiona Fredman cu producatorul Fredrik Nordström (In Flames, Dimmu Borgir, Dark Tranquillity, Soilwork, At the Gates, Hammerfall, Arch Enemy, Dream Evil, Nightrage, The Crown, Gardenian, The Haunted, Opeth, Sacrilege, Spiritual Beggers), Hansen Studios ale nu mai putin cunsocutului producator Jacob Hansen (Mercenary, Anubis Gate, Deadlock, Hatesphere, soul Demise, etc), Backstage Studios a celebrului Andy Sneap (Nevermore, Arch Enemy, Megadeth, Exodus, Stuck Mojo, etc) sau a inca unui mare producator de metal, veteranul Colin Richardson (Machine Head, Carcass, Napalm Death, Bullet For My Valentine, Cradle of Filth, Sepultura, etc).... Am enumerat studiourile, producatorii de mai sus si numele produse de ei doar din sfera de metal (pt alte genuri, ma scuzati ca nu am info necesar) pt ca toti acestia folosesc, au inventat (in cazul studioului Fredman) sau dezvoltat (Andy Sneap) tehnicile de inregistrare cu amp, special miking setups, re-amping-ul si modelarea. Ca info suplimentara, aceste studiouri ajung sa suprapuna pana si cate 8-12 track-uri de chitara cu diverse amp-uri, cea mai cunoscuta metoda folosind 5150/powerball/dual rectifier. de aceea chitarile suna "zid" pe inregistrari fara s aiti poti da seama ce amp-uri au folosit pt ca se intampla sa fie si cate 3-4, plus track-uri cu pozitionari diferite de microfoane.

 

- continuand cronologic, s-au expus pareri diferite despre acest lucru, de cele mai multe dati discutiile divagand frumos, in sensul ca "s-a scurs" foarte multa informatie pe care in mod normal nu o poti afla atat de usor.

 

- dandu-mi seama ca in trecutul recent eu am cautat o astfel de alternativa pt inregistrarea Ep-ului nostru, am decis sa incerc sa postez niste sample-uri care cred ca au fost destul de relevante pt aceasta solutie. As fi vrut sa trag cum se inregistreaza in mod normal, insa pe langa ca nu am ~2500 eur sa imi achizitionez macar un head mesa, nu aveam nici 1 mil pe zi, suma necesara folosirii head-ului si cabinetului mesa pe care il puteam inchiria, cunoscandu-ma ca nu pot sa fiu multumit usor cu orice ton ca sa ma incadrez in timp. Cum nici multimit de modelarea PODxt-ului pe care il detin nu am fost si cum nu sunt adeptul inregistrarii prin procesoare (care sunt, oricum, sub modelarea PD-ului la orice ora) sau cutiute, nu mi-a mai ramas decat aceasta solutie expusa mai jos (PODxt este o scula extraordinara, dar numai in conditii de live). Asadar, am renuntat pana si la modelare ca sa folosesc tot..modelarea. karpi a studiat tonul meu si oarecum a ajuns la concluzia ca suna a mesa. sper sa nu fi inteles eu altceva.

 

Setup-ul meu a constat din:

Chitara Schecter Blackjack C7 cu doze pasive Seymour Duncan JB si 59 > cabluri Cordial > Ibanez TS808 nou nout > placa de sunet M-Audio Firewire Solo > [enigma] > Nuendo.

 

[enigma] ReValver Mk II cu lantul din imaginea atasata.

"ah, ce prostie" o sa spuneti, stiind ca simulatoarele software nu sunt bune de nimic, chiar mai slabe decat procesoarele care se stie ca au convertoarele hardware si, deci, mai realist ca rezultat. Cuvantul care circula din ce in ce mai mult printre trupele si producatorii de afara este "impulsuri". Ce sunt ele (explicatia in lb engleza cf wikipedia): "The impulse response of a system is its output when presented with a very brief input signal, an impulse. An impulse represents the limiting case of a pulse made very short in time while maintaining its area or integral (thus giving an infinitely high peak). While this is impossible in any real system, it is a useful concept as an idealization." Nu ma pricep sa dau explicatii dpdv matematic sau electronic asa ca poate ne raspund cei care stiu pe aici. (impulse response. related term convolution reverb), Nu duc discutia mai departe la cum se obtine pt ca nu e locul acestui topic. Poate la topicul despre recording voi scrie cate ceva zilele astea pt cei interesati, desigur.

Impulsurile, basically, sunt niste fisiere audio in format .wav (care nu se pot asculta, nu contin info auditiva) care contin info de natura electronica despre mediul in care a fost captat un sunet si despre sursa de sunet, in cazul nostru, de la un difuzor. Sunetul emis de o boxa este captat prin microfoane de diverse tipuri dispuse in diverse moduri sub forma de audio data care este trecut printr-un program care determina caracteristicile sunetului, ale tonului sau ale reverbului detectat in spatiul de captare si care salveaza aceasta data sub forma fisierului mai sus mentionat, fisier care se incarca in ultimul element din lantul audio, practic o interfata, o boxa, un difuzor virtual daca vreti. Aceste impulsuri sunt de foarte multe tipuri: captate si facute sa simuleze diverse amplificatoare si cabinets: Marshall, Mesa, Laney, Engl, 5150, etc... In principal, impulsurile care vin cu ReValver sunt slabute, de aceea multi entuziasti de afara au

ales sa faca ei propriile lor impulsuri in studiouri sau acasa. Mai mult de atat, am mentionat producatorii de mai sus si din cauza ca din ce in ce mai mult aleg sa faca re-amping prin impulsuri, costurile de studio scazand si ne smai existand riscul ca microfoanele sa nu fi fost amplasate cum trebuie si sa apara probleme de faza sau altele. Plus ca nu se mai pierde timp. Repet, este o tehnica folosita cu precadere pt genul "metal". Nu am informatii daca se mai foloseste si pt alte genuri.

 

Personal, in tehnica adoptata si de mine mai sus am folosit impulsuri facute de cei de la studioul Fredman care au inventat acea tehnica celebra deja printre amatorii de metal modern de sorginte suedeza, acel sunet specific Gothenburg/Goteborg: doua SM57 dispuse in mai multe moduri: central on axis, off axis, edge: "I usually mike the cabs with two SM57's forming an arrow towards the speaker. One straight on at the side of the dustcap, the other one angled towards the center. It also stated that he sometimes uses a condensermike on a different speaker than the one that the SM57's cover" (vezi imaginile atasate).

 

Asadar, eu am folosit aceste impulsuri captate dupa un Mesa Boogie, printr-un cabinet Mesa prin tehnica mai sus mentionata. Un fel de ready-made daca vreti. Din lantul prezent in ReValver MkII am mai avut: un filtru parametric pe care l-am folosit doar ca sa imi egalizeze nivelul de intrare cu cel de iesire, o trioda sau nu (am tras si cu si fara cand am tras cu TS808), Mesa module, normal si red channel si interfata de impulsuri). Clean-urile sunt facute prin guitarRig 2, iar track-urile de solo prin Waves GTR2, un all simulator extrem de realist.

 

Nu intru in alte amanunte si trec direct la concluzie: pt o inregistrare decenta, asa cum este cea postata de mine si fiind si prima data cand am folosit aceasta tehnica eu consider ca e destul de bine. O alternativa la acel ton de Mesa, un posibil raspuns la intrebarea lu En1gma. sigur, sper sa avansez cu tehnica asta si sa incerc moduri de interconectare a modulelor ca sa ajung cel putin la calitatea si tonul acestei inregistrari realizata cu ACEEASI TEHNICA. Doar ca el e mai bun si mai experimentat decat mine :):) .

http://www.soundclick.com/bands/page_songI...;songID=6224048

 

"This time I still used the HB amp, but I switched tubes around again, KT66 in front, and added a 12ax, and then turned the whole amp gain down. Also switch around the diodes. Still used a maxon 808 in front, and used a PRS....double tracked. Bass was also Revalver II bassguy amp."

 

sau

 

http://www.esnips.com/web/enesbosniasStuff

 

sau

 

http://www.soundclick.com/bands/page_songI...;songID=6296806

 

In toate cazurile de mai sus s-au folosit tobe midi prin DFH sau Slate drums, etc.. singurul instrument real fiind chitara. Deci, eu zic ca se poate pt un baiat low budget asa cum suntem f multi dintre noi. probabail ca ma veti crucifica acum venind cu opinii contra, etc. Nu va invinuiesc intrucat am spus si la inceput ca si eu sunt adeptul felului obisnuit de a obtine tonul. Totusi, e o tehnica ce functioneaza..

 

Sunt cativa din cei pe care ii stiu ca au conturi pe rgc care cunosc aceasta tehnica si ma mir ca nu au spus nimic de ea pana acum.

Scuze daca nu e chiar pe topic decat o parte din mesaj. Fiecare ia ce vrea din acest post.

Toate bune.

 

Razvan

post-290-1204198587_thumb.jpg

post-290-1204198593_thumb.jpg

post-290-1204198597_thumb.jpg

post-290-1204198603_thumb.jpg

post-290-1204198616_thumb.jpg

post-290-1204198632_thumb.jpg

post-290-1204198645_thumb.jpg

Edited by Razvan Alexandru
Link to comment
Share on other sites

Deci sunt socat. Dar nu doar de solutia prezentata ci de principiul ce sta la baza ei. Am facut la facultate teoria sistemelor si mi s-a parut o materie fara rost rupta de orice aplicabilitate. Daca vedeam postul asta acum un an eram si eu mai entuziast :)

 

 

De invatat se invata multa DAR nrfiind profrsionisti la catedre se preda "MATERIA" si atat.

 

Exista ( de mult timp ) "Acoustic Modeler" si "Acoustic Mirror " a lui Soundforge ( sau Sony , sau ACID adica tot Sony Musoc)

 

Adobe Audition ( cooldedit pro) are efectul "convolution"

 

cu aceste programe poti sa faci "morfoza" , introduci "impulsl" ( impuls file sau practic orice sample )

 

SI sunetul rezultant in functie de reglaje va denatura sunetul initial si-l va face sa sune ca cel din "impuls file" .

 

De exemplu am folosit chitara acoustica si am "modulat"-o cu un cinel ca sa am soundul dorit ,

 

sau un ton nesemnificativ de chitara il prelucrezi si suna fantastic , poti sa faci experiente , eu ma incercat cu smpleuri de tobe ,chit bas, orga , trompeta, voce...etc .

 

caracterul sunetului original este mentinut cat vrei tu , adica "adancimea" transformari.

 

 

are sampleuri din zeci si zeci de locatii ,sali de concerte , teatre , stadioane , piete publice , mina, parcare , bisserica etc ..

 

astea-s adevaratele "impul sfile" ce contin ravarberati anaturala a locului respectiv .Se obtine o reverberatie super buna , fara sunetul de " metal tank" ,

 

Inca ceva , dup aparerea mea umila .

 

ton bun de metale iese din limitare rapida cu semoconductoare .Si cel mai bine suna pe langa usurinta in exploatare formatoarele digitale cu memorie si preseturi.

 

Am facut zeci si zeci de distorsuri , compresoare , limitatoare EQ parametric etc etc ,,,,nu putem sa scot tonul complex de distors cu atac mare dar totusi "brown" de metal/speed si altele.

Statiile cu tuburi in overdrive devin "lenese " si actioneaza ca niste compresoare uriase chiar in etajul final .

 

Deci nu mai poate exploda tonul , nu are cum , automat se ineaca si vine "in urma" ,

 

Ptr alte genuri tuburile sunt sunt exclente .

 

Se lucreaza ( cel putin amatori la statii cu impedanta de iesire variabila cu reactie negativa pana la pozitiova , ptr subwoofere ) acestea pot sa imite functionare unor statii celevbre pe tuburi.

 

Fiecare ton e bun .

 

(ieri dupamasa m-am stofocat 4 ore sa scot un ton "de sarma semitensionata inghetata si super- transparenta" ( hahah)

si cand am gasit combinatia , am folosit alt timbru /ton ptr un bridge.)

 

 

 

De invatat se invata multa DAR nrfiind profrsionisti la catedre se preda "MATERIA" si atat.

 

Exista ( de mult timp ) "Acoustic Modeler" si "Acoustic Mirror " a lui Soundforge ( sau Sony , sau ACID adica tot Sony Musoc)

 

Adobe Audition ( cooldedit pro) are efectul "convolution"

 

cu aceste programe poti sa faci "morfoza" , introduci "impulsl" ( impuls file sau practic orice sample )

 

SI sunetul rezultant in functie de reglaje va denatura sunetul initial si-l va face sa sune ca cel din "impuls file" .

 

De exemplu am folosit chitara acoustica si am "modulat"-o cu un cinel ca sa am soundul dorit ,

 

sau un ton nesemnificativ de chitara il prelucrezi si suna fantastic , poti sa faci experiente , eu ma incercat cu smpleuri de tobe ,chit bas, orga , trompeta, voce...etc .

 

caracterul sunetului original este mentinut cat vrei tu , adica "adancimea" transformari.

 

 

are sampleuri din zeci si zeci de locatii ,sali de concerte , teatre , stadioane , piete publice , mina, parcare , bisserica etc ..

 

astea-s adevaratele "impul sfile" ce contin ravarberati anaturala a locului respectiv .Se obtine o reverberatie super buna , fara sunetul de " metal tank" ,

 

Inca ceva , dup aparerea mea umila .

 

ton bun de metale iese din limitare rapida cu semoconductoare .Si cel mai bine suna pe langa usurinta in exploatare formatoarele digitale cu memorie si preseturi.

 

Am facut zeci si zeci de distorsuri , compresoare , limitatoare EQ parametric etc etc ,,,,nu putem sa scot tonul complex de distors cu atac mare dar totusi "brown" de metal/speed si altele.

Statiile cu tuburi in overdrive devin "lenese " si actioneaza ca niste compresoare uriase chiar in etajul final .

 

Deci nu mai poate exploda tonul , nu are cum , automat se ineaca si vine "in urma" ,

 

Ptr alte genuri tuburile sunt sunt exclente .

 

Se lucreaza ( cel putin amatori la statii cu impedanta de iesire variabila cu reactie negativa pana la pozitiova , ptr subwoofere ) acestea pot sa imite functionare unor statii celevbre pe tuburi.

 

Fiecare ton e bun .

 

(ieri dupamasa m-am stofocat 4 ore sa scot un ton "de sarma semitensionata inghetata si super- transparenta" ( hahah)

si cand am gasit combinatia , am folosit alt timbru /ton ptr un bridge.)

 

mai ceva , exista boxe de bas directive !!! (cardioide ) acestea combinate cu difuri de 10" bine suprasolicitate ar ajuta mult la "miking" respectiv la controlul nivelului de bas in semnalul captat.Si atuncea chiar ca se va putea realiza sunet super si in studio nu numai in concert , binenteles impreuna cu "miking"-ul destept.

Link to comment
Share on other sites

Ai ales o cale interesanta. Si in mod cert rezultatul este peste ce ai fi obtinut cu un modeller (soft sau hard) obisnuit. Te-ai apropiat destul de mult de sunetul ala foarte "tight" specific producatorilor de metal european. Am citit si eu despre tehnica respectiva, am ascultat si sampleuri, e foarte posibil sa fie chestie de gust, dar pe mine soundul ala nu m-a entuziasmat niciodata. Probabil de aia nu m-a entuziasmat nici al tau.

Cu toate astea ramin la parerea mea (care e valabila pentru mine, nu incerc sa o impun nimani) ca un amp decent, cu microfoane puse cu atentie, va avea ceva ce nici o simulare nu poate da.

In ceea ce priveste revalver, si eu am fost cam derutat de complexitatea lui (asta in conditiile in care nu sint incepator nici in ale sunetului, nici in ale electronicii) astfel incit nu i-am dat foarte multe sanse. Am inteles ca va aparea var 3, in colaborare cu Peavey, pare ca va fi ceva mai prietenos, sper ca asta sa nu insemne ca va fi doar un alt Guitar Rig sau Amplitube.

Si ca sa ii raspund si lui Cosu, exact reactia asta am avut-o si eu cind am auzit prima oara de aplicatiile convolutiei in audio. Asta apropo de felul rupt de realitate in care inca se preda la noi....

Link to comment
Share on other sites

nimic nou, doar ma intrebam unde sunt cei care ma apostrofau inainte de ultimul post al meu...

 

 

nu-i vorba de cerut si primit satisfactie , nu-i un duel .

 

Te mai enervezi cand colegi care nu inteleg despre ce este vorba cred dogmatic in unele mituri , sau au gasit rezolvarea pe o cale si cred sau sunt convinsi ca alta nu mai exista .

 

Cum chitaristi sunt muzicanti si putini se ocupa si de acustica si electroonica , majoritatea dintre ei cea ce nu inteleg muts in domeniul "mitosului" ,.Acestia fiind mai multi "folclorul" lor are si impact muult mai mare ce este si alimentat de uni producatori care astfel vand "miturii" .

 

Cine are bani sa experimenteze zeci de statii si boxe este OK , cine are bani se experimenteze cum ies din fabrica tot felu de procesoare de ultimul tip iarasi este OK .

 

Dar este mai inteligent sa asculti si de logica si rentabilitate mai ales din punct de vadere al energiei si al timpului pierdut .

mai bine compun sau exersez decat sa tot construiesc si sa experimentez pedale .

 

Oricum vreau sa termin compresor/exoandor-ul pus in balcon de cateva luni , este grozav ...

 

http://forums.rgc.ro/index.php?act=attach&...st&id=15779

 

 

link la primele incercarii cu compresor/expandor ...se aude clar cum urca dinamica.....

 

faceti abstractie de timbru era setat ptr. o pieasa in care chitara trebuia sa penetreze din background ,importanta era dinamica

 

Mai trebuie sa construiesc sarcina artificiala ( simulator de difuzor care-si schimba si impedanta exact ca si un dif real)

 

si cea mai grea parte sa-i fac cutia ca lumea , hahaha

 

timbrul unei chitare conteaza in contextul unei "trupe"

Oricum daca exista microbul -hobby tot te avanti si pierzi energie si timp ( de bani nu mai vorbesc) ca sa ai toate tonurile posibile. ( pe care pana la urm anici nu le folosesti , dar e bine sa le ai ...hahahaha )

 

Apoi vreai sa-l intercalez in signal flow si sunt curios cum scot sunete de "Mesa DR" si alte statii vesite.

Link to comment
Share on other sites

Ai ales o cale interesanta. Si in mod cert rezultatul este peste ce ai fi obtinut cu un modeller (soft sau hard) obisnuit. Te-ai apropiat destul de mult de sunetul ala foarte "tight" specific producatorilor de metal european. Am citit si eu despre tehnica respectiva, am ascultat si sampleuri, e foarte posibil sa fie chestie de gust, dar pe mine soundul ala nu m-a entuziasmat niciodata. Probabil de aia nu m-a entuziasmat nici al tau.

Cu toate astea ramin la parerea mea (care e valabila pentru mine, nu incerc sa o impun nimani) ca un amp decent, cu microfoane puse cu atentie, va avea ceva ce nici o simulare nu poate da.

In ceea ce priveste revalver, si eu am fost cam derutat de complexitatea lui (asta in conditiile in care nu sint incepator nici in ale sunetului, nici in ale electronicii) astfel incit nu i-am dat foarte multe sanse. Am inteles ca va aparea var 3, in colaborare cu Peavey, pare ca va fi ceva mai prietenos, sper ca asta sa nu insemne ca va fi doar un alt Guitar Rig sau Amplitube.

Si ca sa ii raspund si lui Cosu, exact reactia asta am avut-o si eu cind am auzit prima oara de aplicatiile convolutiei in audio. Asta apropo de felul rupt de realitate in care inca se preda la noi....

 

 

adevarat, amp-ul real este sfant.

si eu am asteptari mari de la MkIII cu toate ca sper sa imi pot cumpara un amp al meu. dream on. aud zeci de zvonuri saptamanal in care se spune ca s-a mai inventat una sau alta care inlocuiesc una sau alta si ma intreb de ce mai exista originalele reale.. in curand o sa inlocuim corzile de otel cu raze laser..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.