www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Sound De Mesa Dual Rectifier


Guest En1gma
 Share

Recommended Posts

Guest MCMUSIC
eu am incercat tot ce se poate inchipui in materie de statii , nu ma omor dupa nici un brand comercial si la moda .

 

sa nu confundam presiunea sonora cu timbrul unei statii.

 

Nu ai cum sa compari ( pe scena) un VOX de 30W( practic aprox 24W) cu un Marshall de 200W( practic aprox 140W) , unul cu boxa deschisa altul cu boxa inchisa .Numai ca si putere ar trebui 7 bucati AC 30 ca sa ajung la nasul lui Marshall..Pana nu am macar aceiasi putere nu pot face comparatie fizica acustica intre cele doua scule .Pana si intre Marshall de 50W(37W) si COX AC 30 este o diferenta aproape 40% de aprox 3dB .

 

"Cunoaste " sau a auzit toatea lumea de 'laudness" , si de legea "invers patratica" , in consecinta nu ai cum sa auzi la fel cele doua tipuri de statie .

 

Sa nu vorbim de difuzoare , de randamentul difuzoarelor folosite .Se stie ca boxe Marshall se pot comanda cu mai multe tipuri de difuzoare ...in orice caz acum 20 de ani se puteau comanda si cu difuri RCF ,Lansing, Utah , Goodmans,Celestion...si altele (nu mai tin minte ,am pe undeva cataloagele ereu mai multe firme de difuri ).

 

atentie la difurile RCF au revenit in forta si sunt uni din cei mai vestiti producatori de boxe de sonorizare.Ianinte statiile FBT si Sisme ( ce se mai aduceau si la noi )erau dotate cu difuri RCF.Cred ca si Farfisa erau cu RCF .

 

Indiferent de tupu8l difuzoarelor acestea erau alese din cele cu SPL cat mai mare .Daca nu ai si difurile cu SPL la fel iarasi nu ai ce sa compari.

 

Comparam mere cu pere.

 

Daca pe un magnetofon Tesla cu o singura lampa suna bine si inregistrat zici ca-i Marshall de 200W de ce sa nu sune si un VOX ?

 

Pe scena intervin cele amintite , plus defazajul dintre difuzoare este diferit .

 

Ideal ar fi un singur difuzor de putere mare cyu cat mai multe difuzoare avem rasfirate pe scena ai sansa sa sune foarte prost. Si de aici diferente de sunet. intre 2 difuri pe orizonyala si 8 difuri ( sau 4) pe verticala si orizontala lucru ce rezolva partial problema "invers paytayica" dar introduce defazaje si efect de comb filter .

 

Pe langa toate ecestea eu sunt tot de parere ca chitaristul trebuie sa cante ,nine , indiferent de "ton" , ma refer la nuante .

 

In legatura cu dinamica tonului aceasta este bune sa fie mare , deci ar fi nevoie de putere mare si de ataje finale "rapide" cu "rata sleve" mare.

 

Nenea Karpi, am o intrebare: oare de ce iti place sa bati campii? Poate nu ai inteles, de ce trebuie sa te bagi in seama, de cele mai multe ori aflandu-te pe langa main road? Am o intrebare: despre ce model de Marshall de 200 w vorbesti?

Edited by MCMUSIC
Link to comment
Share on other sites

mai arpi, le ametesti de nu mai intelege nimeni nimic (nici macar tu...)! asertiunea ca ai incercat tot ce se poate inchipui in materie de statii este absolut falsa, si pot sa certific asta. dar nu despre asta vreau sa vorbesc...

 

mai intai, din cate stiu eu, nu exista marshall de 200W...

 

apoi, un vox ac30 suna groaznic de tare pe scena! acei "30W" sunt practic mult mai multi ca presiune sonora... acest ac30 suna groaznic de tare pe orice scena, chiar langa un stack marshall!

dar nu de presiune sonora era vorba in postul la care ai replicat, ci de tonul in sine. da, e adevarat ca vox-ul poate suna agresiv cu o pedala de acest gen in fata (dar ar fi mare pacat... cu totul altul este "talentul" ampului in discutie).

 

pe de alta parte exista Marshall de 200W dar tu nu ai de unde sa stii.

ele se chemau Marshall Major

 

Marshall Valvestate 8200 200w Head

 

 

 

 

 

 

 

astea o fi cotete de gaini , tu ca mare conoseur ..daca nu te documentezi vei fi degradat si din doctor ajungi " Rack Felcer" ...lol nu mai esti doftor .

 

Macar da-i si tu o raita cu GOOGLE inainte de a spune lucruri gresite .

 

Si sustin pe mai departe ca nu poti sa compari un VOX AC30 cu un Marshall .

 

Cu un marshall de 50W cu lampile slabite si cu boxa inchisa da .

 

mai citeste pe forum ca am mai dat linkuri sa mai invete lumea sa intelega ce-i important .

 

mai sriu si aici

 

o boxa deschisa reda cu +3dB mai tare sunetul decat o boxa inchisa dar are o banda de fercvente mai neuniforma , sa construiesti una buna este mai greu eventual la difuzoare date sa copiezi una originala.( dimensiunile)

Asa ca fata de un Marshall de 50W ( 37W reali ) suna cam la fel cu ai lui 30W ( aprox 24W real ).

 

Cea mai mica diferenta sesizabila clar de un ascultator este 3dB care este un raport 1:2 .

 

respectiv 1W--+3dB=2W , 10W+3dB=20W , 100W+3dB=200W

 

24w+3dB VOX cu boxa deschisa= 48W( putere radiata) suna aprox la fel cu 37W ai lui Marshall de 50W cu boxa inchisa.( watii sunt rotunjiti din considerente comerciale.)

 

Dar o boxa deschisa nu suna la fel de "tight" dat fiind ca difuzoarele functioneaza mai jos intr-o boxa deschisa ( pipe line , port etc) si la atac are un salt mai mare mebrana cea ce schimba caracteristica sunetului ( alt atac) si timpul de revenire este mai lung .Aici este marea problema cu calculul portului sa ai sarcina pe membrana altfel sare aiurea.

 

Dar la un volum mult sub cel maxim suna aproape la fel.Diferentele pot veni de multe ori din etajul de filtru de ton( Baxandall) Daca cauti pe net gasesti si diferentele de trecere a filtrelor la diferite statii.Cum erau ele facute in diferite perioade in functie de tonul la moda .( vorbim de statii de chitara nu HiFi)

 

apoi se mai poate discuta si despre a Line Array despre cilindri si globuri ca sa intelegi si tu ce se intampla.

 

Dupa acea in timp toti si-au extins posibilitatile de reglaj pe statii ca sa se vanda la orice gusturi in ale tonului.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Guest MCMUSIC
pe de alta parte exista Marshall de 200W dar tu nu ai de unde sa stii.

ele se chemau Marshall Major

 

Marshall Valvestate 8200 200w Head

 

 

 

 

 

 

 

astea o fi cotete de gaini , tu ca mare conoseur ..daca nu te documentezi vei fi degradat si din doctor ajungi " Rack Felcer" ...lol nu mai esti doftor .

 

Macar da-i si tu o raita cu GOOGLE inainte de a spune lucruri gresite .

 

Si sustin pe mai departe ca nu poti sa compari un VOX AC30 cu un Marshall .

 

Cu un marshall de 50W cu lampile slabite si cu boxa inchisa da .

 

mai citeste pe forum ca am mai dat linkuri sa mai invete lumea sa intelega ce-i important .

 

mai sriu si aici

 

o boxa deschisa reda cu +3dB mai tare sunetul decat o boxa inchisa dar are o banda de fercvente mai neuniforma , sa construiesti una buna este mai greu eventual la difuzoare date sa copiezi una originala.( dimensiunile)

Asa ca fata de un Marshall de 50W ( 37W reali ) suna cam la fel cu ai lui 30W ( aprox 24W real ).

 

Cea mai mica diferenta sesizabila clar de un ascultator este 3dB care este un raport 1:2 .

 

respectiv 1W--+3dB=2W , 10W+3dB=20W , 100W+3dB=200W

 

24w+3dB VOX cu boxa deschisa= 48W( putere radiata) suna aprox la fel cu 37W ai lui Marshall de 50W cu boxa inchisa.( watii sunt rotunjiti din considerente comerciale.)

 

Dar o boxa deschisa nu suna la fel de "tight" dat fiind ca difuzoarele functioneaza mai jos intr-o boxa deschisa ( pipe line , port etc) si la atac are un salt mai mare mebrana cea ce schimba caracteristica sunetului ( alt atac) si timpul de revenire este mai lung .Aici este marea problema cu calculul portului sa ai sarcina pe membrana altfel sare aiurea.

 

Dar la un volum mult sub cel maxim suna aproape la fel.Diferentele pot veni de multe ori din etajul de filtru de ton( Baxandall) Daca cauti pe net gasesti si diferentele de trecere a filtrelor la diferite statii.Cum erau ele facute in diferite perioade in functie de tonul la moda .( vorbim de statii de chitara nu HiFi)

 

apoi se mai poate discuta si despre a Line Array despre cilindri si globuri ca sa intelegi si tu ce se intampla.

 

Dupa acea in timp toti si-au extins posibilitatile de reglaj pe statii ca sa se vanda la orice gusturi in ale tonului.

 

Nenea Karpi, stii refrenul ala? LASA-NE, LASA-NE! In loc sa-i ajuti pe copiii astia de pe forum, bati campii intr-un mare fel! Probabil nu ai ce sa faci si te trezesti apasand pe taste aiurea!

Edited by MCMUSIC
Link to comment
Share on other sites

Guest leo2pop

^^^^^^^^^^^^^^^

ignoranta nu e o scuza!

:)

Si daca tot sintem offtopic, iata asa "just for fun"... "The Pig"

:)

Edited by leo2pop
Link to comment
Share on other sites

Nenea Karpi, stii refrenul ala? LASA-NE, LASA-NE! In loc sa-i ajuti pe copiii astia de pe forum, bati campii intr-un mare fel! Probabil nu ai ce sa faci si te trezesti apasand pe taste aiurea!

 

 

 

ia explica matale cum e cu amplificatoarele si cu boxele daca crezi ca te pricepi si scoate-ne din ceata.

 

Inainte citeste tot topicul sa afli despre ce este vorba .

Link to comment
Share on other sites

Guest MCMUSIC
ia explica matale cum e cu amplificatoarele si cu boxele daca crezi ca te pricepi si scoate-ne din ceata.

 

Inainte citeste tot topicul sa afli despre ce este vorba .

/quote]

 

Prin august, poate septembrie , anul asta, a fost un concert Robert Plant Band in Bucuresti, chitaristul din trupa a folosit un AC30! Crezi ca a fost la misto? Sau poate el avea o sensibilitate la urechi si a folosit acest amp sa nu ii faca rau? Adica mare scandal!

Edited by MCMUSIC
Link to comment
Share on other sites

mc music, uita-te la semnatura mea inainte sa citesti mai departe.

 

Vox ac30 este loud dar nu mai loud decat un combo marshall jcm800 cu vintage30 pe care pot sa ma joc zilele astea. La testul ambele blana, marshall acopera vox chiar daca marshall are un dif si vox 2 dif-uri.

 

Dar parerea mea este ca vox suna mult mai bine. Da stiu, e o chestie de gust.

Link to comment
Share on other sites

Guest MCMUSIC
mc music, uita-te la semnatura mea inainte sa citesti mai departe.

 

Vox ac30 este loud dar nu mai loud decat un combo marshall jcm800 cu vintage30 pe care pot sa ma joc zilele astea. La testul ambele blana, marshall acopera vox chiar daca marshall are un dif si vox 2 dif-uri.

 

Dar parerea mea este ca vox suna mult mai bine. Da stiu, e o chestie de gust.

 

Corect, Felix!

Eu doar am vrut sa subliniez atotcunoasterea (mai bine zis, povestile din amintire combinate cu ceva cunostiinte despre electronica ) lui Karpi! Probabil, nici nu stie pe ce lume e! :)

Pe de alta parte , tu ce preferi:

DSL401 sau AC 30? Totusi a compara JCM800 cu AC30 e cale lunga...O sa-l rog pe Raresh sa intervina, asta PENTRU CA SA FIE TREABA CLARA PT TOATA LUMEA ( INCLUSIV PT KARPI ).

Edited by MCMUSIC
Link to comment
Share on other sites

Guest MCMUSIC
mc music, uita-te la semnatura mea inainte sa citesti mai departe.

 

Si acum partea nasoala! Pe cine crezi ca imporesionezi cu setup-ul tau? Pe mine in nici un caz! Pe copii, poate da!

Link to comment
Share on other sites

Guest MCMUSIC
Stai linistit, nu vreau sa impresionez pe nimeni... mai ales pe mcmusic unde n-o sa mai calc niciodata.

 

Oare de ce? Nu ai reusit sa ne impresionezi?

Link to comment
Share on other sites

Eu am spus sa citesti semnatura sa vezi ca sunt posesorul respectivului amp. Nu ma laud cu el dar sunt mandru de tonul meu. Pana la urma nu conteaza ca e fender, vox, marshall etc... trebuie sa sune bine in context si sa fie lampa... si sa fiu sincer, as fi preferat un head tophat in loc de vox dar din pacate, doar de ac30 am avut bani.

Link to comment
Share on other sites

Guest MCMUSIC
Eu am spus sa citesti semnatura sa vezi ca sunt posesorul respectivului amp. Nu ma laud cu el dar sunt mandru de tonul meu. Pana la urma nu conteaza ca e fender, vox, marshall etc... trebuie sa sune bine in context si sa fie lampa... si sa fiu sincer, as fi preferat un head tophat in loc de vox dar din pacate, doar de ac30 am avut bani.

Deci nu esti chiar asa de suparat pe mcmusic! Avem si noi pacatele noastre...

Link to comment
Share on other sites

Oare de ce? Nu ai reusit sa ne impresionezi?

 

Cu toate ca tonul abordat de dumneata nu prea este unul normal , te-am sfatuit sa citesti toata povestea topicului .

 

Eu sunt fan AC30 si am mai scris ca din pacate am pierdut unul , daca-l mai gasesc si stricat o sa-l cumpar si il restaurez asa de hobby .

 

Discutia nu este offtopic , titlul este una dar tema discutiei este despre un ton ce aduce a statie cu tuburi si sa sune "de exemplu" ceva asemanator cu Messa Rectifier ..cu pareri pro ssi contra daca se poate realiza ceva asemanator cu pedale cu diferite tipuri de statii ........

 

Am sustinut ca ar fi o greseala sa comparam doua statii Vox si Marshall deoarece sunt doua constructii diferite de statii !! Fiecare cu ale lui.

 

In sensul ca nu comparam perele cu merele , fiecare are parti pozitive si negative.

 

Nu a zis nimeni ca nu-i bun VOX AC30 nu stiu de unde vine idea aceasta .

 

Din contra eu am sustinut ca si VOX suna la fel de blana DAR la wattaj mai mic , cand inca nu-i in overdrive si nu suprasolicita difuzoarele ce din cauza boxei deschise au cursa mai mare .Asa ca s-ar putea folosi intr-un studio pentru inregistrat cu un distors adecvat .

 

Pe scena la volumul overdrive fiecare statie incepe s sune numai intr-un singur fel in functie de constructie de aici preferintele chitaristilor ptr o statie sa alta .Aici are dreptate @felix pe scena cu distors ai un sunet mai "tight" cu un Marshall .Deci dupa preferinte se poate folosi si una si alta .

 

In domeniul "linear" suna cam la fel toate statiile decente corect proiectate .

 

Nu-i vorba de mare filosofie nu-i statie HiFi .

 

Daca ai nevoie de argumente imprumut de la Rares de unde esti sigur ca cea ce crezi este corect ?

 

Nici nu stiu daca crezi ceva , pur si simplu nu te pricepi si nu intelegi nimic .

Link to comment
Share on other sites

in primul rand, imi cer scuze - in comparatia marshall / vox credeam ca chiar comparam mere cu mere... adica credeam ca vorbim de ampuri pe lampi (normal ca stiu de vechile 200W-uri, dar nu de tranzistori credeam ca e vorba)... iata, de fapt inca un exemplu in sprijinul afirmatiei mele ca arpi le cam "ameteste".

 

pe de alta parte, pentru cei care nu ne cunosc nici pe mine, nici pe arpi, trebuie sa spun ca ne cunoastem cam de pe cand aveam eu vreo 13 ani (acum am 46, dar asta-i alta poveste...). deci pot spune ca "imi permit" sa-l mai "calc pe coada" cateodata, mai ales considerand faptul ca in chestiunile vizate vorbesc din proprie experienta, nu facand apel la teorie...

 

si inca un aspect: AC30-urile sunt ampuri care nu au fost concepute pentru overdrive, deci ele suna cvasi-clean si cu volumul la maxim, pe cand marshall-urile sunt ampuri care intra in overdrive destul de repede. sound-ul obtinut cu un amp clean la care adaugi o pedala de distors sau overdrive inainte este diferit decat cel obtinut, spre exemplu, cu un amp care intra in overdrive din preamplificator si este diferit de un amp care intra in overdrive din finale (spre exemplu ampurile de 18W construite dupa vechile scheme watkins dominator).

 

 

arpi, si eu te iubesc...

Link to comment
Share on other sites

Guest leo2pop
... adica credeam ca vorbim de ampuri pe lampi (normal ca stiu de vechile 200W-uri, dar nu de tranzistori credeam ca e vorba)... [vezi .PDF 11 posturi mai sus] iata, de fapt inca un exemplu in sprijinul afirmatiei mele ca arpi le cam "ameteste".

 

..., nu facand apel la teorie... [de cele mai multe ori nu putem sa ne despartim de teorie si intotdeauna confirma!!!]

 

si inca un aspect: AC30-urile sunt ampuri care nu au fost concepute pentru overdrive, [poate ca a uitat sa adauge sufixul TB]

deci ele suna cvasi-clean si cu volumul la maxim [nu si AC30TB] , ... [incearca sa pui un tube screamer in fata unui AC30TB si o sa fi placut impresionat]

arpi, si eu te iubesc...

M-am sculat cu fundu-n sus!

...dar eu va iubesc pe amindoi.

:)

Link to comment
Share on other sites

leo & felix - o fi sunand ok vox-urile noi, insa cand se discuta despre Vox AC30 (cel putin cand o fac eu...) este vorba de "acel" AC30 de pe vremuri si noi, timisorenii, avem norocul sa putem auzi inca asa ceva aici (bujor hariga este mandrul posesor al unui astfel de exemplar). va asigur ca orice model nou de ac30 este departe de sunetul la care un cunoscator face referire atunci cand vorbeste de vox...

Link to comment
Share on other sites

mibu, citeste review-urile de pe net si o sa vezi ca te inseli... diferentele intre cele 2 sunt ca modelul vechi era handwired, acum costa vreo 2500$ si sunetul este acelasi pentru urechile normale, un pic diferit pentru urechile extrafine si degustatorii de chestii rare. In plus, modelul nou vine echipat cu optiuni pe care cel vechi nu le avea, optiuni care il fac mult mai versatil.

 

Sincer, prefer un amp nou decat unul de acum 40 de ani care e pe moarte.

Link to comment
Share on other sites

nu doresc sa polemizez pe tema ac30 la acest topic despre mesa, insa te asigur, george, ca am testat cu urechile mele sculele in cauza si ceea ce am afirmat sta in picioare. nu stiu la ce review-uri de pe net faci referire, insa, daca as mai avea nevoie de o intarire a afirmatiei mele, m-as adresa mai degraba unor persoane care chiar stiu ce spun, din domeniu.

in cazul reissue-urilor, se pare ca este aceeasi problema peste tot - firmele mari nu vor sa investeasca bani prea multi in componente de calitate. de aici si diferentele de sunet (este si cazul noilor reissue de la marshall, care nici pe departe nu suna ca ampurile vechi - practic nici nu au cum... ;-) )

Link to comment
Share on other sites

Diferentele sunt aproape insesizabile pentru o ureche normala si nu uita ca tot ce tine de ton, se poate ajusta de la eq-ul ampului si al chitarei. Overall, vox ac30 reissue este un amp excelent si numai un om foarte pretentios sau care nu are ce face cu banii si-ar putea dori amp-ul de acum 30-40 de ani. Daca e sa il schimb, ma voi indrepta spre o liga superioara unde joaca soldano, diezel, fuchs, bogner, divided by 13 etc. Si nu este o liga mult superioara ca ton sau dpdv al calitatii... iti repet, diferentele sunt mici si pentru multi oameni nu justifica investitia.

Link to comment
Share on other sites

ok felix, se pare ca pentru tine (daca ai avut cumva ocazia sa compari un vox antic cu unul nou...) nu conteaza diferenta. ai tot dreptul la o parere. insa sunt cateva nume (brian may, david gilmour, john mayer - ca sa amintesc doar cateva) pentru care diferenta este foarte mare. fac si eu parte, cu modestie, din a doua categorie...

Link to comment
Share on other sites

Guest MCMUSIC
<br />ok felix, se pare ca pentru tine (daca ai avut cumva ocazia sa compari un vox antic cu unul nou...) nu conteaza diferenta. ai tot dreptul la o parere. insa sunt cateva nume (brian may, david gilmour, john mayer - ca sa amintesc doar cateva) pentru care diferenta este foarte mare. fac si eu parte, cu modestie, din a doua categorie...<br />

 

De la noi, Florin Ochescu nu prea a sesizat diferenta de care spui si eu cred ca face parte din a doua categorie cu mult inaintea ta.

Edited by MCMUSIC
Link to comment
Share on other sites

Mibu, alea sunt amp-uri ingrijite si probabil si modificate de niste meseriasi. Nu cred ca te-ai risca sa canti pe undeva cu un amp vechi de 40 de ani care poate oricand sa isi dea duhul. Unii isi permit sa aiba proprii lor electronisti si oameni care sa se ingrijeasca de celelalte scule, eu nu. Recunosc ca mi-as dori o vechitura dar nu as avea curajul sa ma bazez pe ea. Si btw, sunt multi chitaristi mari care folosesc vox reissue. Important e sa fii multumit de ton si sa te ajute sa te exprimi corect.

Link to comment
Share on other sites

Nu easte un topic despre Messa , doar titlul este cu "mesa" , e vorba despre sunet de statie cu tuburi ,de exemplu ceva ca si Messa...sau orice altceva ce-i OK , statie Electronica Super sau Delta.Mai erau si unguresti ORIONTON .

 

 

nu am vazut schema la aceste scule chinezesti , am incercat cateva nu suna rau , suna frumos.

 

Acum ce sa mai spun , care-s acele piese de calitate ? dupa 30 de ani.

 

Condensatoare ....la o statie de peste 30 de ani s-au cam dus condeurile electrolitice.

 

Tuburile........pai , nu mai gasim tuburile de pe vremuri

 

sinurul lucru ar ramane calitatea trafurilor , sa fie fare ecomomie de materiale , cuprul este valuta forte .

 

in rest schema circuitului , daca-i reissue ar trebui sa respecte schema .

 

Apoi difurile sa fie de calitatea impusa de tipul amplifului.

 

Normal ca o statie veche de 30 de ani suna altfel decat o statie noua , si suna mai frumos.

 

Intervine chiar si rodarea difuzoarelor, imbatranirea etc..PLUS ..obisnuinta ...statia lui Bujor o auzim de o viata si e buna , nu obsrevam nici daca s-a schimbat un pic.

 

Poate aici este secretul "vintage" original suna a vintage si din cauza "varstei".

 

Am avut 6 difuzoare "Irel" Allsound scumpe si cu un SPL considerabil, dupa 5 ani am observat o scadere considerabila al SPL , cand am comparat cu niste difuzoare noi.( pe atunci se chhemau de 50W acum precis aceleasi se cheama 500W)

 

Cu toata dezvoltarea tehnologie si a noilor descoperiri vad ca se folosesc si se fabrica aceleasi difuri ca si acum 30 de ani , poate sunt si mai slabe calitativ, dar au devenit ieftine.

 

Am dou difuri de 8" de masina, extra plate cu magnet neodinium , ce mai , bijuterii.

 

Alte doua Pionier cu magnet neodinium tot de 8" de banda larga cu membrana extralight din materiale compozit ,pentru horndriver cu singledriver .( sa fie sursa de sunet "punctiforma") .

Amandoua tipuri au SPL mare deci randament .

 

Pe cand apar drivere cu SPL mai mare ptr statie de chitara , caci se poate ca tot caram difuri cu randamentul de 1% caci vai ce frumos suna ..

 

Combourile moderne au difuri cu SPL mare , DAR nu stiu cat tine magnetul in timp .

 

Difurile "vechi " erau cu magnetul inbatranit artificial ce in timp nu-si schimba mult puterea.Plus erau rodate in fabrica multe sute de ore inainte de a fi puse in boxe.

 

Nu stiu daca chinezi i-si pierd vremea cu rodaje si imbatraniri , nu au timp de asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

... insa sunt cateva nume (brian may, david gilmour, john mayer - ca sa amintesc doar cateva) pentru care diferenta este foarte mare. fac si eu parte, cu modestie, din a doua categorie...

 

Bai, acum o sa fiu eu agresiv: n-as zice ca faci parte din a 2-a categorie dupa ce am auzit la demonstratia ta din Bucuresti. A fost cel mai prost sound din cite am auzit la un chitarist de nivelul si pretentiile tale. Ai cintat cu strat Suhr, cabluri Evidence si ampuri full-lampa si a fost jale. Ca sa fac o paralela, Rares la demonstratia MCMUSIC a cintat pe un strat Squire intr-un Marshall AVT care nu e pe lampi si a fost cu 10 clase peste tonul tau. Felix are un ton super muzical si bun in comparatie cu ce am auzit de la tine. Curiozitatea mea este daca tu chiar nu stii ce inseamna un ton bun sau de fapt stii dar ai nevoie sa vinzi niste ampuri?

Link to comment
Share on other sites

Bai, acum o sa fiu eu agresiv: n-as zice ca faci parte din a 2-a categorie dupa ce am auzit la demonstratia ta din Bucuresti. A fost cel mai prost sound din cite am auzit la un chitarist de nivelul si pretentiile tale. Ai cintat cu strat Suhr, cabluri Evidence si ampuri full-lampa si a fost jale. Ca sa fac o paralela, Rares la demonstratia MCMUSIC a cintat pe un strat Squire intr-un Marshall AVT care nu e pe lampi si a fost cu 10 clase peste tonul tau. Felix are un ton super muzical si bun in comparatie cu ce am auzit de la tine. Curiozitatea mea este daca tu chiar nu stii ce inseamna un ton bun sau de fapt stii dar ai nevoie sa vinzi niste ampuri?

 

 

acu fara nici o aluzie sau misto..

 

Am observat ca fiecare chitarist are tonul sau , si indiferent pe ce scula canta se invarte el regleaza reduce , baga si scoate EQ , amplifica si ajunge la tonul sau .( sau mai precis cateva tonuri care sunt pentru el reprezentative genurilor pe care le canta.)

 

De multe ori este si obisnuinta , si este greu sa treci la alt ton .Un ton are un combo cu un dif de 12" si alt ton un halfstack cu 4 x12" ,ai alte posibilitati timbrale si dinamice .dar cand nu esti obisnuit tot tonul tau il scoti si din 6 Marshall-uri in spatele tau.

 

Acest lucru nu-i rau caci trebuie sa ai macar tonul si tuch-ul tau dar nu este corect sau bine sa vrei ca toata lumea sa fie de acord cu tonul tau , unora le place altora nu.

 

Majoritatea celor care te asculta nu-s chitaristi si nu-i intereseaza tonul tau , nici nu-l observa.

 

Singuri care ne asculta si ne aprecieaza sunt spectatorii normali , nici macar melomani .Acesti spectatori normali asculta muzica si nu tonul , bineinteles este important sa te si auzi , dar atat .Acele mici diferente de timbru si atac nu interesaeza pe cel ce asculta muzica.

 

Noi ne strofocam dupa gustruri, idei, conceptii proprii .Incepatori cauta "adevarul" si cumpara de toate ca sa fie precis ca a facut totul ca sa cante ca si modelul de erou chitarist pe care si lau ales .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.