www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Threadul oficial cu intrebari ale incepatorilor


Cosu
 Share

Recommended Posts

Salutari, de curand am primit o interfata audio de la Tascam (US-144mkII) si as dori sa inregistrez o parte de chitara cu ea,totul merge perfect pana la monitorizare,la intrarea "Phones" de la interfata imi trebuie jack de mare si eu nu am nici adaptor,ma gandeam sa folosesc placa audio de la laptop pt monitorizare dar nu stiu cum sa fac asta...

Link to comment
Share on other sites

De obicei daca trebuie sa faci un bend pe coarda B pe tasta 22 si nu poti ca nu ai 22 de freturi poti sa canti nota aia pe tasta 17 coarda E subtire, insa in contextul din soloului din "back in black" nu prea merge smecheria asta.

 

In plus, in soloul ala vad ca se canta la un moment dat si pe fretul 22 al corzii E.

Nota aia cum aveai de gand sa o muti pe alta coarda?

Poti sa inlocuiesti partea cu probleme cu o improvizatie  sau canta altceva.

Daca fac bend de 3 semitonuri pe B si pe coarda E sa cant C# in loc de D merge?O sa sune ciudat C# peste progresia de acorduri din piesa daca in mod normal acolo trebuia sa fie D?

Edited by Razvanik
Link to comment
Share on other sites

Daca fac bend de 3 semitonuri pe B si pe coarda E sa cant C# in loc de D merge?O sa sune ciudat C# peste progresia de acorduri din piesa daca in mod normal acolo trebuia sa fie D?

vafi mai greu de realizat si va suna incorect dar poti in schimb sa:

 

-muti toata harababura cu o octava mai jos (o sa fie diferit in sensul ca sunetele vor fi mai joase dar ele vor fi aceleasi note)

-canti ceva complet diferit asemanator ca stil in locul cu probleme (mai bine asa decat sa incerci sa imiti incorect originalul)

 

incearca si tu ce te duce capul si vezi cum iese

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare, zilele astea mi-am achizitionat un combo pe lampi de 4W (primul meu amplif pe lampi) pentru exersat acasa...si am tot citit ca trebuie avut grija foarte mare la ce sursa de energie se conecteaza (aka priza), pentru a evita evenimente tragice...Problema mea e ca nu am prize impamantate in camera, ci doar pe hol si in bucatarie (si sper sa fie impamantate si acelea...au pinii acolo dar nu prea am cum verifica)...daca il conectez printr-un prelungitor la acele prize e vreo problema? Sau trebuie conectat direct la priza impamantata? (sau nu trebuie neaparat priza impamantata?!). Multumesc!

Stima,

Dragos

Edited by Draykor
Link to comment
Share on other sites

Împământarea e importantă pentru orice aparat cu părți metalice expuse, cu care intri în contact. La amplificatoarele de chitară (nu doar cele pe lămpi) ești intim conectat, prin corzi și tot restul componentelor legate la masă. Mai e importană și pentru reducerea interferențelor (bâzâit).

Dacă prelungitorul are împământare (3 fire, așa da, așa nu), va conecta și amp-ul la împământarea prizei (dacă are).

Link to comment
Share on other sites

Împământarea e importantă pentru orice aparat cu părți metalice expuse, cu care intri în contact. La amplificatoarele de chitară (nu doar cele pe lămpi) ești intim conectat, prin corzi și tot restul componentelor legate la masă. Mai e importană și pentru reducerea interferențelor (bâzâit).

Dacă prelungitorul are împământare (3 fire, așa da, așa nu), va conecta și amp-ul la împământarea prizei (dacă are).

 

Super! Multumesc frumos! O sa vad cum fac sa ma conectez la priza cu impamantare

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut, va intreb la ce se refera puterea de la head-urile le lampi? De exemplu VOX NT2H are puterea de 2W cum suna intr-un cab. 2X12 de 100W? Suna mai incet fata de Orange Micro Terror care are 20W ? Head-urile de mai sus pot sa le conectez in orice cab de orice putere? Va rog, poate ma lamuriti in privinta acestui subiect.

Link to comment
Share on other sites

Puterea indicată pe amplificatoare reprezintă puterea maximă pe care o pot debita. La cele cu finali pe tranzistori, această putere depinde de impedanța sarcinii.

Puterea indicată pe boxe reprezintă puterea maximă pe care o pot suporta.

Un amp de putere mai mică decât duce boxa e perfect OK. Viceversa ai toate șansele să arzi difuzoarele, și apoi transformatorul de ieșire dacă e amp pe lămpi.

 

Head-urile de mai sus pot sa le conectez in orice cab de orice putere?

După cum ziceam mai sus, trebuie să fie cab-uri de minim 2 W, respectiv 20 W. Nu e nici o problemă, rareori găsești cabinete mai mici de 30 W oricum.

 

Trebuie notat că aceste cifre sunt orientative; dacă legi un amplificator pe care scrie "100 W" la o boxă pe care scrie "100 W" nu-i garantat că-l poți ține la volum maxim 2 ore, cu saturație puternică, și că nu va ieși fum din ceva. Însă puterea cabinetelor de chitară e de obicei apreciată destul de conservator, în general suportă și cu 50% mai mult fără probleme.

Vezi și http://forums.rgc.ro/topic/71633-putere-spl-volum/

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

Ai grija totusi ce sistem de referinta iti alegi pentru ca in functie de tehnologie, producator si alti factori, un watt nu e neaparat egal cu alt watt ca si perceptie auditiva. Nu stiu daca e doar gaselnita de marketing si unii producatori pur si simplu mint, dar am intalnit amplificatoare de 5W care ondulau geamurile si altele de 20W care faceau doar galagie. La fel si difuzoare de aceeasi putere, diametru, impedanta care se comportau complet diferit (ca si volum) pe acelasi amplificator.

 

Cu siguranta insa vei gasi aici colegi care iti vor explica fenomentul atat din punct de vedere fizic cat si 'emotional' :)

Link to comment
Share on other sites

L-am parcurs la momentul respeciv si recunosc, de la un punct in colo m-ati pierdut. Promit ca am sa-l recitesc insa cred totusi ca si @rockdrk cauta un raspuns ceva mai facil...

 

Revenind, de la topicul cu pricina si pana in prezent mi-au mai trecut prin mana destule amp-uri si sustin in continuare acelasi lucru. Doua amplificatoare de aceeasi putere si relativ aceleasi caracteristici (dar de la producatori diferiti si cu atat mai mult, bazate pe tehonologii diferite) se vor comporta diferit din punct de vedere al volumului, asa cum e el perceput de urechea umana. Iar ca sa fiu precis si sa fie si 57 multumit, luam cazul particular: urechea mea si perceptia mea :)

 

Ce se intampla pe osciloscop, in tabele, in ohmi sau milivolti, in radicali si logaritmi nu stiu, pentru ca din pacate nu e domeniul meu si sunt si suficient de lenes ca sa aprofundez problema.

Edited by sam
Link to comment
Share on other sites

Doua amplificatoare de aceeasi putere [...] se vor comporta diferit din punct de vedere al volumului

E unul dintre motivele pentru care am subliniat că ce scrie pe amp e doar orientativ.

Și chiar dacă ar ieși din ambele într-adevăr precis aceeași putere, în același difuzor, în aceleași condiții de audiție, tot mai rămân factori semnificativi care determină volumul perceput. Esența cu care ar trebui să rămâneți e că puterea disponibilă e un indicator foarte vag când de fapt ne interesează volumul.

Link to comment
Share on other sites

E unul dintre motivele pentru care am subliniat că ce scrie pe amp e doar orientativ.

Și chiar dacă ar ieși din ambele într-adevăr precis aceeași putere, în același difuzor, în aceleași condiții de audiție, tot mai rămân factori semnificativi care determină volumul perceput. Esența cu care ar trebui să rămâneți e că puterea disponibilă e un indicator foarte vag când de fapt ne interesează volumul.

 

 

Ai grija totusi ce sistem de referinta iti alegi pentru ca in functie de tehnologie, producator si alti factori, un watt nu e neaparat egal cu alt watt ca si perceptie auditiva. Nu stiu daca e doar gaselnita de marketing si unii producatori pur si simplu mint, dar am intalnit amplificatoare de 5W care ondulau geamurile si altele de 20W care faceau doar galagie. La fel si difuzoare de aceeasi putere, diametru, impedanta care se comportau complet diferit (ca si volum) pe acelasi amplificator.

 

 

Mie mi se pare ca am spus amandoi cam acelasi lucru... Sa fi simtit eu totusi o dojana in glasul tau sau sa mi se fi parut?!  :santa:

 

@rockdrk: Ca volum, diferenta intre 2W si 20W e mare, dar nu de 10 ori mai mare cum ti-ar rezulta matematic. Du-te si probeaza 2-3 amp-uri ca sa-ti faci o idee despre 'volume si puteri'. In rest discutia de aici nu cred ca te va ajuta prea tare, mai ales daca nu stii ce vrei.

Edited by sam
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

@rockdrk: Ca volum, diferenta intre 2W si 20W e mare, dar nu de 10 ori mai mare cum ti-ar rezulta matematic. Du-te si probeaza 2-3 amp-uri ca sa-ti faci o idee despre 'volume si puteri'. In rest discutia de aici nu cred ca te va ajuta prea tare, mai ales daca nu stii ce vrei.

 

Daca nu gresesc eu, e cam de doua ori mai tare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E impropriu spus "toată puterea unui cab", că nu boxa o bagi în priză.

Puterea amplificatorului e importantă, în măsura în care s-a explicat mai sus. Și într-adevăr cel de 20 W s-ar auzi cam de două ori mai tare decât cel de 2 W, dacă ar fi ceteris paribus.

 

Totuși de ce te preocupă? În ce condiții ai vrea să folosești un asemenea stack? Dacă te interesează doar pentru acasă, un amp de 2 W e mai mult decât suficient.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Puterea ti-o da amp-ul. Degeaba ai un cabinet de 100W, daca bagi in el 2W, 2W vei avea. E ca si cand ai un portofel in care incap 1000 de euro. Daca tu pui in el 10 ron, doar 10 ron vei putea cheltui la piata. Pfff, ce metafore, ce poet sunt... :)

 

Revenind, tocmai d-asta e discutabil daca are rost sa investesti intr-un cabinet asa mare pentru un amp asa mic. O rezerva de putete trebuie sa existe la cabinet, dar parca e un pic disproportionata combinatia 2 cu 100.

Link to comment
Share on other sites

Deci cu un head de 2W nu pot scoate sunetul la toata puterea unui cab de 100w? un cab 2w intr-un head 100w < cab 20w intr-un head 100w?

 

Relativ corect. 

 

Cu observatia ca "clasic" se imperecheau head-uri si cab-uri de aceleasi specificatii, si cam date-n blana. Pe conceptul ca si ampu' si difu' suna cel mai bine inainte sa se arda. E vorba de ampuri pe lampa si de cabinete cu rol major in formarea tonului. 

 

Deci, o sa se auda altfel, si cam de 2 ori mai incet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@bruudi: Line6-ul e ceva mai 'accesorizat'. In plus fata de Orange are 4 preset-uri (clean, crunch, metal, insane) si cateva efecte care daca esti incepator te-ar putea ajuta. Mai are si line-in ceea ce inseamna ca poti intra in el cu o sursa audio oarecare (calculator, mp3 player, telefon) peste care poti canta. Permite footswitch (il poti controla dintr-o pedala actionata cu piciorul) dar pedala e optionala si ma cam indoiesc ca ti-o vei cumpara. Orange-ul nu are toate astea dar in schimb are 20W in loc de 15W, ceea ce pentru apartament e irelevant ca nu vei sta cu el 'in blana'.

 

Concluzia: Line6-ul iti da mura-n gura tot ce ai nevoie, Orange-ul e chel. Insa din amintirile mele Orange-ul suna ceva mai aproape de adevar. Am avut un Crush 12L candva si am cantat si pe un Spider dar nu le-am avut pe amandoua simultan sa pot face o comparatie relevanta. Ce le strica oricum pe amandoua e difuzorul de 8", pe un difuzor mai mare cu siguranta ar suna mult mai bine.

Parerea mea: Pe oricare l-ai lua cauta-l second-hand pentru ca mai devreme sau mai tarziu il vei vinde iar la cel nou vei pierde destul de mult.

Edited by sam
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns. 

 

M-am mai informat si eu intre timp despre cele 2 amp-uri. Din cate am observat foarte multi chitaristi care detin un Line 6 Spider spun ca sunetul e jalnic. Despre acel Orange in schimb am vazut pareri mult mai bune. Stiu ca sunt amp-uri ieftine si de mici dimensiuni si asteptarile nu ar trebui sa fie mari, dar acum nu stiu ce sa mai cred . :D

Link to comment
Share on other sites

Fa si tu o smecherie. Daca esti hotarat sa-l cumperi nou si daca ai niste bani de blocat, comanda-le pe amandoua, testeaza-le comparativ si returnezi unul dintre ele. Insa repet, eu nu te sfatuiesc sa-l iei nou. Ambele sunt niste amplificatoare modeste si e pacat sa-l cumperi azi cu 600 ron si sa-l vinzi maine cu 300.

 

Varianta 2: Fly Music e in Suceava, tu vad ca esti din Iasi, da o fuga pana acolo si testezi tot magazinul. Bafta!

Edited by sam
Link to comment
Share on other sites

Un head de 2W  este OK cu un dif de 5W .

 

Dar suna mai bine pe un dif de 20-100W mai ales daca acele difuri sunt si mai sensibile ( SPL 1W/1m la  99-100dB )

Cu dif mai "rezistent" adica de putere mai mare poti avea ton mai curat , dar poate nu poti sa scoti sound de "blues " doar din amplif si dif ci mai la toate soundurile ai nevoie de un formator de ton .

In schimb ptr formator de ton/procesor este OK sa ai dif "mai rezistent " ce nu strica mai nimic din soundul procesat .

 

O boxa de putere ( sa zicem 100W) daca o ai este OK , acasa canti cu head-ul de 2W  apoi la cantat in cluburi etc ..poti sa folosesti boxa cu un head de 50-10W .

 

Ptr acasa de obicei un dif bun de 10" este mai mult decat suficient .

Am exersat acasa si pe ampliful multimedia 2+1 si suna perfect , daca am inregistrat cu microfon nu puteai spune cu ce boxa a fost scos sunetul .

La fel am mai incercat si magnetofonul pe post de amplif pe tuburi cu diful de 2W ce il avea in interior ,suna bestial , inregistrat cu microfon suna de parca ar fi fost un "big fk#$ bad amp pe scena" .

 

Deci in primul rand fa incercari si nu te lua dupa "mitologii"  nu este nici o regula cu ce ar trebui sa scoti un anume sound .

 

In cea ce priveste ...1W nu este egal cu alt 1W ...

posibile cauze :

difuri cu putere nominala identica dar SPL diferit .  ..3dB diferenta este deja sesizabila 6-9 dB poate sa fie deja un raport de 1:2

 

 

Doua amplifuri pe incercate pe aceiasi boxa :

 

Blocul de alimentare ( traf ,redresor si condensatoarele "buffer" ) fac diferenta

 

Un amplif al carui bloc de alimentare nu da suficient curent se va  comporta ca si  "compresor de putere " ..adica cu cat mai tare dai in chitara cu atat mai mult scade tensiunea de alimentare si deci puterea de iesire . P=U2/8*Z   ...deci acel U2  va scade semnificativ puterea daca U( tensiunea de alimentare  cea anodica la tuburi )  scade . Acest lucru face ca ampliful sa fue un fel de compresor => ca si efect ( daca nu-i prea pronuntat) este faptul ca da o fluiditate buna ptr "playabilitate " ..lucru ce la amplif mare folosit la wattaj mic 

il poti reproduce numai cu un compresor de dinamica intercalat in fat aamplifului ,  la fel si ptr inregistrat chitara direct in mixer /placa de sunet .

Uni folosesc ampliful final cu "sarcina artificiala" ,un  cicuit cu  rezistoare , condensatoare ,bec incandescent  etc ...ce simuleaza comportamentul unui difuzor se de pe care se culege semnalul ptr intrarea in mixer . 

Unii chitaristi vestiti chisr si pe scena utilizeaza pe post de overdrive si compresor un amplif de 100W cu sarcina artificiala ..sau difuzor de pe al carui iesire duc semnal la alte amplifuri de chitara cu putere mare ...ptr a marii "efectul de power compression" reduc tensiunea de retea cu un autotransformator cu tensiunea de iesire reglabila  (VARIAX) ca sa apara la wattaj mai mic efectul de compresie cat mai pronuntat ...etc etc

 

La amplificatoare ( la toate indiferent de tranzistor ,FET,MOSFET ,Tub) de la puterea "sinus" pana la distorsiunea maxima "rectangular" ( maxim overdrive) puterea electrica dat fiind "umplerea" semnalului poate sa creasca la dublu ! DACA sursa de curent /blocul de alimentare este capabil sa tina tensiunea stabila ( respectiv sa furnizeze curentul absorbit de finali ).

 

De aici apar diferente intre W si W  intre diferitele scule . 

 

Observatie

 

Amplifuri tranzistoare pot avea putere mai mare decat cele pe tuburi la aceleasu specificatii "sinus" dat fiind ca pe tranzistor poti atinge "umplere mai mare ( semnal cu "colturi " ascutite ) pana ce cu tuburi de obiocei semnalul distorsionat are colturile mai rotunjite .

 

deci nu este adevarata mitologia cu tub de sa zicem 10W  este mai "tare " decat 1-W pe tranzistor !!!

exact invers !!!

 

DAR ...distorsiunea pe tuburi are produse de armonice mai frumoasa cu  IMD mai mic  deci mui utilizabil in multe cazuri .de sounduri  specifice ..

 

Din cele scrise se poate trage concluzia ca nu prea stim cu ce s-au realizat unele tonuri "vestite" de pe unele inregistrari  atatea metode au folsit "mixeristii" ,,...microfoane cu preamplif la distante diferite cu gate si compresor reglat ptr ca la diferite volume sa deschida microfonul de al o anumita distanta de boxa astfel creand diferite sounduri prin mai multe metode ...reverb diferit , faza diferita , amestec de faze rezultand combfilter diferit etc etc ...

 

Asa ca experimenteaza ..cu scule si amplifuri de care ai ...nu prea conteaza acasa //problema de scena este deja alta treaba acolo primul lucru este sa te auzi numai dupa poti sa ai si niste pretentii la unele sounduri ...

Edited by karpi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salu, sunt cam nou aici, dar o sa fiu productiv si o sa incep cu o rugaminte. Poate cineva sa imi faca o "clasificare" atat a tipurilor de doze , cat si a tonului care poate fi scos de ele, dar si de pozitia bridge neck, ce se canta pe ce pozitie, ce tonuri ies pe ce pozitie , cu ce doze s.a.m.d. Multumesc anticipat! Keep on rocking! Tin sa mentionez ca sunt cantacios de aproape 3 ani , dar pana acum nu am tinut cont de unele chestii si vreau sa ma perfectionez. 

 

Link to comment
Share on other sites

Depinde cât de detaliată vrei să fie "clasificarea". Presupunând că ne referim doar la doze magnetice "obișnuite" (fără e.g. Alumitone), din cea mai simplă perspectivă sunt de două feluri: single-coil și humbucking. Iar tonurile ce pot fi obținute se află în mare într-un continuum între "sună a Strat" și "sună a Les Paul".

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.