www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Fenomenul De Disonare Cand Avem Distortion


Razvan S.
 Share

Recommended Posts

Poate sa imi explice si mie cineva ceva interesant?

Un exemplu ar fi atunci cand pe orice chitara se canta cu distortion(high gain), cand lovesti MI gros de ex, si canti imediat orice altceva pe celelate corzi, de exemplu un trill p MI subtire, trill-ul nu se aude, sau orice altceva nu se aude, doar cand MI gros inceteaza sa vibreze...e ca si cand lovim 2 corzi de exemplu coarda RE in tasta 7 si SOL in tasta 5...exact acelasi fenomen. De ce se intampla asa ceva? De ce nu pot sunetele sa se auda clar ca si cum ar fi 2 chitare si am face separat acelasi lucru...de ce preiau asa dozele sunetu din cauza distortionului? Ca pe clean nu se aude...

Link to comment
Share on other sites

Poate sa imi explice si mie cineva ceva interesant?

Un exemplu ar fi atunci cand pe orice chitara se canta cu distortion(high gain), cand lovesti MI gros de ex, si canti imediat orice altceva pe celelate corzi, de exemplu un trill p MI subtire, trill-ul nu se aude, sau orice altceva nu se aude, doar cand MI gros inceteaza sa vibreze...e ca si cand lovim 2 corzi de exemplu coarda RE in tasta 7 si SOL in tasta 5...exact acelasi fenomen. De ce se intampla asa ceva? De ce nu pot sunetele sa se auda clar ca si cum ar fi 2 chitare si am face separat acelasi lucru...de ce preiau asa dozele sunetu din cauza distortionului? Ca pe clean nu se aude...

 

 

coarda E produce semnal mare , peste acest senal "incaleca" inaltele .

 

In cazul distorsionari se amplifica de sute de ori si se limiteaza , in semnalul "rectanguler " lezultat nu vor mai apare decat "urmele " semnalului mai mic. ( explicatie mai babeasca )

 

aprox. asa

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

 

coarda E produce semnal mare , peste acest senal "incaleca" inaltele .

 

In cazul distorsionari se amplifica de sute de ori si se limiteaza , in semnalul "rectanguler " lezultat nu vor mai apare decat "urmele " semnalului mai mic. ( explicatie mai babeasca )

 

aprox. asa

 

 

great! cum obisnuia un amic sa-mi zica... c'mon, is just physics :)

Link to comment
Share on other sites

Arpi, sau cine mai citeste asta...nu va crede ce spun SPERAM ARPI TU SA RASPUNZI :) mersi mult de tot...nu stiam ca asa drastic este efectul...dar auzi de exemplu daca la 2 chitare faci asa evident la 2 amplifuri diferite...fenomenul nu apare deoarece...sursele electrice...dozele si tot apartin de alt amplificator?Si nu vin de la o chitara?

 

PS: mi-a placut mult explicatia, akum inteleg

Edited by skarbu
Link to comment
Share on other sites

Arpi, sau cine mai citeste asta...nu va crede ce spun SPERAM ARPI TU SA RASPUNZI :) mersi mult de tot...nu stiam ca asa drastic este efectul...dar auzi de exemplu daca la 2 chitare faci asa evident la 2 amplifuri diferite...fenomenul nu apare deoarece...sursele electrice...dozele si tot apartin de alt amplificator?Si nu vin de la o chitara?

 

PS: mi-a placut mult explicatia, akum inteleg

 

eu cred ca chestia asta se intampla si din cauza sculelor.. o chitara buna suna egal, nu exista diferente de intensitate intre 2 note.. bine asta e ideal dar cu cat mai aproape e chitara de adevar cu atat e mai buna. si ce am zis mai sus a fost pt mine intotdeauna un criteriu in alegerea chitarelor. daca zici ca pe clean nu ai problema asta atunci probabil ca nu e de la chitara in totalitate, ci poate de la distors (pedala sau amp).. la gainuri care nu sunt extreme trebuie sa nu fie deranjant cand iei acorduri de 3-4 note distincte si ia blues-ul ca exemplu, acolo gagii prind aproape intotdeauna acordurile cu 7 si pe tonurile de solo si suna foarte bine.

 

nu infirm cele zise de karpi, este perfect adevarat ce zice el deci nu sari pe mine :) dar mi s-ar parea foarte normal ca mi-ul gros sa nu-ti innece restul notelor.. si ia ca exemplu pe joe bonamassa sau alti bluesmani care canta cu drive melodii doar intr-o chitara si tin mereu basul si cele mai dese sunt in MI, deci mereu iau mi-ul gros si LA, si fac melodia pe restul corzilor si se aude perfect tot ce fac ei acolo.

ai incercat si pe alt amp, pedala si ai acelasi efect? dar sa fie mai bune decat pe ce ai incercat tu..

 

uite aici un exemplu.. nu e doar intr-o chitara, dar uite cum se aud perfect disonantele pe drive-ul gagiului

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Arpi, sau cine mai citeste asta...nu va crede ce spun SPERAM ARPI TU SA RASPUNZI :) mersi mult de tot...nu stiam ca asa drastic este efectul...dar auzi de exemplu daca la 2 chitare faci asa evident la 2 amplifuri diferite...fenomenul nu apare deoarece...sursele electrice...dozele si tot apartin de alt amplificator?Si nu vin de la o chitara?PS: mi-a placut mult explicatia, akum inteleg
Daca ao avea doza separata [tr fiecare coarda cu cale separata , distors separat ar suna ca si la o orga .De apasrut va apaea numai efectul de intermodulatii intre tonmurile diferite ,distorsionat ( ton rectangular ( quasi) ) are multe armonice acestea se amesteca rau de tot dau nastere unor noi tonuri .In cazul tertzelor apar disonante urate de tot daca prinzi intervalul , de acea se foloseste "powerchord" , numa cvinta si cvarta .Terta apare din intermodulatie mai in spate si se muleaza pe piesa caci urechea umana simte dar nu dessluseste armonicele , creierul incercand sa le prelucreze le atribuie unde "trebe" , deci in minor va auzi terta mica , in major terta mare .E o chestiune necontrolata.Exact ca si in cazul mirosului , putem deslusi multe mirosuri dar nu putem sa le descriem le denumim dupa alte experiente olfactive , miros acru, dulceag , ascutit, etc. Asa si cu timbru; audio , de aici apare so analogia cu , ton moale , ton dur, ton vesel , ton grav , suparat etc .ptr ca creieru l nu poate "individualiza" armonicele dar le interpreteaza , poti recumnoaste oameni dupa voce , recunosti tonul de Strat etc ,etc
eu cred ca chestia asta se intampla si din cauza sculelor.. o chitara buna suna egal, nu exista diferente de intensitate intre 2 note.. bine asta e ideal dar cu cat mai aproape e chitara de adevar cu atat e mai buna. si ce am zis mai sus a fost pt mine intotdeauna un criteriu in alegerea chitarelor. daca zici ca pe clean nu ai problema asta atunci probabil ca nu e de la chitara in totalitate, ci poate de la distors (pedala sau amp).. la gainuri care nu sunt extreme trebuie sa nu fie deranjant cand iei acorduri de 3-4 note distincte si ia blues-ul ca exemplu, acolo gagii prind aproape intotdeauna acordurile cu 7 si pe tonurile de solo si suna foarte bine. nu infirm cele zise de karpi, este perfect adevarat ce zice el deci nu sari pe mine :) dar mi s-ar parea foarte normal ca mi-ul gros sa nu-ti innece restul notelor.. si ia ca exemplu pe joe bonamassa sau alti bluesmani care canta cu drive melodii doar intr-o chitara si tin mereu basul si cele mai dese sunt in MI, deci mereu iau mi-ul gros si LA, si fac melodia pe restul corzilor si se aude perfect tot ce fac ei acolo. ai incercat si pe alt amp, pedala si ai acelasi efect? dar sa fie mai bune decat pe ce ai incercat tu.. uite aici un exemplu.. nu e doar intr-o chitara, dar uite cum se aud perfect disonantele pe drive-ul gagiului
:)
nu numai coarda mai groasa , bas, si coarda "e" daca dai tare cu pana in "e" si coarda de bas are semnal mai mic pe moment ) a ascazut )va "umbri" tonul mai slab acum pe cel de bas .Acest lucru pe undeva e bine , canti solo si sea ude nota lovita ultima si tare , celelalte se "retrag"/sau bagam doua chit pe aceiasi statie , dam fiecare la gain max , cand una cand cealalta se va auzi.Este vorba de regim de saturatie .Unul din tonuri va satura tubul/tranzistorul.... Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Guest Morgan

oare nu s-ar putea ameliora problema prin ridicarea suruburilor la doze (daca iti permit dozele) pentru corzile care se aud mai slab?

Link to comment
Share on other sites

urechea umana simte dar nu dessluseste armonicele , creierul incercand sa le prelucreze le atribuie unde "trebe" , deci in minor va auzi terta mica , in major terta mare .E o chestiune necontrolata.Exact ca si in cazul mirosului , putem deslusi multe mirosuri dar nu putem sa le descriem le denumim dupa alte experiente olfactive , miros acru, dulceag , ascutit, etc. Asa si cu timbru; audio , de aici apare so analogia cu , ton moale , ton dur, ton vesel , ton grav , suparat etc .ptr ca creieru l nu poate "individualiza" armonicele dar le interpreteaza , poti recumnoaste oameni dupa voce , recunosti tonul de Strat etc

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.