www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Marfar


@FloRin
 Share

Recommended Posts

M-am gandit sa uploadez si pe aici cate ceva ... Ca scoatem si noi un material de coveruri sa mergem sa cantam prin cluburile Bucurestiului si am zis sa pun si pe RGC niste piese .. ca cine stie pe unde se aude MARFAR - cover ... Si in plus ca am si facut un jam RGC la big mamou .. am zis ca e adecvat locul ... asa ca iata :

 

(asteptam si noi ceva opinii)

MARFAR___Accidentaly_in_love.mp3

MARFAR___Black_velvet.mp3

MARFAR___Rock_around_the_clock.mp3

MARFAR___You_are_the_one_i_want.mp3

Link to comment
Share on other sites

pe alt post .. imi zicea cineva daca putem fi si originali :) .. .suntem suntem .. avem si piesele noastre bineinteles ...

postez o bucatica din ultima piesa (inca n-a aparut pe album) ...

pt altele .. vizitati si www.marfar.ro ... ca gasiti niste "mostre" .. sau pe net :)

Marfar___Sau_pleaca_2.mp3

Link to comment
Share on other sites

Ca sintem pe un forum de chitaristi - chitaristul, mai ales daca vreti sa scoateti capul, ar trebui sa renunte la tonul ala de procesor. Practic nimeni nu mai cinta pe scene serioase cu asa ceva, nici macar la noi.

Mie dintre toate mi-a placut You're the one that I want, acolo vocile merg cel mai bine fata de original.

La Joanna mi se pare foarte fortata intentia ta de a cinta cu "accent" Nu prea da bine deloc.

Piesa proprie nu e rea, dar e si ea serios marcata de orhestratia romaneasca de tip clape + procesor.

Link to comment
Share on other sites

Intentia de a canta cu "accent" am facut-o in spiritul piesei... E o piesa de distractie .. :)

You're the one - intr-adevar .. .s-au pupat bine vocile ....

 

Cat despre piesa noastra - nu stiu cat de orchestratie romaneasca ... daca asculti un pic Toto - ai sa vezi ca de pe-acolo sa zicem ca se trag influentele noastre. Schimbare de ritm nu stiu daca auzi printr-o orchestratie romaneasca la o trupa care trage cu instrumente live sau solo de genul acela la final, insa fiecare are dreptul la parere.

 

Faza cu renuntatul la procesor .. asta n-o prea inteleg ... nu se canta la noi cu procesor ... hmmm ... nu stiu daca te referi .. la faptul ca marii chitaristi canta cu pedale si cu racuri in spate sau doar ca ar trebui chitara si amp. Asta n-o prea inteleg ... o sa-l rog pe chitarist sa mi-o explice.

 

Salutari

Link to comment
Share on other sites

Sper ca n-ai luat postul meu mai dur decit a fost el de fapt :)

In legatura cu procesorul, asa am eu senzatia ca ce se aude acolo sint distorsuri, drive-uri si efecte dintr-un procesor. Nu din amp sau pedale. Ceea ce face ca inevitabil sa sune un pic "generic" si fara personalitate.

Si tot la asta ma refer si la piesa voastra, toate tonurile (clape si chitara) sint la fel, fara personalitate. E boala pieselor romanesti, din zona pop rock.

Link to comment
Share on other sites

Guest fenderstrfat

Salut. Eu sunt chitaristul despre care vorbeai. Noi (marfar) urmarim sa cantam in cluburi din tara si la diverse evenimente. Deocamdata nu avem tehnici pe care sa-i luam dupa noi peste tot si sa ne ajute la montatul sculelor, la probe, etc. Si ne caram aproape singuri instrumentele (cum fac majoritatea trupelor). In primul rand din motive de genul asta cant cu procesor. Ar fi foarte greu la fiecare cantare sa montez pedalute, mixere, vreun procesor rack in spate, statia de amplificare, sa stau la probe sa faca eq si alte reglaje pe microfonul de captare al cabinetului etc. Cu procesor unde n-ai timp de probe de sunet bagi chitara line (adica semnalul iese direct din procesor cu DI) si suna mult mai bine decat sa o bag pe cine stie ce statie a scenei respective captata cu cine stie ce micron. In acest mod poti lasa eq-ul canalului de chitara oprit sau "pe 0" si chitara suna. In al doilea rand nu mi se pare ca suna chiar atat de infiorator pe cat spui tu. As fi tare curios sa aud niste inregistrari cu tine sa aud si eu ce ton frumos ai si mai ales cum canti... In al treilea rand eu nu pun o imensa valoare pe ton ci pe cum cant, pe feeling, pe starea pe care o creez.

 

Noi cand am inregistrat aceste cover-uri am tras toti odata. Si am facut niste shortcut-uri tehnice. Acesta este un demo si va fi folosit ca atare. Nu este un disc pentru comercializare. Cand tragem pentru un album totul se schimba. De exemplu, tobele la aceste cover-uri sunt inregistrate cu 6 microfoane in loc de cel putin 9 cu care le captam pentru un disc. Chitara este trasa direct din procesor fara un alt semnal din statie captat cu microfon sau cine stie ce alte artificii. Tocmai pentru ca sound-ul sa fie cat mai aproape cel din concert. Se si aud cel putin la chitara schimbarile de tonuri in timpul pieselor dar lucrul acesta nu m-a deranjat din motivul evocat mai sus.

 

Instrumentele din trupa noastra astea sunt: tobe,bas,chita ra+clapa si voci. Nu vad ce suna asa "romanesc"...

 

Pe curand

Edited by fenderstrfat
Link to comment
Share on other sites

Ca sintem pe un forum de chitaristi - chitaristul, mai ales daca vreti sa scoateti capul, ar trebui sa renunte la tonul ala de procesor. Practic nimeni nu mai cinta pe scene serioase cu asa ceva, nici macar la noi.

Mie dintre toate mi-a placut You're the one that I want, acolo vocile merg cel mai bine fata de original.

La Joanna mi se pare foarte fortata intentia ta de a cinta cu "accent" Nu prea da bine deloc.

Piesa proprie nu e rea, dar e si ea serios marcata de orhestratia romaneasca de tip clape + procesor.

?

 

eu zic ca in primul rand canta acesti tineri si canta bine , se mai pot da sfaturi dar e OK .

 

Neinteresant nici un ton si procesor sau nu , sa se cante astai cel mai important .

 

Eu zic ca cei ce au diferite "trairi" in legatura cu trupele de afara sa sculte sa se uite pe youtube la inregistrari live , si nu vad undei- TONUL WESTIC ???? niciunde .Astea-s povesti .

 

Suna de tot c***** , incepand de la Jimy Page pana la oricare suna ina asa fel ca nu mai are imprortanta cu ce scoate tonul din chitara .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Salut. Eu sunt chitaristul despre care vorbeai. Noi (marfar) urmarim sa cantam in cluburi din tara si la diverse evenimente. Deocamdata nu avem tehnici pe care sa-i luam dupa noi peste tot si sa ne ajute la montatul sculelor, la probe, etc. Si ne caram aproape singuri instrumentele (cum fac majoritatea trupelor). In primul rand din motive de genul asta cant cu procesor. Ar fi foarte greu la fiecare cantare sa montez pedalute, mixere, vreun procesor rack in spate, statia de amplificare, sa stau la probe sa faca eq si alte reglaje pe microfonul de captare al cabinetului etc. Cu procesor unde n-ai timp de probe de sunet bagi chitara line (adica semnalul iese direct din procesor cu DI) si suna mult mai bine decat sa o bag pe cine stie ce statie a scenei respective captata cu cine stie ce micron. In acest mod poti lasa eq-ul canalului de chitara oprit sau "pe 0" si chitara suna. In al doilea rand nu mi se pare ca suna chiar atat de infiorator pe cat spui tu. As fi tare curios sa aud niste inregistrari cu tine sa aud si eu ce ton frumos ai si mai ales cum canti... In al treilea rand eu nu pun o imensa valoare pe ton ci pe cum cant, pe feeling, pe starea pe care o creez.

 

Noi cand am inregistrat aceste cover-uri am tras toti odata. Si am facut niste shortcut-uri tehnice. Acesta este un demo si va fi folosit ca atare. Nu este un disc pentru comercializare. Cand tragem pentru un album totul se schimba. De exemplu, tobele la aceste cover-uri sunt inregistrate cu 6 microfoane in loc de cel putin 9 cu care le captam pentru un disc. Chitara este trasa direct din procesor fara un alt semnal din statie captat cu microfon sau cine stie ce alte artificii. Tocmai pentru ca sound-ul sa fie cat mai aproape cel din concert. Se si aud cel putin la chitara schimbarile de tonuri in timpul pieselor dar lucrul acesta nu m-a deranjat din motivul evocat mai sus.

 

Instrumentele din trupa noastra astea sunt: tobe,bas,chita ra+clapa si voci. Nu vad ce suna asa "romanesc"...

 

Pe curand

 

Sunetul e super , mai ales ptr demo.

 

La cover-uri,

1 - e Ok

 

2 si 4 toba si basu treage inainte in loc sa traga in spate ..cea ce strica greutatea pieselor/

 

3 - asta trebuia "impinsa" , aici se trage in spate

 

5- cred ca trebe sa sune mai a "reghi"

 

Cea mai buna este compozitia .

 

Cantaretul sa nu a-si "scimbe" vocea , sa cante pe vocea sa natural ( asta ca si sfat), el are vocea mai sus ,nu prea merg piesele cu vocea grea , dar la coveruri nu ai ce face daca trebe cantate le canti , dar ar trebui alese piese ptr voce .

 

Mei exista trupe super cu hituri super , cu voci adevarate , Rio Speed Wagon, Starship , Kansas , Stix , Grand Funk Railroad ...si multe alte trupe ...unde vocea e "sus".

Fata canta super .

 

Sunt bune , cu mici corectii care vor veni cu timpul

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

1. Nu stiu unde am spus eu ca suna infiorator. Am spus ca suna a procesor, generic si fara personalitate.

2. Daca ai fi avut un pic de interes fata de un interlocutor (adica sa te uiti macar la semnatura mea) ai fi aflat ca si eu cint intr-o trupa, si in cluburi, si pe scene mari, si noi ne caram singuri sculele, si noi ne lovim de aceleasi instalatii bune sau proaste. Si cu toate astea eu nu mi-am permis sa cedez comoditatii. Am cautat intotdeauna o solutie care sa ma faca sa sun bine. Nu are rost sa transformam acest topic intr-unul comoditatea procesoarelor vs calitatea sculelor dedicate. S-a mai discutat de multe ori.

 

Colegul tau a cerut pareri, eu le-am dat pe ale mele. Am comentat ce am crezut eu de cuviinta, asa ca raspunsuri de genul "nu conteaza tonul, baietii cinta" mi se par fara rost, pt ca sint complet pe linga problemele ridicate de mine.

Link to comment
Share on other sites

cantati oameni buni

 

pe ce vreti voi , muzica sa fie .

 

Nu zic ca nu te ajuta o scula buna.

 

Dar pna la a ajunge de ex. la tehnica lui Setve Vai nu conteaza pe ce scula canti ,absolut de loc.

 

Nu esti inca la nivelul unde sa ai nevoie de scula super .

 

Din punct de vedere al tehnici de cantat sculele super sunt comode , cele mai de amatori sun incomode ,cam asa s-ar putea caracteriza categoriile de scule.

 

Daca nu ai pe scena putere suficienta pe spate nu are sens nici o scula profi .

 

Am auzit o scule "profi" pe scena mare cum suna de tot c***** , de toata jena , parca era statie ruseasca cu dif de cinematografie din 1950 , dar cred ca aia suna mai bine.Ziceai ca se rupe-n distorsiune urata ca porcu ,nu sune nici cum .

 

Intr-un studio profi ar trebuio sa gasesti scule profi , doar de aia platesti.

 

Acasa si ptr demo te descurci cu ce ai .

 

Eu am de toate felurile si tipurile , si am avut o groaza de statii si efecte ,nu vad mare diferenta intre diferitele scule , cu toate se poate canta , si suna si bine.

 

pentru unele tonuri suna mai bine digital , pentru altele analogic ,dar nu este ceva exclusiv .

 

Eu tot astept , am deschis si un topic , sa aud de la un chitarist despre "ton" , sa ne explice caracteristicile "ideale" , inca nu am auzit sau citit de la nimeni !!!!

 

Sa descrie chitaristul ce intelege sub "ton bun" , ton de calitate , etc ..." chestia cu dau un ban si stau in fata " este doar iluzie creata ca sa se "multumeasca" consumatorul de mituri .

 

Uni fac o moda din a-si etala sculele speciale si super speciale pe scena , dar de auzit nu se aud !!!??

Asa ca nu vad rostul .

Este de rasul lumi cand vezi un chitarist cu cabluri mai scumpe decat chitara , pe scena cu cativa watii , dat la maxim de distorsioneaza si se rupe difuzorul , si mai zice ce ton transparent are !!! hehehe , si am vazut cativa ...

 

Sau cu ditamai "rack"-ul si cu un ton de nici un fel ,cu un "gate" cat casa ( ca sa fie rezolvat zgomotul ) si te-ai pacalit singur , unde-i calitatea ?

 

Pe inregistrari se rezolva 90% din ton prin post procesare.Te lasa mixeristul sa te destrabalezi cu tonul tau apoi stie el sa faca sa si sune.

Mixarea si masterizarea si sonorizarea este alta meserie/arta si indiferent de ce scula profi chit/statie ai se schimba datele problemei.

 

la piesele demo puse de Marfar , problema ar fi cu reglarea balansului intre instrumente si cu masterizarea ,dar acest lucru se invata din mers prin lucru ca sa dobandesti experienta .

 

Mai important este modul de interpretare decat afinitatile tonului .

Link to comment
Share on other sites

Guest fenderstrfat

Da asa este karpi. De masterizat noi am masterizat (pe un TC finalizer) insa in graba... Cat despre chitaristi am vazut si eu destui care au pedal board-ul mai mari ca mesele de ping-pong, scule pe spate de zici ca esti pe wembley, chitari de zeci de mii de euro, amp-uri care mai de care mai bengoase si ton PRAF. Ca sa nu mai vorbim de cum canta... Lasam la o parte cantatul. Insa tonuri fade, lipsite de orice personalitate... Sunt multe exemple in acest sens...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Frumos. Cu voci, cu alea alea :) Bravo !

Pacat ca Black Velevet ati cam alergat-o si ati stricat tot balansul piesei. De ce ?

Poate incercati si la alt tempo (mai scazut).

 

 

 

Mishto trupa...dar fara suparare Messu a avut dreptate cu tempoul grabit la Black Velvet.Nu e asa de importanta treaba asta sa se dezbata ore in sir dar poti sa asculti mai odata originalul sa te convingi.

Bafta in continuare.... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

... stiu eu daca minte sau nu ...!?

Te rog sa n-o iei ca pe o rauatate. Cantarea e foarte buna, doar ca mie mi s-a parut grabita, un pic, si, dupa ce ai spus ca e facuta dupa metronom, chiar m-ai facut curios si chiar m-am ingrijorat pentru mine! :) D-asta am incercat sa clarific problema, IN PRIMUL RAND PENTRU MINE !!! (de aici si imaginea atasata)

Daca nu te deranjeaza o sugestie, incearca s-o mai domolesti un pic si sa vezi ce se intampla si daca-ti place !

Numai bine !

 

edit: pana la urma KARPI are dreptate, muzica sa fie :)

post-3281-1189582636_thumb.jpg

Edited by Messu
Link to comment
Share on other sites

Guest fenderstrfat

Messu hai ca stiu ca tu ai pus niste valori acolo la intamplare ca sa ne impresionezi :) (glumesc). Se poate ca balansul sa fie un pic grabit si noi sa tragem piesa mai repede decat e acolo. Si de asta sa para mai repede. Insa metronomul dupa care ne-am ghidat era ca originalul...

Link to comment
Share on other sites

Sigur, suna bine si eu am spus-o inca de la inceput.

Mi-am ingaduit doar o remarca, fara a avea pretentia ce le stiu eu pe toate ! Baietii cred ca au inteles, dealtfel!

Ia alta ordine de idei, se pare ca arta (daca vrei sa-i spun asa, desi nu se reduce doar la arta) sta in DETALII si, sincer, cred ca e pacat sa faci ceva, sa spunem un pic mai rau, cand ti-e la fel de comod sa-l faci foarte bine ! La asta m-am referit :)

Link to comment
Share on other sites

Baieti(si fete) v-am vazut la Targoviste la zilele orasului, nasoala pana aia de curent, da las ca fost ok per total.Fata de la voce are o voce foarte misto, si banuiesc ca ati mai auzit asta de n ori: se potriveste foarte bine pentru cover-urile pe care le prestati, mai ales la Black Velvet unde chiar am ramas frumos impresionat.Keep it up, insa incercati nitel sa mai lucrati la imaginea scenica si la look.Bafta mare

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.