www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Modific/repar amplificatoare de chitara pe lampi (tuburi)


Recommended Posts

Pret: 1000
Localitate: Cluj-Napoca
Contact: 0746588247
Stare: Nou
Accept schimburi: Nu accept schimburi

Pretul afisat este informativ (si negociabil), pt. ca modificarile pot sa difere foarte mult.

Reparatiile sunt mai putin costisitoare, evident.

Transformarea unui head (sau combo) pe tranzistoare intr-unul pe lampi poate sa ia destul de mult timp, nevorbind de pretul unui set de lampi care deja ar fi aproape pretul afisat in anunt (si mai mult, poate), sau daca cineva are nevoie de un canal de distors intr-un amplificator, ceea ce presupune multiple modificari interne, e foarte posibil ca treaba asta sa nu iasa din pretul unei pedale cumparate separat, in schimb rezultatul unei asemenea modificari va fi net superior oricarei pedale de distors sau simulator.

- la amplifurile Vox seria AC lampile finale EL 84 sunt biasate foarte "hot" ceea ce reduce considerabil viata lor, adica in loc de 12W (clasa A nominal/catalog) sunt incarcate chiar si pana la 18-20W. Readucerea lor la bias normal reduce cheltuielile (poate chiar bianuale) a schimbarii lampilor finale si n-am observat ca treaba asta sa degradeze in orice fel sound-ul, din contra dispare efectul neplacut al "corzilor cat degetul|" la panat, adica ies mai usor frazele muzicale de solistica.

- multe combo-uri de putere mica (care in locatii mici ar face fata) cu toate ca au si canal de overdrive cu un sunet decent sau chiar ok, acesta nu se poate comuta de la pedala, sau gain-ul este comun cu cel de clean, deci daca se vrea distorsiune mare, pe clean volumul va fi cu mult peste cel de drive. Se poate adauga la ele un circuit de comutare a canalelor (si reverb si send-return la nevoie).

- la amplifuri Marshall vechi (JMP, JCM 800) se poate face comutarea canalelor cu pedala si pus reverb si send-return.

- la multe amplificatoare fabricate de firme celebre difera enorm nivelul semnalului de distors si clean la send-return ceea ce da o explozie de reverb sau ecouri de delay cand in timpul cantarii se comuta de pe distors pe clean, se poate remedia problema asta.

- la multe amplificatoare (si noi) la comutarea canalelor este un fade out si un fade in enervant de lung ceea ce compromite schimabarea lor in timp muzical. Se poate scurta la instant acest timp fara a avea click pe sunet.

- la Fender Twinreverb/Deluxe Reverb se poate adauga reglaj de bias ca n-au din nastere asa ceva sau una din canale se poate modifica sa fie overdrive (distors), desi treaba este cu usor compromis din cauza transformatorului de iesire care este facut pentru clean. (Asta-i motivul din care cauza nu exista o statie de chitara care sa aibe 100% clean Fender si 100% drive Marshall sau altceva, este imposibil de realizat asa ceva.)

- la Mesa-uri la fel se poate adauga reglaj de bias, astfel se pot inlocui lampile finale intr-o gama mai larga nu doar cu cele imperecheate de ei, reducand costurile semnificativ.

Head-urile Doina in general merita reconstruite total pt. ca in forma lor originala nu mai fac fata cerintelor de azi sau pot fi chiar periculoase, depinde de gradul de uzura. Modelul Delta are cele mai multe posibilitati din cauza ca are loc mult in interior si se poate scoate ceva foarte complex, de genul clean+crunch+lead cu reverb si send return.
Doina Alfa si Sigma se pot face cu 2 canale (clean+lead sau overdrive+lead) cu gain-uri separate, eq comun (nu prea este loc pe panoul frontal de potentiometre pt. 3 canale) si cu send-return. Sigma este potrivit si pentru bas avand trasformator de iesire cu sectiune mare.

La Doina Delta din poza a fost vorba de o reconstruire totala, adica a ramas sasiul, transformatoarele de alimentare si de iesire, soclurile de lampa, firele de alimentare a filamentelor, cateva potentiometre care au avut valori potrivite si in acest caz si lampile pt ca au fost in stare buna inca. Pretul "modificarii" la acest amplificator a fost mult mai mare deoarece toata lucrarea a durat peste 100 de ore. Asta si din cauza ca ampliful original a fost tinut in ceva garaj zeci de ani si "igienizarea" lui mi-a luat cateva zile. Acum in forma finala este cu 2 canale comutabile de pe panoul frontal sau de la pedala. Schema se bazeaza pe Marshall 2205, dar are multe modificari, imbunatatiri. Comutarea canalelor este instanta, canalul de clean este inspirat dupa Fender Twinreverb, cel de distors este asemanator cu cel original 2205, dar modificat in mai multe locuri, reverbul este un tank Belton scurt amplificat cu lampa. Nivelul semnalului de send-return este de -20dBu, potrivit pedalelor de chitara. Puterea de iesire este 50W din cauza etajului final modificat (original Doina Delta este de 30W). Iesirea e de 4, 16 sau 2x8 ohmi
Ampliful este foarte loud cu un sound deosebit si senzatia de a canta pe el este confortabil si comod, frazele muzicale de solistica ies surprinzator de usor.

Mostra de sunet a fost facuta in studio cu o chitara Jolana Diamant 1 cu doze humbucker Yamaha de 12kohmi, boxa Marshall JCM 900 Lead 1960A (4 x Celestion T75) si un microfon ribbon Cascade Fat Head (multumiri prietenului meu Paul Opris). Restul gear-ului: preamp Siemens V276A -> RME Fireface UFX la 48kHz si 24biti. Mostra este exportata din Cubase fara nici un reglaj ulterior.

20220226_200553.jpg

20220314_213548.jpg

DSC_0003.JPG

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Un modding recent facut la un Marshall Haze MHZ40 la canalul de crunch/distors a rezultat un sunet net mai bun si comoditatea de-a canta pe acest(e) canal(e). Initial senzatia a fost ca pana se agata de corzi si ca utilizatorul a uitat sa cante la chitara avand nevoie de mult exersat inca.
Pe pedala cu care se vinde comboul, al doilea cui denumit Boost de fapt comuta efectul si boost (distors sau lead) era accesibil doar de pe panou. Acum cuiul boost face ce zice (cu led functional) si o a treia pedala (daca-i cu led, se va aprinde) cuplata la un jack separat in spate comuta efectul SAU cuiul Boost este EFX si pedala separata este Boost, la alegere printr-un switch in spate. Astea toate din cauza ca pedala cu 4 cuie (Ch, Boost, Reverb, Efx) vanduta separat pt. aceste combouri nu prea mai e de gasit nicaieri si este aproape imposibil de replicat pt. ca are in interior un controller (procesor) programat de fabrica. Pedalele pt. seria JVM sunt semicompatibile.

La acest model de combo comutarea instanta (fara intarziere) a canalelor nu este imposibil, dar e foarte dificil de facut, deoarece toate functiile de comutare (canale, efect, rev) sunt executate de un microcontroller (procesor) de 8 biti Atmega 8 de la firma Atmel, care este foarte lent.

Pedalele ar trebui sa actioneze releele direct (pentru comutare instanta) si in paralel sa comande controllerul, ce va actiona doar reverbul si efectele, ca astea daca apar cu jumatate de secunda intarziere dupa apasarea pe pedala, n-ar fi mare problema.

N-am facut mostre de sunet, sorry.

Seara faina tuturor.

Link to comment
Share on other sites

Adica erau foarte greu de cantat frazele de solo (mai ales hammer-on) sa iasa notele egal si muzical. Poate un compresor cuplat inainte ar fi fost de ajutor, dar acum nu mai e nevoie de asa ceva. Si sound-ul e mult mai ok in forma asta.

Ma rog si la clean am facut o modificare sa fie reglajul de gain (volume) un pic mai fin, pt. ca cu butonul de boost apasat pe la ora 8 deja urla, de numa', si volumul maxim era pe la 8:30-9:00, dar asta e o chestie minora.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.