gigimarga Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 salut, prin 1985-1988 a fost publicata in revista tehnium o schema a unui fuzz cu doua circuite integrate 741 legate in cascada. primul integrat avea un rol de booster, iar al doilea, folosind o bucla de reactie negativa, realiza distorsiunea. ma intereseaza, daca stie cineva, daca schema era originala sau era o copie a unui fuzz/distors celebru? la vremea respectiva eu am ajuns in al noualea cer cand l-am auzit cum suna si acum m-au apucat nostalgiile... multumesc mult!
teckus Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 (edited) He! he! A fost proiectul meu de terminarea liceului(profil electronica)prin'89, l-am folosit multa vreme, pana prin '96 . ....nu stiu daca era vreo copie de ceva "de marca" Edited June 10, 2007 by teckus
Guest space Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 Pai cum putem sa vedem si noi schema respectiva? As vrea sa o fac si eu ...
gigimarga Posted June 11, 2007 Author Posted June 11, 2007 din pacate nu o mai am...d'asta am pus si intrebarea asta aici. culmea este ca am gasit prin casa un fuzz facut atunci, dupa schema aia, care mai si merge...
FiveseveN Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 Nu-l vinzi? Pai daca altfel nu se poate poti face putin reverse engineering. Daca e destul de simplu circuitul ai putea posta doar layout-ul.
karpi Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 (edited) asa ceva tre sa fie , buffer-ul poti sal configurezi si ca amplificator neinversor de curebt continu , gasesti scheme cate vrei.Asta daca nu ai semnal destul de mnare din chitara. in locul diodelor poti sa faci experiente cu diode diferite Ge +Si , LED+Si chiar mai multe legate in bucla de reactie , vor rezulta diferite curbe de raspuns .si continut diferit de armonice .semnalul asimetric este mai bogat in armonice. Terminalul in gol de la buffer se leaga la PLUS .Si este bine sa pui integrat cu zgomot cat mai mic, cele din preamp de doza magnetica sunt cu zgomot mic , se gaseau la mag Vitacom. Edited June 11, 2007 by karpi
teckus Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 Am eu schema numai ca trebuie sa o "digitizez"(o am pe hartie) dar cum o fac o sa o postez. Arpi nu-i aia schema in loc de diode, "taierea varfurilor" se facea cu tranzistori BC109(cu zgomot redus) si gainul se facea pe primul etaj.
dass101 Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 Am facut si eu distorsul asta prin 91 cred Nu cel al lu karpi, cel cu 741 si BC109. Avea un gain IMENS (si ff mult zgomot, probabil din acelasi motiv). Cum suna, nu pot sa spun pt ca oricum cintam cu o chitara Reghin si bagam intr-un amplificator hifi....
gigimarga Posted June 12, 2007 Author Posted June 12, 2007 intr-adevar, din cate imi aduc si eu aminte fuzz-ul nu avea nici o dioda in el, ci parca niste bc-uri (cu prima ocazie cand reusesc sa desfac suruburile la cutie lamuresc problema asta...) oricum schema seamana foarte mult cu cea postata de karpi. fuzz-ul are un gain foarte mare si din cate tin eu minte din tinerete facea o microfonie de o calitate extraordinara (instantanee si persistenta)...noroc cu zgomotul de fond care o mai acoperea din cand in cand... va multumesc tuturor!
gigimarga Posted June 12, 2007 Author Posted June 12, 2007 chiar ca asta era...saru' mana mult !! o sa incerc sa o mai modific putin, sa vad ce iese...
Guest mishu13 Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Apropo de chestii din astea (ca si eu sunt amator), stie cineva daca din revista tehnium, 1/89, merge vre-o schema publicata in articolul "Efecte acustice"? Nu de alta, dar sunt foarte simple, se realizeaza repede si au piese putine (si implicit costuri de fabricare mici). Apropo, respectele mele pentru proiectantul acelei pedale
hades Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 stie cineva cam ce traf trebuie pentru acest montaj? amator fiind nu deduc asta... multumesc
gigimarga Posted June 13, 2007 Author Posted June 13, 2007 Apropo de chestii din astea (ca si eu sunt amator), stie cineva daca din revista tehnium, 1/89, merge vre-o schema publicata in articolul "Efecte acustice"? Nu de alta, dar sunt foarte simple, se realizeaza repede si au piese putine (si implicit costuri de fabricare mici).Apropo, respectele mele pentru proiectantul acelei pedale reviste tehnium nu mai am, dar poti sa-ti spun ce scheme am facut eu de pe www.tonepad.com si www.generalguitargadgets.com si care merg foarte bine (cel putin in opinia mea..).
karpi Posted June 14, 2007 Posted June 14, 2007 (edited) asta e cu tranzistoare pe post de limitatoare, mai exista o schema asemanatoare 90% in care se mentine nivelul de distorsiune ptr o plaja larga a nivelului semnalului din chitara daca o gasesc pun si acea schema ( diferenta este ca nu se polarizeaza tranzistoarele cu o tensiune fixa ci sunt comandate cu semnalul de iesire ( redresat si filtrat ) in asa fel ca sa taie tranzistoarele aprox la fel la "orice nivel "al semnalului de intrare. Aceasta schema permite reglarea ditorsiuni pe fiecare semiperioada a semnalului in asa fel ai o plaja foarte mare de reglaj si foarte myulte tonurio, pe langa ar fi bine sa ai doua EQ parametrice , unul pe intrare unul pe iesire , caz in care vei putea obtine mai "toate" tipurile de distorsiune analogica. Pentru cantat live este necesar sa faci un circuit de ppreset ptr 4-5 tonuri folosite altfel nu ai timp sa reglezi. iata un circuit cu doua "state variable filter " in locul lui "IO3" se poate insera distorsionatorul cu tranzistoare. Se vede ca in a doua schema avem limitare cu diode combinate pe o ramura ( cea pozitiva ) o dioda cu Si si una cu Ge in paralel , iar antiparalel una cu Si sau se poate pune una cu Ge , dupa preferinte ( adica ce ton o sa-ti placa).Idea este sa pui diode cu diferite tensiuni de deschidere , in asa fel vei obtine o limitare asimetrica cea ce produce multe armonice... se poate folosi orice integrat cu zgomot mic ( cat mai mic , mai ales primul !! totodata primul este bine sa fie cu FET) , tranzistoarele orice tranzistor cu siliciu , tranzistoarele nu amplifica si zgomotul produs de ele este foarte mic fata de marimea semnalului insesizabil .In cazul diodelor la fel , nu conteaza ce tip de dioda pui , conteaza tensiunea de deschidere . Si --in jur de 0,65 V...Ge in jur de 0,4 V , mai sunt alte tipuri ce au tens de deschidere 0,2V . daca tensiunea de taiere este mai mica de ex 0.,2 V ai avantajul ca nu trebuie sa ai un gain prea mare in preamplif !! cea ce asigura un zgomot mic.produs de etajul preaamplificator, dupa acea la "capat poti amplifica caci semnalul este mare si raport5ul semnal zgomot devine mare ( adica zgomotul se pierde in semnal , nu se aude) Zgomotul despre care vorbesc este "fasaitul" tranzistoarelor, rezistoarelor....nu vorbim de zgomotul captat de doze !!! ci de cel produs de elementele active si pasive din preamp ,distors , si EQ. la circuitul cu EQ-uri cele trei integrate pe partea de iesire sunt in capsula integratului MMc 4066 cu porti de transfer analog /digital pe post de comutatot efect/direct. circuitul produce bipas adevarat , avand in jur de 40 ohm rezistenta in conductie ( la curentul maxim , dar cum curentul este mic inseamna ca rezistenta serie a portilor de transfer este foarte mica , cea ce nu "strica tonul" !!! practic este 99,99% ca si un comutator mecanic cu contacte bune. Circuitul este legat intr-o configuratie de bistabil in asa fel cu un singur contact ( cu o pedala pe un cablu de 1-2 m un contact ca de sonerie intr-o cutiuta rezitenta la calcat pe ea.) , apesi odata se schimba starea , apesi inca odata se schimba la loc.... daca realizati combinatia dintre cele doua dist practic se poate realiza orice fel de distorsiune analogice.Diferenta intre "pedalele" de distors este mai ales prin plaja de frecvente prestabilita , adica cate armonice din semnalul distorsionat la maxim ( FUZZ ...semnal rectangular " perfect") ajunge pe iesire.In plus se poate regla cu doua potmetre tranzistoarele din schema ca sa taie oriunde si "oricat "( bineinteles in functie de marimea si continutul de armonice a semnalului venit din preamp +EQ de intrare. Apoi se regleaza EQ de iesire ...millioane de combinatii se pot realiza. Problema ar fi ca nu le mai gasesti a doua zi daca intre timp ai dereglat ptr alt ton , asa ca ideal este sa se faca un circuit de preset( si mecanic , cu comutator ce cupleaza diferite rezxistoare reglalte ptr anumit ton , da se complica schema) din aceasta cauza prefera mult chitaristi "procesoare" in concert .De ex in FX-ul meu BOSS am distors analogic dar preseturile le am digital asa ca pot preseta 30 de tipuri de distors ... si .... Edited June 14, 2007 by karpi
gigimarga Posted June 17, 2007 Author Posted June 17, 2007 @karpi: foarte interesant ce ai scris, dar m-ai bagat in ceata cu schemele...sunt complicate si trebuie sa am timp sa le fac cablajele si sa caut echivalente. multumesc mult oricum!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now