www.rgc.ro Web analytics

Jump to content


Photo

Armonie, Compozitie, Reguli Si Exceptii


  • Please log in to reply
111 replies to this topic

#91 Ender_Eugen

Ender_Eugen
  • Location:Bucharest
  • Interests:Stradivarius
  • Nume:Ender Aslan

Posted 24 November 2011 - 03:14 PM

si bemol minor in dusmanie... fa minor, la bemol minor, re bemol major, mi bemol minor, do minor, foloseste si ca pasaj, si tot ca pasaj (cred) fa major, si bemol minor, re bemol minor, si bemol minor, fa major, si bemol minor, fa minor, la bemol major, re bemol major, mi bemol minor, etc (se cam repeta...) asta este insiruirea ""armoniilor"".. ce fel de modulatii... nu stiu feluri de modulatie :-s


#92 Octavian Dan

Octavian Dan
  • Location:Iasi
  • Interests:clape
    genuri: symphonic metal, melodic death metal, black metal, cybergoth, industrial metal, dark electro, clasica
  • Nume:Octavian
  • Trupa:Memento Mori

Posted 04 July 2012 - 10:17 PM

cand vorbim despre o piesa ca este in gama Do, putem spune si ca este in tonalitatea DO. corect este TONALITATE dar s-au schimbat multe (ex. in ce tonalitate este piesa? in gama do major, iar cuvantul gama este optional). sunt corecte ambele metode de exprimare.


gama...
o gama are 7 trepte.
sunt 2 tipuri de trepte: principale si secundare
treptele principale sunt 1,4,5,:
1=Tonica
4=Subdominanta
5=Dominanta
treptele secundare sunt 2,3,6,7,:
2=Supratonica
3=Contradominanta
6= supradominanta
7=sensibila numai in cazul gamelor minore armonice.

am si eu doua intrebari.
Se pot folosi toate triadele(nush cum se zice in romana Posted Image ) ale unei game intr-o progresie de acorduri?
Care e "rolul" notelor din gama?
1=Tonica
4=Subdominanta
5=Dominanta
2=Supratonica
3=Contradominanta
6=supradominanta
7=sensibila

evident ca poti folosi toate treptele intr-o progresie, regula e sa-ti sune bine :) si cel mai important sa respectii regulile de succesiune a vocilor.
cateva din denumirile respective nu sunt corecte; deci:
I=tonica
II=contradominanta (sau dominanta dominantei, dar in niciun caz supradominanta sau, mai grav, supratonica)
III=medianta superioara
IV=subdominanta
V=dominanta
VI=medianta inferioara
VII=sensibila
Denumirile nu provin din altceva decat din ordinea reala a sunetelor intr-o tonalitate. (Daca ne gandim la DO de exemplu, ordinea aparenta -si nu cea reala- este do, re, mi, fa, sol, la, si.) Dar ordinea reala este din cvinta in cvinta (perfecta), asta insemnand in DO: fa, do, sol, re, la, mi, si (care, ,,din intamplare" :P este si ordinea diezilor). Poti sa le spui acum pe denumiri in ordinea asta si cel mai probabil o sa ti se para mai logic acum cu denumirile :)
Rolul treptelor intr-o tonalitate...pai: treptele principale intr-o tonalitate sunt I, IV, V (in jurul carora se invart si celelate trepte), iar treptele unui trison sunt I, III, V (adica tonica, terta, cvinta in cazul acordului de pe treapta I). Celelalte note (in afara acordurilor formate de pe treptele principale)...ei bine...nu stiu sa-ti spun multe despre ele, dar cert este ca sunt folosite in special pentru pasaj si broderie (si alte chestii de genul asta), adica nu sunt importante in afara acordurilor de pe treptele I, IV, V.

As avea si eu o intrebare.Cum schimbi gama (tonica) unei melodi pe acorduri de ex: D A G D A G sa sune la fel in alta gama.Poate nu mam exprimat bn idea e ca in clasa o colega , daca stia o melodie putea sa o transpuna in orice gama ca sa fie cat mai ,,cofortabila'' pt vocile noastre si sunt curios cum facea asta Posted Image

Fiecare gama are semitonurile pe anumite trepte.
Ceea ce facea colega ta era o simpla transpozitie (adica muti toate notele cu acelasi interval mai sus/jos). Daca ne gandim la cel mai simplu exemplu: DO (care are semitonurile intre treptele III-IV si VII=VIII, iar in rest sunt tonuri). Asta inseamna ca iei orice alta nota, respectand regula asta, si ai ajuns in alta gama (,,comfortabila" cum o numesti aici). Spre exemplu, e prea jos sa canti in DO si vrei sa canti de pe fa. Asta inseamna, respectand regula, FA (major, cum si DO-ul e tot major); iei fiecare treapta si te gandesti ce interval trebuie sa urmeze dupa ea: mai intai e fa, apoi (urmeaza ton) sol, apoi (tot ton-II-III) la, apoi (semiton intre III si IV) si bemol (unii ar fi tentati sa spuna la #, dar asta ar insemna treapta a III-a alterata suitor, deci e enarmonica in cazul asta), apoi (ton) do, (ton) re, (ton) mi, (semiton intre VII-VIII) fa (adica de fapt tot tonica la octava; in cazul gamelor majore poti sa o spui direct fara sa te gandesti ca intre VII si VIII e semiton).
Acum depinde si ce vrei sa spui prin ,,comfortabil", pentru ca asta ar mai insemna (pe langa transpunerea melodiei intregi) transpunerea la octava a anumitor note (cum ar fi ca in loc de re1 pui re2 de exemplu).
E destul de simplu ce facea colega ta. Poti sa incerci si tu :)

Am o dilema cu miscarea paralela de cvinte sau octave.

Daca am acordul C E G si il redau de 4 ori unul dupa altul, fac o miscare paralela de cvinte intre C si G (DO SI SOL)?

Daca am acordul C E G (do mi sol) si dublez basul si cant acordul de 2 ori....., fac miscare directa paralela de cvinte si octave?
Stiu ca este interzisa succesiunea de unisonuri, cvinte si octave paralele.

Miscare paralela inseamna miscarea (adica mersul treptat, ascendent sau descendent) in cadrul vocilor.
Vocile tale nu se misca, ci stau pe loc, prin urmare nu putem vorbi de nicio miscare paralela (pentru ca in primul rand nu avem nicio miscare).

Edited by Octavian Dan, 04 July 2012 - 10:59 PM.


#93 Cami

Cami
  • Location:Tirgu Mures

Posted 19 October 2012 - 09:06 AM

in acest post, voi pune la dispozitia voastra, materiale, exemple si explicatii, despre armonie, compozitie si regulile acestora. mentionez ca materialele ce le voi pune la dispozitie sunt "productie" proprie si intra sub protectia dreptului de autor.





Forme omofone, tonalitate, clasico-romantice.

Tonalitatea:
cele 7 sunete au relatii intre ele.
tonalitatea a aparut dintr-o libertate absoluta. a aparut la sfarsitul renasterii si inceputul barocului.

Modulatia:
procesul de trecere intre 2 tonalitati. exista 2 tipuri de modulatie: cea tonala apropiata si cea tonala departata.

Inrudirea tonalitatiilor:
de gradul: 0- toate cele 7 sunete sunt la fel
1- unul din sunete este diferit sau exista o diferenta de alteratie.
2- cu 2 sunete diferenta sau 2 cvinte diferite.
3- 3 diferente de armura, 3 cvinte diferenta.

Dupa tonica: "omonima": tonica, comuna, armura si sunete diferite.

Enarmonica: unde Fa# este si Sol bemol Major.




Armonia Tonala Clasica

Armonia tonala este stiinta succedarii acordurilor in muzica tonala. Folosim deocamdata doar acorduri de 5-ta si le inlantuim doar pe treptele principale (1,4,5), in tonalitatiile Majore si minore.
In gama minora, fata de cea majora, sunetele sufera mici modificari temnorare: In minor, varianta armonica presupune alterarea suitor a treptei a 7-ea ce devine si sensibila. ca atare va trebui sa alteram 3-ta acordului de dominanta din melodiile minore.
Construirea unui trison distribuit unui cor mixt(ex), va tine cont de 2 tipuri de obligatii: privitoare la diapazon(ambitus) si distantele permise intre voci, si cele privitoare la structura acordului (modul de distribuire a sunetelor pe verticala).
3-sonurile treptelor principale se vor distribui in cele 3 stari astfel:
- in stare directa (5-3 sau fundamentala la bas), acordul va fi folosit cu dublajul preferential al fundamentalei, fiind permis dar nu recomandat dublajul 5-tei (daca nu se dubleaza fundamentala). TERTA ACORDULUI NU SE DUBLEAZA!!! se poate folosi un acord incomplet prin triplarea Fundamentalei daca si numai daca 3-ta acordului apare la una dintre vociile inferioare (una dintre primele 2 note de jos in sus).
In rasturnarea 1 acordul va fi folosit cu dublajul fundametalei sau al 5-tei preferabil al acelui sunet de la sopran (prima nota de sus). NU SE DUBLEAZA 3-TA!!! (ce va aparea ca sunetul din bas).
In rasturnarea a-2-a (6-4 sau 5-ta acordului principal in bas) vom folosi acordul cu dublajul 5-tei, a sunetului din bas, foarte rar se poate dubla fundamentala si NICIODATA NU SE VA DUBLA TERTA!!!

Acordurile se pot construi in 3 stari diferite ca tipologie: Pozitie stransa, care se construieste cu sunetele cat mai apropiae pe verticala, asa incat sa nu existe intre 2 sunete, loc pentru un alt sunet al acordului, lusru care va fi valabil intre toate intervalele acordului.

Pozitia larga se construieste invers, permitand inre fiecare pereche de voci alaturata, introducerea unui alt sunet din acord.

Pozitia mixta reprezinta o combinatie intre cele precedente.


Reguli de conducere a vociilor:
Obligatiile si preferintele de care trebuie sa tina cont compozitorul atunci cand compune o succesiune de acorduri:
se interzice mersul direct general. acesta reprezinta miscarea tuturor notelor dintr-un acord, in aceeasi directie, catre alt acord. se interzice incrucisarea notelor (situatie in care o nota mai joasa ajunge deasupra uneia mai inalta sau invers).sunt interzise octavele si cvintele paralele. acest lucru presupune ca o pereche de note (oricare ar fi aceasta) din acordul respectiv, canta in 2 acorduri succesive acelasi interval diferit prin mersul celor 2 note in aceeasi directie. se interzice octava conraparalela, adica prezenta la oricare dinre note in 2 corduri succesive a aceluiasi tip de interval obtinut prin mers in directie contrara (din octava in prima si invers). lucru valabil si la 5-te paralele. intr-un acord, sensibila, indiferent la ce voce se gaseste aceasta, este obligatoriu sa se rezolve ascendent si treptat (nu prin salt) !!! la tonica.


Mai vrem! Mai vrem!

Ceva despre compozitie si moduri ne poti zice? Sau poate sa ne recomanzi niste carti pe acest subiect?
M-ar interesa ce moduri sa folosesc, si cand, pentru a sublinia anumite momente. Am observat, spre exemplu, ca daca folosesc dorianul, acesta confera o atmosfera epica. De obicei le fac dupa ureche, dar daca nu invat niste teorie cat mai repede o sa ajung sa ma plafonez. Oricum, regulile de conducere a vocilor mi-au prins foarte bine!

Mersi!

#94 CiocanelBloodyCIocanel

CiocanelBloodyCIocanel
  • Location:Ningbo
  • Interests:Doine Matematice
  • Nume:Ciocãnel

Posted 19 October 2012 - 10:59 AM

Mai vrem! Mai vrem!

Ceva despre compozitie si moduri ne poti zice? Sau poate sa ne recomanzi niste carti pe acest subiect?
M-ar interesa ce moduri sa folosesc, si cand, pentru a sublinia anumite momente. Am observat, spre exemplu, ca daca folosesc dorianul, acesta confera o atmosfera epica. De obicei le fac dupa ureche, dar daca nu invat niste teorie cat mai repede o sa ajung sa ma plafonez. Oricum, regulile de conducere a vocilor mi-au prins foarte bine!

Mersi!


Walter Piston - Harmony
Schoenberg
sunt disponibile in format .pdf

Atmosfera epica?

You just don't go out and pick a style off a tree one day. The tree's inside you, growing naturally.

 

VAND HAGSTROM D2F - 1300 RON

https://forums.rgc.r...op/#entry978875

 

https://soundcloud.com/hammerhammerson

<Doine from Hell>
<Odd times>
<Jazz compost>
<Cigar Box Experiments>


#95 Razvan S.

Razvan S.

    HGE Contraptions (Pedals/Repairs/Mods)

  • Power Moderator
  • 3345 posts
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronics, Pedal repairs, Amp repairs, Gear modding, Guitar, Sound, Tone.
  • Nume:Razvan

Posted 19 October 2012 - 11:05 AM

Atmosfera epica?


Ba, she's ginger...you can't possibly understand the feelings of a soul-less. :lol:

#96 Cami

Cami
  • Location:Tirgu Mures

Posted 22 October 2012 - 03:30 PM

Pe Walter Piston am inceput sa-l citesc acum ceva vreme, dar integralele si derivatele din liceu pareau mai simple in comparatie. Uf...de-as fi facut si eu liceul de arta ce simplu ar fi fost acum. Stiu ca there is no easy way around it. Incerc sa inteleg ceva mai mult despre compozitie din cunostiintele limitate pe care le am.
Intrebam de moduri fiindca o mare parte din muzica de film foloseste modurile pentru a crea o anumita atmosfera, si foloseste in special dorianul si frigianul. So I've heard.
Siii ma gandeam ca poate stiti voi mai multe despre acest subiect, sau ati dat de vreo carte care trateaza aceasta problema.

I ain't soulless...it's just hair dye ;)

#97 Cami

Cami
  • Location:Tirgu Mures

Posted 22 October 2012 - 03:42 PM

Muzica de film ma intereseaza.

#98 Cognek

Cognek
  • Location:la tara...
  • Interests:nu posed...
  • Nume:TEX
  • Trupa:Death Breakers

Posted 24 October 2012 - 12:38 PM

Uneori femeile depasesc limita naivitatii.

... and that's what makes the world go round...

Posted Image Posted Image

http://youtu.be/dsQRO69mjPQ a little fucking preview...



'mnezãu : (12 July 2013 - 04:17 PM) eu am dat peste un doctor, o fumeie, care mi-a recomandat sã beau pipilicã pentru a scãpa de rãcealã

leopold : (12 July 2013 - 04:18 PM) maternitatea schimba multe lucruri pe care le apreciaza barbatii superficiali :D

Cognek : (12 July 2013 - 04:18 PM) pa asta o pun la semnatura


#99 Razvan S.

Razvan S.

    HGE Contraptions (Pedals/Repairs/Mods)

  • Power Moderator
  • 3345 posts
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronics, Pedal repairs, Amp repairs, Gear modding, Guitar, Sound, Tone.
  • Nume:Razvan

Posted 24 October 2012 - 12:47 PM

Muzica de film ma intereseaza.


Exista... ,,muzica de film'' ?? Nu inteleg, e ceva scoala unde mergi pt a compune muzica de film special?

Credeam ca muzica poate fi asociata oricarui domeniu. :rcain:


Porn Music - Special Music Institute

Edited by Razvan S., 24 October 2012 - 12:56 PM.


#100 Razvan S.

Razvan S.

    HGE Contraptions (Pedals/Repairs/Mods)

  • Power Moderator
  • 3345 posts
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronics, Pedal repairs, Amp repairs, Gear modding, Guitar, Sound, Tone.
  • Nume:Razvan

Posted 24 October 2012 - 02:21 PM

Partea interesanta e ca daca ai gura mare si spui multe prostii cu siguranta cineva pune botul si inca mai si spune "mai vrem! mai vrem!" la plural, de parca toti ar fi femei si ar vrea un bj. Cat bullshit pot inghiti unii...


stii ce a facut nenea asta cu vioara candva? :lol: mi-a trimis capriciul 5(il recunosc daca e original cantat de cineva , ca sunt preinregistrate ,,stock'' de cativa artisti)
si a insistat ca el a cantat pe acea inregistrare :lol: si auzeam clar ca e identica identica ca una originala deja inregistrata...penal rau

#101 deltablues

deltablues
  • Location:Bucharest, Romania

Posted 24 October 2012 - 05:14 PM

Partea interesanta e ca daca ai gura mare si spui multe prostii cu siguranta cineva pune botul si inca mai si spune "mai vrem! mai vrem!" la plural, de parca toti ar fi femei si ar vrea un bj. Cat bullshit pot inghiti unii...

Hai sa nu ne comportam ca la clasa a 2 a. Ce-ar fii? Ce ai spus despre femei mi se pare de a dreptul jignitor.

Edited by deltablues, 24 October 2012 - 05:15 PM.


#102 guitar88

guitar88
  • Location:moon

Posted 24 October 2012 - 06:26 PM

Hai sa nu ne comportam ca la clasa a 2 a. Ce-ar fii? Ce ai spus despre femei mi se pare de a dreptul jignitor.


Tu esti jignitor! Suntem pe RGC, aici nu exista IQ sub 200 si cel mai bleg care-si da cu parerea pe threadul asta are mai multa experienta decat John Williams si Henry Mancini pusi impreuna.

Taci si asculta poate inveti ceva!

Edited by guitar88, 24 October 2012 - 06:29 PM.


#103 red

red
  • Location:Bucuresti

Posted 24 October 2012 - 07:15 PM

Siii ma gandeam ca poate stiti voi mai multe despre acest subiect, sau ati dat de vreo carte care trateaza aceasta problema.


Nu stim. Cine stie a plecat de mult de pe RGC sau frecventeaza doar sectiunea de mica publicitate.
Aici stim doar bascalie ieftina (de cand nu mai e scump un abonament la Internet).
Suzuki told an old Chinese folk tale about the difference between heaven and hell. In hell everyone has very short arms. They sit around tables full of sumptuous food, trying to eat with very long chopsticks, but they can’t get the food in their mouths because the chopsticks are too long and their arms too short. They try in agony to feed themselves, to no avail. In heaven everyone also has short arms, but everyone is feeding each other across the table and having a lovely time.

#104 guitar88

guitar88
  • Location:moon

Posted 24 October 2012 - 07:27 PM

Probabil pt. ca nimeni nu s-a obosit sa citeasca ... scrii prea mult ... era mai simplu sa-i dai link asa: http://berkleepress....3&category_id=7 decat sa o iei pe aratura cu dracu' stie ce ai scris tu pe acolo

#105 red

red
  • Location:Bucuresti

Posted 24 October 2012 - 07:31 PM

Atata vreme cat am venit cu un exemplu concret care contrazice obligatiile si interdictiile lu' nenea care a initiat thread-ul nu inteleg ce nu e bine.


De unde concluzia ca vorbeam despre tine?

Cred ca e OK sa fii oripilat cand unii oameni accepta orice teorie fara sa o verifice si merita o palma peste fatza ca sa se trezeasca. [...] Daca un tip ii scrie interdictii lui Handel cred ca e grav si cand o femeie mai e si incantata cred ca e normal sa ma scandalizez si sa iau atitudine chiar daca o sa iau ban pt asta. Nu ai voie sa iti bati joc de marii compozitori, sa le scrii reguli si interdictii si nu ai voie sa aplauzi si sa incurajezi asta.


Mai bine isi ia o palma peste fatza cine jigneste o femeie vie decat cine crezi tu ca jigneste un compozitor mort.

Mari compozitori au fost si aia care au scris regulile pe care le-a incalcat Handel, dar n-au fost marii tai compozitori. Ala de a scris ce te-a suparat pe tine a facut-o din punctul lor de vedere. Ce sa mai vorbim ca pentru mine un mare compozitor e Thelonious Monk, care se pi*a pe regulile dupa care se ghida Handel.

Edited by red, 24 October 2012 - 07:42 PM.

Suzuki told an old Chinese folk tale about the difference between heaven and hell. In hell everyone has very short arms. They sit around tables full of sumptuous food, trying to eat with very long chopsticks, but they can’t get the food in their mouths because the chopsticks are too long and their arms too short. They try in agony to feed themselves, to no avail. In heaven everyone also has short arms, but everyone is feeding each other across the table and having a lovely time.

#106 'mnezău

'mnezău
  • Location:Calarasi
  • Nume:Decebal

Posted 24 October 2012 - 08:05 PM

Partea interesanta e ca daca ai gura mare si spui multe prostii cu siguranta cineva pune botul si inca mai si spune "mai vrem! mai vrem!" la plural, de parca toti ar fi femei si ar vrea un bj.


Dude, în viaţa reală nu orice interacţiune cu o femeie începe cu BJ şi se termina cu facial. Mai lasă naibii filmele alea că ţi-au strâmbat unele percepţii.

Vând: Bas Cort Action V, Ibanez RG321MH
 

Dacã privești neutru, din afarã, noi chitariștii avem niște activitãți bizare. Întindem niște sârme pe o bucatã de lemn, le lovim cu pana sau degetele și ne place rezultatul.


#107 Cognek

Cognek
  • Location:la tara...
  • Interests:nu posed...
  • Nume:TEX
  • Trupa:Death Breakers

Posted 25 October 2012 - 12:58 PM

BJ vine de la Bonamassa Joe ... right?... Mai Beck tu nu ai invatat ca nu e voie ever... ever sa contrazici o femeie... ? Daca sotia te loveste cu tigaia in cap... era sa zic o prostie... hehe... da una mare de tot... Mie unu imi plac femeile care canta la chitara ... mai ales daca paru-i roscat si la boy e un .... vintage sunburst ...

Posted Image Posted Image

http://youtu.be/dsQRO69mjPQ a little fucking preview...



'mnezãu : (12 July 2013 - 04:17 PM) eu am dat peste un doctor, o fumeie, care mi-a recomandat sã beau pipilicã pentru a scãpa de rãcealã

leopold : (12 July 2013 - 04:18 PM) maternitatea schimba multe lucruri pe care le apreciaza barbatii superficiali :D

Cognek : (12 July 2013 - 04:18 PM) pa asta o pun la semnatura


#108 Cognek

Cognek
  • Location:la tara...
  • Interests:nu posed...
  • Nume:TEX
  • Trupa:Death Breakers

Posted 27 October 2012 - 06:21 PM

asta cu hai cinci mi-a dat cu bluescreen... recomand sa ne vedem de muzica noastra...

Posted Image Posted Image

http://youtu.be/dsQRO69mjPQ a little fucking preview...



'mnezãu : (12 July 2013 - 04:17 PM) eu am dat peste un doctor, o fumeie, care mi-a recomandat sã beau pipilicã pentru a scãpa de rãcealã

leopold : (12 July 2013 - 04:18 PM) maternitatea schimba multe lucruri pe care le apreciaza barbatii superficiali :D

Cognek : (12 July 2013 - 04:18 PM) pa asta o pun la semnatura


#109 FiveseveN

FiveseveN
  • Location:Iasi
  • Nume:Mihai Florea

Posted 27 October 2012 - 06:36 PM

de ce nu incepi sa scrii chiar tu ceva despre muzica?


O carte de colorat?

ip_sig.gif


#110 red

red
  • Location:Bucuresti

Posted 27 October 2012 - 08:32 PM

So, fuck off bitch. [...] Faceai un cont, atacai o doamna, dupa care faceai alt cont si o aparai si ramaneai cu doamna.


"Fuck off bitch" nu ma deranjeaza, dar implicatia ca as putea fi o clona de a ta ma insulta grav.
Suzuki told an old Chinese folk tale about the difference between heaven and hell. In hell everyone has very short arms. They sit around tables full of sumptuous food, trying to eat with very long chopsticks, but they can’t get the food in their mouths because the chopsticks are too long and their arms too short. They try in agony to feed themselves, to no avail. In heaven everyone also has short arms, but everyone is feeding each other across the table and having a lovely time.

#111 Cognek

Cognek
  • Location:la tara...
  • Interests:nu posed...
  • Nume:TEX
  • Trupa:Death Breakers

Posted 28 October 2012 - 09:16 AM

Poate nu ai avut net pe vremea aia.

Si daca tot ii dai cu muzica de ce nu incepi sa scrii chiar tu ceva despre muzica?

Eu tot astept si astept si astept... si nimeni, nimic.


da-te fa d-acilea...


Posted Image Posted Image

http://youtu.be/dsQRO69mjPQ a little fucking preview...



'mnezãu : (12 July 2013 - 04:17 PM) eu am dat peste un doctor, o fumeie, care mi-a recomandat sã beau pipilicã pentru a scãpa de rãcealã

leopold : (12 July 2013 - 04:18 PM) maternitatea schimba multe lucruri pe care le apreciaza barbatii superficiali :D

Cognek : (12 July 2013 - 04:18 PM) pa asta o pun la semnatura


#112 aliorneicev

aliorneicev
  • Location:targoviste
  • Interests:chitara, discutii
  • Nume:alior neicev
  • Trupa:fara trupa

Posted 07 July 2013 - 10:42 AM

Acum intreb si eu ca prostu'

Din ce reiese de mai sus => Eb7 de ex e mi sol# si reb (adica mi major cu septima mica)
din ce stiu eu Eb7 e mi bemol cu septima mare.

in cazul asta cu septima mare trebuie inclusa prescurtarea ,,maj " care inseamna mare adica septima mare=maj7




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users