Omar Hachem Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 (edited) Vreau sa cumpar un strat si sa il fac ca stratul lui David Gilmour negru, desi gatul de pe un strat obisnuit este foarte deschis la culoare. Ce pot face in situatia asta? Imi puteti recomanda un brand sau un anumit tip de lac care s-ar potrivi si ar fi cat de cat calitativ? P.S. nu am multa experienta "de lutier", desi ma descurc in fiecare alt aspect a modificarii chitarelor. Edited February 3, 2021 by Omar Hachem Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 (edited) Cateva idei din ce am patit facut .. Cand am vrut sa revopsesc chitara mea Reghin (LP) pe care era deja scorjita vopseaua neagra , un prieten restaurator mi-a spus ca " lac de pian " ar fi OK ..din pacate nu am ajuns sa fac rost asa ca am vopsit in negru cu un " bait" sim am lacuit cu lac ptr vopsit auto ...dar nu am " ars " astfel dupa un timp iarasi era "| tocita vopseaua " .Acum am curatat ...dar intre " fibrele " lemnului au ramas urme de negru ..acum de cativa ani sta in aceasta stare chitara , urmeaza sa o restaurez ..Am o cutie de lac ptr lemn , magazinul era chiar langa mine la doi pasi dar nu am ajuns sa-l incerc ..adica sa fac niste teste pe o suprafata de lermn sa vad daca merita sa dau pe chitara cu acesta . Am mai vopsit cu negru apoi am lacuit alta chitara cu lac de parchet apoi am incalzit ( cum se zice am ars ) cu o aeroterma dupa care am slefuit ..aceasta a tinut foarte bine .Dar nu din " spray " ci lac din doua componente care se polimerizeaza si devine mai rezistent .Cel din " spray" ce este ptr reparat ici colo cate o zgarietura pe lacul de pe parchet nu este OK ,i nu se intareste cam niciodata , este lucios dar ramane mai " moale " ever .Dar cine stie ce lacuri noi au aparut . Am mai vopsitsi cu spray " negru mat " , sa tocit dupa un timp scurt . Am tot urmarit pe youtube cum unii vopsesc /lacuiersc chitarele dar nu se stie cat rezista .Dupa experientele mele nu cred ca tin bine in timp .Daca nu este vopseaua " arsa " nu prea tine .Mai mult au tinut pe chitarele ce le-am lacuit cu "Serlac" ( adica nu eu ci prietenul meu tamplar specialist in lacuit /vopsit, dar dupa ce am furat meserie am lacuit si eu cu serlac si a iesit OK si tine bine .Ca si "bait" am folosit " Tus Edding " sau vopsea tipografica . In orice caz poate sunt aici lutieri mai tineri care au incercat noi produse si cunosc si metodologia corecta cum se aplica , " arde " etc ca sa tina ..mai ales pe gatul chitarei .Acum se gasesc multe tipuri de lacuri /vopsele dar trebuie sa ai experienta ca sa stii cum se comporta in timp . Daca ai avea ceva cunostinte la Reghin ar fi OK ..ei au lac ptr lemn foarte OK ,( in afara de chitara mea Reghin (LP) care nu era OK vopsita .Presupun ca nu a fost bine pregatita suprafata din aceasta cauza sa scorojit pe alocuri pe corp unde nici nu prea atingeam )am bass Reghin pe care dupa 40 de ani lacul nu are nici o urma de tocire sau crapaturi , este ca si nou . O idee ar fi sa demontezi cheitele , cureti bine -bine cu spirt medicinal suprafata headstock-ului si aplici folie autoadeziva neagra , remontezi totul cu grije , astfel din fata chitara pare sa aiba gatul negru ,spatele gatului nu-l vede din sala mai nimeni .Astfel scapi mai usor si ramai cu lacul original pe gat care poate este mai OK decat ce poti face acasa cu lacuri necunoscute . Edited February 3, 2021 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now