www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Modificari chitara / upgrade strat


Ciprian Horia
 Share

Recommended Posts

29 minutes ago, Micul chitarist said:

Tonul, indiferent ca e de clean sau de metal vine din amp. 

Du-te pe ampul lui vai cu chitara lui și sună ca el atunci, ce mai stai? 

Simplu, bagi cablul și ești automat zeu. uite-așa, pac.

Pe un amp bun o să suni și mai de căcat decât de obicei unless practice :)))

PS - Ia zi, micuțule Einstein, semitonul de unde vine? Ha?

Edited by apocapsile
Link to comment
Share on other sites

Acum 35 minute, apocapsile a spus:

Du-te pe ampul lui vai cu chitara lui și sună ca el atunci, ce mai stai? 

Simplu, bagi cablul și ești automat zeu. uite-așa, pac.

Pe un amp bun o să suni și mai de căcat decât de obicei unless practice :)))

PS - Ia zi, micuțule Einstein, semitonul de unde vine? Ha?

Nu înțeleg ce vrei sa spui în prima parte. 

 

 

Nu spun ca un apm bun o sa te faca sa cânți bine. Logic ca fără practice nu poți face absolut nimic și ca indiferent ce amp ai o sa suni de căcat dacă nu exersezi. 

 

PS. Semitonul e un interval, și nu ma cred Einstein. De ce trebuie sa runcu asa tare cu hate? 

Acum 19 minute, vektor a spus:

Concluzie :

1. Invata sa canti

2. Chitara e buna, ampul trebuie schimbat.

1 e MULT mai important decat 2, uite un exemplu de ce :

 

 

Sunt total de acord 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Micul chitarist said:

, arunci 

Se numește zeflemea, cum să hate :) I only hate to hate.

Revenind, lasă omul în pace să acumuleze lecții nu gear, cât are timp. Nu ai niciun ton bun dacă nu ai mână și nu înveți în primul rând, nici folosind cele mai bune scule, după cum vreo 90% din YouTube o demonstrează. Mulți franzelași cu scule scumpe și zero know-how.

A luat first amp nasol, aia e, își ia și el ceva minim ok de tip thr5 sau katana mini sau blackstar Fly și e ok, nu e nevoie de rachete, că până le învață și pe alea mai complexe se satură de chitară :)

Garantat un setup brici pe Classic Vibe-ul ăla, cu totul stock (poate blocat tremul să meargă doar dive dacă e prea instabil), coarde bune și niște repetat îl vor aduce mai aproape de ce-și dorește.

Powertripul cu luat mizerii ca să "sune mai bine" e nasol, arunci bani pe geam și nu înveți mare lucru, o zic din experiență. De aia te-am apostrofat. Trebuie să bagi timp și energia ta în preocupări de genul ăsta în primul rând, nu bani.

 

Edited by apocapsile
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Acum 39 minute, apocapsile a spus:

Se numește zeflemea, cum să hate :) I only hate to hate.

Revenind, lasă omul în pace să acumuleze lecții nu gear, cât are timp. Nu ai niciun ton bun dacă nu ai mână și nu înveți în primul rând, nici folosind cele mai bune scule, după cum vreo 90% din YouTube o demonstrează. Mulți franzelași cu scule scumpe și zero know-how.

A luat first amp nasol, aia e, își ia și el ceva minim ok de tip thr5 sau katana mini sau blackstar Fly și e ok, nu e nevoie de rachete, că până le învață și pe alea mai complexe se satură de chitară :)

Garantat un setup brici pe Classic Vibe-ul ăla, cu totul stock (poate blocat tremul să meargă doar dive dacă e prea instabil), coarde bune și niște repetat îl vor aduce mai aproape de ce-și dorește.

Powertripul cu luat mizerii ca să "sune mai bine" e nasol, arunci bani pe geam și nu înveți mare lucru, o zic din experiență. De aia te-am apostrofat. Trebuie să bagi timp și energia ta în preocupări de genul ăsta în primul rând, nu bani.

 

Nu am zis sa ia rachete. Dar dacă știe sa cânte bine și vrea sa aibă soundul ala ar trebui sa ia, cum ai zis tu, un boss sau ceva. 

Link to comment
Share on other sites

Orice îi sună bine, se poate duce cu obiectul muncii, se bagă în ce amp poate testa și alege, easy.

Eu le-am schimbat ca pe ciorapi ca să-mi dau seama că un clean bunicel, ceva twang/crunch acolo și un ton mai de lead sunt cam tot ce ai nevoie, în linii mari :) Aia poate ieși din două canale și egalizator plus folosit judicios ce ai pe chitară.

Am greșit, tonul se formează în cap și se scoate cu mâna, prin cam orice amp decent (și geme piața de opțiuni pe toate bzunarele).

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

FYI, nu schimbi tonul dacă îți iei potențiometri mai de calitate. Îți iei doar dacă cei existenți nu funcționează cum trebuie - părâie, prezintă întreruperi, sau căderi prea abrupte de volum / ton, sau se mișcă prea greu / ușor pt preferințele tale.

Dacă îți plac cei de acum, din contră, păstrează-i, pt că s-ar putea să ai surprize neplăcute de la cei noi, chiar și de calitate fiind - alt taper, altă rezistențâ la rotație.

Referitor la ton, singura diferență între pots poate să fie rezistența totală. Dar este subtilă, iar, în general, pe single coil (cu rezistivitate mică), se simte mai puțin decât pe humbuckers. Potul mai mic, de 250K, să zicem, taie un pic din înalte, față de cel se 500K. Dar, dacă în loc de 250K (cum e obișnuit pe Strat), tu ai chiar și o abatere extremă de 20%, adică 200K, diferența o să fie și mai mică.

Controlul de ton de 200K se va comporta precum l-ai da pe cel de 250K o idee mai jos, pt că sigur este logaritmic - cel de 250K, redus la jumătate de cursă, ar fi undeva pe la 25K (mai mult sau mai puțin), deci, cel de 200K ar fi undeva sus, în cursa echivalentă al celui de 250.

La volum, și mai puțin se simte: controlul de volum este un voltage divider, se reduce prin creșterea unei rezistențe în linia semnalului și reducerea altuia la ground. Dar, când ai unul de 200K dat full, nu este ca unul de 250K redus până la valoarea de 200K, pt că nu crește nicio rezistența în linie, care să facă împărțire de voltaj. Cu atât mai puțin prin faptul că Fender obișnuiește să folosească pots logaritmici și la volum (din ce știu eu)...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, mmihai3 said:

Cu atât mai puțin prin faptul că Fender obișnuiește să folosească pots logaritmici și la volum (din ce știu eu)...

Volumul cam trebuie sa fie log, altfel nu ai buton de volum, ai switch on-off (vezi vechile frontman 212 care veneau cu liniar pe volum, si aveau doar 2 pozitii : oprit si prea tare)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, vektor said:

Volumul cam trebuie sa fie log, altfel nu ai buton de volum, ai switch on-off (vezi vechile frontman 212 care veneau cu liniar pe volum, si aveau doar 2 pozitii : oprit si prea tare)

Haha, sună ca un antilog. Frontman astea mai aveau vreun mod pe ele, like treble bleed?

Într-adevăr, un pot lin la volum e cam abrupt, dar utilizabil, doar că nu prea mai ai control la low vol - am întâlnit pe chitare, cu certitudine pot spune de Harley Benton SC și HB că vin așa. Tocmai m-am uitat pe cele scoase de pe HB, ca să nu spun prostii, dar despre alte modele nu aș băga mâna în foc că nu îmi aduc aminte greșit...

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mmihai3 said:

Frontman astea mai aveau vreun mod pe ele, like treble bleed?

Sunt amplificatoare.

Vă amintesc că se poate obține răspuns logaritmic dintr-un pot liniar cu o investiție de 5 bani:

logpot.gif

On 19/11/2019 at 14:52, Micul chitarist said:

Nu am zis sa ia rachete.

Dar ai ținut să ilustrezi efectul Dunning–Kruger cu entuziasm și eficacitate. Tu ține-o așa, poate se mai animă forumul :D.

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiveseveN said:

Sunt amplificatoare.

Vă amintesc că se poate obține răspuns logaritmic dintr-un pot liniar cu o investiție de 5 bani:

Mersi man. Mda, într-un amp poate să fie altă configurație, nu toate funcționează la fel.

---

Referitor la făcut pots log din lin, nu știu cât de fezabil e la chitară, pt că îți trebuie pots foarte mari. I mean, adăugând taper resistor la cel de 500K, obții 200K rezistența totală, la maxim. Adică mai mică decât la un pot gata făcut la 250K. Poate fi ok pt un Strat / single coil, though, dar pt cine vrea așa. Ca să obtii 250K cu metoda asta, ți-ar trebui un pot de 1.25MOhm - well, 1M s-ar încadra în abaterea tipică :D Pt 500K trebuie dublu, și mai greu de găsit pt chitară. (totul dacă nu am greșit la calcule)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In cazul potentiometrelor  este vorba de fiabilitate , adica dupa cate " invarteli" sunt distruse .

Daca are valoarea rezistentei  corecta pentru tipul de doza/circuitul chitarei   nu conteaza  ce fabricatie este .

Cele ieftine dar si de slaba calitate o sa inceapa sa " scartaie" dupa un timp relativ scurt fata de cele calitative care tin multi ani pana se uzeaza .

La chitarele tip "Strat" cu  o doza " bridge " mai " hot "   poti sa o faci mai " suparata ".La bridge amplitudinea corzilor este mai mica si este OK o doza mai suparata ce  da un semnal mai mare .

Cu doze  normale de Strat  degeaba apropii /ridici  la maxim  aproape de corzi din cauza de " Stratitis " ( se satureaza magnetii si  distorsioneaza sunetul   ) deci esti nevoit sa ramai la distanta maxim admisibila pentru un ton bun .Cu alt tip de doze nu o sa mai sune a Stratcaster in schimb poti sa ai semnal mult mai " hot ". 

Pentru doza " neck " este OK cam de oarecare /noname , bineinteles daca ai dori sound specific de Strat ar fi OK o doza tip " vintage -singlecoil "  cu magneti AlNiCo.Dar presupun ca nu doresti sound de Strat .

Switch-ul  este bine sa il inlocuiesti cu unul de Strat .( la fel ca si la potmetre  switch-urile ieftine din " circuit imprimat " intr-o cutiuta  nu tin prea mult cele de tip " originale " rezista zeci de ani . 

 

Intre timp vad ca a aparut schema cu "potmetrul Log" .

Potmetrul log este OK ptr volumul la un amplificator  .Asta ca sa nu fie partea de volum redus cam 50% din volumul total ingramadit in prima 10% din cursa potmetrului ca apoi  daca rotesti mai depatre in cele 90% aproape sa  nu se mai simta o crestere prea importanta al volumului .

 

La chitara nu ne prea intereseaza . dimpotriva daca vreau sa folosesc potmetrul de volum ptr " swell/sweep in "  este bine sa ajunga la volumul maxim dupa cam 30% din cursa .Ca sa reduc distorsul din volumul chitarei in asemenea caz folosesc pedala de volum sau un switch de nivel de volum ca sa comut intre  overdrive si distors suparat sau sa reglez chiar gain-ul preamplifului din procesor .

De obicei in concerte mai toti sunt cu volumul la maxim nu se prea utilizeaza  partea de " jos " al volumului din chitara .Poate ca  in cazul cantatului  de " cafe concert " in restaurant  este necesara posibilitatea de " reglaj " fin al volumului  din chitara .

 

 

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

On 19/11/2019 at 16:56, mmihai3 said:

FYI, nu schimbi tonul dacă îți iei potențiometri mai de calitate. Îți iei doar dacă cei existenți nu funcționează cum trebuie - părâie, prezintă întreruperi, sau căderi prea abrupte de volum / ton, sau se mișcă prea greu / ușor pt preferințele tale.

Dacă îți plac cei de acum, din contră, păstrează-i, pt că s-ar putea să ai surprize neplăcute de la cei noi, chiar și de calitate fiind - alt taper, altă rezistențâ la rotație.

Referitor la ton, singura diferență între pots poate să fie rezistența totală. Dar este subtilă, iar, în general, pe single coil (cu rezistivitate mică), se simte mai puțin decât pe humbuckers. Potul mai mic, de 250K, să zicem, taie un pic din înalte, față de cel se 500K. Dar, dacă în loc de 250K (cum e obișnuit pe Strat), tu ai chiar și o abatere extremă de 20%, adică 200K, diferența o să fie și mai mică.

Controlul de ton de 200K se va comporta precum l-ai da pe cel de 250K o idee mai jos, pt că sigur este logaritmic - cel de 250K, redus la jumătate de cursă, ar fi undeva pe la 25K (mai mult sau mai puțin), deci, cel de 200K ar fi undeva sus, în cursa echivalentă al celui de 250.

La volum, și mai puțin se simte: controlul de volum este un voltage divider, se reduce prin creșterea unei rezistențe în linia semnalului și reducerea altuia la ground. Dar, când ai unul de 200K dat full, nu este ca unul de 250K redus până la valoarea de 200K, pt că nu crește nicio rezistența în linie, care să facă împărțire de voltaj. Cu atât mai puțin prin faptul că Fender obișnuiește să folosească pots logaritmici și la volum (din ce știu eu)...

mi-ai raspuns perfect la intrebarea cu potentiometrii :) m-am lamurit care e treaba cu ele.

 

Lasand deoparte argumentul de baza ca important e sa stii sa manuiesti bine chitara si abia apoi sa te gandesti la investitii materiale, sunt incantat de cum suna noua doza SSL-1. E o diferenta sesizabila de sunet intre asta si cea veche cu care a venit chitara, cel putin pt urechile mele, are mai mult caracter. Socot ca diferenta ar fi mai evidenta cu un amplificator mai bun. Pe mine ma intereseaza mai mult cum suna chitara clean si in sensul asta, sunt multumit de schimbul de doze. Pe cea veche o s-o pun la vanzare si o sa ma uit dupa un amplificator mic, de practice, care sa sune bine clean.

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.