www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

warm-up bible


Guest sadus
 Share

Recommended Posts

ok ppl.ma gandeam de mult la faza asta, sa incercam toti sa facem un fel de compendiu de execitii pt ca lumea sa vada sis a incerce ce au incercat si altii.de ce spun asta? simplu, eu de multe ori inainte de concerte luam chitara pt inclazire si nu stiam ce sa fac.ce exercitii ar fi eficiente, cum sa-mi incalzesc pinky-ul, cum si in ce fel.poate toata lumea si-a pus intrebari de genul asta.pe net exista "zillions" de exercitii dar oare toate folosesc?Caegoric da, dar problema noastra e alta.ce ne facem cand avem juma de ora inainte sa urcam pe scena, mainile sunt un pic cam subrezi si tre sa debutam si cu un run destul de rapid?Asta e problematica in topicul asta.Exercitii.Cat mai folositoare, care v-au ajutat in dezv muschilor degetelor si in dezvoltarea nervoasa a miscarii degetelor pt ca si asta e la fel de importanta.

 

Am sa incep eu cu ceea ce consider a fi un exercitiu f bun pt pinky.Dak pink-ul (degetul mic, sau 4, pt cei care nu stiu), dupa parerea mea, nu este bine incalzit si lucrat se duce totul de rapa.asa ca am consruit chiar eu un exercitiu pe baza a ceea ce am vazut pe net si am vazut la vremea respectiva ca dadea roade cel putin pt. mine.Banuiesc ca multi ati intalnit problema urmatoare: sa zicem ca avem de facut ceva rapid..un lick de genul astuia:

 

A----------3--------------3-------------------

E---3-5-6---5-6--3-5-6----5-6--------------

 

Dupa un timp iese destul de rapid.Dar problema pe care o intalnisem eu era urmatoarea.De ce naiba cand ma duceam si faceam acelasi shape cateva freturi mai sus, si pe alte corzi, sa zicem asa:

 

E---------------17-------------------------17..etc

B---17-19-21-----21-19---17--19--21---------------------

 

, iesea f sloppy.si mi-am dat seama ca problema vine din 2 puncte:

1.Pana trebuie coborata un pic mai jos pt a avea control total

2.Pinky-ul meu nu era asa de bine incalzit, cu atat mai putin obisnuit cu spatiul stramt dintre tastele de dincolo de octava (tasta 12).

 

Sa revenim, pt problema de mai sus, si sunt sigur 100% ca multi dintre voi ati intalnit-o, uitati un mic exercitiu:

 

 

E--------------------------------------------------------------------------------------

B-------20-19-20-------20-19-20-------20-19-20------20-19-20-----17--20-19-20---

G---16--------------17---------------19--------------21--------------------------------

 

 

 

E-------------------17------------18---------------19--------------20---------------------

B-18--20-19-20------20-19-20------20-19-20-------20-19-20-------20-19-20----------

G------------------------------------------------------------------------------------------

 

Faceti asta ascending si descending.Pt tasta 20-pinky.tasta 19-inelar.Good luck!

 

 

ps: va rog acest thread sa nu contina alte chestii decat despre ce e vorba in l.danke.Deci numai chestii care v-au ajutat pe voi si dak se poate explicati si de ce.

Link to comment
Share on other sites

|-------------------------------------------------------------4--------4--5-----4-

|---------------------4--------4--5-----4--5--7--4--5--7-----5--7--------7-----

|-3--5--7--3--5--7-----5--7--------7--------------------------------------------

|-----------------------------------------------------------------------------------

 

foarte tare asta! m-a ajutat mult.e dintr-un cantec de malmsteen (I am a viking).acum,dupa o saptamana de straduinta,reusesc sa-l fac la viteza din piesa.un exercitiu bun pentru alternate picking si trecutul de pe-o coarda pe alta.

Link to comment
Share on other sites

un exercitiu care mi s-a parut foarte bun sunt gamele majore laute cu economic sau alternate picking, plus joaca cu game cromatice:

 

 

E -------------------------------------------------------0-1-2-3-4--

B --------------------------------------------0-1-2-3----------------

G ---------------------------------0-1-2-3-4------------------------

D ----------------------0-1-2-3-4-----------------------------------

A -----------0-1-2-3-4----------------------------------------------

E 0-1-2-3-4---------------------------------------------------------

 

si inapoi.Exercitiu bun pt incalzirea tutoror degetelor + pt alternate picking.

 

 

PS: Sadus, nu inteleg de ce ai dat primele 2 exemple ca fiind pentru pinky.. pentru ca eu unu le-am incercat si nici nu e nevoie sa folosesc pinky-u :)

Link to comment
Share on other sites

PS: Sadus, nu inteleg de ce ai dat primele 2 exemple ca fiind pentru pinky.. pentru ca eu unu le-am incercat si nici nu e nevoie sa folosesc pinky-u

 

dude..just trust me on this.am specificat pe ce taste sa folosesti pinkyul.incearca si o sa vezi apoi rezultatele.E O MARE GRESEALA SA CREZI CA DE LA TASTA 15 INCOLO NU MAI AI NEVOIE DE PINKY.In 10 minute iti dau niste exemple ca acum sunt un pic cam ocupat.

 

iti pot enumera asa:(pt moment):steve vai, george lynch,paul gilbert, yngwie malmsteen.TOTI folosesc pinklyul dupa tasta 15 incolo.De ce? simplu.e mai mult de lucru dar apoi coordonarea devine perfecta.si pt un interval de terta mica sa zicem (4 taste adik) fiecare tasta are degetul ei.La ce ajuta? iti dau un exemplu:

 

e-------------------------------------------------------

b-----------------17------------------------------------

g--14---15--18------18--15---14-15--18--14-15-18--

 

 

e---------------17----------17--18--21--17------

b---17-18-20------20--18------------------------

g----------------------------------------------------

 

 

^^^^^^< thats why :)

Link to comment
Share on other sites

nuuu, m-ai inteles gresit, God forbid cum as putea sa zic asa o prostie.M-am referit doar ca la primele doua exemple pe care le-ai dat utilizarea pinky-ului nu este necesara, cel putin pentru mine.Adica si eu folosesc des toate 4 degetele, dar numai atunci cand este necesar, adica la intervale mai mari sau cand imi este mai facil sau se potriveste mai bine cu ceea ce urmeaza sa cant :)

Link to comment
Share on other sites

lol ok ok am inteles, ideea era ca acel exercitiu e bun dupa parerea mea pt ca spatiul pe taste e mic fiind pozitii inalte si exista miscarea aia repetitiva a degetului mic.chestia asta il intareste.ok.sper sa fiu ultimu post fara o mostra de tab pt ca asa ne fusese vorba.elethan.its all good.intelesesem io gresit. :)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, uite un alt exemplu bun pentru toate 4 degetele + pt alternate picking.Recomandat e sa incepi incet si sa cresti treptat viteza.

 

E -1-2-3-4--2-3-4-5--3-4-5-6--4-5-6-7--etc---

B -------------------------------------------------

G -------------------------------------------------

D -------------------------------------------------

A -------------------------------------------------

E -------------------------------------------------

 

Valabil pentru orice coarda, si recomandat si invers.

Link to comment
Share on other sites

"octava gotica" a lu' taica george lynch. unii dintre voi poate stiu miscarea. e tare imputita pt pinky si prin urmare bunicica pe post de exercitiu de incalzire (si nu doar pentru asta)

e|------------------------------------9-10-14-17--|
B|----------------------------9-10-14-------------|
G|---------------------6-7-11---------------------|
D|--------------6-7-11----------------------------|
A|--------4-5-9-----------------------------------|
E|--4-5-9-----------------------------------------|

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest cortez77

Toti ati postat exercitii warm-up DIRECT pe grif... dar in realitate exista exercitii care se fac obligatoriu INAINTE sa te apuci sa zdrangani.

 

Unul din ele excelent pt left hand fingers stretch este sa fortezi distanta dintre 1 2, 2 3, 3 4 prin apasarea mainii stangi cu degetele desfacute ( 1 si 2, de pilda) pe grif la imbinarea dintre grif si cutie, adik exact acolo unde este griful mai gros. Ceea ce vreu sa zic (daca nu am fost destul de explicit) este sa desparti cat mai mult posibil degetele 1 si 2 de pilda prin apasarea pe plan vertical a mainii stangi de grif la imbinarea aia dintre grif si cutie. "V"-ul format de degetele 1 si 2 de ex va fi repetat in cicluri pana durerea (care apare inevitabil...) dispare incet incet. Exercitiul va fi repetat intre 1 si 2, 2 si 3, 3 si 4.

 

Sper ca am reusit sa fiu destul de explicit cu povestea asta.

 

Apoi... 1234 cromatic pe toate corzile este un exercitiu OBLIGATORIU urmat de 1 3 5 in acelasi mod ascendent / descendent pe verticala. Un alt sfat super important pt claritatea sunetului: degetele tre sa apese mereu pe cat posibil in jumatatea din dreapta a tastei, cat mai aproape de aceasta. Este un exercitiu destul de tricky, folosit intenns in kitara clasica dar subliniez ca este valabil pt orice kitara.

 

Mai sunt si altele... ca de exemplu bolta cat mai mare pe care tre s-o formeze degetele mainii stangi peste grif asa incat sa fie mereu cantata doar nota dorita, fara sa fie atinsa nici o alta coarda (in orice moment trebuie sa fii pregatit sa poti ciupi nota de dedesubt sau deasupra si sa se auda clar). ETC ETC

 

Cant la clasica de ceva vreme si de aceea nu pot posta nici un fel de tehnica de incalzire pt dreapta...aci vad ca sunteti toti electrici...

 

Suerte!

Link to comment
Share on other sites

Guest cortez77

Cortez iti multumesc pentru sfaturi insa de ce nu ne povestesti si cum e cu mana dreapta? Poate mai sunt oameni printre noi care nu canta *Exclusiv* pe electrica ..

 

Ok... poate nu sunteti kiar TOTI electrici... incalzirea la stanga cand canti fingerstyle-clasic ar trebui sa inceapa cu niste miscari de trosnire a deshtelor dar sa nu fie prea violente. Apoi niste arpegii la liber pe coarde fara nici o miscare pe grif, arpegii progresive ca viteza. Apoi eu personal fac tot arpegii a m i incepand de pe RE (adica re, la, mi) FARA police apoi de pe sol (G, D, A) etc. Incerc sa le fac cat mai clar si mai repede cu putinta. Apoi fac niste exercitii in game alternat i,m,i,m apoi incep cu m: m, i...

 

Apoi urmeaza za trichi part: tinand cont de faptul ca zdrangan flamenco de obicei, incep cu partile de ritm... rasgueado in diferite tempouri si formule ritmice, luand niste acorduri bazice (Am, de ex) si apoi execut niste game cu policele in apoyando tot in vederea incalzirii.

 

Este esential, in opinia mea, sa ai o pozitie cat mai ferma cu kitara in brate iar mainile sa cante intotdeauna super relaxat. La orice semn de incordare prea indelungara u should definitely STOP THAT VERY INSTANT AND RELAX. O incalzire buna poate duce la rezultate super spactaculoase in piese dificile.

 

But then again, i might be wrong about all this... :))

 

Just a few scattered thoughts my friends ci-dessous... nothin more...

 

Love, Cortez

 

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hi evrybody

 

Asta-i unu din exercitiile pe care le fac k incalzire. Se executa pe cat posibil (daca nu permanent) cu picking up/down. E bun pt ambele maini si pt orice cantare (metal, flamenco etc).

 

 

Ex.1

e|----------------------------|--| |--|

B|----------------------------|--| |--|

G|---------------1-2-3-4----|--| |--|

D|-------------2---------3---|--| |--|

A|-----------3-------------2-|--| |--|

E|--1-2-3-4-----------------|1-|sau |2-| si se continua ascendent pe grif

 

(A) |1-|

sau (E) |--| si se continua descendent pe corzi

 

Ex.2

e|----------------------------|--|

B|----------------------------|--|

G|---------------4-3-2-1----|--|

D|-------------3---------2---|--|

A|-----------2-------------3-|--|

E|--4-3-2-1-----------------|4-|sau |5-| si se continua ascendent...acelasi sistem k la primu ex.

 

So, enjoy it si astept pareri.

Servus.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Ameretat

Ok, asta e unul dintre cele mai tari pe care le stiu. Te ajuta si sa-ti formezi o independenta grozava, dar e f bun si pentru warm-up.

 

degetele se afla in poz asta:

 

e|4

b|3

g|2

d|1

 

dar fara sa apese corzile. Ating corzile, cu destele si mana si tot bratu complet relaxat. Apoi apesi destu #1 (indexu) pana cand coarda atinge fretul si ciupesti cu degetele de la dreapta cele 4 corzi e, g, b si d SIMULTAN. Scopul exercitiului este sa se auda asa:

 

e|x-x-x-x-x

b|x-x-x-x-x and so on...

g|x-x-x-x-x

d|1-x-1-x-1

 

...timp in care restul destelor de la mana stanga stau COMPLET RELAXATE. Ele vor avea tendinta ori sa apese pe freturi (tensiune simpatica), ori sa se ridice de pe corzi (tot tensiune simpatica), tendinta pe care tre S-O INFRANGETI! Trebuie sa mentineti celelalte deste COMPLET RELAXATE, astfel incat sa se auda doar nota destului apasat, simultan cu 3 pac-uri. Un deget pasa fretul lui, celelalte 3 raman inerte. Ok, cred ca v-ati p[rins despre ce vorbesc. Dupa ce reusiti cu indexul, incercati cu mijlociul, inelarul si pinkyul. Apoi toate combinatiile de 2 sau 3 degete posibile. Floare la ureche, nu? Un stadiu avansat ar fi exercitiul asta cu degtele in pozitia asta:

 

e|1

b|2

g|3

d|4

 

apoi asta:

 

e|2

b|3

g|4

d|1

 

Pentru maniaci: repetati exercitiul de mai sus, folosind la mana stanga LEGATO (hammer-on si pull-off)...

 

Succes...

Link to comment
Share on other sites

Guest Ameretat

"La cererea publicului..." :)

 

Asta e ceva mai... simplu, dar il consider a fi unul dintre cele mai importante exercitii pe care le poate face un chitarist, indiferent de nivel si experienta. Pentru mine, e primul pas in incalzirea mainii stangi.

 

Lasi mainile pe langa tine. Ridici antebratul stang, aducand mana peste corzi, cu indexul in dreptul fretului 7 de pe coarda a 6-a. Pozitionezi degetele deasupra freturilor 7, 8, 9, 10, la cativa mm deasupra corzilor. Linia care uneste varfurile degetelor ar trebui sa fie paralela cu corzile. Atingi fretul 7 cu indexul. Panezi. Se aud pac-uri. Continui sa panezi (intr-un tempo moderat), se aud in continuare pac-uri. Panand, incepi sa aplici o usoare presiune cu indexul, privind cum coarda se apropie de metalului fretului. In timp ce maresti presiunea FOARTE LENT, degetele inactive trebuie sa-si pastreze pozitia deasupra corzii, ramanand PERFECT RELAXATE, iar indexul ar trebui sa depuna doar atat de mult efort incat sa apese pe coarda. Maresti in continuare presiunea (la fel de lent), continuand sa panezi si sa auzi pac-uri. Pe masura ce maresti presiunea, coarda se apropie de fret, pana cand, in loc sa auzi pac, o sa auzi nota b, dar murdara, zbarnaita - deoarece inca nu apesi cat trebuie pe coarda. Panand mai departe si tinand urechile LARG deschise, maresti presiunea pana la prima nota CURATA pe care o obtii de pe fretul ala, moment in care MENTII exact presiunea pe care o aplicai cand ai obtinut prima nota curata. Panand in continuare, obtii note curate, mentinand exact aceast nivel presiunie si pastrand relaxarea si pozitia degetelor inactive. Memorezi senzatia din index.

 

Aceasta este FORTA MINIMA necesara pentru a obtine un sunet curat. Conform principiului binecunoscut (dar mai putin bine aplicat) al maximului de rezultate cu minim de efort, aceasta este senzatia pe care ar trebui sa o ai in degete atunci cand canti ceva. Degetele trebuie sa apese ATAT SI DOAR ATAT pe corzi. Repeti aceasta abordare de presiune treptata de cateva ori, apoi ridici degetu si incerci sa revii de la relaxarea totala a indexului deasupra corzii, la presiunea minima de ton curat, intr-o singura miscare, fara stadiile intermediare (apesi, panezi, ridici indexul, repeat as necessary).

 

Daca faci lucrul asta zilnic, cu fiecare deget, in timp, vei deveni foarte sensibil la cat de multa presiune (suplimentara...) exerciti asupra corzilor in timpul cantatului. Exercitiul asta te ajuta sa-ti dai seama cand apesi prea tare pe corzi si cum sa elimini acest efort suplimentar.

Edited by Ameretat
Link to comment
Share on other sites

Back in bussines cu un exercitiu pe care "l-am furat" din priviri de la amicul meu Shreder (sper c-am scris bine)... Deci Cristi, hope you don't mind :)

 

e|--------------------	-------------------- 
B|--------------------	-------------------- 
G|--------------------	--------------------
D|--------------------	--------------------
A|---3----4----1----2-	---4----5----2----3-
E|-1----2----3----4--- si -2----3----4----5--- si -3- si se continua ascendent in schema asta

e|--------------------	-------------------- 
B|--------------------	-------------------- 
G|--------------------	---3----4----1----2-
D|---3----4----1----2-	--------------------
A|--------------------	--------------------  
E|-1----2----3----4--- si -1----2----3----4--- si se continua descendent in schema asta 

 

Panatia va fi un permanent down/up, dar pt maniaci se poate incepe si invers: up/down

 

Si ca sa nu raman io mai prejos decat Malmsteen care-si boteaza exercitiile in fel si chip, am sa-i spun celui postat acu cateva zile exercitiu lu Zorro si lu asta d-aici exercitiul Spider. :)

 

In cateva zile voi mai posta unu, daca cineva mai e interesat de subiectul asta.

 

Va multumesc pt rabdarea cu care ati citit acest post.

La revedere.

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

am si eu un exercitiu...cu toate ca nu s-a mai scris pe aici de foarte multa vreme:)

|-------------------------------------------

 

|-------------------------------------------

 

|-------------------------------------------

 

|-------------------------------------------

 

|--------1-------1-2-----1-2-3---1-2-3-4-

 

|1-2-3-4---2-3-4-----3-4-------4--------- dupa ce atzi terminat cu primele doua corzi...trecetzi pe

urmatoarele doua corzi(sol si re)

 

|---------------------------------------

 

|---------------------------------------

 

|---------------------------------------

 

|1--------1-2-----1-2-3----1-2-3-4---

 

|--2-3-4------3-4-------4--------------

 

|----------------------------------------- si tot asha pana ajungetzi la mi-ul subtzire...apo incercatzi-l si inapoi.folositi alternate picking

Edited by dani
Link to comment
Share on other sites

Guest unknown_humanoid

Am decis sa postez si eu un exercitiu. Iata-l:

 

|-----------7-11-7---------|-----------6-9-6---------|
|---------7--------7-------|---------7-------7-------|
|-------8------------8-----|-------6-----------6-----|
|-----9----------------9---|-----8---------------8---|
|---9--------------------9-|---9-------------------9-|
|-7------------------------|-6-----------------------|

|-----------5-9-5---------|-----------4-7-4---------|
|---------5-------5-------|---------5-------5-------|
|-------6-----------6-----|-------4-----------4-----|
|-----7---------------7---|-----6---------------6---|
|---7-------------------7-|---7-------------------7-|
|-5-----------------------|-4-----------------------|

|-----------3-7-3---------|-----------2-5-2---------|
|---------3-------3-------|---------3-------3-------|
|-------4-----------4-----|-------2-----------2-----|
|-----5---------------5---|-----4---------------4---|
|---5-------------------5-|---5-------------------5-|
|-3-----------------------|-2-----------------------|



|-----------3-7-3---------|
|---------3-------3-------|
|-------4-----------4-----|
|-----5---------------5---|
|---5-------------------5-|
|-3-----------------------|

|-----------4-7-4---------|-----------5-9-5---------|
|---------5-------5-------|---------5-------5-------|
|-------4-----------4-----|-------6-----------6-----|
|-----6---------------6---|-----7---------------7---|
|---7-------------------7-|---7-------------------7-|
|-4-----------------------|-5-----------------------|

|-----------6-9-6---------|
|---------7-------7-------|
|-------6-----------6-----|
|-----8---------------8---|
|---9-------------------9-|
|-6-----------------------|

 

 

nota: panatia se face down/up, iar notele trebuie sa

se auda pe rand cu exceptia celor de pe corzile e si B.

Edited by unknown_humanoid
Link to comment
Share on other sites

Guest Dochia

un exercitiu mecanic de la baba Dochia

 

 

e--------------------------------------------------------------------------------------------

B-------------------------------------------------------------------------------------------

G----------------------------------------------------------------------------11-12-14-16-14-12-14-16-

D---------------------------------------------9-10-12-14-12-10-12-14-------------------------

A----------------7-9-10-12-10-9-10-12-----------------------------------------------------------

E--10-8-7-10-------------------------------------------------------------------------------

 

 

e-----------------------------------15-17-19-20-19-17---

B-13-15-17-19-17-15-17-19---------------------

G----------------------------------------------

D---------------------------------------------

A----------------------------------------------

E-------------------------------------------------

 

trecerile pe coarda A din 10 in 12, pe B din 12 in 14 and so on se fac rapid, cu degetul 4.

 

*first post here, poate e si util:)

Edited by Dochia
Link to comment
Share on other sites

degetele mainii stangi:1,2,3,4.poti gasi cate combinatii vrei, si nu e usor de executat

ex:1,3,1,4,2,1,3,4

toate optimi,saisprezecimi,32imi

ex cu coarda libera:4,3,0,3,1,3,1,2

nu trebuie sa fie 4 freturi alaturate,folositi cat mai multe si neobisnuite extensii

se pot executa in trioleti,sextoleti,orice diviziune exceptionala(5,7,9,11 etc)

Link to comment
Share on other sites

parca era vorba de incalzi degetul mic , apoi au aparut arpegii pe 6 corzi , etc....pai ar trebui sa fie reprezentata si ordinea degetelor de a mana stanga , iar la finger picking si cea de la mana dreapta , pa picking combinat finger cu pana la fel si pentru doar vu pana , altfel nu prea este exercitiu "clar" .Asa fiecare face ce crede .

Daca este indicatie de exercitiu trebuie sa apara si cu ce deget ar trebui apsata o coarda .Pe chit acustica se poate face arpegiul "static" , pe electrica "clean" la fel dar cu distorsiuni nu se mai poate si atuncea este foarte important sa ai si miscarea degetelor care apasa coarda .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu am apucat sa citesc TOT ce s-a scris dar pentru incalzire nici nu e nevoie de chitara...cel mai bine ncepeti cu cateva exercitii fizice de relaxare incepand cu umerii, coatele, antebratul, palma, degetul mare si apoi degetele...and by the way, nu trosniti degetele si nu fortati. Am vazut chestia asta pe DVD-ul "John Petruci - Rock Discipline". La inceput am trecut peste si pe la jumatema dureau mainile de nu mai puteam. Sa-l cautati...e foarte buna metoda si pentru incepatori si pentru cei avansati.

Link to comment
Share on other sites

...altfel nu prea este exercitiu "clar" .Asa fiecare face ce crede .

 

parerea mea este ca fiecare ar trebui sa faca asa cum crede la incalzire si la interpretare. tocmai asta e! fiecare stie ce vrea sa cante, ce vrea sa studieze, daca le "inventeaza" pur si simplu exercitiile, nu o sa strige nimeni dupa el nici pe strada, nici in forum. frica de a fi inventivi, ne omoara.tendinta de a imita pe x sau pe y cum se incalzeste este nejustificata. bineinteles ca ideile postate sunt binevenite, dar din astea se pot dezvolta multe alte exercitii de incalzire a degetelor departe de cele "clare" care s-au explicat.curaj!nu-i nici un stres.

 

pt incalzirea degetului micutz: game pentatonice si chiar arpegii, trei note pe coarda.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

foarte util si inactiv in acelasi timp topicu asta...UP!!!

 

1.
e-----------------------------------------------6-7-8-9-------------------------------------------------------------------
b--------------------------------------5-6-7-8----------7-8-9-10--------------------------------------------------------
g-----------------------------4-5-6-7------------------------------8-9-10-11--------------------------------------------
d--------------------3-4-5-6---------------------------------------------------9-10-11-12------------------------------
a-----------2-3-4-5-------------------------------------------------------------------------10-11-12-13----------------
E--1-2-3-4-------------------------------------------------------------------------------------------------11-12-13-14-

si invers:

e---------------------------------------------------------------------
b-------------------------------------------------------- 10-9-8-7--
g---------------------------------------------11-10-9-8-------------
d-------------------------------12-11-10-9--------------------------
a----------------13-12-11-10---------------------------------------
E-14-13-12-11------------------------------------------------------...etc



2.
e--------------5-8-7-4----------------------------8-12-13-8-------------------
b------------5----------5------------------------8------------10----------------
g----------5--------------4--------------------9-----------------10-------------
d--------7------------------6-------------5-10----------------------10---------
a------7----------------------7---------7-------------------------------12-8----
E-5-8---------------------------7-4--8---------------------------------------8--


3.
e-----------------12-17-12-------------------
b--------------13----------13-----------------
g-----------14----------------14--------------
d--------14----------------------14-----------
a--12-15----------------------------15-12----
E-----------------------------------------------



 

luate de ici, de colo

Edited by _Theo_
Link to comment
Share on other sites

d1-3-4--1-3-5-1-3-6----------------------|---1-2-3--------------------1-3-5--------------1-3-6--------------1--4-6-----

a-------1------1------si de la capat-cu 2|-----------1-2-3-------------------1-3-5--------------1-3-6---------1-4--6---

e----------------------dupa-ai 3 si tot asa|-----------------1--2-3-----------------1-3-5---------------1-3-6---1-4-6---

--------------------------------------------------------------------------------------- aici^ cu degetul 2 si aici^cu 3

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

|------------------------------------------------------------------------------------------------15-14-13-12----|

|-----------------------------------------------------------------------------12-13-14-15-----------------------|

|----------------------------------------------------------15-14-13-12------------------------------------------|

|---------------------------------------12-13-14-15-------------------------------------------------------------|

|--------------------15-14-13-12--------------------------------------------------------------------------------|

|-12-13-14-15---------------------------------------------------------------------------------------------------|

 

|-15-14-13-12---------------------------------------------------------------------------------------------------|

|--------------------12-13-14-15--------------------------------------------------------------------------------|

|---------------------------------------15-14-13-12-------------------------------------------------------------|

|----------------------------------------------------------12-13-14-15------------------------------------------|

|-----------------------------------------------------------------------------15-14-13-12-----------------------|

|------------------------------------------------------------------------------------------------12-13-14-15----|

 

|----------8-5------------------6-9-------------------10-7-------------------------8-11-----------------------|

|-------7------6-------------7-------8-------------9---------8-------------------9--------10-------------------|

|----6------------7-------8-------------7-------8---------------9----------10-----------------9----------------|ascendent si

|-5------------------8-9-------------------6-7---------------------10-11------------------------8-------------|descendent

|---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|

|---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|

acestea sunt cateva pe care le folosesc eu, petrucci e tata lor, faceti rost de rock discipline sau puteti gasi si pe youtube. par example http://www.youtube.com/watch?v=bINkQUbA33o, have fun

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.