www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Amp cu footswitch sau procesor de efecte?


mo_hate
 Share

Recommended Posts

Salutare!

Fiind încă novice la capitolul "scule pentru chitară electrică", aș avea nevoie de un sfat de la cunoscători.

Am un buget de aprox. 2000 lei și am nevoie de sunet la chitara electrică, în sensul de cântat live.
Acum, sunt într-un impas cu privire la ce mi-ar trebui pentru asta, cel puțin pentru început.

În acest moment oscilez între un amp Boss Katana 100 + Footswitcher și un procesor Boss GT 100.

Chestiunea e că nu știu în concret spre ce să mă orientez în contextul în care nu cunosc nici "fiabilitatea" ampului cu footswitch (care mi-ar oferi în primul rând amplificare de sunet și acces la schimbarea unelor efecte) vizavi de efectele ce le are Katana și nici a procesorului ce ofera efecte din plin (dar nu știu în ce măsura îl pot conecta/va suna ok conectat direct la un sistem de boxe). 

Ca să explic și mai clar situația, eu am în acest moment doar chitara.
Pe care ar trebui să îl iau primul pentru a putea trece la live (repetiții și chestii de-astea light)?

Orice sfat și sugestie îmi este de mare ajutor!

Vă mulțumesc anticipat pentru ajutor!

Link to comment
Share on other sites

Nu spui suficient. Doua din scopurile draciei sunt sa te auzi (tu pe tine) si sa te faci auzit. Acolo unde repeti/canti. 

Katana-ul e mai mult suficient ca sa te-auzi tu pe tine cam oricat de zbanghiu ar fi tobarul. Insa e mare si incomod de trambalat. 

Procesorul e mai flexibil si mai usor de carat. Insa in ce-l bagi? Mixer -> PA? O sa ai monitor? 

Cat de mare e sala, care-s dotarile, e careva intre voi care stie sa faca sunetul, etc?

Ce inseamna cantat live? O camaruta, o carciuma, o ditai sala? 

Pentru repetitii, la fel. Depinde ce aveti acolo. Ideal e, dupa mine, sa te duci cu chitara-n spate si atat. Chiar daca o bagi intr-un procesor/amp entry level, scopul e sa repetati, nu sa sunati ca Pink Floyd in studio. La cantare, daca ar fi sa fac acum rig-ul, as zice un modelling amp bun si potrivit cu ce cant, undeva 30-50w pentru majoritatea cantarilor. Nu ma cocoseaza, da suficient volum ca sa ma aud si poate fi microfonizat. 

Am vazut doi neni care cantau live ambiental cu doua microcubes, microfonizate. Insa cu track, nu cu baterist si basist. Depinde ce vrei sa faci.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

După întrebările pe care le pui, părerea mea e că ți-ar fi mai util un amp Fender Frontman de 10 W, un profesor și un manual de chitară pentru începători. Ți-l recomand pe cel al lui Roșulescu, e foarte bun și e-n română.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, leopold said:

Nu spui suficient. Doua din scopurile draciei sunt sa te auzi (tu pe tine) si sa te faci auzit. Acolo unde repeti/canti. 

Katana-ul e mai mult suficient ca sa te-auzi tu pe tine cam oricat de zbanghiu ar fi tobarul. Insa e mare si incomod de trambalat. 

Procesorul e mai flexibil si mai usor de carat. Insa in ce-l bagi? Mixer -> PA? O sa ai monitor? 

Cat de mare e sala, care-s dotarile, e careva intre voi care stie sa faca sunetul, etc?

Ce inseamna cantat live? O camaruta, o carciuma, o ditai sala? 

Pentru repetitii, la fel. Depinde ce aveti acolo. Ideal e, dupa mine, sa te duci cu chitara-n spate si atat. Chiar daca o bagi intr-un procesor/amp entry level, scopul e sa repetati, nu sa sunati ca Pink Floyd in studio. La cantare, daca ar fi sa fac acum rig-ul, as zice un modelling amp bun si potrivit cu ce cant, undeva 30-50w pentru majoritatea cantarilor. Nu ma cocoseaza, da suficient volum ca sa ma aud si poate fi microfonizat. 

Am vazut doi neni care cantau live ambiental cu doua microcubes, microfonizate. Insa cu track, nu cu baterist si basist. Depinde ce vrei sa faci.

 

Este vorba despre un "garage band", o chestie de început și făcută la nivel de pasiune. M-am referit la live în sensul că nu intenționez inregistrare, ci cântare de cover-uri. Nu am mixer, nici monitoare, doar eventual un sistem de sunet 5.1.

Practic, am nevoie de amplificare, de posibilitatea de a utiliza efecte și de a le schimba la pedală în timpul cântării.

Pentru asta am luat în calcul varianta unui Katana cu footswitch, care cel puțin aparent ar acoperi nevoile mele.

Pe de altă parte, mai e varianta procesorului, însă nu cunosc de ce aș mai avea nevoie la el (mixer, PA?) și dacă aș reuși să mă încadrez cu ele in 2000-3000 lei.

Link to comment
Share on other sites

Pentru garaj, solutia cea mai ieftina e fiecare cu amp-ul lui, relativ mic - 30-50w.  Basistul foloseste de obicei amp cu putere ceva mai mare. Dati atat de tare cat trebuie incat sa sune bine si sa se auda vocalul. Urmatorul pas in sus este un mixer si un sistem de putere ca sa amplficati si vocalul. Bateria e ultima la amplificare, e si complicat s-o captezi bine, se aude si tare nativ.

Se poate procesor fara amplificator de chitara, insa trebuie sa-l bagi in ceva. Nu, sistem 5.1 nu e ce vrei, crede-ma, chiar daca e posibil sa mearga. Ceva-ul in cauza ar trebui sa fie un sistem de producere a sunetului doar pentru tine. E reconfortant sa te auzi tu pe tine separat de mix. Solutii se gasesc - de exemplu il bagi in mixer, panoramezi chitara intr-o boxa si vocalul in cealalta. 

Traditional, chitaristul cara dupa el trei chestii: cazmaua, un formator de ton (procesor sau pedalier) si amp (fie doar pentru clean, fie si ca formator de ton, situatie in care de obicei legaturile sunt pe metoda celor patru cabluri). Modelling amp-urile moderne iti permit sa renunti la servieta cu formatorul de ton, cu succes mai mic sau mai mare. Si a patra chestie pe care o mai cara uneori dupa el e o duba cu sunetistul, amp-uri si cabinete, monitoare, sisteme wireless pentru chitara, sisteme wireless in-ear, scaun pliant, cateva navete de bere, cateva perechi de gagici, etc :)

Cam ce gen de muzica cantati/vreti sa cantati?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, leopold said:

 

Cam ce gen de muzica cantati/vreti sa cantati?

Pentru început, ar trebui să facă 1-2-3-4, game, arpegii, să învețe bendinguri, vibrato, tremolo, legato, acordurile etc.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, leopold said:

Pentru garaj, solutia cea mai ieftina e fiecare cu amp-ul lui, relativ mic - 30-50w.  Basistul foloseste de obicei amp cu putere ceva mai mare. Dati atat de tare cat trebuie incat sa sune bine si sa se auda vocalul. Urmatorul pas in sus este un mixer si un sistem de putere ca sa amplficati si vocalul. Bateria e ultima la amplificare, e si complicat s-o captezi bine, se aude si tare nativ.

Se poate procesor fara amplificator de chitara, insa trebuie sa-l bagi in ceva. Nu, sistem 5.1 nu e ce vrei, crede-ma, chiar daca e posibil sa mearga. Ceva-ul in cauza ar trebui sa fie un sistem de producere a sunetului doar pentru tine. E reconfortant sa te auzi tu pe tine separat de mix. Solutii se gasesc - de exemplu il bagi in mixer, panoramezi chitara intr-o boxa si vocalul in cealalta. 

Traditional, chitaristul cara dupa el trei chestii: cazmaua, un formator de ton (procesor sau pedalier) si amp (fie doar pentru clean, fie si ca formator de ton, situatie in care de obicei legaturile sunt pe metoda celor patru cabluri). Modelling amp-urile moderne iti permit sa renunti la servieta cu formatorul de ton, cu succes mai mic sau mai mare. Si a patra chestie pe care o mai cara uneori dupa el e o duba cu sunetistul, amp-uri si cabinete, monitoare, sisteme wireless pentru chitara, sisteme wireless in-ear, scaun pliant, cateva navete de bere, cateva perechi de gagici, etc :)

Cam ce gen de muzica cantati/vreti sa cantati?

Orientarea e în general spre rock românesc, compact, directia 5, holograf, phoenix, etc.. dar probabil și gnr, ceva queen.. o plaja mai larga unde am nevoie de efecte.

Înțeleg acum ce spui.. ca privire mai de ansamblu asupra unui astfel de proiect.

În această situație, atunci, mi-ai putea face o recomandare de amp/amp-uri (buget tot aprox 2000 lei) pe care le-aș putea folosi în acest sens?

Ori un Katana e suficient de ok inițial și va merge apoi și dacă o să îl folosesc alături de un procesor? Sau cu un procesor ar trebui să mă orientez spre altceva în materie de amp?

Mulțumesc pentru răbdare și înțelegere, leopold!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mo_hate said:

În această situație, atunci, mi-ai putea face o recomandare de amp/amp-uri (buget tot aprox 2000 lei) pe care le-aș putea folosi în acest sens?

Pentru ce vrei tu e relativ simplu: Un amp care sa sune curat bine cu suficienta putere pentru nevoile tale (sa te auzi). Eu zic 30-50w. Daca e modeling amp, probabil ca ti-e suficient pentru efecte. Daca nu, ii adaugi cam orice procesor entry level sau midrange. Ia-le pe ambele second hand.

Peste vre-un an o sa stii ce-ti trebuie pentru ce canti, le mariti pe astea cam la aceiasi bani si iti iei primul echipament semi-serios. Care va depinde de ce ai nevoie ATUNCI. Daca dai acum bani pe scule serioase, apreciez ca sunt 90% sanse sa iei lucruri care nu-ti folosesc. Mai rau, o sa te incurce. Daca-ti da acum cineva un JCM 800 + full stack si te obliga sa canti pe ele, te lasi de chitara, bag mana in foc. Bine, o sa-ti dea si vecinii foc. Posibil chiar daca stai in mijlocul campului. 

De asemenea, si Mr V zice bine :)

27 minutes ago, Mr Vintage said:

Katana, ca și multe altele, are un defect: e un amp care nu cântă singur.

Nici procesorul, de altfel.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Mr Vintage said:

Katana, ca și multe altele, are un defect: e un amp care nu cântă singur.

Nici procesorul, de altfel.

Mr Vintage, ți-am înțeles toate ironiile, dar am ales să nu le dau curs. Am ajuns aici pentru că am nevoie de ajutor, nu ca să pornesc ori să dezvolt polemici.

Eu am solicitat opinii în legătură cu un subiect destul de precis, zic eu, individualizat. Tu, în bășcălia ta, ataci total altceva, de dragul de a mă ironiza și a încerca să mă faci să par ultimul prost pentru că adresez asemenea întrebări ori pentru că nu le pun ca un cunoscător.

Știu ce știu și ce nu știu și nu mi-e rușine să o spun. Cu toate că am chitări acustice la care cânt de ceva ani, am reușit acum să îmi cumpăr și una electrică. Pentru că nu am de unde să cunosc și nu am pe cine să întreb, mă văd nevoit să vă cer opiniile voastre, ale celor care sunt dispuși să dea un sfat unui începător în sculele electrice :-??.

Ca să îți răspund, știu că nu se cântă singure, dar îmi doresc să cânt și eu pe ceva. Și nu știu exact modalitatea

Răspunsuri ironice ca ale tale, drept să-ți spun, nu mă prea ajută :)).

Job-ul meu implică, printre altele, și consultanță. Multe persoane îmi adresează unele întrebări banale, greșite, ba chiar idioate. Pentru că nu toți oamenii știu de toate. Dar încerc să le răspund adecvat și la obiect, altfel mai bine nu le răspund.

Revenind, îți mulțumesc, dar că amp-ul și procesorul nu se cântă singure, știam :). Eu cerusem ajutor în legătură cu total altceva.

Link to comment
Share on other sites

Nu era nici o ironie.

Mai simplu spus, tu spuneai ceva care se reduce la asta: vreau să particip la competiții de alergare, habar n-am să merg in două picioare deocamdată, dar mă interesează care pantofi de atletism sunt mai buni.

Eu îți sugeram să nu te apuci să faci podul casei până când nu faci fundațiile. Dacă ai înțeles altceva, ține de aceeași perspectivă greșită de mai sus.

Crede-mă că ți-ar fi mai de folos să înveți întâi să cânți, și apoi să-ți pui problema formației, repertoriului și repetițiilor. Patru oameni care știu cât știi tu, oricât de entuziaști (și nu-ți contest entuziasmul, chiar îmi place: în fond, vrei să cânți, nu să dai în cap), nu vor crea decât o cacofonie.

În privința consultanței, omiți un detaliu. Tu nu te-ai adresat unui consultant, ci unui forum. Așteaptă-te, deci, și la oameni care nu-ti spun ceea ce vrei să auzi. S-ar putea să fie mai onești decât ăia care-ti spun "dă 2000 și ia scula aia"...

Link to comment
Share on other sites

Daca sari de la un gen muzical la altul sau de la un sti de cantat la altul, pentru sala de repetitii cu trupa eu zic ca un modelling amp e cel mai bun... doar ca mai mult de jumatate din aceste amp-uri sunt cu toate efectele digitale (eu sunt foarte sensibil la dist/od) si e greu sa scoti un ton decent din ele, plus e greu sa gasesti unul cu efecte de drive analog. Ai putea incerca la mcmusic un Marshall (head sau combo) din seria MG cu footswitch. Stiu ca nu-i prea versatil, da cel putin canalul de drive e analog. Si poate inca 3 pedale - un screamer si un wah inainte de input si cu un compressor in fx loop pentru clean iti rezolva o buna parte din necesitati. Tonuri mai bune din cuburi modeller de la Peavey (vyper), Vox Vt, Line6 Spider, Boss Katana e foarte greu sa scoti...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca-i cazul sa-i complicati viata. Probabil ca la inceput o sa treaca prin preseturi si daca-i place ceva, foloseste. Ati uitat cum e? Sa-ti faci singur tonul nu e tocmai treaba usoara. Si dupa ce-ti faci ton sa-ti placa, descoperi ca se aude plat  in mix. 

Cu scule ieftine se poate apropia lejer la 60-70% din ton, ceea ce e mai mult decat suficient, daca il ajuta mana. 

OP,  sa stii ca Mr V chiar nu e ironic - e loc de mult misto. Chestiunea ar fi sa nu faci praf o caruta de bani aiurea. O idee mult mai buna e ca inainte sa dai banul sa-ti iei cateva ore de chitara electrica si iti limpezesti multe nelamuriri. Altfel e probabil sa revii sa intrebi de ce naiba pe presetul de GnR huruie chitara si nu se aude acordul curat ca la acustica. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

+1 BOSS Katana 100 și switch, eventual iei cu tine laptop să mai poți edita efectele în detaliu când e necesar. Kytary au bundle și ieși mai ok și cu ga-fc. Dacă vrei ceva feeling extra, pui un overdrive analogic în față și ai.

Mai e un combo Laney IRT30 pe forum dacă vrei lampă. Nu are decât reverb, dar scoți orice aproape din canalele lui și eq/boost. Iei ulterior pedale și măcar îți faci mâna. Dacă ești la început, Katana s-ar putea să fie mai ok cu nițică răbdare. 

Și mai bine: Katana head + ulterior 2x12. Îl cari ușor doar pe head (nu e mic și nici foarte ușor dar e acceptabil), diful la sală. Așa exersezi acasă pe diful mic din head și cu trupa îi dai să zacă prin cabinet. 

Edited by apocapsile
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, leopold said:

100?! Ce sa faca cu 100w? Hernie?

De aia am zis Katana Head (și ăla are 9 kile, fiindcă include un difuzor chiar bun de 6,5 țoli). Așa ai ceva competent pentru acasă și merge băgat și-n 4x12 dacă-ți trebuie vreodată. Ai toate efectele boss din lume perfect reglabile, efecte stereo pe ieșire după ultimul update, fx loop bla bla bla și sună mișto, digital sau nu.

Față de Katana 50, Head și 100 au FX loop, suport pentru GA-FC deci 8 presetări (după update-ul 2.0) activabile instantaneu cu reglaje și efecte individualizate, au un reglaj presence care ajută la voicing și cab matching la head etc. iar 100 are un dif mai bun. După mine 50 e ok pentru acasă dar dacă te bazezi pe amp pentru efecte și toate cele, e 100 sau GTFO, că diferența de gabarit e nesemnificativă între 50 și 100.

Edited by apocapsile
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, leopold said:

100?! Ce sa faca cu 100w? Hernie?

Îți amintesc că amplificatoarele pă lămpi sunt ridicol de grele pentru că au un transformator imens de alimentare și unul aproape la fel de mare de ieșire. Cele pe pe tranzistori scapă cel puțin de cel de ieșire. Ălea mai noi au și SMPS (nu și Katana, for some reason). De exemplu ăsta scoate 170 W și are sub un kilogram.

Cât despre subiectul principal, Katana e probabil cea mai simplă alegere: ai suficiente efecte și toată lumea-l ridică în slăvi, spre deosebire de celelalte "modelling amps". GT-100 e pentru oameni cu experiență în procesoare și nevoie de multiplele facilități pe care le oferă.

PS: știi că ești pe RGC când cineva îți spune că un Marshall MG e mai bun pentru că are "drive analogic". Mă mir că încă nu i-a zis nimeni să lase prostiile și să-și ia un Champ.

Edited by FiveseveN
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Uitandu-ma la specificatii, vad ca 100 e la 14.8 kg, 50-ul la 11.6. Patru kile diferenta din start. De muschii aia cara un pedalier, un procesor sau o chitara greuta. 

50-ul suporta footswitch la fel de bine ca si 100-le. 100 ia in plus foot controller.  Diferenta care pare semnificativa e ca 100-le are send/return, ceea ce mi se pare intr-adevar avantaj pentru mai tarziu. Sincer, nu stiam diferentele.

Insa eu nu i-am recomandat Katana 50 anume, am zis ca un amp in zona 30-50w ar trebui sa fie suficient. Pe tranzistori, nu pe lampa. Luat direct de la reprezentanta second-hand :)

Face ce vrea, ca-s banii lui. Poate sa ia si double stack, macar il aud si eu de la Bucuresti cand canta. Banuiesc totusi  (din intrebari) ca nu diferenta Roland vs Peavey vs Boss e semnificativa pentru cantatul colegului.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, leopold said:

Uitandu-ma la specificatii, vad ca 100 e la 14.8 kg, 50-ul la 11.6. Patru kile diferenta din start. De muschii aia cara un pedalier, un procesor sau o chitara greuta. 

50-ul suporta footswitch la fel de bine ca si 100-le. 100 ia in plus foot controller.  Diferenta care pare semnificativa e ca 100-le are send/return, ceea ce mi se pare intr-adevar avantaj pentru mai tarziu. Sincer, nu stiam diferentele.

Insa eu nu i-am recomandat Katana 50 anume, am zis ca un amp in zona 30-50w ar trebui sa fie suficient. Pe tranzistori, nu pe lampa. Luat direct de la reprezentanta second-hand :)

Face ce vrea, ca-s banii lui. Poate sa ia si double stack, macar il aud si eu de la Bucuresti cand canta. Banuiesc totusi  (din intrebari) ca nu diferenta Roland vs Peavey vs Boss e semnificativa pentru cantatul colegului.

Foot controllerurl si preseturile pe 100 fac toata diferenta. Plus suna mai bine. Dc sa iti iei si katana si processor cand katana are procesor in el?

Link to comment
Share on other sites

Oamenii, omul are nevoie de o solutie. Una! Simpla, suficienta si eficienta. Pare ca ati uitat cum e si il chiauniti printre optiuni dintre care, cu scuze, nu pare a fi capabil sa deceleze si, in opinia mea nici nu e nevoie deocamdata. Daca e cazul va vedea el mai tirziu ce si cum, daca nu e cazul, nu. Macar nu se va fi trezit cu un full-lampa-nu-stiu-ce si cu o mobila 4x12 de 350 W. Si eventual cu o hernie de disc si cu vecinii la usa.

Consultantule, cind cineva imi cere consultanta eu ma uit in primul rind la punctele lui tari: adica ce stie si apoi ce-as putea sa-l indrum sa faca. Abia apoi daca e in stare s-o si faca. In opinia mea esti in situatia asta: ai definit cam ce vrei sa faci (cu scuze, o iau ca pe singurul tau punct tare. Nu zic ca e irelevanta experienta ta cu chitara rece, departe de mine o asemenea idee, insa chitara electrica e o alta, sa-i zic, subspecializare: lucrul cu efecte, volum, presence, eq si de-astea il inveti pornind de la lucruri simple). Bref, nu procesoare si de-astea ca-ti prinzi urechile la inceput si te pierzi intre patch-uri uitind ca tu de fapt trebuie sa cinti. Asta e prioritatea ta, sa inveti sa cinti cu efecte nu sa baleiezi intre nu stiu care parametri ai vreunui efect - asta e reteta perfecta de a-ti pierde vremea. Daca vei ajunge sa cinti bine aproape ca nu prea va mai avea importanta ce scule ai!

Pentru asta: intr-un buget de 2000? Katana 50 sau 100. Bagi chitara-n el si cinti. E/sint arhisuficiente pentru cam orice ai listat ca ai vrea sa cinti. Gata. Spor la treaba. :)

Edited by Posho
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vă mulțumesc tuturor, mi-au fost de mare ajutor sfaturile!

În final, o ultimă întrebare aș mai avea.. am observat că la Katana 100 este varianta 1x12 si varianta cu 2x12. Care ar fi de principiu diferența de sunet dintre ele? Cele două difuzoare 2x12 să dea un sunet mai puternic doar, or îl și rafinează în vreun fel sau altul?

Spre care să credeți că ar trebui să mă orientez?

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, mo_hate said:

Vă mulțumesc tuturor, mi-au fost de mare ajutor sfaturile!

În final, o ultimă întrebare aș mai avea.. am observat că la Katana 100 este varianta 1x12 si varianta cu 2x12. Care ar fi de principiu diferența de sunet dintre ele? Cele două difuzoare 2x12 să dea un sunet mai puternic doar, or îl și rafinează în vreun fel sau altul?

Spre care să credeți că ar trebui să mă orientez?

2x12 o sa aiba 20kg. E o diferenta mare si n-are rost parerea mea ... 

Edit: + volum/dimensiune aproape duble

Edited by SKU
Link to comment
Share on other sites

Un " head "  cu un singur dif  scoate o putere "acustica  = "P"

Acelasi  " head "  cu doua difuri   scoate o putere "acustica  = "P + 3dB" 

cea ce  suna de parca ai avea puterea electrica dublata  ( puterea electrica debitata de amplif  in difuzor )

Acelasi  " head " cu  4 difuri ai +6 dB

Acelasi  " head " cu 8 difuri ( double stack ) ai +9dB  ce se aude dublu de tare ( putere acustica dubla )

Pus 1 dif aduce doar + 3dB  ce nu se aude dublu de tare dar se simte  acustic mai ales castigul in joase .

Ptr scena este indicat un amplif de 100W cu macar doua difuri bune ( difuri cu SPL mare  100 dB/1m/1W  dar sunt si difuri cu 110 dB/1m/1W ).

Un difuzor cu +10dB  SPL produce putere acustica dubla fata  de unul cu SPL cu -10dB  mai scazut .

Si " viceversa "   . Un difuzor cu -10dB  SPL produce putere acustica jumatate fata  de unul cu SPL cu +-10dB  mai mare  .

 

Aceste ultimele date trebuie studiate  ptr cazul in care cumperi un head apoi  trebuie sa adaptezi niste difuri  sau o anumita boxa cu cine stie ce difuri .

In sala de repetitii de multe ori  100W  nu se aude ..din cauza reflexiilor de pe pereti  ce  anuleaza /diminueaza  undele sonore ce ajung in antifaza ...zgomotul e un fel de vacarm si abea auzi chitara in schimb toba bubuie ..hehe .

Trebuie bine antifonata sala   , suna cam nasol dar macar este inteligibil .

Alta problema ar fi cu " efectele "  ...

un distors , un chorus , un delay ...

(.un wah-wah deja este in plus  dar daca este necesar ptr o piesa musai carat ) 

De schimbat in timpul catatului ai de obicei numai nivelul distorsului  ,...ideal este sa ai  un distors cu gain-ul reglabil  cu care poti regla nivelul de distors .La distorsuri mai OK  poti sa reglezi nivelul de distors  regland volumul chitarei  

Chorus si delay se regleaza usor doar ptr a " umple " soundul si ptr a creste otzara sustain-ul , cand canti nici nu se observa doar can opresti  o nota se aude ca ai delay , deci daca nu canti un solo cu delay exagerat " cu repetitie " ca si Brian May   nu ai ce sa umbli cateodata un concert intreg .

Wah-Wah  setezi pe loc nu este o filosofie .il cuplezi si decuplezi  cand este cazul ..

Restul il faci din volumul si reglajul de ton al  chitarei si  sau cu schimbatul  dozelor neck / bridge ..

Nu prea ai timp ce canti si nici nu prea este nevoie de multe schimbari  la sa zicem  95 % din piesele muzicale .

Cu o instalatie scumpa si super profi se poate sa utilizezi multe efecte speciale ( daca este nevoie ) chiar in timpul cantatului  ca sa redai efetele de studio dar acest lucru este cam  costisitoare si nu prea are rost  la inceput  ptr o trupa de amatori  .

Urmareste pe youtube  concerte live ...dar ! din cele inregistrate de amatori ( adica nu cele oficiale care de obicei sunt remixate in studio ) vei vedea cam cum suna  si canta fata de inregistrarea din studio . 

 

Sa nu uit 

Amplif cu efecte incorporate ?

Peste un an   poate ai nevoie de alt amplif ...unul cu tuburi ..unul de 300W...cu alte difuri ce suna si mai si carei au soundul acela etc etc ...poate o sa vrei preamp analogic , distors analogic , delay analogic ...

Deci efectele raman in ampliful vechi ..nu o sa mai cari si acel amplif doar ptr efecte .( poate il folosesti doar la sala )..deci eu cred ca nu este o rezolvare OK cu efectele in amplif . .

Un procesor Zoom de ex sau Digitech ...sau chiar unele Behringer din seriile noi ..la maxim  100Euro  sau mai ieftin unul second hand  si ai cam tot ce este util   le folosesti cu ce amplif vrei.

Amplif Multimedia 5.1  nu cred ca este OK ptr repetitii sau concert . Unele sunt de putere prea mica , daca ar fi unul de putere mare  este poate  mai complicat de transportat decat un amplif de chitara .

A nu se lua de " adevarat "  puterea inscriptionata pe aceste amplifuri Multimedia 5.1 multe au puteri " fanteziste "  si sunt ptr jocuri electronice sau vizionare auditie TV/filme  unele nu sunt OK nici ptr ascultat /redat muzica ... bineinteles cele super scumpe unele   sunt mai OK  dar precis nu ptr chitara .

In primul rand nu au difuzore ptr chitara .La sistemele  5.1  difurile ptr " medii " sunt de obicei de diametru mic    adica de randament mic , chiar daca rezista bobina la wattaj reda cu multe pierderi putera acustica ( au eficacitate  redusa /randament mic ) .

Dubland numarul difiuzoarelor ai castig +3dB   ...cea ce inseamna efectul dublarii membranei ..a suprafetei rediante .

In cazul difurilor mici este o " scadere " a suprafetei radiante si ca urmare scaderea puteri acustice radiate .

De aici se poate trage concluzia : chiar daca " motorul " ( magnet -bobina mobila a difului ) poate Wattajul    din cauza dimensiuni reduse a suprafetei radiante nu se aude tare  ..daca dai volum mai mare din amplif se pot arde aceste difuri ... 

Iata o mostra de repetitii ..100W cu 2x12"  la chitara , distors si dellay ..delay-ul se observa doar cand opresc un ton altfel doar "umple  ". Orga era pe ampliful de voci , basul  tot un amplif de aprox 100W.Se vede cum mai dau volum dar nu prea crestea din cauza  reflexiilor .

 

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.