www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

cantatul pe bilete - pro sau contra  

37 members have voted

  1. 1. Sunteti de acord sa cantati pe bilete in orice club?

    • da
      22
    • nu
      15


Recommended Posts

Posted (edited)

Haideti sa analizam putin avantajele si dezavantajele cantatului pe bilete. Am sa va rog sa va dati cu parerea toti cei care prestati prin cluburi, in orice oras din tara.

Cred ca daca-i obisnuim prost (cantat pe bilete), n-o sa mai putem, in curand sa cerem onorarii pentru prestatie.

In plus, in afara BM, unde toata lumea face asta, nu vad de ce ar trebui sa le bagam bani in buzunar unora care se folosesc de trupe tinere sau, ma rog, despre care ei cred ca sunt "in foame", sau naive, sau, ma rog, dornice de a canta.

Poate unii dintre voi cred ca exista posibilitatea sa te vada cineva intr-un club oarecare si sa-ti propuna un contract - exista, dar e atat de mica incat nici statistic nu se poate lua in calcul...in plus, pana te vede vreunu', ii faci C*** mare unui patron de trei lei, care mai ridica si pretentii cu privire la repertoriu sau la volumul cantarii.

pentru cei care nu stiu si se uita mirati la acest text - m-am enervat vazand nesimtirea d-lui Andries (evident, de altfel, pentru membrii mai vechi ai forumului sau pt. muzicienii cu state vechi prin Bucuresti), care s-a gandit (STIU SIGUR!!! - pentru ca mereu il durea grija de ce se intampla in Big Mamou) sa faca si el un club unde sa se cante pe bilete.

Eu zic sa-l boicotam.

Declar oficial ca nu cant la el in club pana nu-mi ofera onorariul cerut (si asta n-are cum sa se intample :)) )

Edited by Cosu
Guest packardb
Posted
Haideti sa analizam putin avantajele si dezavantajele cantatului pe bilete.

 

Scuza-mi ignoranta insa, imi poti explica ce exact inseamna sa canti pe bilete?

Posted
Scuza-mi ignoranta insa, imi poti explica ce exact inseamna sa canti pe bilete?

 

adica sa canti platit numai cu ce se scoate din vanzarea biletelor la cantarea ta, cam asa ceva banuiesc :) si cred ca poti sa primesti de ex. in big M la 100 de insi inmultit cu 6 ron biletul (ca e trupa tanara :) ) 600 ron, nu e putin daca canti de unul singur :)

Posted
Declar oficial ca nu cant la el in club pana nu-mi ofera onorariul cerut (si asta n-are cum sa se intample :)) )

Nu-mi vine sã cred ce-mi vãd ochii. Pãi când am început eu campania anti Andrieº acum multe luni ați deturnat discuția în altã parte...

Cât despre dorința ta de a opri unele trupe sã cânte pe anumite onorarii sau pe bilete, e o inițiativã binevenitã, dar utopicã. Vor exista întotdeauna trupe noi ºi nu neapãrat noi care vor dori sã cânte pe puțini bani sau chiar gratis în scopuri de "promotion". Fenomenul poate fi diminuat printr-un sindicat, dar în nici un caz stopat.

Singura ºansã a noastrã, a celor care trãim din muzicã, de a menține prețul sus este calitatea. Trebuie sã convingem patronii cã meritãm o sumã în plus fațã de alte trupe care cer mai puțin.

 

@Junk Yard: scrie ºi tu când ai idee despre ce-i vorba. Poți sã faci ºi altfel posturi decât aºa.

Posted
Cyfer, am dat si eu cateva concerte (si in Bucuresti), dar niciodata nu m-a interesat sa ma ocup de negocieri. Am avut pe cineva care se ocupa de asta. Eu stiam ora la care incepem. Restul nu era treaba mea. :) Adevarat, eu am facut totul ca pe un hobby, nu am depins de asta. :)

e ok atunci ... :)

sorry

Posted (edited)
Cyfer, am dat si eu cateva concerte (si in Bucuresti), dar niciodata nu m-a interesat sa ma ocup de negocieri. Am avut pe cineva care se ocupa de asta. Eu stiam ora la care incepem. Restul nu era treaba mea. :) Adevarat, eu am facut totul ca pe un hobby, nu am depins de asta. B)

@Junk Yard-ok. carramba se adreseaza DOAR celor care sunt proprii lor impresari! in consecinta esti in necunostinta de cauza si nu mai are rost sa postezi pe marginea acestui subiect! vorbeste cu acel "cineva", poate te lamureste! ok? no offence :(

.

@carramba-sunt alaturi de tine in aceasta problema. deja, cred ca sunt unul dintre primii care am refuzat sa fac vreo "evaluare" a cantarii in conditiile pe care le-ai pezentat. sa ramana doar big mamou in aceasta situatie si ATAT! in fond ii apartine initiativa si merita acest lucru, avand in vedere entuziasmul si antecedentele. daca cuiva ii convine sa cante in conditii dezavantajoase n-are decar s-o faca, dar va scadea si calitatea prestatiei in clubul respectiv (stim de ce!) iar cei ce vor canta "pe bilete" in alta parte decat in big mamou se vor bucura de "respectul" nostru! :)

 

@bones-tu esti un baiat prea destept ca sa ne consideri pe "noi" niste prosti. cred ca e mai bine sa privim lucrurile dintr-o anumita parte a baricadei si cred ca este mai bine sa fim toti de aceeasi parte a ei! stiu sigur ca intelegi ceea ce vreau sa spun. este bine, cum spunea un admin de pe rgc, sa nu hranim "troll"-ul! sa plateasca onorariile NEGOCIATE (fara a mai intra in amanunte, cum si cine face aceasta operatie) si cu asta basta! ii convine, bine, nu ii convine, sa-si aduca de-acasa! :)

Edited by StratMan
Posted

Scuze ca intervin fara sa cunosc fenomenul, dar atata timp cat negocierea onorariilor pentru un concert intr-un oarecare club e foarte vaga din punct de vedere legal, atunci riscul de a nu primi acel onorariu sau de a se constata ca, in ultimul moment, concertul respectiv este anulat de una dintre parti, este foarte ridicat.

Parerea mea de outsider... :)

Posted
Scuze ca intervin fara sa cunosc fenomenul, dar atata timp cat negocierea onorariilor pentru un concert intr-un oarecare club e foarte vaga din punct de vedere legal, atunci riscul de a nu primi acel onorariu sau de a se constata ca, in ultimul moment, concertul respectiv este anulat de una dintre parti, este foarte ridicat.

Parerea mea de outsider... :)

dragul meu, se spune ca acolo unde nu ajunge legea lucreaza bunul simt! si nu "noi" suntem cei care nu il avem! :)

Posted
1. Am cântat în Craiova. Clubul a acceptat prețul nostru. (pt a preîntâmpina un rãspuns gen "excepția care confirmã regula", voi recurge la un argument din logica de ordinul întâi: o propoziție universalã (e.g. "niciun club nu va accepta prețul tãu"), atunci când îi este gãsitã cel puțin o instanțã falsã (e.g. "clubul din Craiova a acceptat prețul nostru"), îºi pierde universalitatea, adicã ºi valabilitatea ca propoziție universalã. Aºadar, propoziția ta universalã este falsã.

 

2. De plãcere sau poate pentru cã e un vis din copilãrie :). ªi ca sã-i fac pe plac bunului meu prieten Cristi, din dragoste de bluz, sudiste, prieteni ºi lista poate continua. Pânã la urmã, pentru unii dintre noi muzica este plãcere.

 

Draga Bones,

 

ma bucur sa vad ca initiativa mea misca lucrurile, chiar daca doar le pritoceste.

pe de alta parte, daca tot vorbim de logica, vei afla cu surprindere ca exceptia PROBEAZA regula, nu o confirma (desi sunt convins ca stii asta :)).

"clubul" (a se "citi persoana care negociaza cu trupele") va cauta, in majoritatea covarsitoare a cazurilor, sa "traga" in jos de pret, onorariu sau cum vrei sa-l numesti - asta vroiam sa zic, ce ai facut tu e un sofism care, daca nu ma inseala memoria, se cheama "scoatere din context" - mai uita-te odata la ce am scris in primul post.

despre treaba cu cantatul de placere vorbim la o bere, ca e prea mult de zis. exista o legatura foarte stransa intre a canta de placere si a te complace.

si nu, nu ma supar.

nu fac parte din categoria care tine sa aiba mereu dreptate, sau din cea, si mai periculoasa, care ARE MEREU DREPTATE.

:)

 

Nu-mi vine sã cred ce-mi vãd ochii. Pãi când am început eu campania anti Andrieº acum multe luni ați deturnat discuția în altã parte...

Cât despre dorința ta de a opri unele trupe sã cânte pe anumite onorarii sau pe bilete, e o inițiativã binevenitã, dar utopicã. Vor exista întotdeauna trupe noi ºi nu neapãrat noi care vor dori sã cânte pe puțini bani sau chiar gratis în scopuri de "promotion". Fenomenul poate fi diminuat printr-un sindicat, dar în nici un caz stopat.

Singura ºansã a noastrã, a celor care trãim din muzicã, de a menține prețul sus este calitatea. Trebuie sã convingem patronii cã meritãm o sumã în plus fațã de alte trupe care cer mai puțin.

 

@Junk Yard: scrie ºi tu când ai idee despre ce-i vorba. Poți sã faci ºi altfel posturi decât aºa.

man, problema sindicatului s-a pus. discutam in particular, s-ar putea sa am vesti bune si pentru tine.

cat despre asta "Singura ºansã a noastrã, a celor care trãim din muzicã, de a menține prețul sus este calitatea" - no offense, dar eu stiu cum suna trupa cu care cant si nu are legatura cu onorariul oferit de cate un patron care nu intelege ca trebuie sa investesti ca sa ai profit.

suna foarte deprimant, dar nu are legatura cu calitatea, atata vreme cat nu deranjezi excesiv cu zgomotul, poti sa ai cam orice valoare - daca insa te referi la trupele cu nume, atunci e altceva.

oricum, nu cere Teamsters cat Holograful - avem simtul masurii.

 

a, sa nu uit, si tu interpretezi ce am scris oricum altfel decat in sensul corect (no offense) - eu trag un semnal de ALARMA pornind de la ce vad ca face boul ala.

nu intentionez sa opresc pe nimeni de la nimic.

ideea de baza e ca daca tinem aproape, pacalicii astia de doi bani din categoria Andries o sa-si ia o mare mouhe (a se citi ce trebuie) si o sa aiba in club numai trupe de incepatori, despre care, fara nici un fel de rautate, stim toti cum suna (ca si noi am sunat asa, slava Domnului!). iar publicul nu plateste sa vada INTENTII BUNE, ci sa se RESETEZE, cum zicea unu' de la o trupa tare.

respect si vorbim. evident, ma asteptam sa raspunzi :(. am memorie buna.

Posted
a, sa nu uit, si tu interpretezi ce am scris oricum altfel decat in sensul corect (no offense) - eu trag un semnal de ALARMA pornind de la ce vad ca face boul ala.

nu intentionez sa opresc pe nimeni de la nimic.

ideea de baza e ca daca tinem aproape, pacalicii astia de doi bani din categoria Andries o sa-si ia o mare mouhe (a se citi ce trebuie) si o sa aiba in club numai trupe de incepatori, despre care, fara nici un fel de rautate, stim toti cum suna (ca si noi am sunat asa, slava Domnului!). iar publicul nu plateste sa vada INTENTII BUNE, ci sa se RESETEZE, cum zicea unu' de la o trupa tare.

respect si vorbim. evident, ma asteptam sa raspunzi :). am memorie buna.

Normal, nu cred cã a uitat cineva megatopicul ãla :)

Þine-mã la curent cu sindicatul, vreau sã vãd ºi eu cum se materializeazã.

 

Despre cântatul la Andrieº, ºtii poziția mea ºi nu are legãturã cu bilete sau sumã fixã.

 

În legãturã cu cântatul pe bilete, sunt mai multe cluburi în Bucureºti care practicã asta în mod exclusiv. Oricum nu vãd de ce în BM s-ar putea ºi în altele nu. În mod normal eu sunt împotrivã, este mult mai avantajos la sumã fixã ºi un patron care plãteºte sumã fixã va fi mult mai implicat în promovarea unui eveniment decât unul care practicã plata din bilete, dar se putea ºi mai rãu. În unele țãri, trebuie sã-ți cumperi singur biletele ºi dacã le vinzi... bine, dacã nu... nu. Aºa cã...

Posted
Declar oficial ca nu cant la el in club pana nu-mi ofera onorariul cerut (si asta n-are cum sa se intample :) ) )

 

Ce anume nu are cum sa se intample? Faptul ca nu vei mai canta in BM sau ca nu iti va oferi onorariul cerut? Ce sa faci, asta e, limba romana are multe sensuri si intelesuri...si fiecare ia ce sens doreste! So....? Nu de alta dar stiu ca in curand adica in acest week-end aveti mare cantare pe acolo...sau sunt informatii eronate?! :)

Posted (edited)

ok, sa fiu mai specific - Andries chiar m-a sunat sa-mi propuna sa cant acolo si raspunsul meu a fost urmatorul: " Singurul club din Bucuresti unde Teamsters mai canta pe bilete este Big Mamou, pentru ca patronul, Cornel adica, a fost mereu alaturi de noi". i-am cerut jigodiei un onorariu imens, convins fiind ca va refuza. si a refuzat :)

 

@sweetdeeds - care, esti, frate?? SAU SORO???

 

@cyfer - noi nu mai cantam pe bilete de ceva vreme si merge ok - in conditiile pe care le stii: nu traim chiar toti numai din muzici (mai nou s-a angajat si Tzetze :) ). e de inteles si atitudinea de gen "orice e bun, bani sa iasa" (evident, nu ma refer la tine, ci la trupele noi), dar ne dezavantajeaza pe multi, pe toti, de fapt.

sunt de acord ca trebuie sa canti cat mai bine, dar asta e o problema de bun simt si nu toti se prind de asta.

au aparut "n" trupe de cele mai fragede varste, care vor doar sa cante, nu conteaza conditiile, pentru ca sunt sponsorizati de parinti. n-ai ce sa faci.

 

DAR DACA PATRONII VOR BLUES, ROCK & ROLL, SE SCHIMBA PUTIN TREABA, NU?? :)

Edited by carramba
Posted
vreau sa vad raspunsul lui Carja, vad ca este foarte razboinic....

Doar o presupunere bazata pe faptul ca i te adresezi folosindu-i numele de familie. Poate eronata pentru ca:

Ce sa faci, asta e, limba romana are multe sensuri si intelesuri...

Scuze!

In alta ordine de idei, nu cred ca raspunsul lui carramba ar fi altul decat cel al meu.

Am terminat cu off-topicul. :)

Posted
ok, sa fiu mai specific - Andries chiar m-a sunat sa-mi propuna sa cant acolo si raspunsul meu a fost urmatorul: " Singurul club din Bucuresti unde Teamsters mai canta pe bilete este Big Mamou, pentru ca patronul, Cornel adica, a fost mereu alaturi de noi". i-am cerut jigodiei un onorariu imens, convins fiind ca va refuza. si a refuzat :)

 

@sweetdeeds - care, esti, frate??

 

Credeam ca deja lumea doarme la o asa ora inaintata in noapte :)

Hm...da ai fost mai specific..dar nu m-ai lamurit...o sa mai cantati sau nu?...Aaa... si din cate stiu eu in Teamsters mai sunt si alti membri...deci vi s-a propus sa cantati - sau esti un "one man show band"? -  Anyway o sa cantati sau NU? Asta era the big question (si niciodata nu se raspunde la o intrebare cu o alta intrebare). :)

Posted

Am incercat sa votez si eu in poll-ul de mai sus si inca nu am reusit.

Intrebarea este prea generala.

Poate ar fi trebuit sa sune asa: "Sunteti de acord sa cantati pe incasarile de intrare in clubul X?"

 

In mod normal, daca iti organizezi singur un "gig", trebuie sa gasesti locatia, sa o inchiriezi, sa gasesti sonorizarea, sa o inchiriezi, sa organizezi echipa tehnica, sa o platesti, sa faci publicitate, sa o platesti, sa emiti bilete, sa le platesti (la tipografie)...

Doar in seara evenimentului adevarul iese la iveala: incasezi destul din vanzarea de bilete sa acoperi toate acele costuri si sa mai si ramana un profit? Daca da inseamna ca ai valoare (muzicala, de manager, de marketer, de PR-ist etc...). Valoarea este proportionala in mod direct cu marimea profitului.

 

Daca vrei sa canti intr-un club o parte din aceste eforturi organizatorice (sau chiar in totalitate) sunt preluate de owner-ul clubului. El trebuie sa participe si la profit (sau pierdere), iar valoarea muzicala nu va fi reflectata decat indirect in acestea. Daca owner-ul este un manager si organizator bun iti va oferi exact procentul din castigul total care ti se cuvine. Dar daca pierde? "Pierderea este a lui, trupa si-a executat numarul si isi incaseaza banii".

 

De aceea cantatul "pe bilete" este o treaba corecta in niste conditii corecte si pe o piata "corecta". Ceea ce nu este cazul la noi (saracie mare deocamdata). De aceea solutia trebuie sa se gaseasca undeva la mijloc.

 

1. Se poate canta pe bilete.

2. Se poate canta pe un procent din vanzarea biletelor (cel mai practicat afara).

3. Se poate canta pe un gaj fix plus bilete (sau procent).

4. Se poate canta pe un procent din venitul total (vanzari bilete, vanzari consumatie, minus cheltuieli).

5. Se poate canta pe un gaj fix (cel mai practicat la noi) - pentru patron: o adevarata loterie daca trupa nu este foarte cunoscuta si daca inca nu are un "box office"

 

Cel mai corect ar putea fi considerat cazul 2. Owner-ul pune la dispozitie sala, sonorizarea, electricitatea, incalzirea, personalul, paza. Vanzarea lui s-ar putea sa nu atinga asteptarile (conform principiului am platit intrarea, daca vreau beau o bere, daca nu nu beau nimic, sau mi-aduc de-acasa)...

 

Pentru noi insa, gajul fix este sfant. Owner-ul trebuie sa fie cel care face promovoarea si isi asuma riscurile. Daca suntem valorosi si profitul a fost imens ne creste "box office-ul". NU avem un profit material imediat dar s-ar putea sa fie un lucru mai bun si de viitor. La urmatoarea colaborare putem ridica pretentiile. Daca este pierdere, urmatoarea cantare nu va mai exista - trebuie sa ne intoarcem la sala de repetitie. Sau sa gasim un owner (club) mai performant.

 

De aceea nu pot sa votez.

 

Depinde...

Posted
Scuze ca intervin fara sa cunosc fenomenul, dar atata timp cat negocierea onorariilor pentru un concert intr-un oarecare club e foarte vaga din punct de vedere legal, atunci riscul de a nu primi acel onorariu sau de a se constata ca, in ultimul moment, concertul respectiv este anulat de una dintre parti, este foarte ridicat.

Parerea mea de outsider... :)

I-ti impartasesc parerea din postura lui "Stan patzitu'" dar asta nu inseamna ca toti patronii sunt la fel. E o chestie de incredere si de onoare pe care noi astia mai mici care nu au impresari trebuie sa ne bazam.

Posted (edited)

in primul rand la vot lipseste a treia varianta : poate sau nu mereu sau ma abtin ....

 

altfel votul este prea radical si nu e bine..... mai sunt si exceptii si sunt destule ...in rest va las sa va "certati" in continuare

 

eu ma duc sa ma ocup cu lucruri mai importante gen :) si :)

 

 

p.s. dupa parerea mea ca si trupa noua tre sa canti oriunde poti pe gratis sa t auda cat mai multa lume si porma daca mai vrea cineva sa t cheme ii spui cat vrei sa iti iei dupa cantare ( pret fix care poate creste cu trecerea timpului si cresterea experientei, si nu ar trebuie sa t intereseze ca patronul pune sau nu bilet...este treba lui ..poate sa puna biletu 1lei .stiind ca o sa aiba super consumatie...sau 100lei stiind ca or sa vina cativa oameni...sau gratis stiind ca trebuie sa ademeneasca clienti mai multi)...ma rog ideea este ca trupa nu ar trebui sa isi faca probleme daca este bilet pus sau nu ..ci doar sa isi ia onorariul care ii convine.....nu vad diferenta intre o trupa care este chemata sa cante la o nunta si cere 10mil sa zicem sa iti cante toata noaptea ( si toata lumea stie ca daca vrea trupa aia da 10mil , daca vrea nush ce trupa da 20mil si daca vrea taraful de nush unde care este cunoscut international sa dea 10 000euro) ........ si o trupa care este chemata sa cante searaa intr-un bar .....

Edited by Burb
Posted (edited)
in primul rand la vot lipseste a treia varianta : poate sau nu mereu sau ma abtin ....

 

altfel votul este prea radical si nu e bine..... mai sunt si exceptii si sunt destule ...in rest va las sa va "certati" in continuare

 

eu ma duc sa ma ocup cu lucruri mai importante gen :) si :)

p.s. dupa parerea mea ca si trupa noua tre sa canti oriunde poti pe gratis sa t auda cat mai multa lume si porma daca mai vrea cineva sa t cheme ii spui cat vrei sa iti iei dupa cantare ( pret fix care poate creste cu trecerea timpului si cresterea experientei, si nu ar trebuie sa t intereseze ca patronul pune sau nu bilet...este treba lui ..poate sa puna biletu 1lei .stiind ca o sa aiba super consumatie...sau 100lei stiind ca or sa vina cativa oameni...sau gratis stiind ca trebuie sa ademeneasca clienti mai multi)...ma rog ideea este ca trupa nu ar trebui sa isi faca probleme daca este bilet pus sau nu ..ci doar sa isi ia onorariul care ii convine.....nu vad diferenta intre o trupa care este chemata sa cante la o nunta si cere 10mil sa zicem sa iti cante toata noaptea ( si toata lumea stie ca daca vrea trupa aia da 10mil , daca vrea nush ce trupa da 20mil si daca vrea taraful de nush unde care este cunoscut international sa dea 10 000euro) ........ si o trupa care este chemata sa cante searaa intr-un bar .....

Burb-ule, nu prea ai dreptate. problema nu se pune asa cum o vezi tu.

 

cei care sunt incepatori n-au decat sa presteze in seri anume rezervate lor si sa cante pe gratis cat vor! treaba devine anevoioasa in momentul in care trupele cu experinta se intersecteaza cu incepatorii.

 

patronul de local are interes sa-si vanda bautura, ar vrea sa scoata cat mai mult, adica sa fie un bun manager. ca sa poti fi un bun manager, in cazul in care, ca patron, vrei sa aduci si muzica la locul faptei, trebuie sa te si pricepi la muzica. ei, si aici, intervine conflictul! chiar daca se pricepe cat de cat la muzica, patronul spune: de ce v-as alege pe voi (trupa experimentata!) cand altii (incepatori!) imi canta pe gratis sau cu un gaj mult inferior?

 

sau, alege varianta de a nu-ti mai da suma fixa la gaj ci iti "paseaza tie pisica" (a se intelge: responsabilitatea) si-ti spune ca te accepta dar sa canti, nu pe gaj fix, ci pe cat iese de la vanzarea biletelor! asta este sensul sintagmei de fata numita "cantatul pe bilete". lucrul asta iar ii avantajeaza pe incepatori, care accepta orice oferta, numai sa cante, fiind sponsorizati, in general, de parinti si nu-si pun probleme de calitate si de rentabilitate. cei experimentati isi dau seama de "jmecherie", pt. ca trupa trebuie sa se ocupe de cantat, nu de evaluarea pretului biletelor, a preturilor practicate de patron pt. marfa vanduta si conditiilor existente in local, daca in acele conditii i-ar conveni publicului sa-si cheltuiasac banii, etc.). in felul asta, patronul se "spala pe maini" iar tu, ca trupa experimentata, n-ai decat sa faci "experiente" pe propria-ti piele! (nu de alta, dar patronul nu-ti cere tie parerea cu ce preturi sa-si vanda bautura, de ex.).

 

in momentul in care se canta pe gaj fix, formatia care presteaza isi ia banii negociati, indiferent de ce preturi, servicii, bilete de intrare, etc., practicate de patronul respectiv.

 

ceea ce dorim, unii dintre noi, este ca desfasurarea faptelor sa fie astfel: negocierea intre patron si trupa are loc, se stabileste suma de gaj si totul este simplu, daca patronul se pricepe la trupele care fac muzica, in sensul ca, va accepta gajuri diferite in functie de calitatea trupei care ii presteaza. in felul asta, el isi va face singur socoltelile de rentabilitate si, in functie de cat de rentabila este pt. el fiecare trupa, va face negocierile si angajarile.

 

desigur, ideal ar fi ca sa existe si o veriga intermediara, in toata afacerea asta, care se numeste impresar si care sa faca legatura intre patroni, manageri de localuri si trupele respective! ei bine, la acest nivel showbiz-ul nu este inca dezvoltat la noi si iese ceea ce iese, de ne apucam noi sa postam ce postam!

 

numai de bine. :)

Edited by StratMan
Posted

ai si tu dreptate ...m-am gandit la problema din alt punct de vedere...o singura faza m-a frapat pe mine....cand au venit cei de la Chris toefield band a fost mereu 10lei biletu , ca era in big mamou sau in art jazz ..nu spun ca au cantat la festivalu berii...( unde nu era nici un bilet)....dar vroiam sa zic ca ai au probabil au cerut o suma....care probabil nu a fost acoperita din cei 10lei /bilet....in schimb dmnl Baicea a cerut 15lei pe bilet tot in big mamou ...iar dupa parearea mea nu suporta comparatie....

 

in music club spre exemplu biletul este 20lei la o trupa cunoscuta ( gen vama timpuri noi iris) si gratis la trupele rezidente ( nr 13 band, cortez..)..acum adevaru e ca o bere e 7lei ....dar si confortul este altfel , sunetul mai bun ...si se vede ca si trupele isi dau interesul mai mult......

 

cum e mai bine ....????

Posted (edited)
ai si tu dreptate ...m-am gandit la problema din alt punct de vedere...o singura faza m-a frapat pe mine....cand au venit cei de la Chris toefield band a fost mereu 10lei biletu , ca era in big mamou sau in art jazz ..nu spun ca au cantat la festivalu berii...( unde nu era nici un bilet)....dar vroiam sa zic ca ai au probabil au cerut o suma....care probabil nu a fost acoperita din cei 10lei /bilet....in schimb dmnl Baicea a cerut 15lei pe bilet tot in big mamou ...iar dupa parearea mea nu suporta comparatie....

 

in music club spre exemplu biletul este 20lei la o trupa cunoscuta ( gen vama timpuri noi iris) si gratis la trupele rezidente ( nr 13 band, cortez..)..acum adevaru e ca o bere e 7lei ....dar si confortul este altfel , sunetul mai bun ...si se vede ca si trupele isi dau interesul mai mult......

 

cum e mai bine ....????

eu zic ca nu trebuie sa confundam calitatea cu numele. o trupa mai putin cunoscuta poate sa sune "zid", pe cand greii mai dau rasoale.

cat despre ce crezi despre Baicea si Toffield, e chestie de gust. mie-mi place Baicea mai mult, ca si lui Steve Clark (care e un greu si la ei, nu numai aici, cum aud eu c-ar fi Toffield)...ma rog, ne-esential...

referitor la ce ziceai mai sus, cred ca daca te apuci de cantat si apari pe scena inseamna ca-ti dai interesul - studiezi, repeti, cumperi scule, incerci sa obtii un sound mai bun, etc.. si toate astea inseamna timp si bani. deci bani.

daca un patron de club iti da o cantare gratis sau pe o suma modica azi, ce te face sa crezi ca peste trei luni are sa-ti ofere cat ceri (presupunand ca soliciti un onorariu decent)????

odata formata o imagine, odata ce ai deja o eticheta, scapi greu de ea. si rechinii (a se citi patronii de club) stiu asta.

nu stiu daca te auto-finantezi sau te ajuta parintii. dar daca e valabila prima varianta, sau cand va fi valabila, banutii pe care-i cheltui (si sacrificiile pe care le faci) ustura.

ca atare, nu-ti convine sa pleci de la cantare cu banii de taxi.

la Teamsters, basistul si tobarul sunt buzoieni. crezi ca se teleporteaza? ar fi bine :), dar nu e asa - oamenii scot bani din buzunar ca sa vina la cantare, si nu-ti imagina ca stau pe mormane de bani.

got it? aspectele E mult mai complexe, cel putin din punctul meu de vedere.

Edited by carramba
Posted (edited)
ai si tu dreptate ...m-am gandit la problema din alt punct de vedere...o singura faza m-a frapat pe mine....cand au venit cei de la Chris toefield band a fost mereu 10lei biletu , ca era in big mamou sau in art jazz ..nu spun ca au cantat la festivalu berii...( unde nu era nici un bilet)....dar vroiam sa zic ca ai au probabil au cerut o suma....care probabil nu a fost acoperita din cei 10lei /bilet....in schimb dmnl Baicea a cerut 15lei pe bilet tot in big mamou ...iar dupa parearea mea nu suporta comparatie....

 

in music club spre exemplu biletul este 20lei la o trupa cunoscuta ( gen vama timpuri noi iris) si gratis la trupele rezidente ( nr 13 band, cortez..)..acum adevaru e ca o bere e 7lei ....dar si confortul este altfel , sunetul mai bun ...si se vede ca si trupele isi dau interesul mai mult......

 

cum e mai bine ....????

pai, da, dar ceea ce nu stii tu este faptul ca chris toefield a cantat pe gaj fix! :) din care au facut parte si banii de bilete! ;) restul +/-, a fost treaba patronului ca de-aia e cunoscator si in ale muzicii si in ale afacerilor :) .

 

la festivalul berii, onorariile le platesc organizatorii si stiu ei foarte bine de unde scot banii, ca doar de aia inchiriaza spatiile pt. diverse locatii care vand bere, mici, carnaciori, etc., nu trebuie sa le purtam noi de grija! nu uita ca sunt fonduri si de la primarie, alocate unor astfel de evenimente iar primaria face si ea parte dintre organizatori! B)

 

in privinta lui george baicea, sa fii convins ca, daca ar fi cantat si el la festivalul berii, tot pe gratis l-ai fi vazut, desi el si-ar fi luat onorariul negociat! :) faptul ca george baicea cere 15 lei/bilet este problema lui si a publicului care accepta sa dea banii respectivi. pe tine nu te obliga nimeni sa platesti daca consideri ca nu merita sau depaseste posibilitatile tale. ;) este, in fond, legea cererii si a ofertei! atat considera george baicea ca merita (si sa stii ca e un mare artist!) si isi asuma singur, in aceste conditii, riscurile de a nu-si incasa sumele propuse, dar din cate stiu eu, chiar si cu aceste preturi este pt. el rentabil!

 

in music club ai de-a face cu profesionisti care-si calculeaza foarte bine rentabilitatea iar preturile practicate le-ai constatat si singur. dar, sa fii convins ca acolo nu face nimeni intelegerea ca va canta pe banii scosi de pe bilete! :(

 

pe de alta parte, se pune si problema rentabilitatii noastre, a celor care cantam. pai si noi trebuie sa stim unde ne situam ca valoare, cunostinte, practica, sound, etc.(adica bani investiti de-a lungul anilor, cum bine sublinia @carramba) ca sa stim marjele in care ne situam (ca gaj cerut) si in functie de onorariile platite si altor trupe. mai precis, este tot o regula data de asa numita piata libera, care este perturbata de intersectiile despre care am postat mai sus si care, din pacate, strica tare de tot, nivelul gajurilor incasate de toti cei care canta!

Edited by StratMan
Posted

Am votat cu "NU" cu toate ca nu este exclus ca in viitorul apropiat sa cant IAR pe bilete pentru in cazul in care alte conditii nu exista iar trupa are nevoie de publicitate, insa dupa o intamplare petrecuta pe la inceputul anului, parca imi vine sa declar public cam ce a spus Caramba pe la inceputul topicului, dar cum parerea mea se supune in trupa la vot, nu cred ca as avea mari sanse de castig. Si ca sa nu va tin in suspans, o sa va povestesc o mica istorioara cu mentiunea ca nu pot da numele celui care mi-a povestit-o, nici macar numele trupei in care canta.

 

Locatie: un club unde in pretul biletului intra si o bautura aloolica.

Concert: 2 trupe

Public platitor: minim 135 insi (biletele erau numerotate)

 

Treaba a stat in felul urmator... Trupa celui care mi-a povestit patania a avut concert in acea seara. Acolo, printre alti amici, el se intalneste si cu un prieten vechi care aflase de pe net ca trupa "fentata" ulterior are concert, drept pentru care si-a sacrificat seara special ca sa se intalneasca cu un vechi coleg de liceu plus ca urma sa-i si asculte trupa in care canta si pe care n-o mai vazuse de ceva vreme la actiune. Cum cel care venise ca spectator nu era consumator de bauturi alcoolice si nici prietena lui, decid de comun acord sa-i dea biletele "artistului" pe motiv ca "si-asa munca prestata de voi in ROmania nu se apreciaza iar 2 bauturi poate ar mai indulci cumva amarul...", nestiind insa ca trupele sunt platite la vanzarea de bilete.

 

Pana aici totul ok, muzicianul apreciaza gestul dar in secunda urmatoare se si uita pe bilete sa vada la ce numar s-a ajuns. Pe unul scria 134 iar pe celalalt 135 (din acest motiv am specificat mai sus ca s-au vandut minim 135 bilete). In secunda urmatoare, tipului ii vine ideea sa fotografieze biletele ca ulterior in cazul in care ar fi tras pe sfoara, sa arate dovada organiozatorului. Iata ca vine si finalul concertului cand logic, se face plata in majoritatea cazurilor. Li se spune cat au de luat pentru ca nu s-au vandut decat 110 bilete. :) Nu mi-a precizat cat a fost biletul, dar din cate stiu eu preturile din acel club, stiu ca se fac in functie de "valoarea" trupelor care urmeaza sa cante, deci costul a fost intre 80.000 si 100.000 lei vechi (au fost 2 formatii), deci o paguba de 2.000.000 - 2.500.000 mil. Nu sunt multi bani, dar nici frumos nu a fost gestul.

 

Repet, nu pot da numele amicului si nici numele trupei, chiar daca la acest topic va ajunge inclusiv organizatorul / organizatorii concertelor de acolo iar eu risc sa nu mai pup vreun concert in "zona".

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.