www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Fret buzz


Ciubi
 Share

Recommended Posts

Salutare.

Sunt incepator si nu sunt familiarizat cu termenii tehnici referitori la chitara.

Am remarcat un bazait al corzilor pe prima parte a grifului, (fret 1 si 2) cand sunt actionate "open".

Ma poate sfatui cineva cum sa remediez problema? Am citit ca remediul ar fi simplu, prin actionarea truss rod; va intreb daca este o procedura usoara sau ar fi mai bine sa ma duc la un profesionist, sa nu stric ceva...

20181117_083214.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nutul ( chestia aia neagra de plastic ) a fost taiat prea adanc. Truss rodul nu poate face nimic in privinta asta. Trebuie sa mergi la un lutier sa-ti schimbe nutul sau poti sa umpli adanciturile cu superglue, sa-l lasi 2-3 zile sa se usuce bine si apoi sa le refaci dar cel mai bine ai merge la un profesionist

Link to comment
Share on other sites

"Actiunea " nu pare   prea mica ..de fapt pare OK dupa ce se poate  presupune doin imagine , exista  niste ' lamele " asemanatoare cu cele ptr verificat " actiunea" la bujiile motoarelor  cu acestea poti sa verifici " ca la carte " daca este ok spatiul coarda- prima tasta.

In functie de ce si cum vrei sa  canti  se regleaza " actiunea " ..ptr "solistica " cat mai  mica iar ptr  "acompaniament " ceva mai mare " actiunea ' m ptr "slide " si mai " mare " etc .

Conteaza si cat de tare lovesti/ciupesti  coarda  si cat de tensionate sunt corzile  .

Corzi mai groase tensionate chiar si la actiune " mica"   buzz-ul  este mai "redus ".

Corzi mai subtiri poti sa ai "buzz" daca ciupesti mai tare coarda libera ..si apare si " plescaitul " in pozitii mai superioare ..adica trebuie sa ciupesti mai " fin ".

Sfatul unui lutier era ca sa se monteze " primma tasta "Zero" daca este posibil , sau sa se monteze un " pragus" reglabil astfe ppoti seta " actiunea" ptr primele taste ,in caz de nevoie .