lupul alb

Legatura jack nou - no tone - no sound

Recommended Posts

Salutare,

Ieri am schimbat jack-ul dinspre chitara al cablului meu cu unul Neutrick Silent. L-am lipit, l-am asamblat, l-am masurat cu un multimetru ca sa fie ok si pana aici toate bune. Cand il bag in chitara ... pot-urile de ton nu merg si se aude ca si cum ar fi pe 0, adica infundat. Am scos carcasa jack-lui, am incercat asa si totul a fost ok, aveam ton. I-am pus din nou carcasa si iar nu au mers pot-urile de ton si se auzea infundat. Desfac jack-ul de tot si refac lipiturile, il asamblez, il masor, il bag in chitara si... acum merge doar doza de neck. Cea de bridge nu scoate nici un sunet. Am masurat cu multimetrul ce am putut (tot la ce m-am putut gandi mai putin direct dozele) si totul pare ok.

Precizez ca nu am mare experienta practica in electronica unei chitari, dar stiu cum trebuiesc conectate si de ce.

Puteti sa ma ajutati sa fac o legatura intre aceste evenimente? :)

Ce ar trebui sa masor la doza ca sa vad daca e ok?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nu este un silent switch. Este un jack care atunci cand nu e in chitara leaga varful la masa ca sa poti sa scoti cablul din chitara fara sa opresti volumul. Se lipeste normal, deci nu e nimic de gresit. Si l-am verificat cu multimetrul.

http://www.neutrik.com/en/audio/plugs-and-jacks/silentplug/np2rx-au-silent

Eu nu gasesc legatura intre jack, poturile de ton si faptul ca nu mai merge doza de bridge.

Edited by lupul alb

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, lupul alb said:

Este un jack care atunci cand nu e in chitara leaga varful la masa ca sa poti sa scoti cablul din chitara fara sa opresti volumul.

Exact asta-i problema, undeva atinge la masa tot timpul, cel mai probabil in vopseaua de ecranaj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cand mi-am facut cablul si eu am vrut mufa in forma de L. 

Daca tin bine minte, vanzatorul a recomandat sa iau cel drept, pentru ca cel in forma de L, cateodata si atunci face contact in interior cand nu trebuie. 

Cauta in google neutrik silent plug problem. 

Da mai multe forumuri si peste tot probleme au fost cu cele in 90°

Edited by kiske13

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Al doilea cablu cu care am testat are mufe drepte. Si problemele de care se plang oamenii pe forumuri cu conectorii la 90 de grade sunt de ordin mecanic. Mie initial nu imi mergeau poturile de ton si apoi, aparent, nu imi merge o doza.  :)

Edited by lupul alb

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Verifica cablul care face legatura intre pot-ul de volum si cel de ton pe bridge, posibil scurt la masa in el.

2. Verifica poturile sa nu atinga niciun terminal cavitatea ecranata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cel mai probabil se duce hot-ul undeva în masă. Poate ai mișcat ceva, testeaza cu switchul pus pe bridge dacă vine sunet mișcând pe acolo căblaraia.

Eu am întrebat de poziția din mijloc fiindcă la switch-ul ăla lamelele de contact sunt de regulă subțiri și uneori nu mai revin să facă contact. Fiindcă neck se cuplează prin îndepărtarea lamelei de contact pe bridge. Dacă la comutare aia nu revine, trebuie îndoită puțin ca să ajungă unde trebuie. E banal, merge cu o tijă subțire.

Edited by apocapsile

Share this post


Link to post
Share on other sites

Concluzia mea e ca s-a dus pot-ul de volum. Ca si continuitate pare ok, pe 0 piuie intre output si masa iar pe 10 piuie intre input si output.

Daaar... am facut niste sonde, adica am legat niste fire de un jack si am testat semnalul in diferite locatii ale curcuitului si nu am niciodata semnal pe output potentiometrului. Pe input am semnal intre 0 si 9, pe 10 se taie.

Asa ca... Unde gasesc potentiometre bune de 500k? :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sa verifici daca este cablul/jack-ul  de vina puteai sa incerci cu un alt cablu ..

Montajul din chitara nu are a face cu un "jack: in scurt ..daca exista asa ceva .

Masoara potmetrul/ele  ...cu ohm-metru..trebuie sa ai intre masa si iesire o rezistenta ce variaza de la 0 la " maxim "   cam la fel cu switch-ul in pozitiile bridge si neck .

Potmetrul se poate intrerupe dar asa deodata nu prea am vazut ..mai intai scartzaie ,...incepe sa joace tija/axul ..daca il misti-tragi  in sus si in jos  cand suna chitara cand nu ...dar asta dupa un anumit timp de uzura plus niste lovituri /bushituri pe potmetru ..

Dar cine stie ..

Potmetre se gasesc in magazine de componente dar ptr chitara  la care trece prin lemnul corpului ttrebuie sa comanzi in magazin de muzicale /sau site-uri online ..deoarece nu prea gasesti  potmetre cu filet de prindere suficient de lung .in magazinele de componente .electronice ..

 

Am mai multe Jack-uri in " L "  nu au nici o problema ..cu jackurile "drepte " am probleme daca stau cu chitra in fotoliu si nu in picioara  cu chitsarele ce au iesire lateral /jos  ce se forteaza  cand cant si ajunge la  fotoliu /scaun etc .. .In cazul celor care au iesire " in sus la 90 grade  la fel nu este OK un jack " drept " acesta in caz de  fortarepoate face ravagii mari ..rupi lemnul sau placa  relativ subtire din plastic

La Strat este cea mai OK solutie .... cu jack-ul " ingropat " //

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi Karpi, o sa mai masor. 

Am incercat si cu alt cablu, cum am mai spus, dar cu acelasi rezultat. :)

Aseara am inversat conexiunile pe switch si, la fel,  doza de neck e ok iar cea de bridge nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Păi pune doza bridge direct pe switch, treci peste pot-uri. Așa vezi clar. Dacă e defect un pot există wiring prin care folosești aceleași două pot-uri ton/volum pentru ambele doze și gata :-)

Edited by apocapsile
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi no, pe urmă poți scoate pot-ul de volum și de ton de pe bridge și faci măsurători. Oricum, la înlocuire ai grijă să aibă gâtul destul de lung și nu prea gros, exceptând cazul în care nu te deranjează să scobești cu pila sau cu freza prin cavitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Vad ca exista shield paint in cavitate.

 

Vezi sa nu fie shield paint si IN cavitatea de jack, posibil sa se atinga hot cu ground  (am mai vazut asta, de aia zic)

Sau, bornele de la pots sa atinga shieldul.

Edited by Razvan S.
LE: ah, dupa am citit ca cea de neck merge

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 

Deci am inteles ca ai schimbat doza pe circuitul  celelaltei doze si nu "zice nimic " sau nu cum trebuie .

Masoara doza bridge ...sa vezi daca nu este intrerupta ...trebuie sa aiba cam ceiasi rezistenta masurata ca si cealalta doza ..ceva KOhmi in functie de tipul dozei .

Doze intrerupte   pot sa mai dea un semnal slab prin capacitatea " parazitara " in functie de locul intreruperii bobinei .

Am doua doze DiMarzio intrerupte si doua capsule AKG la fel ..deci degeaba este firma " DOREL" lucreaza si acolo ...asa ca se poate  sa fie si asa ceva ..

Masoara doza .

 

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am schimbat doza pe circuitul celeilalte doze, am inversat doar legaturile din switch si doza de bridge tot nu mergea. Am masurat dozele si sunt ok. 

Problema e potentiometrul de volum. L-am scos din schema si acum totul merge bine. Mai putin volumul pe bridge. :D

Acum caut un pot nou.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu știu dacă ești fan split/paralel dar în locul tău aș profita de incident și aș face coil tap sau split sau paralel cu switch-uri în locul pot-urilor de bridge și aș trage ambele doze prin pot-urile funcționale. Chiar nu sunt prea folositoare 4 pot-uri, plus e mai elegant cu switch-urile separate. Găsești și pe adelaida sau alte magazine de electronică switch-uri din alea mci de bună calitate.

Uite scheme:

https://guitarelectronics.com/guitar-wiring-resources/2-pickup-guitar-wiring-diagrams/2-humbuckers-w-3-way-switch/

Mai ales asta:

https://guitarelectronics.com/2-humbuckers-3-way-toggle-switch-1-volume-1-tone-series-split-parallel/

Măcar mai storci tonuri suplimentare. Alternativ, poți să lași tonul de bridge ca să poți pune condensator separat (în caz că poate vei vrea vreodată un P90 în gât și un HB în bridge, care cam cer valori diferite) și totuși să profiți de scoaterea volumului dedicat și transformarea celuilalt în master cu ceva de genul:

https://guitarelectronics.com/2-humbuckers-3-way-lever-switch-1-volume-2-tones-coil-tap/

Coil tap faci ușor cu un switch simplu și pe dozele cu 4 fire, practic legi north și south finish la fiecare humbucker și poți face tap către interior sau exterior, după cum ai chef.

Cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru informatii, dar chitara mea e un Ibanez AR420 care are switchuri separate pentru fiecare doza cu serie-split-paralel. :) Mai mult nu stiu ce as putea face ... poate sa defazez dozele.  :) Sunt deschis la orice idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, foarte multumit. O am de cativa ani si imi place foarte mult. Suna bine, e facuta bine, griful mi-a placut de cum am pus mana pe ea, acces super facil la tastele superioare... Singurul lucru negativ este ca nu e echilibrata, trage spre headstock, dar am rezolvat-o cu un strap mai aderent. :)

Acum vanez un AR2618, varianta din ani '70 - '80 care are 24 de taste. :D 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.