www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Saddle-uri noi


Recommended Posts

Dar ce probleme ai? Ți se rup coardele în bridge? În cazul ăsta ai putea încerca roller bridge, Wilkinson au unul bunuț. Cu toate că nu prea sunt necesare la un LP, pentru că nu ai tremolo. Dacă nu ți se rup coardele, nu o să observi o "îmbunătățire", sistemul clasic tune-o-matic e destul de bun. 

Link to comment
Share on other sites

În regulă, ce pot zice, succes. :lol:

Știi că și alea Grap Tech tot în China sunt făcute, nu? Din ce aliaj, doar ei știu, probabil tot zamak, dar vopsit diferit. 

 

Nu prea are nici o legătură sustain-ul cu ce zici tu, cu atât mai puțin "rezonanța". Dacă elementele sunt fixe, nu se mișcă să-ți provoace bâzâituri, sau să-ți omoare notele, nu-ți taie coardele, nu prea ai nici un motiv să le înlocuiești. Nut-ul îți poate crea mult mai multe probleme decât bridge-ul, mai ales dacă nu-i tăiat cum trebuie. La fel tastele, curbura gâtului, acțiunea, tipul coardelor. Astea sunt chestii care-ți pot fura din sustain, dar bridge-ul mai greu, doar dacă-i defect. 

 

La bridge mobil, sistem tremolo, acolo poți avea probleme din cauza materialelor. Dacă ți se agață coardele în el, e posibil să ai probleme cu acordajul, să-ți prindă coardele aiurea, dar la bridge fix e absolut nici o diferență. Încerci să rezolvi o problemă inexistentă. 

Edited by 'mnezău
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Păi doar n-or zice că rămâne la fel. :lol:

Nu zic că nu-s bune, or fi, cum sunt și alea roller de la Wilkinson. Dar pentru bridge fix, nu sunt necesare.

 

Nici pentru bridge mobil aș zice, decânt în anumite circumstanțe. Eu am cazul ăsta, un Jazzmaster cu tune-o-matic. Iar Jazzmasterul e gândit ca bridge-ul să se miște înainte-înapoi cu tremolo-ul. Apeși pe tremolo, bridge-ul se înclină cu totul spre headstock, când îi dai drumul revine drept. Și aici problema era că se înclina bridge-ul, dar coardele mai scăpau de pe saddle-urile de la tune-o-matic. Iar când revenea în poziția lui normală, agăța coarda și o trăgea, astfel că se dezacorda chitara mai mereu când foloseam tremolo-ul. S-a rezolvat cu coarde mai țapene, care au pus mai multă presiune pe bridge, astfel încât nu mai alunecă. Dar dacă aș vrea coarde subțiri, aș lua un de-ăla roller, nu cred că ar merge prea bine bridge-ul actual. 

 

Bridge-ul ăsta tune-o-matic mi se pare foarte practic. Nu are problemele pe care le ai la bridge-ul original de Jazzmaster, când îți alunecă coarda de pe saddle, nici la telecaster, unde intonația e mai greu de reglat, plus că îți stau coardele bine înfipte pe saddle-uri, fiind ascuțite, șansele de probleme la acordaj fiind minime. Singura lui problemă poate fi că nu urmărește neapărat radius-ul gâtului. Ai cazuri în care pe chitară ai un radius, iar pe bridge altul. Acolo n-o prea poți repara, decât dacă schimbi tot bridge-ul. Dar nu-i neapărat deranjant.

Link to comment
Share on other sites

Sincer am încercat două roller bridges pe copia mea de SG și nu pot spune că au ajutat senzațional decât când aveam Duesenberg Les trem montat. În rest, same shit, different color. Stai chill, dacă nu ai destul sustain mai bine vezi de pragus taste setup coarde pana tehnica, bridge-ul chiar e putin probabil sa ajute mult. Daca nu vrei ultra reglabil pentru downtuning si intonatie corecta, saddle-urile roller oricum nu te ajuta cu absolut nimic doar ele. Daca vrei sa incerci iti trimit roller prin posta si veI daca iti place. graphtech or fi bune, dar nu vor face minuni mai mari decat un setup bun.

Edited by apocapsile
Link to comment
Share on other sites

Măi, materialul e oke de exemplu și pe Tune o matics coreene din anii 90. Probabil că ceva diferență auzi cu saddle-uri din titaniu sau tratate cu grafit, dar nu cred că fac din rahat bici și nici nu obții brusc cu totul altă poveste în materie de ton. Trebuie să fie super crap ce ai ca să se simtă și în cazul ăla schimbi cred chitara. Dar la partscastere și din astea merită probabil încercat. Poate un stop tail cu micro tuners ar fi mai interesant pentru precizie.

O să fac un test cu SG-ul, pun la loc totul stock (minus dozele, că nu le mai am pe alea) și cred că mare diferență nu va fi.

Make sure că setup-ul e oke, tastiera brici, apoi mai bine caută coardele ideale și pene care să scoată sunetele mai fain. 

Edited by apocapsile
Link to comment
Share on other sites

Nu are chitara suficient sustain ?

O fi de la corp si de la gat .

Am " roller"-e la vibratorul  " Fender System 1 "de la Strat  ...aiurea ...poate nu  se "rup" corzile  si  tin mai mult pana se uzeaza in punctul de sprijin .Cum este " synchronised tremolo bridge "  sadle-urile se misca odata cu vibratorul deci coarda nu freaca punctul de sptijin doar se " muleaza" pe sadle ., coarda urca din blocul de  sustain si se frange 90 grade  este o presiune de nici nu misca acele rollere ...era suficient ca si la "floyd rose " sa fie  acele parti cu o " ruta" rotunjita ca sa vina coarda " mai lin "pe sadle. Cred ca este mai mult de tam=tam ..sa se vanda mai bine sa schinbi vintage tremolo cu acest  "System 1" .

Daca se monteaza ceva vibrator este OK sa pui sadle cu roller ca sa fie " shyncronised " ...daca nu ai vibrator este OK orice bridge fix .

La " nut" este OK sa ai " roller" -e daca nu vrei cu " menghina " ..ca sa nu se " agatze" coarda dupa un " bombdive " acolo presiunea este mai mica ( nu este franta coarda la 90 grade ).si se poate sa se " miste ' acele roller-e .

La chitarele ce au sistemul de prinderea corzi ca si la Gibson LP   ptr a reduce tensiunea pe calus (bridge ) se  monteaza coarda "invers " in "talpiece "| astfel ca sa vina coarda " pe sus "  avantajul ar fi o frangere mai lina ce asigura o " viata mai lunga ptr coarda ce astfel tine mai mult pana trebuie schimbata din cauza ca nu se mai poate obtine "octava " ( asa zisa intonatie ) dar presupun ca reduce ceva din sustain ..casi in cazul  cu  corzile prea subtiri  ce au sustain mai scurt datorita tensiunii mai reduse ..probabil se transfera catre corp mai putina energie ..(?)

Link to comment
Share on other sites

Salut Vali,

Ia-ti saddle-urile pe care ti le doresti. Nu stiu daca vor modifica sunetul chitarii tale, dar cumpararea lor va contribui la linistea ta psihica (efectul placebo - chiar daca saddle-urile nu fac nimic in plus sau in minus, e posibil sa-ti schimbe perceptia asupra sunetului chitarii tale prin hranirea preconceptiei indusa de marketer si astfel tu sa fii fericit ... si mai e si fun sa mesteresti. Pe linga asta nici macar nu costa o avere.

Asa ca eu zic s-o faci :)

Succes!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, 3472 said:

Asa ca eu zic s-o faci :)

Adică în loc să identifici și eviți "preconcepțiile induse" mai bine le îmbrățișezi?

Tocmai am terminat de dezvoltat, împreună cu niște oameni de știință britanici, niște autocolante care măresc sustainul oricărei chitare. Acum lucrăm la un model nou care adaugă înalte sau joase în funcție de unde-l lipești. V-aș sfătui să cumpărați acum, cât mai am în stoc.
In other news, am și un pod de vânzare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, FiveseveN said:

Adică în loc să identifici și eviți "preconcepțiile induse" mai bine le îmbrățișezi?

Nu stiu. E o intrebare pe care tu ti-o pui. Cred ca tu esti cel mai in masura sa raspunzi la ea. Eu n-am ajuns in textul meu la concluzii de tip "mai bine" :)

 

Link to comment
Share on other sites

La un moment dat mă gândeam să îmi fac niște saddle-uri din alamă pentru tune-o-matic. Alea stock de la Gibson am vazut ca se uzeaza destul de repede. De la asiatice nu mai vorbesc, ca se facuseră cratere de la corzi. Nu am găsit, în schimb, niciun frezor care să se bage la așa ceva. Cu ocazia asta, poate imi recomandă cineva un frezor ok, nu neapărat din București.

Ar fi interesant de văzut ce iese și cum se compară cu saddle-urile stock turnate.

Edited by Radu Burcea
Link to comment
Share on other sites

La tremurile Kahler top mount spre exemplu, cumva suna chitara cu roller-urile din brass, cumva suna cu alea din teflon, si altfel suna cu alea de steel.

Nu e mit, nu e psihologic, nu bla bla ''nu stiu daca conteaza nu lua''. Brass-ul e deosebit de cald fata de restul, si e cat se poate de clar efectul in sunet.

Chiar e diferenta ;) si sugerez fiecaruia sa testeze asta maxim. E valabil evident la toate tipurile de chitare cu ''X'' saddles, la care puteti gasi replacements.

 

Link to comment
Share on other sites

Tot calusul are menirea sa transfere  catre corp  energia oscilatiilor , deci trebuie sa fie dintr-un material ce sa nu estompeze sa nu atenueze  transferul in banda de frecvente dorita  .

A doua treaba ar fi cu aciditatea pielii , cum tii incontinu palma pe "bridge " acesta se va coroda daca este dintr=un material  "sensibil "

 

A treia treaba ar fi sa fie din material ce tine bine " filetul " si nu se toceste decalibreaza ca sa nu mai prinda suruburile .

Altfel merge si din lemn dens , un lemn care este mai dens decat corpul chitarei este OK ..dar se uzeaza  si nu se poate face " calus reglabil  din suruburi ..

Era la chitara Iolana calusul din lemn si avea mai multe canale  in care puteai sa  schimbi intonatia mutand o piesa mica de " sadle "  confectionata di material de taste ..si suna OK ..avea vre-o cinci pozitii ..pe  aprox 15mm...

Cred cacel mai OK ar fi din otzel  inox ..din toate punctele de vedere .

Otzel normal este OK dar dupa un timp cromatul /nichelatul se ia si va fi atacat de aciditate .

Alama este la fel sensibila la aciditate ..( alama .. " tonbak " probabil de la instrument facut din alama  cum se mai cheama si "Cupru de trompeta "...brass .../Alamuri ...interesant ca cu cat  prelucrai mecanic ( cu pila de ex ) mai mult cu ata devenea mai otzelos ....cat am  slefuit cu pasta  in armata la " alamuri " ...hehe ..deci se oxideaza )

Probabil din otzel Inox sunt mai scumpe ptr producator si /sau implica si mai nult timp de prelucrare sau masini uunelte /scule   mai complexe . Si tastele din otzel inos sunt mai durabile .

A .....si se fac din alte aliaje caci si cuprul este scump ., din pacate uni folosesc ceva "zamac"  ce este foarte slab ptr asa ceva .., nu ca ar suna prost dar se toceste uzeaza   in scurt timp .

In unele cazuri /chitare semiacustice / chiar suna mai bine un calus  ce mai atenueaza ceva ca sa nu ai atacul atat de ascutit ..sa sune mai smooth .astfel suna " mai cald "

Am  dat jos calusul " Schaller " cu " taplici " ce nu era fix (se poate misca pe corpul chitarei ) si am dat gauri in corp ca sa montez suruburi sa am contact  acustic mai bun ...si ..nu-mi place  caci chitara a pierdut acel atac mai " smooth " si prea " latra '  iar in " sustain " nu simt diferenta ..o fi dar nesemnificativ ....asta pe "Clean " ..deci nu intotdeauna suna mai bine ...

Daca o chitara nu are sustain  sau ton bun cu un calus din metal nu acesta este cauza ci probabil lemnul .are o rezonanta ..rezonantze  ce nu sunt OK ...

 

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salutare.

Pana la urma, din curiozitate, am ales ceva mai... extrem. :P Si anume un brige facut complet din alama.  Pot sa spun ca adauga multe medii si taie putin din inalte, deci cum a spus Razvan mai sus, suna mai cald. Din cauza asta initial nu mi-a palcut. Dar dupa ce m-am jucat putin cu EQ-ul incepe sa imi placa. Suna mai... plin. :D A imbunatatit putin sustainul dar nu e o diferenta capitala si imi place ca uneori, daca las chitara sa sune, prinde unele armonici interesante.

bridge.thumb.jpg.175d908e37cf7022d87bd2fe4c253e27.jpg

Edited by lupul alb
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.