www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cantatul pe scaun si in picioare


alinu_tau
 Share

Recommended Posts

Am si eu o nedumerire, sper ca nu stupida... Voua vi se intampla sa performati mai bine pe scaun cu chitara pe genunchi decat din picioare? Mie mi se pare ca sunt mult mai rapid, mai precis si nu stiu de ce in picioare tind sa inclin chitara in jos (cu headstock-ul in jos), adica invers fata de cum procedeaza Slash, pozitia lui mi se pare practica doar daca ai ultimele doua degete mai lungi si foarte flexibile... Genul pe care il abordez e neoclassic/fusion rock, fara voce, doar solouri (in special shred) de chitara de la inceputul piesei pana la capat.

Edited by alinu_tau
Link to comment
Share on other sites

In picioare e putintel mai greu decat cand stai pe scaun, e alta pozitie deci e destul de normal. Dar la faza cu inclinatul deobicei e mai comod sa tii chitara inclinata in sus, dar tine-o cum ti se pare tie mai comod. Slash o tine si complet drept pe verticala ca sa ajunga la higher frets. 

Si mno poate e un caz mai particular dar aveam o chitara Bc Rich Mockingbird care era foarte debalansata si tragea headstockul in jos, foarte incomod sa canti la ea in picioare. Eventual poate fi si cazul tau

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Alin N said:

Incearca sa te joci cu inaltimea la care tii chitara cand canti in picioare. Cu cat o tii mai sus, mai aproape de pozitia in care iti vine cand stai pe scaun, o sa iti fie mai comod sa canti.

Iar in timp o sa o poti lasa , daca doresti, mai jos. Va veni natural

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, alinu_tau a spus:

Cel putin stiu ca nu sunt singurul. :)Eu cu cat ridic griful mai sus cu atat mi-e mai greu sa ajung la freturile superioare dar la coarda mi gros... Imi si oboseste mana si chiar simd dureri.

Că tot ai făcut comparația cu Slash și ai zis de oboseală, contează și ce formă constructivă de chitară ai. Mie îmi era dificil sa fac exact aceeași piesă, de exemplu, pe SG și apoi pe LP sau pe stil telecaster-ușor-ca-fulgul, având centrul de greutate complet diferit la ele, automat și postura mă obliga la altă poziție și întotdeauna am avut strap de chitară pentru fiecare din ele și setat la lungimi complet diferite una față de cealaltă și automat și înălțimea chitarei mi se modifica. Nu mai zic că la SG centrul de greutate era așa de deplasat spre headstock, încât o parte din efortul mâini stângi era direcționat spre susținerea gatului, deci automat nu poți interpreta la fel ca la celelalte, unde gatul stătea practic singur in aer. A trebuit să îmi iau strap "antiderapant" pentru el, ba chiar la un moment dat mi-a trecut prin cap să-l prind cu capsatorul de tricou :P:)

Edited by ramurel
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Deci, concluzia mea ar fi să-ți cauți chitara potrivită, știu că sună descurajant, la mine a 10-a a fost cu noroc, combinația perfectă între mărime și greutate corp, tip grif ( grosime și profil,) și centru de greutate, comodă la cantat in orice poziție, în picioare, pe scaun, în picioare pe scaun și chiar și tolănit in fotoliu. 

Edited by ramurel
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

La mine nu stiu daca e borba numai de chitara, am observat ca intr-adevar pe o chitara cu gatul subtire ma ajuta putin, doar ca eu cu cat ridic de grif in sus, cu atat mi-e mai greu sa cant progresii rapide/shred pe corzile groase A E dincolo de fretul 10 sa zicem si de acolo incep sa inclin chitara invers, in jos...

2 minutes ago, Mr Vintage said:

Eu, în funcție de câte sticle de vin, şi sub scaun...

Pentru SG există curele cu contra-greutăți, pentru echilibrare. Are Scott Groove un tutorial în acest sens.

Asta cu balansarea greutatii se poate rezolva in unele cazuri cautand alta pozitie la butonii da strap

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, alinu_tau said:

Da, la misto si caterinca suntem toti campioni

Well, în mod ironic răspunsul la problema ta e conținut de întrebare (și de reacția asta oleacă, pare-mi-se). Probabil ești tensionat în general și mai ales îți dai voie să fii tensionat atunci când te ia valul și încerci să-ți iasă chestiile pe care le faci mai repede/mai bine sau mai nu știu cum.

Poziție corectă nu există decât din prisma recomandărilor generale vis-a-vis de postură: spatele drept, pieptul în față, umerii pe cât posibil la același nivel, distribuție optimă a greutății cu minim efort.

Altfel spus, orice deviație de la postura optimă generală pentru statura, greutatea și conformația ta duce la gesturi compensatorii și tensiune cronică - normal că ajungi la anumite blocaje, dureri, cârcei, oboseli sau pierzi din control. Sfatul general este să ai mai multă grijă la postură și cum îți distribui greutatea, eventual exersezi în fața unei oglinzi pentru a-ți controla din fața și lateral poziția și încerci să te oprești din cântat și să te relaxezi, apoi să iei din nou o variantă comodă pentru tine a unei posturi care să-ți permită să te miști liber. Ai grijă și ce faci cu gâtul, tensiunea de acolo se cam propagă până în vârful degetelor. Ai partituri sau alte chestii la care te uiți cântând, pune-le unde te lasă să ai capul drept.

Pe urmă, cu toată relaxarea din lume, oscioarele, zgârciurile și mușchiuleții trebuie să deprindă postura aia corectă. Așa că vei obosi mai repede. Asta e, te odihnești, te relaxezi și reiei după o pauză care să te împrospăteze.

La vioară practic primii ... mulți ani îi petreci deprinzând controlul general, apoi pe cel fin în timp ce menții posturi care să-ți permită asta.

Cureaua și chitara și dracii au prea puțină relevanță. Important e să-ți dai tu seama când o iei pe arătură cu poziția și să te oprești pentru odihnă și corectare. În rest normal că poți schimba cureaua, prinderea, înălțimea etc.

Vezi că postura și partea mecanică depinde și de metehnele sufletești sau altfel spus, care țin de psihic. Se transpun în primul rând în forme cronice de așezare a oaselor (determinate de mușchiuleți acționați din ticuri nervoase sau reacții inconștiente la situații emoții gânduri și alte alea) care în timp duc la alte chestii de la modul în care s-au deplasat toate cele. E treabă serioasă, nu e niciun fel de glumă. Și chestiile pe care le ții în tine poate fără să conștientizezi măcar te determină poate mai mult decât ceea ce faci conștient. Keep an eye in. Serios. Mi-e ușor să o zic și greu să o fac eu însumi, dar e foarte important să conștientizezi asta și să te verifici.

 

P.S. - Pe băieții ăia din pozele mele i-am pus la șto și nu prea - ăia își țin toți chitarele destul de sus, în poziții care le permit să cânte mult timp fără să obosească. Sunt și foarte relaxați fiindcă flora Australiei conține suficiente elemente organice care pot fi folosite pentru recreație și relaxare. Dar depinde și de fizicul tău. Pentru ce faci tu aș zice că mâna ta stângă în poziția 1 ar trebui să fie probabil undeva în dreptul obrazului stâng sau al tâmplei ca înălțime, cu chitara pe diagonală într-o poziție care să-ți permită ca dreapta să-și facă treaba relaxată. Aia e poziție de neo-classical și shredding, nu măscările de le face Slash ca să umezească gagicile. Zic.

 

Sper că te ajută cu ceva.

Edited by apocapsile
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc de raspunsuri

Da si faza cu Petrucci e interesanta, dar la genul heavy/metal, unde nu-i problema daca te mai “cracanezi” pe scena si le mai arati bocancul din cand in cand celor din primele randuri 

Ce am vrut eu sa punctez in acest topic este ca mie cel putin imi sunt afectate performatele semnficativ atunci cand cant live in picioare si multe chestii pe care le fac acasa pe genunchi, nu prea mai ies in situatii de live, sau imi e foarte greu sa le fac, apar balbe si scapari... da pana la urma e tot vina mea, ca doar eu le compun, deci eu singur imi fac viata grea...

Dar am mai observat ca si puterea/volumul ma afecteaza tot in sens negativ... nu stiu de ce, una e sa canti acasa la volum de camera si alta e sa stai in fata unui amp de scena, parca si notele/panatia trebuie sa lovesti mai tare cu pana ca sa obtii ce vrei. Cam astea sunt experientele mele de pana acum...

Link to comment
Share on other sites

Probabil trebuie să compui în picioare ca să te forțezi să găsești prize, posturi, pasaje și treceri mai potrivite cu nivelul tău fizic actual și să crești încet-încet și să mai umbli la setup-ul de scenă ca să-ți fie viața mai ușoară. E ori asta, ori probleme medicale în timp. Vezi cum ai răspunsul mereu prins în ce spui chiar tu?

Edited by apocapsile
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.