www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cum sa construiesti o chitara Pas cu Pas - Avatar2100


avatar2100
 Share

Recommended Posts

Cunosti provenienta lemnului? Stiu, din discutiile cu un lutier batrin de viori, ca lemnul pentru instrumente muzicale nu poate fi luat chiar de oriunde, ci din paduri unde copacii cresc in mediul lor natural, in salbaticie, in liniste, nu in zone poluate sau zgomotoase.
Deasemenea ce ne poti spune despre vechimea lemnului? sau despre cit de uscat trebuie sa fie, care e gradul de umiditate optim? Din ce sectiune a trunchiului e ales? si, fireste, poate mai aflam si alte detalii despre acest medium minunat intre suflet si realitate, chitara.
Mersi.

Link to comment
Share on other sites

Strasnica lucrare! o sa iasa un LP fain, totusi, ati optat pentru camere goale in corpul de mahon pentru...?  greutate mai usoara sau ton eu nu sunt chiar lamurit. Mahon in Romania de unde ? in afara de Holver care da cu mc. daca vrea si are. Sunt cateva esente la noi care cred ca merita interes ca; nucul, salcamul, stejarul fagul, oare de ce nu se utilizeaza?

Bafta in continuare si s-o si auzim!

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@whisky - lemnul este cumparat de la Holver acum 3 ani si ceva. 

@CiocanelBloodyCIocanel - 

"Se simte diferenta intre diferite lemne dar daca recunoaste cineva o chitara din mahon de honduras fata de una din mahon crescut in gradina lu ion de langa fabrica lui din africa eu ii dau toate lopetile mele." 

# Cu siguranta vei ramane fara "lopeti".
 #Referitor la restul afirmatiilor... nu vreau sa comentez.

@Mr_Doc - "camerele goale" au rol dublu: rezonanta si eliminare a greutatii
                    -  imi place foarte mult mahonul, fiecare poate construi un instrument muzical din orice esenta de lemn doreste.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

57, de cele mai multe ori nu faci decat sa enervezi oamenii. poate ai alta treaba si noi te retinem, te rog lasa-ne sa apreciem ceea ce ni se ofera gratuit aici. chiar daca nu vine cu toate informatiile pleasca, golurile si le mai completeaza fiecare dupa capacitati-ca doar nu se vor apuca toti de pe forum de facut custom shop-uri de maine. e munca lui, merita respectata. 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Am zis ceva vreodată de "munca lui"?!

Sau poate tu, în calitate de consumator, preferi să ți se toarne bullshit cu rezonanțe atent calculate și lemn din Narnia și Aracet special pentru chitare și să plătești sume ridicole pe povești. Pe mine chiar mă interesează luteria mai mult decât mitologia, așa că prefer adevărul.

PS: dacă ești nervos bagă niște vibrații magice și-ți trece.

Edited by FiveseveN
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, whisky said:

Cunosti provenienta lemnului? Stiu, din discutiile cu un lutier batrin de viori, ca lemnul pentru instrumente muzicale nu poate fi luat chiar de oriunde, ci din paduri unde copacii cresc in mediul lor natural, in salbaticie, in liniste, nu in zone poluate sau zgomotoase.
Deasemenea ce ne poti spune despre vechimea lemnului? sau despre cit de uscat trebuie sa fie, care e gradul de umiditate optim? Din ce sectiune a trunchiului e ales? si, fireste, poate mai aflam si alte detalii despre acest medium minunat intre suflet si realitate, chitara.
Mersi.

Nu ai vrea ca tonul tau de chitara sa fie stresat, nu?

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Mr_Doc said:

Strasnica lucrare! o sa iasa un LP fain, totusi, ati optat pentru camere goale in corpul de mahon pentru...?  greutate mai usoara sau ton eu nu sunt chiar lamurit. Mahon in Romania de unde ? in afara de Holver care da cu mc. daca vrea si are. Sunt cateva esente la noi care cred ca merita interes ca; nucul, salcamul, stejarul fagul, oare de ce nu se utilizeaza?

Bafta in continuare si s-o si auzim!

 

 

Nucul se foloseste, am vazut lutieri care au facut si chitare all-walnut.

Salcamul e greu, stejarul la fel, fagul e la fel ca paltinul/artarul; nimeni nu recomanda aceste trei sub aspectul tonului, dar si al texturii.

 

Edited by Roberto2001
Link to comment
Share on other sites

Ieri am trecut la grif. Sunt diverse metode pentru construirea acestuia, in general o aleg pe cea mai complexa din punct de vedere tehnic. Nu dispun de scule dedicate pentru planarea perfecta si taierea lemnului, trebuie sa fac asta manual si este foarte solicitant fizic.

20180127_125203.jpg

20180127_135139.jpg

20180127_132349.jpg

20180127_145747.jpg

20180127_154421.jpg

20180127_160751.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, avatar2100 said:

Ieri am trecut la grif. Sunt diverse metode pentru construirea acestuia, in general o aleg pe cea mai complexa din punct de vedere tehnic. Nu dispun de scule dedicate pentru planarea perfecta si taierea lemnului, trebuie sa fac asta manual si este foarte solicitant fizic.

Tare idea threadului si succes cu chitara insa sunt curios - de ce sa alegi cea mai complexa metoda mai ales daca e si foarte solicitant fizic?

Edited by SKU
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mai FiveseveN nu te-ai insurat si tu ca toti baietii?  Prea esti tensionat. Acea masina este buna pentru degrosat, si planari superficiale, restul se face manual. 

20180127_132351.mp4

@SKU - doresc calitate, nu cantitate.

Edited by avatar2100
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/26/2018 at 11:39, FiveseveN said:

La ce frecvențe rezonează?

Nu stiu dupa ce formule si rezultate dupa ceva  experiente au fost stabilite acele  " goluri "  am vazut mai multe feluri ...

In principiu ar fi vorba despre   " oprirea " unor reflexii nedorite ce apar in corp ,care  se reflecta de pe margini catre calus ..

Ceva similar cu bucatele de  lemn lipite in anumite puncte de placa de rezonanta la chitare  acustice .pe langa nervurile de rezistenta ca sa " rupa " cate o unda stationara pe anumita fercventa(e)..Si acele nervuri si  "| pastile " din lemn au diferite configuratii de la lutier la lutier ...

Probabil functioneaza  similar cu " artificial harmonics " in cazul chitarei , atingi intr-un nanumit punct urca la octava sau cvinta etc ..in cazul corpului poate scoate armonica  reflexiei din spectrul unde deranjeaza sau doar o atenueaza ...

Daca faci niste raze catre calus  vezi co toate sunt intersecrtate " intrerupte "  de aceste gauri , numai pe directia/pe linia    in continuarea " gatului "  ai foarte putin material ce 'reflecta catre calus " .

Daca asculti cu urechea lipita de  corpul unei  chitare electrice auzi cum suna in lemn  daca are un fel de " reverberatie /hall " nu=i OK ..( bineinteles trebuie sa  amortizezi corzile dupa pragus si inainte de  calus in functie de tipul constructiv ...ca sa nu  auzi reflexia din corzi ..

Asa ceva ar fi logic  , plus am citit pe undeva ca au inceoput sa faca aceste " chambered LP " dupa ce nu au mai putut folosi Mahonul de Honduras   ..poate  nu numai ptr "rezonante " ci ca sa  aduca  la aceiasi masa si   alte feluri de lemne  (?).

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, karpi said:

poate  nu numai ptr "rezonante " ci ca sa  aduca  la aceiasi masa si   alte feluri de lemne  (?).

Masa oricum e importantă pentru rezonanțe, mult mai mult decât nivelul de poluare al pădurii.
Da, motive pot fi multiple, eu eram curios dacă cineva (ideal lutierul) știe de ce găurile tre' să fie așa și nu altfel, i.e. dacă sunt proiectate pentru un efect specific sau doar "se știe". Dar hai să nu strivim corola de minuni, să lăsăm oamenii să privească poze frumoase.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.