www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Ibanez Vs. Gibson ( Or Other Brands)


EmilianAlexandru
 Share

Recommended Posts

Ran Guitars Polonia

https://www.facebook.com/RanGuitars

 

fac numai chitari semi-custom si custom, la cele semi-custom ai o lista de optionale si o configurezi cum vrei tu. platesti avans, astepti 8-10 luni si primesti chitara. asa a fost si cazul meu, mi-am facut damblaua si acum vreau sa o vand :(  (adica mi-a trecut pata cu 7 strings).

ce pot sa spun despre ei ca sunt foarte ok, comunicarea cu ei este excelenta, lucreaza foarte bine si atentia la detalii este exceptionala. au un neck-joint la bolt-on senzational, iar solutiile constructive sunt de top. folosesc lemne si componente de cea mai buna calitate, numai cuvinte de lauda. insa nu sunt ieftini.

nu sunt insa la fel de populari ca si conationalii Mayones, care au o publicitate mai agresiva si au atacat pietele externe mai tare. insa dpdv produs finit sunt pe picior de egalitate, eu as spune chiar mai sus o treapta.

post-15744-0-87016700-1490967099_thumb.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Off-topic: frate-meu lucreaza pe vase de croaziera. Intr-un concediu cum stateam noi la o bere ma intreaba "bah, Fender is chitari bune? ai auzit de ele?", "da si da. De ce ma intrebi?", "o fost unu' in croaziera data trecuta, ceva periculos de la astia de la uzina de l-o lesinat pe chitaristu' din formatie. Io nu-s cu de astea si te intrebam daca ai auzit de ei".

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

ca tot comparam mai sus "merele cu perele" ce parere aveti de aceasta para? f55595677aa46cd3018f543a7bc45ab4.jpg279d9e457a787b2f4624bab3fd5604a7.jpg473825ac350ecb75e707880e1a0c933e.jpgbe92730ad8256a9e0ae0c1263747e5f3.jpg

e un sg din 75 Ibanez, electronica oeiginala cu doze maxon, retastata. Criman nu a intervenit deloc pe ea, doar pickguardul este facut pe comanda la ei, si l-au trimis branduit. De altfel Criman nici nu cred ca mai activeaza, incerc de doua zile sa dau de ei si nu raspund nici pe mail nici pe tel nici pe facebook... Din cate am citit in 75 copiile Ibanez de pe Gibsonuri erau 1 la 1 iar dozele foarte competitive unii zicand ca sunt mult peste ce vine acum montat pe un sg nou de la ei...

 

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Arată mișto SG-ul ăsta. Mi-am tras și eu un Vintage VS-6 de prin 9x, pre-Wilkinson, sunt destul de mulțumit (pentru amintit / învățat mă aranjează) și nu pot zice că aș fi dat banii pe GIbson sau pe Epiphone chiar dacă i-aș fi avut, nici măcar în calitate de corporatist trecut de 30 care "n-a făcut mare lucru cu chitara în tinerețe" cum amuzant (și adevărat) scria cineva mai devreme pe subiectul ăsta. Am fost tentat să fac ceva de genul ăsta, dar am reușit să mă abțin de la vreun exces. Nu am habar cât de popular e SG-ul, mai demult nu avea nici dracu, numai în magazin eventual mai găseai. Dar în afară de faptul că-i "grea în gât" și că spațierea tastelor devine cam zgârcită către capătul dinspre corp, chit că-s foarte accesibile, mi-e teribil de greu să-i găsesc un defect cu adevărat supărător. Ce-i drept, în situația mea, e mai greu să găsesc destul timp pentru chitară decât să-i găsesc ei defectele ;)

Sincer să fiu nu am fost niciodată înnebunit după strat sau telecaster, V-urile mi se par cele mai urâte chestii din lume, cred că cea mai apropiată chestie de strat pe care aș lua-o ar fi JEM-ul ieftin (sau non-JEM-ul aproape identic - mi se pare o chitară foarte comodă, manevrabilă și versatilă) sau un LP de la Vintage - cel m ult PRS-ul entry-level dacă aș vrea ceva mai LP (sau Ibanez ART). Pe undeva s-ar putea să fie și parțial moft / ifose, ca problema amplificării pe lămpi vs hibrid/solid-state etc. Știu că sunetul pe lampă dar n-aș da diferența aia de bani niciodată. De banii pe care-i dai pe un amplificator pe lămpi de 15w iei un solid-state care poate suna 90% la fel și dărâmă tavanul, din câte observ.

Nu știu ce preconcepții sau înțelepciuni empirice guvernează cumpărarea de chitare la noi sau dacă într-adevăr Ibanez are mult mai mult 'bang' pentru ban și plătești brand-ul sensibil mai puțin decât la Fender/Gibson etc., tot ce știu e că mi-a rămas de acum vreo 12 ani un bas Reghin care-și face treaba foarte bine, chiar dacă n-am avut multă grijă de el și a avut probabil cele mai proaste capace din istoria capacelor de potențiometre. Și că da, aș fi luat vreun băsuleț Epiphone sau Ibanez sau te miri ce, că arată Reghinu ăla ca faianța din baie... numai că funcțional nu prea am o scuză să fac asta, că merge ok :)

Dar JEM... Mmm, decât un singur LP Faded mai bine SG-ul "no-name" și un JEM, cel puțin în cazul meu. Și trebuie sa mărturisesc că JEM-urile alea de peste zece miișoare în culori cretine... îmi plac. Mai ales aia verde, ar fi cool să coloreze și pe la entry level :)

Edited by apocapsile
Link to comment
Share on other sites

On 3/22/2017 at 15:03, EmilianAlexandru said:

Marturisesc ca ma incearca o usoara frustrare. Am vazut pe aici pe forum, si pe alte pagini similare, chitare cu mult inferioare Ibanezului pe care il am la vanzare la preturi considerabil mai mari... Am oarecare habar de notiuni de marketing, stabilirea pretului in functie de cerere si oferta, etc.  dar e oarecum frustrant sa vad ca un Ibanez (orice Ibanez, nu fac referire neaparat la al meu) nu prea are cautare nici chiar la jumatate din pretul de raft, pe cand un Gibson road worn sau "relic" ( ca sa nu zic tocit la maxim) isi dubleaza pretul in doar cativa ani de la achizitie... Acum, inteleg, chestie de gust, dar ma gandesc daca nu cumva e si vina producatorului Ibanez care scoate modele de chitari din ce in ce mai bune, in timp ce la branduri precum Gibson sau Fender modelele noi sunt incomparabil mai slabe decat cele vechi astfel incat acestea din urma incep sa aiba cautare la preturi considerabile.

 

In atare situatie, la o prima achizitie a unei chitari, in ipoteza in care utilizatorul nu are inca definit gustul sau afinitatea pentru un anumit brand, se ridica intrebarea daca nu cumva ar trebui sa luam in calcul si o eventuala vanzare ulterioara a instrumentului... In sensul asta, nu pot sa nu observ ca Gibsonurile se vand ca painea calda... Unele modele sunt intr-adevar chitari extraordinare, dar am vazut si unele de sunau rusinos in comparatie cu un gretsch sau epiphone  chiar....

 

Ideea topicului mi-a venit dintr-un up dat anuntului de vanzare a Ibanezului meu RG2550Z, care desi nou in magazin e 5400 RON, in stare mint condition SH nu se da nici in 3500, sens in care am decis sa imi vars frustrarea in topicul asta... 

 

NU fac reclama niciunui brand, fiecare are modelele lui de top si modele de toata jena... dar in cazul Ibanezului, chiar mi se par ca sunt privite intr-o lumina negativa desi nu merita...

 

Orice parere e binevenita! Cheers!

Traim in lumea iubitorilor de Gibson si de Gary Moore. Atunci cand nu stii sa canti sau nu ai chef sa studiezi, o bagi pe aia cu feelingul,ca un chitarist adevarat e ala care exprima din 3 note( desi el doar alea le stie) ,etc.Ai prins ideea.Si pentru mine e frustrant ca Ibanezurile au preturi mici si ca orice Gibson are pret de bijuterie Swarowski .Depinde de preferinte. Am prieteni care in afara de Fender si Gibson nu cunosc alta chitara si spun ca pe Ibanez nu poti sa canti,din cauza profilului prea ingust al gatului.Dar ce,chitara e facuta sa o tii in mana ca pe lopata?ca sa nu zic altceva.La chitara se canta fin,elegant,exista tehnici in care tii si gatul in podul palmei,dar in general nu.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, vektor said:

Mirror pickguards suck. Asa, ca idee. 

Mie-mi place cum arată. De ce mirror pickguards suck, motive de ecranare?

 

2 hours ago, Bogdan Iliant said:

Traim in lumea iubitorilor de Gibson si de Gary Moore. Atunci cand nu stii sa canti sau nu ai chef sa studiezi, o bagi pe aia cu feelingul,ca un chitarist adevarat e ala care exprima din 3 note( desi el doar alea le stie) ,etc.Ai prins ideea.Si pentru mine e frustrant ca Ibanezurile au preturi mici si ca orice Gibson are pret de bijuterie Swarowski .Depinde de preferinte. Am prieteni care in afara de Fender si Gibson nu cunosc alta chitara si spun ca pe Ibanez nu poti sa canti,din cauza profilului prea ingust al gatului.Dar ce,chitara e facuta sa o tii in mana ca pe lopata?ca sa nu zic altceva.La chitara se canta fin,elegant,exista tehnici in care tii si gatul in podul palmei,dar in general nu.

Pe de altă parte nici Buckethead nu-mi spune prea multe cu virtuozitățile alea fără rost. Știu că e bun și că a făcut aproximativ un miliard de proiecte, dar față de show-ul lui obișnuit, prefer Guthrie G la orice oră.  

OK, unul îi tehnic. Cântă finuț, știe. Bravo lui, dar dacă nu are și ce transmite își cântă lui și eventual altor chitariști. Sau face spectacol. Cât despre lipsă de tehnică, there's a whole history of rock built on that :D Mai e și atitudinea. Vezi Jack White... unde n-are mână și tehnică, are atitudine și pentru asta într-o trupă din 2 (DOI) oameni o transmis cât n-ar visa Kelly Family preț de câteva dinastii. Vezi o vomă întreagă de jazz contemporan fără rost, closed circuit ideatic dar cumva cântat în (orice) public. Din ăla care e la fel de pasionant precum cititul logurilor de Windows pe calc.

 

Tot mai bine-i la mijloc. Să nu te ascunzi nici după feeling dar nici să n-o dai în masturbare tehnică sau chestii care sună bine dar nu au sens. Cel puțin la noi mai aud prin concerte atâtea solo-uri de frustrare care efectiv strică melodia, tobe care sar în față, mai rar bas, de nu mai pricep dacă ăia se bat între ei în note sau chiar au ceva de zis.

Edited by apocapsile
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Quote

Nu intotdeauna muzicianul foloseste ce si-ar cumpara daca ar avea mana libera in magazin, din diverse motive. Nu mai vorbesc de ce povestea StratMan despre specificatiile modelelor "pentru public" vs. cele ale originalului (un alt exemplu sunt instrumentele Brian May).

 

Acelasi lucru se poate spune de Epiphone Slash AFD LP Outfit versus Gibson-ul original Slash

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 21.06.2017 at 17:58, apocapsile said:

Mie-mi place cum arată. De ce mirror pickguards suck, motive de ecranare?

 

Pe de altă parte nici Buckethead nu-mi spune prea multe cu virtuozitățile alea fără rost. Știu că e bun și că a făcut aproximativ un miliard de proiecte, dar față de show-ul lui obișnuit, prefer Guthrie G la orice oră.  

OK, unul îi tehnic. Cântă finuț, știe. Bravo lui, dar dacă nu are și ce transmite își cântă lui și eventual altor chitariști. Sau face spectacol. Cât despre lipsă de tehnică, there's a whole history of rock built on that :D Mai e și atitudinea. Vezi Jack White... unde n-are mână și tehnică, are atitudine și pentru asta într-o trupă din 2 (DOI) oameni o transmis cât n-ar visa Kelly Family preț de câteva dinastii. Vezi o vomă întreagă de jazz contemporan fără rost, closed circuit ideatic dar cumva cântat în (orice) public. Din ăla care e la fel de pasionant precum cititul logurilor de Windows pe calc.

 

Tot mai bine-i la mijloc. Să nu te ascunzi nici după feeling dar nici să n-o dai în masturbare tehnică sau chestii care sună bine dar nu au sens. Cel puțin la noi mai aud prin concerte atâtea solo-uri de frustrare care efectiv strică melodia, tobe care sar în față, mai rar bas, de nu mai pricep dacă ăia se bat între ei în note sau chiar au ceva de zis.

Si mai e o chestie: Gibson si Fender sunt exponenti ai unei epoci, din anii de dupa razboi si pana acum,cand a aparut muzica rock. Ibanez si altele inca nu au atata notorietate.Poate copiii nostri vor aprecia altceva,dar parintii nostri in mod sigur vor muri cu Fender si Gibson in cap.

Link to comment
Share on other sites

" parintii nostri in mod sigur vor muri cu Fender si Gibson in cap "... lol, partial hidrogenat :)) ... Wrong (sau,partial corect). Bosorogii din generatia mea sigur vor pretui Fender si Gibson forever :-P ...(din pacate cu MULTE exceptii, in special anii imediat dupa CBS si Norlin -- desi nu  numai) :spidey: ... DAR nu uitam ce a facut Japan, Inc. in anii '70 ... De exemplu (ca tot se vorbea de Ibanez pe aici), vezi seriile Musician/Artist/Studio/Roadstar, primele lor modele "originale", fiind fortati de situatia procesului cu Gibson, etc. (vezi cam cu cat se dau inca pe afara in ziua de azi :) ) :guitar:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu contest,dar aici e vorba de trupele mari de rock,care majoritatea au cantat pe Gibson sau Fender. Orice tata care se respecta are o colectie intreaga de viniluri cu Zeppelin,Pink Floyd,Deep Purple etc. Pe ce cantau aia?Pe ce canta toti artistii care sunt invitati la Music Awards? Fender sau Gibson.E o amprenta culturala,cum e Coca-Cola sau McDonalds.Aici nu vorbim de cine si ce calitate face,cine cu cine are procese sau asa ceva,vorbim strict de muzicienii care au influentat o generatie.Hendrix a cantat pe Fender,Gary Moore pe Gibson. Sa recunoastem,Ibanez face ''avioane''(si eu am 3 acasa,si ce avioane) dar mult mai putini asculta Steve Vai decat Pink Floyd,ma refer din generatia baby-boomers.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca marii chitaristi din trecut cantau pe chitarele pe care le considerau ei adecvate pentru a suna asa cum isi doreau ei, nepreaexistand, la vremea aceea, problema "endorsement"-ului.  Aparand noi brand-uri si noi modele, a aparut si o concurenta acerba la vanzare, ceea ce a generat si noi metode de a patrunde pe piata. Astfel, vezi noi chitaristi valorosi folosind noi modele, metoda endosement-ului fiind foarte eficace. De fapt, chitaristiii mai vechi sau mai noi au de rezolvat doua probleme mari: a play-abilitatii si a sunetului chitarei si in functie de aceste elemente, isi aleg instrumentele.

Ca sfat pentru cei ce vor sa-si aleaga o chitara electrica, eu nu pot recomanda decat verificarea, prin proba, a acestor doua elemente enumerate mai sus si, in functie de rezultate, trageti concluziile de rigoare si achizitionati ceea ce va convine mai mult, evident, si in functie de posibilitatile materiale. 

Singura problema majora este ca cel care isi doreste sa treaca de pe o chitara acustica pe una electrica, sa aiba un nivel destul de ridicat al modului de a canta efectiv pe chitara, pentru a putea realiza singur si a intelege, atunci cand pune mana pe instrument si incearca sa cante piesele care ii fac placere, care sunt diferentele intre un model si altul.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor. "Alegerea unei chitare" un subiect sensibil care naste multe pasiuni, discutat de toata lumea. Ce pot sa va spun  prin anii 80 pina in 1989 mai precis , nu se gaseau in comert foarte multe modele de chitari electrice, cei care ati trecut prin acea perioada va aduceti aminte. Era un model care copia  forma Gibson Les Paul si care la vremea respectiva costa 1835 lei si un model care copia Fender Telecaster pe la 1290 lei pe care l-am primit cadou in 1986.( ca idee salariul era in jur de 2000 lei) Ambele modele erau departe de original , aveau griful destul de butucanos si niste doze single coil de provenienta japoneza identice pe ambele modele. Chitari "adevarate"  aveau cei cu rude prin occident, sau trupele mari de la noi din acea vreme ,cumparate pe bani grei si cu mari sacrificii (de exemplu Fender Stratocaster-ul regretatului Iuliu Merca un suflet mare si un muzician de exceptie) cei care l-ati cunoscut personal stiti. Este fireasca intrebarea Ibanez vs. Gibson sau Fender sau  alta marca. Acum avem de unde alege si este normal sa intrebam pe cei care au avut sau au incercat  ce parere au despre anumite marci de chitari. Eu personal am avut dealungul timpului ambele 2 marci, Ibanez RG 370 DX  si Fender Stratocaster HW-1, de asemenea am testat  un timp Gipson Les Paul Custom, un Ibanez RG 2550, si un Jackson DK2 M.Dar sa trec la subiect.

Chitara mea  Ibanez, un model mai ieftin,  din fabrica a avut o problema, mai precis asamblarea sau imbinarea dintre body si neck nu era facuta corect , la folosirea sistemului EDGE mai abuziv scirţâia si parca se misca la imbinare . La desfacere am constatat ca acele suprafete nu erau perfect drepte, pe partea cu corpul erau resturi de rumegus de la prelucrare prinse in lac. Am remediat prin razuire cu o lama de cutter, dupa care a fost mai bine . Mufa jack se misca a trebuit strinsa. Chestiuni  remediabile dar care nu ar trebui sa apara, mai ales la o marca de prestigiu. O alta problema a fost calitatea materialului din freturi care se uza extrem de repede, cel putin la chitara mea , dupa aproximativ nici  doi ani avea uzura destul de avansata si bineinteles Frett Buzz. Chitara a fost facuta in Indonezia.

Dupa o perioada, in 2009  am cumparat un Fender Stratocaster HW-1 (la acea vreme era cel mai ieftin Stratocaster  fabricat in USA) , chitară pe care o am si astazi si pe care nu am motive sa o schimb. Este altceva in sensul ca nu a trebuit sa-i fac nimic, nu a fost pe ea nimic fixat strimb , sau reglat incorect sau ceva la care sa trebuiasca intervenit,  este chitara pe care cint zilnic, chitara care prin forma ei se aseaza bine pe corp, este foarte comoda, are un grif pe care-l simt comod la mână, nu simti nevoia sa o lasi jos, este chitara din care poti sa scoti cam orice ton cu limitarile normale legate de output-ul dozelor. Freturile au inca viata lunga.Mai mult fiecare ding sau zgirietura acumulat dealungul timpului î-i da o personalitate si o frumusete aparte.

Gipson Les Paul Custom (made in USA) o chitara de exceptie, cu un sustain de vis, outpul mare , se potriveste foarte bine cu un Marshall pe tuburi dus in fortaj, dar destul de grea. De asemenea nu am gasit la ea nimic montat strimb , nimic care sa lase loc de discutie sau care ar trebui remediat, oricit as vrea sa fiu de circotas, dar  pentru gustul meu personal o gasesc destul de grea, de incomoda.

Ibanez RG 2550 (made in Japan) o chitara cu un sistem tremolo de exceptie, cel mai bun testat de mine pina in prezent, chiar la abuzuri  repetate mentine acordajul foarte stabil , chitara per ansamblu foarte atent lucrata dar nu are sustain-ul unui Gipson si nu este la fel de comoda si versatila ca un Fender, si costa destul de mult.

Cred ca din aceste motive un Ibanez nu va avea niciodata valoarea la revinzare a unui Fender sau Gibson, poate si din cauza ca Ibanez din dorinta de a face profit scoate multe modele ieftine pe piata care sunt asamblate prin Asia de persoanal mai putin calificat mai prost platit care nu acorda atentie la detalii, lucru care afecteaza imaginea firmei in mod negativ. Fender si Gibson au un barem minim sub care nu au scos instrumente, cel putin nu sub nume propriu , pentru ca tin la brand.

In concluzie daca va place un stil de chitara agresiv cu utilizare intensa de vibrator si output mare ar fi bine sa alegeti un superstrat cu doze humbucker gen Ibanez, Charvell, Jackson Kramer etc

Doriti un ton puternic, de rock, cu output si sustain mare de departe ar trebui ales un Gibson, iar daca doriti o chitara foarte comoda si versatila pe care sa puteti obtine o varietate mai mare de tonuri ar fi bine sa alegeti un Fender Stratocaster.

In masura posibilitatilor faceti un efort si CUMPARATI O CHITARA DE MARCA  sa aveti o garantie a calitatiii si o pastrare a valorii in timp.

Cele expuse mai sus sunt doar o parere personala, care sper sa va ajute,  nu sunt profesionist, de asemenea nu am avut ocazia sa incerc instrumente foarte scumpe de la Ibanez sau din gama Custom Shop si nu vreau sa tin parte nici unei marci.

 

 

 

 

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

On 6/23/2017 at 12:19, Bogdan Iliant said:

Si mai e o chestie: Gibson si Fender sunt exponenti ai unei epoci, din anii de dupa razboi si pana acum,cand a aparut muzica rock. Ibanez si altele inca nu au atata notorietate.Poate copiii nostri vor aprecia altceva,dar parintii nostri in mod sigur vor muri cu Fender si Gibson in cap.

Totuși văd destui tinerei prin trupe cu Gibson și mă gândesc că nici Knopfler de exemplu nu e tocmai un moșuleț nebun de-i place Fender. Acum, că una era un Gibson/Fender din epocă și altceva cumperi acum la suprapreț, acolo s-ar putea să fie mult adevăr. Eu îi invidiez într-un fel pentru simplitatea perioadei pe care au prins-o. Aveai 2-3 producători mari și lați și tot felul de lutieri mai pe la început sau deja consacrați, cam la fel și cu amplificatoare/efecte,nu trebuia să-ți umpli capul cu toate nebuniile de mărci și variante de acum și te puteai concentra pe lucruri mai importante.

No, acu și eu când zici 'electrică' văd Fender/Squer prima chestie și pe urmă îmi amintesc de altele. Pe undeva, e important să-ți placă și cum arată unealta, poate-ți crește inspirația și plăcerea. Iar forma aia de LP e bestială, cu toate derivatele.

Edited by apocapsile
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tonul ( la chitare "scandura ") de Strat sau Tele  si cel de Gibson LP si SG   este ceva unic toti si toate celelalte firme "imita ' incearca sa faca ceva asemanator .

Deci "retzeta " acestor chitare daca este respectata ai "TON" si o chitara buna .

Ibanez  au  copiat si modernizat Strat-ul  doar ca tonul nu este acelasi  ton ce aduce , cu un Gibson SG  cu Humbucker si cu "Floyd" .au realizat un Power Strat .

Ibanez este un BRAND "international "  nici nu cred cau ar avea pe undeva o "fabrica mama " , foare abili au exploatat 'bresa" neacoperita de celelalte firme /brand-uri .

Daca vorbim de Strat sau Tele sau Gibson LP /SG  vorbim de  patru tipuri de chitara .cu calitatile "exacte " stiute /asteptate .

Daca zici Ibanez ...????  care tip ca au zeci de variante  de la ieftin la mai scump  cu diferente de calitate foarte mare ..deci nu  poti compara astfel cu cele amintite .Fender si Gibson ,..care sunt " repere fixe " si iaca de aici baietii cer si banul ..

La Fender sau Gibson stiu la ce sa ma astept  , la Ibanez  trebuie sa fac sapaturi sa vad daca cea ce vand o fi la nivelul chitarelr lui Steve Vai  sau el are facute la comanda speciala doar ptr el cu calitatea "maxima " ....

Dar asta nici nu conteaza  problema este Soundul ..vreau sound de Strat sau Tele  caut sa cumpar aceste chitare vreau Gibson sound caut Gibson sau macar niste "replici " bune , cu un Ibanez nu acopar soundurile dorite

Ibanez este OK ca si chitara cu Humbucker si Floyd , ptr scena mai ales ,,ca sa nu strici un SG sau sa dai o avere pe un vibrator scump ce se monteaza "la suprafata " .

Ce pot sa observ este ca chitarele Power Strat , tip "ibanez "  si cele mai ieftine copii -noname suna cam la fel  .deci nu-i musai sa cumperi un Ibanez sa ai "tonul " si avantajele hunbucker +floyd ..

In schimb la Strat , Tele si Gibson LP este cam greu sa gasesti acelasi sound la copiile ieftine  .

In rest este bine sa ai cate o chitara din fiecare tip "principal " daca ai nevoie de mai multe "sounduri " .

 

Edited by karpi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ceea ce nu pot sa inteleg e de ce este vorba numai de aceleasi firme arhicunoscute de chitari? Am citit aici si tot ce am vazut a fost: Fender, Ibanez, Gibson, rar vorbindu-se despre alte firme. Pe aceasta lume exista atatia lutieri si atatea firme de chitari, incat si de am testa cate un model de chitara in fiecare zi, ne-ar trebui doua vieti (de nu mai mult). Am vazut ca se vorbesc de chitari cu valoare de <2000e (in mare parte) deci in banii astia existe nenumarate firme/luthieri care dupa mine fac treaba buna, si o fac din placere pentru chitara, si pasiunea din a lucra la ele, nu ca si firmele mari care deja lucra, sincer, pentru bani. Orientati-va si la alte firme, de exemplu: Mayones, care dupa parerea mea fac niste chitari exceptionale, Acacia Guitars, chitari facute in totalitate in America, la un pret decent, si cu o calitate faina din cate am vazut. Legator Guitars, au si chitari entry-level si chitari mai scumpe, sau chiar lutieri precum Augustin. Sunt si alte branduri mai putin cunoscute, nou fondate, care au lemne de calitate (din cate spun ei), arata si fain, si din sample-uri suna si bine. O firma foarte faina de chitari mii se pare Aviators, care au niste chitari "belea". 

 

Revenind la subiectul topicului. Parearea mea ca niciodata o chitara produsa in masa, nu va costa cat un Gibson/Fender/e.t.c din anii 80'. De ce? Pentru ca in mare parte a chitariilor din "80' " nu se mai fabrica si sunt rare, pe cand aceste mai noi (in afara de cele in editie limitata) le poti vedea la orice alimentara din coltu' strazii.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 6/28/2017 at 23:25, Hruban Gustav said:

"  ..Ceea ce nu pot sa inteleg e de ce este vorba numai de aceleasi firme arhicunoscute de chitari? Am citit aici si tot ce am vazut a fost: Fender, Ibanez, Gibson, rar vorbindu-se despre alte firme. ....."

 

Pai . Aici se discuta despre IBanez ..in general  cea ce este cam greu avand in vedere "gama" foarte larga de produse ale acesteui "brand '  ce se fabrica in toata lumea  nu poti sa legi "calitatea " de o locatie  de lutierii din atelierul XY ..cu toate ca cineva au proiectat aceste chitare odata ...

Standardul  castigat in timp de Fender si Gibson este cam ide neintrecut  cei mai multi chitaristi dupa ce trec de primii ani  prin tot felul de tipuri de chitare  ajung la sounduri;e consacrate  garantate de firmele Fender si Gibson prin calitate ce se vede si prin pret ( cerere /oferta ) .

"...Pe aceasta lume exista atatia lutieri si atatea firme de chitari, incat si de am testa cate un model de chitara in fiecare zi, ne-ar trebui doua vieti (de nu mai mult)..."

Asta-i !   .... Cei mai multi chitaristi dupa ce trec de primii ani  prin tot felul de tipuri de chitare  ajung la Strat sau Gibson LP . ..proibabil au tot incercat si incercat pana s-au lamurit si cam asta pare sa fie rezolvarea .Eventual aleg alte "brand" -uri ce copiaza aceste chitare respectiv soundul .

Bineinteles ca exista lutieri si branduri mai putin popularizate care  corespund  asteptarilor multor chitaristi , sunt si cateva tipuri revolutionare .

O chitara super buna si stabila ar fi acel "Parker   cu gatul  din materiale compozite ce nu este afectat de "intemperii"  ca umezeala , schimbari de temperatura ..adica o chitara foarte stabila , dar sunt si chitare din lemn calitativ ce sunt foarte styabile ..

Am mai scris odata cum era sa cumpar o chitara Davoli ( prin "70 ) si nu am avut incredere caci era numai din materiale compozite , fibra de carbon si ce mai stiu eu din ce .metal si ceva lemn pe fingerboard ....mare pacat ..dar atunci nu stiam inca cu ce se mananca ..hehe .

 

Exista si chitare reusite "noname" doar ca trebuie sa ai noroc si sa te si pricepi oleaca sa alegi ceva OK .

Anumite genuri de muzica  "suporta ' cam orice tip de chitara  ajutata de  ceva efecte , doar la unele genuri  este nevoie de o sonoritate mai "exacta "  de un sound "pur " ...

.Retzeta conteaza  exact ca si la produse de "bucatarie " , daca se respecta retzeta / ingredientele este OK indiferent in ce parte a lumii se face .

 

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, karpi said:

 

Mi se pare un punct de vedere un pic narrow minded. Poate e valabil in anumite nise muzicale, dar piata e plina de artisti care canta pe altceva decat Fender si Gibson. Cel putin cand vine vorba de metal. Procentul e intr-adevar mare pentru brandurile astea doua, dar nu e o diferenta colosala.

Calitatea nu se reflecta in pret tot timpul. Am vazut Gibsonuri foarte scumpe cu probleme pe care le gasesti pe o chitara de 500 euro. Mi se pare un pic penibil ca un LP de 2000 de euro nu are un bookmatched top facut ca lumea. Treaba cu soundul e relativa, stiu un proprietar de Gibson SG care a inlocuit dozele originale cu unele Epiphone, pentru ca sunau mai bine pentru urechea lui. "Sound" si "feel" sunt doi termeni extremi de subiectivi. LP si Strat nu-s facute cu praf si saliva de unicorn, acolo sunt retete clare, care pot fi replicate fara probleme, ba chiar imbunatatite. Pentru ca din nou, nu e vreun secret.

Probabil ca intr-un final se rezuma la ce vrei sa-ti scrie pe headstock.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

On 2017-6-28 at 07:58, karpi said:

Tonul ( la chitare "scandura ") de Strat sau Tele  si cel de Gibson LP si SG   este ceva unic toti si toate celelalte firme "imita ' incearca sa faca ceva asemanator .

Deci "retzeta " acestor chitare daca este respectata ai "TON" si o chitara buna .

Ibanez  au  copiat si modernizat Strat-ul  doar ca tonul nu este acelasi  ton ce aduce , cu un Gibson SG  cu Humbucker si cu "Floyd" .au realizat un Power Strat .

Ibanez este un BRAND "international "  nici nu cred cau ar avea pe undeva o "fabrica mama " , foare abili au exploatat 'bresa" neacoperita de celelalte firme /brand-uri .

Daca vorbim de Strat sau Tele sau Gibson LP /SG  vorbim de  patru tipuri de chitara .cu calitatile "exacte " stiute /asteptate .

Daca zici Ibanez ...????  care tip ca au zeci de variante  de la ieftin la mai scump  cu diferente de calitate foarte mare ..deci nu  poti compara astfel cu cele amintite .Fender si Gibson ,..care sunt " repere fixe " si iaca de aici baietii cer si banul ..

La Fender sau Gibson stiu la ce sa ma astept  , la Ibanez  trebuie sa fac sapaturi sa vad daca cea ce vand o fi la nivelul chitarelr lui Steve Vai  sau el are facute la comanda speciala doar ptr el cu calitatea "maxima " ....

Dar asta nici nu conteaza  problema este Soundul ..vreau sound de Strat sau Tele  caut sa cumpar aceste chitare vreau Gibson sound caut Gibson sau macar niste "replici " bune , cu un Ibanez nu acopar soundurile dorite

Ibanez este OK ca si chitara cu Humbucker si Floyd , ptr scena mai ales ,,ca sa nu strici un SG sau sa dai o avere pe un vibrator scump ce se monteaza "la suprafata " .

Ce pot sa observ este ca chitarele Power Strat , tip "ibanez "  si cele mai ieftine copii -noname suna cam la fel  .deci nu-i musai sa cumperi un Ibanez sa ai "tonul " si avantajele hunbucker +floyd ..

In schimb la Strat , Tele si Gibson LP este cam greu sa gasesti acelasi sound la copiile ieftine  .

In rest este bine sa ai cate o chitara din fiecare tip "principal " daca ai nevoie de mai multe "sounduri " .

 

Fender: Mustang, Jazzmaster, Jaguar.

Gibson: Flying V, ES 335, ES 339, Firebird, Explorer.

Iar tu din toate astea vorbesti doar de 2 modele de la fiecare firma si apoi te plangi ca ibanez are prea multe modele.

Da, pentru ca Ibanez are increderea de a pune numele lor pe chitarile low cost care le produc nu ca Fender (Squier, Starcaster) sau Gibson (Epiphone, mai erau, dar imi scapa).

Parerea mea sincera? Nici macar o chitara nu trebuie judecata dupa ce scrie pe headstock. Ca drept dovada ca baietii de la guitar shop la un blind test au ales Squier Bullet strat ca fiind cel mai bun strat din magazin - chiar daca l-au testat impotriva unor custom shopuri.

Asadar domnilor, va urez minte deschisa si sigur vom gasi niste bijuterii de chitari unde nu ne asteptam :)

Spor la cantat

Citind din nou modul in care am scris, poate fi interpretat ca usor agresiv si poate lipsit de respect. Nu asta a fost intentia mea. Sper sa luati in consideratie faptul ca vroiam sa demonstrez un punct de vedere, nu sa incep al treilea razboi mondial :D

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, hidookoo said:

Fender: Mustang, Jazzmaster, Jaguar.

Gibson: Flying V, ES 335, ES 339, Firebird, Explorer.

Iar tu din toate astea vorbesti doar de 2 modele de la fiecare firma si apoi te plangi ca ibanez are prea multe modele.

Da, pentru ca Ibanez are increderea de a pune numele lor pe chitarile low cost care le produc nu ca Fender (Squier, Starcaster) sau Gibson (Epiphone, mai erau, dar imi scapa).

Parerea mea sincera? Nici macar o chitara nu trebuie judecata dupa ce scrie pe headstock. Ca drept dovada ca baietii de la guitar shop la un blind test au ales Squier Bullet strat ca fiind cel mai bun strat din magazin - chiar daca l-au testat impotriva unor custom shopuri.

Asadar domnilor, va urez minte deschisa si sigur vom gasi niste bijuterii de chitari unde nu ne asteptam :)

Spor la cantat

Citind din nou modul in care am scris, poate fi interpretat ca usor agresiv si poate lipsit de respect. Nu asta a fost intentia mea. Sper sa luati in consideratie faptul ca vroiam sa demonstrez un punct de vedere, nu sa incep al treilea razboi mondial :D

Si, ca sa fiu sincer, nu prea ai reusit.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Foarte misto folosita expresia cu tot respectul aici, dupa care pleosc, totala lipsa de respect. 

Va sfatuiesc sa deschideti biserica Stratocasterului sau lui Leo Fender, vad ca oricum ii faceti zilnic slujbe pe forum...

Exact de-asta Satriani a cantat exact ca pe album acasa la un fan cu un squier si un procesor digitech. Exact de-asta Slash inregistreaza pe PRS si pe scena canta pe copii LP facute de un lutier polonez si nu a cumparat in viata lui un Gibson. Si tot de-asta Knofler canta jumate din set pe un Pensa la concerte.

Dar ma rog, lasati-ne pe noi vacarii sa ne bucuram de marcile mai usoare la buzunar, pt ca voi astia care ne faceti vacari, nu le meritati.

Fara respect.

Link to comment
Share on other sites

Nu are rost sa ne "inflamam " .fiecare are cate o parere in functie de experienta , din care cei mai tineri pot trage unele concluzii .

Trebuie inteles exact ce am scris .. Fender are "modele "  diferite si unice dintre care cele mai de succes /reusite sunt Strat-ul si Tele clasic .acestea au ton caracteristic acceptat ca si foarte bun/util   un sound foarte OK .( respectiv sounduri prin diferite combinatii ale dozelor ).

O fi si o "moda " ? Dar daca luam ca si un exemplu treaba cu viorile Stradivarius  , au ton bun , se canta usor etc ..instrument bun/reusit ..o fi tonul la "moda ' ? sau este acceptat caunul foarte OK .

Am mai amintit treaba cu "produsele dulinare " ..daca respecti "retzeta  "  se poate face oriunde in lume de catre oricine acelasi aliment .

Unii lutieri construiesc dupa retzeta  chitare si  ca sa intre pe piata  le dau vedetelor sa le promoveze ..apoi se inteleg ei ..la...$$$

La Ibanez calul de bataie de cativa ar fi  modelul  de Power Strat  in diferite calitati si gama de preturi .

Apoi au si ei partea de  "clone ' foarte bune unele dar nu acerstea sunt in discutie .

Problema de fapt este ca nu prea au un " sound Ibanez " asa ca se vor compara intotdeauna cu tipurile vestite de Fender si , Gibson . vrem nu vrem .

Cand zicem Fender sau Gibson  mai toata lumea se gandeste la Strat , Tele , LP si SG .celelalte "produse " sunt pe langa ..

Si Fender au trecut la asemenea  nasoleli ca sa nu piarda din piata dar prea mare succes nu au acele chitare "hibrid '.deoarece doar .modelele clasice au "tonul " .

Cele hibride  par a fi alt fel de chitare dar cu forma de Strat sau Tele  adica doar "vizual "  sa corespunda gustului dar sa sune ca Gibson SG sau un PowerStrat   ...cumva aici au copiat  idea celor cu Ibanez-ul ..si hopp si ei cu difeite modele ..de nu prea mare succes .

Deci chestiuni mai mult de "marketing " ptr pastrarea pietei ...probabil .

Cam asta am observat din ce se intampla in lumea chitaristilor   in materie de asteptari /dorinte ..ca este greu de pus in practica si pe scena este alta poveste ..dar depinde ce fel de muzica faci si cati sponsori ai  ca sa fie bani ptr trambalarea instalatiei necesare unui sound calitativ .

Acum am venit de la concertul Chick Corea  , nu am vazut ce au pe scena dar aveau in jur de 100 KW cel putin , dupa o trupa de pe la noi la care a sunat groaznic( vuia bassul , scartaiau rezonant vocile ..si sax-ul etc ) ,  la Chick Corea adupa prima piesa soundul a devenit fantastic , mixat dumnezeierste ca si pe un disc ..soundul saxului cu chitara se confunda si nu stiai de are saxul efect de "vocea a doua " sau e doar chitara lui Gambale ., sintetizatorul lui Chick cu saxul si chitara immpreuna fiecare cu cate un ton dintr-un acord suna bestial , sincronizare intre ei 100%..CHITARA ERA CEVA CE ADUCEA A  ES 355  TONUL NICI LA ELECTRICA NICI LA eLECTRO ACUSTICA  nu mi-a placut dar in trupa cu celelalte instrumente suna perfect ..deci .. TONUL si Brand-ul  nu-i atat de impotant , sonorizarea si cantatul la instrument conteaza mai mult precum integrarea in ansamblu ..

 

Edited by karpi
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Cosu locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.