www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Statie Pe Lampi Pentru Acasa


Niggar
 Share

Recommended Posts

Salut tuturor,

 

As vrea sa cumpar un amplificator full-tube in principiu pentru exersat acasa (intr-un apartament :D ) deci nu ma intereseaza putere prea mare si nu vreau neaparat nou. 

Pur si simplu ton curat de lampa in fata caruia sa intru cu efecte si nu ar fi rau daca ar avea si iesire pentru cabinet. Folosesc o chitara Ibanez cu EMG 81-85.

Ma gandeam la fender bassbreaker 15, bineinteles second-hand. 

 

Puteti va rog sa imi dati ceva sugestii pentru o statie de genul asta sau asemanatoare ? Bugetul ar fi cam 1000 RON.

 

Multumesc,

Cristi

Link to comment
Share on other sites

Mersi mult pentru sugestii.

 

Da, sunt constient ca nu inseamna neaparat mai mult volum daca e putere mai mare, mai ales la lampi; am vazut hughes and kettner de 18w care avea muuult mai mult volum decat solid state-uri de 60W.

Ideea e ca nu as vrea head, ci combo. Dar am vazut ca la statiile astea de 5W sunt difuzoare foarte mici de 6-8 inch. As vrea sa fie ceva 10-12 inch si sincer nu am vazut combo-uri mai mici de 15 W care sa aiba difuzoare din astea. Chiar daca difuzorul e unul mai prost nu e problema pentru ca il pot inlocui cu altul cand o sa am buget bineinteles.

Link to comment
Share on other sites

Eu in momentul de fata folosesc un head blackstar de 1w si sunt foarte multumit de el pentru apartament. Nu l-am dat niciodata la maxim. Il folosesc printr-un cabinet 2x12 iar sunetul este masiv. Singurul downside e ca nu are foarte multa versatilitate (dar se poate rezolva cu o pedala in fata). 

Link to comment
Share on other sites

Head de 1W si nu l-ai dat niciodata la maxim ? wow :)

Ideea e ca am un cabinet de 4X12 pe care am de gand sa-l folosesc dar deocamdata e la ai mei in alt oras si nu stiu cand o sa reusesc sa -l aduc...e mare, greu si trebuie masina in care sa intre asa ceva.

Pana atunci am nevoie de o solutie alternativa, de-asta spuneam ca vreau combo. Plus ca am un prieten care sta la casa si e incepator la chitara si la care mai merg din cand in cand sa cantam si fiind la casa pot sa dau un pic mai tare decat in apartament.

 

Cat despre de ce vreau neaparat pe lampa; am tot avut statii pe tranzistori si hibride pana acum si nu mai vreau. Presupun ca e evident ca tonul de lampa e mult mai frumos.

Link to comment
Share on other sites

e mare, greu si trebuie masina in care sa intre asa ceva.

Arta cere sacrificii, dragă.

 

am vazut hughes and kettner de 18w care avea muuult mai mult volum decat solid state-uri de 60W.

Prin același cab, la același THD, cu același răspuns în frecvență?

 

Presupun ca e evident ca tonul de lampa e mult mai frumos.

-_-Se știe™.

Contează dacă lampa aia e în preamp sau în putere? Contează topologia? Contează ce fel de lampă e? Contează dacă vrei să cânți clasică, contry, blues sau metal pe ea? Contează subiectivitatea inerentă a valorilor estetice? Contează rolul amplificatoarelor pe lămpi în istoria muzicii cu chitară electrică? Nah, totul e evident. Cu cât mai multe lămpi, cu atât mai bine.

Here's your sign.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

Pt el , este . Daca asta-i place , asta cauta  . Nah ! Chestiune de "gusturi" :)

El preferă mici cu muștar și nu ketchup. Chestiune de gusturi, evident.

Dar muștarul e mult mai bun, evident. Pentru el, evident.

Pentru că evident muștarul e evident mult mai frumos.

PS: Cei care preferă ketchup nu știu ce-i bun și evident frumos.

 

Mi-era dor de tine, Gelu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu recomand să-l sfătuiți în direcția amplificatoarelor pe lampă! Inutil să vă straduiti să demonstrați altceva, cu orice fel de argumente.

Lampa este, cred eu, o etapă must-do în "istoricul" activității oricărui chitarist ! Nu va avea liniște oricum, până nu va lucra cu unul, mai devreme sau mai târziu.

Dacă va avea sau nu șansa unei scule bune si pe gustul lui, ăsta va fi singurul element ce va conta apoi.

 

Parerea mea : 1-5 W combo sau peste 5 W plus atenuator, pentru o experiență cât mai completă.

 

4x12 ăla merită adus și să-l folosești, dacă știe, pe diverse variante de wiring, 4x12, 2x12. ( Ce model de 4x12 e ? )

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vad ca omul vrea ceva pentru acasa de exersat si multi ii ziceti de putere/// watti, lampi, tranzistori, etc.. :)) Pana la urma la volume de apartament chiar nu conteaza atatia watti sau discutia tranzistori/lampi.De aia s'or inventat atenuatoare sau  butoanele de volum, Plinetea de care vorbesc unii o ai la volum mare si cu dif\uri pe masura, nu intr\o camera cum banuiesc ca e cazul. Dati sfaturi dar vad ca treceti cu vederea partea de redare a sunetului cu care ar repeta.. incinta+difuzoare. si mai ales unde: sala/camera/camara/garaj, cat de mare . etc (cu antifonate sau nu). Niste difuri calitative + interfata audio cred ca i\ar rezolva  problema indiferent cu ce alege sa se amplifice pana cand o sa vrea sound'uri dedicate

 

Si daca isi cumpara "pe lampi" la peste 1-3-5-15W daca difuzoarul/difuzoarele nu sunt echilibrate tot nu v]a suna ca idolii lui..

 

E ok si cu un program sau procesor+interfata+2 difuri decente pentru repetat/exersat acasa de unde poate invata ce sound\uri specifice isi va face pe viitor fara sa dea cu banii pe geam de la inceput.Bine. asta fara pretentii de multi decibeli..

Link to comment
Share on other sites

Diful sa fie unul cu 100dB SPL !

 

18W   fata de 60W furnizeaza cu 5,3dB mai putina putere electrica !

 

Numai difuzorul poate sa faca diferenta in cea ce ai auzit/vazut

 

18W cu un dif cu 100dB SPL   va suna la fel de tare ca si 60W cu un dif de 95dB SPL  ..

 

dECI ATENTIE LA DIFUZOR !

 

Amplif pe tuburi de 100W  nu poate sa furnizeze mai multa putere deacat unul pe tranzistori tot de 100W

 

100W =100W

 

NICI IN "OVERDIVE"  .. amandoua vor avea teoretic aprox 200W  ..dar limita este  cat rezista sa dea curent alimentarea .,,de aici urmeaza "power compression " ata al difului cat si al amplifului ...adica in fel de compresie " naturala  " ,,,de fapt compresie .

 

Bloc de alimentare "slabutz" , traf "mic" , condensator "buffer " mic ..la tuburi  "diode-tub " ce "comprima " si ele contribuie la dinamica soundul speciic al amplifurilor pe tuburi ..

 

Un amplif modern pe "tranzistori" , cu sursa in comutatie  ce poate furniza energie de 1KW la aprox 1Kg

poate scoate puterea "maxim" posibila din final fara compresie ,,,aici numai diful comprima ,,

Dar nu suna frumos " moale " ca si "ampliful de calitate slaba pe tuburi "..

Asa ca la un asemenea amplif perfect ai nevoie de "simulatoare  de ton"  ,,de obicei doua compresoare cu timpii de reactie de "attac si release" reglate diferit ..ca sa simulezi calitatea slaba al "amplifului de chitara  pe tuburi "...deci treaba complicata .. 

 

Pe tuburi se pot face si amplifuri super perfecte dar acestea costa mii de $ ...si nu-s ptr chitaristi.

 

Cu toate ca "tone king " Leslie West a ajuns faimos cu soundul sau folosind de nevoie un amplif de PA pe tuburi ..acesta avea un "preamp de microfon  /gain " din care a faurit overdrive-ul apoi cu butonul de volum a ataxat etajul final si iaca "soundul" ...au si vandut apoi amplifuri "West Sound " //hehe

Era primul caz de amp "de chitara | cu "gain"| si "master volume "

 

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

 

Amplif pe tuburi de 100W  nu poate sa furnizeze mai multa putere deacat unul pe tranzistori tot de 100W

 

 

Karpi ! Dar nu se refera la puterea electrica , ci la faptul ca  este mai "loudness"

Un articol despre un studiu realizat de AES in 1972 si publicat in "Journal of Audio Engineering Society"  Mai 1973 ,  de catre profesorul Universitatii New Hampshire , Russel O. Hamm

 

http://www.diale.org/pdf/tstxt.pdf

Edited by ggg
Link to comment
Share on other sites

Karpi ! Dar nu se refera la puterea electrica , ci la faptul ca  este mai "loudness"

Un articol despre un studiu realizat de AES in 1972 si publicat in "Journal of Audio Engineering Society"  Mai 1973 ,  de catre profesorul Universitatii New Hampshire , Russel O. Hamm

 

http://www.diale.org/pdf/tstxt.pdf

Tranzistorii s-au schimbat enorm în ultimii 40 de ani. Respectivul articol este irelevant în contextul actual.

Link to comment
Share on other sites

Jonctiunea semiconductoare functioneaza pe acelasi principiu de cand s-a inventat . Nu se discuta despre performantele electrice sau randamentul acestor componente active .

Articolul respectiv este unul din putinele care pot fi accesate gratuit  si nu este revizuit de catre specialistii AES .Cee ce inseamna ca relevanta contextului actual este chiar .... irelevanta .   

Edited by ggg
Link to comment
Share on other sites

Despre 3 tipuri de preamps care au fost setate pt test

 

Preamplifier 1 was a transistor design, preamplifier 2 was a hybrid operational amplifier, and preamplifier 3 was a vacuum-tube triode design

.....

The devices are all operating open loop (no feedback) with a bias point which allows for maximum undistorted output swing. The curves are referenced to a common point of 3% (THD), regardless of actual input or output levels. Since the objective of these comparisons is to detect variations in the slopes of the distortion characteristics ....

Link to comment
Share on other sites

Karpi ! Dar nu se refera la puterea electrica , ci la faptul ca  este mai "loudness"

Un articol despre un studiu realizat de AES in 1972 si publicat in "Journal of Audio Engineering Society"  Mai 1973 ,  de catre profesorul Universitatii New Hampshire , Russel O. Hamm

 

http://www.diale.org/pdf/tstxt.pdf

Putera electrica pe banda de frecvente audio in conditia de adaptare corecta .

 

Poti sa faci ce vrei  , consideram ambele tipuri de amplif  construite "ca la carte "ca pot sa furnizeze in maxim overdrive (saturatie ) cei X Watt-i  puterea acustica radiata din difuzor pe "portiunea de frecventa corecta " va fi aceiasi ,

 

Daca  facem comparatie sa consideram ca "topologia" amplifurilor este "identica "

adica fara traf de iesire ambele tipuri  sau cu traf de iesire ambele tipuri .

 

Daca comparam Amp cu  iesire "generator de tensiune " cu Amp cu  iesire "generator de curent " este normal sa auzim diferenta .

 

Cum difuzorul nu are Z impedanta constanta in banda audio .vom avea rezultat diferit .

 

Simplificat de tot , mai babeste ptr colegii chitaristi beelectronisti.

 

Amplif cu trabzistori  da puterea cea mai mare in portiunea de frecvente unde "gaseste" impedanta minima ,

 

Amplif pe tuburi cu traf de iesire  da puterea cea mai mica in portiunea de frecvente unde "gaseste" impedanta minima ,

 

deci se  comporta "viceversa" cuplat la un difuzor ,

 

in diagrama curba de raspuns  este exagerata ptr a se vedea diferenta ...

 

Deci la Frecventa derezonanta avem Z maxim . undeva pe la 1KHz avem Z nominal , cum creste frecventa creste si impedanta ,,

 

post-902-0-72908600-1469479599_thumb.jpg

 

De aici soundul diferit ,

 

Deci cu un amplif pe semiconductoare intr-o "configuratie " de generator de curent  se va comporta ca si cel cu tuburi icu o "configuratie " de generator de curent ,

 

Exista amplifuri cu MOSFET de putere si traf de iesire ce  se comporta ca si cele pe tuburi cu traf de iesire ,

 

Alta treaba este ca sa fie un amplif bine construit cu componente corect dimensionate etc etc ..

 

Aceasta arfi diferenta majora intre "unele" amplifuri Tub sau Tr pe langa formele de unda rezultate in overdrive ..etc

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

In regim liniar /sinus fara a se apropia de "margini'  ptr preamp diferenta cred ca ar fi in "acceptrea " semnalelor " rapide si mari " ,ce in cazul tuburilor  este mai OK de rezolvat , in cazul semiconductoarelor se poate rezolva dar ptr pedala alimentate cu doar 9V este "cam stramt locul " .

IMD -ul este foarte mic in cazul tuburilor , dar este mic si in cazul JFET si MOSFET. si au , impedanta de intrare mare ...etc

 

de ex mu prea o sa am "TWANG" -ul dorit  cu un Strat sau Tele cu un preamp ce nu "duce" dinamica mare .

adica atacul de amplitudine mare cu viteza mare de crestere..

 

In rest  cine ce compara ?

Un preamplif pe tuburi cu o anumita "constanta de timp " data de capacitatile din circuit cu un preamp cu tranzist cu alte capacitati /impedante etc ..

 

Ar trebui sa se compare doua circuite proiectate sa fie perfect "identice" prin diferite "scheme echivalente " doar componenta activa sa difere ..

 

Nu putem sa ne edificam comparand circuite cu topologie si scheme diferite .

 

Eventual putem sa tragem concluzi ca un preamp X suna mai "asa si asa " fata de unul Y ..dar nu putem generaliza .

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Karpi ! Mi-ar place sa stam la povesti dar nu mai am timp ....am de pregatit niste expozitii.

Dar oricum , eu bag de seama ca tu nu ai citit articolul . Scrie despre cum functioneaza fiecare  preamp  si ce reprezinta in acele grafice .

Articolul pune mare accent pe armonice si nu pe filtre de vreun anumit ordin . Compara   armonice (in special 2 si 3 ). 

 

P.S. Intrebare retorica ? Cum sa fie doau circuite "perfect identice" aplicabile atat la tub cat si SS ? Poate gasirea unor  PSF-uri echivalente  . 

Link to comment
Share on other sites

fara sa le fac reclama, am zdranganit acum ceva timp pe una facuta de ei si vreau sa zic ca am fost surprins, era chiar ok.

https://www.thomann.de/ro/bugera_v5_infinium.htm?sid=036b744ef6a647ef075ae814c923ce56

 

la cate facilitati are... chiar nu e de eliminat ca optiune. cred ca este posibil cea mai buna optiune ! in orice caz mai bun ampul asta decat un Fender Champ600... mai ales ca are dif. de 8" si nu de 6" ca la Champ600...

 

pana la urma... daca vrei sa repeti la volum de apartament de bloc, unde esti inconjurat de vecini potential reclamagii... chiar nu e de luat alta solutie in calcul...

 

decat eventual lucrul cu casti... ceea ce nu mai e acelasi lucru...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Karpi ! Mi-ar place sa stam la povesti dar nu mai am timp ....am de pregatit niste expozitii.

Dar oricum , eu bag de seama ca tu nu ai citit articolul . Scrie despre cum functioneaza fiecare  preamp  si ce reprezinta in acele grafice .

Articolul pune mare accent pe armonice si nu pe filtre de vreun anumit ordin . Compara   armonice (in special 2 si 3 ). 

 

P.S. Intrebare retorica ? Cum sa fie doau circuite "perfect identice" aplicabile atat la tub cat si SS ? Poate gasirea unor  PSF-uri echivalente  . 

Ai dreptate , ce am gasit eu in link era ceva foarte putin , nici nu-mi amintesc de vre-o diagrama ,,,o sa ma mai uit ,,

 

 

"....doau circuite "perfect identice" aplicabile atat la tub cat si SS ? Poate gasirea unor  PSF-uri echivalente .." .

 

 

Mai toate  circuitele specifice realizate cu tuburi in timp  au fost " adaptate " de catre  RADIO-AMATORI !!  odata  cu aparitia tranzistoarelor . asa  incetisor fiecare cu cat cunostea au adaptat circuitele "de tuburi " la mai "portabil/mai usor " tranzistor ...Apoi au intrat proiectantii specialisti si au continuat /perfectionat treaba ce a tinut cam  cat timp a fost actuala treaba in circuitele analogice ..acum cu era digitala/comutatie  incetisor nu mai este nevoie  de acele circuite care  unele probabil au  fost  si "mai scumpe " decat circuitele comune/comerciale la care pretul redus era primordial ptr "fabricant".

 

PSF  (punctul static de functionare ) in clasa A ales "pe mijlocul" portiunii liniare a caracteristicii  , este cam la fel ..

 

La tuburi nu stiu ca nu am vazut tratata treaba dar la tranzistor in anumite configuratii PSF-ul "migreaza" deci in regim dinamic iese din punctul ideal ,...ce limiteaza astfel amplificarea  "maxima" (pe una din semiperioade  semnalul  va ajunge mai repede la limitare ..adica asimetrie ..distosrs ..etc )  , dar daca nu amplific la "maxim" nu am problema ,,

La tub chiar daca exista o asimetrie "cursa" posibila probabil  este mare datorita tensiunii anodice mari  ..

Altceva nu stiu sa fie problema cu PSF -ul.

 

La tranzistor apare si "socul termic " ce schimba caracteristicile in regim dinamic  ,,asta ar fi dupa unii cea mai mare problema fata de tub ..

bineinteles la circuite analogice si  problematica de HI-FI .. nu la chitara electrica ..

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.