www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cum Sa Inregistrez O Chitara?


Hruban Gustav
 Share

Recommended Posts

Buna ziua! Aș vrea sa stiu cum pot sa inregistrez o chitara cu PC-ul meu.... adica cam de ce aș avea nevoie... Am vazut un video pe yt cum a inregistrat unu cu o placa de sunet, dar, am mai citit undeva ca poti sa inregistrezi o chitara si cu un adaptor jack mare jack mic... Ce programe mi-ar trebui? Cum pot pune efecte (adica pot cu pedale sau exista si ceva programe)? Si, care sunt pașii? Si mai am o intrebare  :w00t:  Ce este acela pre-amp? Atât  :rock:

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua! Aș vrea sa stiu cum pot sa inregistrez o chitara cu PC-ul meu.... adica cam de ce aș avea nevoie... Am vazut un video pe yt cum a inregistrat unu cu o placa de sunet, dar, am mai citit undeva ca poti sa inregistrezi o chitara si cu un adaptor jack mare jack mic... Ce programe mi-ar trebui? Cum pot pune efecte (adica pot cu pedale sau exista si ceva programe)? Si, care sunt pașii? Si mai am o intrebare  :w00t:  Ce este acela pre-amp? Atât  :rock:

 

PC are suntet  In si Out ...

chitara---> cablu adaptor 6mm la ->3mm   si  poti sa canti ..

 

pe rgc.ro  sunt deja descrise .tratate foarte multe intrebari exact a acesta al tau ...deci cauta cu rabdare si citeste /invata si mai intrebi ...

 

 

Cu un DAW ,, de ex. "Audacity" ..este FREE

 

Inveti din tutoriale cum se utilizeaza programele ...

 

Urmaresti si aici pe rgc.ro.....titlurile  tip ,,"cum se  inregistreaza ,,,," sunt mai multe cu raspunSuri exemple .link-uri

Urmaresti si aici pe rgc.ro.,,,,titlurile  CU:....." GUITAR RIG "  ESTE UN SOFT  DE EFECTE REALTIME PTR PC ,,,

https://www.bing.com/search?q=GUITAR+RIG&pc=MOZI&form=MOZTSB

gasesti aici pe rgc.ro, deja  mai toate raspunsurile in legatura cu utilizare si probleme de compabilitatte cu diferitele OS si PC-uri ..

 

 

RECORDERE/PLAYERE si efecte  se gasesc FREE pe

http://freebyte.com/

 

"Audacity" si altele gasesti aici :

http://freebyte.com/music_software/

 

inveti ce si cum  din surse video, text etc ,,cauti cu GOOGLE .:.."HOW TO RECORD GUITAR.." , "PC HOME STUDIO"..ETC

 

INCET O SA INVETI ....,,DAR CU RABDARE ..

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Recomand cu caldura o placa audio externa prin USB. Chiar si una mai ieftina la 300 de lei. Pe o placa audio "de toate zilele" cum gasim mai in toate pc-urile/ laptop-urile, e un lancety si un sound noise groaznic. Nici macar de incercat asa ceva nu e ok, dar sa mai incerci sa inregistrezi.

O placa audio externa prin USB e solutia. Cu cateva tutoriale, chiar si cu o placa care nu e prof,i poti face treaba buna. Cauta pe rgc sau daca ti sa-ti iei una noua, cauta prin magazinele din Romania. Sunt cu DUIUMUL.

Si apoi incet-incet o sa incepi sa tinzi la un next level, dar pentru inceput, asta e solutia!

Eu inca folosesc de cativa ani un Zoom S2T, cu o lampa 12ax7 in preamp. knob-ul de TUBE dat la maxim, dintr-un semnal clean, face putin fuzz. Foarte interesant. :)

Bafta la cautat!

Link to comment
Share on other sites

Recomand cu caldura o placa audio externa prin USB. Chiar si una mai ieftina la 300 de lei. Pe o placa audio "de toate zilele" cum gasim mai in toate pc-urile/ laptop-urile, e un lancety si un sound noise groaznic. Nici macar de incercat asa ceva nu e ok, dar sa mai incerci sa inregistrezi.

O placa audio externa prin USB e solutia. Cu cateva tutoriale, chiar si cu o placa care nu e prof,i poti face treaba buna. Cauta pe rgc sau daca ti sa-ti iei una noua, cauta prin magazinele din Romania. Sunt cu DUIUMUL.

Si apoi incet-incet o sa incepi sa tinzi la un next level, dar pentru inceput, asta e solutia!

Eu inca folosesc de cativa ani un Zoom S2T, cu o lampa 12ax7 in preamp. knob-ul de TUBE dat la maxim, dintr-un semnal clean, face putin fuzz. Foarte interesant. :)

Bafta la cautat!

 

Nu stiu ce PC-uri si Laptop ai incercat ...oricare din care am incercat poti sa inregistrezi cu sunetul onboard  foarte bine , zgomot aveau unele  doar pe "preamp"-ul de microfon ...daca inregisram chitara acustica si puneam pe "boost +20dB " in pauze se auzea un mic fashait  dar care-l scoteam cu "noise remover ".asta cu microfon electret in intrarea "mic" de multimedia headset ...apoi am trecut la mixer si preamp+mic extern ..

 

Ptr chitara electrica singura problema era ca sunetul  onboard  nu avea "limiter" asa ca daca un atac mare trecea in placa se inregistra cu "pacanit "( overdive digital ) deci trebuia sa fiu atent la setarea "gain"-ului

dar altfel nu era absolut nici o problema .. zgomotul este foarte mic fata de soundul chitarei nici nu conteaza ..

Chitara in sine poate culege  zgomot dar acesta nu este de la placa de sunet ...

 

Cu "guitar rig" nu stiu ca nu am incercat am vazut aici pe forum cum unii aveau probleme ,

 

Am si placI SB200 ,Live 24bit, EMU 0404 PCI si interfete USB  , nu pre sunt diferente  , unde ai si la ce "latentza "?

Plus AC97 si Ac97 HD  onboard ,,si altele  de inregistrat audio nu era nici o problema ...

 

Pe ALESIS USB  cu ASIO  propriu zice ca este fara latenta ...dar 04040 PCI cu ASIO al sau  la fel nu are latentza ....amandua sisteme pot sa le utilizez  efectele direct din CUBASE ..IN REALTIME ..

 

Singura problema de latenta  o intalnesc la instrumente MIDI

 

La inregistrare Audio nu este interesanta "latentza"   DAW ul sicronizeaza /compenseaza la inregistrare aceasta mica diferenta ..

 

asa ca auzi playback-ul in sincron cu cea ce canti NOW ..etc si ai si monitorizare directa etc ....

 

La "Guitar Rig "  acest soft , daca nu ai ASIO al sau ,poata ca are latentza ..

 

Daca ai avut asemenea probleme cred  ca  nu ai avut instalate drivere si ASIO  corecte si nu ai avut setat /configurat corect device-ul gazda ( cubase , sonar ...si altele compatibile )

Mai ales ZGOMOT ,, mare ? ..de unde ??

Aceasta piesa am tras-o direct odata cu Video-ul   cu o placa antica CREATIVE SB220  prin  2006 ..PLACA DE BAZA NEAVAND " FULL DUPLEX ",, mai tarziu au aparut onboard full duplex ,,

 

 

mai am vre-o 250 piese  ...multe la inceput aveam zgomot captat de la monitorul CRT  a, trecut pe LCD  SI ESTE oK...

 

LA MULTE , CELE DE PRIN 2005 AVEAM ZGOMOT ... de la monitorul CRT   care trebuia  sa-l scot cu un soft "noise remover "  ce in caz de zgomot mare denatura otzara si soundul de chitara ,,,dar asta numai eu stiam , cei care asculta  aud tonul final nu stiu cum era cel original ..hehe ..

 

Undeva prin 2007 sunt mai multe piese trase cu sunetul onboard  AC97 al Asus3000+   ,,,dup care am trecut la SB Live 24bit  doar  din cauza "pacaniturilor " la overdrive al intrarii placi onboard , apoi am trecut la EMU 0404PCI ,deoarece are si "intrare digitala" la care pot cupla "iesirea digitala al "Alesis MX16" aceasta  conversie si transfer AD are calitate super !

 

Intr-adevar intefetele USB01 si  USB02  au drivere si ASIO  ptr mai toate PC -urile  plu sun utile si ptr laptop ..pana ce EMU 0404 PCI nu mai pot folosi la PC-urile noi ..win 7 -8 -11  si multicore !

 

http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=386149&T=8485

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Iarasi pana am coutat intre piese sa gasesc cele trase cu AC 97 onboard ,,nu a mai acceptat editarea ..nu stiu care-i fenta cu restrictia asta ,,ce rost are ?

 

OK ..am vrut sa mai mentionez ,mai clar ,,",pacaniturile " apareau din cauza ca introduceam semnal prea mare in intrarea placii onboard ,,,neavand "limitator" intra in " distorsiune" convertorul AD si rezulta pacanitura ,,,

Dar daca inainte de inregisrare reglam gain-ul ca si la cel mai mare volum posibil ce poate sa apara la cantat gain-ul sa fie sub maxim pe la 75%  atunci nu aveam probleme ...

 Unele sunete totusi  treceau mai "tare " puteau sa apara overdrive-ul ( era greu de "prezis " amplitudinea ce va rezulta din anumite rezonante ale phaser si flanger ce se suporapuneau cu un ton de o anumita frecventa si iaca ditamai semnalul ce nu mai incapea in dinamica intrarii la "presetarea"  respectiva .).atunci trebuia sa reiau inregistrarea ,,,

Asa am trecut la placi externe cu mai multe posibilitati si calitate mai buna ,,

 

Ptr inceput este OK placa onboard .pana invata ce si cum , intre timp apar scule noi mult mai bune decat ce se gaseste acum ...! oricum daca va ramne cu "PC ptr recording" va ajunge la o colectie mare de placi inutile /demodate ...invechite ...cum le am eu printr-o cutie ...la vremea lor erau "minunea tenicii de varf " ,,haha

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce PC-uri si Laptop ai incercat ...oricare din care am incercat poti sa inregistrezi cu sunetul onboard  foarte bine , zgomot aveau unele  doar pe "preamp"-ul de microfon ...daca inregisram chitara acustica si puneam pe "boost +20dB " in pauze se auzea un mic fashait  dar care-l scoteam cu "noise remover ".asta cu microfon electret in intrarea "mic" de multimedia headset ...apoi am trecut la mixer si preamp+mic extern ..

 

Ptr chitara electrica singura problema era ca sunetul  onboard  nu avea "limiter" asa ca daca un atac mare trecea in placa se inregistra cu "pacanit "( overdive digital ) deci trebuia sa fiu atent la setarea "gain"-ului

dar altfel nu era absolut nici o problema .. zgomotul este foarte mic fata de soundul chitarei nici nu conteaza ..

Chitara in sine poate culege  zgomot dar acesta nu este de la placa de sunet ...

 

Cu "guitar rig" nu stiu ca nu am incercat am vazut aici pe forum cum unii aveau probleme ,

 

Am si placI SB200 ,Live 24bit, EMU 0404 PCI si interfete USB  , nu pre sunt diferente  , unde ai si la ce "latentza "?

Plus AC97 si Ac97 HD  onboard ,,si altele  de inregistrat audio nu era nici o problema ...

 

Pe ALESIS USB  cu ASIO  propriu zice ca este fara latenta ...dar 04040 PCI cu ASIO al sau  la fel nu are latentza ....amandua sisteme pot sa le utilizez  efectele direct din CUBASE ..IN REALTIME ..

 

Singura problema de latenta  o intalnesc la instrumente MIDI

 

La inregistrare Audio nu este interesanta "latentza"   DAW ul sicronizeaza /compenseaza la inregistrare aceasta mica diferenta ..

 

asa ca auzi playback-ul in sincron cu cea ce canti NOW ..etc si ai si monitorizare directa etc ....

 

La "Guitar Rig "  acest soft , daca nu ai ASIO al sau ,poata ca are latentza ..

 

Daca ai avut asemenea probleme cred  ca  nu ai avut instalate drivere si ASIO  corecte si nu ai avut setat /configurat corect device-ul gazda ( cubase , sonar ...si altele compatibile )

Mai ales ZGOMOT ,, mare ? ..de unde ??

Aceasta piesa am tras-o direct odata cu Video-ul   cu o placa antica CREATIVE SB220  prin  2006 ..PLACA DE BAZA NEAVAND " FULL DUPLEX ",, mai tarziu au aparut onboard full duplex ,,

 

 

mai am vre-o 250 piese  ...multe la inceput aveam zgomot captat de la monitorul CRT  a, trecut pe LCD  SI ESTE oK...

 

LA MULTE , CELE DE PRIN 2005 AVEAM ZGOMOT ... de la monitorul CRT   care trebuia  sa-l scot cu un soft "noise remover "  ce in caz de zgomot mare denatura otzara si soundul de chitara ,,,dar asta numai eu stiam , cei care asculta  aud tonul final nu stiu cum era cel original ..hehe ..

 

Undeva prin 2007 sunt mai multe piese trase cu sunetul onboard  AC97 al Asus3000+   ,,,dup care am trecut la SB Live 24bit  doar  din cauza "pacaniturilor " la overdrive al intrarii placi onboard , apoi am trecut la EMU 0404PCI ,deoarece are si "intrare digitala" la care pot cupla "iesirea digitala al "Alesis MX16" aceasta  conversie si transfer AD are calitate super !

 

Intr-adevar intefetele USB01 si  USB02  au drivere si ASIO  ptr mai toate PC -urile  plu sun utile si ptr laptop ..pana ce EMU 0404 PCI nu mai pot folosi la PC-urile noi ..win 7 -8 -11  si multicore !

 

http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=386149&T=8485

Va pot spune ca am facut diferenta pe Guitar Rig (acum cativa ani, acum folosesc uneori Amplitube cand nu pot irnegistra amp-ul deoarece stau al bloc si e tarziu). 

Altfel nu ar aparea atatea placi audio/ incorporate in carcasa pc-ului. Chiar astazi ma uitasem de ce e mai bine sa ai o placa audio separata fata de cea stock cu care vin pc-ul.

Mai ales daca baiatul nu are un procesor si are pedale analogice, cand vine vorba de un overdrive...s-a dus totul pe rapa. Pentru un incepator in treburi din acesteal, pana invata ce rig si-ar dori, cu un program de emulare digitala de pedale/amplificatoare si asa mai departe, e un inceput bun o placa audio externa. In programele de emulare, gen Guitar Rig/ Amplitube/Bias FX este mai mult decat nevoie. In rest, separat,nu am incercat. Nu prea am avut procesoare de chitara.

Si poate aparea latenta, ce-i drept poate fi setata cu putina bibileala, depidne si de anumite circumsante. Ma rog, nu am lucrat mai deloc de cativa ani cu o placa stock dintr-un pc. Nu bat cu pumnu' in masa despre ce se poate si ce nu.

Dar pentru 300 de lei, pentru viitor poate inregistrezi si vocal, eu as ramane pe versiunea mea cu placa audio externa. E mai usor de facut, e mai friendly. Si depinde si de placa. Daca iti cumperi ceva mai scump, spre exemplu un Scarlet mai calumea, se va simti ce si cum. Inclusiv in sunetul clean trimis.

Iarasi pana am coutat intre piese sa gasesc cele trase cu AC 97 onboard ,,nu a mai acceptat editarea ..nu stiu care-i fenta cu restrictia asta ,,ce rost are ?

 

OK ..am vrut sa mai mentionez ,mai clar ,,",pacaniturile " apareau din cauza ca introduceam semnal prea mare in intrarea placii onboard ,,,neavand "limitator" intra in " distorsiune" convertorul AD si rezulta pacanitura ,,,

Dar daca inainte de inregisrare reglam gain-ul ca si la cel mai mare volum posibil ce poate sa apara la cantat gain-ul sa fie sub maxim pe la 75%  tunci nu aveam probleme ...

La unele sunete ce treceau mai "tare " puteau sa apara overdrive-ul atunci trebuia sa reiau inregistrarea ,,,

asa am trecut la placi externe cu mai multe posibilitati si calitate mai buna ,,

Cum am mentionat mai sus, nu bat cu pumnul in masa, deoarece e posibil si cu o placa on-board. Dar apar aceste detalii cu setarea gain-ului, nevoia de mai multe posibilitati. 

Depinde si de buget. Poate ne lamureste ce si cum si putem sa-l indrumam spre ceva.

Apropo. Ai intrebat cum poti inregistra pedalele? Depinde. Daca sunt digitale nu prea ar trebui sa ai probleme. Chiar si la cateva pedale de modulatie analogice, spre exemplu delay-uri, reverb-uri. Nu ii mare bai.

Problema vine cand vrei sa inregistrezi o pedala de overdrive/fuzz/distortion in general. Acolo sunetul intalneste o mica-mare problema. Am incercat si eu prin placa audio externa si nu bate. 

Pentru asta ai nevoie de un DI Box. Uita-te pe net, ca sa te scapam de vorbarie in plus ce face un DI BOX, ce tipuri de DI BOX sunt. Dar practic, ca rezumat, pentru a inregistra o chitara, care merge intr-un distortion mai suparat, sa zicem, gain-ul acelei pedale suna foarte prost si cu noisy printr-o placa audio normala/mixer. De aceea e nevoie sa treaca pedala printr-un DI BOX care sa filtreze, sa zic asa, sunetul. Pentru a suna bine printr-un mixer/ placa audio.

DI vine de la Direct Input.

Link to comment
Share on other sites

Scuze ca ma bag si eu in seama dar sunt interesat si eu de acest subiect.Am vazut pe forumurile din strainatate si chiar pe youtube ca mai toti folosesc inregistrare prin microfon care este pus in fata cabinetului.....

Intrebarea este dupa parerea voastra e mai bine asa sau direct din placa de sunet externa?

Poate este intrebare de incepator dar sunt si eu curios cine a facut asa un test si care este rezultatul.

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Scuze ca ma bag si eu in seama dar sunt interesat si eu de acest subiect.Am vazut pe forumurile din strainatate si chiar pe youtube ca mai toti folosesc inregistrare prin microfon care este pus in fata cabinetului.....

Intrebarea este dupa parerea voastra e mai bine asa sau direct din placa de sunet externa?

Poate este intrebare de incepator dar sunt si eu curios cine a facut asa un test si care este rezultatul.

 

Multumesc!

Depinde ce echipament ai. Eu asa folosesc. Am doua microfoane puse in fata cabinetului. Depinde cum stii sa faci mixing-ul la recording spre exemplu. Cu un program bun poti obtine si cu chitara bagata in placa audio,folosind un program gen Bias FX, care este adesea comparat cu Fractal la cat de bine este lucrat. 

Daca ai pretentia sa iti inregistrezi rig-ul tau, si esti de parere ca digitalul nu poate fi niciodata comparat cu un analogic de calitate, atunci inregistrezi  amplificatorul.

Ce-i drept, nu imi permit Bias FX-ul. E foarte scump programul si daca nu ai un Preamp gen Fractal, de calitate, care emuleaza foarte bine sound-ul analogic...iara ii un bai.

Dar astea sunt detalii pentru cei care paote canta de ceva ani si si-au alex propriul lor sound si vor sa ramana cu ala si in live-uri si in studio si folosesc diferite metode.

Deci prin concluzie, daca as zice ca unul ii mai bun ca altul, as incepe un dita mai razboiul pe aici. Daca inveti sa faci mixing bun, te descurci cu aproape orice. E dupa preferinte sa zic asa.

Eu prefer sound-ul amp-ului meu, deci raman pe ideea de microfon in fata amp-ului. Insa digitalul ne ajunge din urma si e o solutie foarte buna si el. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspunsuri,acum am dat jos si eu BiasFX sa vad ce e cu el dar preamp Fractal nu am  :yay:

Daca poti sa-mi spui si mie te rog frumos ce microfoane folosesti pentru inregistrare in fata cabinetului?

 

Multumesc!

Cel mai cunoscut microfon de inregistrat amp-uri,Shure sm57. Ti-l recomand. E relativ accesibil ca si pret. Gasesti si la 350 unul second, daca nu mai ieftin.

Eu folosesc pentru home recording un microfon condenser T-Bone SC400 si un Shure Beta58 (care defapt e microfonul meu de voce pentru live). 

Dar pana incep niste concerte si imi voi permite un shure sm57, asea sunt numai bune

Edited by Adinel Berehorschi
Link to comment
Share on other sites

Aproape oice microfon este bun , mai toate au  raspunsul  cel putin  intre 100-4500Hz deci ar fi OK cam orice ptr chitara electrica ..tras din fata difului .

 

Problema de  apare cand un microfon  cu dinamica redusa esti nevoit sa-l pui mai distantat de difuzor ca sa nu limiteze distorsioneze etc ...Aici poate face figura  si preampul cu dinamica "mica' ,,,

 

Asta ce inseamna ??

 

Asa simplificat .mai exagerat ,.incerc sa ma fac inteles si de cei ce nu au studiat aceste probleme ...

 

 Fiind la distanta mai mare de sursa (mebrana difului ) se creste din preamp 'gain'- ul ca sa recuperezi pierderea de amplitudine datorata  distantarii asa ca    microfonul va capta   sunete reflectate din pereti din . podea  etc ..deoarece unele reflexii incep sa fie cam la fel da |" tari " ca si semnalul direct,,

 

Deci ....  ,semnalul este captat de la o distanta mai mare  => scade nivelul semnalului ce ajunge la microfon

 

Pe scena ma este problema ca va capta si alte  sunete de la alte instrumente daca este montat la distanta prea mare fata de difl de chitara ,,!!!

.

 

.De ex fata de 2cm cum am vrut sa montam langa dif , la 8 cm scade semnallul cu 12dB , la 16cm 18dB  .etc  

acest semna  captat va fi tot mai aproape de nivelul reflexiilor  cu cat ne indepartam de difuzor .

 

Deci  ca sa nu avem reflexii ce sa se amestece cu semnalul direct /util este  nevoie de o camera "surda " bine antifonata   ca  reflexiile "amestecate" cu semnalul direct sa nu  denatureze timbrul sunetului ...

( apare efectul de "comb filter " )

 

Cat se denatureaza ?

 

Un exemplu bun  cu "colorarea " semnalului ar fi  "boxa Leslie "  la care d radiatia directa al difului se "mixeaza " (in aer )  cu sunetul radiat de spatele difului care este obturat si dirijat  "rotativ"  cu un "ecran " in 360 grade  periodic  rotit cu un motor ...

:(rotorsound , leslie)

asa se amesteca  undele radiate  fata /spate  cel direct cu cel din "spate" care parcurge diferite lungimi de drum in aer cum se invarte ecranul ce dirijeaza fascicolul de sunet .

Se mai numeste si "difuzor rotativ " dar  nu diful se roteste ci un "ecran " ,ca o oala  montat peste dif ca are o fanta pe o parte ce cu rotatia dirjeaza sunetul "roata-roata "

La inalte are "palnie dubla  " ce este rotita  ...

Aceasta boxa  suna ca un "phaser" sau "flanger " cu feedback mai redus ,, sunt efecte analogice sau digitale de simulare a boxei Leslie ..

 

cautati pe youtube "Leslie cabinet " , Leslie effect ..suna bestial !!

 

Asa o colorare "dar fixa" se intampla cand  un microfon capteaza pe langa semnalul direct si reflexiile .

cum schimbi distante /pozitii boxa/microfon /pereti   vei avea  alt culoare  al sunetului ..

 

Ca sa se evite se antifoneaza studiourile ,,,

 

In concerte ai nevoie de  microfon ce suporta dinamica mare  al difului de chitara captat de la sa zicem 2cm.

 

Un dif de chitara bun are  SPL la  1W si  1m distanta aprox 100dB !! 

 

cati dB o avea la 2cm ??? cu un calcul aprox este  135 dB    la 1W!!!! la 50W mai adaugam 15dB

 

ajunge, la 150 dB

 

acest SPL  enorm trebuie sa-l suporte un microfon in acest caz

 

 

si mai repet odata cealalta problema ..live

 

Pe scena ma este problema ca va capta si alte  sunete de la alte instrumente daca este montat la distanta prea mare fata de difl de chitara ,,!!!

 

 

Acasa /.in garaj poti utiliza cam orice microfon ptr tras "chitara din fata  difului  " ..

Cu Experimentari gasestI pozitia si distanta optima ptr un sound convenabil .

 

Ptr prevenirea reflexiilor intr-o locatie cu ecou .reflexii pronuntate ce on plus intra in rezonanta ( unde stationare ) se poate incerca sa pui in jurul difului niste panouri cu burete pe ele sa atenueze reflexiile sa nu ajunga "tot " soundul  dn dif catre pereti si din pereti reflexiile sa fie atenuate cat mai mult ...sa nu ajunga ca semnal mare la microfon ,,,

 

Si poziitia microfonlui conteaza ..pe experimentari se cauta locul ideal ..boxa ,microfon,,, sa nu bata diful perpendiCular pe  un  perete din fata lui ,,,sa nu fie boxa in colt etc etc ...

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

hai ca te-au lamurit baietii, ai inteles ceva? sa revenim, vrei sa inregistrezi o chitara electrica in calculatorul de acasa, vrei ceva cat de cat profi sau asa, for fun? oricum ai da-o iti trebuie o placa de sunet, un pc cat de cat ok si foarte important, un multitrack, restul sunt povesti, gasesti fel de fel de soft-uri, gen guitarrig, cu care iti poti face sunet de care vrei tu, acum, poti folosi un amp si un microfon, pe care fireste il infigi tot in placa aia de sunet, sau scoti din amp pe line-out si te bagi tot in placa sau cu chitara direct in placa aia (nu stiu daca va avea suficient semnal) si cam asta e, una peste alta e un fel de, descoperirea pietroiului de lemn.

p.s. ala a folosit acel adaptor pentru ca a folosit placa de sunet a pc-ului, probabil aia de duzina care exista pe toate si care au de obicei intrare pe jack mic.

Edited by Pava
Link to comment
Share on other sites

Preamplificatorul e o chestiune care pregătește semnalul pentru o acțiune ulterioară (redare cu ajutorul unui amplificator, înregistrare sau procesare).

În general ne interesează să lucrăm cu semnale de o amplitudine "standardizată", e.g. nivel de linie (deși sunt mai multe standarde pentru asta). La modul cel mai simplu, un preamp amplifică sau atenuează ceva până ajunge la un astfel de nivel nominal.

Acu', preampurile de microfon de obicei pe lângă amplificare oferă și filtrare (EQ) și uneori compresie.

Cele de chitară sunt exact ceea ce găsești într-un amp de chitară: tot amplificare și filtrare e dar în regimul distorsionat caracteristic, adicătelea elemente importante în "formarea tonului". Treaba se mai complică atunci când numești și procesoarele tot "preamp", cum face cineva mai sus. Tehnic vorbind tot același rol are, dar e mai specific termenul "procesor", că poa' să proceseze semnalul în diverse moduri.

Link to comment
Share on other sites

Preamplificatorul e o chestiune care pregătește semnalul pentru o acțiune ulterioară (redare cu ajutorul unui amplificator, înregistrare sau procesare).

În general ne interesează să lucrăm cu semnale de o amplitudine "standardizată", e.g. nivel de linie (deși sunt mai multe standarde pentru asta). La modul cel mai simplu, un preamp amplifică sau atenuează ceva până ajunge la un astfel de nivel nominal.

Acu', preampurile de microfon de obicei pe lângă amplificare oferă și filtrare (EQ) și uneori compresie.

Cele de chitară sunt exact ceea ce găsești într-un amp de chitară: tot amplificare și filtrare e dar în regimul distorsionat caracteristic, adicătelea elemente importante în "formarea tonului". Treaba se mai complică atunci când numești și procesoarele tot "preamp", cum face cineva mai sus. Tehnic vorbind tot același rol are, dar e mai specific termenul "procesor", că poa' să proceseze semnalul în diverse moduri.

Nu incurcam procesorul cu pre-ampul oricum  :w00t:  Ms ca mi-ai explicat cu ce se mananca preampu!  :rock:

Link to comment
Share on other sites

Gustav ce amplificator folosesti ca vad din semnatura ca esti fan Slash?

 Desigur ca na...sunt la inceput nu mi-am permis un amp de ăla... de cateva mii de euro (marshall)...si ca un low buget nu m-i s-au parut ff bune acele marshalluri ieftine (ma refer la alea de pan 600 ron).... si asa ca mi-am luat un Fender Mustang 1 v.2 care e super la pretu lui... putere mare.... are tonuri o gramada in el... daca esti si tu pe la inceput si nu vrei sa dai multi bani pe un amp ff scump ampu asta sa stii ca e bun.... adica... are moduri de la classic... jazz...pan la cele mai joase metale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.