www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Ce Efecte Folosesc Chitaristii Romani?


Guest recrutul
 Share

Recommended Posts

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Citind topicu asta imi cam dau seama de ce la astia romani suna mai prost ca la astialalti . Pentru ca romanii nostri au cele mai tari scule care "emuleaza" cele mai tari scule.... Si sa nu veniti cu de alea cu lipsade bani ca incazul Cargo , etc nu cred ca se pune problema ........

Link to comment
Share on other sites

Guest Iliescu
iliescu are rocktron...

 

Iliescu nu are Rocktron, are Gt-8 si un amp 2x60W, 4 canale Custom by Dan Panaitescu.

 

Eu am Gt-8 si vineri voi avea si eu un amp 2x60W, 3 canale Custom by Dan Panaitescu (nu mai am rabdare :) ).

Link to comment
Share on other sites

Citind topicu asta imi cam dau seama de ce la astia romani suna mai prost ca la astialalti . Pentru ca romanii nostri au cele mai tari scule care "emuleaza" cele mai tari scule.... Si sa nu veniti cu de alea cu lipsade bani ca incazul Cargo , etc nu cred ca se pune problema ........

Eu am niºte scule care emuleazã foarte bine PROCO RAT, Danelectro EQ, ElectroHarmonix SmallClone si amp Fender Vibrasonic. :)

Analog rulz :)

Link to comment
Share on other sites

Ce efecte folosesc chitaristii romani? Calin Pop(Celelalte Cuvinte) foloseste un procesor Boss GT-6

 

aia de la luna amara am inteles ca au un korg ax1500g... poate n-am fost eu informata bine, nu stiu sigur. ar fi interesant sa faca cineva un site pe tema asta( :) ), cred ca ar avea ceva succes...

Link to comment
Share on other sites

aia de la luna amara am inteles ca au un korg ax1500g... poate n-am fost eu informata bine, nu stiu sigur. ar fi interesant sa faca cineva un site pe tema asta( B) ), cred ca ar avea ceva succes...

da, mihnea are un procesor ax 1500g iar baiatu celalalt tot ceva procesor slabutz...

cezar de la vitza de vie folosea (acum ceva timp cel putin) un gt-3 deshi gtra era un k7 iar ampu un mesa boogie combo

 

 

Eu am nişte scule care emulează foarte bine PROCO RAT, Danelectro EQ, ElectroHarmonix SmallClone si amp Fender Vibrasonic. :)

Analog rulz :(

+1 :)

io astept acuma sa-mi vina o scula de ultima generatie care emuleaza incredibil de bine un 5150 dalu EVH .

 

lated ed: ahh am uitat sa zic de efecte ca de asta era vba: io simulez niste bossuri sd-1 , rv-5 si mai urmeaza si altele in functie de patchurile de upgrade ce vor sosi ;)

 

 

CLAR! :)

Edited by pixy
Link to comment
Share on other sites

aia de la luna amara am inteles ca au un korg ax1500g... poate n-am fost eu informata bine, nu stiu sigur. ar fi interesant sa faca cineva un site pe tema asta( :) ), cred ca ar avea ceva succes...

 

nu idee rea :)

poate in timpul liber o sa codez o chestie de gen si sa o urc, dar dup-aia ar trebui sa se ocupe cineva de adunarea informatiei

oricum las accent pe timp liber si pe lipsa astuia pana la vara

p.s. exista un site deja de gen, guitar geeks ceva in genul (google it)

Link to comment
Share on other sites

Guest Iliescu
si dejtele lui iliescu cand iti sosesc? :)

 

Daca l-ai cunoaste mai bine ti-ai da seama ca la el nu degetele sunt marele avantaj.

 

Keep walking !

Link to comment
Share on other sites

Nu chitaristi suna prost !!!

 

Trupele suna prost.Nu exista ton bun sau prost ci ton neadecvat intr-un aranjament , sai zicem orchestratie.

 

Poti sa suni bine cu sculele cele mai ieftine si "proaste" , artistukl trebuie sa simta balansul de armonice si sa faca aranjamentul propriu sa sune bine.

 

Chestia aceasta cu imitatia fara a gandi nici macar o clipa este de groaza.

 

Poti sa vezi sute de artisti cantand la chitare acustice cu trupa lor si suna fantastisc si cu energie si cu atac ( bineinteles trebuie sa poti sa canti sa ai groove altfel nu mai exista muzica)

 

Toti viseaza la a ajunge o mare "personalitate " copiind totul pana si la inbracaminte ,si freza.

 

Unde-i artistul? artistul inovativ,artistul in mana caruia suna orice instrument bine( vorbind de chitaristi si chitare)

 

Nu ai nevoie decat de un banal distors si un EQ cu o statie suficient de puternica ca sa ai control pe scena si este OK.Ce este important ar fi ca instalatia sa raspunda bine dinamic.

 

Practic este destula o chitara acustica si sa canti bine , sa ai "mana" si simt ,nu efecte trebuiesc.

 

Un exemplu de la noi din tara ar fi Vali Racila "Sir Blues" , ce efecte ai mai trebuie lui ? eventual ai luam chiatra acea antica ca sa nu mai cante atat de bine, hehe.

 

Sau Django Reinhart care canta si cu doar doua degete ce alti acum abia pot sa imite cu patru degete..

 

Nimeni nu-si da seama ca "tonul" este "valabil" NUMAI la urechea chitaristului?La 10m mai incolo nici nu seamana cu tonul visat, iar in PA se implica "urechea" sonorizatorului cu gusturile sale.

 

efectele ambientale precum si compresoarele si altele sunt necesare intr-un studio de inregistrari si nicdecum cele ale chitaristului ci scule profi de studio.De acea platesti un studio , ei investesc in scule profi ce nu are rost sa yi cumperi pentru cateva inregistrari,tot sasa cum nu are rost sa-tio cumperi un PA de 50000W pentru trei concerte pe an.

 

Am auzit tot felul de procesoare in concert de la 100Eu la 2000Eu , toate au sunat "prost" si cam la fel de prost .si nu sunaau bine din motivele amintite, tonuri reglate si alese ( chiar downloadate de pe internet) ce sunau cumva intr-o sala mai mica .In concerf in PA sunau de groaza .Sii era vorba numai de setari , de lipsa de conceptie si cunostinte ale chitaristului.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Cezar de la VDV cred ca a trecut la triaxis de ceva vreme(sau cel putin asta avea acum aproape 2 ani) . Poate chiar ne spune chiar el daca il mai are :)

 

Din cate stiu eu Triaxisu lui Cezar s-a ars si nu se stie daca se mai poate repara!

Acum canta cu Mesa Boogie dualrectifier Tremo-verb si cu lexicon mpx-100 in bucla statiei doar pentru efecte!

:)

Link to comment
Share on other sites

buna ziua,

nu am mai intrat de foarte mult timp pe forum,dar un prieten mi-a atras atentia asupra topicului.citesc si ma minunez!oare baietii de pe forum nu au aflat ca era pedalutelor si a procesoarelor a apus de mult prin alte parti?adevarul dupa parerea mea sta in cu totul alta parte si nu in lipsa de bani;lenea de a studia si a invata sa canti corect la un instrumentsi de a sti sa nuantezi sunetele.cati dintre chitaristii care se exprima atat de vehement pe forum si emit judecati de valoare stiu sa foloseasca corect potentiometrul dela chitara?luati un amplificator adevarat,dati canalul de drive la maxim,si din potentiometrul dela chitara si din pana o sa obtineti si clean si overdrive si distors in orice scara fara sa umblati la amplificator.marii chitaristi folosesc 1 max. 2 tonuri intr-un concert.totul vine din nuantele scoase din exploatarea instrumentului la parametrii maximi.asta presupune foarte mult studiu si profesionalism.desigur ca este mult mai facil sa "emulam"sunete decat sa le folosim pe cele originale.emulatia mascheaza defectele si mai grav depersonalizeaza atat instrumentul cat si interpretul.am vazut zeci de cazuri cand chitaristi cu pretentii efectiv si-au impiedicat degetele intr-un amp. adevarat.dinamica ,viteza de raspuns,acuratetea,imposibilitatea de ascunde greseli sperie pe multa lume.eu o mai vad ca si o lipsa de respect fata de persoana proprie-oare nu este important sa te simti bine intr-un concert si sa simti ca transmiti ceva publicului?spectatorii simt asta si taxeaza ca atare imediat,chiar daca din complzenta aplauda;pana la iesirea din sala de spectacol uita insa tot ce a fost pe scena.sant oameni care au dat mii de euro pe o chitara ca dupa aceea sa interpuna nu stiu cate pedalute sau procesoare intre chitra si amp.-rezultatul?bani aruncati de pomana-chitara aia nu mai valoreaza nimic.sa fim bine intelesi-nu am nimic cu procesoarele daca sti sa le folosesti cum trebuie,adica intr-o bucla paralela bine construita fara a afecta sunetul direct al instrumentului.nu vreau sa pledea pro domo aici pt. amplificatoarele pe tuburi,pt. ca si in domeniul asta exista destule scule proaste,ci despre decenta de a obtine un sunet cat mai natural si mai expresiv.am vazut comentarii despre dan iliescu.o sa va spun eu ce s-a intamplat cu adevarat cu dan- a renuntat DEFINITIV la procesoare, pedale etc.sunetul pe care il are acum este obtinut astfel;un amplificator all tube dublu.sa ma explic mai in amanunt.2 amplificatoare independente fiecare cu cate 2 canale puse in aceeasi cutie si cu o singura intrare care ataca ambele ampuri.un amp are 2 distorsuri diferite ca ton,iar celelalt un distors si un clean.in permanenta sant folosire cate un canal din fiecare amp in orice combinatie dictata de un pedalier.deci poate combina un distors cu un clean,2 distorsuri,un distors cu un overdride etc.procesorul pe care il are,il foloseste ca efect intr-o bucla seriala construita special NUMAI PE CANALUL DE CLEAN si numai la vreo 2-3 piese.in rest are un true bypass care scoate complect procesorul.intrebati-l si o sa va spuna ca este un om fericit in acest moment.recunoaste in schimb ca trebuie sa invete ca cante din nou la chitara pt. a putea specula tot ce poate ampul.poate ca v-am cam plictisit dar am vrut sa intervin pt. a exprima cred eu o parere cat de cat avizata.

cu multa stima

dan panaitescu

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.