www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

(Pentru Colegii Tobosari) Alegerea Microfoanelor De Tobe


MihaiSouca
 Share

Recommended Posts

Un prieten vrea sa isi cumpere microfoane de tobe. Nu stim care ar fi o alegere mai inteleapta si ma gandeam ca poate ne ajuta cineva.

 

1. Un set de t.bone-uri ( de exemplu DC 1500 ) ar putea face o treaba decenta?

2. Cam care e clasamentul factorilor care conteaza cel mai mult? ( conteaza sa ai mixer/tobe/microfoane/tobosar/alte periferice(egalizator, compresor, efecte)/etc )

 

Are un set de tobe bun dupa mine (DDrum, Zildjian K).

Mai revin cu cateva intrebari dupa ce aflu raspuns la astea. Merci anticipat!

 


P.S. Nu vrem nici sa ne dam filme, ca nu ne pricepem la partea ce urmeaza dupa instrumente, dar asa de o repetitie inregistrata sa vedem unde gresim, sau repetitie in casti sau un mic demo.

 

Mai am o intrebare. Daca pastrez mixerul ala Mackie din semnatura si iau un multicore de genu asta pot sa folosesc microfoane si pe canalele stereo la fel? Nu mai am reglaj de gain si HPF-ul ala dar in rest, preampul e acelasi, nu?

Link to comment
Share on other sites

ca sa nu dai gres... mergi pe reteta asta, probata de mine in zeci de concerte si care a dat rezultate foarte bune si pe inregistrarile mele...

 

toba mare - AKG D112

 

Premier - SHURE SM 57 sau BETA 57

 

TOMURI  - SHURE SM57

 

CAZAN - SHURE SM57 sau AUDIX FIREBALL

 

FUS - un condenser decent... AKG, SENNHEISER, AUDIO TECHNICA, BEYER DYNAMIC...

 

atmosfera/cinele - 1 sau 2 condensere decente...

Link to comment
Share on other sites

Haoleu, o sacosa de SM57 e putin diferita de un set t.bone si nu cred ca-i solutia optima pentru "o repetitie inregistrata".

 

conteaza sa ai mixer/tobe/microfoane/tobosar/alte periferice(egalizator, compresor, efecte)/etc

Da. "Clasamentul" as zice ca-i tobosar > tobe > EQ (semiparametric) > gate > compresor (sau preferabil procesor de dinamica cu ambele) > microfoane.

Asta nu inseamna ca e mai important sa ai compresor decat sa ai microfoane, desigur. Ca n-ai avea ce comprima. Inseamna ca nu e o aplicatie cu foarte mari pretentii. Dar chiar daca-s ieftine microfoanele individuale, tot e o investitie pentru ca-s multe elemente.

 

 

pot sa folosesc microfoane si pe canalele stereo la fel? Nu mai am reglaj de gain si HPF-ul ala dar in rest, preampul e acelasi, nu?

Nu si nu e acelasi.

Link to comment
Share on other sites

Mersi de raspunsuri! Varianta cu microfoanele de top nu prea e o optiune.. O sa mergem pe t.bone-uri si un mixer mai mare probabil si sa vedem ce iese. O sa revin dupa ce imi fac o impresie

faci cum vrei... dar gandeste-te un pic la ce calitate au niste microfoane care au pretul de 150 euro(700 lei) pt. un set de 7 bucati ;)

 

hai sa fim seriosi... ahhh...  daca nu ai nici un fel de pretentie legata de calitatea sunetului... atunci T.Bone este o solutie... in nici un caz fericita... !!!

 

eu am fost pus in vreo doua ocazii in situatia de a folosi asemenea microfoane... si am stat sa lucram la sunetul de tobe mai mult de o ora... ca nu ne ajuta nici mixerul... s-a intamplat sa nu avem la noi mixerul cu care mergeam de obicei(lipsa de spatiu in masina) si nici microfoanele mele nu erau disponibile pt. ca erau montate in studio...

 

si pot sa-ti mai spun o chestie foarte clara, bazata pe experienta personala si nu pe chestii auzite !

 

cu cat un mixer are preampurile mai de slaba calitate, cu atat mai greu o sa fie sa faci o captare de calitate, indiferent de microfoanele folosite. niste microfoane de foarte buna calitate mai salveaza treaba... dar daca ai niste ieftinaciuni facute cine stie pe unde... e si mai greu !

 

la fel sta treaba si daca ai un mixer cu preampuri bune dar ai microfoane slabe ca performante... preampurile pot sa ajute intr-o oarecare masura... dar nu prea mult.

 

un alt aspect care poate sa ajute si sa salveze o captare cu microfoane de slaba calitate este EQ-ul de pe canalul unui mixer... ideal este sa ai un mixer cu cel putin(!!!) o medie parametrica ! in cele mai multe cazuri este necesar sa fie dotat cu doua medii parametrice, ca sa poti compensa, atenua sau chiar elimina anumite frecvente care pot sa creeze probleme atat la inregistrare cat si in situatii de live.

 

foarte importanta la o captare de tobe pt. recording(indiferent daca e vorba doar de un demo sau de o inregistrare profi) este si acustica salii in care se face asta.

 

ca sa nu mai vorbesc de cat de bine suna toba la rece, cat de bine este acordata si cat de bune sunt fetele de bataie si de rezonanta ale tobei...

 

este un cumul de factori. spun asta in deplina cunostiinta de cauza pt. ca atunci cand am inregistrat ultimul meu album, am avut niste probleme(minore ce-i drept) cu anumite frecvente nedorite datorate camerei din studio unde era montata toba...

 

daca nu este o sala trata si calibrata corect din punct de vedere acustic, poti sa ai surpriza neplacuta sa constati ca exista anumite unde stationare pe anumite frecvente... unele dintre aceste unde stationare pot sa creeze probleme, mai ales daca ai "bleed" in anumite microfoane...

 

de exemplu: microfonul de la premier capteaza si frecvente din tomul 1 al tobei... si daca exista si unde stationare, este foarte posibil ca bleed-ul din tomuri sa contina in plus si frecventele nedorite ale camerei...

 

de asta ajuta un mixer cu preampuri bune si EQ cu doua medii parametrice... altfel... o sa ai multa bataie de cap...

 

acuma... daca bugetul nu permite... ghinion... :)

 

ar fi interesant sa faceti rost si de niste microfoane profi(din cele recomandate de mine) si sa incercati sa inregistrati si cu ele in comparatie cu T.Bone-urile...

 

o sa fie interesant ! :);) bafta multa.

Link to comment
Share on other sites

Inteleg perfect si sunt constient de toate problemele pe care le pot rezolva sculele profi (am citit si am vazut multe), insa santem o trupa cu abia o urma de inceput de compozitii proprii, care repeta in subsolul unui liceu, fara venituri din muzica, dar mai ales fara niciun alt venit semnificativ ( studenti si liceeni). Ce avem e un amarat de hobby ^_^

 

Pe viitor o sa ne permitem poate jucarii mai sofisticate, insa, pentru acum, facem ce putem din alocatii si burse, sau ce ramane din ele dupa un film si o pizza.

 

Multumes de sfaturi, d-nul Petrescu! Cand aveti concert in Cluj o sa trec pe acolo sa mai fur cateva. Numai bine! :respect:

Link to comment
Share on other sites

Inteleg perfect si sunt constient de toate problemele pe care le pot rezolva sculele profi (am citit si am vazut multe), insa santem o trupa cu abia o urma de inceput de compozitii proprii, care repeta in subsolul unui liceu, fara venituri din muzica, dar mai ales fara niciun alt venit semnificativ ( studenti si liceeni). Ce avem e un amarat de hobby ^_^

 

Pe viitor o sa ne permitem poate jucarii mai sofisticate, insa, pentru acum, facem ce putem din alocatii si burse, sau ce ramane din ele dupa un film si o pizza.

 

Multumes de sfaturi, d-nul Petrescu! Cand aveti concert in Cluj o sa trec pe acolo sa mai fur cateva. Numai bine! :respect:

cu mare placere... impart si eu din experienta din concerte si din studio.

 

daca aveti cunostiinte prin Cluj care au microfoane mai bune si pot sa le imprumute... faceti un test si cu niste scule mai pricopsite :)

 

bafta multa.

Link to comment
Share on other sites

Este nevoie de microfoane ce "duc" dinamica foarte mare al loviturilor de toba" ,plus preampul  la fel .

aici ar fi problema ...microfoanele trebuiesc montate "aproape " in consecinta ai atac enorm co o dinamica mare ce duce in limitare microfonul si preampul ,asa ca  esti nevoit sa indepartezi microfoanele si sa dai gain maimare =>  ce duce  la diafonie adica se vor auzi tare celelalte sunete de la alte piese din garnitura plus reflexiile se vor amplifica ,,asta ar fi problema ce mai mare .cu dinamica ..plus gain mai mare inseamna si nevoia de preamp cu zgomot foarte mic ..

 

 

cu sala si cu undele stationare trebuie rezolvata o antifonare  ,eventual si niste panoui "ecran"  sa izoleze cat se poate reflexiile nedorite ,

 

Gate,compresor EQ  ajuta ceva dar denatureaza atat atacul cat si soundul  , dar daca e muzica rock merge .caci de  obicei se comprima si se "''gate"-uie puternic ,

 

O sa aveti foarte mult de experimentat pana o sa reusiti un sound ca lumea .

 

Multi trag tobele pe care apoi  le "transforma" in semnal trigger MIDI si apoi folosesc un sequencer/drummachine  si aleg soundurile frumoase si corespunzatoare  gata inregistrate  de profesionisti in conditii profi .

 

Oricum ar trebui un recorder multicanal macar 8 canale   ca sa trageti separat fiecare piesa din ganitura , sa nu fie cu "unda stationara " cat mai curat ca apoi la mixaj sa comprimi/EQ etc ..

Edited by karpi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.