www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Tutorial - Programarea Uc Atmel Avr


AnalogSound
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Vreau sa adaug ca mai este inca o platforma buna pentru development - Atmel Studio, este platforma oficiala oferita de Atmel si este gratis plus ca este destul de comod de lucrat pe ea. De asemenea pentru incepatori este mult mai comod de invatat sau de lucrat in C (fata de Bascom sau Assembler) pentru ca sunt mai multe tutoriale, il stiu o multime de persoane si este mai user-friendly. De asemenea, vreau sa adaug ca pentru incarcarea fisierului binar (HEX-file) se poate folosi si AVRDUDESS - o interfata grafica pentru "avrdude", care este destul de usor de folosit, indeosebi pentru incepatori, si inca si mai are o multime optiuni pentru programatoare.

 

PS. Cred ca era mai bine sa faci tutorialul in romana pentru ca in engleza sunt o multime, iar aici in Romania, sunt multi incepatori care nu stiu foarte bine engleza tehnica, in rest, fain tutorial. :)

Link to comment
Share on other sites

Multam fain Ion P. pentru comentariu. Atmel studio este intradevar o platforma gratis oferita de ATMEL (ultima oara cand am folosit era cam plina de buguri ... si am renuntat in favoarea ECLIPSE+Toolchain). In genere fiecare are o afinitate pentru un anumit mediu de dezvoltare  (dar nu despre asta este tutorialul, ci despre cum se foloseste programatorul - BASCOM era doar un exemplu ajutator). Avrdudess nu am folosit dar o sa il incerc cu proxima ocazie :D

 

Vis a vis de limba tutorialului, l-am facut in engleza pentru ca nu se adreseaza celor din romania... din mai multe motive (cu scuzele de rigoare), acest tutorial a fost facut pentru niste grupuri in care activez .

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Link to comment
Share on other sites

Şi eu folosesc controllere, chiar prea des. După mai multe încercări cu PIC-uri, am trecut pe Atmel şi nu m-am mai uitat înapoi. AVRGCC m-a scos din sărite de mult prea multe ori, păţind nu o dată să sară peste bucăţi întregi de cod.

 

Cum o parte din banii cîştigaţi de mine vin din programarea embedded în C, am preferat CodeVisionAVR. E un compilator foarte bun, permite configurarea regiştrilor cu bife şi liste de selecţie, se poate programa placa direct din interfaţă, se pot adăuga blocuri întregi de ASM, iar optimizarea se poate face pentru dimensiunea codului sau viteza de execuţie. Mai mult, pot folosi programul şi acasă, şi la serviciu, licenţa fiind nominală.

 

Programatoarele pe care le folosesc sînt cele originale, produse de Atmel, ca să evit incompatibilitatea şi să am suport. Acasă folosesc AVRISP mkII, fiindcă îmi scriu codul într-o manieră în care am rareori nevoie de debugger. La serviciu am deseori nevoie să storc şi ultima fărîmă de clock din controller, aşa că am mers pe o sculă care să poată rula programul pas cu pas: JTAGICE3. Înainte de JTAGICE3 am avut un AVRDRAGON, care e o jucărioară cam scumpă pentru ce oferă şi care a dat ortu' popii după trei ani de folosire.

 

Concret, în funcţie de locul în care scriu cod, folosesc chestiile de mai jos.

Acasă

- OS: openSUSE 13.2;

- Editor: geany (are o grămadă de chestii utile şi se apropie de CodeWright);

- Compilator: CodeVisionAVR 2.05.5a (sub wine);

- avrdude;

- AVRISP mkII (Farnell, vreo 150 de lei, acum trei ani).

 

Serviciu

- OS: Windows 7 Professional;

- Editor: CodeWright (e cel mai bun editor pe care l-am folosit vreodată);

- CodeVisionAVR 3.03;

- AtmelStudio6;

- JTAGICE3 (Farnell, 450 de lei, de vreo doi ani).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.