www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Revopsit Headstock.


Axel Goia
 Share

Recommended Posts

Salut. Am luat ieri un HB explorer de la un prieten, cu un pret de nimic si avand in vedere ca-mi cautam chitara de ciobaneli, sa spunem c-am gasit. Doze noi, cablaraie, poturi noi etc...astea nu-s problema dar, headstockul a fost dat cu ''vopsea'' doar pe locul unde scria ''Harley Benton''. Intrebarea este : pot da cu vopsea neagra direct pe finishul headstockului(asa cum e el) fara sa-l mai iau la smirghel?(headstockul e negru iar restul e alb deci nu o sa existe ''diferente'') Daca da, cum? Iar daca nu, cum trebuie facuta toata smecheria?

Link to comment
Share on other sites

daca dai direct cu vopsea:

 

1) se va vedea diferenta fara wet sanding si polish

2) iti va crapa stratul dat in cateva zile/saptamani (depinde de calitatea vopselei) daca nu dai si cu lac peste

 

ideal ar fi sa iei putin din lac si din vopsea cu smirghelul din logo si putin din imprejurimi, insa gradual, pierdut, apoi sa vii cu stratul nou de vopsea, acoperi la loc zona cu negru, faci un wetsanding primar, apoi vii cu lac peste, te intinzi tot pierdut peste lacul initial din vecinatati, dupa care faci iar un wetsanding si termini cu un polish

 

asta asa, o varianta "mm", care sa arate totusi ok fara cine stie ce investitii sau revopsiri cap-coada.

Edited by otringal
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pentru ca nu mai vreau sa deschid nspe mii de topicuri. Am gasit un tinny terror la vreo 80 de euro in magazinul de instrumente muzicale de la mine din oras.
Se poate folosi la 20 de w avand doar un singur canal? vad ca n-are nici fx-loop. Cum merge cu pedale-n fata? scoate un sunet decent printr-un 2x12? Cineva a exeprimentat ceva cu el?

Link to comment
Share on other sites

Sunt destul de sigur că n-ai dori un Tinny Terror.

Amplificatorul de la Orange are 15 / 7 W comutabil și un canal high-gain. Ideea e să obții diverse tonuri în funcție de unde setezi controlul de Gain, în primul rând.

Te-aș întreba ce fel de pedale ai vrea să folosești și ce fel de ton cauți dar experiența anterioară îmi zice că azi spui "Country" și mâine "Porno Grind" (genuri pentru care n-aș recomanda acest amp, incidentally).

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

acel tiny terror are un canal si, dupa cum a zis si 57, pleaca de la clean la distortion in functie de pozitia knob-ului de Gain, asadar cam greu cu pedalele in fata pt ca pt un pedalier, semnalul trebuie sa intre pe canalul clean al ampului, deci ti-ai tine gain-ul (inerent si volumul) extrem de mic pentru a nu distorsiona lantul de pedale. INSA daca prin "pedale" te referi doar la un booster sau overdrive in fata amp-ului pt a-i da mai multe c0ytz3 :wub:, da, iti merge indiferent de pozitia Gain-ului. Pur si simplu vei avea mai mult boost/gain overall pe langa ce vei seta din knob.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt destul de sigur că n-ai dori un Tinny Terror.

Amplificatorul de la Orange are 15 / 7 W comutabil și un canal high-gain. Ideea e să obții diverse tonuri în funcție de unde setezi controlul de Gain, în primul rând.

Te-aș întreba ce fel de pedale ai vrea să folosești și ce fel de ton cauți dar experiența anterioară îmi zice că azi spui "Country" și mâine "Porno Grind" (genuri pentru care n-aș recomanda acest amp, incidentally).

Am un vechi overdrive de la Maxon, un noise gate si un flanger/delay.

Nu vreau nimic fancy. Cant in camera si inregistrez cu un sure sm57.

Ton? Un ton de clean ca in "portile cimitirului" si un distors la fel. Cam asta e ideea. Daca nu, am un behringer v-amp pe care l-as putea folosi.

Ce ziceti?

Ontringal, nu merge sa tin gainul pe 0 si volumul 0e la ora 1-2?

Adica, am vazut niste reviewuri si avea un clean "ok"

Link to comment
Share on other sites

nu mai tin minte cum se comporta, dar cu gain chiar 0 la tiny terror cred ca nu ti se aude nimic, oricat ar fi volumul. Sau poate ma insel si e proiectat altfel. Dar incearca. Ideea da, asta este, sa ai gain cat mai mic pt clean cat mai curat, iar daca e prea incet compensezi din volum (cat te tine, cat nu ... aia e, ai ajuns la maximum de putere, tocmai pt ca semnalul de intrare e extrem de atenuat)

Link to comment
Share on other sites

20W cu doua Eminence 12"  cu SPL 113 dB o sa sune suficient de tare .

 

Amplifurile pe tuburi nu au acelasi asa zis "Gain "  ,respectiv sensibilitate/amplificare  reglabila .

 

( GAIN inseamna multe ,,in cazul unui preamplificator =  reglajul de sensibilitate /amplificare .Se regleaza efectiv factorul de amplificare al etajului de intrare cea ce inseamna ca daca ai un semnal cu tensiune stabila /constanta  pe intrare  poti sa=l amplifici de la 1 -pana la de ex 1000 ori ....( amplificarea poate avea si alte valori in functie de necesitati ,,aceasta valoare maxima este doar ca si exemplu )

 

 

de ex ai pe iesirea unui microfon 5mV

 

"1" inseamna neatenuat . pe iesirea etajului vei avea tot 5mV ...trece semnalul etajul se comporta doar ca si r adaptor de  impedanta... .zgomotul introdus de acest etaj in acest caz este minim ,

 

"1000" in acest exemplu  inseamna  "maxim" ..semnalul va fi amplificat   pana la 5000 mV.. se poate ca  avea pe iesire ( in pauza semnalului )  zgomot  ..fashait , sasait ...eventual si usor -brumm .

 

Amplifirile pe tuburi ..ptr chitara au pur si simplu un potmetru de volum dupa primul etaj de preamp/buffer . etaj cu i amplificare ( gain /castig )  fix care  totodata are rolul si de  filtru de limitare a frecventelor prea inalte si prea joase....

 

Cu un semnal prea  pe intrare mare poti sa duci in saturatie ( overdrive ) acest prim etaj vei avea ceva distorsiuni in functie de cat de mare este semnalul de pe intrare .de preferat ca acest etaj sa nu intre in overdrive .

 

Ca sa nu ai distorsiuni al primului etaj din apmlificator  se regleaza pas cu pas astfel " trebuie ca "volumul genreral " al amplifului sa fie la minim ( ca etajul final precis sa nu distorsioneze )   volumul de iesire din efect /pedala  catre intrare in amplif il reduci  pana auzi ca suna OK ..sa zicem "curat" ..apoi ridici puterea in difuzor ,actionand   volumul general , pana la nivelul sonor unde auzi ca ramane "clean " acel sound produs .

 

Ptr distorsiuni din pedala la fel ...trebuie ca semnalul  din pedala /procesor sa nu fie mai mare decat  cel  care este la clean, astfel vei avea soundul "aprox"  cel  format din pedala /procesor ...

 

In cazul unui sound cu miult bas  se procedeaza ca si la reglajul pas cu pas al volumului ptr clean doar ca se regleaza si nivelul de bas ca la volumul "maxim" utilizat sa nu "vuiasca " sunetul , se cauta ca  sa ai definitie cand  canti pe corzile groase ..

 

etc..

 

 

Bineinteles cxa se pot exparimenta  combinatii intre distorsiunea din pedala si din etajele amplifiului ...

 

Daca vrei distors din etajul final dai "blana" volumul general apoi usor reglezi din volumul de preamp ( zis gain ) pana nu simti ca se "murdareste prea tare definitia sunetului produs in difuzor ..

 

..Totul este in functie de marimea semnalului de pe intrarea amplifului ...cu 1mV pe intrare probabil cu toate buytoanele  date la maxim nu vei avera nici o distorsiune .

Cu 3000 mV pe intrarea amplifului probabil vei avea distorsiuni  ..

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bai "bajeti". Ampul s-a dat pana am ajuns eu azi(acu vreo ora) in magazin. Era de asteptat. Deci, no tiny terror for me. DAR...parca tot mi-as lua unul. Am auzit de la un coleg, chitarist si el ca cica micro terror ul suna bine pentru un amp de 120 de euro si ca e destul de Marshall-ish. Deci, ma gandesc ca si tinyul suna macar la fel de bine. Acum, ultima intrebare, daca pun prea multe pedale in fata ampului(el neavand fx loop), o sa duca? Sau o sa fie un fel de cutie de chibrituri. Pedalele sunt urmatoarele Maxon OD, delay boss, flanger behringer, un eq pe 6 benzi tot behringer si eventual un wah(chinezesc ceva). O sa am nevoie de noise gate? O sa duca macar?

Link to comment
Share on other sites

O s-o duca bine .

 

Zgomotele tale nu au nimic cu ampliful oricare ar fi el ..ampliful bun duce si semnalul util si zgomotul ..foarte bine .

 

cat despre amplifuri ..pai ia gandestete  daca  semnalul tau ..chitara->efecte > il poti asculta in casti ..printr--un amplif de 200mW si "duce" de ce nu ar duce orice amplif din lumea aceasta ???

 

Daca ai zgomote din lantul de efecte .acolo trebuie "umblat " si eliminata sursa de zgomote ..

 

daca citeesti atent ce am scris in postul meu anterior vezi ca este vorba de a ramane in domeniul de "clean" al amplifului ( oricare ) daca vrei sa folosesti efecte inaintea acestuia .

 

Daca vrei sa uzezi de distorsiuni din etajul final al amplifului trebuie ca sa captezi semnalul cu microfon si efectele ambientale sa le introduci in calea de mixer ->efecte ->PA .

 

Chitaristi cu "dare de mana " au trei amplifuri pe scena ..unul clean unul cu efecte ambientale si unul ptr overdrive ..plus un mixer ce poate regla "balansul intre acestea" .....si  etc... etc... .

Edited by karpi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Acu doua zile am cantat intr-un concert de jazz/Jazzrock  1x12"  Blue Marvel -Eminenece cu aprox 60 W eram cam tare pe scena ..pe fata oricum era captat de un PA CARVIN ..

Tot ma batea gandul sa mai pun inca un Eminence ..dar cred ca ar fi prea tare ptr scene "mici " .

Pe scena "mare " in aer liber cu PA de peste 20KW deja eram cam la  limita .

 

Si 12" sau 10"  este OK  dar ! sa fie difuzor cu randament mare daca vrei sa-l folosesti si live cu trupa ..adica dif cu SPL 100dB

 

Ptr acasa este OK orice dif de la 8"---12" ...oricum va fi prea tare ..chiar 1W pe un dif mai ieftin cu eficienta redusa   de ex cu 90dB SPL, este tare ..

O auditie "tare " se situeaza cam pe la 84dB SPL ( in pozitia ascultatorului ) asa ca 90dB ascultat la distanta de 2m de dif este 84dB .cea ce suna tare !

 

Difuri de calitatae cu SPL 100 sau 110 dB la 1W este suparator de tare in casa .

Cu un dif cu SPL 110dB la 1m /1W daca stai cu urechea poti sa ai probleme cu auzul !!! daca "pompezi" in acesta 10W ajungi la pragul de durere ..120dB !!!!

 

Cu 1w 120dB  la 2m de difuzor ai 114dB !! lal 4m 108dB ...este cam insuportabil .in casa .

 

Ca si comparatie /ilustratie ...de amintit ca :

 

un dif cu SPL 97dB cu un amplif de 100W suna la fel de tare ca si un dif cu SPL 107dB cu amplif 10W .

 

deci nu-i vorba numai de diametrul difului .

 

Dublarea suprafetei de difuzoare  aduce +3dB  castig  adica parca ai dublat puterea amplifului ptr un singur dif .Deci la acelasi ohmaj pe acelasi amplif 2x12" suna cu +3dB mai tare ..de parca ai fi dublat puterea amplifului  sesizabil acustic mai ales in castigul in bas !Cu 4x12" ai +6dB si suna acustic ( perceput de ascultator ) de aproape doua ori mai tare ..de parca ai puterea electrica de 4 ori mai mare .

 

Cazul "double stack" aduce + 9dB castig  de parca ai avea un amplif de aproape cu puterea electrica de 10 ori mai mare .

 

Dar atentie la SPL -ul difurilor ..nu prea merita sa construiesti un "double stack" ce sa-l transporti cu greu  cu difuri cu randament mic ..de ex SPL de 90dB ..

 

 

 

Am luat in calcul faptul ca chitaristul vrea sunetul amplifului in overdrive  si sa duca si diful in "sweetspot " ca sa aiba  acel "punch" si distorsiunile din dif ce dau soundul specific ..ptr unele genuri .de muzica ..

 

Cu simulator " Cabsim" , compresor si distors din pedala /FX  canti cam pe orice amplif  sau direct in " Line-In"  poti sa inregistrezi si asculti in casti ptr exersat ..

 

Ptr un concert am exersat acasa pe "boxe portabile de laptop" din acelea cu baterie si cu doua difuri mici pliabile ...ca sa am atacul si raspunsul de difuzor , sa aud daca unele pasaje cu anumit distors se pot canta cu definitia ceruta ...etc deoarece cea ce  pe casti suna cu definitie buna pe difuzor nu mai suna OK ( diful de chitara functioneaza intre 150-4500 Hz iar castile aprox 40-25000 Hz  iar cabsim-ul nu taie  exact  frecventele sub si peste banda dorita .) 

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Iata am de pe scena si din sala inregistrare din concertul de acum doua zile

 

Aceiasi improvizatie inregistrata din sala si de pe scena

 

 

Ampliful are numai Line-In ..este atacat din Korg Pandora .chitara un "Vintage " din mahon power Strat .cu doze si hardware  Wilkinson .

 

Cu ampliful eram aprox pe la 15W (in varfuri ) dar am cantat cat se poate de fin datorita stilului pieselor . ( diful are SPL pe la 110dB pe medii inalte )..aveam o groaza de "headroom" pana la aprox 60W .adica aprox 4dB .Ampliful este unul "car amplifier" SONY 2x 70  W pe MOSFET  in punte pe un singur dif cu tensiunea de alimetarea mai redusa ca sa nu rupa difuzorul .Cu tensiunea normala ar ajunge in punte pe 8 Ohmi la peste 150W RMS  Sau pot sa pun inca un dif  extern si las ampliful pe "stereo". (la doar 2 x 40W cu difuri de  8 Ohm ) .este suficient ptr cantat live suna si basul si tobele bine cu rezerva de putere in difuri si cu loopmachine si /sau BT-urile mele in stereo  pentru  unele cazuri ..

 

 

Diful este Eminence special pentru  Peavey  de 50W n care prietenul meu a pus un Celestion  ca sa aiba alt sound .asa a ajuns la mine acest dif ..

 

 

record din sala .mp3

 

Pe scena am tras cu Zoom H4 la 3m in spate si lateral  de  ampliful de chitara si cam 4-5 metri de baterist ..basul era in celalta parte al bateristului chitara cealalta simetric fata de mine pe celalta parte ..se aude prin control ..

Chitara mea era si basul nu erau in boxele de control deoarece se auzeau suficient de tare pe scena

 

record pe scena .mp3

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.