www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Chitara "de Brand" Vs Chitara Asiatica (Si "diferentele" De Ton Date De Tipul De Lemn Folosit) - Pentru Chitare Electrice


GrigB
 Share

Recommended Posts

Daca aveti rabdare sa urmariti pana la sfarsit aceste videouri, as fi curios de parerea voastra.

https://m.youtube.com/watch?v=mVmFlzksMCE&persist_app=1&app=m

https://m.youtube.com/watch?v=AdkT86ZAOms

https://m.youtube.com/watch?v=1mH5hwLkxCI

 

Daca e adevarat, atunci cred ca o sa sar rapid pe un Epiphone LP frumos si o sa-i schimb dozele, right? Sau orice alta electrica ieftina...

Link to comment
Share on other sites

Ce face o chitară să fie bună?

 

Tu du-te si ia-ti o chitara Behringer sau Delson din Carrefour sau Lidl la pachet cu un badog de amplif si un procesor Korg din 2005 ca pentru tine toate suna bine, chiar si cu doze chinezesti de 10$ si tu oricum nu faci diferenta, numai noi nu stim sa le folosim sa scoatem un ton bun din ele si aruncam banii degeaba pe Fender, Roland-Boss sau alte branduri cat de cat mai rasarite...

Edited by alinu_tau
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

:) Intentia mea nu e deloc sa pornesc o polemica interminabila, de aia am avut ezitari cand am postat intrebarea. Doar ca m-a pus mult pe ganduri faptul ca persoanele din videourile respective nu-s chiar Badea Gheorghe de peste deal, care-si da cu parerea, ci sunt tipi cu experienta in domeniu si chiar in producerea de chitari. Unul are o companie ce produce chitari electrice, altul are multe sute de chitari testate (el se lauda ca a testat chiar cateva mii...whatever) si e colectionar de chitari de toate felurile... Deci oricat as vrea eu, nu prea cred ca parerea mea se poate ridica la nivelul pareriilor unor oameni care nu doar canta, ci chiar produc chitari (si ar fi foarte convenabil pentru afacerea lor sa sustina si ei ideea de diferenta de ton bazata pe tipul lemnului, ca atunci ar putea cere preturi mai mari pentru unele lemne mai ieftine defapt).

 

Cel mai probabil nu se poate ajunge la o concluzie acceptata general, dar atunci macar fiecare in dreptul lui sa se documenteze si sa traga o concluzie personala. Urmarind videourile respective (si altele asemanatoare) tind sa-i cred... Plus ca unul din ei a testat teoria pe 3 chitari identice ca model si dotari, dar cu lemnul diferit (pur si simplu a schimbat aceleasi dotari de pe un corp pe altul) fara sa poata observa vreo diferenta in ton. Oare asta nu e testul "suprem"? Ma intreb si eu... Sunt curios daca vreunul de pe forum poate asculta o piesa inregistrata (sau live) si sa ghiceasca cu certitudine ce chitara s-a folosit sau macar daca e una ieftina sau una scumpa...

Link to comment
Share on other sites

Diferentele, in special, le pot sesiza doar cei care canta efectiv si au calificarea necesara. Daca tu, cantand efectiv, nu poti sesiza diferentele solicitate, canta pe ceea ce iti convine, respectiv, pe ce-i mai ieftin. Dupa (mai) mult timp de cantat, (poate) vei observa diferentele.

Cand spun "cantat efectiv", ma refer, inclusiv, la cantatul cu trupa (in diverse componente de instrumente). A nu se uita ca sunetul obtinut prin interpretarea la chitara a unei partituri trebuie "sa strabata", cand este nevoie, campul sonor al celorlalte instrumente.

Cine nu aude (!!!) si are nevoie de masuratori (TOT TIMPUL!) pentru a i se defini diversele "marimi complexe" generate de aceasta activitate muzicala, este foarte clar ca nu poseda asa numita URECHE MUZICALA!

Asta este!

Edited by StratMan
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Ce face o chitară să fie bună?

 

Dac-ai stii cat am ezitat sa scriu ieftin vs bun, dar am zis ca s-o intelege, ca mi-era lene deja sa dau backspace ca scriam in fuga :) ma refeream ieftin vs scump, desigur. In rest, o chitara e buna daca se impaca cu 95% din lista de pitici pe creier a proprietarului. In rest e lemn de foc pt respectivul, doar ca si-a dat el cu parerea de stiutor™.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Culoarea , farba ,....conteza cel mai mult !

 

 

dar daca asculti de mine "faci cum vrei " ..

 

Orice chitara la care se  respecta  limitele minime in calitate  este buna. Orice ton este bun .

 

Intre o chitara la 100Euro  si una de 3000 Euro nu este diferente da calitate de 30 de ori !Nici de 2 ori nu prea este diferenta .

 

Dozele cel mai bine se pot schimba pe Vodca sau pe Bere ..dupa ce bei suficient totul va suna super !

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Problema cu astea chinezesti este ca vin setate ca chooroo ; daca ai rabdare,scule si putina minte o poti face sa sune corect (adica sa o aduci la un action acceptabil si o intonatie ok).Dupa ce faci treburile astea o sa ai o chitara reglata ok dar care probabil nu va fi chiar ce ai vrea tu - zgomot de fond de la doze,microfonie,potentiometre si switchuri care lasa de dorit,output mic etc etc - degeaba vopsesti cioara,ca tot cioara ramane

Sa schimbi dozele+switch+potentiometre+cheite+nut+ altele o sa te duca aproape de pretul unei chitari bune de la inceput....sau...relativ bune

 

Oare cat o sa reziste topicul asta pana "ia foc"?  :wee:

Link to comment
Share on other sites

Da,pentru unii outputul mai mare o face mai buna,daca pentru dvs outputul nu conteaza inseamna ca e un avantaj-gasiti multe doze care sa va fie pe plac- personal le prefer pe cele cu output mare :)

Pana la urma,si reghin facea doze bune,adica deh... aratau a humbucker,aveau output deci scoteau sunete,capace pe doze...ce conta ca erau single coil sub capac?

Scotand din context putem zice chestii "bune".

Seara faina !

Link to comment
Share on other sites

Da,pentru unii outputul mai mare o face mai buna,daca pentru dvs outputul nu conteaza inseamna ca e un avantaj-gasiti multe doze care sa va fie pe plac- personal le prefer pe cele cu output mare :)

Pana la urma,si reghin facea doze bune,adica deh... aratau a humbucker,aveau output deci scoteau sunete,capace pe doze...ce conta ca erau single coil sub capac?

Scotand din context putem zice chestii "bune".

Seara faina !

 

Problema dozelor cu output mare e ca nu poti sa "dai inapoi". Daca ai o doza cu output mic (PAF de exemplu) si ai nevoie de mai mult gain, poti sa adaugi un booster/OD si ai rezolvat problema. Daca ai output mare si vrei un ton de blues, country modern, 70's rock, ai dat-o-n bara.

Edited by guitar88
Link to comment
Share on other sites

Problema dozelor cu output mare e ca nu poti sa "dai inapoi". Daca ai o doza cu output mic (PAF de exemplu) si ai nevoie de mai mult gain, poti sa adaugi un booster/OD si ai rezolvat problema. Daca ai output mare si vrei un ton de blues, country modern, 70's rock, ai dat-o-n bara.

Da, ai dreptate. Ma intreb cum de nu s-a gandit nimeni vreodata sa faca chitare cu control de volum si configuratii ca HS / HSS / HSH.

Edited by eduard.alexandru
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Adica, este exact ca la femei: nu exista femei urate, ci doar bautura prea putina! :yay: 

 

Un vestit fotograf francez a spus " Nu exista femeie urata ci doar poza luata din pozitie fotografica gresita " ( cam asa ceva ).

 

Daca o  luam logic...cati din chitaristii schimbatori de doze o sa cante vreodata pe o scena mare in lume Whitesnake ,cati o sa cante  imitatie de orice pe scenele  mari ale lumii ? ( scenele mari plus critici muzicali plus managerii ..etc adica ceva gasca de cunoscatori pluuusss publicul ..daca este interesat de orice imitatie ).

Doar cateva trupe din lume traiesc /canta imitatii pe ,marile scene ( si acestea doar o scurta perioada )

 

In birturi ...pe cine dracu intereseaza "TONUL" ..cine se pricepe , cati sesizeaza "TONUL" ??  cam subtire gasca de cunoscatori mai sigur , doar cei doi trei prieteni muzicanti ...hehe

 

La diferitele prezentari /clinici/demonstratii /....la chitaristi vin sa asculte sa se minuneze tot chitaristi , nu vin organistii ,tobarii, vocalistii ..haha ..vin chitaristii si se lauda unul pe celalalt ..pe altii nu prea ii intereseaza .

 

Tin minte cand mi-am cumparat prima muzicutza , m-am uitat atent la ce tip este cea la care vecinul meu canta "Marina Marina ..." si mi-am luat si eu un Weltmeister la fel caci pe aceasta se putea canta piesa ..asa credeam eu ..

Cam la fel e si cu chitarele  si cei care vor sa inceapa sa cante la chitara .

Asa ca ..

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Can't live without them !

 

:)

 

http://life.hotnews.ro/stiri-fun-19846233-bancul-zilei-istoria-umanitatii-scurt.htm

 

Faină morala de la final ! :P

 

 

.


Adica, este exact ca la femei: nu exista femei urate, ci doar bautura prea putina! :yay: 

 

 

 " Nu exista femeie urata ci doar poza luata din pozitie fotografica gresita "

Link to comment
Share on other sites

Din ce spuneti voi, incep sa inteleg urmatoarele: se pare ca unii dotati cu ureche mai sensibila ar sesiza anumite (mici) diferente in ton, care nu pot cataloga tonul ca fiind mai bun sau mai prost, ci doar diferit (si aici fiecare cu preferintele lui). Dar daca diferentele sunt asa de mici, atunci cel mai probabil (presupun) acestea se pierd in cazul unei cantari live, cand tobarul sparge cinelul, basarul sparge pieptul publicului si vocalistul sparge microfonul.

 

In cazul asta, eu ma intreb daca aceste mici diferente de ton nu cumva ar fi normal sa apara intre instrumente relativ asemanatoare ca pret. Adica daca vreau sa-mi cumpar o Dacia rosie si tu vrei tot o Dacia dar albastra, nu ar fi normal ca pe cea albastra sa dai de 10 ori mai mult decat pe cea rosie, ca in fond e tot o Dacia si are doar o mica (mare) diferenta de aspect (ton in cazul chitarelor). Si diferenta asta nu poate fi catalogata nici buna nici rea, ci "fiecare ia ce-i place". Ar fi altceva daca eu vreau Dacia si tu vrei Audi, pentru ca deja vorbim de diferente incredibil de mari, categorice si NIMENI pe lumea asta nu prea poate sa contrazica faptul ca Audi e mai bun din muuuulte puncte de vedere. Deci aici nu mai e vorba de gusturi si pareri, ci deja e ceva clar, palpabil. Atunci DA, poti considera ca se merita sa dai de 10 ori mai mult. Si revenind la chitare, daca diferenta dintre un Gibson de 10.000 euro (custom made) si un Epiphone de 500 euro cu doze Gibson (si toate bliz-blizurile posibile), e doar o SENSIBILA diferenta in ton, pe care o aud doar unii si care se poate pierde datorita unui cablu diferit sau amplificator diferit sau sonorizari diferite.... atunci are rost sa ia omu' ditamai Gibsonu'? Asta parca seamana cu Politia Romana, cand a achizitionat Loganuri cu 60.000 euro bucata, doar pentru ca aveau "usoare urme de imbunatatiri". Dar tot Loganuri (de 8000 euro) erau defapt...

 

Nu caut sa intarat pe nimeni si nici sa zic ca Gibson (sau oricare altul) e naspa, dar ma intreb in ce circumstante si-ar merita banii (exceptand cazul colectionarilor care vad valoare in ceea ce reprezinta obiectul, nu in costul de productie neaparat).

 

S-a discutat putin de diferentele de ton date de tipuri diferite de lemn, dar in cazul concret Gibson vs Epiphone (dau exemplul pentru ca sunt curios de una din cele doua si nu prea gasesc argumente pro Gibson deocamdata, cel putin la ce am eu nevoie) cand ambii folosesc Mahon si Maple, exact acelasi tip de corp, aceleasi dimensiuni, dar dotari de doze, bridge, nut, etc diferite (care se pot inlocui relativ ieftin) atunci de ce Gibson inca vinde de rupe, la preturi care si ele rup, cand tot ei ofera varianta mult mai ieftina de Epiphone, care difera sensibil ca ton? Deci pana la urma, oamenii cumpara, intradevar, un Brand, nu neaparat un produs?

Link to comment
Share on other sites

Din ce spuneti voi, incep sa inteleg urmatoarele: se pare ca unii dotati cu ureche mai sensibila ar sesiza anumite (mici) diferente in ton,

 

Nu sunt "unii" .Iar ne luptam cu "supradotatii" !? Nu este nimic iesit din comun.Dar ca in oricare tagmã, exista o diferenta rezultata dintr-o experienta . Este evident ca cei mai incepatori care nu au testat si nici nu au simtit nevoia sa testeze tot felul de scule , nu vor fi interesati de anumite diferente de ton .

De obicei astfel de intrebari nu -si pot gasi raspunsul aici , ci doar in magazinul de muzica incercand chitare,amp-uri, procesoare,multi-efecte...etc.

Instrumentul este un lucru la fel de personal  ca si lenjeria intima . Este vorba numai despre cum te simti tu bine, daca instrumentul raspunde nivelului tau de pregatire in ale cantatului la chitara ,... nu exista solutii "magice" , inginerii,filosofii ...

Edited by ggg
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Diferentele de sunet sunt ENORME chiar si la rece.lasand la o parte actiunea si intonatia le propun celor care sustin ca suna doza si nu lemnul sa puna aceleasi doze pe o chitara serioasa si pe una chinezeasca.

Daca nici asa nu sesizeaza diferenta cred ca ar trebui sa incerce in alte domenii.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Din ce spuneti voi, incep sa inteleg urmatoarele: se pare ca unii dotati cu ureche mai sensibila ar sesiza anumite (mici) diferente in ton, care nu pot cataloga tonul ca fiind mai bun sau mai prost, ci doar diferit (si aici fiecare cu preferintele lui). Dar daca diferentele sunt asa de mici, atunci cel mai probabil (presupun) acestea se pierd in cazul unei cantari live, cand tobarul sparge cinelul, basarul sparge pieptul publicului si vocalistul sparge microfonul.

 

In cazul asta, eu ma intreb daca aceste mici diferente de ton nu cumva ar fi normal sa apara intre instrumente relativ asemanatoare ca pret. Adica daca vreau sa-mi cumpar o Dacia rosie si tu vrei tot o Dacia dar albastra, nu ar fi normal ca pe cea albastra sa dai de 10 ori mai mult decat pe cea rosie, ca in fond e tot o Dacia si are doar o mica (mare) diferenta de aspect (ton in cazul chitarelor). Si diferenta asta nu poate fi catalogata nici buna nici rea, ci "fiecare ia ce-i place". Ar fi altceva daca eu vreau Dacia si tu vrei Audi, pentru ca deja vorbim de diferente incredibil de mari, categorice si NIMENI pe lumea asta nu prea poate sa contrazica faptul ca Audi e mai bun din muuuulte puncte de vedere. Deci aici nu mai e vorba de gusturi si pareri, ci deja e ceva clar, palpabil. Atunci DA, poti considera ca se merita sa dai de 10 ori mai mult. Si revenind la chitare, daca diferenta dintre un Gibson de 10.000 euro (custom made) si un Epiphone de 500 euro cu doze Gibson (si toate bliz-blizurile posibile), e doar o SENSIBILA diferenta in ton, pe care o aud doar unii si care se poate pierde datorita unui cablu diferit sau amplificator diferit sau sonorizari diferite.... atunci are rost sa ia omu' ditamai Gibsonu'? Asta parca seamana cu Politia Romana, cand a achizitionat Loganuri cu 60.000 euro bucata, doar pentru ca aveau "usoare urme de imbunatatiri". Dar tot Loganuri (de 8000 euro) erau defapt...

 

Nu caut sa intarat pe nimeni si nici sa zic ca Gibson (sau oricare altul) e naspa, dar ma intreb in ce circumstante si-ar merita banii (exceptand cazul colectionarilor care vad valoare in ceea ce reprezinta obiectul, nu in costul de productie neaparat).

 

S-a discutat putin de diferentele de ton date de tipuri diferite de lemn, dar in cazul concret Gibson vs Epiphone (dau exemplul pentru ca sunt curios de una din cele doua si nu prea gasesc argumente pro Gibson deocamdata, cel putin la ce am eu nevoie) cand ambii folosesc Mahon si Maple, exact acelasi tip de corp, aceleasi dimensiuni, dar dotari de doze, bridge, nut, etc diferite (care se pot inlocui relativ ieftin) atunci de ce Gibson inca vinde de rupe, la preturi care si ele rup, cand tot ei ofera varianta mult mai ieftina de Epiphone, care difera sensibil ca ton? Deci pana la urma, oamenii cumpara, intradevar, un Brand, nu neaparat un produs?

Pai, daca ai ajuns la astfel de concluzii, n-ai decat sa-ti cumperi Epiphone si gata! In fond, nici pe tine si nici pe altii NU VA OBLIGA ABSOLUT NIMENI SA VA CUMPARATI CHITARE FABRICATE DE BRAND-URI SCUMPE (GIBSON, FENDER ETC.)! 

Sincer sa fiu, pt. chitaristii de apartament, este suficient sa-si ia o chitara si un amplificator cat mai ieftine (dar functionale), cu care sa-si poata satisface hobby-ul.

Totodata insa, nu vad nici rostul acestor comparatii inadecvate. In fond, fiecare isi cumpara instrumentele la care acces si care-l satisfac, fie el amator, fie profesionist.

Ceea ce ma intriga pe mine este framantarea asta contiuna a unora in a (se) convinge ca, vezi Doamne, nu merita sa dai banii pe o chitara (scumpa) fabricata de un brand celebru, atat timp cat exista chitare asemanatoare (inclusiv ca sunet) la preturi mult mai mici. 

Edited by StratMan
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Deci, am facut un blind test recent si spre surprinderea mea am putut sa recunosc diferentele intre diverse tipuri de chitari doar dupa sunet.

 

Am mers mai departe si am incercat cu lemne. Aici chiar nu credeam ca va fi asa dar... mnah am un istoric de postari pe rgc.

 

Pe acelasi amp cu aceleasi setari pot sa recunosc diferentele cu urechea, legat la ochi.

 

Nu ma asteptam sa fie chiar 10 din 10. Adica nu m-am obosit niciodata cu marci si lemne si cu alte prostii. Deci sunt noob la faze d-astea.

 

Trebuie sa recunosc ca am gresit. M-am ambalat cam tare in directia gresita.

 

M-am gandit mult inainte sa postez asta. Nu e foarte usor sa recunosti ca ai gresit. :(

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.