www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Tapping


Guest Tony
 Share

Recommended Posts

De o grama de timp ma tot kiniu sa invat cum sa tapping, si nici acu nush. Ori nu ma duc dejtele (ca sa nu zic capu), ori n-am sculele care imi tre, nush... :)

 

De cand l-am vazut pe maestro Satriani cantand melodia "Midnight", ma seaca faptu ca nu reusesc si io macar un sir ordinar de note clare prin tehnica asta atat de paranormala. S-aude de parca am dejtele paralitice.

 

Of... :)

 

Daca exista vrun expert in tapping pe acest forum, il rog sa-mi faca si mie sperante macar print-o sugestie. :(

 

Ii multumesc anticipat. :)

Edited by Tony
Link to comment
Share on other sites

Crede-ma ca am rasfoit N saituri si am vizionat N chitaristi cum ciocaneau grifu ala, da tot nu pot sa tapping si io... :)

 

Tre o anumita chitara, anumite corzi sau un anumit amp???

 

De ce nu-mi iese??? :)

Link to comment
Share on other sites

Crede-ma ca am rasfoit N saituri si am vizionat N chitaristi cum ciocaneau grifu ala, da tot nu pot sa tapping si io... :)

 

Tre o anumita chitara, anumite corzi sau un anumit amp???

 

De ce nu-mi iese??? :)

trebuie sa studiezi pozitiile , gamele , practic numai se adauga inca un ton la trei ( cand folosesti si coarda libera) sau doua cantate cu pull and hammer cu mana stanga in cazul arpegiilor , si acest ton se face cu hammer cu mana dreapta , normal ca pe aceiasi coarda ,prin asta devine mai cursiva executia arpegiilor , dar se pot canta si game dupa ce studiezi pozitiile .mai intai cu corzile libere apoi si alte pozitii unde poti sa tii fix tonul cu mana dreapta si canti diferite tonuri cu dreapta , sau canti aceleasi tonuri cu stanga si in gama schimbi tonul dat cu hammer cu dreapta.

 

cursiv nu o sa mearga numai dupa ce cunosti cat mai multe pozitii

 

nu trebuiesc degete de fierar dar trebuie sa ai antrenament ca sa tragi de corzi incontinu , corzi subtiri , gain mare( sensibilitate mare ) cu distors sau compresor , sa sune la fel de tare sunetele sa nu se observa diferenta intre notele date cu dreapta sau stanga.

 

la Satriani poti vedea cum canta si numai cu mana stanga ...prima data acest lucru ar trebui sa mearga la acesta se adauga notele date cu dreapta.

 

uni canta cu dreapta la fel de complex ca si cu mana stanga , dar asta intra la categoria circ ..

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Conteaza chitara. Ce chitara ai ? Ca pe reghin nu prea iese :)

 

Eu unu nu prea sunt de acord... conteaza chitara, dar infinit mai putin decat tehnica si efectul folosit. Iese f. bine si pe un Reghin.

 

Din cate stiu, ca sa iti iasa un tapping bun, trebuie mai intai sa ai un legato pe masura (hammer-on/pull-off).

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt de acord deloc.Se poate face foarte foarte bine chiar si pe un clean, si ar trebui sa iasa bine chiar si unplugged.Ajuta destul de mult sa ai un compressor.

 

Ma rog, ca sa-ti dau un sfat pertinent consider ca trebuie sa stapenesti tehnica de hammer si pull-off.Trebuie sa tragi de coarda cand faci tapping ca sa sune, cam in acelasi mod in care faci un pull-off.Sugestia mea este practice practice practice.Multa bafta

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt de acord deloc.Se poate face foarte foarte bine chiar si pe un clean, si ar trebui sa iasa bine chiar si unplugged.Ajuta destul de mult sa ai un compressor.

 

Ma rog, ca sa-ti dau un sfat pertinent consider ca trebuie sa stapenesti tehnica de hammer si pull-off.Trebuie sa tragi de coarda cand faci tapping ca sa sune, cam in acelasi mod in care faci un pull-off.Sugestia mea este practice practice practice.Multa bafta

exact, se face si pe acustica un tapping daca e cazu...

Link to comment
Share on other sites

Aha...

 

Tocma asta e faza ca se simte clar diferenta intre maini. La dreapta zici ca am dejtele atrofiate. Mda...

 

Cre ca aci e secretu: sa stapanesti bine miscarea de hammeron-pulloff si sa ai forta identica in ambele maini.

 

Genu chitarii intr-adevar n-ar avea de ce sa conteze ff mult. Satriani e tare cu Ibanezu ala insarmat cu D'Addario (tot sarme d'astea am si io), da am vazut si tapping pe acustica si s-auzea super. N-am incercat insa un compressor... Hmmm...

 

Mersi tuturor pentru sfaturi!

 

Back to practice... :)

Link to comment
Share on other sites

si eu am probleme cu tappingu, si cant pe chitara de vreo 5 luni. ideea e ca oricat de tare as da cu degetele de la mana dreapta pe corzi tot se aude super incet. am ajuns la concluzia ca (in cazu meu cel putin) trebuie ceva gain/compresor/ distorsiune ca altfel nu prea merge. pe o acustica in schimb tappingu merge, adica se aude acceptabil(in cazu meu).

ps am citit chestia cu stanley jordan, si mi se pare bun studiul. dar eu in locu tau as detuna chitara vreo 2 tonuri mai jos, ca sa nu tot schimb pe-acolo. muuult mai simplu.

Link to comment
Share on other sites

Aha...

 

Tocma asta e faza ca se simte clar diferenta intre maini. La dreapta zici ca am dejtele atrofiate. Mda...

 

Cre ca aci e secretu: sa stapanesti bine miscarea de hammeron-pulloff si sa ai forta identica in ambele maini.

 

Genu chitarii intr-adevar n-ar avea de ce sa conteze ff mult. Satriani e tare cu Ibanezu ala insarmat cu D'Addario (tot sarme d'astea am si io), da am vazut si tapping pe acustica si s-auzea super. N-am incercat insa un compressor... Hmmm...

 

Mersi tuturor pentru sfaturi!

 

Back to practice... :)

 

de cat timp canti la chitara ?

 

invata pozitiile , arpegiile , gamele , cat mai " multe" si sa descoperi tu pozitiile precum si modul de trecere prin note comune de la un " acord " la altul.

 

poti sa ai si pull si hammer daca nu ai "CE" sa canti degeaba , !!!

 

prima d ata invata arpegiile pe o singura coarda , game posibile ...etc...totu-i logic , dar trebuie sa o iei sistematic ca sa vezi logica...

 

taping inveti dupa ce stii sa canti binisor si incerci sa-ti diversifici modul de exprimare si folosesti taping ptr unele pasaje contrasttante cu altele stacatto etc....

Link to comment
Share on other sites

Corzile 0.09, volum mai ridicat, reverber putin si mai mult decat batut cu dejet pe tastatura (adica exercitiu) te as sfatui sa studiezi (sau sa stapanesti bine) tecnica de "palm muting" cu ambele maini.

Dupa acest incepi progresiv de la riff mai simple pana la scare intregi si string skip, combinatii tonale etc..

Te as sfatui daca ai posibilitate de asculta si de a gasi ceva material techinc despre jennifer batten (este top pentru asa ceva). Pe Stanley jordan nul baga in calcul pentru ca sar putea sa te demoralizezi (jazz frate!)

Daca treci prin ploiesti eu am niste material (am methode lui jennifer) si o carte care este o piatra de aur pe tema aceasta: The right touch. (Este carte care te invata sa folosesti 8 dejete pe tastatura si fiecar dejet (ar trebui) o sa devina indipendent.

Oricum esersasa si nu o sa vina sa lipseasca resultate. (de la sine nu vine nimic, e clar, in particolar cu tapping, care, la prima vedere poate sa insala, adica, chitaristul se uita si credee ca este destul de simplu. Ati probat de pilda niste string skipping cu tapping la volum ridicat du distorsionare? Cum este cu sgomot? Se aude tapping?Sau nu?

Spor la munca, daca am omis ceva si ai ceva curiositati sunt aici. Numai bine.

Ps. piesa lui Satriani pot sal canti si pe chitara clasica sa stii. nu contaza cu cat putere dai pe corzile (tare sau mai moi) contaza cum dai, pentru avea un sunet rotund, pentru a nu lovi si celealalte corde creand resonante, sincronizare ritmica etc... O sa te dai seama singur cu timpul. ciao

Link to comment
Share on other sites

da , estomparea este cel mai important lucru .

 

atat pa picking cu sau fara pana, la slide cat si la taping SI fiecare necesita alta tehnica !!!

 

ptr tapping se poate folosi urmatoarea configuratie :

 

chit.---->buffer/preamp--->compresor---> distors---->EQ---->gate/expandor---->statie

 

sensibilitatea pana la disators se regleaza mare ,noise gatte se regleaza la limita de jos in asa fel ca sa taie zgomotul si " coada prea lunga a sunetului, apoi se regleaza fin compresorul de la intrare ca la un taping cat mai usor semnalul sa "treca" fara gatuire , apoi se regleaza compresor/expandorul aol doilea ca sa refaca dinamica ..se adauga reverb ca sa compensezi lipsa " cozi" sunetului .

 

Asa vei avea un ton uniform in volum si timbru , cu zgomote minime...dar tot trebuie sa stii sa estompezi bine......

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.