www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

My favorite licks & theory


Guest n00binstein
 Share

Recommended Posts

Guest n00binstein

Cu acest topic sper sa mai imi reimprospatez memoria cu teorie si exercitii, si in acelasi timp sa incerc sa explic deja ce mie mi se pare usor, iar unui incepator nu.

 

Sa fie intr-un ceas bun!

 

 

 

Fiind un impatimit cantaret de blues si rock, am incercat sa-mi dau seama de ce majoritatea prietenilor imi spuneau ca suna mai spre blues solo-urile mele si improvizatiile. Am rasfoit nitica teorie si am ajuns la concluzia ca aveau dreptate! :)

 

Am facut un tab mititel, inspirat din solo-urile lui Jimmy Page, care demonstreaza ce vreau sa spun. Sunt sigur ca cei mai pregatiti la teorie vor gasi vreo neconcordanta, pe care chiar sper sa o sublinieze. Tabul de mai jos reprezinta un fragment pe care il folosesc des cand e vorba sa fac un solo la prima mana. Acordurile de la sfarsit sunt puse ca sa nu se termine prea brusc.

 

So, let's begin. Ideea e ca daca esti un incepator, sa nu incerci sa canti prea repede. Exerseaza la viteza mica, in asa fel incat sa stii pe dinafara fragmentul , si apoi iti poti permite sa cresti viteza gradual. Succes.

 

 

 

________________________________________________________ EMaj Emaj7

 

 

|---blues E---||----E min penta-------||--E cromatic--|

 

e||--6-5-6-5h6p5-3---3-----------------------------------0-----0-

B||----------------5---5-3-5-3---3-----------------------0-----3-

G||----------------------------4---4--2^^-2-1-0----------1-----1-

D||------------------------------------------------------2-----2-

A||------------------------------------------------------2-----x-

E||------------------------------------------------------0-----x-

 

 

Legenda:

 

5^6 - legato ascendent, hammer-on

6p5 - legato descendent, pull-off

2^^ - full bend, doua semitonuri

2'(nu e cazul aici) - half bend, un semiton

x - nu se canta, de obicei muted cu mana dreapta.

 

Diferenta dintre o gama pentatonica minora si gama de blues consta in cvinta diminuata, in cazul lui Emaj fiind vorba de A#, sau La diez. Deci daca nu se canta acel La diez, incepand tabul de la a 5 nota, adica La, reiese ca suntem in gama E minor pentatonic.

 

Deasupra tabului sunt impartite fragmentele pe gamele in care sunt notele respective.

 

Deci, o concluzie simpla e ca daca vrei sa construiesti o gama de blues pentru un acord, adauga la gama pentatonica a respectivului acord cvinta diminuata, scazand un semiton de la cvinta perfecta, in acelasi timp pastrand cvinta perfecta.

 

Sper ca nu am fost foarte confuz. Daca mai aveti intrebari, sper sa le pot raspunde.

Nu am explicat ce e aia gama pentatonica sau cromatica deoarece am presupus ca deja se stie ce inseamna.Text

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.