www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Lemnul Si Influenta Asupra Sunetului La Chitara Electrica


edy_wheazel
 Share

Recommended Posts

Chitara din "fier "  are si ea rezonanta in functie de felul constructiv.

 

Cum exista "toba" din metal  instrumente de percutie "fasonate" din butoaie de fier , exista si chitare Dobro  care au placa de rezonanta din metal , rezonatopr din metal etc ...

 

Asa ca daca fac o chitara din fier va suna si aceasta cumva ,,

 

DAR  simt ca este pe sfarsite tema "efectul lemnului asupra sunetului "

 

Sa trecem la efectul Tonului asupra Lemnului .

 

Uni sustin ca este cel mai important lucru sa fie lemnul rodat de catre energia sunetelor ...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Azi m-am trezit cu o profeție; în câteva post-uri o să dăm peste patru comentarii:

  1. La atâta saturație oricum nu contează (mama lor de metaliști nespălați!).
  2. Trece printr-o pedală digitală care oricum omoară tot tonul.
  3. Diferența e imensă! Cum, nu-ți dai seama? Ești surd, fă-te tobar!
  4. Nu sunetul e important, mai ales prin YouTube, diferența principală e în feeling™.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Azi m-am trezit cu o profeție; în câteva post-uri o să dăm peste patru comentarii:

  1. La atâta saturație oricum nu contează (mama lor de metaliști nespălați!).
  2. Trece printr-o pedală digitală care oricum omoară tot tonul.
  3. Diferența e imensă! Cum, nu-ți dai seama? Ești surd, fă-te tobar!
  4. Nu sunetul e important, mai ales prin YouTube, diferența principală e în feeling™.

 

 

- on topic ar fi fost... 5: tipu`-si face reclama la studio... folosindu-se de-un negativ, caine, colectie de chitari si-un pretin chitarist si mim...

- la punctul 3 se impune o erata: "esti s-chior?" iar in preambul alta: profetia-n acest caz e speculatie

Link to comment
Share on other sites

Asta cu tobarul imi aduce aminte de o experienta din trecut.

 

Pe vremea cand rulam humbuckerele de la DiMarzio, aveam o chitara HH si la un moment dat in urma montarii unui set nou de doze aveam senzatia ca am doua chitari intr-una. Adica atat de diferit mi se parea ca suna dozele. SI ma gandeam cum o sa le impac, pe care unde o sa o folosesc. Si ca sa imi elucidez dilemele mele existentiale am cerut parerea tobosarului. Si ma credeti sau nu dar omul ala nu putea sa auda niste diferente evidente si uriase.

 

In ce priveste inregistrarile din muzica de azi chiar sunt penibile. Acuma ascult muzica in format SACD si diferenta e enorma.

 

Pe niste inregistrari cu mp3 normal chiar nu conteaza lemnul. Dar pe mp3 normal nu prea conteaza nimic. Toate se aud cam la fel. Acuma recent am facut rost de SACD cu muzica celor de la Queen. Toate detaliile de pe chitara lui Brian May se aud incredibil de clar. Pun pariu ca daca schimba chitara si lua un strat cu fingerboard de artar si un prost ar fi auzit diferentele.

 

Cine are amplificatoare misto si canta la chitara aude diferentele. Mare problema nu e daca sunt diferente sau nu. Marea problema e daca merita sa dai o suma uriasa pentru o chitara super misto.

 

Avand in vedere ca muzica de astazi inseamna DJ, cururi, tzatze si cam atat, nu merita. Daca mai adaugam si faptul ca publicului general nu ii pasa nici macar ce marca de chitara folosesti, nu merita nici atat. In plus la cele mai multe cantari o sa canti printr-o amplificare generala de toata jena. Numarul cantarilor la care se va auzi calumea ampul tau, in toata viatza ta, poti sa le numeri pe degetele de la o mana.

 

DAR

 

O chitara nu o cumperi pt. altii. Daca faci asta ai probleme mintale. Un chitarist cumpara o chitara pt ca are in minte un anumit sound. Un incepator cumpara o chitara pt ca are in minte o anumita culoare. Si una si alta sunt bune. Daca o caracteristica a unei chitari te face sa canti mai des la ea si sa o iei mai des in bratze inseamna ca merita toti banii. Chiar si in cazul celor care cumpara chitari cu 7 corzi desi nu folosesc decat 6.

 

Dar un anumit ton il ajuta pe un chitarist mai mult decat culoarea chitarii pe un incepator. Un chitarist asociaza tonul unei chitari cu tonul altor chitaristi care au facut istorie. Drept urmare cand va canta la o chitara cu o anumita constructie si un anumit ton el se va gandi la alti chitaristi mari care au folosit instrumente similare si sound-uri similare. Va auzi in mintea lui anumite lick-uri va asocia anumite progresii cu anumite piese si asta il va ajuta sa foloseasca instinctiv anumite lick-uri intr-un mod foarte natural. Solourile lui vor suna mai bine, trupa lui va suna mai bine, muzica lui va suna mai bine chiar daca totul ar fi doar placebo. Treaba asta se poate intampla in mod constient sau inconstient.

 

Chitaristii evalueaza tonurile chitarilor in functie de cat de mult seamana cu tonurile altor chitaristi celebri. Dar aici exista problema marketing-ului care se exprima prin faptul ca exista o mare piatza de "chitaristi" care nu au nici un fel de cultura muzicala dar cumpara chitari pt ca asa au auzit de la altii. Oamenii aia sunt snobi. Ei nu aud nimic, dau banii pt ca asa zice Fender sau Gibson sau X-ulescu si Pixulescu.

 

Drept urmare daca cineva aude sau vede diferente intre douca chitari atunci ele merita toti banii.

 

In concluzie: Lasati femeile sa cumpere pantofi cu tocuri si chitaristii sa cumpere chitari.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

e speculatie

Având în vedere că respectivele inepții au fost deja deseori enunțate, unele chiar pe acest thread, în ce fel e speculație?

 

Marea problema

Marea problemă e că până și tu folosești ideea de "sună (mai) bine". Simt că mă repet, dar până acolo trebuie demonstrat că

  1. Există chitare cu proprietăți tonale universal dorite.
  2. Materialul din care sunt construite (lemnul) e un factor esențial în definirea respectivelor proprietăți.
  3. Doar folosirea anumitor materiale (în ce circumstanțe?!) pot duce la apariția respectivelor proprietăți.

Din păcate povestea se năruie încă de la prima premisă.

 

Va auzi in mintea lui anumite lick-uri va asocia anumite progresii cu anumite piese si asta il va ajuta sa foloseasca instinctiv anumite lick-uri intr-un mod foarte natural.

Asta sună a ceva falsificabil și cu puține șanse să fie adevărat.

Edited by FiveseveN
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asta sună a ceva falsificabil și cu puține șanse să fie adevărat.

 

Nu stiu daca ai inteles ideea dar e simplu. Chitara e o experienta personala mai mult sau mai putin subiectiva a unei persoane care canta la chitara.

 

Marea problemă e că până și tu folosești ideea de "sună (mai) bine". Simt că mă repet, dar până acolo trebuie demonstrat că

 

 

Suna mai bine in SACD? Dap, am gresit in exprimare. Inregistrarile in SACD au mult mai mult detaliu. Cele pe care le detin eu ruleaza intre 5.000 si 16.000 kbs aproximativ, nu ma rup in numere exacte. Dar cam pe acolo.

Edited by ADIDAS
Link to comment
Share on other sites

Aia e una. SACD poate suna mai fidel, dar dacă asculți ceva ce nu-ți place, n-o să-ți placă indiferent cât de fidel e redat.

Eu mă refeream la "Solourile lui vor suna mai bine, trupa lui va suna mai bine, muzica lui va suna mai bine chiar daca totul ar fi doar placebo." Bănuiesc că aici "bine" ar trebui să însemne "mai plăcut pentru sine".

Link to comment
Share on other sites

Aia e una. SACD poate suna mai fidel, dar dacă asculți ceva ce nu-ți place, n-o să-ți placă indiferent cât de fidel e redat.

Eu mă refeream la "Solourile lui vor suna mai bine, trupa lui va suna mai bine, muzica lui va suna mai bine chiar daca totul ar fi doar placebo." Bănuiesc că aici "bine" ar trebui să însemne "mai plăcut pentru sine".

 

In mod normal as zice ca daca cineva canta cu pofta si publicul va placea asta. Si pot sa demonstrez asta prin simplul fapt ca cineva care canta cu placere "mai placut pt sine" va canta mai mult, va exersa mai mult si de cele mai multe ori va canta mai bine. Oricine stie ca daca faci de sute de ori un lucru il vei face foarte bine, vei fi tehnic, nu o sa dai pe langa corzi, nu o sa falsezi la bend-uri, o sa ai un bagaj de lick-uri si asa mai departe.

Link to comment
Share on other sites

va canta mai bine

Vezi, there you go again. Și cu 10 cuvinte mai târziu folosești noțiunile corecte: poți cânta pe lângă ritm sau pe lângă gamă, cu chitara prost intonată și cu cablu intermitent, să ai un repertoriu de trei acorduri, să nu știi cine-i Brian Carroll sau Richard Wagner ș.a.m.d. Toate acestea se pot întâmpla intenționat sau nu. Dar asta nu face muzica mai mult sau mai puțin "bună". Binele și răul sunt categorii morale. Muzica poate fi plăcută, zgomotoasă, comprimată, plictisitoare, monotonă, surprinzătoare, dinamică, inspirațională, comică, melancolică, politică, independentă, la mișto și nenumărate alte lucruri, dar bună sau rea nu.

Link to comment
Share on other sites

  1. Există chitare cu proprietăți tonale universal dorite.
  2. Materialul din care sunt construite (lemnul) e un factor esențial în definirea respectivelor proprietăți.
  3. Doar folosirea anumitor materiale (în ce circumstanțe?!) pot duce la apariția respectivelor proprietăți.

 

1. "Universale"? Nu, pentru ca exista prea multe tipuri de chitaristi si genuri muzicale care implica chitara. Ar fi imposibil. E vorba doar de faptul ca ei vor sa sune ca si cineva sau apropiat. Aia inseamna "mai bun", pentru unii. Eu incerc sa ii inteleg pe acei unii. Aveam si eu candva un wallpaper cu un Les Paul pe monitor. LOL!

 

2. "Cel mai important pt un ton"? Tot lantul e cel mai important. Dar cred ca ar trebui sa se inceapa cu amplificatorul, apoi pedalele si apoi tipul de chitara si dozele, single sau humbucker. Lemnul? Asta e o chestie de finetze. Dupa ce ai facut toate celelalte chestii bine si vrei sa ajungi la un sunet si mai fidel fata de un anumit ton va conta si lemnul sau corzile.

 

3. Doar lemnul chitarii? Ar fi ridicol sa crezi asa ceva. Adica daca bag un strat de mahon intr-un Marshall sa ma astept sa sune ca un les Paul pt ca ambele sunt din mahon sau cum? :biglaff:

Vezi, there you go again. Și cu 10 cuvinte mai târziu folosești noțiunile corecte: poți cânta pe lângă ritm sau pe lângă gamă, cu chitara prost intonată și cu cablu intermitent, să ai un repertoriu de trei acorduri, să nu știi cine-i Brian Carroll sau Richard Wagner ș.a.m.d. Toate acestea se pot întâmpla intenționat sau nu. Dar asta nu face muzica mai mult sau mai puțin "bună". Binele și răul sunt categorii morale. Muzica poate fi plăcută, zgomotoasă, comprimată, plictisitoare, monotonă, surprinzătoare, dinamică, inspirațională, comică, melancolică, politică, independentă, la mișto și nenumărate alte lucruri, dar bună sau rea nu.

 

Cred ca putem sa zicem ca e mai buna sau mai rea altfel nu am avea conservatoare si universitati de muzica. Ar merge tzaganu' la conservator sa invetze Gutza ca "dom' profesor nu stii ca gusturile nu se discuta?" :)

 

Cred ca putem discuta de gusturi cand cineva prefera baroc si altcineva prefera romantic. Dar cand bagam manele cu clasica nu e chestie de gusturi. La fel cum nu e chestie de gusturi cand dai pe langa corzi fata de cand canti corect.

 

Nici tie ca designer nu iti place cand vine un tzaran la tine cu tot felul de prostii ca el are bani si sa-i faci cum vrea el chiar daca e prost. Si tu folosesti termeni precum kitschos. Si kitschos nu e ceva de bine. Nu e moral sa faci chestii kitschoase. Asa cum nu e moral sa canti manele.

Link to comment
Share on other sites

Offtopic [ total ] :

 

Îmi amintesc că mai demult, tot pe un topic similar și tot aici, pe RGC, se spunea că o oarecare importanță o are faptul ca o chitară anume, care are niște ani vechime intru cântare își... "rearanjează" fibra lemnului astfel ca va fi, cumva, predispusă la a performa la nivele ... mai superioare ...

 

 Nu discut și nici nu contest așa ceva, deoarece n-am studiat aspectul și mă feresc să iau în derâdere, doar că, zilele astea, cuprins de oarecare evlavie, cu prilejul sfintelor sărbători, mă gândeam io cum dracu, Doame iartă-mă**, să fac să șterpelesc scândura aia de toacă din curtea bisericii...

 

 

rolleyes.gif.pagespeed.ce.qeSuMdX8nQ.gif

 

 

 

 

.

Edited by ramurel
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Divagăm de la problema lemnului pentru că așa cum am spus, problema e mai adâncă: nu se înțelege subiectivismul.
 

Dar cand bagam manele cu clasica nu e chestie de gusturi.

De ce, maneaua nu e gen? Atunci avem o problemă de taxonomie, nu de gusturi.
 

La fel cum nu e chestie de gusturi cand dai pe langa corzi fata de cand canti corect.

Fals. A "cânta corect" poate însemna cel mult că interpretarea e conformă cu intenția artistului. Asta nu exclude posibilitatea ca artistul să dea intenționat pe lângă corzi, și/sau ca publicul să aprecieze asta.
 

Nici tie ca designer nu iti place cand vine un tzaran la tine cu tot felul de prostii ca el are bani si sa-i faci cum vrea el chiar daca e prost.

Nu îmi place pentru că nu-mi place prostia în general. Dar în design problema se pune altfel, deciziile trebuie argumentate, nu e niciodată o chestiune de gust.
Și kitsch-ul are o definiție specifică, în care maneaua probabil se încadrează confortabil. Dar ce treabă are asta cu moralitatea? Dacă omu' vrea să cânte despre dușmani peste demo track-urile de la Casio ca să-și finanțeze castelul e dreptul (și obligația) lui de cetățean al pieței libere. Dacă tu consideri că repercusiunile sociale sunt intolerabile și tu ești liber să alegi pe cineva în Guvern pentru a cenzura manelele.

PS: revenind la o idee anterioară, dacă există muzică bună, dacă există o rețetă care garantează calitatea, de ce există și muzică care pesemne nu e bună? Nu ar dori oricine să aibă succes?! Și dacă rețeta se învață la Conservator, de ce nu prea găsim absolvenți în Top 40, Rolling Stone, la Wacken sau oriunde credeți voi că se adună artiștii?

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

Binele și răul sunt categorii morale. Muzica poate fi plăcută, zgomotoasă, comprimată, plictisitoare, monotonă, surprinzătoare, dinamică, inspirațională, comică, melancolică, politică, independentă, la mișto și nenumărate alte lucruri, dar bună sau rea nu.

 

Din punctul meu de vedere, avand in vedere ca iti urmaresc posturile de ceva vreme, am ajuns la o concluzie in ceea ce te priveste: urmezi un tratament cu medicamente destul de puternice.

Cum am ajuns la aceasta concluzie: ai posturi unde spui ceva si imediat te contrazici sau pui niste intrebari imbecile si total pe langa subiect, si atunci stiu ca ai sarit pestre tratament. Si ai posturi din care poti invata ceva si esti on topic, atunci esti cu pastilele la zi.

Problema este ca partile cand sari peste tratament sunt mai dese decat cele cand urmezi prescriptia medicului.

Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, avand in vedere ca iti urmaresc posturile de ceva vreme, am ajuns la o concluzie in ceea ce te priveste: urmezi un tratament cu medicamente destul de puternice.

Cum am ajuns la aceasta concluzie: ai posturi unde spui ceva si imediat te contrazici sau pui niste intrebari imbecile si total pe langa subiect, si atunci stiu ca ai sarit pestre tratament. Si ai posturi din care poti invata ceva si esti on topic, atunci esti cu pastilele la zi.

Problema este ca partile cand sari peste tratament sunt mai dese decat cele cand urmezi prescriptia medicului.

 

Mersi! Am ras bine :tardlol: :tardlol: :tardlol:

___________________________________________

 

Acum serios, cand lasati topicul asta in pace?  Like wth man....get over it! :D

Cantati pe ce naiba vreti, pe chitara din c*cat uscat cu corzi Optima Cold!  :clown:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

te contrazici

[citation needed]

 

PS again: ajung deseori la aceleași probleme fundamentale pentru că nu degeaba se cheamă fundamentale. E de prisos să discutăm dacă au avut sau nu dinozaurii pene dacă interlocutorul se dovedește a fi creaționist.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

Cantati pe ce naiba vreti, pe chitara din c*cat uscat cu corzi Optima Cold!  :clown:

 

Chiar ma gandeam daca exista ceva substanta sa o bagi in ***** sa se solidifice calumea dupa ce l-ai modelat si sa faci din el o chitara.

 

Ar fi cea mai cool chitara din lume. :biglaff:

 

As fi curios ce proprietati tonale are. Probabil ar aparea multe tipuri de solidificanti care ar da tonuri diferite. :lol:

 

Urmatorul pas ar fi chitarile signature, adik facute din c*catul unui artist renumit. Alea chiar ca ar fi signature.

Edited by ADIDAS
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

Fals. A "cânta corect" poate însemna cel mult că interpretarea e conformă cu intenția artistului.  

 

 

Mmmmm....nope . Chitara este un instrument foarte dinamic . A canta corect inseamna ca fiecare nota sa se auda in anumite nuante care denota expresie muzicala . Chestia asta presupune mai mult lucruri, incepand de la pozitia mainilor pe chitara pana la modul cum se lovesc corzile.

Acum ca sunt stiluri de "metale" si acordaje care permit oricui sa interpreteze cate ceva chiar si cu un singur deget , este alta treaba .

Este ca si cum ai spune ca oricine a pus mana pe un creion sau un sevalet , deseneaza sau picteaza . 

Edited by ggg
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

PS: revenind la o idee anterioară, dacă există muzică bună, dacă există o rețetă care garantează calitatea, de ce există și muzică care pesemne nu e bună? Nu ar dori oricine să aibă succes?! Și dacă rețeta se învață la Conservator, de ce nu prea găsim absolvenți în Top 40, Rolling Stone, la Wacken sau oriunde credeți voi că se adună artiștii?

 

Cred ca aici confunzi calitatea cu succesul. Muzica buna nu e intotdeauna muzica de succes. Chiar tu recunosteai ca maneaua s-ar incadra foarte bine la kitsch si stii bine ca are succes.

 

In fine, hai ca ne-ai ciuruit cum zicea Razvan. Io ma retrag cuminte.

Link to comment
Share on other sites

Mmmmm....nope . Chitara este un instrument foarte dinamic . A canta corect inseamna ca fiecare nota sa se auda in anumite nuante care denota expresie muzicala . Chestia asta presupune mai mult lucruri, incepand de la pozitia mainilor pe chitara pana la modul cum se lovesc corzile.

Acum ca sunt stiluri de "metale" si acordaje care permit oricui sa interpreteze cate ceva chiar si cu un singur deget , este alta treaba .

Este ca si cum ai spune ca oricine a pus mana pe un creion sau un sevalet , deseneaza sau picteaza . 

daca ar fi asa, n-ar mai exista session musicians.

Link to comment
Share on other sites

Este ca si cum ai spune ca oricine a pus mana pe un creion sau un sevalet , deseneaza sau picteaza . 

Păi dacă asta e definiția desenului și picturii, de ce n-ai spune? Că nu e profesionist, pentru că nu se întreține din asta? E o subcategorie dar tot desen e. Că nu e cult, pentru că nu și-a pus probleme estetice întâi? La fel, o subcategorie, și dacă aplicăm analogia membrilor RGC aparent obținem mulțimea nulă.

 

Muzica buna nu e intotdeauna muzica de succes.

Bine, atunci care e muzica bună? Aia care-ți place ție, nu?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.