www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Lemnul Si Influenta Asupra Sunetului La Chitara Electrica


edy_wheazel
 Share

Recommended Posts

eu cred ca da, dar nu oricine are urechea si pregatirea chitaristica suficienta ca sa isi dea seama de asta

asa e, dar el isi da seama ca ar putea sa sune si mai bine si ca atare cauta un ton cat mai bun.

Problema e, cum a spus Karpi, daca merita sa investesti in cautarea acelui sound, in conditiile in care nefiind un chitarist grozav, lemnul este doar o parte a ecuatiei. Poate ca e mai important sa investesti timp si finante in training-ul propriu. Dar, firea omului e smintita: noi credem ca un instrument de calitate vine la pachet cu extra-abilities.   :)

 

Corect!  :respect:

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma, influenteaza sau nu

Da. Orice are masă și e atașat de corzi influențează.

 

si cat

Asta e o întrebare mult mai importantă. Astea sunt singurele date pe care le-am găsit:

FreqResp-2.jpg

Via Modal Analysis of an Electric Guitar.

În ce măsură e perceptibil depinde desigur și de alți factori decât amplitudinea.

Deci, daca era o diferenta semnificativa in anumite inalte, doza ne strica experimentul, pentru ca o doza hot taie complet inaltele "din capat".

Nu, taie cu 12 dB/octavă, nu e un filtru brickwall. Și dacă e aceeași doză are aceeași influență, deci diferența dintre corpuri ar fi constantă.

Oricum sunt de acord că metodologia e proastă.

Link to comment
Share on other sites

 

"The pickups can only pick up what the string is doing so if you have a guitar that absorbs frequencies between 150 and 450hz, you will have thin sounding treble strings. If your guitar resonates well between those frequencies you will have more solid treble strings. Guitars that are more resonant allow you to use a lower output, brighter pickup and still get the same volume from the instrument."

Doar o completare,... frecventele la care se face referire sunt ale acelor armonice care determina timbrul si nu a fundamentalei specifice intonatiei unei note . 

Edited by ggg
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am curatat ultimele cateva postari care o luasera putin cam pe aratura si le-am mutat la desert. Recomand cu caldura niste activitate fizica, nicotina, alcool si cantat la chitara (nu neaparat in acelasi timp sau in ordinea asa), pentru eliminarea starilor de nervozitate. 

 

Daca vi se pare ca am scapat ceva dati-mi un PM si rezolv. 

 

Iti dau report ca-mi recomanzi alcool!!!!!!!! :lol: (pentru ca, nu specifici care :tardlol: )

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

4) daca la 3) raspunzi cu "pai daca pe ala il caut" inseamna ca esti un chitarist cu versatilitate zero care are impresia ca doar artistul lui preferat suna bine (ca doar Moore, Santana, Slash, Wylde, Hammett si Vai au tonuri diferite ca de la cer si la pamant si nu se mai plange niciunul dintre ei);

 

 

BLAS-FE-MI-E !!!!! (adica si la si mutat fa mi mi mi :) ) Toata lumea stie ca doar May suna bine....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Azi PROBABIL merg sa iau chitara de mai jos, because f*ck this topic. :tardlol:

 

La mine e simplu: sa zicem ca I need a metal-ish guitar pt gigigi chug chug, si n-am chef sa fac asta stratului sau carvinului cu lower tuning, si nici sa dau o tona de bani aiurea.

 

Gata! done! problem solved. E pret bun, e noua, suna bine din ce aud pe net, done deal.

 

:lol: Ce atat tam tam aiurea ....merg, testez, imi place, buy. Scurt. Ce lemne, ce vrajeli, afecteaza, nu afecteaza, aud, nu aud. E plictisitor si stresant sa tot gandesti asa. Daca mi se pare ok e ok, daca nu, nu. Nu ca are mahon indian, sau american sau de pe Marte.

 

Orice afecteaza orice, REZULTATUL FINAL e sa ne PLACA!. Simplu.

 

z42ft.jpg

_____________________________________

LE: Am rezervat chitara :D

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 De ce o mai testezi atunci, ia-o direct online daca esti barbat. :)

 

Daca as putea sa probez tot ce ma intereseaza n-as avea nimic de spus in topicul asta. Si as fi si mult mai fericit.

(i DID   :D)

 

ma refeream ca aud nu aud, chestii la subtilitati...poate sunt obosit in acea zi, si "nu aud" :lol:

 

sincer, in afara de Reghincaster, nu am avut chitara in mana din care sa nu scot ceva, pe cuvant man

majoritatea luate sau asa, le-am luat pe netestate, fiecare avea "ceva", dar toate erau folosibile fara probleme in diverse situatii.

 

Si da, proba e proba. Sa aveti o zi faina

 

(a lil off topic)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

poti sa compensezi doar ce ai, daca iti lipseste complet o plaja de frecvente nu o poti adauga din reglaje.

Dar cum am spus și data trecută, și poți vedea clar în grafic, nu se elimină complet nici o frecvență.

 

De ce as alege 4 pedale si un anume amplificator cand [...] poate la fata locului nici nu am vreo sansa sa obtin amplificatoru cu care mi-am facut setarile acasa / la sala de repetitii?

Păi dacă nu găsești același model de amp și cab oricum va suna complet diferit. De ce te-ar mai interesa subtilitățile lemnului?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

acum sa-mi fie cu iertare daca nu are neaparat legatura cu topicul, dar eu din articolul de mai jos am inteles ca TONUL in general si de ce nu, in particular chiar si SUNETUL chitarii electrice, ar fi influentat destul de mult si de CINE si CUM ( si CAT as adauga eu ;) ) foloseste "lemnul"... poate chiar MAI MULT decat de insusi lemnul folosit. :)

... hmmm, poate ca de asta chitara mea "din lemn", parca parca suna putin mai bine decand o cant mai des, in comparatie de cum suna acum ceva vreme cand am cumparat-o. Nu stiu daca si cat e influenta lemnului,.... sau a pielii ingrosate din vf degetelor sau a incheieturii mainii sau,.... Cine mai stie.... adevarul e pe undeva :)

 

http://www.premierguitar.com/articles/money-can-t-buy-me-tone-1

Edited by photone
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@ red:

 

1) excitatia fiind una de tip impuls (pana sau deget care ataca scurt o coarda), semnalul va fi mereu de banda larga, spectrul fiind mereu unul continuu. Oricat ar fi de ondulat modulul raspunsului in frecventa, el nu va avea niciodata gauri gen filtru notch, deci nu iti lipseste niciodata nicio frecventa, d-apai o plaja de frecventa. Iar daca un EQ simplu cu Bass, Mid si Treble nu e de ajuns, ia-ti unui cu 10 benzi, mare lucru. Chitaristii sunt cei mai pretentiosi vis-a-vis de sunetul instrumentului lor dar folosesc cele mai primitive echipamente ca si design ca apoi sa se planga ca nu-i/s lemnu' sau doza sau ampu' bun(e); EQ-ul multibanda nu se foloseste doar la radiocasetofoanele din anii 80-90 sau pt chitaristii bass u know :)

 

2) deci decat un lant personalizat si customizabil cu o chitara mediocra, tu preferi mai bine chitara AIA a ta, cantand in rest pe ce gasesti la sala sau in clubul/pubul respectiv? :) Think again si recantareste corectitudinea deciziei.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Traiam cu impresia ca in functie de cum e construita o doza exista inclusiv frecvente care nu ajung niciodata in amplificator (desi sunt produse acustic). Probabil nu stiam corect, mai studiez.

 

Nu vreau sa folosesc termenul de "chitara mediocra", prefer o chitara potrivita la "rece" uneia nepotrivite, da. Nu sunt unul dintre cei care cred ca exista vreo chitara mediocra obiectiv tonal.

 

Citeste, daca ai timp, si pdf-urile la care am pus link-uri mai sus. Acolo autorul experimentului spune la sfarsitul primei parti: "All frequency spectra that I have presented in this paper are called “peak frequency” spectra, that is, the spectra that occurred immediately after the note was picked. As time progresses that peak frequency spectra changes shape and all of the frequency components eventually collapse into the background noise of the electronics. The time it takes for any of these peak frequency components to degrade by a certain amount (specified in units of -dB) can be measured. This length of time is what I will call the sustain time or more simply sustain of the note. Sustain will be the focus of Part 2 in this series of articles."

 

Deci, nu e mai complicat sa faci o chitara sa sune ca alta chitara doar cu un egalizator, oricat de sofisticat?

 

Si alta intrebare: suna la fel (in practica, cu echipamente existente) doua serii de frecvente, unde in prima serie f1_N avea valoarea X, iar in a doua f2_N a trebuit sa fie ridicata cu 12dB ca sa ajunga la aceeasi valoare? Nu e introdus zgomot daca incercam sa ridicam o plaja de frecvente care stateau "prea jos"?

 

Ambele intrebari sunt oneste.

 

pai ce facem domne', promiteti pdf-uri interesante si nu puneti linkurile? :) hai ca aveam pofta de citit, ca-s si racit copt si ma lasasi doar cu un citat care parea suficient de interesant dar fara pdf :P

 

deci:

 

- la faza cu doza care nu traduce tot ce produce coarda, logic, insa doar la modul ca si o doza, la randul ei, altereaza spectrul excitatiei produse de coarda. Insa niciodata nu o sa gasesti doze care sa nu "vada" portiuni intregi din spectru. Daca vei gasi astfel de doze, sa stii ca probabil vor costa mii de $ pentru a produce acest defect artificial ce nu se gaseste nicaieri in stare naturala :)

 

- referitor la peak-ul de care vorbeste nenea de mai sus, e foarte true, insa (si zic asta fara sa vad restul pdf-ului) el prezinta doar evolutia in timp a spectrelor, urmarind maximele globale. Prin asta nu face decat sa vada modul in care coarda se stabilizeaza si cum ea ajunge din regim tranzitoriu in regim cvasi-stationar, unde armonicile se curata mult mai repede ca fundamentala, care la randul ei isi modifica pozitia in spectru datorita multor factori, printre care curba eliptica pe care o urmareste vibratia, tensiunea corzii care scade si face ca fundamentala sa fie mai "flat", ea initial fiind mai "sharp" datorita deformarii mici elastice aplicate la lovirea corzii, etc.. Probabil a facut un amarat de FFT in timp sau un grafic EDR ca in lucrarile lui nea' Schroeder. Dar are impresia ca a reinventat apa calda :)

 

- ba da, ridici si zgomotul odata cu semnalul insa de ce-ti faci griji? 1 la mana atata timp cat ridici nivelul semnalului pe o sub-banda, nivelul zgomotului ridicat este tot in sub-banda aia iar daca se afla sub pragul de mascare al urechii, nu il vei auzi in veci iar 2 la mana, asta ar pune brusc o problema cu orice sistem electronic activ ai si dupa cum vezi, majoritatea gear-ului unui chitarist este activ, nu din componente pasive. Deci daca amplificarea presupune "nasol" pentru ca "zgomot" pai atunci ... let's get rid of everything, de la pedale, buffere, pana la ampul in sine care de luat ia doar semnalul de chitara, dar iti baga apoi toate porcariile in el (hum, etc.). So, all technical fuss for nothing when u look at things in perspective :)

Link to comment
Share on other sites

Lemnul va influenta MEREU ceea ce iese din chitara. Insa:

 

1) nu suficient pentru urechea majoritatii;

2) daca te aflii in acea minoritate de drept, nu doar pentru ca asa crezi/pretinzi cu al tau ego (imposibil de demonstrat vreodata de catre cineva din exterior, fiind cuvantul tau vs. cuvantul celuilalt in discutia "eu nu aud nicio diferenta" vs. "ei bine, eu aud"), de ce nu compensezi din celelalte sute de mii de reglaje din lantul electro-mecanic pana obtii ce vrei?

3) daca nu poti obtine ACEL ton, de ce trebuie sa fie DOAR ACEL ton?

4) daca la 3) raspunzi cu "pai daca pe ala il caut" inseamna ca esti un chitarist cu versatilitate zero care are impresia ca doar artistul lui preferat suna bine (ca doar Moore, Santana, Slash, Wylde, Hammett si Vai au tonuri diferite ca de la cer si la pamant si nu se mai plange niciunul dintre ei);

5) daca un Squier nu suna ca un Fender, care-i treaba? Doar un Les Paul suna chiar foarte diferit si tot si-a gasit iubitori, un Tele/PRS/Ibanez/Flying V/SG/etc. are particularitatile lui sonore si intotdeauna va exista o utilitate pentru sunetele lor, deci de ce am cauta doar ACEL ton?

6) daca iei un mana o copie de Les Paul si vezi ca nu suna ca una de $4000, care-i treaba? Nici un Tele de $4000 nu suna ca LP-ul de $4000 si tot e bun si tot costa la fel (deja repet punctul anterior)

7) mai cantati in pana mea, ca o chitara nu e radio sa o atingi 1 secunda si sa o asculti 10. Astia de o ascultati cu stetoscopul cred ca aveti o mica problema de intelegere a rolului instrumentului si v-ati denaturat putin perceptia de la ideea initiala. Chitara nu e un diapazon ce cauta sa redea cat mai bine un ton, o frecventa venita din degete/cosmos/bla bla artisismul fiecaruia sa completeze aici ce vrea. O chitara trebuie sa creeze in primul rand linia melodica pe care o vrei. Iar pentru a critica aspectele tonale ale instrumentului de redare, intai trebuie ca emitatorul sa produca perfect excitatia. Ca degeaba ai plasma pe perete daca ii bagi antena din '70 sau VCRu' nostalgic cu purici in mufa de coaxial (ramasa pt compatibilitate doar).

 

Asa ca va rog, mana pe griff si exersarea! Deja mi se ia sa vad tot felu' de indivizi cum isi prind degetele in Stairway to Heaven sau Nothing Else Matters dar isi gasesc timp sa critice dozele/chitara/ampul/etc.. Use that time for practicing ffs.

Din categoria "Vorba multa saracia omului" cred ca puntul 7) e cel mai sugestiv si ar trebui sa luam seama la el... poate chiar inainte de lemn doze corzi etc etc!!!  :respect:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Poate ca e cel mai sugestiv sau nu, in orice caz e cel mai off-topic.

 

Daca tot suntem off-topic, m-am plictisit maxim de mantra asta care nu inseamna nimic si care e servita la foc automat drept raspuns la toate intrebarile care tin despre orice tangential legat de chitara.

 

Topicul se numeste "Lemnul Si Influenta Asupra Sunetului La Chitara Electrica", e gratis sa deschizi un nou topic "Rezolva exersatul toate problemele de ton si aduce pacea mondiala"?

 

Unii dintre noi sunt cu adevarat interesati de subiect si il trateaza serios si civilizat.

Da, cu adevarat...unii  :respect:  ceilalti cu respect, no offence!!!

Link to comment
Share on other sites

ah, le-am vazut acum :) da, le stiam mai de mult timp, tot de pe RGC, parca le pusese cineva intr-un topic asemanator. E perfect, dar revin la ce-am spus mai sus:

 

Lemnul va influenta MEREU ceea ce iese din chitara. Insa:

 

1) nu suficient pentru urechea majoritatii;

2) daca te aflii in acea minoritate de drept, nu doar pentru ca asa crezi/pretinzi cu al tau ego (imposibil de demonstrat vreodata de catre cineva din exterior, fiind cuvantul tau vs. cuvantul celuilalt in discutia "eu nu aud nicio diferenta" vs. "ei bine, eu aud"), de ce nu compensezi din celelalte sute de mii de reglaje din lantul electro-mecanic pana obtii ce vrei?

3) daca nu poti obtine ACEL ton, de ce trebuie sa fie DOAR ACEL ton?

4) daca la 3) raspunzi cu "pai daca pe ala il caut" inseamna ca esti un chitarist cu versatilitate zero care are impresia ca doar artistul lui preferat suna bine (ca doar Moore, Santana, Slash, Wylde, Hammett si Vai au tonuri diferite ca de la cer si la pamant si nu se mai plange niciunul dintre ei);

5) daca un Squier nu suna ca un Fender, care-i treaba? Doar un Les Paul suna chiar foarte diferit si tot si-a gasit iubitori, un Tele/PRS/Ibanez/Flying V/SG/etc. are particularitatile lui sonore si intotdeauna va exista o utilitate pentru sunetele lor, deci de ce am cauta doar ACEL ton?

6) daca iei un mana o copie de Les Paul si vezi ca nu suna ca una de $4000, care-i treaba? Nici un Tele de $4000 nu suna ca LP-ul de $4000 si tot e bun si tot costa la fel (deja repet punctul anterior)

7) mai cantati in pana mea, ca o chitara nu e radio sa o atingi 1 secunda si sa o asculti 10. Astia de o ascultati cu stetoscopul cred ca aveti o mica problema de intelegere a rolului instrumentului si v-ati denaturat putin perceptia de la ideea initiala. Chitara nu e un diapazon ce cauta sa redea cat mai bine un ton, o frecventa venita din degete/cosmos/bla bla artisismul fiecaruia sa completeze aici ce vrea. O chitara trebuie sa creeze in primul rand linia melodica pe care o vrei. Iar pentru a critica aspectele tonale ale instrumentului de redare, intai trebuie ca emitatorul sa produca perfect excitatia. Ca degeaba ai plasma pe perete daca ii bagi antena din '70 sau VCRu' nostalgic cu purici in mufa de coaxial (ramasa pt compatibilitate doar).

 

Asa ca va rog, mana pe griff si exersarea! Deja mi se ia sa vad tot felu' de indivizi cum isi prind degetele in Stairway to Heaven sau Nothing Else Matters dar isi gasesc timp sa critice dozele/chitara/ampul/etc.. Use that time for practicing ffs.

 

Stiu ca devine ciclica discutia, dar experimentul tipului se incadreaza perfect in ce spuneam la toate punctele de acolo. Asa si dozele variaza spre exemplu, foarte mult cu temperatura, lucru mult mai notabil pentru orice ureche umana, fie ea cat de proasta, existand chiar diferente mari de ton de la cald la frig, dar nu vad pe nimeni sa faca un big deal out of it. Mai ales ca e un aspect de care nu stie mai nimeni :)

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Revenind strict la topicul nostru: La o chitara electrica, forma corpului si/sau tipul (calitatea) lemnului nu influenteaza prea mult sunetul captat de amplificator!

 

Pentru a sustine afirmatia de mai sus, am sa discut putin despre impedanta acustica/mecanica pe care "o vad" corzile unei chitari electrice.

Vibratia corzilor ar trebui sustinuta de ansamblul mecanic constituit din: tremolo block, bridge, saddles, neck-joint, neck, nut,etc. Tot acest ansamblu ar trebui sa asigure vibratia infinita a corzilor, lucru care nu se intimpla in realitate. Din pacate, tot acest ansamblu mecanic amortizeaza in proportii diferite si la frecvente diferite (functie si ...de calitatea lemnului folosit) vibratia corzilor. O chitara "ideala" ar trebui sa fie un ansamblu mecanic rigid, astfel incit numai dozele sa preia energia vibratiei corzilor. Este o imposibilitate fizica.

 

Corpul chitarii este executat dintr-un material dens si rigid, prin urmare impedanta acustica a corpului este mica in comparatie cu celelalte componente ale ansamblului mecanic. Densitatea lemnului de ex. controleaza sunetul prin abilitatea de a reflecta saude a  absorbi energia cauzata de vibratia corzilor. Impedanta acustica a unei bucati de lemn de mahon este mai mica decit a uneia din lemn de artar (vezi fender sau gibson factory); DAR... amandoua sunt mici in comparatie cu alte componente ale lantului mecanic amintit.

 

Corpul chitarii este rezonant in mod diferit (functie de lemn), si "la rece" putem sesiza aceste diferente ale tonului. Este insa doar o calitate "aparenta".

La cald - cind doza este captata de un amplificator, aceasta calitate a sunetului dispare aproape in totalitate.

 

Prin urmare, lemnul utilizat la fabricatia chitarii nu influenteaza aproape deloc sunetul unei chitari electrice

 

Restul tine de marketingul Fender, Gibson, PRS, Yamaha, Ibanez, etc., si de credulitatea cumparatorilor (utilizatorilor).

 

 

N.B.: Sa stiti ca nu sunt impresionat in nici-un fel de obraznicia unora!

 

S-auzim de bine!

Link to comment
Share on other sites

 Densitatea lemnului de ex. controleaza sunetul prin abilitatea de a reflecta sau de a  absorbi energia cauzata de vibratia corzilor.

 

Pai despre este asta este vorba ca nimeni nu-si imagineaza ca bucata aia solida de lemn trebuie sa rezoneze mai puternic decat cutia de rezonanta a chitarei acustice .

 

Trebuie reamintit ca nu se poate discuta despre frecventele fundamentale .  Pt ca asta ar presupune ca unele note nici macar sa nu poata fi intonate , ceea ce nu este adevarat . Orice nota in spectru de frecvente 60 Hz - 6000 Hz (in functie de acordaje) se poate canta la chitara. Problema este a armonicelor ( a pierderilor de energie ). Ele sunt cele care determina timbrul sonor . Iar pt modificarea acestui timbru (influentarea vibratiei acestei coarde , ca doar asta capteaza dozele), isi aduc contributia toate elementele chitarei  electrice . Este adevarat ca daca , de exemplu , nut si bridge nu sunt bune , bineinteles ca lemnul si celelalte elemente din care este construita chitara, nici numai conteaza din ce sunt sau cum sunt .

Edited by ggg
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

nu sunt chitarist... asa ca nu ma bag sa dau verdicte... desi am ascultat la viata mea multe chitare manuite de chitaristi foarte buni din Romania. unele modele foarte scumpe si foarte bune... alte modele ieftine, dar care sunau excelent

 

ma intereseaza ce aveti de spus despre chitarele Fender care au fost folosite printre altii de Nile Rodgers de la trupa de funk CHIC, care aveau corpul din plexiglas si gatul din lemn... :);)

 

am descoperit ca au existat unele facute complet dintr-un fel de plexiglas numit LUCITE...

 

http://www.strat-central.com/external/LuciteStrat.asp.htm

 

http://forums.fender.com/viewtopic.php?t=13209

 

http://ericblackmonmusic.com/2014/08/19/the-clearly-funky-fender-stratocaster-guitar-project/

 

iata si celebrul clip de la finele anilor '70... unde apare chitara asta...

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Chitarele alea din plexi sunt destul de celebre.... la un moment dat se glumea ca unii le-ar fi umplut cu pipi  

Ca sunet sunt ca orice alta chitara,ori iti place ori nu iti place,gusturile sunt personale

Avantajul e ca nu ai probleme cu umiditatea sau alte chestii caracteristice lemnului

 

Sincer....arata...pen!bil,ca niste jucarii ,dar asta e doar parerea mea :))

 

....sper ca nu deschidem topic pe tema "plasticul si influenta lui asupra sunetului"    :w00t:

Edited by dani_rosu5
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pai ba ai, ca neckul e tot din lemn, si in general acolo sunt problemele. la variatii de temperatura sau umiditate corpul nu pateste mai nimic, eventual crapa lacul, dar gatul se stramba, indoaie samd

 

 

Chitarele alea din plexi sunt destul de celebre.... la un moment dat se glumea ca unii le-ar fi umplut cu pipi  

Ca sunet sunt ca orice alta chitara,ori iti place ori nu iti place,gusturile sunt personale

Avantajul e ca nu ai probleme cu umiditatea sau alte chestii caracteristice lemnului

 

 

Sincer....arata...pen!bil,ca niste jucarii ,dar asta e doar parerea mea :))

 

....sper ca nu deschidem topic pe tema "plasticul si influenta lui asupra sunetului"    :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Si corpurile de lemn pot crapa,topurile sa se delamineze etc etc,foarte mici sanse,dar se mai intampla;

S-ar putea sa ai probleme cu gatul si la una acrilica ,nu e exclus ...dar acum...cate chitari mai de doamne ajuta ai vazut cu gaturi indoite din cauze de folosire  normala? aici scotand din calcul ca s-a asezat cu fundul pe ea,ca a acordat-o in cine stie ce fel ciudat sau ca a tinut-o in pod la 50 de grade celsius,cu corzile puse,timp de 15 ani uitata in case

Ideea e ca cu cat ai mai putine materiale neomogene,ca lemnul,cu atat sansele sa cedeze neasteptat sunt mai mici.

 

Din aceiasi categorie de "ciudatenii" mai putem aminti chitari din metal , fibra de sticla ( denumita de unele firme cu tot felu de nume "interesante" pt marketing ) ,fibra de carbon si diferite mase plastice- fiecare avand  un ton mai mult sau mai putin caracteristic.

Avantajul pt producatori e dat de faptul ca masele plastice pot fi injectate in matrite si nu mai au nevoie de lutieri care sa le "ciopleasca",plus ca nu au nevoie de lacuire - probabil un polish e destul 

 

Fancy Nancy

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

ma intereseaza ce aveti de spus despre chitarele Fender care au fost folosite printre altii de Nile Rodgers de la trupa de funk CHIC, care aveau corpul din plexiglas si gatul din lemn... :);)

 

Au fost  unele chitare construite doar pe un cadru si practic "solid body" era inexistent . Bineinteles ca fiecare  suna intr-un fel anume care poate place sau nu .

Personal imi plac instrumentele care permit chitaristului sa nuanteze sunetul .  

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Din:

http://www.bladeguitars.com/garys-page/tech-talk/

 

The vibrational energy of the strings is transmitted to the body and neck through the bridge and nut. The body and neck start to vibrate. How they vibrate depends on their resonant frequencies. This vibration is sent back to the nut and bridge and affects the vibration of the string - which is sensed by the pickups.

 

The sound you hear is the sum total of all of the parts.

 

The tonal character of an instrument as we hear it is not a simple oscillation or vibration, but a complex mixture of various frequency elements. The combination of these tonal building blocks gives a unique characteristic to the audible signal. The source of this special tonal character lies in the physical properties of the materials and construction methods use to create the instrument.

 

The woods used for guitar construction should be measured by their sound characteristics first and aethetic beauty second. As a guitar builder I am dedicated to the creation of musical instruments, not furniture.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Din:

http://www.bladeguitars.com/garys-page/tech-talk/

 

The vibrational energy of the strings is transmitted to the body and neck through the bridge and nut. The body and neck start to vibrate. How they vibrate depends on their resonant frequencies. This vibration is sent back to the nut and bridge and affects the vibration of the string - which is sensed by the pickups.

 

The sound you hear is the sum total of all of the parts.

 

The tonal character of an instrument as we hear it is not a simple oscillation or vibration, but a complex mixture of various frequency elements. The combination of these tonal building blocks gives a unique characteristic to the audible signal. The source of this special tonal character lies in the physical properties of the materials and construction methods use to create the instrument.

 

The woods used for guitar construction should be measured by their sound characteristics first and aethetic beauty second. As a guitar builder I am dedicated to the creation of musical instruments, not furniture.

 

Marketing, advertising, etc. E site-ul unui nene care face chitari si isi face reclama. Ca si cum mi-ai aduce ca argument reclama pentru Parasinus. 

 

Si vad ca postezi fara sa iei in seama postarile anterioare.

 

Cum se face ca fierul din lemn poate suna atat de... lemn? Banuiesc ca toata lumea se va preface ca nu a vazut postarea mea. Greu de explicat "rezonanta" lemnului de fier.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Cum se face ca fierul din lemn poate suna atat de... lemn?

 

 

Poate vrei sa spui ca suna a chitara , ceea ce este foarte ok . Restul , cu lemnele ,  tine de gusturi , de experienta.

 

Si un vin bun pt a fi baut , are ritualul lui .  

 

P.S. Exista si chitare acustice din tot felul de alamuri sau alte table . Se numesc , rezonatoare . Tot chitara este si aia .Dar nu este Martin .

Edited by ggg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 cu lemnele ,  tine de gusturi , de experienta.

Si un vin bun pt a fi baut , are ritualul lui .

 

Bine zici, bade, e cu pe bază de ritualuri. La ce folos ceartă-ntre bisericuțe pe tema asta, nu pricep, zău !

 

 Se numesc , rezonatoare . Tot chitara este si aia .Dar nu este Martin .

 

Sorry but... that's racist ! :)

 

 

PS : Se întrezărește o perspectivă nouă în rândul lutierilor și anume relicuri pe corp de metal ... Noi orizonturi !  :P

 

.

Edited by ramurel
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cine s-ar fi gandit ca thread-ul asta va servi, in timp, si ca diagnostic / preventie pentru tulburari ORL...

 

Ma indoiesc ca daca ascultai un mp3 scos de la o chitara de fier erai capabil sa recunosti din ce material e facuta.

 

Asa-i cand nu ai argumente treci la jigniri si la texte de smenari.

Edited by ADIDAS
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.